هر چی به عاشورا نزدیک میشیم؛ نفسم
تنگتر میشه و حالم گرفتهتر...🖤🥀
امشب چندتا مداحیِ سنگین توی کانال
میذارم. با حالِ مناسب بشنوید.
❈ @cheragh_nafti ❈
Amin GhadimBayad Ham Harmale - Amin Ghadim.mp3
زمان:
حجم:
2M
✨🖤✨
•|با لهجهی شیرازی|•
❈ @cheragh_nafti ❈
نماهنگ بالا بلند بابا.mp3
زمان:
حجم:
4M
✨🖤✨
•|یا علی اکبر(ع)|•
❈ @cheragh_nafti ❈
مهدی رسولیحسین بالا سر جوون لیلا نشست.mp3
زمان:
حجم:
6.3M
✨🖤✨
•|لهجهی فارسی+ ترکی|•
❈ @cheragh_nafti ❈
جاوید، ماهِ علقمه و شاهِ نینوا✨
•طراح: سداحسانآرت
•#جام_جهانی
❈ @cheragh_nafti ❈
هدایت شده از محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
20.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معاون سیاسی سپاه: رهبری اذن مذاکره با آمریکا را دادند
🔻 در ایام جنگ رمضان آمریکاییها در روز دهم، یازدهم درخواست آتشبس را دادند.
🔻 اما ایران با این نیت که به جهت افزایش بازدارندگی، آمریکا باید ضربه سختی بخورد جنگ را تا روز چهلم ادامه داد.
🔻 در نهایت رهبر معظم انقلاب پس از تنظیم شروط توسط ایران اذن مذاکره را از موضع عزت دادند.
🔻 "علی الاصول" به معنی عدم مذاکره با آمریکا نیست.
پ.ن
برای تحلیل بهتر، نظرات مختلف و متفاوت رو ببینیم تا بتونیم جمع بندی بهتری داشته باشیم، اگر نظر جناب نبویان رو دیدیم، نظر ایشون که متخصص نظامی و سیاسی هستن رو هم ببینیم
نمیشه صرفا با دیدن یکی دو نظر، به قضاوت رسید.
#تضارب
#عقلانیت_انقلابی
شب عاشورا چه شد و چه برداشتی نباید کرد؟
📜در منابع تاریخی نقل شده است که امام حسین(ع) در شب عاشورا فرمودند:
«أَمّا بَعْدُ، فَإِنِّي لا أَعْلَمُ أَصْحاباً أَوْفَى وَلا خَيْراً مِنْ أَصْحابي… أَلا وَإِنِّي قَدْ أَذِنْتُ لَكُمْ، فَانْطَلِقُوا جَميعاً فِي حِلٍّ، لَيْسَ عَلَيْكُمْ مِنِّي ذِمَامٌ…»
یعنی: «من یارانی باوفاتر از یاران خود نمیشناسم… آگاه باشید! به شما اجازه دادم، همگی آزادید بروید و هیچ تعهدی بر گردن شما نیست.»
⁉️آیا کسی در شب عاشورا جدا شد؟
در منابع معتبر تاریخی هیچ سند قطعی از جدا شدن گروهی در شب عاشورا وجود ندارد. بلکه نقلها بر وفاداری کامل یاران امام تأکید دارند. جدا شدن برخی افراد اگر هم در تاریخ آمده، مربوط به قبل از عاشورا و مسیر حرکت است، نه شب عاشورا در خیمه امام.
📌مقایسه بین اجازه دادن امام حسین (ع) در شب عاشورا و اجازه سیاسی رهبری در امروز:
•
در کربلا:اجازه امام = برداشتن تکلیف شخصی یعنی: «اگر میخواهید، مسئولیت از شما برداشته شد» رابطه مستقیم، ایمانی و فردی •در ساختار امروز: اجازه/تصمیم = مجوز حکمرانی و اقدام اجرایی یعنی در چارچوب ساختار نهادها، مسئولیتها و مصالح عمومی کشور 📌با این تفاسیر آیا این دو قابل قیاس با هم هستن؟ نمیتوان یک روایت تاریخی خاص را بدون توجه به تفاوت شرایط، بهصورت مستقیم به تحلیلهای سیاسی امروز تعمیم داد. فهم درست تاریخ، یعنی دیدن «متن کامل» نه برداشت گزینشی از آن. ✍🏼لیلا اربابی ❈ @cheragh_nafti ❈
هدایت شده از عبدالرحیم انصاری | تحلیلگر سیاسی
🔺فتنه همین است؛ شاخ و دُم که ندارد!
🔹یادتان هست آن روز که شورای نگهبان را میکوبیدند، و ما میگفتیم این کار غلط است؟
🔹آن روز که وزارت اطلاعات را زیر سوال بردند و به بهانه انتقاد، بی جهت دست به تخریب اطلاعات سپاه زدند؟
🔹آن روز را که خبرگزاری های رسمی کشور، هر یک را به کسی نسبت دادند، و با قرار دادن آنها در دو قطبی های سیاسی اعتبار آنها و رسمیت شان را منهدم کردند؟
🔹یادتان می آید که حتی از رسانه های بیت رهبری هم نگذشتند، و سایت دفتر امام شهید را سایت مهدی فضائلی نامیدند؟
🔹آن روز که فرماندهان شهید ما را بیانیه خوان و دیپلمات و ترسو نامیدند که یادتان نرفته؟!
🔹یادتان که هست، وقتی میگفتیم تخریب شورای عالی امنیت ملی بی جهت نیست، و یحتمل در راستای اعتبار زدایی از ارکان نظام است؟
🔸امروز هر آنچه پیش بینی کردیم اتفاق افتاده و مردم انقلابی نسبت به همه اینها تردید دارند، اما ادعاهای فلان بلاگر را چشم بسته قبول میکنند. حرفی را از فرمانده ارشد سپاه، از نماینده ولی فقیه در سپاه، از فرمانده ارتش نمیپذیرند، اما آنچه بلاگر مشکوک لندن نشین میگوید را قبول دارند!
🔸حالا خودِ خودِ فتنه است، و هم اکنون همه ما در میانه آن قرار داریم، غبار همه جا را فرا گرفته و هیچ چیز به وضوح دیده نمیشود؛ خوب را بد، و بد را خوب میبینیم؛ شاخص ها را گم کرده ایم؛ حتی رهبری که پیامی میدهند، هر کسی آن را با تفسیر بلاگر مورد علاقه اش میفهمد!
🔸آهای ملت! دیدید عمار بودن به شعار نمیشود؟ دیدید سوراخ غربال چقدر گشاد است و چه آدم های گُنده ای را از خود عبور میدهد؟
🔸در روز روشن مسئولان خدوم نظامی و سیاسی کشور که امتداد یاران شهید خود هستند را خائن و کودتاچی معرفی میکنند؛ این شکایت را جز نزد خدا، به کجا میتوان برد؟ جانشان را کف دست گرفته، از یک طرف در حال مبارزه با کید دشمن و از یک سو آماج سنگ های خودی قرار گرفته اند. مگر دنیا چه ارزشی دارد که یک انسان با سالها مجاهدت بخواهد خود را در موقعبتی قرار دهد که هم از خودی بخورد و هم از دشمن؟ نهایتش چه میتواند باشد؟
🔸همه با هم خائن شدند؟ همه فرماندهان دروغ میگویند؟ سران قوا در پی تحمیل شکست به ملت اند؟ نهادهای امنیتی و حاکمیتی رهبری را منزوی کرده و به او دروغ میگویند؟ تا کجا میخواهید پیش بروید؟ مرزی هم برای این رفتارهایتان آیا هست؟ چند شمخانی و لاریجانی دیگر باید بدهیم تا به هوش آیید؟
🔸رهبری روزانه با فرماندهان و مسئولان ارشد کشور در ارتباط است، آمار و گزارش میگیرد، دستور صادر میکند، جلسه میگذارد، تبیین میکند و رهبری مینماید، آن وقت شما میگویید رهبری را دور میزنند؟ حتی توضیحات سپاه را هم نمیپذیرید؟ مگر خمینی کبیر نگفت اگر سپاه نبود کشور نبود؟ مگر این سپاه و این ارتش و این سربازان بی نشان و نشان دار پاسدار این مملکت نیستند؟
🔸آیا برایتان سوال نشده که "مگر میشود همه سران و فرماندهان جان بر کف و معتمدین و منصوبان رهبری شهید و رهبری جدید، و اعضای شعام مسیر را اشتباه رفته باشند، بی اطلاع از امور باشند، دلباخته این مملکت و رهبری الهی آن نباشند؟
🔸این البته مختص امروز نیست؛ امروز فقط شدت آن بیشتر شده است؛ در واقع این فتنه غبارش غلیظ تر است، و گرنه قبل از شهادت آقا نیز همین حرف ها بود، و آقا همه را رد کردند؛ فرماندهانی که عده ای آنها را بی غیرت خواندند همه شهید شدند؛ بعضی هایشان حتی در کنار آقا به شهادت رسیدند، و این نکته که فرماندهان بطور مستمر با رهبری در ارتباط اند یک واقعیت است؛ ما که نمیگوییم به غربگرایان اعتماد کنید؛ میگوییم هر آنگاه غباری فضای سیاسی کشور را فتنه گون کرد، نگاهتان حداقل به فرماندهان و پاسدارانمان باشد.
🔸یک انقلابی عاقل، یک مومن و مسلمان و شیعه دلسوز ایرانی، باید شاخص ها را بشناسد؛ رهبری که نمیتواند بابت هر بحث ریز و درشتی با شما حرف بزند؛ من نمیدانم برخی چهره ها را چقدر دوست دارید، چقدر قبولشان دارید، ولی بنده اگر بین ادعای برخی سیاسیون و نهاد مقدسی چون سپاه مخیّر شوم، قطعا دومی را انتخاب میکنم. این روزها هم از سر این ملت خواهد گذشت و هیچ دشمنی هم هیچ غلطی نخواهد کرد، اما طوری رفتار کنید که فردا روز اگر به یاد امروز افتادید از اشتباهات خود شرمنده و خجالت زده نشوید!
#عبدالرحیم_انصاری
✅ @Ansari_rahim