eitaa logo
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
474 دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
4هزار ویدیو
91 فایل
برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف #صلوات ألّلهُمَّ‌صَلِّ‌عَلى‌مُحَمَّدٍوآلِ‌مُحَمَّدٍوَعَجِّلْ‌فَرَجَهُم‌
مشاهده در ایتا
دانلود
#۲۳۳ عذاب اخروی، عین عدل است و نتیجه اعمال خودمان، نه ظلم و بیرحمی خداوند، این خودماهستیم که با اشتباهاتمان، ظلم میکنیم به خودمان👈«وَمَا ظَلَمْنَاهُمْ وَلَـٰكِن ظَلَمُوا أَنفُسَهُمْ»👉کمی دلسوز خودمان باشیم و کمتر ظلم کنیم به خودمان⚠ 🌴به خدا که پشت کردیم، هیچکدام از این قدرتها، نمیتوانند نجاتمان دهند از عذابی که سزای اعمالمان است👈«فَمَآ أَغْنَتْ عَنْهُمْ ءَالِهَتُهُمُ الَّتِى يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ»👉برای دلخوشی دیگران، خدا را ازدست ندهیم⛔ 🌴بترسیم از روزی که فراخوان عمومی میدهند و همه را جمع میکنند میان صحرای محشر، درحالتی که به اکران عمومی📹 درمی آید پرونده اعمالمان👈«ذَلِكَ يَوْمٌ مَجْمُوعٌ لَّهُ النَّاسُ وَذَلِكَ يَوْمٌ مَّشْهُودٌ» 🌴شقاوت و سعادت هرکس، دست خوداوست👈«فَأَمَّا الَّذِينَ شَقُوا»👉برای لذت چندروزه دنیا، به باد ندهیم، زندگی ابدی مان را⚠
💎 جابر گويد: امام صادق عليه السلام فرمود: فرشته اى از فرشتگان، از خداوند متعال درخواست نمود كه اجازه شنيدن سخنان بندگان را به او عنايت فرمايد. خداى متعال نيز خواسته او را عطا فرمود. اين فرشته تا روز قيامت ايستاده و هر مؤمنى كه مى گويد: «صلّى اللَّه على محمّد وأهل بيته وسلّم» ؛ «درود و سلام خداوند بر محمّد و اهل بيت او عليهم السلام باد»، اين ملک مى گويد: و سلام بر تو. آنگاه فرشته پيغام آن مؤمن را به سوى رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم مى برد و مى گويد: اى رسول خدا! فلانى براى شما سلام فرستاد. رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم نيز مى فرمايد: سلام بر او. [۱] 💎امير مؤمنان على عليه السلام (در ضمن سخنانى) مى فرمايد: اُعطي السمع أربعة: النبيّ صلى الله عليه وآله وسلم والجنّة، والنار، والحور العين، فإذا فرغ العبد من صلاته فليصلّ على النبيّ صلى الله عليه وآله وسلم ويسأل اللَّه الجنّة ويستجير باللَّه من النار، ويسأله أن يزوّجه من الحور العين. 🔹اجازه شنيدن (اصوات بندگان) به چهار گروه عطا شده: پيامبر صلى الله عليه وآله وسلم، بهشت، دوزخ و حورالعين. بنابراين، وقتى بنده اى نمازش را به پايان رسانيد بايستى بر پيامبر صلى الله عليه وآله وسلم درود بفرستد و از خداوند بهشت را درخواست نمايد، و به سوى او از دوزخ پناه برد و از او بخواهد كه با حورالعين تزويج نمايد ؛ زيرا كه هر كس بر پيامبر صلى الله عليه وآله وسلم درود بفرستد، پيامبر صلى الله عليه وآله وسلم آن را مى شنود و دعا و درخواستش بالا مى رود. و كسى كه از خدا بهشت را درخواست كند، بهشت گويد: پروردگارا! آنچه بنده ات مى خواهد بده! و كسى كه از دوزخ به خدا پناه ببرد، دوزخ گويد: پروردگارا! بنده ات را از آنچه به تو پناه مى آورد، پناه ده! و كسى كه از خدا حورالعين بخواهد، آنها مى گويند: پروردگارا! آنچه بنده تو مى خواهد، عطا كن. [۲] 📖[۱]امالى طوسى،ص ۶۷۸،ح۱۶،مجلس ۳۷ 📖بحار الأنوار،ج۱۰۰،ص۱۸۱، ح ۲ 📖[۲]الخصال،ج۲،ص۶۳۰ ضمن حديث أربعمائة 📖بحار الأنوار،ج۱۰،ص۱۰۸، ضمن ح ۱۹ 📖خصال،ج۱ ،ص۲۰۲،ح ۱۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 چرا اسلام تنها به تعلق ندارد و یک جهانی است؟ در قرآن هست که از مفاد آنها یک نوع «تعزّز» و اظهار بی‌اعتنایی به مردم عرب از نظر قبول دین اسلام می‌شود. مفاد آن آیات این است که اسلام نیازی به شما ندارد، فرضاً شما اسلام را نپذیرید اقوام دیگری در جهان هستند که آنها از دل و جان اسلام را خواهند پذیرفت. بلکه از مجموع این آیات استنباط می‌شود که قرآن کریم روحیه آن اقوام دیگر را از قوم عرب برای مناسب‌تر و آماده‌تر می‌داند. این آیات به خوبی جهانی بودن اسلام را می‌رساند. در انعام، آیه 89 می‌فرماید: «فَانْ یکفُرْ بِها هؤُلاءِ فَقَدْ وَکلْنا بِها قَوْماً لَیسوا بِها بِکافِرینَ» اگر اینان (اعراب) به قرآن شوند، همانا ما کسانی را خواهیم گمارد که قدر آن را بدانند و به آن مؤمن باشند. نیز در محمد(ص)، آیه 38 می‌فرماید: «وَ انْ تَتَوَلَّوْا یسْتَبْدِلْ قَوْماً غَیرَکمْ ثُمَّ لایکونوا امْثالَکمْ» اگر شما به قرآن پشت کنید، دیگر جای شما را خواهند گرفت که مانند شما نباشند. از نظر قوم عرب و غیر عرب از نظر قبول یا رد اسلام مساوی بودند، و حتی عرب‌ها به خاطر بی‌اعتنایی‌هایی که به می‌کردند کراراً مورد سرزنش واقع می‌شدند. اسلام می‌خواهد به اعراب بفهماند که آنها چه بیاورند و چه نیاورند، این دین پیشرفت خواهد کرد زیرا دینی نیست که تنها برای قوم مخصوصی آمده باشد. 📚استاد مطهری، خدمات متقابل اسلام و ایران، ص64-63 (با تلخیص)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🍃 : ⚠️ مبادا و و وهمیّات و دروغهای باطل ، قدمهای تو را بلغزاند. 👌 زیرا نقد آنها در بازار یقین سودی ندارد و سرمایه‌شان در میدان مسابقه بسیار اندک است. ✨ذَرْهُمْ فی خَوْضِهِم یَلْعَبون بگذار در بازیچه‌هاشان فرو روند و آیات و اسماء خداوند را که برای آنان دوری از حق الیقین و آتش حرمان از همجواری مقربین است.
✅✅دیدگاه در توضیح 👈کلمه‌ی 👉 *⃣↙️ مانند برخی از مفسران معاصر تمامی موارد ذکر شده را از کلمه طیبه می دانند و معتقدند که: 📌همه حقایق درست عالم، کلمه‌ی طیبه و کلمات‌اللّه هستند . ما در زمینه‌ی مورد نظر خودمان، کلمه‌ی را پیدا می‌کنیم. 📚 بیانات در دیدار جمعی از فرماندهان و پرسنل ارتش - ۱۳۷۴/۰۷/۰۵ 🌹 📌 ایشان در جایی دیگر با این توضیح که ، 🎯 هر را که و برای مردم باشد، 🎯 هر که باشد و مردم شود، 👈 و حتی همان انسانی که این عمل و از او نشأت گرفته است را می‌دانند: ✨ ، هر آن فکری است که در دل یک انسان بزرگ و الهی بروید و منشأ برکات برای مردم بشود؛ هر آن عملی است که از جوارح یک انسان صالح سر بزند و برای هدایت بشر و رشد عالم انسانیت دارای برکات باشد. همچنین کلمه‌ی طیبه، آن انسانی است که این اندیشه‌ی نیکو یا این عمل صالح در وجود او متحقق شده است و در او بروز و نمود پیدا می‌کند... 👌 کلمه‌ی طیبه، هم است، هم آن است؛ هم است، هم آن چیزی است که از آن فکر است؛ هم آن برگزیده‌ای است که این فکر و عمل به او قائم است. 📚 بیانات‌ در مراسم هیجدهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) - ۱۳۸۶/۰۳/۱۴ ادامه دارد...
⚠️ آقایان بترسید از این ، اینها یک جانورهایی‌اند، دستگاه بهاییت دستگاه جاسوسی یهود است! ۴۱/۹/۲۰ ⚠️ والله من خیر شما را می خواهم، من می‌ترسم یک روزی چشمهایتان را باز کنید و اینها هستی شما را از بین ببرند، من از این می ترسم، من یک روز اینها را از بین می‌بریم! ۴۳/۶/۱۸ ⚠️ اسلام و مذهب مقدس جعفری سدی است در مقابل اجانب و عمال دست نشاندۀ آنها لهذا قرنهاست که با مختلف برای شکستن این سد نقشه می‌کشند، گاهی از راه مسلط کردن عمال خبیث خود بر کشورهای اسلامی و گاهی از راه ایجاد و ترویج مذاهب باطله بابیت و بهاییت و وهابیت برای شکست وحدت اسلامی و کوبیدن قرآن کریم و روحانیت در ایران که مهد تربیت اهل بیت عصمت و طهارت است! 🗓سالروز هلاکت رهبر فرقه باطله و ضاله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
😍 🚨 در هنرمندان حکم در میدان نیروهای مسلّح را دارند‌. 📺 در پی دیدار جمعی از تهیه‌کنندگان، کارگردانان و بازیگران سیما با در پنجشنبه‌ ۲۴ آبان‌ماه ۱۳۹۷ ✅ حضرت آقا فردای آن روز نکاتی را که به دلیل کمبود وقت نتوانسته بودند با این جمع در میان بگذارند، طی یادداشتی ارائه کردند . ⚠️ همه‌جانبه‌ی دشمن، امروز قابل انکار نیست. 📌 با این‌حال، برخی آن را انکار می‌کنند و این خود نیز بخشی از است. در این جنگ، و و نظر، 👈در حکم در جنگ سختند. ⚠️ برخی بی‌تفاوت از برابر این حادثه‌ی ملّی می گذرند، ⚠️ برخی هم با دشمن همراهی و به او کمک می کنند؛ آنها مسئولیّت‌ ناپذیر و اینها دشمن‌ شیفته‌اند. در مقایسه با در ، می‌توان گناه این دو دسته را تشخیص داد. 📌امروز در کشور بحمدالله کم نیستند کسانی که دارای موضع مسئولانه و تلاش شایسته‌اند؛ این باید روزبه‌روز افزایش یابد. 🎯 دفاع از ، 🎯 از ، 🎯 از ، 🎯 از حرکت باشکوه ملّت ایران و ... فقط با سخنرانی و نگارش نیست؛ هنر باید میدان‌دار باشد. 🎯 جایگاه و در این میان بسیار برجسته است. ✅ در به مسائل ملّی بپردازید؛ 🌷 از ، ✊ از ، از ، از ، از ملّت و مظاهر آن، از ایستادگی‌شان در برابر و ، از راهپیمایی و و و ... بگویید؛ 🌺 عظمت و و و ظرفیّتهای علمی و عملی این ملّت را با زبان هنر بیان کنید... قابل توجه اونایی که میگند موضوع برای ساخت فیلم خوب نیست و فقط فیلمنامه های و این گوی و این میدان ، بالاترین هنر است مخصوصا برای جامعه ⏳منتظر هنرمندی هنرمندان هستیم البته جامعه کلا از این هنر خالی است..راحت باشند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پدر ، مادر ، ولایتی که تو به آن معتقد بودی چه بود ؟ می گفتی این ولایت عبارت از محبت یک انسانی است به نام علی و خاندانش ؛ وقتی پرسیدم علی کیست ؟ آن چه می گفتی و زیاد به آن تکیه می کردی معجزات و کرامات علی بود . یعنی امور اختصاصی که برای ما « اقتدا و تبعیت » از او ممکن نیست ؛ حتی از شجاعت ها و جنگ ها و ذوالفقار دو سرش ، به جای دو دَم ، ذوالفقار هم که حالا نیست که از ما و از من و از تشیع دفاع کند ؛ می گفتی درِ خیبر را معجزه آسا کنده است ، خوب حالا که خیبری نیست ، حالا یهود فلسطین است نه یهود خیبر ! « این علی که شما وصفش می کنید همان رستم خودمان است که آرایش اسلامی اش کرده اید » این علیِ شما به درد صوفی ها یا پهلوان ها می خورد و سمبل زورخانه ها و خانقاه است . پدر ، مادر ، من « یک رهبر واقعی و حقیقی » می خواهم که یک انسان زمینی باشد از جنس من ، « اما یک انسان مافوق ؛ زیرا یک مافوق انسان به کار انسان نمی آید » پدر ، مادر ، کو مکتب علی ؟ جهان بینی علی ؟ خط منش علی ؟ آگاهی اندیشه و روح بی پایان علی ؟ شیعه باید با « دانش و تقوایش و با فداکاری و از خودگذشتگی اش » جهان را به مکتب و مذهب علی ترغیب و تحریض نماید ، نه چنانکه شما هستید ؛ که مردم را از تشیع بیزار می کند . 📚 پدر ، مادر ما متهمیم ، علی شریعتی ، ص 73 الی 76
💢 اولین بار جبرئیل به پیامبر اسلام میکند که اِقرا (بخوان) اولا مگر خدا و ملائکه نمیدانستند پیامبر خواندن ندارد!! ثانیا مگر نوشته و لوح وجود داشت؟ از رو چه چیزی با میخواند؟
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
#پاسخ_شبهات_مخالفان_دین 💢 اولین بار جبرئیل به پیامبر اسلام #خطاب میکند که اِقرا (بخوان) اولا مگر
پاسخ: ✅در برخي از كتب تاريخ و حديث گزارشي نادرست و افسانه وار درباره چگونگي بعثت پيامبر اكرم(ص) نقل شده است كه به هيچ وجه با معيار هاي حديث و تاريخ، قابل پذيرش نيست چرا كه اولا روايت كننده اين گزارش است و او در سال چهارم يا پنجم بعثت متولد شده است پس او در زمان حادثه نبوده تا شاهد عيني باشد. بر اساس اين روايت فرشته وحي چندين بار به حضرت محمد(ص) خواندن كرده و او اظهار ناتواني نموده است! در حالي كه اگر مقصود اين بوده كه كلام خدا را از روي لوحي و نوشته اي بخواند چنين چيزي معقول نيست زيرا خدا و فرشته او مي دانستند پيامبر اكرم(ص) درس است و خواندن ندارد لذا از اقراء در آيات قرآن ، اطاعت از فرمان جبرئيل به خواندن و تكرار بعد از اوست نه از روی متن؛ و پيامبر اكرم(ص) نفرموده من خواندن نمي دانم تا دلالت بر مكتوبي از پيش نشده به او داشته باشد. استاد مرحوم علي دواني در تاريخ اسلام بر اين گفته صحه مي گذارد و مي نويسد: «ما پس از زياد به اين نتيجه رسيده ايم كه جبرئيل از پيغمبر(ص)خواست آيه «بسم الله الرحمن الرحيم» را كه در آغاز سوره بود به زبان آورد. اقرا بسم ربك نيز به همين معنا است. باء «بسم» هم به گفته بعضي از باء زينت است در حقيقت جبرئيل پس از قرائت بسم الله الرحمن الرحيم از آن حضرت خواست كه نام خدا يعني بسم الله الرحمن الرحيم را كند و آن را به زبان آورد. ولي چون پيغمبر(ص)در كار و اولين برخورد با پيك وحي نمي دانست نحوه قرائت نام خدا كه از وي مي خواست چگونه است پرسيد: ما اقرا؟ يعني چه بخوانم و نام خدا كه بايد قرائت كنم چيست و تركيب آن چگونه است؟ جبرئيل بار ديگر كرد و گفت بسم الله الرحمن الرحيم اقراء بسم ربك الذي خلق يعني نام خدايت را قرائت كن و بگو بسم الله الرحمن الرحيم 📚 پيشوايي، مهدي، تاريخ اسلام، ص132. 📚عاملي، سید جعفر مرتضي ، سيره صحيح پيامبر اعظم، ج1، ص283. 📚دواني، علي، تاريخ اسلام، ص۱۰۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو آمدی زِ دورها و دورها زِ سرزمین عطرها و نورها نشانده ای مرا کنون به زورقی زِ عاج ها، زِ ابرها، بلورها مرا بِبر امید دلنواز من ببر به شهر شعرها و شورها..!
🕊 ما توبه شکستیم ولی دل نشکستیم..
#۲۳۴ 🌴خداوند از تمام اعمالمان خبر دارد و بدون 👌مثقالی کم وکاست، تسویه حساب میکند باهرکس، درروز جزا👈(لَيُوَفِّيَنَّهُمْ رَبُّكَ أَعْمَلَهُمْ إِنَّهُ بِمَا يَعْمَلُونَ خَبِير) 🌴اعتقاد به همین که خداوند، همیشه درکنارمان است و دارد نگاهمان میکند📷، بهترین دلگرمی است برای استقامت و پایداری بر صراط حق و دینداری👈 «فَاسْتَقِمْ.....إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ»👉همین که خدا ببیند کافیست، بگذار هرکه هرچه میخواهد بگویدبرای خودش😊 🌴هرگونه اعتماد و دلگرمی به نامردها و دشمنان ظالم، ممنوع⛔👈«وَلَا تَرْكَنُواْ إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُواْ» 🌴نماز همچون 💦چشمه ساری است که آلودگیهای روح و جان انسان را تطهیر میکند👈«أَقِمِ الصَّلَوةَ....إِنَّ الْحَسَنَتِ يُذْهِبْنَ السَّيِّئَاتِ» 🌴مسؤولیت اصلاح جامعه و نهی از منکرات، قبل از همه، متوجه بزرگان فامیل و صاحبان قدرت و علم است👈«أُوْلُواْ بَقِيَّةٍ يَنْهَوْنَ عَنِ الْفَسَادِ»👉بزرگان و عالمان مملکتمان برای اصلاح جامعه، تاکنون چکار کرده اند؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بزرگوار اینها بدون سند رقیب را به کشیدن دیوار بین خیابان و پیاده رو و... متهم و رقیب دیگرش را بدون سند به لوله کردن دانشجویان درسال ۷۸ متهم کرد، آب از آب تکان نخورد که هیچ، 23 میلیون رای هم آورد! وقتی افترا زن تاوان افترایش را ندهد طبیعی است #ظریف کل نظام را متهم به پولشویی کند و آخرش بگوید سند ندارم!
🔴کشورهای اروپایی به ایران تراریخته صادر و از ایران محصولات ارگانیک وارد می کنند! 🔶🔸یک فوق دکترای بیوتکنولوژی با طرح این سوال چرا مرجعیت کنوانسیون تنوع زیستی به جهاد کشاورزی واگذار شده گفت:« هدف از تشکیل وزارت جهاد کشاورزی استقلال کشور در اقلامی است که مصرف غذایی دارند و با شناختی که از کارشناسان و متخصصان این وزارتخانه موجود است، تخصص لازم در حوزه حفظ تنوع زیستی وجود ندارد. اگرچه متاسفانه می بینیم که رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان فردی است که دکترای زراعت دارد و در واقع در حوزه کشاورزی کار می کنند و حوزه کشاورزی و تنوع زیستی مخدوش شده است. حفظ تنوع زیستی یک حوزه کار علمی و تخصصی است و در جهان پیشرفته کاملا پذیرفته شده است.» 🔷🔹دکتر متولی زاده اردکانی در واکنش به اظهارات رییس سازمان حفاظت محیط زیستی مبنی بر اینکه محصولات تراریخته ربطی به تنوع زیستی ندارند، گفت:« این اظهارات که تراریخته ها هیچ ضرری برای تنوع زیستی ندارند به این دلیل است که آقای کلانتری تخصص در زراعت دارند و آن هم محدود به۴۰ سال پیش است که مدرک دکترا کسب کرده اند و در حوزه وزارت جهاد کشاورزی کار کرده اند و چون تعریف علمی صحیحی از تراریخته ندارند و در حوزه ژنتیک و زیست فناوری اطلاع دقیقی ندارند، چنین اظهار نظری کرده اند در صورتی که 39 کشور جهان از جمله فرانسه ، ایتالیا ، آلمان ، روسیه ، ایرلند و اسکاتلند و ... قانون منع کاشت گیاهان تراریخته را دارند و این به دلیل خطرات احتمالی برای محیط زیست کشورشان است. 🔶🔸وی تاکید کرد: «ما درخواست های شفاهی خود در جلسه کمیسیون غذایی شورای عالی امنیت ملی و کمیسیون های تخصصی در وزارت بهداشت و پدافند غیر عامل و نیروهای مسلح و ... پیشنهاد داده ایم تا از سفیران آلمان، روسیه و سویس در تهران دعوت کنند تا مستندات علمی اشان مبنی براینکه چرا این سه کشور مهم در حوزه بیوتکنولوژی، قانون منع کاشت محصولات دستکاری شده ژنتیک(تراریخته ها) را در کشورشان به اجرا گذاشته اند، دریافت کنند تا شاید اگر آنها این مدارک را ارائه دهند افرادی همچون رییس سازمان حفاظت محیط زیست توجه بیشتری به این مسئله پیدا کنند. متن کاملتر مصاحبه را در لینک زیر بخوانید👇 http://www.salamatnews.com/news/258914
استیضاح_لاریجانی تنها کاریست که شاید بتواند بخشی از آبروی رفته مجلس را برگرداند و اندکی بر محبوبیت نمایندگان بیافزاید... ⚠️او که اکنون به راس نفوذ تبدیل شده در تلاش است تا همه را در ۱۴۰۰ به بن بست لاریجانی برساند... 👈چی_گرفتی_پس_گرفتی
🌐 چه کسانی در پازل فتنه اقتصادی دشمن بازی می کنند؟ 🔹«در خیابان‌ها فشار بیشتری بر حکومت ایران وارد خواهد شد ... تنها چیزی که میتواند رژیم ایران را تسلیم ما کند آن است که تهدید موجودیت خود را [در کف خیایان] ببیند. اگر سطح فشارهای اقتصادی به حدی برسد که منجر به مخالفت مردم در سطح خیابانهای تهران شود آن گاه ایران موضع خود را تغییر میدهد [و تسلیم ما می شود]».(1) 🔹تعجب نکنید؛ این جملات را که استراتژی غرب برای تسلیم ایران است، فیلیپ هاماند وزیر خارجه سابق انگلیس بیان کرده است. جنگ اقتصادی و فشار بر مردم از برنامه های جدی دشمن برای براندازی نظام است که بارها از زبان مقامات غربی بیان شده است. این روزها شاهد اعتراض مردم به اوضاع اقتصادی بخصوص سپرده گذاران در موسسات اعتباری و در برخی از شهرها هستیم. در این خصوص گفتنی های زیادی وجود دارد که به چند مورد اشاره می شود: 🔹1- بخش زیادی از اعتراضات مردمی در اعتراض به ورشکستگی موسسات مالی است که سرمایه های آنها را به باد داده اند. اما سوالی که وجود دارد این است که چرا این موسسات بعد از انتخابات ریاست جمهوری مشکل پیدا کرده اند و تا روز انتخابات خبری از ورشکستگی نبود؟ 🔹2- شعارهای غیر اقتصادی و سیاسی که در اجتماعات اعتراضی مردم و در آستانه حماسه 9 دی سر داده می شود نشان از برنامه ریزی های دشمن برای جهت دهی به اعتراضات مردمی دارد. 🔹3- پیشرفت کشور و حل مشکلات اقتصادی نیازمند آرامش کشور است. تجمعات و اعتراضات خیابانی اخیر به شدت اثر منفی بر سرمایه گذاری و رشد اقتصادی کشور دارد. 🔹4- راه حل مشکل اقتصادی کشور اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی است که تا کنون مغفول مانده است. هر مسئولی چه کسانی که قبلا مسئولیت داشته اند و چه کسانی که الان در راس کارند به جای تمرکز بر حل مشکل اقتصاد در پی متشنج کردن فضای کشور باشند خواسته یا ناخواسته در پازل فتنه اقتصادی دشمن بازی می کنند که هدفی جز براندازی نظام ندارد. 🔹5- لایحه دولت برای بودجه 97 و انتشار خبر حذف یارانه مردم، افزایش قیمت بنزین و سایر حاملهای انرژی که نشان از فشار اقتصادی بیشتر بر مردم داشت آن هم در حالی که اقتصاد در رکود است، مشکوک و قابل بررسی است. 🔹6- آقای جهانگیری در پاسخ به این اعتراضات، اوضاع اقتصادی کشور را خوب توصیف کرده است و گفته که با این اقدامات می خواهند به دولت ضربه بزنند! گویا فراموش کرده اند که این مشکلات بخاطر 5 سال معطل کردن کشور برای مذاکره (بخوانید التماس) با آمریکا و چند کشور غربی ایجاد شده است. در حالی که هر جا انقلابی عمل کردیم و معطل غرب نشدیم موفق بوده ایم. 🔹7- مسئول مستقیم اتفاقات اخیر، بدون تعارف، دولت محترم و مجلس شورای اسلامی هستند. عدم اجرای اقتصاد مقاومتی و تدوین برنامه های اقتصادی دولت بر مبنای اعتماد به آمریکا و غرب و بی تفاوتی مجلس نسبت به این برنامه ها باعث ایجاد مشکلات اقتصادی برای مردم و سوء استفاده بیگانگان شده است. . بنابراین فرافکنی و این و آن را متهم کردن کمکی به حل مشکل نمی کند. (1) - روزنامه گاردین انگلیس، 16 مهر 1391
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏔 قیام در اندیشه حضرت امام مفهومی عمیق و باطنی داشت. یک تحول درونی در اندازه یک امت. به تعبیر اهل معنی یقظه. یا همان بیداری. مفهوم را امام بر همین اساس اولین بار طرح کرد. 🏔مقاومت یعنی نگه داشتن قیام، وقتی دشمن میخواهد آن را از بین ببرد. لذا مقاومت نیز یک حقیقت اولا روحی در یک امت است. من میگویم مقاومت یعنی حفظ انقلاب و حفظ بیداری در مقابل دشمنی که نمیخواهد این دو وجود داشته باشند. 🏔امروز وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد ایران یک کشور نیست بلکه یک نهضت است. تعبیر درستی است. هویت درونی این کشور و این مردم نهضت است و قیام. و شاید از چهل سالی که گذرانده ایم بیشترش را مشغول مقاومت بوده ایم. 🏔اما امروز زمان ظهور و بروز مقاومت است. بروز مقاومت زمانی رخ میدهد که دشمن همه توانش را در تقابل با شما به رخ میکشد و آخرین حربه اش را رو میکند. 🏔در زمان آنچه خود را بروز داد همین حقیقت بود. در این دوران به حکم آیه فبشرالصابرین که رجوع به هویت انا للهی یعنی بازگشت جدی به خویشتن الهی و انا الیه ای یعنی بازگشت جدی به مسیر انقلاب است، رخ میدهد. 🏔در این دوران یعنی بروز ایمان مردم به سنتهای قطعی الهی در پیروزی بر دشمن بروز میکند. و صبر و توکل دو بال اصلی مقاومت و پیروزی اند. 🏔در دوران بروز مقاومت مردم داراییهایی که با قیامشان به دست آورده اند خواهند یافت. این به جز دوران انقلاب و قیام است که مردم را به آینده و انزجار از وضع موجود فرا میخواندیم. در دوره مقاومت مردم آنچه با قیام یافته اند را پیدا میکنند و به کار میگیرند. 🏔اما بعد از بروز مقاومت دوره بروز یک پیروزی جدی و گشوده شدن ابواب نصرت الهی است که در آن فوج فوج مردم به انقلاب میپیوندند و این یعنی مرحله بعد، زمان فتح مکه است و بروز قدرت جبهه حق.
🔺بیش از یک چهارم اروپایی ها معتقدند که یهودیان بیش از حد در کسب و کار و امور مالی کشورهایشان تاثیر می گذارند و کنترل اقتصادی را در اختیار دارند. 📉تقریبا یک چهارم مردم می گویند که یهودیان نفوذ زیادی در درگیری های سیاسی و تمام جنگ های سراسر جهان دارندح 📊یک نفر از هر پنج نفر گفتند که یهودیان در رسانه ها، سیاست و حاکمیت کشورها نفوذ زیادی دارند
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
🔺بیش از یک چهارم اروپایی ها معتقدند که یهودیان بیش از حد در کسب و کار و امور مالی کشورهایشان تاثیر م
🔺یک سوم از اروپایی ها گفتند که درباره هولوکاست و کشتار جمعی شش میلیون یهودی در سرزمین های تحت کنترل رژیم نازی در دهه های 1930 و 1940، چیز زیادی نمی دانند. بیش از 7000 نفر در سراسر اروپا در این نظرسنجی مشارکت داشتند و باعث آشکار شدن جهل شگفت آور مردم و نگرش های پیچیده، متضاد و گاه ناراحت کننده در مورد یهودیان شدند. یک بیستم اروپائیان چیزی به نام هلوکاست را نشنیده اند در فرانسه، یک تن از پنج فرد 18 تا 34 ساله گفتند که هرگز از آن خبر نداشتند. در اتریش - کشوری که هیتلر در آن متولد شد - 12 درصد از جوانان گفتند که هرگز از هولوکاست چیزی نشنیده اند. یک سوم اروپایی ها گفتند که یهودیان از هولوکاست برای پیشبرد موقعیت یا اهداف خود استفاده می کنند. یک سومشان در این باره اختلاف نظر داشتند و یک سوم مردم، از نظر دادن خودداری کردند. اکثریت اروپاییان - 54 درصد - گفتند که اسرائیل حق دارد که به عنوان یک کشور یهودی باقی بماند یک سوم از پاسخ دهندگان معتقدند که انتقاد مردم از اسرائیل، انگیزه های یهودی ستیزی دارد، اما یک پنجم آنها می گویند که چنین نیست و نه تنها مخالفت با اسرائیل، بلکه دیدگاه های ضدیهودی نیز واکنشی متقابل به رفتار روزمره یهودیان در کشورهایشان است. بیش از یک چهارم از پاسخ دهندگان (28 درصد) گفتند که دیدگاه یهودی ستیزی در کشورشان، پاسخی به اقدامات دولت اسرائیل است. یک سوم از اروپایی ها گفتند که حامیان اسرائیل از اتهام یهودی ستیزی، برای متوقف کردن انتقاد از اسرائیل استفاده می کنند. یک سوم از اروپایی ها گفتند که امروزه جنایاتی رخ می دهد که هولوکاست را تحت تاثیر قرار می دهد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هر انسانی در انتخاب دین مختار و البته درعدم پذیرش دین اسلام آزاد است بر اساس ایه قرآن، "لا اکراه فی الدین" در پذیرش دین اجباری نیست! اما بر اساس سوره دیگر همین کتاب کسی که از اسلام خروج کند مشمول حکم ارتداد شده، مرتد محسوب میشود و باید مجازات شود و این چنین است تناقض در آیات قرآن کلام الله! 🔆پاسخ شبهه: 1⃣آیه ای که جمله لااکراه فی الدین از آن استخراج میشود کدام است : 💠 لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِنْ بِاللَّهِ فقد استَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقى لاَ انْفِصامَ لَها وَ اللَّهُ سَمیعٌ عَلیمٌ «در قبول دین اکراهى نیست زیرا که راه رشد از راه گمراهى آشکار شده است پس هر کس به طاغوت کافر شود و به پروردگار ایمان آورد، به دستاویز محکمى چنگ زده که گسستن در آن وجود ندارد و خدا شنوا و آگاه است.256 بقره» 2⃣هماهنطور که مشاهده فرمودید در این آیه خداوند در ابتدا میفرماید در پذیرش دین اجباری نیست اما چرا؟ زیرا! راه راست از گمراهی مشخص است و هرکس به پروردگار ایمان آورد رستگار خواهد شد و در آیه بعد در ادامه میفرماید: 💠 لهُ وَلِیُّ الَّذینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ الَّذینَ کَفَرُوا أَوْلِیاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُماتِ أُولئِکَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فیها خالِدُونَ.«خداوند سرپرست آنانى است که ایمان آورده اند. آن ها را از تاریکی ها به عالم روشنایى خارج مى سازد و آنانى که کافر شدند، سرپرست آن ها طاغوت است. آن ها را از عالم روشنایى به تاریکی ها خارج مى سازد و این ها هستند که یاران آتش بوده و براى همیشه در آن مى مانند. 257 بقره» خداوند حامی کسانیست که ایمان آورده اند و آن ها را به روشنایی ها هدایت میکند و در ادامه میفرماید : و اما برای کسانی که کافر شدند و کفر ورزیدند آتش و عذابی جاودانه خواهد بود! 3⃣حال آیا از مفهوم کامل آیه لا اکراه فی الدین و پیوست آن آیه بعد از آن این چنین بر می آید که هرکس آزاد در انتخاب دین است؟ قطعا خیر ... زمانی که آیات رابه طور کامل بررسی می کنیم نه تنها مفهوم آزادی بی حدو حصر در پذیرش یا عدم پذیرش دین یافت نمیشود، بلکه تاکید میشود کسانی که از دین خروج میکنند و راه گمراهی در پیش میگیرند درعذاب جاودانه خواهند بود... 4⃣ در واقع هدف از مفهوم جمله لا اکراه فی الدین بیان ویژگی اختیار انسان در انتخاب راه راست ازخطایی است که خداوند پیش تر به وسیله پیامبران و اولیا و انبیا به انسان نشان داده و با اعطای عقل او را مختار در انتخاب مسیر درست قرار داده به طوری که خود مسئول خطای کرده خویش باشد و نه کس دیگر... 5⃣ این چنین است روش همیشگی ملحدین کاری که با آیات قرآن می کنند تقطیع و حذف بخشی از آیات ،بارز کردن بخشی در بین مفهوم اصلی و القای مفهومی متناسب با هدفی که در نظر دارند ..