💢گوشهای از سیره اخلاقی امام قدس سره در زمینه #مرجعیتگریزی
🔻🔻بازنشر به مناسبت منصبطلبی مدعیان نوظهور مرجعیت🔻🔻
✳️14 گام تا امام✳️
گام اول: تقوای فردی و سیاسی
🔵تقوا و #تهذیب_نفس یکی از ویژگیهای بارز و همیشگی امام خمینی (قدس سره) بود. تقوایی که وجه تمایز او با بسیاری از سیاستورزان بود و به فعالیت او قداست و نورانیت ویژهای بخشید.
🔆این ویژگی در تمام حالات امام جلوه داشت. گزیدهای از جلد اول نهضت امام خمینی که توسط حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی، هنگام تبعید امام (قدس سره) به نجف نوشته شده است، کوتاهجلوهای است از آن تقوای دائمی و مستحکم:
« امام خمینی در سایه خودسازی و تهذیب نفس موفق شد که از بسیاری صفات و شیوههای ناموزون و رذایلی که دامنگیر بعضی از مقامات روحانی میباشد دور بماند و دامان والای خود را از آلودگیهای نامجویی، خودنمایی، جاهطلبی، ریاکاری و دیگر صفات رذیله، پاک و مبرا نگه دارد و به مشتهیات دنیا بیاعتنا باشد.
🔹از روز جوانی که به مقام اجتهاد رسید تا به امروز که بر کرسی قیادت و امامت نشسته است، در راه شناساندن خود و به دست آوردن مقام و مسند، کوچکترین گامی برنداشته است و وجوهات شرعیه و حقوق نیازمندان و رنجبران را صرف نامجویی، مسندیابی و #تبلیغات_شخصی نکرده است. اصولا از بساط ریاست و مقام و لوازم آن به گونهای تنفر و انزجار دارد و دوری میگزیند که انسان از مردار گندیده فرار میکند و در حقیقت این ریاست است که به دنبال امام خمینی رفته است؛ و اگر احساس خطر برای اسلام و جامعه اسلامی نبود، او هرگز به این وادی قدم نمیگذاشت و این مسند و مقام را به اهلش واگذار میکرد. چنانکه در دوران زندگی 60 ساله خویش چنین کرد و کوچکترین گامی در راه به دست آوردن مقام و مسند برنداشت. عکس و رساله خود را تا روزهای آغاز نهضت (که مردم چاپ و پخش کردند) اجازه چاپ و پخش نداد و تازه در آن شرایطی که فریاد مقلدین از نداشتن توضیح المسائل او به آسمان بلند شد، فقط چاپ آن را اجازه داد و از وجوهات شرعیه صرف چاپ آن نکرد و بودجه اولین چاپ توضیحالمسائل او، از طرف خود مردم جمعآوری و تأمین شد و تا روزی که در قم میزیست، حتی یک جلد رساله به طور رایگان در اختیار کسی نگذاشت و اصولا در منزل او رساله یافت نمیشد.
🔹امام خمینی به سحرخیزی، تهجد و راز و نیاز به درگاه خداوند بینیاز در نیمههای شب از جوانی اهتمام داشته و دارد و این برنامه را هرچند دیر خوابیده و خسته و ناراحت باشد ترک نمیکند و میتوان گفت که هیچگاه پیش از اذان صبح چشمان او در خواب نیست. اکنون در نجف اشرف نیز برنامه ویژه او در امر زیارت، عبادات و اعمال مستحبه هیچگاه ترک نمیشود. در این سالهایی که در نجف ا قامت دارد، در زمستان و تابستان، در شبهای بارانی و سرد و... مرتب سر ساعت 3 (3ساعت بعد از غروب) در حرم مطهر حضرت امام علی ابن ابیطالب (علیهالسلام) میباشد و جز در موارد استثنایی (هنگام بیماری یا برقراری حکومت نظامی) این برنامه را ترک نکرده است.»(نهضت امام خمینی ج1 ص41-40)
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔻🔻تقوای فردی و سیاسی امام خمینی/بخش دوم🔻🔻
💢بازنشر به مناسبت منصبطلبی مدعیان نوظهور مرجعیت💢
البته باید گفت که تقوا و خودسازی عمیق اسلامی دو بعد دارد: «تقوای فردی» و « #تقوای_اجتماعی »و همانطور که تقوای فردی به معنای رعایت احکام الهی و تحقق آیات و روایات شریف در زندگی فردی است؛ تقوای اجتماعی و سیاسی نیز به معنای تلاش برای تحقق آیات و احکام در عرصه جامعه و در سطح جهان است کما اینکه حرکت امام (قدس سره) محدود به مرزهای کشور نبود بلکه ایشان مطابق با آیات قرآن کریم و بر اساس تقوای دینی و سیاسی تحولی اساسی را در جهان اسلام پایهگذاری کردند:
◀️«هرچند که سابقه #بیداری_اسلامی به دو سده اخیر بازمیگردد، اما اگر این حرکت را در یک منحنی رسم کنیم، حرکت امام خمینی (ره) را در قالب انقلاب اسلامی ایران طی این دویست سال در قله این منحنی میتوان ترسیم نمود. با توجه به رهبری امام خمینی (ره) در رویارویی با قدرتها و به پیروزی رساندن یک انقلاب و راهبری موج بیداری اسلامی و مواجهه با مسائل آن به واقع باید عصر حاضر را عصر امام خمینی (ره) دانست که ویژگی مهم آن احیای اسلام و ارزشهای الهی و معنوی، بیداری اسلامی، شجاعت و اعتماد به نفس ملتها در برابر زورگوییهای مستبدان و مستکبران است. در واقع انقلاب اسلامی سرآغاز تحولات عمیق شد که نیروی محرکه لازم را برای حرکتهای انقلابی جدید تحت عنوان بیداری اسلامی بر سه پایه مهم ایجاد کرد:
1. بازگشت به اسلام ناب که در صدر اسلام توانست بر قدرتهای بزرگ آن زمان غلبه کند.
2. وحدت جهان اسلام که استعمار سالیان دراز تلاش کرد تا با تکیه بر اصولی چون تفرقه بینداز و حکومت کن میان فرقههای مختلف اسلامی فاصله بیشتری بیندازد.
3. استکبارستیزی و مقابله با کفر و الحاد و طاغوت.»(شاخصههای تمدن اسلامی و انطباق آن با مؤلفههای بیداری اسلامی، احمدرضا بهنیانفر، ص184، فصلنامه 15 خرداد، شماره 34، زمستان91)
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⁉️آیا میدانستید سیا و موساد هم در بیت آقای منتظری نفوذ کرده بودند؟
💢رد پای سیا و موساد در بیت آقای منتظری
🔻صفحه پاورقی روزنامه کیهان با نقل بخشی از کتاب روزگار قائممقامی به مسئله نفوذ سرویسهای جاسوسی بیگانه در بیت آقای منتظری پرداخت. در بخشی از آن میخوانیم:
◀️« نفوذ و سرمایه گذاری #سرویس های اطلاعاتی خارجی بر بیت آقای #منتظری، جای بررسی جدّی دارد. دکتر #علی اکبر_ولایتی در مصاحبه ای سرنخی از این مهم را ارائه کرده است:
🔹«زمانی که من وزارت خارجه بودم، به مرور با اطلاعاتی که از سیستم اطلاعاتی کشور کسب کردیم، فهمیدیم یکی از سفارتخانه های یک کشور عربی که ظاهر انقلابی هم داشت، در بیت آقای منتظری نفوذ کرده است! وقتی سفر کردم به آن کشور، رئیس آن کشور با اعتراض به من گفت چرا #امام_خمینی، آقای منتظری را از قائم مقامی کنار گذاشت!؟… ما از طریق #وزارت_اطلاعات مطلع شدیم سفارت خانه آن کشور عربی در بیت آقای منتظری نفوذ دارد و حتی سفیرش به آنجا رفت و آمد داشت.»
🔗پیوند متن : https://b2n.ir/01653
🔻قسمتهای پیشین روزگار قائممقامی در صفحه پاورقی کیهان:
🔹روزی که چهره جنایتکارانه منافقین رو شد:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/619
🔸تو دهنی مردم به منافقین:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/625
🔹مظلومنمایی منافقین با سوء استفاده از قائممقام رهبری:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/630
🔸اسارت منتظری در باتلاق اطلاعاتی منافقان:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/640
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢نابودی اسرائیل نزدیک است
🖊 #برجام امضا شد و خیال سران اسرائیل نسبت به بقای این رژیم تا حدی آسوده شد. امّا سخنان صریح و حکیمانه مقام معظم رهبری خواب آرام آنها را به کابوسی وحشتناک تبدیل کرد:
❇️«بعد از اتمام این #مذاکرات_هستهای، شنیدم صهیونیستها گفتند فعلاً با این مذاکراتی که شد، تا ۲۵ سال از دغدغهی ایران آسودهایم؛ بعد از ۲۵ سال فکرش را میکنیم. بنده در جواب عرض میکنم اوّلاً شما ۲۵ سال آینده را نخواهید دید. انشاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام #رژیم_صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت؛ ثانیاً در همین مدّت هم روحیّهی اسلامیِ مبارز و حماسی و #جهادی، یک لحظه صهیونیستها را راحت نخواهد گذاشت؛ این را بدانند.» ۹۴/۶/۱۸
⬅️اکنون با گذشت حدود چهار سال از این سخنان دلایل نابودی قریبالوقوع رژیم صهیونیستی را واکاوی میکنیم:
کوتاه ؛ در خصوص دلایل نابودی رژیم صهیونیستی.
📽مشاهده در آپارات:
🔹🔸https://b2n.ir/53184
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢وقتی آقای منتظری از قاتلها و تجزیهطلبها حمایت میکند
❌آزادیعضو مرکزیت سازمان «پیکار» به دستور آقای منتظری
◾️یکی از مشکلات قضایی ابتدای انقلاب، #دخالتهای_ناپخته و سادهاندیشانه آقای منتظری بود که به نجات جمع کثیری از #جنایتکاران_حرفهای و ضربه جانی و مالی به مردم و کشور منتهی شد.
🗞صفحه پاورقی #کیهان با نقل برشی از کتاب #روزگار_قائممقامی این موضوع حساس را بررسی نموده است. در بخشی از آن میخوانیم:
◀️«...به عنوان نمونه می توان از آزادی « #نوشین_نفیسی » با اصرار آقای منتظری یاد کرد. وی از اعضای مرکزی #سازمان_مجاهدین بود که با نام تشکیلاتی «ثریا» به همراه همسرش با نام مستعار حسین و نیز بهمن محمودی با نام مستعار سیاوش، اعضای رهبری #جناح_انقلابی_پیکار را تشکیل می دادند. «سازمان پیکار در راه آزادی طبقه کارگر»، پس از تغییر ایدئولوژی سازمان در آذر ۵۷ تشکیل شد و در آشوب های کردستان و خوزستان نقش جدی داشتند. نوشین نفیسی در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد اما با دخالت های آقای منتظری در اقدامی نادر از مجازات نجات یافت و در نهایت آزاد شد! ...
پیوند متن: https://b2n.ir/44312
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢گلایههای شهید ربانی شیرازی از اختلاف میان انقلابیها
🔹اختلاف آفت انقلابهاست و یکی از نقشههای اساسی استکبار تفرقهافکنی با هدف سلطه بر ملتهاست. عالمان هوشیار انقلابی همواره با نظارتی دقیق در صدد رفع اختلافات شخصی و جزئی میان شخصیتهای مبارز اصیل بودهاند.
◀️متنی که پیش رو دارید؛ بخشی از نامهای است که #شهید_آیتالله_ربانی_شیرازی هشت سال پیش از پیروزی انقلاب و در سال 1349 به حجتالاسلام و المسلمین #سیدحمید_روحانی نوشتهاند و در آن از بروز اختلاف میان انقلابیها گله میکنند و ایشان را به حفظ #اتحاد و کنار گذاشتن #اختلافات_شخصی دعوت میکنند. توصیهای که همیشگی است و با توجه به وقایع اخیر و اختلاف میان برخی مسؤولین رده بالای کشور بازخوانی آن ضرورت بیشتری دارد:
📜«در پاسخ از خبرهايى كه بيش [و] كم مىرسد گلهگذارى كنم، دوستانى كه مراجعت مىكنند نوعاً اختلافات دوستان و كنارهگيرى بعضى و تغيير روش ديگرى را به سوغات مىآورند...
🔹نمىدانم آيا موقع بيدارى فرا نرسيده؟ وقت آن نشده كه روش خلاف اسلامى سابقين متروك شود؟ اگر ما كه خود را انقلابى و مبارز فكر مىكنيم، در وحلۀ اول، انقلاب در درون خود ايجاد نكنيم و با نفاق، #شقاق، تكروى مبارزه نكنيم، كه بكند؟
🔸مگر نه اين است كه جهاد با نفس، اكبر از جهاد با دشمن است؟ مگر اين نيست كه #نفسانيت موجب شكست از دشمن است؟ مگر ما به ديگران حمله نمىكنيم و خواهان #رفع_اختلافات نيستيم؟ حاصل آنكه مگر ما نمىخواهيم مسلمان واقعى باشيم و به اسلام واقعى عمل كنيم؟ مگر اسلام نمىگويد: واعتصموا بحبلاللّه جميعاً و لاتفرقوا، و لاتنازعوا فتفشلوا و تذهب ريحكم.
🔹ديگران خيال مىكنند كه اينها دستورات اخلاقى است و اخلاقيات ملزمى براى عمل ندارد، ما كه مىدانيم اينها #دستورات_سياسى است و واجبالاجراست، چرا عمل نكنيم؟ ... انقلابى اساسى در خاورميانه شروع شده و به مرزهاى ايران كشيده، خواه ناخواه عوامل داخلى و خارجى كوشش مىكنند انقلاب را نابود كنند. »(نهضت امام خمینی جلد 2 ص748-747)
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📜نامه شهید ربانی شیرازی به حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی
◀️1. با توجه به هجمه رسانهای استکبار علیه برخی شخصیتهای متعهد ضروری است #جبهه_انقلاب هوشیارتر عمل کند و اجازه تخریب شخصیت آنها را ندهد.
🔸2. شخصیتهایی که در رأس برخی نهادها قرار گرفتهاند باید بدانند که هجمه رسانهای دشمن علیه آنان با هدف جدا کردنشان از رهبری و نظام اسلامی صورت گرفته است. داشتن ظرفیت؛ #حلم_انقلابی و تشخیص درست و به موقع مصلحت برای این بزرگواران ضروریتر از گذشته شده است.
◀️3. محور اتحاد در نظام اسلامی؛ «ولایتفقیه» و «ملاکهای انقلابی مبتنی بر اسلام ناب محمدی» است که در زمان ما مصداق قطعی « #حبل_الله » است. دور شدن از این دو عنصر بر اساس دلخوریهای شخصی یا هر دلیل دیگر عامل اصلی تفرقه و اختلاف است. امید است مسؤولین مربوطه با هوشیاری و بصیرتی نافذ همچون گذشته به این دو محور تکیه کنند.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢آقای منتظری؛ شریک جنایات مجاهدین خلق
🗞روزگار قائممقامی در صفحه پاورقی کیهان
🖊«برخی از اعضای آزاد شده منافقین توسط آقای منتظری، به نیروهای حاضر در عملیات #فروغ_جاویدان (مرصاد) پیوسته بودند. به شهادت منابع رسمی منافقین، تقریباً یک پنجم از کشته شدگان منافقین در #عملیات_مرصاد، از همین اعضای زندانی آزاد شده توسط آقای منتظری بودند...»
◀️روزگار قائممقامی در شمارههای قبل روزنامه کیهان:
🔆روزی که چهره جنایتکارانه منافقین رو شد:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/619
🔆تودهنی مردمی به منافقین:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/630
🔆مظلومنمایی منافقین با سوء استفاده از قائممقام رهبری:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/630
🔆اسارت منتظری در باتلاق اطلاعاتی منافقان:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/640
🔆ردپای موساد و سیا در بیت آقای قائممقام:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/658
🔆آزادی عضو مرکزیت سازمان «پیکار» به دستور آقای منتظری:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/660
✅با ما باشید؛ با آخرین تحولات تاریخ ایران اسلامی.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢مخالفت صریح آیتالله کاشانی به برقراری رابطه استعماری با انگلیس
⚫️روزی که دولت اعلام تجدید رابطه بدهد روز عزای ملی است
🔽به مناسبت سالروز 28 مرداد
🔹 با وقوع کودتای ۲۸ مرداد و روی کارآمدن #فضلالله_زاهدی، وی به عادیسازی روابط بین ایران و انگلیس تن میدهد و با وجود مخالفتهای #آیتلله_کاشانی و دانشجویان در جلوگیری از برقراری رابطه، اعلامیه مشترکی از طرف دولت دو کشور صادر میشود:
📜«دولتین ایران و انگلیس تصمیم گرفتهاند روابط سیاسی را برقرار سازند و هریک بهزودی سفیرکبیر به کشور دیگری اعزام دارند. سپس در نزدیکترین موقعی که مورد موافقت طرفین باشد در باب حل اختلافات مربوط به #نفت که اخیراً موجب تیرگی روابط بین آنها شده شروع به مذاکره نمایند...»
◀️این موضوع با مخالفت شدید آیت الله کاشانی روبه رو شد از این رو وی در مصاحبه با خبرنگاران داخلی و خارجی علل و موجبات قطع رابطه با انگلستان را بیان می کند، مصاحبه ای که زاهدی از انتشار آن در روزنامه ها جلوگیری به عمل آورد.
❓سوال: نظر حضرت عالی درباره تجدید رابطه با #انگلستان چیست؟
🔹آیتالله کاشانی: مکرر نظر خود را اظهار کردهام، در اعلامیهای که ۲۰ روز قبل دادهام باز گفتم. علاوه بر اینکه روابط روی علل و موجبات قطع شده و آن علل و موجبات هنوز موجود است و تا آن علل موجود باشد تجدید رابطه غلط است، برای اینکه انگلستان برخلاف حق و حقیقت و قانون دنیا که ما را مختار کرده نفت را ملی کنیم، ما را #محاصره_اقتصادی کرده و غالبا سفارت انگلستان در ایران دسایس تخریب نهضت را فراهم میکرد.
🔸به این جهت قنسولهایشان (کنسولگریها) که سمت #جاسوس داشتند اخراج و سفارتشان که تخریب این نهضت حیاتی ملت را مینمود از این جهت بسته و قطع روابط شد.
🔹من که از ۲۴ سالگی تا به حال همیشه در مقابل انگلیسیها چه در بین النهرین و چه در ایران فداکاری کردهام زیربار نمیروم و ملت شریف ایران هرگز تن به این ذلت نخواهد داد...
🔸روزی که دولت اعلام #تجدید_رابطه بدهد روز عزای ملی است و باید مردم نوار سیاه به سینه خود نصب کنند و به علاوه هر مغازه با خط درشت به مغازه خود بنویسند و اظهار تنفر از انگلیسیها و مساعدین آنها چه خارجی و چه عمال داخلی بنمایند.(فصلنامه پانزده خرداد، ش ۳۲،ص۲۶۶، تابستان ۹۱)
✳️پینوشت:
با وجود تمام خیانتها و #جنایتهای_غرب علیه ایران، هنوز هم غربزدگانی هستند که با امضای برجامهای 2 و 3 بخواهند آمریکا و انگلیس را به سلطه سابقشان بر کشور برگردانند. آنها نشان دادند که اهل همراهی با جانیان بینالمللی هستند و از اینکه با آنان تجدید رابطه کنند ابایی ندارند.
با خیانتهای تمامناشدنی استکبار؛ روزی که دولت تجدید رابطه با آمریکا و سایر مستکبرین را اعلام کند؛ روز عزای ملی است که البته با وجود جبهه انقلابی که عمری را در فداکاری برای میهن و علیه استکبار گذرانده آن روز هرگز نخواهد رسید.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢مصدق؛ حامی قسمخورده محمدرضا پهلوی
⚫️به مناسبت سالروز 28 مرداد
🔹براندازی #سلطنت_پهلوی به این سادگیها نبود. گذشته از دستگاه امنیتی رژیم پهلوی که از هیچ جنایتی ابا نداشت؛ فرهنگی غلط وجود داشت که به هیچکس اجازه حرکت علیه سلطنت را نمیداد. همین دیدگاه باعث شد امثال #مصدق با وجود قدرتی که به برکت حمایت روحانیت داشتند شاه را نگه دارند و البته شاه نیز جواب خوشخدمتی آنان را داد و با یک کودتای آمریکایی-انگلیسی آنان را به دادگاه تاریخ تحویل داد:
🔸«اینگونه القاء شده بود که در حرکت ها و جنبش های سده پیشین، هدف براندازی هیچگاه مطرح نباشد.از طرفی مردم ایران در آن پایه از رشد و آگاهی نرسیده بودند که در راه واژگونی رژیم پادشاهی به مبارزه برخیزند. و بر این باور بودند که حتی اگر یک مو از سر شاه کم شود ایران از دست می رود.
🔹برخی از گروه های سیاسی مانند جبهه ملی و نهضت آزادی نیز بر همین باور بودند. نهضت آزادی در اساسنامه خود با صراحت اعلام کرد که اصل سی و ششم متمم قانون اساسی را که می گوید:« سلطنت مشروطه از طرف ملت به وسیله مجلس موسسان به شخص اعلیحضرت شاهنشاه رضاشاه پهلوی تفویض شده و در اعقاب ذکور ایشان نسل در نسل برقرار خواهد بود» پایبند است و آن را قبول دارد. می گویند که به مصدق گفته شد که « کلک شاه را بکند» و به سلطنت او پایان دهد. او پاسخ داد که من در مجلس شورای ملی به کلام الله مجید یاد کرده ام به شاه خیانت نکنم»!! امام با اشاره به این سستی نامبرده در برابر شاه چنین اظهار کردند:
🔻« ..قدرت دست دکتر مصدق آمد لکن (او) اشتباه هم داشت. یکی از اشتباهات این بود آن وقتی که قدرت دستش آمد این(شاه) را خفه اش نکرد که تمام کند قضیه را ، این، هیچ کاری برای او نداشت، برای اینکه ارتش دست او بود، همه قدرت دست او بود، این ( شاه) هم.. آن وقت ضعیف بود و زیر چنگال او بود، لکن غفلتی شد..«امام خمینی، ج۴، ص۳۷۱» (فصلنامه پانزده خرداد،ش۳۵، ص۶۶، بهار۹۲)
✳️پینوشت:
#پروژه_قهرمانسازی یکی از برنامههای جبهه غربگراست.شبهروشنفکران خوب میدانند که طی چند دهه حضور در مناصب حساس سیاسی(پیش از انقلاب و پس از آن)، کارنامه قابل قبولی ندارند بنابراین مجبورند که با قهرمانسازی خود را نزد ملت معتبر جلوه دهند. نمونه واضح این قهرمانسازی، جناب مصدق بود. شخصی که نه قهرمان مبارزه علیه انگلیس و استکبار بود و نه شخصیتی ضد سلطنت و اگر در زمینه ملیسازی صنعت نفت توفیقی داشت، به برکت مجاهدت روحانیت اصیل بود.
پروژه قهرمانسازی شبهروشنفکران امروز هم ادامه دارد. آیا این جریان میخواهد از شخصیتهای غربگرایی چون دکتر ظریف، مصدقی دیگر بسازد؟
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢توهم پشتیبانی
⚫️به مناسبت سالروز 28 مرداد
🔹« در جنبش ملی شدن نفت وقتی با قیام ۳۰ تیر به رهبری #آیتالله_کاشانی، قوام السلطنه سقوط کرد و #مصدق به قدرت بازگشت دیگر نیازی به واقعیت های جامعه ایران نداشت.
🔸او به دلیل بهره گیری از مشاوران غیر قابل اعتماد گرفتار این #توهم شد که مشکل اصلی ناتوانی و ناکامیهای دولت وی #نیروهای_مذهبی و در رأس آن #آیتالله_کاشانی است.
🔹مصدق با اخذ اختیارات فرا قانونی و انجام #رفراندوم_غیر قانونی و انحلال مجلسی که رئیس آن آیت الله کاشانی بود و انجام انتخابات فرمایشی تمام واقعیت های بقای دولت خود را یکی پس از دیگری به دست خود منهدم کرد و حتی به نامه خیرخواهانه آیت الله کاشانی در صبح روز کودتا که او را از وقوع یک کودتا که او را از وقوع یک کودتا با خبر می کرد به توهم اینکه مستظهر به پشتیبانی ملت است اعتنایی نکرد. اما وقتی در بعدظهر روز ۲۸ مرداد سال ۳۲ شد مصدق استعداد آن را نداشت که حتی یک نفر از مردمی را که او مدعی بود مستظهر به پشتیبانی آن هاست، برای مقابله با کودتا به خیابان بیاورد.
🔸 مشاوران مصدق آن چنان مرزهای بین واقعیت و خیال را در هم آمیخته بودند که نتیجه ای جز واگریی از یک جنبش بزرگ اجتماعی و مردم به همراه نداشت. (فصلنامه پانزده خرداد،ش۳۶،تابستان ۹۲)
✳️پینوشت:
دنبالهروهای اندک مصدق امروز هم زندهاند. کسانی که توهم پشتیبانی ملت را دارند و پس از رسیدن به قدرت دم از رفراندوم میزنند. آنها نمیدانند که پشتیبانی ملت از آنان صرفا به دلیل حمایت از نظام و رهبری است و الا چه مصدقها که آمدند و آنگاه که علیه فقیه زمان جبهه گرفتند ملت پشتیبانی خود را از آنان قطع کرد.
معدود رفراندومطلبهایی را، که خود در صدر برخی نهادهای رده بالا هستند، باید #مصدقهای_امروز نامید؛ هرچند ممکن است طبق شرایط کشور یک #مصدق_معمم بر سر کار باشد.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔵پروژه قهرمانسازی امروز : ظریف مثل مصدق
◀️پروژه قهرمانسازی توسط جریان #غربزده همچنان پیگیری میشود: دیروز #مصدق و امروز ظریف.
🔻اما رسانههای شبهروشنفکر شاید نتوانند به راحتی از #ظریفِ_برجام قهرمانی ملی بسازند. مصدق نقشی هرچند اندک در ملی شدن صنعت نفت کشور داشت اما ظریف با انعقاد قراردادی ناقص به نام برجام به صنعت هستهای ضربه زد و در نهایت منفعت خاصی را هم نصیب کشور نکرد.
🔹شاید تمام این هزینهکردها با نگاهی به انتخابات دو سال آینده بوده؛ اما هرچه هست شاید بهتر باشد که این رسانهها امکانات خود را برای شخص دیگری هزینه کنند چراکه نه ظریف مصدق است نه ملت ایران، مردمِ زمان مصدق.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
«قاعدهی #حکومت و اقتدار و قدرتمداری در #جامعهی_اسلامی، با #غدیر معیّن شد و پایهگذاری شد؛ اهمّیّت غدیر این است. اهمّیّت غدیر فقط این نیست که امیرالمؤمنین را معیّن کردند؛ این هم مهم است امّا از این مهمتر این است که ضابطه را معیّن کردند، قاعده را معیّن کردند.
معلوم شد که در جامعهی اسلامی، حکومت سلطنتی معنا ندارد، حکومت شخصی معنا ندارد، حکومت زَر و زور معنا ندارد، حکومت اشرافی معنا ندارد، حکومت تکبّر بر مردم معنا ندارد، حکومت امتیازخواهی و زیادهخواهی و برای خود جمع کردن و افزودن معنا ندارد، حکومت شهوترانی معنا ندارد؛ معلوم شد که در اسلام اینجوری است.
این قاعده در غدیر وضع شد. وقتی این قاعده وضع شد، آنوقت «یَئِسَ الَّذینَ کَفَروا مِن دینِکُم»؛ دیگر دشمنها از اینکه بتوانند مسیر این #دین را تغییر بدهند مأیوس میشوند؛ چون مسیر دین آن وقتی تغییر پیدا میکند که آن نقطهی اصلی، آن هستهی اصلی تغییر پیدا کند؛ یعنی هستهی قدرت، #هستهی_مدیریّت، هستهی ریاست؛ اگر تغییر پیدا کند.»(مقام معظم رهبری 1395/6/30)
#غدیر
#عید_غدیر
#عید_غدیر_مبارک
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢پازل تفرقه
🔹« #شياطين دنبال اين هستند كه ايجاد اختلاف كنند، دو دستگى بگويند هست، لكن بحمد اللَّه ملت ما و خصوصاً، روحانيت ما اشخاصى هستند كه چهرهشان نورانى است و ... همه با هم هستند؛ دو جبهه نيست.»(صحیفه امام ج21 ص47)
🗞فضای رسانهای کشور طی سه روز گذشته عرصه جولان شیاطین رسانهای شده است. کسانی که در ابتدا تلاش داشتند با هجمه علیه یکی از شخصیتهای برجسته انقلابی؛ پروژه #مرجعسازی خود را پیش ببرند امّا با سد مستحکم #جبهه_انقلاب مواجه شدند.
اکنون همان طیف دست در دست رسانههای بیگانه همچون BBC، VOA،دویچهوله، العربیه و...؛ پروژه تفرقهافکنی میان جبهه انقلاب را آغاز کردهاند. فتنهای که قطعا با هوشیاری شخصیتهای انقلابی ناکام خواهد ماند.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢برخورد با نفوذی ها
🔹سیره #امام_خمینی اعلی الله مقامه الشریف در برخورد قاطع با #نفوذی_ها درسی فراموش ناشدنی برای همگان به ویژه بزرگان و صاحب منصبان است.
🔸نمونه ها برای این بعد از کنش سیاسی امام فراوان است و در ادامه به یک مورد اشاره می کنیم.
🔹جایی که امام اعلی الله مقامه الشریف در تبعیدگاه ثانوی خود یعنی #نجف_اشرف هستند و نفوذی دستگاه جاسوسی انگلیس تلاش دارد به بیت ایشان نفوذ کند:
" #بختيار به منظور راهيابى به پيشگاه امام چند بارى به نجف رفت و براى ملاقات با امام تلاشهاى گسترده اى كرد، ليكن به هر درى زد بىنتيجه بود و امام از پذيرش او سرسختانه خوددارى مىكرد.
◀️ سرانجام او ناچار شد همانند #پادوهاى_وامانده به همراه استاندار كربلا بدون اطلاع قبلى و بدون معرفى خود در تاريخ 10 آذر 1348 به منزل امام برود و از اين راه با امام ديدار كند.
🔸امام در اين ديدار حتى كلمه اى با او سخن نگفت و به سخنان او نيز به هيچ وجه پاسخ نداد و همانند هميشه سخنان استاندار را نيز بىپاسخ گذاشت.
🔹[یکی از نزدیکان امام] نقل كرد كه با دريافت خبر ديدار تيمور بختيار با امام، فوراً به حضور امام رفتم و بدون تحقيق و آگاهى از چگونگى رفتن بختيار به حضور ايشان، لب به انتقاد گشودم و اظهار داشتم:
🔸«چگونه مىشود توجيه كرد منزلى كه روزى مهندس #بازرگان به آن راه نداشته و راه نيافته است امروز پذيراى عنصر معلوم الحالى چون بختيار باشد؟!».
🔹 امام پاسخ گفت: من هيچگونه سابقه ذهنى به آمدن او نداشتم و استاندار كه تقاضاى ملاقات كرد نيز كوچكترين اشاره اى به همراه بودن بختيار با خود را نكرد و حتى در مجلس نيز او را به من معرفى نكردند. فقط در رفت و آمد از احترامى كه استاندار نسبت به او مىكرد و خودش كه به فارسى سخن مىگفت متوجه شدم كه بختيار است و براى آنكه ديگر چنين سوءاستفادهاى به
عمل نيايد، در نظر دارم كه هر وقت استاندار تقاضاى ملاقات كرد، موافقت خود را مشروط بر اين كنم كه رجال غير عراقى به همراه او نباشند. (نهضت امام خمینی ج2 ص586)
✳️پی نوشت:
امروز نیز #نفوذی_های_انگلیسی در مراکز حساس به ویژه #حوزه_علمیه و شهر مقدس #قم حضور دارند.
◀️کسانی که به اعتراف خود گماشته برخی شخصیتهای غرب زده هستند و کارنامه آنها نشان می دهد در چند مقطع حساس به #فتنه_انگیزی و اختلاف افکنی در سطوح ملی پرداخته اند.
✳️با توجه به اهمیت حفظ #اتحاد و انسجام در شرایط فعلی کشور ضرورت دارد نهادهای قضایی با #محاکمه_نفوذی_مقیم_قم و سایر نفوذیهای فتنه گر محیط کشور را برای رشد و پیشرفت هرچه بهتر مهیا کنند.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢برخورد شدید شهید سیدمصطفی خمینی با نفوذی غربزده
🔹« در تاريخ خردادماه 1349 آقاى صادق قطبزاده براى نخستين بار به #نجف آمد و در شب يكشنبه 31 خرداد ماه در منزل برادر #سيدمصطفى به سر برد. بايد تأكيد كنم، شناختى را كه ملت عزيز ايران امروز از آقاى #قطبزاده پيدا كرده است، برادر شهيد در همان يك شب از او به دست آورد و براستى دريافت كه او چه عنصر خطرناكى براى انقلاب ايران خواهد بود.
🔸گويا وضع امروز و سوءاستفادههايى را كه آقاى قطبزاده و باند او، از #انقلاب و رهبر آن به عمل آورده و سپس توطئههايى را كه عليه انقلاب و #جمهورى_اسلامى به كار گرفت با چشم دل مىديد، و از اين رو به شدت رنج مىبرد. بارها به من و ديگر برادران روحانى توصيه مىكرد كه از هرگونه همكارى و حتى ديدار با قطبزاده بپرهيزيم و خود نيز از آن شب كه قطبزاده در منزلش بود تا روزى كه به شهادت رسيد ديگر حاضر نشد كه با او روبهرو شود و تلاشهاى همه جانبۀ آقاى قطبزاده براى تنها يك ساعت ديدار و گفتگو با آن شهيد آگاه با شكست روبهرو شد
◀️و جالب آنكه آقاى قطبزاده در سال 1350 ـ كه بار ديگر راهى نجف شده بود ـ پس از ورود، ساك دستى خود را به دست يكى از افرادى كه در منزل امام كار مىكرد ـ بهنام غلامرضا ـ داد تا به منزل شهيد سيدمصطفى خمينى ببرد و به او خبر دهد كه آقاى قطبزاده به آنجا وارد خواهد شد! در حضور شهيد حاج سيد مصطفى بودم كه غلامرضا ساك او را آورد و پيام او را به آن شهيد رسانيد؛ ليكن او با عصبانيت ساك را به بيرون افكند و به غلامرضا گفت: از قول من به او بگو كه حق آمدن به منزل مرا ندارد!
🔹فرداى آن روز آقا سيدمصطفى در بيرونى منزل #امام نشسته بود، آقاى قطبزاده وارد شد و به او سلام كرد، شهيد سلام او را پاسخ داد و روى خود را از او برگردانيد و پس از لحظهاى از جا برخاست و از مجلس بيرون رفت.
اين برخورد قاطع و انعطافناپذير آن شهيد با آقاى قطبزاده براى بسيارى از افراد كه از ماهيت او آگاهى نداشتند شگفتآور بود و برخى نيز به حاج سيد مصطفى اعتراض مىكردند كه شما چگونه افراد #ماركسيست را به حضور مىپذيريد و با آنان به گفتگو مىنشينيد، ليكن از پذيرش و گفتگو با آقاى قطبزاده سر باز مىزنيد؟
🔸او پاسخ مىداد كه فرق يك ماركسيست با صادق قطبزاده، فرق #كافر و #منافق است. وقتى كه با يك ماركسيست روبهرو مىشوم مىدانم كه طرف حساب چكاره است اما در برخورد با افرادى مثل قطبزاده نمىدانم طرف حساب من كيست و چكاره است و از اين آمد و رفت چه نقشهاى در سر دارد، آنچه برايم مسلم است اين است كه قطبزاده و قطبزادهها در راه #خمينى نيستند و به روحانيت ايمان ندارند و خلاصه آدمهاى مرموزى به نظر مىآيند و لذا ترجيح مىدهم كه اصلاً از هرگونه تماس و مذاكرات با اينگونه افراد پرهيز كنم تا از شرّشان درامان باشم.»(نهضت امام خمینی ج2 ص591-590)
✳️پینوشت:
حوزه علمیه به عنوان مرکز تصمیمسازی و فرماندهی عمومی همواره مورد توجه #نفوذیهای_منافق بوده و هست. گرچه امروز نیز قطبزادهها و #پادوهای_میدانیشان در حوزه مقدسه قم حضور دارند اما #سیدمصطفیها نیز زندهاند و قطعا نخواهند گذاشت اهداف شوم لیبرالمسلکهای منافق در قم و نظام اسلامی محقق شود و تاشناسایی و محاکمه و کوتاه کردن دست همه نفوذیها به روشنگریهای خود ادامه خواهند داد.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢 مبارزه از زندان
✳️ولادت حضرت امام موسی کاظم علیهالسلام
🔹« ائمه ما- عليهم السلام- كه همهشان كشته شدند، براى اين [بود] كه همه اينها مخالف با #دستگاه_ظلم بودند. اگر امامهاى ما تو خانههايشان مىنشستند و عرض مىكنم، آنطورى كه اينها مىگويند ... مردم را دعوت مىكردند به #بنى_اميه و #بنى_عباس؛ اينها كه محترم بودند، روى سرشان مىگذاشتند آنها ائمه ما را، لكن آنها مىديدند هر يك از [ائمه] حالا كه نمىتواند لشكركشى كند، از باب اينكه مقتضياتش فراهم نيست، دارد زيرزمينى اينها را از بين مىبرد اينها را مىگرفتند، حبس مىكردند.
🔸ده سال در حبس آنها بودند. براى نماز و روزه بود كه حبس كردند #حضرت_موسى_بن_جعفر را؟ چون نماز مىخواند؟ چون روزه مىگرفت؟ چون مردم را دعوت مىكرد به [پيروى از] #هارون_الرشيد و ... [كه] شما برويد و با آنها بسازيد؟ هر چه آنها ظلم مىكنند شما حرف نزنيد؟! يا قضيه اين نبوده است آنها از باب اينكه مىديدند اين خطرناك است براى دولت خطرناك است، براى قدرتها اينها خطرناك بودهاند براى اينها؛ از اين جهت، اين طور شد كه آنها را حبس كردند، كشتند، [اذيت] كردند، تبعيد كردند.» (صحیفه ج4 ص21)
#میلاد_امام_موسی_کاظم
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢ثروت؛ ابزار یا هدف؟
🎙30تیر1398 #مقام_معظم_رهبری در آستانه شهادت شهیدان رجایی و باهنر با #رئیس_جمهور و سایر دولتمردان دیدار داشتند و بیانات مهمی را در دو محور « #اقتصاد » و « #فرهنگ » داشتند. ایشان در بخش اقتصادی سخنان خود؛ پس از تبیین راهکارهای کلان #پیشرفت_اقتصادی کشور به هدف نبودن «ثروت» از دیدگاه اسلام اشاره کردند و فرمودند:
🔹« از نظر اسلام، صِرفِ ثروتمند شدن کشور، مطلوب نیست بلکه هدفِ پیشرفت اقتصادی، تأمین #عدالت_اجتماعی و ریشه کن کردن #فقر است وگرنه مانند کشورهای پیشرفته ای مثل #آمریکا می شویم که #طبقات_ضعیف همچنان مشکلات عمیقی دارند.»
◀️این نکته ژرف و بسیار مهمی است که در وصیتنامه سیاسی-الهی امام خمینی اعلی الله مقامه الشریف نیز تبیین شده است:
🔸« وصيت من به مجلس و شوراى نگهبان و #دولت و #رئيس_جمهور و شوراى قضايى آن است كه در مقابل احكام خداوند متعال خاضع بوده؛ و تحت تأثير تبليغات بىمحتواى #قطب_ظالم_چپاولگر_سرمايهدارى و قطب ملحد اشتراكى و كمونيستى واقع نشويد، و به مالكيت و سرمايه هاى مشروع با حدود اسلامى احترام گذاريد، و به ملت اطمينان دهيد تا سرمايه ها و فعاليتهاى سازنده به كار افتند و دولت و كشور را به خودكفايى و صنايع سبك و سنگين برسانند.
🔹و به ثروتمندان و پولداران مشروع وصيت مىكنم كه #ثروتهاى_عادلانه خود را به كار اندازيد و به فعاليت سازنده در مزارع و روستاها و كارخانه ها برخيزيد كه اين خود #عبادتى_ارزشمند است.
🔸و به همه در كوشش براى #رفاه_طبقات_محروم وصيت مىكنم كه خير دنيا و آخرت شماها رسيدگى به حال محرومان جامعه است كه در طول تاريخ ستمشاهى و خان خانى در رنج و زحمت بوده اند. و چه نيكو است كه طبقات تمكندار به طور داوطلب براى زاغه و چپرنشينان مسكن و رفاه تهيه كنند. و مطمئن باشند كه خير دنيا و آخرت در آن است. و از انصاف به دور است كه يكى بىخانمان و يكى داراى آپارتمانها باشد.»(صحیفه ج21 ص445)
✳️از دیدگاه اسلام ثروت صرفا ابزاری برای پیشبرد اهداف بندگی است و نه راهی برای برتریجویی. این نکتهای است که نظام سرمایهداری غرب و #دولتهای_اشرافی که در دایره جهانی شدن و #توسعه_غربی میاندیشند توانایی درک و همراهی با آن را ندارند.
امید است با بصیرت هرچه بیشتر؛ #دولت_جوان_و_انقلابی در عرصه اجرایی کشور فعال شود تا رشد حقیقی کشور و نابودی فقر و محرومیت را بیش از پیش مشاهده کنیم.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢دادستان دلسوز
⚫️به مناسبت شهادت شهید لاجوردی
🔆محمدعلی امانی فرزند مرحوم حاج سعید امانی، از یاران و همکاران #شهید_سیداسدالله_لاجوردی میگوید:
🔹«یادم هست که فردی اظهار میکرد که #کمونیست است و در زندان هم بسیار بر این مسأله تأکید داشت. شهید لاجوردی به او میگفت که تو در واقع #مسلمان هستی و ظاهرا این ادعا را میکنی. شاهد بودم که حدودی دو ماه، ساعتها پس از اتمام کارش در زندان میماند و با او صحبت میکرد و همه ادلههایی را که به او ثابت میکرد که مسلمان است، برایش مطرح میساخت و گاهی تا پاسی از شب با او صحبت میکرد.
🔸او پس از صحبتهای زیادی که با شهید لاجوردی داشت، به این اعتقاد رسید که مسلمان است و شهادتین گفت. شهید لاجوردی تا زمانی که آن فرد به این اعتقاد نرسید، همه توانش را به کار گرفت تا او را به مسیر اصلی برگرداند و همه وقتش را میگذاشت و برایش هیچ فرقی نمیکرد که در موقعیت دادستانی هست یا جای دیگر، در دوره تصدی #دادستانی_انقلاب، هر هفته برای زندانیها مراسم مختلف مذهبی داشتیم.»(روزگار قائممقامی ص178-177)
✳️پینوشت:
مدعیان آزادفکری از #اصلاحطلب و #اعتدالی همواره نظام را متهم می کنند به اینکه انحرافات عقیدتی و سیاسی را با عکس العمل سخت و خشونت بار پاسخ می دهد. اما تاریخ پرافتخار نظام اسلامی نشان داد که #جریان_انقلابی در کشور؛ لاجوردیها را دارد که حتی برای مجرمان (ولو مجرمان امنیتی) نیز دلسوزی می کند و تلاش می کند با کار فکری-فرهنگی آنان را به مسیر صحیح بازگرداند.
◀️آری؛ جریان انقلابی لاجوردی ها را دارد و البته #جریان_ضدانقلاب و به اصطلاح روشنفکر نیز #اکبرپونزها را داشته که جواب انحرافات اجتماعی را با پونزچسبانی می دادند.
جریانات #غربزده و شبه روشنفکر بهتر است پیش از متهم نمودن #جبهه_انقلاب؛ تاریخ را مطالعه کند تا دانسته یا ندانسته خطاهای هم قطاران خود را به دیگران نسبت ندهد.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢کوتاه در مورد عافیتطلبیهای جریان غربزده
🔹« #اللهيار_صالح ( از مسؤولین رضاخانی و عضو #جبهه_ملی ) در سال 1316 بنا به فرمان #رضاخان در رأس هيأتى سفرى به #شوروى كرد و در مرداد 1320 نيز از سوى رضاخان مأمور شد كه به امريكا سفر كند.
🔸او به همراه دكتر #تقى_نصر و #حسين_نواب بر آن شد كه از راه خراسان، زاهدان و هندوستان به سوى #آمريكا حركت كند. نامبردگان در سوم شهريور 1320 به مشهد رسيده بودند كه خبر هجوم #متفقين به ايران و سقوط رژيم رضاخان را دريافت كردند؛ با اين وجود به مسافرت خود به سوى امريكا ادامه دادند و در آن روزگار سيهبارى كه ايران در اشغال بيگانگان بود و ملت ستمديدۀ ايران با گرسنگى و نادارى دست و پنجه نرم مىكردند و شمارى از شدت گرسنگى جان مىباختند، اللهيار صالح و همراهان او در #نويورك زيستند تا اوضاع ايران آرام شد...
🔹اللهيار صالح آنگاه كه فرمان وزارت دارايى را از سوى محمدرضا پهلوى به وسيلۀ سفير ايران در امريكا دريافت كرد به ايران بازگشت.»(نهضت امام خمینی ج3 ص67)
✳️پینوشت:
کارنامه #جریان_غربزده؛ موسوم به #روشنفکر در ایران نشان میدهد که سران آن برخلاف ادعاهای خوشجلوهشان نه #آزادیخواه بودند و نه #ملیگرا . آنها بر محور قدرت حرکت میکردند و گاه چکمهبوس رضاخان دیکتاتور بودند و گاه دستبوس فرزندش محمدرضا و در هنگام خطر نیز مردم خود را تنها میگذاشتند و در آمریکا مشغول زندگی خود میشدند و وقتی خونها ریخته میشد و خطرها برطرف میشد به وطن بازمیگشتند و مسؤولیتی میگرفتند و تعیشی میکردند.
◀️غربزدگان فعلی نیز فرزندان همان #ماسونها و شبهروشنفکران رضاخانیاند. کسانی که در اوج #مبارزات_انقلابی سر از دانشگاههای #آمریکا و #اسکاتلند درمیآورند و در کوران جنگ نهایتا سمتی در سازمان ملل و نهادهای بیخطر میگرفتند.
❇️کشور ما در چند دهه اخیر صحنه تقابل دو جریان عمده است: جریان راحتطلب غرباندیش و جریان مسلمان، فداکار و وطندوست. امید است با بصیرت هرچه بیشتر جریان دوم در عرصههای حساس تقنینی و اجرایی و... حضور یابد و پیشرفت اسلامی و ملی را بیش از پیش تضمین کند.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
خوانش مقاله الف لام خدمت یا خیانت بخش اول.mp3
9.68M
🔻🔻مقاله صوتی🔻🔻
◀️از چاپ کتاب #الف_لام_خمینی ماههاست میگذرد و این کتاب که در حد امکان به تبلیغ ضمنی برای #حسن_روحانی پرداخته است؛ از عناوین و بهرههای مختلف دولتی بهرهمند گشته است.
⬅️این کتاب که آکنده از تحریفات علیه امام خمینی قدس سره است تا کنون در دو نوبت توسط حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی نقد شده بود:
🔹مقاله اول نقد الف لام خمینی:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/486
🔹مقاله دوم نقد الف لام خمینی:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/487
🔹همچنین شما میتوانید فهرست بخشی از تحریفات و اشکالات این کتاب را با یادداشت زیر مشاهده کنید:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/417
📚اکنون؛ و در شماره اخیر فصلنامه علمی-تخصصی پانزده خرداد نیز این کتاب به بوته نقد گذاشته شده و بخش سوم از سلسله مقالات انتقادی رئیس بنیاد تاریخپژوهی در این فصلنامه به چاپ رسیده است.
🏢بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-واحد قم نظر به اهمیت پیشگیری از تحریف سیره و اندیشه امام؛ مقاله اخیر را که به روشنگری در خصوص روابط نویسنده #الف_لام_خمینی با دولت آقای #حسن_روحانی، و سایر ویژگیهای پیدا و پنهان این کتاب میپردازد به صورت صوتی در اختیار مخاطبان قرار خواهد داد تا قدمی در راستای وظیفه حراست از مکتب و #راه_امام برداشته باشد.
🎙الف لام؛ خدمت یا خیانت/بخش سوم. حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی. فصلنامه تخصصی پانزده خرداد. شماره 59-58.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.