eitaa logo
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران
2.5هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
861 ویدیو
215 فایل
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران، برگزار کننده کلاسهای مهدویت ویژه تمام رده های سنی آی دی ادمین کانال: @bonyadmahdaviat_maz فروشگاه محصولات و کتاب های بنیاد حضرت مهدی استان مازندران https://eitaa.com/ketab_bonyad_maz
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶🔹🔶 🔶🔹 🔶 ✍قرآن كريم براي معرفي افراد از چه روشهايي استفاده كرده است؟ 🔸قرآن كريم، در جايگاه قانون اساسي اسلام، در موارد متعدد، كليات مسائل اسلامي را مطرح كرده است و بيان بسياري از حقايق را به پيامبر(ص) و جانشينان او واگذار كرده است و صريحاً، پيامبر(ص) را مبيّن و مفسّر قرآن معرفي كرده است: وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ؛ قرآن را بر تو نازل كرديم، تا آنچه را بر مردم نازل شده است، براي آنان بيان كني. نکته لطيف اين که خداوند از کلمه «تبيين» استفاده کرده است که به معناي توضيح و تفسير است، نه از الفاظي مانند قرائت و تلاوت که به معناي خواندن است. خداوند، در قرآن کريم براي معرفي افراد از روش‌هاي مختلفي استفاده کرده است؛ ✨ براي نمونه: الف. معرفي به نام: مَّا كَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِّن رِّجَالِكُمْ وَلَكِن رَّسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِيِّينَ وَكَانَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيماً ؛ «محمد(ص) پدر هيچ يك از مردان شما نبوده و نيست؛ ولي رسول خدا و ختم كننده آخرين پيامبران است؛ و خداوند به همه چيز آگاه است». ب. معرفي با عدد: وَلَقَدْ أَخَذَ اللّهُ مِيثَاقَ بَنِي إِسْرَآئِيلَ وَبَعَثْنَا مِنهُمُ اثْنَيْ عَشَرَ نَقِيبًا؛ «خدا از بني‌اسرائيل پيمان گرفت و از آن‌ها، دوازده نقيب [سرپرست] برانگيختيم». ج. معرفي با صفت: الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الأُمِّيَّ الَّذِي يَجِدُونَهُ مَكْتُوباً عِندَهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَالإِنْجِيلِ يَأْمُرُهُم بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَاهُمْ عَنِ الْمُنكَرِ وَيُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّبَاتِ وَيُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبَآئِثَ وَيَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالأَغْلاَلَ الَّتِي كَانَتْ عَلَيْهِمْ…‌ ؛ همانا كه از فرستادة (خدا) پيامبر امّي پيروي كنيد؛ پيامبري كه صفاتش را در تورات و انجيلي كه نزدشان است مي‌يابند: آن‌ها را به معروف دستور مي‌دهد و از منكر باز مي‌دارد؛ اشياء پاكيزه را براي آن‌ها حلال مي‌شمرد و ناپاكي‌ها را تحريم مي‌كند؛ و بارهاي سنگين و زنجيرهايي را كه بر آن‌ها بود، (از دوش و گردنشان) برمي‌دارد…». 📚 آفتاب مهر 🔶🔹🔶🔹🔶 @bonyadsari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶🔹🔶 🔶🔹 🔶 ✍ با توجه به اينكه نام پيامبر(ص) در تورات ذكر شده است، چرا نام حضرت مهدي(عج) به صورت صريح در قرآن نيامده است؟ 🔹غير از وجود مقدس امام مهدي(عج) موارد فراوان ديگري هست كه در قرآن به صراحت از آن‌ها سخن به ميان نيامده است. اين كه نام پيامبر اسلام(ص) با صراحت در تورات آمده است، دليل بر اين نيست كه بايد نام امام مهدي(عج) هم در قرآن با صراحت بيايد؛ چون، ممكن است همان‌گونه كه آن جا مصلحت در ذكرِ صريح نام پيامبر(ص) بود، اين جا مصلحت در عدم تصريح به نام امام مهدي(عج) باشد، اگر چه با تصريح نام نيز مشكل حق ستيزان حل نمي شود؛ چنان كه بشارت پيامبر در تورات و انجيل آمد؛ ولي بسياري از اهل كتاب ايمان نياوردند. مخالفت بني اسراييل با پيامبر زمان خود دربارة فرماندهي طالوت دليل ديگري است بر اين که ذکر «نام» همه جا و هميشه اختلاف را از بين نمي‌برد. بني اسراييل در مخالفتي آشکار با پيامبرشان ـ با اين که نام فرمانده به صراحت گفته شده بود ـ گفتند: أَنَّى يَكُونُ لَهُ الْمُلْكُ عَلَيْنَا وَنَحْنُ أَحَقُّ بِالْمُلْكِ مِنْهُ وَلَمْ يُؤْتَ سَعَةً مِّنَ الْمَالِ‌ ؛ چگونه او فرمانرواي ما باشد، با اين‌كه ما براي فرمانروايي از او سزاوارتريم و به او مال گسترده‌اي هم داده نشده است». برخي از بزرگان گفته اند اگر نام امام مهدي(عج) يا ساير امامان، با صراحت در قرآن ذكر مي شد، انگيزه مخالفان براي تحريف قرآن، فراوان مي شد و اين سند جاويد الهي، در خطر تحريف قرار مي‌گرفت. به علاوه اين گونه نيست كه تنها راه بيان حقايق‌، تصريح به اسم و رسم آن‌ها باشد؛ بلكه در بسياري از موارد، با بيان ويژگي‌هاي يك حقيقت، البته به صورتي آشكار و روشن، مي توان حقيقتي را به ديگران معرفي كرد. قرآن كريم، در مسأله امامت و ولايت و نيز مهدويّت و حكومت عدل جهاني، از اين شيوه بهره گرفته است. در آيات متعدد، ولايت پس از پيامبر و حكومت جهاني امام مهدي(عج) را در قالب بيان ويژگي ها و صفات، بيان كرده است. بعضي از آن‌ها عبارت است از‌: «به تحقيق در زبور، از پس تورات نوشتيم كه مسلماً، زمين را بندگان صالح من، به ارث خواهند برد. به يقين، در اين سخن، پيام رسايي است براي قومي كه بندگان خدايند». «خداوند، كساني از شما را كه ايمان آوردند و عمل صالح انجام دادند، وعده فرمود كه آنان را قطعاً در زمين به خلافت خواهد گمارد؛ همان‌گونه كه كساني را كه پيش از آنان بودند به خلافت گمارد و قطعاً برايشان دينشان را مستقر خواهد کرد؛ ديني كه آن را براي شان پذيرفت و آنان را از پس خوفشان به حالت امنيت‌، دگرگون مي كند؛ آن چنان كه مرا عبادت مي كنند و چيزي را با من شريك نگردانند و هر كس بعد از آن كفر ورزد، قطعاً آنان فاسقند». 📚آفتاب مهر 🔶🔹🔶🔹🔶 @bonyadsari
#حدیث ✍️امام حسین علیه السلام فرمودند: خداوند بواسطه قائمِ ما، زمين را پس از موت زنده میكند و دين حق را به دست او بر همه اديان چيره نمايد، گرچه مشركان را ناخوش آيد. او را غيبتى است كه اقوامى در آن مرتدّ شوند و ديگرانى در آن پابرجا باشند و اذیت شوند و به آنها بگويند: اگر راست مى گوئيد اين وعده چه وقت عملى شود؟ ✨ بدانيد كسى كه در دوران غيبت او، بر آزار و تكذيب صابر باشد، مانند مجاهدى است كه با شمشير پيشاروى رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله مجاهده كرده است. 📓کمال الدین و تمام النعمه، ۱/۳۱۷ #حدیث_مهدوی
📖🔹📖🔹📖🔹📖 ⛅️(عج)در روز جمعـہ ✍جمعه روز حضرت صاحب الزمان (عج) وبنام آن حضرت است و همان روزی است که ایشان در آن روز ظهور خواهند فرمود .🌼 💠السَّلامُ عَلَیْكَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ اللَّهِ فِی خَلْقِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا نُورَ اللَّهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا مَوْلایَ أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولاكَ وَ أُخْرَاكَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكَ وَ بِآلِ بَیْتِكَ وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى یَدَیْكَ. 🔰وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ یُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ یَجْعَلَنِی مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ لَكَ وَ التَّابِعِینَ وَ النَّاصِرِینَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِكَ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْكَ فِی جُمْلَةِ أَوْلِیَائِكَ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْكَ وَ قَتْلُ الْكَافِرِینَ بِسَیْفِكَ وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُكَ وَ جَارُكَ وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ كَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْكِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِكَ الطَّاهِرِینَ. 📖🔹📖🔹📖 ︽︽︽︽︽︽︽ @bonyadsari
📃 [⏩ادامه پست شماره قبل] آگاهي هاي معتبر در عرصة مهدويت و آموزهاي اصيل آن، به‌راستي سبب ميشود تا علاقه مندان هرگز فريب افراد منحرف را نخورده، خود را از اين جريانها دور نگه دارند. ⚠ به عنوان نمونه ناآگاهي از حقيقت جهاني‌شدن اسلام و نحوه پيروزي دين اسلام در حکومت مهدوي که در قرآن آمده است ،سبب شده برخي از افراد ناآگاه جذب شبه‌عرفان‌هايي شوند که هم اکنون در رو به گسترشند و اين گروه‌ها ظهور را امري زميني دانسته‌اند و نقش خواست الهي را ناديده بگيرند و در همين راستا منکر برخي آموزه‌ها ي مربوط به دوران ظهور شوند.[۲۵۹] 🚫اين عامل را مي‌توان به عنوان رايج‌ترين عامل براي زمينه‌سازي انحراف به‌ويژه در مهدويت نام برد. يکي از نمونه‌هاي انحرافي معاصر در اين زمينه، به نام احمد الحسن است؛ که در آن از ناآگاهي مردم به حقيقت نشانه‌هاي ظهور خود را با عنوان يماني معرفي کرده است. ⏩ادامه دارد.... *مًٍنًٍبـــــًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍــًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـــــًٍعًٍ 📖منبع: برگرفته از کتاب درسنامه مهدویت آقای سلیمیان 🔹🔶🔹🔶🔹 @bonyadsari
1_14980680.mp3
13.01M
🔹مناجات با امام زمان علیه السلام ⁉️کنم کجا نگار خود را من پیدا الی متی احارفیک یا مولا تعجیل درظهور 14 مرتبه ✨اللهم عجل لولیک الفرج✨ @bonyadsari
🔹 ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت 💠🔹💠🔹💠 @bonyadsari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶🔹🔶🔹🔶 💢حذف بدون دلیل برنامه های مهدوی از رسانه ملی/اختصاص ساعات مرده صداوسیما به امام حی! ✍حجت الاسلام نصوری با ابراز تاسف از توقف پخش برنامه های مهدوی در رسانه ملی، گفت: از هزار دقیقه برنامه مهدوی رادیو، ۹۰۰ دقیقه پخش دعای عهد و ندبه است، اگرچه مطلوبیت دارد اما قطعا با پخش دعا و بدون برنامه سازی نمی توان در این ساحت مقدس کار کرد. 👈حجت الاسلام «محمدرضا نصوری» در گفتگو در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیرخبرگزاری شبستان که به منظور بررسی عملکرد  صدا و سیما در زمینه ترویج آموزه های مهدوی انجام شد، اظهار کرد: صداو سیما در سال های اخیر برنامه های خوب مهدوی را تولید و پخش کرده است، به طور مثال در سیما برنامه «به سوی ظهور» بسیار خوب بود اما متاسفانه تعطیل شد، در شبکه یک نیز برنامه «قرار بی قراران»، در شبکه قرآن برنامه «عطر انتظار» و در شبکه پنج نیز برنامه «عطر عاشقی» با موضوع و رویکردهای  مهدویت پخش می شد که برنامه های خوبی را آماده پخش می کردند اما این برنامه ها به جای تقویت شدن، تعطیل شدند 🔸معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت اضافه کرد: البته در این برنامه ها ظرفیت شناسی لازم نسبت به مخاطبان و نیازهای مهدوی جامعه صورت نمی گرفت و تهیه کنندگان براساس دغدغه های خود به تولید برنامه می پرداخت و معمولا این برنامه ها نیز در ساعت های مرده و با مخاطب اندک تلویزیون پخش می شد اما در رادیو شاهد توفیقات خوبی در زمینه برنامه سازی مهدوی بوده ایم. وی با بیان اینکه معتقدم برنامه های مهدوی رسانه ملی امسال با یک افت شدید کیفیت مواجه شده است که دلیل آن عدم بهره گیری از کارشناسان متخصص است، تصریح کرد: به رسانه ملی پیشنهاد می کنم اتاق فکری از کارشناسان و متخصصان مهدوی تشکیل دهد تا در این اتاق، مشورت هایی پیرامون ورود و عرضه مباحث مهدوی در تمام برنامه های رسانه ملی ارائه شود، آموزه های مهدوی نباید صرفاً در یک برنامه خاص مطرح شود بلکه در سریال ها، اخبار، مستندها، برنامه های کودک و نوجوان و دیگر برنامه های رسانه ملی می توان به آموزه های مهدویت پرداخت. 🔹حجت الاسلام نصوری تاکید کرد: صدا و سیما در شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی خود براساس مخاطبان باید به تولید محتواهای مهدوی متناسب بپردازد، به طور مثال برنامه مهدوی در شبکه های مختلف سیما باید رویکردی متفاوت داشته باشد زیرا جنس مخاطب هر کدام از این شبکه ها متفاوت است و متاسفانه این خلاء برنامه ریزی در رسانه ملی محسوس است. 👌وی اضافه کرد: برنامه «سمت خدا» در میان مذهبیون جامعه بسیار پرمخاطب است اما آموزه های مهدوی جایی در این برنامه ندارد لذا باید  برنامه ریزی مناسب تری از سوی مسئولان رسانه ملی صورت گیرد که متاسفانه برداشت بنده اینگونه است که دغدغه این چنینی در میان آنها وجود ندارد. حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه در رادیو نباید تنها به پخش دعاهای مهدوی بسنده کرد، ابراز کرد: گاهی مسئولان رسانه ملی گزارش می دهند که هزار دقیقه در رادیو پیرامون مهدویت برنامه پخش کرده اند اما زمانی که رصد می شود ملاحظه می شود که حدود 900 دقیقه آن به پخش دعای ندبه و دعای عهد اختصاص داشته، پخش این دعاها خوب است اما پاسخگوی هجمه های رسانه ای غرب نیست و لازم است برنامه  های محتوایی و آموزشی برای جامعه ارائه شود تا مردم وظایف خود را در سطح فردی و اجتماعی بشناسند. 🔰معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت اضافه کرد: امروز غربی ها با بهره گیری از ابزارهایی همچون سینما و تئاتر در حال وارد کردن هجمه گسترده به آموزه های مهدوی هستند اما متاسفانه آینده نگری در زمینه مقابله با این هجمه ها وجود ندارد، البته در این زمینه تولیدات خوبی در مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم صورت گرفته است اما در زمینه نشر آن در رسانه های مختلف باید گام برداشته شود و دستگاه هایی که متولی رسانه هستند باید در این زمینه تلاش کنند وی با اشاره به اینکه رسانه ملی متاسفانه گاها از کارشناسانی بهره می برد که ضربه هایی را به آموزه های مهدوی وارد می کنند و از کارشناسان متخصص مهدوی استفاده نمی کند، تصریح کرد: تهیه کننده و مسئولان رسانه ای به دنبال کارشناسان چهره هستند که بعضاً به دلیل عدم تسلط بر مباحث محتوای غلط و اشتباه به مخاطب ارائه می کنند که خروجی آن رواج خرافات نسبت  به مهدویت است؛ لذا در این زمینه باید فکر جدی صورت گیرد تا همین حداقل برنامه های مهدوی نیز موجب آسیب به اعتقادات مهدوی نشود. 🔸نصوری در ادامه بیان کرد: مرکز تخصصی مهدویت با مشارکت مرکز پژوهش های صداوسیما کاری را انجام داده و در پی آن کارشناسان مهدوی در موضوعات مختلف متناسب با معیارهای نظام جمهوری اسلامی را به رسانه معرفی کرده است اما چرا این پژوهش به صورت دستورالعمل در اختیار برنامه سازان و تهیه کنندگان قرار نمی گیرد؟ متاسفانه، این دغدغه ها در رسانه ملی وجود ندارد 👇👇
به همین دلیل بیشتر به مباحث سیاسی می پردازند و مباحث مهدوی را موضوعی حاشیه ای و مناسبتی تلقی می کنند که این نگاه پیشرفتی را رقم نمی زند. ✍معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت اضافه کرد: در رسانه ملی متاسفانه این روزها برنامه های خوب مهدوی مانند به سوی ظهور و قرار بی قراران تعطیل شده و برنامه خوب و قوی مهدوی جایگزین نمی شود که امیدواریم صرفاً از روی غفلت مسئولان باشد، در رادیو نیز برنامه های خوب را به بهانه آن که بناست مباحث مهدویت غیرمستقیم بیان شود، حذف و برنامه هایی با رویکردی احساسی عاطفی را جایگزین شان کردند. ✅وی در پاسخ به این سوال که «آیا برنامه سازان و تهیه کنندگان برنامه های مهدوی با کارشناسان مرکز تخصصی مهدویت مشورت می کنند؟»، گفت: این برنامه سازان یا با مرکز مشورت نمی کنند و اگر مشورتی هم داشته باشند صوری است زیرا مجددا کار و نظر خود را پیاده می کنند البته این روزها نیز ارتباط بسیار کم است  🔹نصوری ادامه داد: در ستاد هماهنگی برنامه های مهدوی کشور، رسانه ملی دارای یک نماینده است اما مدیران درجه پایین این مجموعه حاضر می شوند که نه امکان تصمیم گیری دارند و نه گاها مصوبات و گزارش های جلسات را به مسئولان بالایی خود منتقل می کنند. ✍معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت بیان کرد: در رسانه ملی شورای قرآن و عترت(ع) وجود دارد، در زمینه قرآن تلاش شده است اما در زمینه عترت(ع) چه تلاشی شده است؟  (عج) امام حی است، آیا جا ندارد برای پرداخت به عترت(ع)، ایشان را محور قرار داد؟  ⚜وی در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه معارف صداوسیما نیز ارتباط گاها دوستانه با کارشناسان مرکز برقرار می کند و ارتباط سیستمی میان این دو مجموعه متاسفانه وجود ندارد که امیدواریم پرداخت جدی به آموزه های مهدویت در دستور کار مسئولان رسانه ملی قرار گیرد. ✍گفتگوی حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا نصوری معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت. خبر گزاری شبستان 🔶🔹🔶🔹🔶 @bonyadsari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یکی از همسنگرانش می گفت در سوریه حرف فتنه ۸۸ بود و مرور خاطرات آن روزها که در تهران با هم داشتیم؛ محمودرضا به من گفت: «برای من شلمچه یا میدان انقلاب تهران یا سوریه فرقی ندارد، هر جا حرف از #انقلاب_اسلامی هست ما هستیم.» #شهید_محمودرضا_بیضائی #فتنه_۸۸ نقل از : برادر شهید @bonyadsari
‍ ‍ ‍📢📢توجه (برنامه زیارت آل یاسین ؛ ثواب قرائت تقدیم به وجود مولایمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ؛ (بِسْم الله الرحمن الرحيم) سَلاَمٌ عَلَىٰ آلِ يَس ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللهِ وَرَبَّانِيَ آيَاتِهِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللهِ وَنَاصِرَ حَقِّهِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللهِ وَتَرْجُمَانَهُ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَأَطْرَافِ نَهَارِكَ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللهِ ٱلَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللهِ ٱلَّذِي ضَمِنَهُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَٱلرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ، وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقوُمُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي ٱللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ وَٱلنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلإِمَامُ الْمَأْمُونُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ ٱلسَّلاَمُ، أُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَريكَ لَهُ، وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لاَ حَبِيبَ إِلاَّ هُوَ وَأَهْلُهُ، وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَموُسَىٰ بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ، وَعَلِيَّ بْنَ موُسَىٰ حُجَّتُهُ، وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ، أَنْتُمُ ٱلأَوَّلُ وَٱلآخِرُ وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لاَ رَيْبَ فِيهَا يَوْمَ لاَ يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْراً، وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَأَنَّ نَاكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ، وَأَشْهَدُ أَنَّ ٱلنَّشْرَ حَقٌّ، وَالْبَعْثَ حَقٌّ، وَأَنَّ ٱلصِّرَاطَ حَقٌّ، وَالْمِرْصَادَ حَقٌّ، وَالْمِيزَانَ حَقٌّ، وَالْحَشْرَ حَقٌّ، وَالْحِسَابَ حَقٌّ، وَالْجَنَّةَ وَٱلنَّارَ حَقٌّ، وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ، يَا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ، فَأَشْهَدْ عَلَىٰ مَا أَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ، وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَريءٌ مِنْ عَدُوِّكَ، فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ، وَالْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ، وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ، وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ، فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلاَيَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ، وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُمْ آمِينَ آمِينَ. ☘🌼☘🌼☘🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
[ادامه پست شماره قبل] 🚨دو. آشفتگي هاي اجتماعي و اقتصادي ⚖مهدويت به سبب نوع نگاه به آينده و اميدبخشي، همواره درماني بوده بر دردهاي انسانهاي ستم‌ديده و فرودست، ولي گاهي نگاه به اين کارکرد با افراطهايي رو به رو بوده است. به ويژه دوره هايي که برخي عوامل وضعيت افراد را در عرصه اجتماعي و اقتصادي دچار آشفتگي کرده است. ⛺مردم در اين آشفتگي در پيِ پناهگاهي هستند که در آن به آرامش برسند. از اين رو گاهي هر دارويي را بر درد خويش مي‌آزمايند بدون آنکه بينديشند آنچه درمان مي پنداشته‌اند، خود دردي بر دردهاي آنها است. 👹برخي انسانهاي نابکار با سوءاستفاده از اين حالت افراد و جايگاه مهدويت در چشم آنان، اهداف شيطنت آميز خود را پي مي‌گيرند. و با القاي برخي ذکرها و وِردها و نقل برخي حکايت‌هاي ساختگي در پي جذب افراد آماده هستند. ⏩ادامه دارد.... 📚مًٍنًٍبـــــــًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًًًٍٍٍـًٍــــــــــــــــًٍعًٍ ⚘ ═•═•═•═•═•═ 📖منبع: برگرفته از کتاب درسنامه مهدویت آقای سلیمیان 🔶🔹🔶🔹🔶 @bonyadsari
#جلسه سيزدهم امام شناسی 🔶🔹🔶
🔸بسم الله الرحمن الرحيم 🔸 (1) 👈سلام بر شما اي اركان البلاد 👈سلام بر شما اي ريشه و جزء اصلي سرزمين ها چرا از واژه ركن استفاده شده❓ اركان👇 اركان جمع «ركن» است و ركن يعني جزء اعظم هر چيزي كه بقاي آن چيز به آن جزء بستگي دارد؛ مثلاً پايه‌ها و ستون‌هاي يك ساختمان ركن‌هاي آن ساختمان هستند كه ساختمان بدون آن‌ها بقا ندارد. اعضاي رئيسه‌ي بدن، از قبيل سر و گردن و سينه و دست‌ها و پاها از بيرون و ريه و قلب و كليه و كبد از درون، اركان بدن محسوب مي‌شوند و با اختلال آن‌ها بنيان بدن و حيات انسان نابود مي‌ گردد. 💌💌ركن هر چيزى جانب قوىتر آن است. به اجزاء كليدى نماز (نيت، تكبيرة الاحرام،ركوع،دو سجده، قيام متصل به ركوع) ركن گفته مىشود چون جانب اقواى نماز بوده تار و پود آنرا تشكيل مىدهند و بدون اينها نماز شكل نمىگيرد. بلاد👇 واژه بلاد جمع بلد است. به شهرهاى بزرگ "بلد" گفته مىشود با بيان تمثيلي از قران وارد روايات و تبيين اين فراز عجيب و پر معنا ميشيم ✍فرموده‌ي قرآن كوه‌ها براي ثبات و آرامش كره‌ي زمين به منزله‌ي اوتادند. يعني همچون ميخ‌ هاي محكمي هستند كه در اعماق زمين فرورفته و به هم پيوسته‌اند و همچون زرهي پوسته‌ي زمين را در برابر فشارهاي ناشي از موادّ مُذاب دروني حفظ مي ‌كنند و جلو هجمه‌ي طوفان‌ هاي سهمگين را مي ‌گيرند 👈 اگر نبودند، زمين و زمينيان آرامشي نداشتند و لذا مي‌ فرمايد: 👈أ لَمْ نَجْعَلِ اْلاَرْضَ مِهاداً * وَ الْجِبالَ أوْتاداً «آيا ما زمين را محلّ آرامش شما و كوه‌ها را ميخ‌ هايي براي حفظ آرامش زمين قرار نداديم»❓ لذا وجود امام چنين است👌 @bonyadsari
🔸بسم الله الرحمن الرحيم🔸 (2) 🍥🍥وجود امام عليه السلام مايه‌ي سكونت زمين و آدميان 💌امامان نيز اركان بلاد و تمام عوالم امكان از زمين و آسمان و نگهبان ثبات و بقاي آن‌ها هستند كه فرموده ‌اند :👇 💌لَوْ لَا الْحُجَّة لَساخَتِ الْاَرْضُ بِاَهْلِها)؛ «اگر حجّت نباشد، زمين و ساكنانش نابود مي ‌شوند». 🍥لَوْ اَنَّ الْاِمامَ رُفِعَ مِنَ الاَرضِ ساعَة لَماجَتْ بِاَهْلِها كَما يَمُوجُ الْبَحْرُ بِاَهْلِهِ)؛ «اگر لحظه‌اي امام از زمين برداشته شود، زمين به سان درياي موّاج متلاطم به تلاطم مي‌افتد و اهلش را در خود فرو مي ‌برد». ✍در كتاب اصول كافى كتاب الحجة بابى آورده است تحت اين عنوان كه «باب ان الارض لاتخلو من حجة» يعنى زمين هيچگاه خالى از حجت نخواهد ماند. در اين باب روايات فراوانى با مضمون فوق ذكر شده است. 👈(واژه لساخت) كه در اكثر اين روايات آمده است به معناى نابودى اهل زمين است شاهد اين معنا آن است كه در برخى از روايات همين باب آمده است روايت زير بسيار زيباست با دقت بخونيد 💌ائمّه معصومین علیهم السلام رکنهای اصلی شهر و همانگونه که در روایات اشاره شده پایه های زمین هستند. یعنی زمین و شهرها به وجود آنان پابرجا مانده اند. ✍عن مفضل عن ابی عبداللّه علیه السلام قال: «... جَعَلَهُمُ اللّهُ اَرْکانَ الاَرضِ اَنْ تَمیدَ بِاَهْلِها» 📍مفضل میگوید: امام صادق علیه السلام (درباره امامان معصوم) فرمود: خداوند ایشان را پایه های زمین قرار داده است تا زمین و ساکنانش را از اضطراب برهاند. دقت كنيد كه در مقابل اضطراب ارامش است يعني تا امام امر نكند بستر زمين وآفرينش نا آرام است @bonyadsari
🔸بسم الله الرحمن الرحيم 🔸 (3) ✍در روايت و تفسير ايات سوره زلزال ميخوانيم هنگام زلزله شهر مدينه حضرت امير عليه السلام به زمين امر ميكند ارام باش و نلرز و زمين با امر حضرت ارام ميشود 👈بنابراین ائمّه طاهرین علیهم السلام هم رکن معنوی شهرها هستند و هم پایه ها و ارکان ظاهری و مادی شهرها و زمین و آرامش زمین فقط به وجود ائمّه معصومین علیهم السلام صورت میگیرد. لذا ازلسان مبارك امام باقر عليه السلام اينطور ميخوانيم 👇👇 ✍کامل الزیارات» از امام باقر علیه السلام زیارتی برای امیرالمؤمنین علیه السلام نقل شده که در قسمتی از آن به تمامی اهل بیت علیهم السلام خطاب کرده، میگوییم: 🍥 «اَنْتُمْ اَهْلُ بَیتِ الرَّحْمَةِ وَ دَعائِمُ الدین وَ اَرْکانُ الاَرْضِ و الشَّجَرَةُ الطَیبَة». 👈شما خاندانِ رحمتید و بنیانهای دین و ارکان زمین و درخت پاک و طیبه هستید. اركان الارض پر واضح است كه روايت بيان ميدارد 🔸 امام اصلا باعث نظم گردش زمين است اگر زمين در مدارش ميگردد به امر امام و وجود اوست. 👈ان نيرويي كه تمام دانشمندان پي ان هستن كه ببين چيست كه اينگونه باعث نظم منظومه شمسيست شيعه ميداند امام زمان اوست🎈 توجه ودقت، زيباترين حالت👆 @bonyadsari
امیرعلی: 🔸بسم الله الرحمن الرحيم🔸 (4) 👈در تاييد مطالب نابي كه ارائه شد دو حديث رو باهم ميخوانيم خيلي زيباست👇 ✍حضرت امام باقرالعلوم عليه السلام به يكي از اصحاب به نام اسود بن‌ سعيد فرمود:👇 🍥(اِنَّ بَيْنَنا وَ بَيْنَ كُلِّ اَرْضٍ تُرّاً مِثْلَ تُرِّ الْبَنّاءِ فَاِذا اُمِرْنا فِي الْاَرْضِ بِاَمْرٍ جَذَبْنا ذلِكَ التُّرَّ فَاَقْبَلَتِ الْاَرضُ بِقَلِيبِها وَ اَسْواقِها وَ دُورِها حتّي نُنْفِذَ فيها ما نُؤْمَرُبِهِ مِنْ اَمْرِاللهِ تَعالي) «👈بين ما و هر زميني تُرّي است مانند تُرّ بنّا* ؛هر گاه از جانب خدا مأمور به انجام دادن كاري در يك منطقه از زمين شديم، 👈آن ريسمان را مي ‌كشيم و آن قسمت زمين با تمام بازارها و خيابان‌ها و خانه‌هايش براي ما نمودار مي ‌شود و در اختيار ما قرار مي ‌گيرد تا فرمان خدا را در مورد آن به انجام برسانيم». الله و اكبر📣📣📣 فهم ما قاصر است الله و اكبر اين روايت بسيار بسيار زيبا و پر مفهوم رو بخونيد 👇 💌جابر جعفي خدمت امام سيّدالسّاجدين، زين‌العابدين عليهما السلام از جنايات بني‌اميّه در حقّ شيعه شكايت كرد كه چگونه خون بي‌گناهان را مي ‌ريزند و خانه‌ها ويران مي ‌كنند و در منابر با كمال جسارت به امام اميرالمؤمنين‌ عليه السلام اهانت مي ‌كنند و احدي جرأت بردن نام علي عليه السلام را با تجليل و احترام ندارد كه محكوم به زندان و اعدام مي‌ شود. تا كي بايد دوستان شما با اين شكنجه‌هاي جسمي و روحي به سربرند❓ امام سجّاد عليه السلام پس از شنيدن سخنان جابر با تأثّر شديد سر به آسمان گرفت و لختي با خدا به مناجات و دعا پرداخت و سپس فرزند برومندش حضرت امام محمّدباقر عليه السلام را طلبيد و فرمود👈👈 @bonyadsari
🔸بسم الله الرحمن الرحيم🔸 (5) ادامه..... فرزندم،👈فردا صبح به مسجد جدّت رسول الله برو و همان نخي را كه جبرئيل براي رسول خدا آورده به دست بگير و آن را بسيار آرام حركت بده و مواظب باش حركت شديد نباشد كه همه‌ي مردم هلاك خواهند شد. جابر مي‌ گويد: 👈من از اين سخن تعجّب كردم و فردا صبح با اشتياق تمام براي ديدن كار حضرت امام باقرعليه السلام به سمت مسجد رفتم و آن ‌حضرت را ديدم. وارد مسجد شدند و به من فرمودند: 👇 بيا تا گوشه‌اي از قدرت الهي را بنگري. پدرم به من دستور داده‌اند رعبي در دل اين مردم بيفكنم كه شايد متنبّه شوند. امام ابتدا دو ركعت نماز خواندند و پس از آن، صورت روي خاك نهادند و با خدا مناجاتي كردند و سر برداشتند و دست در بغل كردند و نخي بسيار نازك كه بوي مشك از آن به مشام مي‌ رسيد بيرون آوردند و يك سر آن را به دست من دادند و فرمودند:👇 برو فلان نقطه بايست. طبق دستور عمل كردم. سر نخ را گرفتم و رفتم و در آن نقطه ايستادم. 💌متوجّه شدم كه امام عليه السلام خيلي آهسته و آرام آن نخ را حركت دادند؛آن‌گونه كه من احساس حركت نكردم و آنگاه فرمودند: 👇 نخ را رها كن. امام آن را جمع كردند و در آستين خود نهادند. من عرض كردم:👈 مولاي من، نتيجه‌ي كار چه شد❓ فرمودند:👈 از مسجد بيرون برو و بنگر كه مردم چه وضعي دارند. از مسجد كه بيرون رفتم، ديدم غوغاي عجيبي است؛زلزله آمده و گرد و خاك فضا را گرفته و خانه‌ها ويران شده و سقف‌ها فروريخته است و هزاران نفر از مرد و زن زير آوار رفته‌اند و صداي ضجّه و شيون از همه جا بلند است و مردم رو به مسجد مي‌آيند. 💌من هم به مسجد آمدم و ديدم جمعيّت دور امام باقرعليه السلام. را گرفته و با تضرّع تمام التماس دعا مي ‌كنند و هيچ خبر ندارند كه به‌ وجود آورنده‌ي آن حادثه خود آن‌حضرت بوده است. 🍥امام مردم را به نماز و دعا و دادن صدقات ترغيب مي ‌فرمود. آنگاه به جابر فرمود:👇 اي جابر،👈 به خدا قسم، من اگر بخواهم،به اذن خدا در يك لحظه زمين را زير و رو مي‌ كنم و احدي را باقي نمي ‌گذارم؛ 👈ولي ما تسليم امر خدا و مقدّرات او هستيم 💌اين معناي اركان الارض است 💌 ادامه....... @bonyadsari