eitaa logo
دانش حیاتی
360 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
530 ویدیو
9 فایل
کانالی برای نخبگان: مطالب حیاتی با رویکرد بین-رشته‌ای: فلسفه، الهیات، سیاست و اقتصاد. هشتگ #مقاله، #تحلیل و #نقد برای مطالب خودم: https://eitaa.com/criticalknowledge/460 @mshessami87 تماس نامزد دکتری فلسفه اسلامی و محقق #سیاست و #اقتصاد و #رسانه و #تمدن
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اخبار سوریه
برای من به عنوان یک روزنامه‌نگار، هنوز این سوال باقی است در نظامی که مدعی دشمنی و مخالفت با امریکا، استعمار و اشغالگری است و خود را مدافع مظلومان و دشمن ظالمان می‌داند، چرا باید مثلا برخی‌ها در موسسات پژوهی بنشینند و نام خودشان را هم مورخ و پژوهشگر بگذارند و وقتی به آثارشان!! نگاه می‌کنی سر تا پا در تخطئه چهره‌ای باشد که توسط نوکران انگلیس و دلارهای امریکایی سرنگون شد و بعد هم دادگاهی شد و درکنج عزلت و تنهایی درگذشت؟ همیشه با این جماعت درگیر بودم و چندباری هم در تهران در نشست‌ها با برخی از این افراد که موسسات مصادره‌ای در خیابان فرشته داشتند، درگیر شدم. اما این روایت‌سازی این افراد از مرحوم مصدق همه در راستای سیاست‌های انگلیس خبیث است و شک ندارم که این‌ها به شکلی به لندن متصل هستند. عرض کردم، هیچکس کامل نیست و همه مشکلاتی دارند، ولی در حوزه رفتارشناسی وقتی اقدام غرب علیه دولت دکتر مصدق را می‌بینیم اگر مورخ بی‌طرفی باشیم و مدعی دین و مذهب هم باشیم باید نگاه‌مان فرق کند! در حالی که این عده به این شکل دارند تاریخ را وارونه به خود مردم می‌دهند، رهبر عالی کشور نگاه دیگری دارد. @syriankhabar
🔷 جایگاه مرحوم مصدق در نگاه رهبران انقلاب اسلامی مطلب زیر راهگشا است: مسعود کاظمی در روزنامه ی شرق گزارش داد: «مسلمان‌ها بنشینند تماشا کنند که یک گروهی که از اولش باطل بودند [هر کاری می‌خواهند بکنند]. من از آن ریشه‌هایش می‏دانم – یک گروهی که با اسلام و روحانیت اسلام سرسخت مخالف بودند. از اولش هم مخالف بودند. اولش هم وقتی که مرحوم آیت‏‌الله‏ کاشانی دید که اینها خلاف دارند می‌کنند و صحبت کرد، اینها کار کردند. یک سگی را نزدیک مجلس عینک به آن زدند و اسمش را «آیت‌‏الله‏» گذاشتند! این در زمان آن [محمد مصدق، رهبر جبهه ملی] بود که اینها فخر می‌کنند به وجود او. او هم مسلِم نبود». (صحیفه نور، جلد ۱۵). این متن بخشی از سخنان رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران است. زمانی که در دهه ٦٠ جبهه ملی به حکم قصاص اعتراض کرد با واکنش تند امام (ره) روبه‌رو شد. از آن روز تاکنون حرف و حدیث بر سر دکتر مصدق ادامه دارد. با توجه به نزدیک‌شدن به شصت‌وسومین سالگرد کودتای ٢٨ مرداد، یکشنبه‌شب شبکه تلویزیونی «افق» مستندی با عنوان «کودتای آمریکایی» به کارگردانی «جو آیلا» پخش کرد که در حاشیه آن عباس سلیمی‌نمین دوباره تکمله‌ای به این بخش از سخنان روایت‌شده به نقل از امام(ره) درباره مصدق زد. در جایی که مجری این شبکه تلویزیونی از سلیمی‌نمین خواست نظرش را درباره جمله امام مبنی بر مسلم‌نبودن مصدق بگوید، او روایت متفاوتی با آنچه تاکنون به صورت رسمی بیان شده ارائه داد. این فعال سیاسی اصولگرا گفت: «در این زمینه سه روایت وجود دارد. دو روایت مستقیم از امام و یک روایت هم به نقل از آیت‌الله خامنه‌ای. روایت اول این بود که امام پیش از انقلاب و در دیدار با جمعی از دانشجویان، دکتر مصدق را فردی معرفی می‌کند که قصد خدمت به کشور را داشته اما از اشتباه هم مصون نبوده چراکه می‌توانست حکومت پهلوی را ساقط کند اما این کار را نکرد». سلیمی‌نمین افزود: «روایت دوم مربوط به سال ١٣٦٠ است. در آن مقطع عده‌ای تلاش می‌کردند تا رهبری جعلی برای ایران بتراشند. آنها می‌خواستند رهبر واقعی را که امام بود تضعیف کنند و او را زیر سایه رهبر بدلی قرار دهند. آنها می‌خواستند مصدق را رهبر اصلی ایران و انقلاب معرفی کنند در صورتی که خود دکتر مصدق هم در زمان حیات چنین ادعایی نداشت. امام که شرایط را این‌گونه دید به مقابله برخاست و گفت کاری نکنید که بگویم اصلا او مسلم هم نبود». سلیمی‌نمین روایت سوم را متعلق به سال ٦٤ دانسته و افزود: «روایت سوم اما جالب‌تر و قابل‌اعتناتر است. آیت‌الله خامنه‌ای که آن زمان رئیس‌جمهور بود، در نماز جمعه به تشریح ماجرای ملی‌شدن صنعت نفت پرداخت و درباره دکتر مصدق به تبیین روایت اول امام پرداختند. از آنجایی که این روایت نسبت به قبلی متأخر است و در زمان حیات امام رخ داده و امام هم نسبت به آن واکنشی نشان ندادند، باید به همین نگاه استناد کرد تا جامعه هم دچار خطای تحلیلی نشود». این فعال سیاسی اصولگرا درباره خطای تحلیل ادامه داد: «درست است که خود مصدق هم ادعای مبارزه نداشت و حتی زمانی که مبارزه با انگلیس هزینه‌بر بود با آنان از در دوستی وارد شده بود اما او هرگز غرب‌زده یا وابسته نبود. اگر ما می‌بینیم پس از انقلاب بسیاری از غرب‌گرایان پشت سر مصدق پنهان می‌شوند، به همین دلیل خطای تحلیلی است. ما مصدق را به اشتباه در جایگاهی نشاندیم که برخی غرب‌گرایان با‌عنوان ملی پشت او مخفی شوند. این در حالی است که بزرگ‌ترین دشمن مصدق غربی‌ها و به‌طور خاص انگلیس و آمریکا بودند. غرب علیه مصدق دست به کودتا زد. البته اکنون و با توجه به اینکه بخشی از واقعیات روشن شده، وابستگان به غرب دیگر پشت مصدق جبهه نمی‌گیرند و حتی در مطبوعاتشان مصدق را تخریب می‌کنند».
🔷 روایتی از تغییر نظر امام درباره دکتر مصدق این اولین‌بار نبود که جمله امام درباره مرحوم دکتر مصدق ایجاد بحث می‌کرد. پیش‌ازاین روایت دیگری نیز دراین‌باره نقل شده بود. سوم آبان سال ١٣٩١ محسن بهشتی‌سرشت، نویسنده کتاب «زمانه و زندگی امام خمینی» در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی «جماران» که زیر نظر مؤسسه نشر آثار امام اداره می‌شود، گفته بود: «اینکه بخواهیم امام را یک‌بعدی بدانیم، آسیب است. شخصیت‌هایی مانند امام جامع‌الاطراف هستند؛ البته طبعا اشکالاتی دارند. اما تقطیع افکار امام، کار اشتباهی است. برخی بیانات امام را بدون توجه به مقدمه و مؤخره موضوع و دلیل آن، تقطیع می‌کنند و می‌گویند نظر امام درباره مطبوعات این بوده است؛ درحالی‌که این ظلم به امام است؛ زیرا ما برای هر موضوعی باید زمینه تاریخی آن را بررسی کنیم. آسیب این است که نسل جوان ما رهبری امام و جامعیت رفتار امام را ندیده‌اند؛ به‌همین‌دلیل هم بود که من موضوع جبهه ملی و جمله‌ای که درباره مصدق گفتند (مصدق مسلم نبود) را در کتاب باز کردم؛ زیرا اگر کسی پیشینه موضوع را بازگو نکند، مخاطبان از این بیان امام تعجب می‌کنن. در گفت‌وگوی من با آقای جلال‌الدین فارسی، او می‌گفت حدود یک‌ سال بعد از اینکه امام آن جمله را گفتند، به اتفاق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به دیدن امام رفتیم تا اینکه بعد از اتمام جلسه من و آقای شریعتمداری در اتاق ماندیم و گفتم که شما با وجود آنکه این جمله را درباره مصدق گفتید، در مدرسه کمال که در آن تدریس می‌کردم، سندی وجود دارد که دکتر محمد مصدق اجازه گرفته است تا از محل وجوهات شرعی به مدرسه کمک کند. امام هم گفتند یکی از علمای اصفهان مطلب را این‌جور به من رسانده بود و اگر این‌گونه است که شما می‌گویید، من از حرفم برگشتم. در کتاب نیز این موضوع را به تفصیل نقل کرده‌ام و شرایط قبل از سخنرانی امام درباره جبهه ملی و مصدق را گفته‌ام و با سخنان امام به آقای فارسی هم بحث را یه پایان رسانده‌ام».
🍃🌱بسم اللّه المحوّل الاحوال🌱🍃 🛢🛢 سیری در مهم‌ترین وقایع جنبش ملی شدن نفت و عملکرد دکتر مصدق 🛢🛢 ✍ جنبش ملی شدن نفت تا قبل از انقلاب سال ۵۷، یکی از الهام‌بخش‌ترین جنبش‌های ضداستعماری در دنیا بوده است و در بین ملل زیادی همچون مصر و عراق الهام‌بخش شد. با این حال شکست جنبش بعد از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ به اندازهٔ شیرینی پیروزی اولیهٔ آن تلخ و یٱس‌آمیز بود. الگوی این کودتا بعداً در بسیاری کشورهای دیگر هم اجرا شد. شناخت علل توفیق و شکست این جنبش بسیار عبرت‌آموز است. لذا در فاصلهٔ بین سالگرد فوت مصدق و پیروزی جنبش نفت در نیمهٔ دوم اسفندماه مطلب تحقیقی زیر تقدیم مخاطبین می‌شود. 🔻دکتر محمد مصدق، از مخالفین رضاخان و انگلستان بود. 🔻او اولین صاحب مدرک دکترای حقوق در ایران بود و مدرک خود را از سوییس گرفته بود. 🔻گفته شده مصدق در رسالهٔ دکتری خود، فقه جعفری را برای مسائل جامعهٔ مدرن ناکارآمد اعلام کرده بود. او یک ملی‌گرای لیبرال سکولار و ضد استبداد و استعمار بود گرچه فردی ضد دین هم نبود. 🤔 🔻با این که نهضت نفت همه جا با نام مصدق شناخته می‌شود اما بدون اقدامات نهضت فداییان اسلام به رهبری نواب صفوی و حمایت آیت‌الله کاشانی جنبش نفت و قدرت‌گیری مصدق امکان نداشت کما این که با رویگردانی این دو شخصیت مذهبی نهضت شکست خورد. 🔻مصدق به فداییان قول داده بود که در صورت پیروزی جنبش نفت، احکام اسلامی را در کشور به اجرا بگذارد. 🔻فداییان اسلام هم با قتل عبدالحسین هژیر و خصوصاً منوچهر رزم‌آرا دو مانع اصلی پیش روی مصدق برای نخست‌وزیری را برداشتند. 🔻در خصوص قتل رزم‌آرا، نخست‌وزیر نظامی مخالف مصدق، شبهاتی وجود دارد. رزم‌آرا ژنرالی زبده و پرطرفدار در ارتش بود که شاه از او می‌ترسید. 🔻گفته شده گلولهٔ خلیل طهماسبی از فداییان در روز عملیات به رزم‌آرا برخورد نمی‌کند و او با گلوله‌ای متعلق به ارتش کشته می‌شود و محمدرضا شاه نیز از قتل او خرسند شده است! 🤔 🔻اما بعد از به قدرت رسیدن مصدق و تصویب قانون ملی شدن صنعت نفت، مصدق از اجرای احکام اسلامی خلف وعده کرد و اولویت خود را بر پیگیری ملی‌سازی نفت گذاشت و همین باعث اختلاف فداییان با او شد. 🔻نواب صفوی از ادامهٔ حمایت آیت‌الله کاشانی از مصدق بسیار دلخور می‌شود. 🔻مصدق حتی نواب صفوی را به جرم برخورد با مغازه‌های مشروب‌فروشی در یکی از شهرستان‌ها به زندان می‌اندازد. 😐 🔻فداییان از طریق یکی از اعضای بسیار جوان خود اقدام به قتل دکتر حسین فاطمی وزیر خارجهٔ مصدق می‌کند که در شرایط اوج مبارزات نفت مصدق، اقدامی جنجالی بوده است. 🤔 🔻مصدق با انحلال مجلس وقت مانع پیشبرد طرح آیت‌الله کاشانی برای تشکیل کنگرهٔ اسلامی می‌شود. این و برخوردهای انتظامی ارتش هنگام تصدی مصدق با آیت‌الله کاشانی باعث رویگردانی ایشان هم از مصدق می‌شود. همزمان عده‌ای به نام هواداری از مصدق به بیت ایشان حمله و توهین می‌کنند. همین اقدامات توهین‌آمیز نسبت به کل روحانیت گزارش شده است. 😔 👿 گفته شده برخی از این اقدامات کار سرویس جاسوسی امریکا و انگلیس بوده و برای ایجاد اختلاف بین مصدق و کاشانی انجام شده است. 😡 سرانجام در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، کودتای انگلیس با کمک امریکا، به رهبری جورج کندی یانگ، عامل ام.آی.سیکس و شبکهٔ مخفی ناتو در خاورمیانه مصدق را از قدرت کنار می‌زند. 🔻برخی کارشناسان اقتصادی با همدلی نسبی با تحلیل رزم‌آرا، ملی شدن صنعت نفت را در آن زمان با توجه عدم دسترسی ایران به دانش و فناوری نفت، آرمانی دست‌نیافتنی در آن زمان می‌دانند. با این حال، آن‌ها معتقدند نهضت باعث شد انگلستان در آخرین مذاکرات خود امتیازات خوبی به ایران دهد که البته مصدق به دلیل جو ضدانگلیسی حاکم در ایران حاضر به پذیرش آن‌ها نشد و لذا با تعطیل و تحریم شدن نفت ایران، کشور با بحران اقتصادی رو به رو شد که البته مصدق به دلیل برخورداری از حمایت عمومی در مدیریت آن به توفیق نسبی رسید. 🔻اما اعتماد اشتباه مصدق به استمرار کمک‌های مالی امریکا به ایران در هنگام مضایق اقتصادی نهضت یا حداقل بی‌طرف ماندن امریکا در منازعهٔ بین ایران و انگلیس، عدم اقدام او به پاکسازی ارتش از عناصر ضدملی و نالایق و عدم تمایل او به استفاده از هواداران حزب توده برای مقابله با کودتا را از علل پیروزی کودتای آنگلو-امریکایی و شکست تأسف‌بار جنبش ملی شدن نفت دانسته‌اند. 🔻 ظاهراً یکی از علل پیروزی و پایداری انقلاب اسلامی عدم تکرار این اشتباهات از طرف رهبران عالی بود، غیر از این که رهبری انقلاب ۵۷ با رهبران نهضت نفت تفاوت کیفی فوق‌العاده داشت. در انقلاب ۵۷، رهبری عالی انقلاب منحصراً در دست مجتهد، فیلسوف و عارفی بی‌نظیر قرار گرفت و نهضتی جامع و بس باشکوه‌تر قوام و دوام پیدا کرد. 🇮🇷☪🕋 به کانال دانش حیاتی بپیوندید @criticalknowledge
⭕️ اشتباه هواپيماي اوكرايني را تكرار نكنيم! 👤 بیژن عبدالكریمی، استاد فلسفه ایرانی 🔹(در پاسخ به سوالی درباره مسموميت دانش‌آموزان) من يك معلمم و در جايگاهي نيستم كه اطلاعات امنيتي خاصي داشته باشم. بنابراين در يك كلمه بايد به شما بگويم كه نمي‌دانم. اما با توجه به شواهد و قرائن و عدم واكنش نيروهاي اطلاعاتي ايران، مشخص است كه اين رخداد از پيچيدگي‌هاي بسياري برخوردار است و يك معادله جدي است. 🔹با توجه به اينكه در تمام كوچه و پس‌كوچه‌هاي ايران دوربين وجود دارد، اما هنوز، افراد مهاجم ديده يا دستگير نشده‌اند. به نظر مي‌رسد ‌اين حركات تروريستي، كار اسراييلي‌ها باشد. در واقع وارد مرحله جديدي از جنگ شده‌ايم كه اين‌بار در داخل مرزهاي كشور به جريان افتاده است. 🔹جهان وارد مرحله جديدي شده است و حكومت‌ها و دولت‌ها براساس منافع خود از تكنولوژي‌هاي بسياري استفاده و سوءاستفاده مي‌كنند. 🔹من از قدرت سياسي كشور صراحتا مي‌خواهم اشتباهاتي را كه درخصوص هواپيماي اوكرايني مرتكب شدند دوباره تكرار نكنند. 🔹سقوط هواپيماي اوكرايني نتيجه رفتار بچه‌هاي ايران نبود، بلكه حاصل شكست ما در جنگ سايبري بود. قدرت سياسي اما به خاطر غرورش و به خاطر اينكه نمي‌خواست شكست را در عرصه سايبري بپذيرد به شكست سنگين‌تري تن داد. يعني سقوط هواپيماي اوكرايني به گردن نيروهاي داخلي انداخته شد و به يك حربه عليه منافع ملي ما بدل شد. در صورتي كه اگر قدرت سياسي در روز نخست واقعيت را مطرح مي‌كرد و در عرصه رسانه‌اي درست‌تر عمل مي‌كرد، امروز هم كشور با بحران‌هاي كمتري مواجه مي‌شد. قدرت سياسي بايد بداند كه ميدان نبرد امروز وارد مراحل ديگري شده است. 🔹(براي پيروزي در اين نبرد تكنولوژيكي كه شما مي‌فرماييد قلمروي متفاوتي پيدا كرده است، چه بايد كرد؟) اگر شرايط به همين شكل بماند، من فكر مي‌كنم مردم ما و جامعه ما به سمت يك شكست حركت مي‌كنند. 🔹قدرت سياسي و گفتمان انقلاب ما، ديگر گفت‌وگويي با جامعه ندارد. وقتي گفت‌وگو نباشد، تفكر هم وجود نخواهد داشت. 🔹وقتي جريان فكري، امكان گفت‌وگويش را با واقعيت‌ها، جامعه، ديگران و حتي با خيرانديشان از دست بدهد، قدرت تفكر خود را از دست مي‌دهد. 🔹وقتي سيستم، قدرت تفكرش را از دست بدهد، ناچار است، عكس‌العملي برخورد كند. به همين دليل من گفتمان انقلاب و قدرت سياسي كشور را به دليل فقدان گفت‌وگو و عدم اراده براي گفت‌وگو محكوم كرده و آن را عامل مهمي براي بروز بحران‌ها مي‌دانم. 🔹نقد بعدي من متوجه روشنفكران و مردم است. در كمتر مرحله تاريخي مي‌بينيم كه مردم يك كشور با دشمنانش همسو شود. براي من به عنوان يك معلم فلسفه بسيار بسيار دردآور است كه در ذهنيت مردم ايران اين‌گونه جا افتاده كه اين ترور (مسموميت دانش‌آموزان) يا كار خود حكومت، جا افتاده است يا اگر هم كار خارجي‌ها باشد نشان‌دهنده ضعف سيستم و ناكارآمدي سيستم باشد. امروز بخشي از مردم، طبقه متوسط، بسياري از روشنفكران و اپوزيسيون اين‌گونه مي‌انديشند. اما نظام سلطه به عنوان عاملان اصلي در پشت صحنه پيروزمندانه به ما مي‌خندند و پيروزي را جشن مي‌گيرند. آينده يك چنين مردمي با يك چنين روشنفكران و سياستمداراني، چندان روشن نخواهد بود. اميدوارم اين فرياد انتقادي من به جايي برسد. 🔹روشنفكران و قدرت سياسي به يك اندازه در به وجود آمدن يك چنين فضايي مقصرند. مردم بي‌تقصيرند و قرباني شرايط‌اند. وحشتناك است كه مردم ايران ناچارند پاي رسانه‌هايي نشسته و خط بگيرند كه شبانه‌روز عليه منافع ملي گام بر مي‌دارند./ اين وضعيت نشانگر شكست عميق قدرت سياسي در عرصه رسانه‌اي و در درك مسائل سوبژه مدرن و انسان روزگار ماست. اين شكاف اجتماعي، امروز امنيت ملي ما را به خطر انداخته است. 🔹قدرت سياسي اگر به اين شكاف توجه نكند نهايتا با خون و خونريزي اين شكاف بايد پُر شود يا با تسليم مطلق است كه اين شكاف پر مي‌شود. حتي اگر در برابر نظام سلطه زانو بزنيم، نمي‌پذيرد و به ما مي‌گويد، دراز بكشيد و اين چهارتا موشك و پهپادهايي را كه ساخته‌ايم را بايد تسليم كنيم. اين شكاف امنيت ملي ما را به خطر انداخته است. بنابراين هم روشنفكران و هم نظام سياسي بايد بكوشند تا اين شكاف پر شود. احمقانه‌ترين مساله هم اين است كه روشنفكران بگويند تقصير قدرت سياسي است و قدرت سياسي بگويد تقصير روشنفكران است. وقت پيدا كردن مقصر نيست، وقت اين است كه براي ترميم اين شكاف تلاش شود. 🔹قدرت سياسي و اپوزيسيون و پوزيسيون در حكم 2 تيغه يك قيچي واحد هستند كه منافع ملي ما را قرباني مي‌كنند. يكي با عدم استقبال از گفت‌وگو و ديگري با حادتر كردن شكاف‌هاي اجتماعي./ اعتماد @Rasad_tahlil
میلاد با سعادت ختم ولایت خاصه محمدیه، صاحب مقام قطبیت کبری، سلطان نصیر، ولی عصر، قائم آل محمد، بقیه الله الاعظم، امام منصور، صاحب الامر، صاحب الزمان، حجت الله، حضرت اباصالح المهدی عجل الله تعالی فرجه شریف بر همه محبین و شیعیان  حضرتش مبارک باد. پ ن : از استاد علی اکبر صداقت نقل است که حضرت آیت الله سید عبدالکریم کشمیری در شب نیمه شعبان به خواندن سه مرتبه سوره یاسین؛ یکی به نیت وسعت رزق،  یکی به نیت طول عمر و یکی به نیت سلامتی تاکید داشتند و خودشان هم می خواندند. @soltannasir
هدایت شده از سلطان نصیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان جناب شیخ شمس الدین نهرو کسنزانی پیر طریقت قادریه کسنزانی در عید قربان سال گذشته ۱۴۴۳ قمری 《سپاهیان تاریکی و مبارزه پیش رو》 🔶...و من بیش از یک سال است که به شما و سایر فرزندان این امت هشدار دادم زیرا سربازان شیطان به سوی شما آمده اند و تحرکات خود را آغاز کرده و در تلاش هستند که در خلقت دست ببرند و تغییر ایجاد کنند. من به عنوان سرباز تحت امر شیخمان تا رسول الله و به دستور امیرالمومنین و سرورم عبدالقادر گیلانی به شما گفتم با ذکر و اوراد خود را ایمن سازید. 🔹بنابراین نبرد ما، نبرد محبان آل بیت نبوت با پیروان شیطان است! با گونه ها و پیروان کسانی است که مردم را گمراه و از نور به سوی تاریکی ها خارج می کنند. 🔸این جنگ با سلاح های متعارف نیست. این نبرد با سلاح روح است و با ارزش های روحی بر این سپاهیان تاریکی پیروز خواهید شد. 🔹در آثار [اسلامی آمده] است پس از آنکه دجال ظهور می کند و هنگامی که سرورمان قائم آل محمد را می بیند ذوب می شود همانگونه که نمک در آب ذوب می شود. @soltannasir
هدایت شده از سلطان نصیر
بسم الله الرحمن الرحیم مطالبی که از جناب شیخ نهرو کسنزانی نقل شد به معنای تایید کامل تمامی سخنان ایشان یا حتی خود ایشان یا طریقتشان نیست. بلکه برای این خاطر نقل شد. که خوانندگان گرامی خود ببینند که سررشته دار یک طریقت عرفانی که به هر حال مراتبی را در سیر و سلوک پشت سر گذارده است نیز سخن از جنگ باطنی نیروهای اهریمنی بر علیه نورانیت تمامی ادیان و مذاهب علی الخصوص دین مبین اسلام می نمایند. در چند سال اخیر مشاهده شده است که این اهریمن منشان پا را از گلیم خویش فراتر گذاشته اند و اساسا نورانیت اسلام و علی الخصوص شیعه را  هدف گرفته اند. بسیاری از صفحات مجازی منتسب به طریقت های عرفانی در محیط مجاز تعطیل شدند. مشایخ دست به عصا تر عمل می کنند. زیرا اینها هر گروه یا طریقه ای اعم از اینکه جز صوفیه باشد یا جز علمای ربانی شیعه یا ... اگر ببینند در آنجا جرقه ای در حال رخ دادن است که ممکن است در آینده کار را برایشان مشکل کند سعی می کنند به طرق مختلف نور آن جریان را خاموش کنند. این اهریمن منشان هم در محیط مجازی پیاده نظام دارند. هم در دستگاه های امنیتی کشور آدم دارند. هم پرستو مجازی و هم حقیقی دارند هم نیروهای میدانی ای دارند که آنها را به عنوان مرید وارد یک جریان عرفانی کنند. تا به مرور بر روی آن جریان و افرادش از طریق باطنی و ظاهری اثر بگذارند و آن را به انحراف بکشانند. شما مطمئن باشید که اگر بارها و بارها درگیری باطنی و مسائل و مشکلاتی توسط این اهریمن منشان برای طریقه قادریه کسنزانی پیش نیامده بود هیچ گاه جناب نهرو کسنزانی اینگونه بی پروا از این مسائل سخن نمی گفتند @soltannasir
☀️ نور تو در صاحب ما 🕋 شعری در وصف جلوهٔ انوار ربوبی در وجود مولانا امام زمان عج در دورهٔ غیبت مونس جان در دو جهان جز تو کسی نیست انس و ملک و جن و پری بی‌تو کسی نیست بـه دنبال پنـاهی و پگـاهـیم ز شررهای زمانه از مکـر و بـلاهـا معری در اینجا کسی نیست ظلمات اسـت سـراسـر هـمـه عـالـم ز خـرابـی دیوان و ددان‌اند چیره ز انسان خبری نیست دلداده‌ی تو منتظر نور تو در صاحب عصر است از پـس ابــر به جز لمـعـه‌ای از او خـبـری نیست گـر ذره‌ای از نـور رُخـت از پـس آفـاق بـتـابـد از ویـرانـگی گیـتـی و کـاشـانـه غـمـی نیست توضیح: تجلی نورانی و رحمانی حق آنچنان از جمال و صفا برخوردار و بهجت‌زا است که زایل‌کنندهٔ بزرگ‌ترین غم‌ها و جبران‌کنندهٔ بدترین مصیبت‌ها است. گرچه فرازهای اول این شعر حال اضطرار است، اما مؤمنین خاص در مصائب اخرالزمان با استمداد و استفاضه از نور پروردگار در وجود آخرین خلیفهٔ او بر زمین، برابر شدائد سهمگین استقامت می‌ورزند و هیچ چیز آن‌ها را مغموم نخواهد کرد حتی ویرانی دنیا در آستانهٔ ظهور حضرت حجت عج! مصرع آخر شعر زبان حال آنان است. بهترین جوشش‌ها را از سرچشمهٔ اوّلی و سرایدار عرش الهی در سالگرد میلاد فرخنده‌اش برایتان آرزو دارم. @criticalknowledge
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
✳️ تمدنِ غرب، تمدنی نیازآفرین! 🔻 شهید آوینی از قول روژه گارودی در کتاب «هشدار به زندگان» این نکته را آورده که: «اقتصادِ آزاد، به شیوهٔ غربی، برای رفع احتیاج بازار نیست بلکه برای ایجاد بازارِ احتیاج است»! 🔸 آوینی می‌گوید: مصرف بیشتر برای تولید بیشتر، ضرورت حتمی اقتصاد امروز است، چرا که اگر کالاهای تولیدشده مصرف نشوند امکان توسعهٔ تولید، یعنی امکان توسعهٔ اقتصادی، وجود نخواهد داشت. بنابراین، برای تولید بیشتر که ضرورت توسعهٔ اقتصادی است باید مردم را به مصرف هرچه بیشتر ترغیب کرد و بدین علت است که تبلیغات یکی از ارکان اساسی توسعه به شیوهٔ غربی است. 🔺 روژه گارودی نیز همین مسئله را با بیانی دیگر مورد توجه قرار داده است و می‌گوید: تبلیغات تجاری، به شیوهٔ غربی، بیش از آن که مایهٔ تباهی طبیعت باشد موجب هلاکت انسان است. تصور این که مردم دنیا حتی برای لحظه‌ای به نیازهای حقیقیِ خویش و الگویی متناسب با حوائج واقعی انسان بازگردند، برای یک اقتصاددان وحشتناک‌ترین چیزی است که ممکن است اتفاق بیفتد. اگر حتی برای یک لحظه چنین اتفاقی در دنیا بیفتد و مردم فقط برای یک لحظه، درست به اندازهٔ نیاز واقعی خویش مصرف کنند، ادامهٔ روند کنونیِ توسعهٔ صنعتی دچار مخاطرات و بحران‌هایی خواهد شد که تصور آن بسیار دشوار است. 👤 📚 از کتاب «فرزندم اینچنین باید بود» ج۱ #️⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) @harfehesab114 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
⭕️ علت همكارى کشورها با ايران زير شديدترين فشار تحريمى تاريخ، منافع مادي نيست/ روسيه و چين در پرونده ايران منافع امنيتى متفاوت و حتى متناقضي دارند ✍️ مجید شاکری، کارشناس مسائل اقتصادی 🔹اگر چه ساير كشورها هزينه تحريم را از ايران مى ستانند اما علت همكارى آنها با ايران زير شديدترين فشار تحريمى تاريخ، منافع مادي نيست. در ده سال گذشته تنها كشورهاىى با ايران همكارى كرده اند كه كار با اقتصاد ايران برايشان منافع امنيتى داشته. 🔹اگر اين حقيقت ساده را درك كنيم بساط دور زدن تحريم بوسيله تراستى و فروش نفت بوسيله عوامل فروش متعدد را بايد جمع كنيم. همچنين بايد از عوالم"ساخت پيام رسان مالي مبتني بلاك چين" و "ساختن اتحاديه ضد تحريم با روسيه و چين" خارج شويم. 🔹اگر درك كنيم تحريم مهمترين آزمونى است كه در سده اخير در مقابل موجوديت و كليت ايران قرار گرفته، آنوقت مى فهميم به "همه توان حكمرانى ايران" با "همه اسامى آن" از آقاى دكتر ظريف بگيريد تا آقاى دكتر جليلى براى عبور از اين چالش نياز داريم. 🔹با اين عينك دعواى طرفداران اين اسامى با هم، عميقا كودكانه و مبتذل است. 🔹وقتى بفهيم، همكارى ها با ايران تحريم شده ناشى از منافع امنيتى( و نه اقتصادى) است، دست از ايده پردازى اتحاديه ضد تحريم با روسيه و چين بر مى داريم. روسيه و چين( در اين مرحله) در پرونده ايران منافع امنيتى متفاوت و حتى متناقضي دارند و تصور ايجاد همكارى ضد تحريمى مشترك فعلا مگر در موارد خاص اساسا به عقل نزديك نيست. اولويت در اين مرحله همكارى جداگانه با چين و با روسيه است، تا روزى كه كارهاى مشترك قابل فكر كردن شود. اگر اين را مى فهميديم دست از اصرار بر پوشش كسر حساب جارى روسيه با مازاد حساب جارى چين بر مى داشتيم./ صفحه توییتری مجید شاکری @Rasad_tahlil
می‌خواهید ارزش پول ملی کم نشود؟ جهانی‌سازی و دلاری‌سازی را متوقف کنید، در سیاست‌گذاری یک بگویید دلیل تورم و کاهش ارزش پول ملی را در نمودار سود یک پالایشگاه از سال ۹۷ (بعد از مصوبه منحوس دلاری‌سازی قیمت‌ها) بیابید سود پالایشگاه بدون افزایش تولید چند برابر شده! @hzamanim
هدایت شده از محمد جوانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️🎥پشت پرده چیست؟ 📍آیا علیزاده، کسی که با حضور در شبکه‌های معاند فارسی‌زبان و دفاع از جمهوری اسلامی بر روی زبان‌ها افتاد و البته سابقه حضور در جمع منافقین و ضدانقلاب را دارد، متحول شده است و یا در سناریوی نفوذو ایجاد در بدنه‌ی انقلابی گام برمی‌دارد؟ 📍آیا هضم این موضوع سخت است که بدانیم علیزاده همان علینژاده و آبشخور هردویشان یکی است که در دو تِم جداگانه برای دو قشر متفاوت، انجام می‌دهند؟ نگران حافظه‌ی تاریخی برخی از زودباوران باشیم یا نباشیم؟ 🖌محمد جوانی 🧠⚔علوم و جنگ شناختی|جوانی @Cwarfare
دانش حیاتی
♨️🎥پشت پرده #علی_علیزاده چیست؟ 📍آیا علیزاده، کسی که با حضور در شبکه‌های معاند فارسی‌زبان و دفاع از
بسم الرب الحکیم، الله الطیف العلیم الخبیر! ✍️ ما، علی علی‌زاده و سابقه‌ای از التقاط که همهٔ ما را مفتون کرد، ۱ تاریخچه 🔹مدت زیادی بود برنامه‌های را کامل مشاهده می‌کردم و اخیراً به علت ضیق وقت گزینشی و بخشی پیگیر هستم. در برخی گفت‌وگوهای او در کلاب‌هاس هم حضور داشتم و مختصر گفت‌وگویی هم با او داشتم. این همه کمک کرده با شاکله و عقبهٔ فکری او و حتی تطورات سیاسی‌اش آشنایی نزدیکی پیدا کنم. 💡☯️ باید دقت کنیم شخصیت و سابقهٔ آقای علی علی زاده بسیار خاص و پیچیده است. شناخت من از ایشان در عبارت کوتاه این چنین است: یک چپ مارکسیستی که در سیر فکری و سیاسی خودش به تصدیق و همدلی با مواضع استقلال‌طلبانه و ضدامپریالیستی و مخالفت با شبه‌اسلامی پسا انقلابی رسیده است و در عین حال نسبت به ضعف‌ها و قصورهای گفتمانی جریان انقلاب هم حساس است. اما تحلیل مواضع گذشتهٔ علی‌زاده هنگامی که هنوز بیشتر در جبهه اپوزیسیون و اصلاحات بود نیاز به مجال موسعی می‌طلبد اما عجالتاً باید بین مواضع متأخر انتقادی او از جریان انقلاب و مواضع متقدم‌ترش فرق گذاشت. نقیصهٔ جدی جریان انقلابی این است که متوجه نیست خطاها و بلکه جنایاتی که از سال ۶۸ به وسیله برخی مقامات غیرصالح جمهوری اسلامی انجام شد (اعم از گردش به سرمایه‌داری نیولیبرال و ) از جمهوری اسلامی چه هیولای موحشی در ذهن فعالین سیاسی و ژورنالیست‌ها و روشنفکران ترسیم کرد. ما امروز قویاً نیاز داریم تحولات سیاسی و اجتماعی و امنیتی دههٔ ۷۰ را موشکافی کنیم و البته از تفسیرهای شعاری و شبه-امنیتی جریان انقلابی در آن زمان فراتر رویم که تمام کاسه کوزه‌ها را بر سر «اصلاح‌طلبان التقاطی و پدرسوخته» می‌شکند! حالا با نظر به زمینهٔ تاریخی مختصری که در بالا گفته شد دانش خودم از شخصیت و سیر علی علی زاده را توضیح می‌دهم: 1️⃣ یک فارغ‌التحصیل دانشگاه شریف و یک چپ مارکسیست-سوسیالیست که به ظن قوی از خانوده‌ای این چنین هم بوده (اشارهٔ او به این که پدرش از اعدامی‌هایی بوده که بخشیده شده، احتمالاً توده‌ای یا مجاهدینی) پس بی تردید، او بغضی پیشینی از جمهوری اسلامی داشته است! 2️⃣ سپس متأثر از فضای مغشوش و پرفتنهٔ دهه ۷۰ (که عمدتاً ناشی از هم خطاهای خودی‌ها مثل هاشمی رفسنجانی و کارگزاران جمهوری اسلامی و هم عملیات اطلاعاتی امنیتی دشمن به اسم خودی‌ها بود مثل قتل‌های زنجیره‌ای)، مثل بسیاری از ژورنالیست‌ها و فعالین سیاسی و دانشجویی متعارف کشور از «استبداد فاشیستی-مذهبی سرمایه‌داری» در جمهوری اسلامی به امان می‌آید و به جریان اصلاحات می‌پیوندد، و نهایتاً به انگلستان مهاجرت می‌کند. 3️⃣ آنجا طبق گفته خودش مدتی با رسانه‌های حرفه‌ای انگلیس همکاری کرده و تجربهٔ گرانسنگی کسب کرده. تا حدود ۱۰ سال پیش جزء کارشناسان بی‌بی‌سی فارسی بوده اما آشنایی او با جریان چپ و انگلیس و اشخاصی چون جرمی کوربین ظاهراً باعث می‌شود بیشتر به ریشه‌های چپ سوسیالیستی خود بازگردد، و با سیاست خارجی جمهوری اسلامی از منظر چپ سوسیالیستی ضد-امپریالیستی همدلی پیدا کند و نهایتاً در آخرین حضور خود در بی‌بی‌سی فارسی از سیاست امنیتی منطقه‌ای رهبر انقلاب دفاع کند تا برای همیشه پایش از رسانه‌های جریان اصلی انگلیس حذف گردد! او ظاهراً در دورهٔ تحصلیش در رشتهٔ در انگلیس هم فعالیت سیاسی چپ‌گرا داشته و برای همین از طرف دولت انگلیس از ادامهٔ تحصیل تعلیق شده است. حتی در تظاهرات ضدصهیونیستی هم شرکت داشته و یک بار به خاطر حمل پرچم حزب‌الله از طرف پلیس انگلیس بازداشت موقت شده است! ↩️⚠️به عبارتی دیگر، گویی علی‌زاده از یک دهه پیش متوجه می‌شود که در ج. ا. با یک درهم‌آمیختگی ایدئولوژیک مواجه هستیم که تا پیش از آن برای بسیاری از فعالین سیاسی و مردم هم معلوم نبود و همین سرمنشأ ضایعات بزرگی در جمهوری اسلامی شده: جریان انقلابی حق‌طلب با هدایت با بدنه‌ای از مذهبیون پاک اما اغلب شعارزده و ساده‌اندیش و کم‌وبیش بیگانه با فضاهای فکری در یک طرف و جریان غرب‌گرای سرمایه‌داری با هدایت با بدنه‌ای تحصیل‌کرده پیچیده و تأثیرگذار در محافل سیاسی و دانشگاهی در طرف دیگر! این التقاط بزرگترین فتنه‌ای بود که جمهوری اسلامی به آن مبتلا شده و حالا دوستان سیاسی و امنیتی سنتی که به تبع برخی چهره‌های ارزشمند دینی مرتب از «التقاط اندیشی اصلاح‌طلبان» می‌گفتند باید متوجه التقاط پوشیده‌ای بس بزرگ‌تر در گفتمان کشور باشند که البته به تدریج از سال ۸۴ از پوشیدگی خارج شد گرچه جداً هنوز درست تحلیل نشده است. آیا در این صورت باید علی علی‌زاده یک لاقبا را چون که خود قربانی این التقاط رسمی در ج.ا. شده و در فضای مشتبه سال‌های گذشته علیه نظام موضع گرفته سرزنش کرد؟ ادامه دارد... @criticalknowledge
✍️ما، علی علی‌زاده و سابقه‌ای از التقاط که همهٔ ما را مفتون کرد: ۲ چشم‌انداز💡 4️⃣اما اگر کسی سابقهٔ احتمالی توده‌ای یا مجاهدینی پدر او را مورد سؤال قرار دهد، اتفاقاً در شعاع التفات‌مان به التقاط رسمی تاریخی در جمهوری اسلامی باید همین سابقهٔ «ضدانقلابی» را نقطهٔ قوت او بدانیم. جریان انقلابی باید متوجه باشد که مارکسیست‌ها و سوسیالیست‌ها در بین جریان‌های سیاسی دنیا نزدیک‌ترین مواضع را به ایدئولوژی دارند ولو به همان مقدار با سیاست‌های مذهبی جمهوری اسلامی مثل حجاب مخالف یا ناهمدل باشند (و البته باید بین مخالفت کور و رذیلانه از نوع با مخالفت یا تحفظ دوستانه هم فرق بگذاریم). اغلب فعالین حزب‌اللهی ما نمی‌دانند که جریان‌های چپ سوسیالیست اعم از الحادی و مسلمان در شکل‌گیری گفتمان اعتراضی پیش از انقلاب نقش برجسته‌ای داشتند و حتی بسیاری از رهبران مذهبی انقلاب ما معترفند که کم و بیش از مارکسیسم و ادبیات چپ متأثر بودند. این دوستان ما اغلب نمی‌دانند بعد از انقلاب اسلامی صریحاً از امام خمینی (ره) و انقلاب حمایت کرد و این موضع بنا به قرائنی نه از سرناچاری بلکه از سر انتباه بود. نمی‌دانند که شخص آیت‌الله خامنه‌ای برای نجات برخی رهبران حزب توده از زیر شکنجه و تهدید کوشید! و باز نمی‌دانند که اگر به خاطر عنصر خبیث و نفوذی چون و امثال او در رهبری سازمان نبود، به احتمال زیاد، این سازمان انقلابی هرگز سر از مبارزهٔ مسلحانه با جمهوری اسلامی در نمی‌آورد بلکه حامی انقلاب باقی می‌ماند و حتی می‌توانست در کنار حزب توده، در آن جمهوری اسلامی که مارکسیست‌ها هم باید می‌داشتند!، مانعی برای گردش به راست جمهوری اسلامی در دورهٔ دولت هاشمی رفسنجانی و یکه‌تازی ۳۰-سالهٔ در کشور باشند! بنده به جد معتقدم درگیری مجاهدین با انقلاب اسلامی از یک سو و از سوی دیگر، سرکوب توده‌ای‌ها ظاهراً به دست نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی در حقیقت، حاصل عملیات نفوذی‌های شبکه‌های مخفی ناتو در ج. ا. بوده است! در این خصوص در آینده بیشتر خواهم گفت. ↩️ پس هنر نخبگان انقلابی باید این باشد که از منظر اشتراکاتی که بین ایدئولوژی انقلاب اسلامی و جریان‌های فکری انتقادی دنیا وجود دارد وارد تعامل شوند و نقاط اختلاف را هم بتوانند با دیالوگ‌های آکادمیک فلسفی و الهیاتی به نفع اسلام و انقلاب حل‌وفصل کنند. تحلیل مجال مخصوص به خود می‌طلبد، اما عجالتاً باید گفت مبانی فلسفی مارکسیسم که همان ماتریالیسم تاریخی است به دلایلی که و استاد در آثار خود نشان دادند حتماً باطل است،‌ اما آیا می‌توان از مواضع ضدامپریالیستی و ضدسرمایه‌داری و ضداستعماری و جهان‌سوم‌دوستی مارکسیست‌ها به این راحتی گذشت؟ آیا نمی‌دانید حتی شخص مقام معظم رهبری مثل مرحوم شریعتی کم‌وبیش متأثر و ملهم از جنبه‌های ضدامپریالیستی و ضدسرمایه‌داری گفتمان مارکسیسم بودند؟ آیا خود ج. ا. مواضع نومارکسیست‌هایی چون را گهگاه در صدا و سیما پخش نمی‌کند؟ 💡اگر با این سابقهٔ تاریخی آشنا باشیم آنگاه تعجب نخواهیم کرد که چه طور یک مارکسیست سکولار ایرانی سوئدی مثل پریسا نصرآبادی بدون حجاب در برنامه‌های علی‌زاده حاضر می‌شود و مثل یک حزب‌اللهی طرفدار نظام، جریان لیبرالی داخلی و امپریالیسم امریکا را منکوب و از کلیت انقلاب دفاع می‌کند، اما نه با بیان‌های شعاری و ملال‌آورِ معهود بخشی از جریان حزب‌اللهی بلکه با بیانی هوشمندانه، مستند و تحقیقی! در حقیقت با جریانی از مارکسیست‌های اجتماعی با مواضع غیرالحادی یا حداکثر آگنوستیکی مواجه هستیم که ظاهراً توانستند از فضای التقاط سیاسی دهه ۶۰ و ۷۰ عبور کنند و مجدداً مواضع انقلابی و ضدسرمایه‌داری جمهوری اسلامی را در یابند! لذا هر آنچه از سخنان معارض آن‌ها در گذشته و حتی حال می‌شنویم را باید ناشی از واکنش آگاهانه یا ناآگاهانه‌ به رسوبات التقاط رسمی‌یی بدانیم که خود جمهوری اسلامی را هم مفتون کرده است! ادامه دارد... @criticalknowledge
️ما، علی علی‌زاده و سابقه‌ای از التقاط که همهٔ ما را مفتون کرد، ۳ جمع‌بندی 🔹لذا مخلص کلام این که ما باید از مواهب اشخاص مستعد و خوش‌نیتی چون علی علی‌زاده که در دنیا کم هم نیستند و نقاط اشتراک مهمی اما نه صددرصدی با مکتب انقلاب اسلامی دارند بتوانیم استفاده کنیم. عجالتاً و فعلاً لازم نیست علی‌زاده مدافع حجاب یا صداوسیما باضعف‌های مفرطش و ائمه جمعه و جریان‌های میان‌مایهٔ حزب‌اللهی باشد تا ما بتوانیم با او تعاملات مفید داشته باشیم. علی‌زاد برای ما یک فعال مذهبی یا دلدادهٔ ولایت نیست! او یک چپ ضدامپریالیست ضدسرمایه‌داری عدالت‌خواه است که برای انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب از همین حیث احترام قائل است و در عین حال مثل بسیاری از ماها خطاهایی چون برایش غیرقابل‌قبول است، گرچه امروز هم ما و هم علی‌زاده متنبه شدیم که آن خطا هم در اصل از سیئات نیولیبرالیسم و جریان نفوذ () در کشور بوده است! پس با این سابقهٔ خدشه‌دار در دو طرف باید به سوی مفاهمه پیش برویم و خالص‌طلبی را موکول کنیم به زمانی که خود ج. ا. از میراث ناخالص خود که حتی در دولت فعلی هم باقی است منزه شده باشد! 5⃣ علی‌زاده در دورهٔ متأخر حیات حرفه‌ای خود بود که در داخل ایران مورد توجه جریان انقلابی قرار گرفت. اجرای برنامه‌های تحلیلی و انتقادی و مستند با کیفیت بسیار بالا با حضور برجسته‌ترین شخصیت‌ها و فعالین سیاسی و نخبگان متنوع کشور آن هم در خصوص مسائل فوری روز، طبیعتاً کاری نیست که از عهدهٔ هر ژورنالیست متوسط و حتی برجستهٔ ایرانی بر بیاید که هیچ پشتوانهٔ شرکتی یا سازمانی هم نداشته باشد. شاید تعجب کنید بگویم بدبینی برخی فعالین انقلابی به ابهام در منابع مالی علی‌زاده هم بی‌ارتباط با التقاط لیبرالی در ج. ا. نیست اگر نه می‌دانستند که یکی از رویه‌های عملی فعالین سیاسی-رسانه‌ای سوسیالیست اجتناب از اسپانسرهای شرکتی یا شخصی بزرگ است. آن‌ها بنا به مرام سوسیالیستی خود، هزینهٔ فعالیت‌های سیاسی خود را از مردم عادی تقاضا می‌کنند تا به سرمایه‌داران وابسته نشوند. 🔹به نظر من علی‌زاده به یمن آشنایی نزدیکش با ادبیات و جریان چپ ضدامپریالیست توانسته از موضعی معقول و غیرشعاری مدافع جذابی برای استقلال، سیاست خارجی و کارنامهٔ انقلابی جمهوری اسلامی باشد. به اضافه، تحصیل او در دانشگاه شریف و بعداً در رشتهٔ فلسفه و حاضر جوابی‌ها و نکته‌سنجی‌های مخصوص او در برنامه‌هایش نشان می‌دهد با شخصی با هوش ذاتی و اکتسابی بالا رو به رو هستیم. سابقهٔ اپوزیسیونی و لاحقهٔ انقلابی او و خانوادهٔ اکنون خاکستری‌اش هم به او اشراف خوبی به روان‌شناسی و حساسیت‌های طیف‌های سیاسی مختلف جامعه داده است. این همه به اضافهٔ زبان صریح او در بیان ضعف‌های تمام گروه‌های سیاسی در داخل اعم از اصلاح‌طلب، اصولگرا و انقلابی در عین تأیید نقاط مثبت آن‌ها، دقیقاً آن نگاه جامع و منصفانه‌ای است که باید آرمان یک مسلمان آگاه، حکیم و با باسواد انقلابی باشد! 🔹 لذا با این همه باید پرسید چه طور می‌شود یک ژورنالیست حرفه‌ای خبره، مستقل و اصول‌مند را با یک عملهٔ سیاسی خودفروختهٔ بی‌مایه مثل مصیح علی‌نژاد مقایسه کرد؟ اگر آن‌ها ۱٠-۱۵ سال پیش هم با هم روابطی داشته‌اند، اما عقبه و عاقبت سیاسی متفاوتی دارند و بر همین مبنا باید قضاوت شوند. 🙏🤲به پایان این سری طولانی رسیدیم. امیدوارم این روایت تاریخی که موضوعش اعم از شخص علی‌زاده بود، مورد توجه حداکثری اندیشمندان انقلابی قرار گیرد. با سپاس از درگاه احدی بابت فیوضات علمی‌اش به این حقیر. به «دانش حیاتی» بپیوندید @criticalknowledge
552.1K
✅ چرا ارزش دلار در حال کاهش است؟ ✅ توافق آدرس غلط است ✅ مراقب جریان تحریف باشید 📢 دکترحمیدرضا مقصودی @hzamanim
هدایت شده از کاوش مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅شبکه MSNBC: 📍توافق ایران و عربستان خبری است که حقیقتاً منطقه را در بهت فرو برد/نزدیک شدن عربستان به ایران می تواند مشکلات جدی برای اسرائیل و روند عادی سازی روابط با کشورهای عرب خلیج فارس پدید بیاورد/کارشناسان امنیت ملی در آمریکا از نقش چین بسیار نگرانند... 🆔 @Kavoshmedia
🔹مارک دوبوویتز، مدیر اجرایی اندیشکده بنیاد دفاع از دمکراسی‌ها(FDD) که به شاخه حزب لیکود اسرائیل در آمریکا معروف است طی توئیتی نوشت: 🔸«احیای روابط ایران و سعودی در نتیجه میانجی‌گری چین، باخت، باخت، باخت برای منافع آمریکا است. این نشان می‌دهد که سعودی‌ها به حمایت واشنگتن اعتمادی ندارند و ایران، فرصت را برای دور کردن متحدان آمریکا و پایان دادن به انزوای بین‌المللی‌اش مهیا می‌بیند و اینکه چین دارد به بازیگر اصلی سیاست خاورمیانه تبدیل می‌شود.» 🆔 @kriyaasses
🔸در خاطرتان هست که دو هفته پیش مارک دوبوویتز مدیر FDD و لابی صهیونیست‌ها در آمریکا و یکی از اصلی‌ترین طراحان برنامه تحریم‌ و فشار بر ایران خوشحال بود که ریال ایران در حال سقوط است و با لمس قیمت 60 هزار تومانی به 100 هزار تومان می‌رسد؟ اما حالا واکنش مارک دابوویتز به امضای توافق ایران و عربستان در احیای روابط و بازگشایی سفارتخانه‌ها هم به نوبه خود دیدنی است. 🔸او در توئیتر نوشت: «احیای روابط ایران و سعودی در نتیجه میانجی‌گری چین، باخت، باخت، باخت برای منافع آمریکا است. این نشان می‌دهد که سعودی‌ها به حمایت واشنگتن اعتمادی ندارند و ایران، فرصت را برای دور کردن متحدان آمریکا و پایان دادن به انزوای بین‌المللی‌اش مهیا می‌بیند و اینکه چین دارد به بازیگر اصلی سیاست خاورمیانه تبدیل می‌شود.» 🔸این نشان می‌دهد امریکایی‌ها اصلا از اصل ماجرا خبر هم نداشته‌اند و سعودی‌ها در این زمینه حاضر به دادن کوچک‌ترین اطلاعات به مقامات امریکایی نشده‌اند. همه چیز در ماجرای بامداد یکشنبه نهفته است که آمریکا با داشتن پیشرفته‌ترین سامانه‌های هشدار حمله موشکی نتوانست به سعودی‌ها خبر بدهد که قرار است چه اتفاقی روی دهد و همه چیز در آتش سوخت! 🆔 @kriyaasses
ترجمه حرف آقای فساد اقتصادی ایران: سرکوب دستمزد کارگر، تخلف و فساد و گرانفروشی، بانکداری ربوی و عدم حسابرسی فعالیت تجار؛ راهکار نجات اقتصاد ایران!! اهالی شریف بازار و تجارت، نگذارید این بوی تعفن فساد دامن شما را آلوده کند.. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
📮 ⭕️ مصطفی فقیهی، صاحب‌امتياز سایت اصلاح طلب انتخاب: 🔹رییسی ۱۴دی۹۴-فردای حمله به سفارت عربستان:نیازی به ارتباط با عربستان نداریم 🔹چرا کسانی‌که خود از عوامل قطع روابط با عربستان بوده و از قطع ارتباط با این کشور استقبال کرده‌اند،حالا به‌جای عذرخواهی،سر مردم منت گذاشته و عملکرد دیگران را به‌نام خود فاکتور و دستاوردسازی می‌کنند؟ 🔺 علی نادری، مدیر عامل ایرنا در واکنش به توییت بالا نوشت: 🔹جهانگیری ۱۴دی۹۴-فردای حمله به سفارت عربستان: ایران از قطع رابطه عربستان ضرر نمی‌کند! 🔹چنین اظهاراتی حداقل انتظار از مسئولان در شرایط آن روزها بود. 🔹بهتر است بجای عصبانیت از توفیق دولت در احیای این روابط، از اتفاقات مثبت استقبال کنیم. ناراحتی از شکست پروژه دشمن کمی عجیب نیست؟ @Rasad_tahlil