8.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♻️ همه خوبن، دوقطبی نکنید!
خطّی که معاویه ترویج میکرد...
قابل توجه یک عده افرادی که تا حرف می زنیم میگن دو قطبی نکنید.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
🔴 ما میخواهیم اسلام را پیاده کنیم
«ما نمیتوانیم تحمل کنیم این مطلبی را که آقایان میخواهند با آن مغزهایی که در اروپا تربیت شده است درست بکنند. ما میخواهیم اسلام را [پیاده] بکنیم.»
(صحیفه امام خمینی ره، ج ۱۳، ص ۴۹)
✍ چقدر امام بزرگوار از دست این مغز های تربیت شده غرب حرص خوردند و هنوز که هنوز است این غده خطرناکِ غرب زدگی در جامعه ما جولان میدهد و افراد این جامعه را بیمار میکند؛ مغزهای #غرب_زده موضوعات مختلف جامعه را میخواهند غربمالی کنند؛ آخر باید اثر و لکهای از #غرب را بر دامان این کشور بگذارند و گرنه دست بردار نیستند؛ یکی از نسخه های تجویز شده این جماعت، #آزادی_حجاب است. ما مردم این سرزمین از مسئولین محترم میخواهیم خط امام راحل را محکم ادامه داده و تحت تاثیر تجویزات جماعتِ واداده قرار نگیرند.
🔴#بیداری_ملت
@bidariymelat
❌ فیلترینگ / زنان / FATF سه کلید واژه پر تکرار در رسانه های حامی پزشکیان میباشد. جریان اصلاحات تنها همین ۳ مسئله را از مدیریت اجرایی کشور دنبال میکند...
و اما چرا ؟
▪️فیلترینگ را برای برداشتن آخرین موانع فعالیت آزادانه سکوهای اطلاعاتی دشمن میخواهند.
▪️از مسئله زنان فقط کشف حجاب و برهنه شدن آنها را دنبال میکنند...
▪️و اما FATF را هم برای بهبود اقتصاد کشور نمیخواهند که این جماعت پیرو مکتب گران کردن معیشت ملت هستند. بلکه FATF را برای راحتی کار دشمن در شناسایی شبکه های مالی کشورمان و خنثی کردن راه های دور زدن تحریمها میخواهند.....
گفتیم که از نیات شوم این جماعت وطن فروش بیشتر آگاه باشید.
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
🔷 سیره سیاسی رضوی
🔸امام معصوم به عنوان یک پیشگام و الگوی دارای عصمت در همه زمینهها و در هر زمان و مکان الگویی برای تمام بشریت هست.در این یادداشت به گوشهای از زندگی سیاسی عالم آل محمد(ص)می پردازیم.
1⃣ استقلال سیاسی
امام رضا عليه السلام با وجود این که به شدت تحت نظارت مأمون بودند،و با توجه به این که خلیفه عباسی چاره ای جز تحميل ولایتعهدی به ایشان نمی دید، آن حضرت در پاسخ به اين خواسته مأمون، بدون توجه به فشارها و برخی فضای های کاذب سیاسی، نسبت به پذیرش اجباری ولایتعهدی، شرایطی برای مأمون قرار دادند و خود مستقلاً تصمیم گرفتند.
2⃣عدم همکاری با حاکمان جور
حضرت رضا(ع) دستگاه مأمون را ظالم می دانستند، لذا از همکاری و کمک به گسترش و تحکیم قدرت نامشروع مأمون دوری نموده، و علی رغم تهدید های پیاپی مأمون این گونه تهدیدات تاثیری بر این موضع قاطع آن حضرت نداشت.
3⃣حفظ عزت، کرامت و آزادگی
پس از این که امام رضا(ع) با تهدیدات و فشارهای فراوانی از سوی مأمون مواجه گردیدند، برای مأمون در پذیرش این موضوع شرایطی تعیین نمودند، به این معنا که در دستگاه سیاسی حاکم، آن حضرت کسی را عزل و نصب نكنند و عملاً كارى را انجام ندهند و سنّت و شيوه اى را تغيير نداده و تنها به حکومت مشاوره بدهند و درمسیر اثبات حق ولایت خويش با حفظ آزادگی چنین فرمودند: مأمون چيزى به من نداده است و آن چه را به من پيشنهاد مى كند حق من است.
4⃣ عدم إغواپذیری در مسائل سیاسی
مأمون که شخصی فریبکار بود، همواره در برابر امام رضا(ع) چنین میگفت: «مى خواهم خود را از خلافت عزل كنم و آن را به تو بسپارم و با تو بيعت نمايم».اما آنچه مأمون شعار میداد فقط جنبه تبلیغاتی و فریبکاری داشت و حضرت رضا(ع) به دور از این فضای کاذب و اغواگری ها، به وظیفه خود عمل نمودند.
5⃣ تبیین و روشنگری
آنچه امام رضا(ع) تا لحظه شهادت بدان همت گماشتند، روشنگری در باب مسائل سیاسی و خلافت بود به شکلی که تهدید مناظره بین ادیانی را به فرصتی طلایی برای تبیین اندیشه های اسلام ناب تبدیل نمودند.
6⃣صراحت بیان
امام رضا(ع) حقایق را به صراحت و بدون در نظر گرفتن برخی فضاها و مصالح کاذب سیاسی بیان می فرمودند، ایشان در بیانی خطاب به مأمون چنین می فرمایند: «اگر خلافت را خدا براى تو قرار داد، روا نيست لباسى را كه خدا در قامت تو راست كرد، بيرون كنى و به ديگران بدهى و اگر از تو نيست، چگونه آن را به من مى سپارى؟ »در واقع این سخن حضرت نیز گویای این حقیقت است که مأمون حق خلافت را نداشته و آن را از اهل بیت(ع) غصب نموده است.
7⃣ مقاومت در برابر خواسته های نامشروع و عدم سازشکاری با دشمن
امام عليه السلام با خواسته نامشروع مٱمون به شدت مخالفت نموده و از پذیرش آن دوری نمودند تا این که مأمون از اهرم تهدید به قتل حضرت(ع) بهره جُست و ایشان را به پذیرش ولایتعهدی مجبور نمود، به عبارت دیگر امام رضا(ع) در مسائل سیاسی با مأمون اقدام به سازش و بیعت نفرمودند.
8⃣ رعایت اخلاق سیاسی
امام رضا(ع) در تمام بیانات و واکنش های سیاسی خویش در قبال مأمون، به اصول اخلاق سیاسی پایبند بوده و از آن تخلف نفرمودند، به دليل این که هیچ گاه جهت دست یابی به اهداف خویش، به روش های ناصحیح و فریبنده متوسل نشده و یا این که به مأمون و دستگاه او اهانتی نکردند و اين مهم خود درس بزرگی است برای کسانی که می خواهند در اين راه اخلاق سياسی را مد نظر قرار دهند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مقام_معظم_رهبری در دیدار #پزشکیان و یاران او بمناسبت گرامیداشت #هفته_دولت:
«آقای رئیس جمهور تو این زمینه [تشکیل دولت چهاردهم] خیلی پر کار و با تلاش وارد شدند برای انتخاب وزیرانی که باید با ایشان همکاری کنند و
با بنده هم #مشورت کردند و من خب! بعضی از افرادی که؛ تعدادی که میشناختم یا صلاحیت آنها از طرق مورد وثوق به ما رسیده بود اینها را تأیید کردم و بعضیها را هم تأکید کردم.
تعداد بیشتری را هم نمیشناختم و گفتم نسبت به آنها نظری ندارم.
خب! بحمدالله ایشان توانستند #انتخاب [وزراء] را انجام بدهند و #مجلس رو هم #قانع بکنند و این موفقیت بزرگی بود و خدا را سپاس میگوییم.»
۱۴۰۳/۶/۶
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
خرفتی مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۳
این قصه را دریابید👇
شهر #مكه مركز #دشمنان_پيامبر خدا و پايگاه تشكيل سپاه براي مبارزه با #دين_اسلام بود با اين حال #پيامبر(ص) هنگام ورود به مكه فقط دستور قتل هشت (ويا ده تن) از آن همه دشمن خود را صادر نمودند که یکی از آنها «عبداله بنسعد» بود.
وي قبلا #مسلمان شده بود و جزء #نويسندگان_وحى بود ولى پس از چندى #مرتد شد و بحال #شرك برگشت و بنزد #قريش رفت.
او (كه برادر رضاعى #عثمان_بن_عفان بود) هنگامى كه اطلاع پيدا كرد #پيغمبر_اسلام دستور قتلش را صادر كرده مخفيانه خود را بعثمان بن عفان رسانيد و باو پناهنده شد، عثمان او را در پناه خود گرفته بنزد #رسول_خدا (صلى الله عليه و آله) آورد و از آنحضرت خواست تا او را عفو كند.
پيغمبر اسلام مدت زيادى سكوت كرد آنگاه بخواهش #عثمان جواب مثبت داده او را عفو كرد.
ولى هنگامى كه عثمان از نزد آن حضرت رفت رسول خدا (صلى الله عليه و آله) رو به اطرافيان خود كرده فرمود: من سكوت كردم تا بلكه يكى از شما برخيزد و گردن اين مرد را بزند! مردى از #انصار عرض كرد: يا #رسول_الله خوب بود بمن اشاره ميكردید تا من گردنش را بزنم!
رسول خدا (صلى الله عليه و آله) فرمودند: پيمبران با اشاره، دستور قتل كسى را صادر نميكنند.
بالجملة عبدالله بن سعد پس از اين جريان دوباره مسلمان شد و هنگامى كه #عمر_بن_خطاب بخلافت رسيد او را بامارت قسمتى از سرزمينهاى اسلامى منصوب كرد و پس از او نيز عثمان او را بامارت منصوب كرد.
(سيره ابن هشام، ترجمه: زندگانى محمد(ص)/ج۲/ص۲۷۲)
☝️از پیامهای وارده☝️
نقدونظر #حم
⁉️ مجلس؛ چرا خرفتی کرد؟!
👌خرفتی مسلمانان
نسبت به نص صریح!
#پیامبر_اعظم(ص)، صریحاً دستور به اعدام فرد مرتدی فرموده بودند ولیکن #مسلمانان در اجرای حکم، اهمال و بلکه #خرفتی کردند و لذا مورد #مذمت_پیامبر قرار گرفتند.
آنها #فرمان_پیغمبر را میدانستند و بمحض رؤیت عبداله بن سعد، باید او را میکشتند ولیکن سکوت طولانی پیامبر را نادیده گرفتند و منتظر اشاره آشکار پیامبر نشستند!
پیامبر با #سکوت_طولانی خود تعمداً، تعلل کردند تا شاید آن مسلمانان، به خود آمده و #دستور_صادره قبلی پیغمبر را اجراء کنند ولیکن آنها خود را به خرفتی زدند و متأسفانه مجال لازم برای اجرای مطالبه پیغمبر از بین رفت!
👌خرفتی نمایندگان
نسبت به حکم ولایت!
#مقام_معظم_رهبری، پیشاپیش توصیههای ضروری ۸ گانهای به #نمایندگان_مجلس در موضوع دقت در باره #وزرای_دولت را انجام داده بودند.
ولیکن قریب باتفاق آنها اهمال کردند و بلکه خرفتی بخرج دادند و فریب «بازی با کلمات #پزشکیان (#پوزیده_سابق)» را خوردند! و به وزرای پیشنهادی وی، مطلقاً #رأی_اعتماد دادند!
در حالیکه معظمله فرمودند: «تعداد بیشتری را هم نمیشناختم و گفتم نسبت به اونها نظری ندارم»!
آیا نمایندگان (و حداقل رئیسشان) نسبت به #نظرات_رهبری، هیچ فهمی نداشتند؟!
گویا که منتظر بودهاند تا رهبری آشکارا و مستقیماً به آنها بگوید که به فلانی و فلانی رأی بدهید یا ندهید!
اما معظمله بزرگواری کردند و از #خرفتی_مجلس، بسیار ملایم و ظریف (با این 👈کنایه👉 که؛ «پزشکیان توانست #مجلس را #قانع کند»!) عبور کردند!
(البته در باره #قالیباف، اعتقادی به خرفتی وی ندارم. زیرا که او تعمداً #خیانت ورزید! و حال آنکه میتوانست #قانع نشود و زیر بار نیرنگ و #دروغ و #تدلیس_پزشکیان نرود! و اجازه ندهد که مجلس رَکَب بخورد!)
اگرچه جای شکرش باقیست که لااقل نزدیک یکسوم نمایندگان (که چندان مرعوب چنارها نبودند!) #بصیرت داشتند ولیکن متأسفانه آنها هم 👈غیرت ضعیفی بخرج دادند که مرتکب عدم استمهال شدند!👉 زیرا احتمالاً مایل نبودند که #مجلس_انقلابی در قبال #دولت_ضدانقلابی، #دو_قطبی شود!!
در هر حال، #جریان_خرفتی #مدعیان_مسلمانی (= خون به دل #رهبران_اسلام کردن)، در #جهان_اسلام همچنان ادامه دارد!
🤲 اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا 🤲
✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۶/۱۴
🆔 @chelcheraaqHM
💠
🎲 گروه هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
11.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ اسلام شهروند پفیوز نمیخواهد!
شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی:
🚫 بعضی آدمها هستند، در چنین آدمهایی قوه غضبیه به چشـــم نمیخورد یا خیـــلی خیلی ضعیـــــف اســت! آدمهای بیرگــــــی هستند هر کس هرچـــه بر سر آنها بزند، صدایشان در نمیآید.
✊ در انقلاب آموختیم که یک انســـان متعـــهد و پیشرفته وقتی حقاش زیر پـای دیگــران میرود، وقتی به حقوقاش تجـــــاوز میشـــود، این آدم آرام نمینشیند. تسلیم نمیشود. ایــن آدم بـپا میخــــــــــــیزد، میجـــــــوشد، میخــــروشد!
👈 اسلام، شهــــــروند پفیـــــــــوز نمیخــــــواهد!
🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه در ایتا
@hokmrani_masoulaneh
⁉️ ربيع الاول: ایام شادی یا عزا
چهار دلیل بر غلط بودن سقط حضرت محسن در ربیع الاول ⛔️
آیا باید همه ایام را عزاداری کرد⁉️
📣استاد شیخ مرتضی کهرمی
@PasokhWorld
ı▲با#دنیای_پاسخ حاضرجوابباش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸#شبهه
شهدا، تربیت شده دست شاه بودن.
برشی از سخنرانی حجت الاسلام راجی به مناسبت ۳۱مرداد، روز جهانی #مسجد
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
🕌 مسجد کمیل
👇👇👇👇
🆔 @masjed_komeil6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا ضریح امام رضا علیهالسلام دقیقا زیر گنبد نیست؟
#ایام_محسنیه⁉️ | سوال تعداد زیادی از مخاطبان محترم / همراه با نظر مراجع عظام تقلید
پرسش: آیا عزاداری دهه محسنیه پس از دو ماه محرم و صفر که مومنین برای اهل البیت علیهم السلام عزاداری کرده اند، مورد سفارش است؟
📝 پاسخ حجت الاسلام مهدی طاها
✅با سلام و اهداء تحیات
1️⃣ « به صورت دقیق در تاریخ و یا در روایات به روز شهادت حضرت محسن علیه السلام اشاره ای نشده است تا بتوان گفت بیست و هشت صفر تا هشت ربیع ایام محسنیه باشد! چندین نقل وجود دارد. طبق گزارشهای تاریخی، هجوم به بیت حضرت فاطمه(س) چندین بار اتفاق افتادهاست.
2️⃣طبق نقل مشهور سه روز پس از رحلت پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) یک هجوم بزرگ به بیت وحی توسط منافقان اتفاق افتاده است، لذا اگر بنا را بر نظر مشهور بگذاریم روز اول ربیع الاول روز حمله اصلی می باشد، بنابر احتمال زیاد حضرت محسن در این روز شهید شده اند، هر چند می توان احتمالات دیگری برای حملات بعدی و شهادت در یک ماه پس از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم قائل شد.
3️⃣آنچه هست اینست که ما دهه محسنیه نداریم!❌، اگر بنا هم بر عزاداری باشد، 👈روز اول ربیع الاول باید باشد، و سیره مراجع و شیعیان هم در طول زمانهای گذشته بر داشتن دهه محسنیه نبوده است! در فاطمیه مومنین پرشور در مجالس عزا شرکت می کنند.
4️⃣اگر بنا بر دهه سازی باشد حاضریم با اسناد معتبر ثابت کنیم که در کل سال چقدر جنایات بر علیه اهل البیت علیهم السلام رخ داده است!. آنچه که هست شیعه همواره از مظلومیت های اهل البیت علیهم السلام دفاع کرده و در روزهای خاص به صورت رسمی عزاداری می کرده است، تلاش برای افزایش روزهای عزاداری رسمی به نفع خود عزاداری نبوده و نخواهد بود!.
5️⃣ عزاداری در دهه اول ربیع نه دارای سابقه تاریخی بین شیعیان از جهت عزاداری بوده و نه در سیره و سنت شیعیان این رسم دیده می شود!، آنچه در بین علما و مومنان از دیرباز مرسوم بوده و هست این است که در ایام فاطمیه اول و دوم به بیان مرثیه شهادت حضرت زهرا و حضرت محسن علیهماالسلام می پردازند و بر مصائب ایشان گریه و عزاداری می کنند. و تاکید می کنیم شهادت حضرت محسن علیه السلام حقیقتی انکار نشدنی است
6️⃣ زیاد کردن ایام عزاداری از جهت روانی برای جامعه آسیب زا ⚠️ و غیر قابل پذیرش است و احترام به اصل عزاداری را زیر سوال می برد. این درحالی هست که برای سایر ائمه اطهار به صورت دهه عزاداری صورت نمی گیرد چون بدیهی است که از نظر اجتماعی زیاد کردن ایام عزا به صورت عزاداری های رسمی به نفع خود عزاداری نیست!.
✅7️⃣آیت الله العظمی مکارم شیرازی (حفظه الله ):
توسل به ذیل عنایت معصومین (علیهم السلام) و فرزندان آنها کار بسیار خوبی است، ولی بهتر این است که برنامه های جدیدی که در میان شیعه سابقه نداشته است ترتیب داده نشود تا برنامه های موجود کم رنگ نگردد.
✅8️⃣آیت الله العظمی شبیری زنجانی (حفظه الله ):
ایشان ترویج دهه های پیاپی عزاداری را زمینه ساز 👈رویگردانی جامعه از عزای اهل بیت علیهم السلام دانستند و گفتند: ⭕️ همین طور پشت سر هم دهه درست کردن،توسط جامعه قابل پذیرش نیست و به مرور زمان زمینه انکار مجموعه عزاداری ها را به وجود می آورد.افراط در عزاداری ها به تفریط می انجامد.
ایشان با ابراز نگرانی از اینکه عده ای امروزه با افراط در عزاداری ها زمینه هتک حرمت را فراهم می کنند فرمودند: این افراد در این زمینه مسئولند.آیا واقعا کسی که مدعی محب اهل بیت – علیهم السلام- بودن است موظف به چنین کارهایی است؟!
9️⃣آنچه باید مورد تاکید شیعیان در غیر ایام عزاداری رسمی باشد همانا مجالس ذکر، خطابه و توسل های هفتگی هیئتها است . این جلسات فرصت خوبی است برای بیان فضایل و توسلات به اهل البیت علیهم السلام و همفکری های دینی ؛ که برکات فراوانی به دنبال خواهد داشت.
✳️ در ادامه به صورت کامل نظر مراجع را بخوانید:
🌐👉 https://b2n.ir/a49789
👇👇👇
🆔 @hadanair
🖥 http://hadana.ir