eitaa logo
بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی
5.5هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
914 ویدیو
634 فایل
ناشر اختصاصی آثار تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی کانال رسمی @bonyadtarikh تازه های پایگاه: http://iranemoaser.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️سرنوشت مشترک غرب زدگان: شکست و ذلت ◀️حسنعلی منصور - 21/مهر/1343 در دفاع از لایحه کاپیتولاسیون:«من افتخار می‌کنم این لایحه را تقدیم [مجلس شورای ملی] می‌نمایم.»(نهضت امام خمینی ج1 ص1024) ◀️حسن روحانی- 10/مرداد/1398 در دفاع از برجام:«ما توانستیم ظرف ۱۰۰ روز به پیروزی بزرگ دست یابیم.» 🔹میان افتخار کردن به کاپیتولاسیون و پیروزی بزرگ خواندن کاپیتولاسیون هسته‌ای توسط بیش از نیم قرن فاصله است امّا تاریخ نشان می‌دهد که مسیر وابستگان به شرق و غرب و مقصد آنان یکی است: ذلت و شکست. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⚫️جهاد جوان «امام جواد مانند دیگر ائمه معصومین برای ما اسوه و مقتدا و نمونه است. زندگی کوتاه این بنده شایسته خدا، به جهاد با کفر و طغیان گذشت. در نوجوانی به رهبری امت اسلام منصوب شد و در سال‌هایی کوتاه، جهادی فشرده، با دشمن خدا کرد به طوری که در سن بیست و پنج سالگی یعنی هنوز در جوانی، وجودش برای دشمنان خدا غیرقابل تحمل شد و او را با زهر شهید کردند.»(مقام معظم رهبری، انسان 250 ساله ص321) بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی شهادت حضرت امام جواد علیه‌السلام را به عموم شیعیان و آزادگان جهان تسلیت می‌گوید. #امام_جواد #شهادت_امام_جواد @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
ملای فاسد عامل اعدام شیخ شهید غفلت حوزوی و دار انگلیسی/1 یک روحانی؛ دستور شهادت روحانی معتقد و مظلومی همچون شیخ فضل الله نوری را صادر کرد و از حوزه علمیه نجف که پایگاه سیاسی آن زمان بود صدای اعتراضی بلند نشد. واقعه‌ای عجیب و عبرت‌انگیز که بیش از پیش اهمیت «اصلاح حوزه» در زمینه‌های مختلف از جمله تهذیب نفس و تحلیل سیاسی را نشان می‌دهد و به ما می‌گوید که اگر حوزه علمیه اصلاح نشود امروز هم فضل‌الله‌ها به دست ابراهیم زنجانی‌ها به دار آویخته خواهند شد: «فيضيه، اگر تهذيب در كار نباشد علم توحید هم به درد نمی‌خورد. ... شما مىدانيد كه مرحوم شيخ فضل اللَّه نورى را كى محاكمه كرد؟ يك معمّم زنجانى؛ يك ملّاى زنجانى محاكمه كرد و حكم قتل را او صادر كرد؛ وقتى معمّم، ملّا؛ مهذّب نباشد، فسادش از همه كس بيشتر است. در بعض روايات هست كه در جهنم، بعضيها- اهل جهنم- از تَعفُّن بعض روحانيين در عذاب هستند، و دنيا هم از تعفُّن بعضى از اينها در عذاب است.» (صحيفه امام، ج13، ص: 420) پرونده بنیاد تاریخ‌پژوهی در رابطه با نسبت حوزه علمیه، شهادت شیخ فضل‌الله و انحراف مشروطه @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢حوزه و خلأ مدرس‌ها ⚫️غفلت حوزوی و دار انگلیسی/2 🔹با وجود گذشت بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی هنوز هم در حوزه علمیه هستند که دخالت روحانیت در سیاست را با عناوین مختلف؛ از جمله «لزوم پرهیز از آلودگی سیاسی»، «عدم ورود به مسائل جناحی»، «پرداختن به مباحث عمیق علمی» و... زیر سؤال می‌برند. شکی نیست که روحانیت در همه جا باید نماد باشد؛ به مسائل جناحی و شخصی ورود نکند و پایبند به مبانی علمی عمیق باشد امّا عدم ورود روحانیت به سیاست باعث می‌شود که قوای حکومتی به تدریج فاسد شوند و از درون تهی شود و به عقب بازگردد: 🔸«هر چه به سر اين در طول زمان، پس از مشروطيت تا دوره آخر انتصابات ستمشاهى آمد، به طور قاطع از مجلسهاى فاسد بود كه ملت در انتخاب نمايندگانش يا هيچ دخالت نداشت، يا دخالت بسيار ناچيزى داشت. روحانيون را يكسره از دخالت بر كنار كردند؛ و با و تبليغات مسمومِ مُلهم از غرب، كه توسط روشنفكران و غرب و شرقزدگان خائن يا نفهم صورت مىگرفت، مجلس را در نظر روحانيون و متدينين به گونهاى ساخته بودند كه دخالت در از معاصى بزرگ و اعانت به ظلم و كفر بود! و روحانيت بكلى از صحنه خارج شد و به انزوا كشيده شد؛ و دست قلدران و شرق و غربزدگان باز شد؛ و كشور را به آنجا كشاندند كه ديديد و ديديم. مع الأسف امروز هم آن افكار پوسيده در نادرى از معممين بيخبر از دنيا ديده مىشود. در حالى كه اگر در هر شهرى و استانى چند نفر مؤثر افكار، مثل شهيد، را داشتند، مشروطه به طور مشروع و صحيح پيش مىرفت، و قانون اساسى با متمم آن، كه مرحوم حاج شيخ فضل اللَّه در راه آن شهيد شد، دستخوش افكار غربى و دستخوش تصرفاتى كه در آن شد نمىگرديد، و اسلام عزيز و مسلمانان مظلوم ايران آن رنجهاى طاقت فرسا را نمىكشيدند.» (صحيفه امام، ج18، ص: 335) 🔹بنابراین وظیفه عقلی و شرعی روحانیون برجسته و فضلای جوان آن است که به نحو مؤثری با تز استعماری جدایی روحانیت از سیاست مقابله کند و بازماندگان این تفکر پوسیده را از مراکز حساسی چون حوزه علمیه قم به حاشیه و انزوا برانند. 📄پرونده بنیاد تاریخ‌پژوهی در رابطه با نسبت حوزه علمیه، شهادت شیخ فضل‌الله و انحراف مشروطه @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔆مژده به جست و جوگران حقیقت 📚 خرید اینترنتی «روزگار قائم‌مقامی» کتاب «روزگار قائم‌مقامی» جدیدترین اثر بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی است که به صورت جامع و مستند به بررسی قائم‌مقامی آقای منتظری می‌پردازد. انتشار این کتاب در خبرگزاری‌های مختلف از جمله: تسنیم، مهر،دفاع مقدس، خبرآنلاین و... بازتاب مثبتی داشت: 🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/577 و نویسنده کتاب نیز بخشی از ناگفته‌ها و بخش‌های سانسور شده کتاب را در مصاحبه با فرهیختگان بازگو کرد: 🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/601 🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/603 هم‌اکنون امکان خرید اینترنتی این اثر برای مخاطبان فرهیخته فراهم شده است. شما می‌توانید با استفاده از پیوند زیر این اثر را سفارش داده و با بخشی از فراز و نشیب‌های «دهه طلایی شصت» ؛ بیش‌تر آشنا شوید: 🔹🔸 https://b2n.ir/30372 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⁉️آیا منافقین زندانی سال ۶۷ فقط نیت براندازی و ترور داشتند؟! ◀️ در واکنش به جدیدترین شبهه آقای زیباکلام 📲فضای مجازی با وجود تمام نکات مثبتی که دارد گاهی وقت‌ها عرصه جولان کم‌اندیشانِ پرصدا یا همان سلبریتی‌ها می‌شود که بدون در نظر گرفتن پشتوانه و پیامد یک کلام آن را بر قلم می‌آورند. 🔸جناب آقای صادق زیباکلام در یکی از آخرین مواضع خود به حمایت ضمنی از #جلادهای_منافق پرداخته و دستگاه قضایی جمهوری اسلامی را متهم نموده که اینان را بدون دلیل و به خاطر نیت آن‌ها اعدام نموده است. البته وی اولین کسی نیست که با این سخنان جای جلاد و شهید را عوض نمود و #حسن_روحانی نیز در نمایش‌های تبلیغاتی خود در انتخابات 96 دست به این حرکت آلوده زد. اکنون پاسخ این قبیل ادعاها با انتشار آثار مستندی چون «روزگار قائم‌مقامی» داده شده است و حساب رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی به زودی جواب این شبهه را خواهد داد ✅با ما باشید؛ با آخرین تحولات تاریخ ایران اسلامی. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
✳️توصیه‌ای مشفقانه به جناب آقای زیباکلام ⁉️آیا منافقین زندانی سال ۶۷ فقط نیت براندازی و ترور داشتند؟! آقای صادق زیباکلام دیرگاهی است که جنبه علمی خود را از دست داده و بیش‌تر به یک در فضای مجازی و حقیقی بدل شده است. او اخیرا در ادعایی عجیب از که مطابق با اسناد قتل 17000 ایرانی را در پرونده خود دارند دفاع کرده و گفته:«مجاهدین زندانی در سال 67 حتی اگر نیت ترور و قیام مسلحانه علیه نظام می‌داشتند (که بسیاری از آن‌ها داشتند) لکن هنوز مرتکب جرمی نشده بودند و شما صرفا به واسطه نیت آن‌ها را اعدام کردید.» 🔹این در حالی است که طبق اسناد منتشر شده توسط منافقین و هم‌چنین خاطرات برخی شخصیت‌های آزاد شده آنان؛ مجاهدین زندانی با هماهنگی با منافقین بیرونی اقدام به محاربه علیه نظام و مردم کرده‌اند: « گزارشات و خاطراتی که توسط منافقین انتشار یافته است به خوبی نشان می‌دهد که منافقین زندانی، صرفا در ظاهر و به صورت تاکتیکی خود را نادم و یا جدا شده از سازمان معرفی می‌کردند و هر لحظه انتظار ملحق شدن به سازمان و انتقام‌جویی از نظام اسلامی را داشتند. به همین دلیل و با توجه به اطلاعاتی که رجوی و دیگر رهبران سازمان از زندان‌ها به دست آورده بودند، مرحله دوم عملیات « » را تصرف زندان‌ها و گام نهایی را در آزادسازی زندان اوین قرار داده بودند. به دیگر بیان زندانیان منافق، در تلاش جدّی برای سازماندهی اعضای زندانی باقی مانده بودند و به زعم خود هر روز به پیروزی نزدیک‌تر می‌شدند. فارغ از گزارش سازمان مجاهدین، برخی از زندانیان آزاد شده نیز، در خاطرات خود به آمادگی گسترده زندان‌ها برای همکاری با «ارتش آزادی‌بخش» منافقین اشاره نموده‌اند... ◀️منافقین زندانی که هم‌چنان بر سر موضع خود بودند و از عملکرد سازمان در حمله به مرزهای کشور و آنان با حمایت عملی می‌کردند، به خوبی استراتژی گلوله برفی را دنبال می‌کردند و طبعا همان حکم منافقین در میدان جنگ را داشتند. در واقع سازمان مجاهدین در دو سنگر به دنبال محاربه با نظام اسلامی بود؛ یکی در مرزهای غربی و یکی هم درون زندان‌ها.» (روزگار قائم‌مقامی ص200-199) در پایان توصیه مشفقانه‌ای داریم به جناب آقای زیباکلام که برای فهم دقیق‌تر وقایع دهه شصت کمی از فضای مجازی فاصله بگیرند و به مطالعات عمیق‌تری بپردازند. ضمنا ایشان برای تهیه کتاب روزگار قائم‌مقامی می‌توانند از راه‌های زیر اقدام کنند: 🏢نشانی: تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6. 📞تلفن: 22579192_021 🏢نشانی دوم: قم، خیابان گلستان، گلستان16، پلاک49. 📞تلفن: 32904231-025 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⁉️مظلوم کیست؟! 🖊جوابی به جوابیه جناب زیباکلام ◀️پنجم مرداد به مصاحبه با رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی نشست که بخشی از آن مربوط به تبلیغ آقای زیباکلام برای ؛ و تعامل نظام با ایشان بر اساس بود. ◀️ محتوای کامل این مصاحبه پیش از این منتشر شد: https://eitaa.com/bonyadtarikh/602 🔴جناب آقای زیباکلام با انتشار بخشی از این مصاحبه تلاش کردند جوابی به این گفت و گوی شفاف بدهند. البته ظاهرا در این زمینه کمی عجله داشتند و حتی تاریخ جوابیه خود را به اشتباه «سیزدهم مرداد» درج نموده‌اند. در هر صورت فارغ از این حواشی بنیاد تاریخ‌پژوهی جوابیه آقای زیباکلام را بررسی می‌کند: 🔹ابتدای این نوشته؛ جوابیه به حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی یا شخصیت‌های انقلابی دیگر نبود بلکه مظلوم جلوه دادن و تطهیر دو دیکتاتور بود که با «سرنیزه استبداد» و «نیش قلم شبه‌روشنفکران» بیش از نیم قرن ایران را به خاک سیاه نشاندند. 🔸البته این مظلوم‌نمایی تعجب‌انگیز نیست چراکه جریان شبه‌روشنفکری و غرب‌زدگی ایران در زاده شد؛ در دربار بزرگ شد و تا آخرین لحظه پیروزی انقلاب به دربار وابسته ماند و امروز هم شبه‌روشنفکرانی چون ایشان گه‌گاهی وفاداری خود به سلطنت و دیکتاتوری را بروز می‌دهند که این سطح از عقب‌افتادگی تاریخی جای تأسف دارد. 🔹در بخش دوم جوابیه آقای زیباکلام کلیشه ثابت جریان شبه‌روشنفکر را می‌بینیم که با وجود همه پست‌ها و مناصبی که در طول چهل سال اشغال کرده‌اند باز هم از زمین و زمان طلب‌کارند و مسؤولیت اشتباهات خود را نیز نمی پذیرند. ◀️در پاسخ به این بخش از سخن ایشان باید گفت: جناب آقای زیباکلام! شما و دیگر دوستان مدعی‌تان چهل سال است که یاد گرفته‌اید بر گرده ملت سوار شوید؛ در پست‌ها و مناصب مختلف شیره جان آن‌ها را بکشید و بعد از خراب‌کاری‌ها و بریز و بپاش‌هایتان موضع طلب‌کاری و مظلومیت بگیرید و مخالفان خود را مسؤول هر حادثه‌ای جلوه دهید. 🔻جناب آقای زیباکلام! اگر قرار است کسی بعد از چهل سال مدعی باشد؛ این است که باید ضربه‌ها و ظلم‌های چهل ساله جریان سکولار و منحط غرب‌زده علیه خود را فریاد بکشد. اگر قرار است کسی از تیغ سانسور برنجد این و حزب‌اللهی هستند که باید از فشارها یا سانسورهای سلیقه‌ای دولت اعتدال و اصلاحات؛ از هاشمی تا خاتمی و روحانی فغان به آسمان بلند کنند. ⭕️جناب زیباکلام! شما از ابتدای انقلاب در و دولتی تعریف شده‌اید و اکنون هم طرفدار دو آتشه دولت هستید و حتی در فیلم تبلیغاتی آن همچون یک هنرپیشه بازی کردید. ◀️شما با این پیشینه لابد می‌دانید که سانسورچی‌های دولت اعتدال چه سلاخی با کتاب کردند و در مقابل؛ کتاب را که غلط‌ها و تحریفات فاحش علمی و تاریخی داشت بدون مجوز چاپ کردند و به آن جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی هم دادند. ❓حقیقتا آیا عنایت ویژه دولت به این خاطر نیست که نویسنده «الف لام خمینی» ارتباط نزدیک فکری یا حتی سیاسی با دولت محبوب شما داشته است؟ 🔹به علاوه؛ در خصوص چاپ نشدن کتاب شما باید وزارت فرهنگ و ارشاد (که با حمایت شما و امثال شما رأی آورد) توضیح بدهد. شاید کتاب شما لابلای دعواهای اصلاح‌طلب و اعتدالی گم شده است و ربطی به محتوای آن نداشته باشد در ثانی اگر کتاب شما هم چاپ بشود بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی که پیشگام نقد کتب تاریخی تحریف‌آمیز است؛ استقبال می‌کند و بار دیگر عیار علمی حضرتعالی را بر همگان روشن می‌نماید. ⁉️البته همه اینها بر فرض پذیرش ممنوع بودن چاپ کتاب شماست که البته تا کنون ادعایی بدون سند است و شما برای اثبات آن می بایست متن ابلاغیه مرتبط با این ادعا را منتشر کنید. 🔸در هر صورت جناب زیباکلام! فراموش نکنید که بررسی « » تخصص ماست بنابراین حتی اگر دولت اعتدال کتاب شما را چاپ نکرد آراء خود را از طریق رسانه‌های همسو با خود (مثل BBC، VOA و...) که از قضا گستره رسانه‌ای بیش‌تری نسبت به چاپ کتاب دارند منتشر کنید و مطمئن باشید ما با معیارهای فنّی منتظر صحبت‌های تاریخی شما هستیم. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢سهل‌انگاری خطرناک ◀️غفلت حوزوی و دار انگلیسی/3 ⚫️تساهل و تسامح با سمی مهلک برای فضای سیاسی کشور است. سمی که در گذشته به خاطر لطافت روح یا سادگی یا اشتباه محاسباتی برخی بزرگان در فضای سیاسی کشور منتشر شد و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به کشور زد. نمونه؛ مماشات با نفوذی‌ها بود که در نهایت موجب شهادت دیدبان مشروعیت؛ شیخ فضل الله و انحراف مشروطه شد: 🔹« این نکته را هم عرض بکنم؛ همه‌ی علما در قضیه‌ی با یکدیگر هم‌نظر بودند؛ یعنی بین مرحوم و مرحوم و مرحوم در فکر و نظر تفاوتی وجود نداشت؛ اما دیدشان نسبت به واقعیتها و به‌اصطلاح روش‌ها و تاکتیک‌هایی که فکر میکردند باید عمل کنند، متفاوت بود. 🔸مرحوم شیخ فضل‌اللَّه انحراف را دیده بود؛ نمی‌شود گفت سید محمد طباطبایی یا مرحوم حاج سید عبداللَّه آن را ندیده بودند؛ چرا، آنها هم می‌دیدند؛ منتها فکر میکردند باید با آن مماشات کرد تا بشود بر آن غلبه کرد؛ یعنی یک نوع در برخورد با نفوذی‌های مشروطه در آنها مشاهده می‌شد، اما در مرحوم شیخ فضل‌اللَّه این معنا وجود نداشت؛ به همین جهت هم شیخ‌فضل‌اللَّه از همان زمان تا الان مورد تهاجم قرار گرفته است. (مقام معظم رهبری؛ انتشار در تاریخ: ۱۳۸۳/۰۵/۱۱) ◀️مقام معظم رهبری با تعابیر مختلف و متعدد در خصوص هشدار داده‌اند. پروژه‌ای که در نیز به صورت جدی در حال پیگیری است. با عبرتی که حوزه علمیه در جریانات مختلف از جمله مشروطه گرفته است؛ آیا مماشات با نفوذی‌های حوزه علمیه قم که بعضا ژورنالیست‌اند و هیچ صبغه روحانی هم ندارند؛ جایز است؟ @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢بازخوانی دهه شصت و دفاع از حقیقت 🔴از جنایات منافقین حدود سی سال گذشته است و طبیعی است که در ذهن جوان سؤالاتی پیرامون عمل‌کرد این سازمان تروریستی شکل گرفته باشد. گروه‌های سیاسی نیز از این خلأ ذهنی استفاده نموده و در مقاطع مختلف و حساس سبد رأی خود را پر می‌کنند و اعتبار اجتماعی خود را بالا می‌برند از جمله سوء استفاده جناب آقای #حسن_روحانی از این خلأ ذهنی و عوض کردن جای جلاد و شهید توسط ایشان در انتخابات سال 1396 در راستای تخریب رقیب انتخاباتی. 🔸کتاب #روزگار_قائم‌مقامی به عنوان کتابی تاریخی در بخشی از محتوای خود به بررسی عمل‌کرد منافقین پرداخته و #روزنامه_کیهان در شماره اخیر خود با ارائه برشی از این کتاب، به مرور وقایع #دهه_شصت و روشنگری در این زمینه پرداخته است. در بخشی ابتدایی این یادداشت می‌خوانیم: «...آنچه از امروز طی چند شماره به مخاطبان عرضه می‌شود قسمتی از کتاب «روزگار قائم‌مقامی» است. که به بررسی عملکرد سازمان منافقین در فاز مسلحانه و کشمکش، مدارا و در نهایت برخورد جمهوری اسلامی با این گروهک تروریستی می‌پردازد که به بهانه سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد تقدیم شما خوانندگان گرامی می‌شود.» 🗞متن کامل یادداشت روزنامه کیهان: 🔹🔸https://b2n.ir/14056 ◀️راه‌های تهیه کتاب: 🏢نشانی: تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6. 📞تلفن: 22579192_021 🏢نشانی دوم: قم، خیابان گلستان، گلستان16، پلاک49. 📞تلفن: 32904231-025 خرید اینترنتی: https://b2n.ir/30372 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔆مکتب‌زدگی در تاریخ نگاری انگلیسی؛ ادعا یا واقعیت؟! ✳️نگاهی به جوابیه دوم جناب زیباکلام خطاب به استاد سیدحمید روحانی جناب زیباکلام در بخش اول پاسخ خود به مظلوم‌نمایی (کلیشه دائمی جریان غرب‌زده) و تطهیر ضمنی پهلوی پرداختند که بررسی تفصیلی آن به مخاطبان محترم ارائه شد: 🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/616 ❇️ایشان در بخش دوم جواب خود به ذکر اتهاماتی علیه حجت‌الاسلام و المسلمین پرداختند که البته تهمت‌زنی غیرعلمی و غیراخلاقی جریان همسو با آقای زیباکلام به ایشان مسبوق به سابقه است و پرداختن به آن به علت عدم پشتوانه علمی ارزش چندانی ندارد. و اما آن‌چه به آقای زیباکلام می‌توان گفت: 🔵جناب آقای زیباکلام! بیایید کمی واقع‌بینانه و به دور از شعارهای ژورنالیستی به صحنه نگاه کنید: شما و سایر دوستان‌تان در هنگام نقل تاریخ سردمدار و ایدئولوژیک به معنای منفی کلمه هستید و هم در نقل تاریخ چارچوب‌های مکتبی؛ علمی و فنّی خود را دارد پس تفاوت ما و شما در چیست؟ 🔹خلاصه تفاوت در این است که امثال شما پیش و بیش از آن‌که شخصیت‌ها و جریانات را در صحنه ببینند؛ نسبت آن‌ها را با می‌سنجند و اگر آن‌ها را در دایره ببینند به مدیحه‌سرایی برای‌شان می‌پردازند و اگر آنان را مستقل و خارج از دایره سلطه بیگانه ببینند به هر وسیله و ابزاری تلاش می‌کنند که نام و یاد او را از عرصه تاریخ حذف کنند. 🔵جناب زیباکلام! شما طبق گفته خودتان با بند بند وجودتان و با تک‌تک سلول‌های‌تان هستید! و کسی که تا این حد؛ از نوک پا تا فرق سر لیبرال است حتی اگر بخواهد هم نمی‌تواند را درک کند که حب الشیء یعمی و یصم! آری! کسی چون شما نمی‌تواند جلادی و خون‌خواری پسرش را بفهمد چراکه او خوب می‌داند آن‌چه به پای رضاخان چکمه پوشاند و آن‌چه سرنیزه را دست محمدرضا داد؛ انگلیس استعمارگر و آمریکای لیبرال بود. 🔹جناب زیباکلام! بیایید کمی صادق باشیم! نگاه شما به تاریخ، جامعه، انسان، روابط بین‌الملل و...، به تمام معنا ایدئولوژیک است و تفاوت ایدئولوژی شما با این است که اسلام به هیچ تاریخ‌نگاری اجازه خلاف‌گویی و نقل بی‌سند نمی‌دهد امّا در مقلدان ایدئولوژی استعماری و لیبرالیستی چطور؟ آیا جز این است که به هیچ‌کس اجازه نقد غرب و شخصیت‌ها و جریان‌های غرب‌زده را نمی‌دهد؟ در مکتب شما غرب پرستان مصونیت ابدی دارند؛ حتی اگر آن شخص دیکتاتور متوحشی مثل رضاخان و محمدرضا پهلوی باشد. ◀️اگر جنابعالی در ادعای پرطمطراق خود صادق هستید، بفرمایید در کدام کتاب و مقاله و مصاحبه تان به نقد رژیم‌های سارق بین المللی چون و و رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی پرداخته اید؟ در کدام سطر و صفحه کتاب های پرتیراژتان، گوشه ای از لحاف خیانت دیکتاتورهای وابسته پهلوی را کنار زده اید؟! آیا جز این بوده که تمام همت تان بر آن قرار گرفته که از حاکمان خون‌ریز و سفاک و مستبد پهلوی، انوشیروان عادل بسازید؟! 🔻نسل پرسش‌گر فعلی، برخلاف برداشت غلط امثال شما، هوشمند و به شدت حقیقت‌جو است؛ پرسش این نسل آن است که چرا یک استاد دانشگاه که از شدت زیست مجازی، به یک بدل شده، تلاش می کند از وابسته ترین و بی عرضه ترین و تاریک اندیش ترین پادشاهان ایران، قدیس و اسطوره بسازد؟! 🔸آیا جناب زیباکلام واقعا عیب و نقصی در پهلوی‌ها ندیده یا آنکه با یک پروژه و سناریو مواجهیم که قرار است نتیجه از پیش تعیین شده و سفارشی را در پوشش ادبیات علمی و تاریخی به مخاطبان ایرانی عرضه کند؟ 🔗جوابیه آقای زیباکلام-بخش دوم: 🔹🔸https://www.instagram.com/p/B0uUpA4n8kV/?igshid=194prsdkoyng4 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔴قتل در تهران؛ سکوت در نجف ◀️غفلت حوزوی و دار انگلیسی/4 ❇️غفلت برای هر فرد و هر زمانی مضر است امّا اگر آن فرد جزء بزرگان و تصمیم‌سازان باشد ضرر غفلت صدها برابر خواهد شد. در زمان یکی از اصلی‌ترین مراکز تصمیم‌سازی بود که تحت تأثیر قرار گرفت در نتیجه مقابله مؤثری با طرح اعدام نکرد و در نهایت مشروطه نیز که با پیش‌آهنگی روحانیت جلو رفته بود از دست علمای نجف نیز خارج شد: 🔆«يك عده‌اى كه نمی‌خواستند كه در اين كشور قوه داشته باشد، و آنها دنبال اين بودند كه اينجا را آن وقت به طرف اروپا بكشند. آنها جوسازى كردند به طورى كه مثل مرحوم آقا شيخ فضل اللَّه كه آن وقت يك آدم شاخصى در ايران بود و مورد قبول بود همچو جوسازى كردند كه در ميدان علنى، ايشان را به دار زدند و پاى آن هم كف زدند. و اين يك نقشه‌اى بود براى اينكه اسلام را منعزل كنند و كردند. و از آن به بعد ديگر نتوانست مشروطه يك مشروطه‌اى باشد كه مى‌خواستند. حتى قضيه مرحوم آقا شيخ فضل اللَّه را در نجف هم يك جور بدى منعكس كردند، كه آنجا هم صدايى از آن درنيامد. اين جوى كه ساختند در ايران و در ساير جاها، اين جو اسباب اين شد كه آقا شيخ فضل اللَّه را با دست بعضى از روحانيون خود ايران محكوم كردند و بعد او را آوردند در وسط ميدان و به دار كشيدند و پاى آن هم ايستادند كف زدند و شكست دادند اسلام را در آن وقت. و مردم غفلت داشتند از اين عمل، حتى علما هم غفلت داشتند.»(صحيفه امام، ج18، ص: 248-247) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢واکاوی یک تحریم نمایشی ❓آیا تحریم آقای ظریف با هدف اسطوره‌سازی از او انجام شد؟ 🔆تحریم جناب آقای #ظریف در دهم مرداد؛ خبری بود که در رسانه‌های مختلف منتشر شد. ماهیت این اقدام نشان می‌دهد که ما با یک #تحریم_صوری و نمایشی مواجه هستیم. تحریمی که به اذعان آقای ظریف حتی در فعالیت خانواده ایشان هم تأثیری ندارد. ⁉️اما سؤال این‌جاست که هدف آمریکا از اعمال این تحریم نمایشی چیست؟ آیا او متوجه شده که عامل اصلی پیش‌برد برجام2و3 را از دست داده و اعتبار این شخصیت نزد ایرانیان به شدت پایین آمده است؟ آیا ایالات متحده آمریکا می‌خواهد با مخالف‌خوانی خود طرف مقابلش را اسطوره مبارزه با استعمار و استکبار جلوه دهد؟ آیا ما با یک #اسطوره‌سازی جدید طرف هستیم؟ 🔹🔸بیانیه حجت‌الاسلام و المسلمین #سیدحمید_روحانی در این باره-به زودی از حساب رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی.🔸🔹 ✅با ما باشید؛ با آخرین تحولات تاریخ ایران اسلامی. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📃ترامپ می‌دمد، برجامی‌ها سینه می‌زنند! 🖊بیانیه حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی به مناسبت تحریم ظریف ⚫️«به نظر می‌رسد آمریکا از هم‌اکنون نگران دوره سیزدهم ریاست‌جمهوری ایران است که مبادا قدرت در چنگ کسانی بیفتد که قبله آمال‌شان نباشد و از وادادگی و تسلیم‌طلبی گریزان باشند. از این رو سخت در اندیشه است که مهره‌ای بتراشد و به صحنه آورد که آمریکا را بداند، دنبال «تعامل با دنیا» باشد، یک وعده غذای سیر و پرچرب نوش جان کرده باشد! دست کم یک‌بار سوار هواپیما شده باشد! و با وجود این در آغاز کار بگیرد و آمریکا نیز بتواند به مخالفت با او تظاهر کند! 🔸تحریم از سوی آمریکا از آن نکات ظریفی است که به قول عرب‌ها «یضحک به الثکلی» زن جوان مرده را به خنده می‌اندازد و ظریف‌تر شور و شر برجامی‌هاست که به مصداق: « تغاری بشکند ماستی بریزد // جهان گردد به کام کاسه‌لیسان » به هیجان آمده‌اند و در روزنامه‌هایشان در 12 مرداد 98 عکس پرطمطراق و نیم‌تنه آقای ظریف را به چاپ رسانده و به تبلیغات گسترده و برای او پرداخته‌اند که تبلیغات روزهای انتخابات را به یاد می‌آورد! 🔴زینهار که بار دیگر ملت ایران از همان سوراخی گزیده شود که سال‌های 92 و 96 گزیده شد. زینهار» @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⁉️جلاد کیست؟ ⚫️جنایتی دل‌خراش از سازمان تروریستی منافقین 🔵انتخابات 96 مثل هر انتخابات دیگر در جمهوری اسلامی ایران آزاد و پرشور بود اما #تحریف_تاریخ برای تخریب رقیب یکی از آلودگی‌های این انتخابات بود. در آن سال جای #جلاد و #شهید توسط یکی از کاندیدها به صراحت عوض شد و #منافقینِ_قاتل به عنوان شخصیت‌هایی مظلوم جلوه داد شدند که نظام آن‌ها را به غلط اعدام نمود. 🔴بازخوانی #جنایات_منافقین به صورت جزئی هرچند دل‌خراش و ناگوار است امّا جلوی تحریفات بعدی و #سوء استفاده_قدرت‌طلبان را خواهد گرفت و هم‌چنین مواجهه قاطع مردم با منافقین دهه شصت؛ عبرت خوبی برای منافقین و نفوذی‌های دهه نود خواهد بود. 📚روزنامه کیهان؛ ستون پاورقی از روز شنبه دوازدهم مرداد به بازخوانی جنایات سازمان تروریستی منافقین پرداخت و در این راستا متن فصل دوم کتاب را در چند بخش منتشر می‌کند. بحث دیگر این مجموعه دوشنبه چهاردهم مرداد منتشر شد: 🔹🔸https://b2n.ir/10068 ✅ با ما باشید؛ با آخرین تحولات تاریخ ایران اسلامی. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔴مشروطه در پرتگاه اختلاف ⚫️غفلت حوزوی و دار انگلیسی/5 ◀️نقش در تاریخ مشروطه خواندنی و عبرت‌انگیز است. جایی که علمای نجف و سایر علمای پیش‌گام با وجود پاکی نیت و مجاهدت در راه هدف، به خاطر و برخی تسامحات به اختلافات سنگینی رسیدند و همین امر ضربه‌ای بزرگ به پیکره وارد کرد تا جایی که شخص متعهد و پرنفوذی چون نوری به دلیل دفاع از اسلام و مشروعیت مشروطه؛ با جوسازی بیگانگان به دار آویخته شد: 🔵«تاريخ يك درس عبرت است براى ما. شما وقتى كه را بخوانيد مىبينيد كه در مشروطه بعد از اينكه ابتدا پيش رفت، دست‌هايى آمد و تمام مردم ايران را به دو طبقه تقسيم‌بندى كرد. نه ايران تنها، از يك دسته طرفدار مشروطيت، يك دسته دشمن مشروطه، علماى خود ايران يك دسته طرفدار مشروطه، يك دسته مخالف مشروطه. 🔹اهل منبر يك دسته بر ضد مشروطه صحبت مى‌كردند، يك دسته بر ضد استبداد. در هر خانه‌اى دو تا برادر اگر بودند، مثلا در بسيارى از جاها اين مشروطه‌اى بود، آن مستبد. و اين يك نقشهاى بود كه نقشه هم تأثير كرد و نگذاشت كه مشروطه به آن طورى كه علماء بزرگ طرحش را ريخته بودند، عملى بشود. 🔸به آنجا رساندند كه آن‌هايى كه بودند به دست يك عده كوبيده شدند. تا آنجا كه مثل مرحوم «حاج شيخ فضل اللَّه نورى» در ايران براى خاطر اينكه مى‌گفت بايد «مشروطه مشروعه» باشد و آن مشروطه‌اى كه از غرب و شرق به ما برسد قبول نداريم، در همين تهران به دار زدند و مردم هم پاى او رقصيدند يا كف زدند. (صحيفه امام، ج18، ص: 171-170) 🔹از برکات انقلاب اسلامی بلکه مهم‌ترین آن؛ برپایی با محوریت ولی‌فقیه است و حوزه علمیه امروز نیز با عبرت‌گیری از تاریخ مشروطه با همین محور به خواهد رسید و مهم‌ترین مانع شکل‌گیری این اتحاد؛ هستند که ارتباطات ارگانیک یا غیرارگانیک با تفرقه‌افکنان انگلیسی و آمریکایی دارند و با روشنگری علما و فضلای انقلابی در آینده‌ای نه چندان دور به انزوای مطلق خواهند رسید. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢عوامل تفرقه؛ دیروزِ مشروطه و امروزِ انقلاب ⚫️غفلت حوزوی و دار انگلیسی/6 🔸«مشروطیّت حرکتی بود که با که مظهر دین‌داری مردم بودند، توانست پیش برود. بله، فلان روشنفکر، فلان نویسنده، فلان محفلِ پنهانی در کشور بود، نه‌اینکه نبود امّا پیش نمیرفت، کاری نمیتوانستند بکنند، نفوذی در مردم نداشتند. آن‌چه در مشروطه مردم را به میدان آورد، عبارت بود از حضور علمای تراز اوّلی مثل مرحوم ، مثل مرحوم ، مثل مرحوم ؛ این‌ها علمای بزرگ بودند؛ در تهران و در تبریز علمای بزرگ، در اصفهان علمای بزرگ، در بعضی از شهرهای دیگر هم همین‌جور، در فارس همین‌جور، علمای بزرگ جلو افتادند و مردم دنبال اینها آمدند؛ منتها خب انگلیس‌ها اینجا زرنگ‌تر از ما بودند؛ هم بین علما اختلاف ایجاد کردند [هم بین مردم]. 🔹در تهران بین آن دو بزرگوار و شهید بزرگوار شیخ فضل‌الله نوری ایجاد کردند. شیخ فضل‌الله نوری که پیش‌قدم‌ترین عالم برای برقراری مشروطه بود، به اتّهام ضدّیّت با مشروطه به دار کشیده شد! این کاری بود که آنها کردند. مردم را کشاندند به سفارت و یک عدّه‌ای دودستی مشروطه را تقدیم انگلیس‌ها کردند؛ و مشروطه آن شد که دنبالش رضاخان بود و پنجاه ‌سال، شصت‌ سال عقب‌ماندگی این کشور، امّا شروع حرکت با دین بود.» (امام خامنه‌ای مدظله‌العالی۱۳۹۵/۱۰/۱۹) 🔻پی‌نوشت: بدنه حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم؛ هم‌اکنون با محوریت به اتحاد مناسبی رسیده است امّا کارشکنی برخی قم‌نشین؛ مانع پیشرفت این اتحاد مقدس است. سکولارهایی که اختلاف‌افکنی را به حد اعلا رسانده و با عناوین فریبنده هم‌چون ؛ در صدد تفرقه و جدایی میان حوزه و نظام اسلامی هستند. با نگاهی به تاریخ مشروطه مقصد این فریب‌کاری‌ها و کارشکنی‌ها مشخص است و ظاهرا آن‌ها می‌خواهند نظام سیاسی کشور را بار دیگر دودستی تقدیم انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها کنند. نقشه‌ای که قطعا با هوشیاری حوزه به نتیجه نخواهد رسید. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢 «روزگار قائم‌مقامی»؛ در صفحه پاورقی «کیهان»/بخش سوم 🗞روزنامه کیهان از روز شنبه 12 مرداد بخش‌هایی از کتاب روزگار قائم‌مقامی را در ستون پاورقی خود منتشر نمود: https://eitaa.com/bonyadtarikh/619 🗞🗞 و بخش دوم را نیز در روز دوشنبه 14مرداد منتشر کرد: https://eitaa.com/bonyadtarikh/625 ◀️اکنون؛ بخش سوم از سلسله مطالب پاورقی کیهان با محوریت بخش‌هایی از کتاب روزگار قائم‌مقامی: «محمدعلي امانی فرزند مرحوم حاج سعيد امانی، از ياران و همکاران شهيد سيد اسدالله لاجوردي مي گويد: 🔸 «يادم هست که فردی اظهار می‌کرد که است و در زندان هم بسيار بر اين مسئله تأکيد داشت. به او می‌گفت که تو در واقع مسلمان هستی و ظاهراً اين ادعا را می‌کنی. شاهد بودم که حدود دو ماه، ساعت‌ها پس از اتمام کارش در زندان می‌ماند و با او صحبت مي‌کرد و همه ادله‌ای را که به او ثابت مي‌کرد که مسلمان است، برايش مطرح مي‌ساخت و گاهی تا پاسی از شب با او صحبت مي‌کرد. 🔹او پس از صحبت‌هاي زيادي که با داشت، به اين اعتقاد رسيد که مسلمان است و شهادتين گفت. شهيد لاجوردی تا زماني که آن فرد به اين اعتقاد نرسيد، همه توانش را به کار گرفت تا او را به مسير اصلي برگرداند و همه وقتش را مي‌گذاشت و برايش هيچ فرقي نمي‌کرد که در موقعيت دادستانی هست يا جاي ديگر...» 🔻متن کامل پاورقی کیهان: 🔹🔸 https://b2n.ir/10895 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆پدر آقای منتظری: پسر من به درد دو چیز می‌خورد:درس خواندن و کشاورزی 🔵سردار علی مسجدیان فرمانده اسبق سپاه ولی‌امر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از جمله افراد مطلع و درگیر با جریان آقای #منتظری : 🔸من خودم از پدر آقای منتظری شنیدم که می‌گفت: پسر مرا #جهنمی نکنید! این‌قدر نگویید #قائم‌مقام_رهبری، ایشان نمی‌تواند!! پدرش روحانی نبود ولی عبا و عرق‌چین می‌گذاشت و مسأله شرعی می‌گفت. من از دو لب مبارک این مرد بزرگوار این مطلب را شنیدم که می‌گفت: من می‌دانم، پسرم به درد دو چیز می‌خورد: یک، برود در حوزه #درس بخواند. دوم، به این درد می‌خورد که در سال سه چهار ماه بیاید در زمین‌های من #کشاورزی کند. شما بچه من را بهتر می‌شناسید، یا من؟! (روزگار قائم‌مقامی ص75) کتاب #روزگار_قائم‌مقامی که به بررسی موضوع حساس قائم‌مقامی آقای منتظری پرداخته است هم‌اکنون در بازار نشر در دسترس پژوهشگران و فرهیختگان قرار گرفته است. برای اطلاع از کلیات این کتاب شما را به مشاهده کوتاه‌نمای تبلیغی پیش رو دعوت می‌کنیم 📚راه‌های تهیه کتاب: 🏢نشانی: تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6. 📞تلفن: 22579192_021 🏢نشانی دوم: قم، خیابان گلستان، گلستان16، پلاک49. 📞تلفن: 32904231-025 🏢نشانی سوم: قم، چهار راه شهدا به سمت درمانگاه قرآن و عترت، روبروی مدرسه حجتیه، کتابفروشی مطبوعات کیهان. 💻خرید اینترنتی: 🔹🔸 https://b2n.ir/30372 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢وقتی شما مثل آقای خامنه‌ای دارید چرا تردید دارید؟ چرا مشکل دارید؟ 📽ببینید: روایتی تاریخی و شنیده نشده « #روایت_رهبری » در مورد عزل آقای #منتظری و پیشنهاد امام خمینی قدس سره در خصوص جانشینی مقام معظم رهبری @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔴محرومان سیستان؛ طعمه #گاندوی_اشرافیت 💢پاسخ جالب تهیه کننده سریال گاندو به #محسن_هاشمی_رفسنجانی مجتبی امینی در پاسخ به این توییت محسن هاشمی نوشت: جناب آقای محسن هاشمی رفسنجانی! ساخت سریالی در مورد محرومیت در سیستان و بلوچستان،۸سال مدیریت مرحوم #هاشمی_رفسنجانی و ۶ سال عملکرد #دولت_اصلاحات را زیر سوال می برد.لطف صدا و سیما و آبرو داریش بیش از اندازه هست! یادتان نیست مرحوم پدر از چرخ توسعه می گفت و محرومینی که زیر این چرخ له می شوند؟! یادتان نیست مرحوم پدر در نماز جمعه از #مانور_تجمل می گفت؟! حالا شما یاد محرومین افتادید یا نگران سوژه های گاندوی بعد هستید؟! @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔆سیره سیاسی آیت‌الله خوئی در دو پرده: حمایت از امام؛ دعوت به مبارزه علیه اسرائیل ⚫️به مناسبت سال‌گرد ارتحال آیت‌الله العظمی خویی ❇️تاریخ تشیع نشان می‌دهد که زعمای برجسته و شاخص هیچ‌گاه بیگانه از نبوده‌اند و همگی معتقد به لزوم دخالت فقیه در عرصه بوده‌اند امّا در این میان برخی شرایط را برای ابراز موضع سیاسی مناسب می‌دیدند و وارد میدان می‌شدند و برخی دیگر زمینه را فراهم نمی‌دیدند و کم‌تر عرصه سیاسی را انتخاب می‌کردند. 🔹یکی از شخصیت‌های برجسته معاصر که در عرصه سیاست کم‌تر شناخته شده هستند؛ مرحوم است که سعی وافری برای مصادره ایشان دارند و علاوه بر این عده‌ای هم می‌خواهند ایشان را مقابل امام جلوه دهند امّا تاریخ نشان می‌دهد که ایشان در مقاطعی حساس با امام همراهی کرده و در لحظه‌های نفس‌گیر اعلام موضعی راه‌گشا نموده‌اند. ❇️همراهی با نهضت امام مرحوم آیت‌الله خوئی در لحظه‌های خونین فیضیه از جمله زعمای دینی بودند که رژیم پهلوی را جائر خطاب نمودند و به امام اعلی الله مقامه الشریف پیام تسلیت دادند: «قم ـ حضرت آيت اللّه الخمينى ـ دامت بركاته جناية الجائرين على الحوزة العلمية اوجعت قلوبنا و عامة المسلمين. فلا تحسبن اللّه مُخلف وعده رسله. اناللّه عزيز ذوانتقام. النجف. ابوالقاسم الخويى «جنایت ظالمین علیه حوزه علمیه قلب‌های ما و عموم مسلمانان را به درد آورد. «این‌گونه گمان نکن که خداوند با رسولانش خلف وعده می‌کند. خداوند عزیز و منتقم است. نجف، ابوالقاسم خوئی»(نهضت امام خمینی ج1 ص401) هم‌چنین پس از به عراق و ساعاتی پس از ورود ایشان به نجف به دیدار ایشان رفتند و تلاش رژیم پهلوی برای محو امام در فضای نجف را با این اقدام خود کم‌رنگ نمودند.(نهضت امام خمینی ج2 ص182) ✳️مقابله با رژیم اشغال‌گر صهیونیستی البته تحرکات سیاسی محدود به این موارد نبود و ایشان در جریان جنگ شش روزه مسلمانان با مسلمانان را به اتحاد و مبارزه برای دعوت نمودند. رادیو بغداد در روز 1346/3/17 در ساعت 20:30 گفت و گویی را که با برخی از علمای نجف داشت، چنین پخش کرد: «مراجع تقلید و علمای اسلام در نجف اشرف اعلام بر ضد کافران و صهیونیست‌ها صادر نمودند و از مسلمین جهان درخواست کردند که اسرائیل را از بین ببرند. حضرت حجت‌الاسلام آیت‌الله سیدابوالقاسم خویی اظهار داشت: 🔹«من از مسلمین جهان درخواست می‌کنم که همگی متحد شوند و یهودیان را از بین ببرند و از دولت‌های اسلامی درخواست می‌شود که اختلاف خود را کنار بگذارند و متحد شوند تا دولت اسرائیل نابود شود. من به مقامات ایرانی تلگرامی مخابره نموده‌ام و از آن‌ها درخواست کرده‌ام که از اعراب طرف‌داری نمایند.»(نهضت امام خمینی ج2 ص335) ایشان در تلگراف خود به هویدا، حکومت را ملزم می‌کند که از مسلمانان در برابر رژیم صهیونیستی پشتیبانی کند و برنامه را در دستور کار خود قرار دهد: 🔵«در این هنگام که ممالک اسلامی در مقابل هجوم ناگهانی و بی‌رحمانه یهود قرار گرفته‌اند و برادران مسلمان ما در جبهه‌های جنگ به دفاع از بلاد اسلام و نوامیس ملت مسلمان می‌جنگند و سایر ممالک اسلامی پشتیبانی خود را اعلام داشته‌اند، لازم است که دولت ایران هرچه زودتر پشتیبانی کامل خود را که قطع ایادی یهود از بلاد اسلام و قطع نفت از ظالمین است، اعلام دارد. ابوالقاسم الموسوی الخویی»(نهضت امام خمینی ج2 ص337) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.