eitaa logo
بینش‌ مطهر شهرستان‌های‌تهران
178 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
576 ویدیو
87 فایل
شعبه مرکز بینش مطهر در شهرستان های استان تهران (شهرستان های ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، شهریار، دماوند، واوان، اسلامشهر و ...) ارتباط با مدیریت کانال @sireh_shohada جهت ثبت نام در دوره ها و اطلاع از برنامه زمانی کلاسها ارتباط با @Seilsepour
مشاهده در ایتا
دانلود
بنابراین: آنچه دیگران در غرب تصور می کنند چیزی جز تأمین و در نتیجه گسترش غرب نیست! اینها مصداق قرار نمی گیرد! مصادیقی مانند: پوشش، اختلاط زن و مرد، هرزگی، توریسم، و ... . چنانکه اساتید محترم نیز تبیین نمودند: زمانی که یک فعل در جهت: 1⃣ : مواردی که فعل یک طرف تأمین‌کننده منافع دیگری باشد، انجام آن، مصداق آزادی قرار نمی گیرد. به عنوان مثال: جواز مصرف مشروبات از سوی مالک کارخانه شراب که افزایش مصرف آن موجب سود بیشتر اوست یا: جواز بی بند و باری از سوی مالک مراکز فحشا که سود حاصله به نفع اوست. 2⃣ : مواردی که بین دو طرف، وحدت عقیده برقرار است، اجازه دادن انجام یک فعل، مصداق محسوب نمی شود. چون هر دو به درستی آن اعتقاد دارند و خلاف آن را نادرست می شمارند. 3⃣ : مواردی که بین دو طرف تساوی و توازن قدرت برقرار است و هیچ یک از طرفین امکان محدود کردن دیگری را ندارد، مجوز دادن به فعل دیگری از مصادیق شمرده نمی شود. مشاهد می کنیم که نظام حاکمیتی غرب و مکتب ، که زیربنای آن بنیان (یوتیلیتاریسم) و منفعت‌گرایی است، چنانچه نسبت به فعل و رفتاری به افراد جامعه داده است، یکی از موارد فوق است و اینها مصداق نیست. بله، البته ممکن است افرادی با دارا بودن های‌انسانی و توحیدی (خودعالی) در جامعه لیبرالیستی غرب حضور داشته باشند که در آن صورت به دلیل رهایی از آزادی افراد دیگری را محترم بشمارند. در این صورت، باز هم نظریه استاد مطهری اثبات می شود که: 🔶 بدون ممکن نیست! لکن آنچه روشن است، آزادی‌اجتماعی به افراد نمی‌دهد بلکه آنها را به بردگی کامل درونی (منفعت‌طلبی شخصی) و بیرونی (منافع سرمایه داری) در می آورد در جهت و بی حد و حصر لیبرال دموکراسی! 🍀 @SyasatMotahar ♦️اولین‌دوره 🔸برمبنای نظام‌فکری 🔸پیوست‌مقرری‌اول/کتاب‌
🍀 درنفی‌همه‌تعلقاتست بجزتعلق به که عین ذات انسانست. وجودانسان دراین تعلقست که معنامی‌گیردوبنابراین ، نه حق اوبرای ولنگاری ورهایی ازهمه تعهدات.
🍀 حقیقتی‌انسانی‌است 🔹هر انسان عاقلی آنرا می‌تواند دریابد 🍀 @SyasatMotahar
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
⭕️ گرگها ‌برای آزادی ! 📔چوپان گله گوسفندان را به آغل برد و همه درهای آن را بست. چون گرگ‌های گرسنه سر رسیدند، درها را بسته یافتند و از رسیدن به گوسفندان ناامید شدند. برگشتند تا نقشه ای برای آزادی گوسفندان از آغل پیدا کنند.❌ سرانجام ها به این نتیجه رسیدند که راه چاره، برپایی تظاهراتی جلوی خانه است که در آن گوسفندان را فریاد بزنند.❌ گرگ‌ها تظاهرات طولانی را برپا کردند و به دور آغل چرخیدند. چون گوسفندان فریاد گرگ‌ها را شنیدند که از آزادی و شان دفاع می‌کنند، برانگیخته شدند و به آنها پیوستند. ❌ آنها شروع به انهدام دیوارها و درهای آغل با شاخهایشان کردند تا اینکه دیوارها شکسته شد و درها باز گردید و همگی شدند.❌ *گوسفندان به صحرا گریختند و گرگ‌ها پشت سرشان دویدند. چوپان صدا میزد و گاهی فریاد میکشید و گاهی عصایش را پرتاب می‌کرد تا بلکه جلویشان را بگیرد. اما هیچ فایده ای نه از فریاد و نه از عصا دستگیرش نشد.*❌ گرگ‌ها گوسفندان را در صحرایی بدون چوپان و نگهبان یافتند. آن شب، شبی تاریک برای گوسفندان آزاد و بود و شبی اشتها آور برای گرگ‌های به کمین نشسته.❌ روز بعد چون چوپان به صحرایی که گوسفندان در آن آزادی خود را بدست آورده بودند رسید، جز لاشه های پاره پاره و استخوان های به خون کشیده شده، چیزی نیافت.*❌ 🌹 این حکایت، حکایت آشنایی است.. حکایت است که به دعوت و دام و شیپور خود به خیابان میریزند! 👇 👇 👇 http://eitaa.com/joinchat/3253993472C49609b6f21
👆👆👆تصاویر کلاس بینش مطهر این هفته پنجشنبه ۱۱ مردادماه دوره تربیت معلم و‌مربی در مؤسسه اولوالألباب قرچک
بینش‌ مطهر شهرستان‌های‌تهران
بسم الله الرحمن الرحیم 🔔🔔🔔 با عنایت به درخواستی بعضی از اندیشه جویان برای خرید کتاب خواهشمند است، تع
به اطلاع کلیه درخواست کنندگان کتاب می رساند تا فردا ظهر روز شنبه ۱۳ مردادماه نام کتب و تصویر هزینه واریزی را برای ادمین کانال ارسال فرمایید تا کتابها سفارش داده شود.
🍀 نگارش حقوق‌بشر شایسته 🔸اعلاميه حقوق بشر را بايد كسى صادر كند كه انسان را در درجه‌اى از يك ماشينى مى‌بيند، انگيزه‌ها و محرك‌هاى انسان را منحصر به امور و شخصى نمى‌داند، براى انسان قائل است. 🔸 🔸 🔸 اعلاميه حقوق بشر را بايد صادر كند كه به اصل «إِنِّي جاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً» [بقره:۳۰] ايمان دارد و در انسان نمونه‌اى از مظاهر سراغ دارد. 🔸 🔸 🔸كسى بايد دم از حقوق بشر بزند كه در انسان آهنگ تا سرمنزل: «يا أَيُّهَا الْإِنْسانُ إِنَّكَ كادِحٌ إِلى رَبِّكَ كَدْحاً فَمُلاقِيهِ» [انشقاق:۶] قائل است. 🔸 اعلاميه حقوق بشر شايسته آن سيستم‌هاى فلسفى است كه به حكم «وَ نَفْسٍ وَ ما سَوَّاها فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها» [شمس: 7و8] در سرشت انسان قائلند. 🔸 اعلاميه حقوق بشر را بايد كسى صادر كند كه به سرشت بشر است و به حكم «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ» [تین:۴] آن را و مى‌داند. 🔸 آنچه شايسته طرز تفكر غربى در تفسير است، اعلاميه حقوق بشر نيست بلكه همان طرز رفتارى است كه غرب عملًا در باره انسان روا مى‌دارد؛ يعنى: 🔸كشتن همه عواطف انسانى، 🔸به بازى گرفتن مميّزات بشرى، 🔸تقدم سرمايه بر انسان، 🔸اولويت پول بر بشر، 🔸معبود بودن ماشين، 🔸خدايى ثروت، 🔸استثمار انسانها، 🔸قدرت بى‌نهايت سرمايه دارى، كه اگر احياناً يك نفر ميليونر ثروت خود را براى بعد از خودش به محبوبش منتقل كند آن سگ احترامى پيدا مى‌كند؛ 🔸انسانها در خدمت يك ثروتمند به عنوان پيشكار، منشى، دفتردار استخدام مى‌شوند و در مقابل او دست به سينه مى‌ايستند و تعظيم مى‌كنند. نظام‌حقوق‌زن‌دراسلام، ص ۱۳۹-۱۴۰ 🍀 @SyasatMotahar
جلسه4.ازادی مطلق نیست.mp3
27.15M
جلسه چهارم کتاب #آزادی_انسان #قرچک
هدایت شده از ثاقب۱۱_ کادر شعب و انتقال تجربه و وضعیت شعبه
✒️✒️روش بحث: کتاب آزادی انسان (مقرری اول) ✅جایگاه و اهمیت موضوع آزادی انسان آزادی چیست ؟همه خود را مدافع آزادی می دانند. صحنه داخلی: وقتی در کشورمان می خواست انقلاب شود، شعار مردم در انقلاب استقلال و آزادی بود . و کسانی که امروز می خواهند انقلاب را نابود کنند ،باز شعارشان آزادی هست . حتی در انتخابات ، احزاب مختلف شعار آزادی سر میدهند. این آزادی چیست که همه شعار آن را می دهند و با آن شعار به جان هم می افتند. صحنه ی بین الملل: همه ی کشورهای دنیا خود را مدافع و طرفدار آزادی می دانند . به طور مثال آمریکا به عراق حمله می کند و می گوید علت این حمله برای آزادی مردم عراق است . مردم عراق وقتی سربازان آمریکایی را می خواهند از کشورشان بیرون کنند، شعارشان آزادی کشور است. کشورهای مختلف انقلاب های خودشان را با شعار آزادی مطرح می کنند.
هدایت شده از ثاقب۱۱_ کادر شعب و انتقال تجربه و وضعیت شعبه
مراتب وجودی عالم:
هدایت شده از ثاقب۱۱_ کادر شعب و انتقال تجربه و وضعیت شعبه
نکات: ما با این تعریف می توانیم مطالب مختلف را تبیین کنیم. اگر می گوینددختر و پسر باید آزاد باشد، بلافاصله سوال می کنیم آزادی از چه چیزی ؟ آزادی به چه چیزی؟ اگر روابط نامشروع است، آزادی انسان نیست بلکه آزادی در جنبه های شهوات و آزادی حیوانی است. لذا در هر آزادی یک آزادی (از) وجود دارد و یک آزادی ب.
🌺🌺 نکته‌ای از تفسیر استاد جوادی آملی مرتبط با انسان‌شناسی و موضوع / خودعالی‌_خوددانی 💠[پنج مرحله انسان در حیات دنیا] 🔶لذت‌ها [ ] ي دنيا در پنج مرحله خلاصه مي‌شود و همه اين مراحل خمسه هم لهو است و غرور. آياتي كه مصدّر به ﴿اعْلَمُوا﴾ است ناظر به اهميت و هشدار دادن به آن مطلب است: ﴿اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَياةُ الدُّنْيا لَعِبٌ وَ لَهْوٌ وَ زينَةٌ وَ تَفاخُرٌ بَيْنَكُمْ وَ تَكاثُرٌ فِي اْلأَمْوالِ وَ اْلأَوْلادِ﴾ فرمود پنج مرحله [ ] دارد: 🔹در مرحله كودكي و نوجواني انسان است و لهو 🔹 در دوران جواني است، 🔹در دوران كهولت دوران است، 🔹در دوران پيري و سالمندي دوران است. 🔸﴿أَنَّمَا الْحَياةُ الدُّنْيا لَعِبٌ﴾ براي خردسالان كه به بازي هستند. 🔸از دوران خردسالي كه گذشتن از آن بازي‌ها فراغت پيدا مي‌كنند چيزهايي هم آنها را به خود مي‌كند. 🔸از دوران نوجواني گذشته به مرحله جواني كه رسيدند, به زينت‌ها مي‌پردازند, به فكر بازي نيستند به فكر زينت, آراستن‌, لباس‌هاي خوب در بر كردن و همسر گرفتن هستند در اين مرحله. 🔸از اين مرحله كه گذشت، دوران فخرفروشي به مقام و جاه و منصَب و سمت است، وقتي بازنشست نشد، دوران اشتغال به كار است كه دوران كهولت اوست: بين چهل تا 55 و شصت. 🔸و از دوران كهولت كه گذشت به دوران پيري و شيخوخيت رسيد ديگر نه اهل لعب است نه گرفتار لهو و كودكانه و نوجوانانه است نه مي‌تواند زينت كند خود را «و لن يصلح العطار ما أفسد الدهر»[۱] نه مقامي دارد او فخر كند فقط به جمع مال و نوه و اولاد مي‌كند اين قدر داشتم و اين قدر دارم اين از ما است اين قدر دارم اين قدر دارم اين قدر دارم اين قدر دارم اين قدر دارم تا بميرد. از شروع مي‌شود تا ؛ ﴿أَلْهاكُمُ التَّكاثُرُ ٭ حَتّى زُرْتُمُ الْمَقابِرَ﴾[۲] اين آخرين خطر دامن‌گير ابناي دنيا است. فرمود: ﴿أَلْهاكُمُ التَّكاثُرُ حَتّى زُرْتُمُ الْمَقابِرَ﴾ به جاي اينكه به دنبال كوثر برويد گرفتار تكاثر شديد. 🔹اين طور نيست كه اگر ما نفس را آرام و نكرديم او ما را رها كند اگر ما او را سرگرم و مهار نكرديم او مهار مي‌كند ما اگر او را به وادار نكرديم، او ما را به تكاثر مي‌كند، اگر اهل مال است او را به مال و زمين و باغ گرفتار مي‌كنند؛ اگر طلبه است و معمم است به شركت‌كننده‌گان در بحث گرفتار مي‌كند اين‌طور نيست كه او كسي را رها بكند اين‌طور نيست كه كسي از نجات پيدا بكند. اگر امام جماعت است او را به تكاثر مأمومين گرفتار مي‌كند و اگر نويسنده است به تكاثر خوانندگان كتاب گرفتار مي‌كند. كم كسي است كه از تكاثر نجات پيدا كند. اينكه گفتند خود را مواظب باشيد اين است. آن كسي كه از آمدن و رفتن يك عده و پاي وعظ او يا به پاي بحث او يا به پشت سر او خوشحال مي‌شود معلوم مي‌شود او هنوز گرفتار است عمري در تحت است و خيال مي‌كند تحت است و دارد كارهاي مثبت انجام مي‌دهد. 🔻بدترين وضع براي ما است كه ما ندانيم در تحت چه كسي هستيم و خود را نسنجيم، اگر خود را سنجديم معلوم مي‌شود كه اين كارهاي ما «لله» است يا «للهويٰ»: ﴿أَ فَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلهَهُ هَواهُ﴾[3] شايد اگر ابراهيم خليل(سلام الله عليه) بود چه اينكه هست به ما هم‌ بگويد: ﴿أُفِّ لَكُمْ وَ لِما تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللّهِ﴾[4] لازم نيست انسان در برابر يك كند، همين كه در برابر خضوع مي‌كند: ﴿أُفِّ لَكُمْ وَ لِما مِنْ دُونِ اللّهِ﴾ شامل حال او مي‌شود. و معلوم مي‌شود هنوز ما گرفتار هستيم و در داريم كه مي‌گوييم من خوشم آمد اين است و به من برخورد اگر به من برخورد و من خوشم مي‌آيد و من دوست دارم و من مي‌پذيرم و من مطرح است معلوم مي‌شود ما هنوز عتاب ﴿أُفِّ لَكُمْ وَ لِما تَعْبُدُونَ﴾ خواهيم بود. اين‌چنين نيست كه تكاثر فقط درباره مال‌داران و زراندوزان باشد حبالي از حبائل شيطان رجيم است. 🔸 اين تعبير از مرحوم شيخ بهايي (رضوان الله عليه) است كه قرآن كريم به حسب ادوار پنج‌گانه كه: يك دوره، انسان كودك است يك دوره نوجوان است يك دوره جوان است يك دوره به كهولت رسيده، يك دوره به شيخوخيت مي‌رسد . [1] . بلاغات النساء، ص137. [2] . سوره تکاثر، آيه1 و 2. [3] . سوره جاثيه، آيه23. [4] . سوره انبياء، آيه67. 🍀 @SyasatMotahar
بسم الله الرحمن الرحیم 📚📎باعنایت به اضافه شدن مبحث برده‌داری به کتاب آزادی انسان تعداد جلسات برگزاری به صورت ذیل تغییر کرد که از این هفته هم اجرایی می‌شود: ۱جلسه کتاب بینش مطهر و افتتاحیه ۶جلسه کتاب ازادی انسان ۴جلسه کتاب ازادی بندگی ۲جلسه کتاب خدادر زندگی انسان در هر جلسه یک سیاق از کتاب بینش ورفتار قرانی به مدت بیست الی نیمساعت اول کلاس مجموعا ۱۳ درس زمان برگزاری کلاس ها یک ساعت و۴۰دقیقه می باشد مباحثه یک و نیم ساعت
پیرزن 89 ساله در آلمان به جرم انکار «هولوکاست» به دو سال حبس محکوم شد/ انکار هولوکاست در آلمان ذیل حق «آزادی بیان» به حساب نمی آید و جرم محسوب می شود @Tabyincenter
بسم الله الرحمن الرحیم به دلیل رحلت مادربزرگ عزیزم کلاسها و جلسات این هفته را امکان حضور ندارم. قشقایی
بسمه تعالی 🌹🌹🌹چهارمین جلسه بینش مطهر ویژه نوجوانان پسر ان شاءالله فردا سه شنبه برگزار می گردد. ساعت : ۱۵ تا ۱۶ مکان : موسسه طلوع خرداد ورامین
بسم الله الرحمن الرحیم ⭕️ اطلاعیه ⭕️ ⭐️ اساتید و اندیشه جویان دست اندکاران سراسر کشور⭐️ ⚜ در گروه ثاقب ۱۸ ⚜ عضوشوند. ✳️ این گروه با حضور دکتر هاشمی گلپایگانی و اساتید جهت طرح مسایل، انتقال تجربه و پاسخگویی مسئولین دوره فرهنگیان و استخدامی، و ارایه گزارش دبیرخانه های استانى۲۷ استان و شهرهای مختلف تشکیل شده است ⬅️ لینک گروه 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1230176269C7536a1e52dhttps://eitaa.com/bineshe_motahar 💢💢 💢💢💢💢 💢💢💢💢💢💢💢
بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون درگذشت عزیزان هر چند در زمره طبیعت حیات انسانی است و شاید غم انگیزترین سنت الهی باشد که انسان‌ها را از ارتباط مادی با آنها که دوست شان دارد جدا می کند، لکن درسی بزرگ هم در این سنت نهفته که نزدیکان فرد درگذشته باید دریابند و مرگ را بیش از گذشته به خود نزدیک ببینند و اصلاح سبک زندگی مادی و معنوی خود را در اولویت قرار دهند. در این بین همدردی و تشریک مساعی آشنایان و دوستان و رفقا و برادران و خواهران بزرگوار در التیام این غم بسیار اثرگذار بود. از جانب خودم و خانواده این مادر مهربان و کنیز حضرت حضرت زهرا س، از همه شما تشکر فراوان دارم و آرزوی روزهای پر از خیر و برکت در زیر سایه پدران و مادران تان را از خداوند مسألت دارم. سایه پدر معنوی عزیزمان حضرت آقا همیشه برسرمان مستدام. ان شاء ا.. علی قشقایی
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم لوح های فشرده چون در تعداد بالا تکثیر میشوند احتمال سوختن تعدادی از انها وجود دارد و مرکز این را پیش بینی نموده و شما می توانید انهارا تعویض و نمونه امتحان شده را دریافت کنید برای وحدت رویه قرار بر این شد که همه مخاطبین در تهران به مرکز مطالعات رجوع کنند و به مشکلشان رسیدگی کنند و حتما رفع شود . پیشاپیش از زحمتی که برای تعویض متحمل میشوید عذرخواهی میکنم شما بزرگواران عضوی از خانواده بینش مطهر هستید و انشالله با کمک و انتقاد های مشکلات مرتفع میگردد.
{توحید نظری}بیان خدا چیست؟☄☄ 🍀🍀بسم الله الرحمن الرحیم🍀🍀 ☘🌹تفسیر:میخواهم نشان دار باشم نشانی از نشان خدا اسم={"أسمه .وسمه} =نشان گذاری .رفت بالا .بزرگی🌹🌸☘ 🌻الله =الهه ای که همه میشناسند الله ={اله}{وله}=اله =وجود مستجمع جمیع 🌷 🌹وله =وجودی انقدر بزرگ باشه که بگویند چه نسبتی دارید باان وجود ؟؟بگوییم نسبتی شیدایی با خدا 🌹🌹 🌻🌻الرحمن🌻🌻=توجه خدا به همه ی عالمین.توجه عام خدا 🌻🌻الرحیم🌻🌻 =خدا به همه وجود میده موجوداتی میخواهند به سمو برسند رحمت خاص خدا شامل انها میشود 💐💐 🌹🌹الحمدلله رب العالمین🌹🌹 🍁تفسیر=همه ی حمدها برای خداست خدایی که پرورش دهنده است🌴 هیچ جا نمیشود رفت که سلطه خدا وجود نداشته باشد🍂 🌸مالک یوم الدین🌸 مالک =شأن اقصادی ملک=سلطه ی سیاسی تفسیرمالکیت روزجزا🌸 🌺🌺{توحیدعملی}🌺🌺 💐💐ایاک نعبدو ایاک نستعین💐💐 عبد🌼=هرچیزی بگید انجام میدم .من همانند مسیر رام شده ای هستم .رام شدم من این خدایی را که شناختم دیگر نمیتوانم غیرازاو چیزی را بپرستم وخدایا فقط و فقط ازتو یاری میخواهم🌺🌺اهدناالصراط المستقیم🌺🌺 (غرض قرآن بااین ایه شریف است) صراه =شاه راه🌻 🌹صراط الذین انعمت علیهم🌹 راه کسانی که همت و نعمت ولایت دادی این راه روشنی است.🍀 🌷غیرالمغضوب علیهم🌷 نه راه یزیدیان 🌼ولاالضالین🌼 🍃و مسیحیان ((منفعت طلبان ))🍃 📚جلسه دوم کتاب آشنایی با قرآن 📝خانم محبوبه دادشی @binash_motahr
🌺تفسیر 🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم 🌻 قل هوالله احد🌻 🌷قل=حرف زائد .شبهی بزرگ را رفع میکند امانتی که ازخدا عینا گرفته بیان کرده 🌻 🍀الله:شأن خالقیت .شأن ربوبیت💐 🌸احد:هیچکس نیامده پیش من نه تنها یک نفرنیامده یعنی هیچکس نیامده وقتی می گوییم احد فقط خداست که احداست خدا یکی است و دومی ندارد🌼 🌺الله الصمد☘ کاملا توپر.جای خالی وجود ندارد وجودی که بقیه ی موجودات خللی دران ها وجود دارد توجهشان به این وجود میرسد وجودی که به هیچ نقطه ی غیروجودی نیازندارد جایی که وجود نباشد عدم است. ترجمه=خدابی نیازاست🌹 🌸لم یلد و لم یولد🌺 این وجود توپر نه زاده شده نه می زاید یعنی چیزی درخودش تولید نمی کند تا خارج کند.ازخودش چیزی ایجاد نمی کند تعبیرحداقلی:خدا نه فرزندی دارد نه مادری داشته است🌺 ☘و لم یکن له کفوا احد ☘ مگرمیشود خدا مثل دیگری غیرازخودش داشته باشد؟نمیشود تصورکرد خدایی غیرازاین خدا.هرجا وجوداست خداست.خدارا به عنوان تنها خدا می پذیریم ما میتوانیم مثلی مثل خدا و غیرمستقیم باشیم.🍁 📚جلسه سوم کتاب آشنایی با قرآن 📝خانم محبوبه دادشی @binash_motahr