eitaa logo
کانال برهان
527 دنبال‌کننده
188 عکس
11 ویدیو
0 فایل
گروه علمی فرهنگی برهان تقدیم می دارد : مرکز نشر معارف اهل بیت علیهم السلام و نقد فرق ضاله ادمین : @pooya148
مشاهده در ایتا
دانلود
(۳۰۷) ‍ ✅ نام و اوصاف امیرالمومنین علیه‌السلام در کتب یهود و نصاری (۲۲) 🎁 به سوی روز میلاد مولود کعبه ❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅ در انجیل مرقس ، باب ۶ : بند ۱۴-۱۵ چنین آمده است که بعد از شهرت یافتن حضرت عیسی علیه‌السلام و معروف شدن کرامات و معجزات ایشان ، درباره او بین مردم گفت و گویی صورت گرفت! 🔻عین متن (مطابق ترجمه هزاره نو) چنین است : «... بعضی از مردم گفتند : یحیای تعمید دهنده از مردگان برخاسته و از همین روست که این قدرت‌ها از او به ظهور می‌رسد. دیگران می‌گفتند : ایلیا است. عده ای نیز می‌گفتند : پیامبری است مانند پیامبران دیرین» ☑ روشن است که در اینجا یهودیان منتظر آمدن مردی الهی به نام بوده اند که دارای کمالات و کرامات است ولی پیامبر . چون این چند دسته بین خود اختلاف داشته‌اند . برخی حضرت عیسی را پیامبری مانند پیامبران گذشته می‌دانسته‌اند و برخی دیگر او را ایلیا می‌خوانده‌اند؛ و نیز حضرت یحیی علیه السلام (که یهود ایشان را نیز پیامبر نمی‌دانسته و به شهادت رسانده بودند) نیست . ←حضرت عیسی انتظار یهودیان درباره آن شخصیت را رد نکرده است! پس نصاری نیز باید به چنین شخصی عقیده داشته باشند. 🔻حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) بنا بر حدیثی در گفت و گو با عالمی مسیحی خود را همان ایلیای مورد نظر انجیل و مسیحیان معرفی فرموده اند: 💠 «فأقبل الراهب بوجهه إلی علي (ع) ثم قال یا فتى ما اسمك؟ قال اسمي عند الیهود إلیا و عند النصارى إیلیا و عند والدی علي و عند أمي حیدرة» و سرانجام پس از گفت و گویی آن راهب مسیحی مسلمان میشود و به دیدن نام حضرت در انجیل به صورت (ایلیا) شهادت می‌دهد.. ➖➖➖➖ @borrhann
❗️ابوسفیان و خلط انساب 🔻 یکی دیگر از بدعت‌های معاویه که کمتر شنیده‌اید! ┄┅━🜋𖣐﴾﷽﴿𖣐🜋━┅┄ ⫸با توجه به زنا وفحشاۍ افسارگسیخته ابوسفیان در دوران جاهلیت، فرزندان نامشروع زیادۍ متولد شدند ڪه بعدها همه آنان به تبدیل شدند! ⛔️⇠یکۍ از آنان «زیاد بن ابیه» بود، ڪه معاویه مراسمۍ براۍ استلحاق نسب او برگزار کرد وبه «زیاد بن ابۍ سفیان» تبدیل شد! ✘معاویه بدلیل اینڪه ابوسفیان در جاهلیت با سمیه مادر زیاد زنا ڪرده بود، با این استلحاق نسب زیاد را به ابوسفیان پیوند زد! درحالیڪه رسول الله صلی‌الله علیه و آله این عمل را تحریم ڪرد، بدین خاطر صحابه و تابعین همواره معترض بودند.﴿فتح البارۍ۵۴۵/۳﴾ 📛در صحیح مسلم میخوانیم: ابوعثمان نهدۍ گفت:«وقتۍ زیاد ادعای نسب ڪرد، ابوبڪره(برادر ناتنی زیاد) را دیدم ، به او گفتم این چیست که انجام دادید؟ سعد بن ابۍ وقاص را شنیدم که میگفت از رسول الله شنیدم که میگفت هرکس در اسلام پدری را ادعا کرد که پدرش نیست و میداند که پدرش نیست، پس بهشت بر او حرام است» ⇠متن عربۍ: أَبِي عُثْمَانَ، قَالَ:لَمَّا ادُّعِيَ زِيَادٌ لَقِيتُ أَبَا بَكْرَةَ، فَقُلْتُ لَهُ: مَا هَذَا الَّذِي صَنَعْتُمْ؟ إِنِّي سَمِعْتُ سَعْدَ بْنَ أَبِي وَقَّاصٍ، يَقُولُ: سَمِعَ أُذُنَايَ مِنْ رَسُولِ اللهِﷺ وَهُوَ يَقُولُ: «مَنِ ادَّعَى أَبًا فِي الْإِسْلَامِ غَيْرَ أَبِيهِ، يَعْلَمُ أَنَّهُ غَيْرُ أَبِيهِ، فَالْجَنَّةُ عَلَيْهِ حَرَامٌ» 📕صحيح مسلم ج:۱ ص:۸۰ (ر.ک: تصویر الحاقی) این حدیث نمایان میڪند ڪه ادعای فرزندۍ زیاد به ابوسفیان، حرام و ڪبیره ای است ڪه صاحبش را به جهنم راهۍ میڪند و مخالفت علنۍ با حڪم پیامبر صلی‌الله علیه و آله است! 📛سعید بن المسیّب میگوید: «اولین قضیه از قضاوت رسول الله صلی‌الله علیه و آله که علناً‌ رد شد، قضاوت معاویه در مورد زیاد است» ⇠متن عربۍ:سعيد بن المسيب قال «أول قضية ردت من قضاء رسول اللهﷺعلانية قضاء فلان في زياد» ودر لفظۍ «أول من رد قضاء رسول اللهﷺ دعوة معاوية» 📚📗تاريخ دمشق ج:۱۹ ص:۱۷۹ سخن سعید بن المسیب صریح است ڪه ←معاویه بدعت انتساب ولدالزنا به زانی را گذاشته، ثانیاً این عمل رد وسرپیچۍ از حڪم نبوۍ صلی‌الله علیه و آله به حساب مۍآید. 🜋━━➵━━━➵━━➸━┅┄ 📛در زمان ، دیگر کسۍ جرأت نامیدن «زیاد بن ابیه» یا «زیاد بن سمیه» را نداشت، بلڪه بر همه لازم بود ڪه بگویند «زیاد بن ابۍ سفیان» ؛ درصحیح بخارۍ آمده است: عَمْرَةَ بِنْتِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ أَنَّهَا أَخْبَرَتْهُ أَنَّ زِيَادَ بْنَ أَبِي سُفْيَانَ كَتَبَ إِلَى عَائِشَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا 📕صحيح بخارۍ ج:۲ ص:۱۶۹ ✍🏻و اینگونه نسب مقدسات اهل سنت آشفته شده و در تحیّر هستیم‌ که آن صحابه عادل را به کدامین پدر منتسب کنیم؟!!! 💎وضعیت زمانی خراب شد که اهل سنت ، طاهرین علیهم‌السلام را رها کردند و به خبیث الولاده ها متمسڪ شدند. ➖➖➖➖ @borrhann
✅ تصحیح روایت تجارت بت توسط در تهذیب الاثار للطبری از مسروق توسط فرحان المالکی↓ https://t.me/borrhan/15609 ←شیخ حسن فرحان المالکی از علما و محققین اهل تسنن عربستانی کتابی دارد بنام «بيع معاوية للأصنام» و در آن روایات بت پرستی معاویه و تجارت بت توسط معاویه را جمع آوری کرده و این روایات را از جهت سندی بررسی نموده و تمام اشکالات به این روایات را پاسخ داده است ؛ جالب آنکه در این کتاب هر جا تعبیر «ناصبی گوید» بکار رفته مراد نویسنده پیروان معاویه است. چاپ و انتشار این کتاب ممنوع و جمع آوری شده.(نسخه ای هم که در دست ماست بصورت غیر رسمی منتشر شده) 🟥 به مناسبت فرارسیدن ۱۲/رجب - سالمرگ معاویه بن ابی سفیان فهرست مطالب ناب کانال برهان در واکاوی و شناخت معاویه در آرشیو به روز رسانی شد؛ بیش از ۳۰۰ عنوان؛ از اینجا↓ https://t.me/borrhan2/535
‍ ‍ (۵۲) ✅ دیدگاه برخی از بزرگان شیعه درباره تولد حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام در کعبه معظمه ┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 1⃣ شیخ مفید رحمه الله علیه 🏷 http://lib.eshia.ir/27035/1/5 2⃣ سید رضی رحمه الله علیه 🏷 http://lib.eshia.ir/27205/1/39 3⃣ شیخ طوسی رحمه‌الله علیه 🏷 http://lib.eshia.ir/10083/6/19 4⃣ شیخ طبرسی رحمه الله علیه 🏷 http://lib.eshia.ir/27186/1/306 5⃣ علامه حلی رحمه الله علیه 🏷 http://lib.eshia.ir/16053/1/17 6⃣ قطب الدین راوندی رحمه‌ الله علیه 🏷 http://lib.eshia.ir/15052/2/888 7⃣ ابن شهر آشوب مازندرانی رحمه الله علیه 🏷 http://lib.eshia.ir/16066/2/23 8⃣ ابن بطریق رحمه الله 🏷 https://lib.eshia.ir/10417/1/24 9⃣ علامه مجلسی رحمه الله علیه 🏷 https://plink.ir/t5Dam 0⃣1⃣ محدث یوسف بحرانی رحمه‌الله علیه 🏷 http://lib.eshia.ir/10013/17/432 1⃣1⃣ قاضی نورالله تستری رحمه الله علیه 🏷 http://lib.eshia.ir/10271/5/56 2⃣1⃣ علامه محمد تقی تستری رحمه الله علیه 🏷 http://lib.eshia.ir/10508/12/71 3⃣1⃣ آیت الله سید ابوالقاسم خویی رحمه الله علیه 🏷 http://lib.eshia.ir/71850/1/185 4⃣1⃣ شیخ عباس قمی رحمه‌الله علیه 🏷http://pdf.lib.eshia.ir/96134/1/205 5⃣1⃣ علامه محمد حسن مظفر رحمه الله علیه 🏷 http://lib.eshia.ir/27118/6/301 6⃣1⃣ آیت الله سید محمد شیرازی رحمه الله علیه ( سلطان الواعظین ) 🏷 http://lib.eshia.ir/10386/1/967 7⃣1⃣ علامه سید جعفر مرتضی عاملی رحمه الله علیه 🏷 http://lib.eshia.ir/70832/1/60 8⃣1⃣ آیت الله محمد سند حفظه الله تعالی 🏷 http://lib.eshia.ir/26536/5/143 🌿 سالروز ولادت اميرالبرره - قاتل‌الفجره - منصور من نصره مخذول من خذله - امام المتقین وسید المُسلمین ویَعسوبُ المؤمنین و حُجَة الله و خلیفة رسوله خاتَم الوصِیین قائد الغر المحجلین و قاتِل الناکِثین و المارِقین و القاسِطین - امیرالمومنین - امام المسلمین - عمود الدین - یعسوب الدین - حبل الله المتین - سرالاسرار - نورالانوار - امام الاطهار  - ولی‌الله - عین‌الله - یدالله - خلیفة الله - صدیق اکبر - فاروق اعظم - قسیم النار والجنه - صاحب ذوالفقار - کَنندهٔ درب خیبر - سید العرب و العجم - آیت الله العظمی - أسدالله الغالب - غالب کل غالب - مظهر العجایب الامام علي ابن ابی طالب {عليه السلام و علي اعدائه العنة و العذاب} را به امام عصر ارواحنا فداه و به تمامی شیعیان و دوستداران آن حضرت تبریک و شادباش می‌گوییم. در انتها کلیپی از وهابیون رو مشاهده کنید! این بیچاره ها رو ببینید چطور جون میکنن تَرَک گوشه کعبه رو با سیمان بپوشونن! «لعن الله من عادی علیاً» ➖➖➖➖ @borrhann
✅ نمی از اقیانوس علم حضرت امیر (ع) و خبر غیبی آن حضرت درباره تحریف دین مجوس ┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 🟨 واژه مغ، مگه، مگوش و... در ایران باستان (از جمله عصر هخامنشی) برای عالمان و خادمان دینی به کار برده می شد. کلمه «موبد» هم از این ریشه گرفته شده است. اصطلاح «مجوس» هم در واقع به پیروان همین آیین مغان اطلاق می شود. (دوستخواه، ج۲ ، صص ۱۰۵۴ و ۱۰۵۵ و۱۰۵۶) 💠 در نصوص اسلامی : این آیین دارای ریشه الهی است ولی دچار شده است. روایتی از امیرالمؤمنین ع نقل شده که با شواهد مختلف تاریخی بررسی خواهیم کرد : 💠در توحید صدوق (ر.ک: تصویر) چنین آمده که حضرت امیر ع خود را وارث علم رسول الله معرفی کرده و از مردم خواستند که پرسش های خود را برای ایشان مطرح کنند پیش از آنکه دیگر ایشان را در بین خود نیابند... 🔻یکی از سوالات این بود که : چرا از مجوس ، جزیه می‌گیرید؟ (چرا مانند اهل کتاب با آنان رفتار می شود در حالی که کتاب و نبی ندارند) ✅←پاسخ حضرت این بود که : مجوس دارای رسول و کتاب الهی بودند. تا اینکه یکی از شاهان ایشان در اثر غلبه مستی ، با دختر خود زنا کرد و این واقعه بر او گران آمد. اما (برای حفظ جان و جایگاه خود) ازدواج با محارم را مشروع جلوه داد و مردم را فریفت! از این پس خدا علم و کتاب آسمانی را از آنان گرفت. ✍⁉️✍اما این مشخصات بر کدام شخصیت قابل تطبیق است؟ با دقت در اسناد می‌بینیم که این خصوصیات به←اردشیر دوم هخامنشی (یکی از واپسین شاهان هخامنشی) اشاره دارند. چنانکه در ادامه از جنبه های مختلف بررسی می‌کنیم : 🔶 در تاریخ اردشیر دوم می‌خوانیم که او با دختر خود ازدواج کرد در حالی که ابتدا نسبت به این کار مردد بود. (و به نقلی در نهان با او مراوده داشت.) ولی مادرش او را چنین وسوسه کرد که : (تو فوق قوانین هستی و خوب و بد را تو تعیین میکنی!) درباره هوا پرستی او امور شگفتی گزارش شده که همین زمینه سقوط حکومت هخامنشی شد... به علاوه جنگ قدرت درون دربار شدت گرفت به گونه ای که ابتدا برادر و نهایتاً برخی فرزندانش قربانی آن شدند. مدت کوتاهی پس از مرگ او دولت هخامنشی فروپاشید (از جمله بنگرید به تاریخ ایران باستان،ج۲، صص ۹۰۷ و ۹۰۸ و ۹۵۰ و ۹۵۱ و ۹۵۲ و ۹۵۳ و ۹۵۴ و ۹۵۵ /// تاریخ مردم ایران ،ج۱، صص ۱۸۹ و ۱۹۰ و ۱۹۱) 🔶در فصل نهایی کتاب گزنفون (مورخ و سردار یونانی معاصر با اردشیر دوم) توضیحاتی پیرامون آن عصر میخوانیم. از جمله اینکه میگساری اردشیر سبب رواج تنبلی شده و ستمگری و رشوه هم بین مردمش شایع شد (ص۲۷۴) به یاد داریم که در آن روایت هم به میگساری شاه مجوس اشاره شده بود تا حدی که منشا مشکلات بزرگتری شد 🔶اما سیاست های دینی : در دوران اردشیر دوم ، پرستش مجسمه های ایزدان (از جمله تندیس آناهیتا) به شکل جدی وارد دین ایرانیان شد. اما پیش از او ایرانیان و هخامنشیان در مجموع ، دین پاکیزه تری داشتند : الف و ب و ج و د 💠کریستین سن معتقد بود که «آبان یشت» (یکی از فصول اوستا با موضوع ستایش ایزد آناهیتا) در عصر اردشیر دوم سروده شده است! (آیین مزدا پرستی در ایران قدیم، صص۷۹ و ۸۰) در آبان یشت ، نگاه جسم انگارانه درباره خدا را شاهد هستیم و اینکه ایزد آناهیتا شریک در خالقیت و ربوبیت اهورا مزدا است؛ 💠آقای پرویز رجبی هم احتمال داده است «مهر یشت» (در ستایش ایزد مهر) در دوران همین شاه جان گرفته یا سروده شده (ج۱، ص ۳۳۷) 💠 آقای هاشم رضی بیان میکند که به سبب رویکرد اردشیر ، دین در اواخر عصر هخامنشی رو به انحطاط نهاد(ص۲۷۶) 💠 پس از فروپاشی امپراتوری هخامنشی (در پی حمله اسکندر مقدونی) مدت ها یونانی گرایی در آسیای غربی و شمال آفریقا گسترش یافته و راه برای تحریفات گسترده تر گشوده شد. پس از آن هم که در دولت ساسانی، کتاب اوستا تدوین یافت. ابعاد مختلف بدعت آلود باقی ماندند بلکه از جهاتی شدت گرفتند 🟧 🟧 نتیجه آنکه: توصیف حضرت امیر علیه‌السلام علیه‌السلام بر اردشیر دوم هخامنشی تطبیق دارد. از زنای این شاه با دخترش و مشروعیت دادن به ازدواج با محارم تا میگساری و هوس رانی و تحریف دین به گونه ای که متون و مناسک دینی جدیدی رواج یافته و شکل اصیل به محاق رفت و قدرت ملتش را به سقوط سپرد 📖این آگاهی ها درباره اردشیر دوم تا حدی حاصل تحقیقات معاصر است. بخش دیگر هم به زبان ها و خطوط مختلف باستانی بودند که تا قرن ها بعد به عربی ترجمه نشده بودند! برای همین : آگاهی مورخین قرون اول اسلامی از هخامنشیان بسیار اندک بود. به گونه ای که مانند شاهنامه ، تاریخ ایران را از شاهان اساطیری پیشدادی و کیانی آغاز کرده و سپس به حمله اسکندر می پرداختند! مثلا ابن خلدون در قرن هشتم هجری ، به ترجمه عربی تاریخ یوسفوس دست یافته و در کنار نقل مطالبی درباره کوروش و سقوط بابل بیان میکند که هیچکدام از بزرگان مورخین مسلمان (از جمله طبری و ...) به اینها دسترسی نداشته‌اند. ➖➖➖➖ @borrhann
(۴۹) 🔶 نگاه نتنائیل بیرف فیومی (عالم یهودی قرن ششم هجری) درباره حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله و امیرالمومنین علی علیه‌السلام ┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ یهودیان و مسیحیان از همان دوران ابتدای ظهور اسلام تا کنون ، موضع گیری های متنوعی را نسبت به اسلام داشته اند. 🔻یکی از این موضع گیری ها (که تا امروز هم امتداد دارد.) آن بود که در عین پذیرش حقانیت حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله و چه بسا تمجید از علوم و فضایل شخصیت هایی مانند حضرت امیر علیه‌السلام بر آیین خود باقی مانده اند 🟨 به عنوان نمونه در تاریخ سبئوس ارمنی که در همان صدر اسلام به دست یک عالم مسیحی نگاشته شده است ، نویسنده در ابتدای باب ۴۲ کتابش به شکل اجمالی از ظهور شخصیت و دعوت رسول الله صلی‌الله علیه و آله یاد کرده است و ضمن اشاره به نقش اصلاح گرانه ایشان ،←پیام آن حضرت را از آسمان میداند. 🟨 نمونه دیگر را در کتاب بستان العقول ، اثر نتنائیل بیرف فیومی (در قرن ششم هجری/ دوازده میلادی) می‌بینیم که از علمای بزرگ یهود در یمن و دارای شهرت بود. این کتاب در محتوای خود اثرات قابل توجهی از جریانات موجود در جهان اسلام پذیرفته و به خط عبری و زبان عربی در زمینه عقاید و اخلاق یهود نگاشته شده است. (نگارش عربی با خط عبری در بین یهود آن عصر ، موارد متعددی دارد.) ←او هم به حقانیت دعوت رسول الله صلی‌الله علیه و آله اعتراف کرده اما توضیح میدهد←ایشان برای اصلاح امت عرب و هدایت بت پرستان مبعوث شده بود. هر امتی شریعت خاص خود را دارد و بنی اسرائیل هم دارای شرع خاص خود است و شریعت نسخ نمی‌شود!!! (ص۱۹۰) 🔸🔚🔸 با همین مبنا : گاه به آیات قرآنی و احادیث منقول از پیامبر صلی‌الله علیه و آله استشهاد کرده و از جمله ایشان را با عنوان «بعض الصالحین» یاد می کند. (مثلا رجوع شود به ص۲۰۹ و مقدمه محقق در ص۵۷) 🔸🔚🔸همچنین استنادات مکرر او به احادیث و اشعار منقول از امیرالمومنین علی علیه‌السلام نیز قابل توجه است. چنانکه محقق کتاب در مقدمه (صص ۶۴ و ۶۵) و پاورقی ها (مانند ص ۱۴۱) به این موارد اشاره میکند. و‌ همچنین موارد مختلفی ارجاع به کلمات نقل شده از امام علیه‌السلام در و خارج از آن را شاهد هستیم که گاهی (مانند احادیث نبوی) به صورت مجهول نقل شده یا با عنوان «بعض العلماء» یا «شاعر العرب» به آن حضرت اشاره میکند. (ببینید↓↓ ص ۱۴۱ و ۱۳۳ و ۱۲۷ و ۱۲۱ و ۱۲۲ و ۱۶۱) اسکن ها در↓↓ https://t.me/borrhan/54114 ➖➖➖➖➖ @borrhann
14.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 دکتر لنارت پترسورنسن ، از دانمارک ، پس از مسافرت و پژوهشی طولانی از مسیحیت پروتستان به مکتب تشیع پیوست و به «مَهدی پترسورنسن» تغییر نام داد . در این کلیپ توضیح می‌دهند که چگونه پس از دیدار با علمای مذاهب مختلف و مطالعه در شخصیت حضرت امیر علیه‌السلام به تشیع پیوسته‌اند... @borrhann
(۳۶) ✅ دو نوع هدایت امام علیه السلام ┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ به اعتقـاد شـیعه هـدایتگري امـام علیه‌السلام  به دو صورت انجام میشود؛ یکی←«ارائه طریق» و دیگری←«ایصال الی المطلوب». 🔻اولی نشـان دادن راه است به نـادان تـا اینکه خود به پای خود آنرا طی نمایـد. و دومی حرکت دادن نادان است، اما نه به پای خود بلکه به پای مربی و هادی خود، و شـخص باید خود را از امام علیه‌السلام جدا نکند تا با همراهی ایشان به مطلوب برسد. بنـابراین اِعمال ولایت امام علیه‌السلام در مورد اشـخاص ممکن است به هر یک از دو شـکل فوق، یا به هر دو صورت با هم، ممکن است باشد و این هم به اختیار خودشان است که چه مقدار لطف و محبت به زیردسـتان خود داشـته باشند: «هَذا عَطاوُنا فَامنُنَ او اَمسِک بِغَیرِ حِِسابٍ» ؛ و مـا اگر میخواهیم بیشـتر مورد لطف ایشـان قرار بگیریم، بایـد ارادت و محبت خود را به آنها بیشتر کنیم و به هر وسیلهٔ ممکن توجه و خشنودی آنها را به سوی خود جلب نماییم. با تـوج به مطـالب فـوق، ارزش و اهمیت «معرفت امـام علیه السلام » براي مـا روشن میشود و اینکه اگر کسـی به این گوهر گرانقدر و اکسـیر اعظم دسترسـی پیداکند، در حقیقت به سرچشمه همه خوبیها و خیر کثیر، دست یافته است. امام صادق علیه‌السلام درباره آیهٔ « وَمَنْ يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْرًا كَثِيرًا » فرمودند: َ 🔸طاعَةُ اللهِ وَ مَعرِفَةُ الإمامِ : (منظور از حکمت) فرمانبرداری از خدا و معرفت امام است. ✅🔚حکمت آن علم مسـتحکمی است که قابل رخنه و سـست شـدن نیست. و در مسـیر هدایت، محکمترین پایه و اساس، اطاعت و فرمانبري از خدا همراه با معرفت امام علیه‌السلام است که تنها راه تحّقق اطاعت خدا میباشد. کسـی که امامش را بشـناسد و ولایت او را بپـذیرد، همه خیرات را به دست می‌آورد. و کسـی‌که امام شـناس نباشـد، هیـچ خیری نـدارد. و بنابراین خیر کثیر چیزی جز معرفت امام علیه السلام نیست. ۱- سوره ص/۳۹ ۲- بقره/۲۷۳ : به هرکس حکمت داده شود خیر بسیاري داده شده است. ۳- اصول کافی کتاب الحجه باب معرفه الامام و الرد الیه ج۱۰ص۱۸۵ ح۱۱ ➖➖➖➖ @borrhann
🔻چه پناهی بهتر از اهل‌بیت علیهم‌السلام؟ 🔸 قَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : أَنَا مَلْجَأُ كُلِّ ضَعِيفٍ وَ مَأْمَنُ كُلِّ خَائِفٍ  . : من پشت و پناه هر ضعیفی و موجب امنیت هر ترسانی هستم. 📚 التوحيد ، ج۱ ، ص۱۶۴ 📚 معاني الأخبار ، ج۱ ، ص۱۷ 📚 الإختصاص ، ج۱ ، ص۲۴۸ 🔸 قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام : نَحْنُ كَهْفٌ لِمَنِ الْتَجَأَ. : ما پناهگاهى هستيم براى كسى كه به ما پناه آورد. 📚 رجال الكشي ، ج۱ ، ص ۵۳۳  @borrhann