#دزفول_دین_خود_را_به_اسلام_ادا_کرد
#امام_خمینی_ره
مقاومت برای مردمی كه سالها زیر بمباران دشمن متجاور ایستادند و هرگز از مقاومت خسته نشدند واژه ای آشناست.
مردم شهرستان #دزفول در هشت سال دفاع مقدس همواره در مقابل موشك باران ، بمباران توپخانه ای و هوایی دشمن ایستادند تا رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد نیروهای متجاوز بعثی را زمین گیر كنند.
مقاومت مردم دزفول در برابر دشمن آنگونه بود كه پس از هر بار تخریب منازل در بمباران و موشك باران دشمن مردم با روحیه ای وصف ناپذیر اقدام به بازسازی منازل و ساختمان ها می كردند و هرگز از مقاومت و پایداری خسته نشدند.
ایستادگی مردم دزفول در برابر دو هزار و 500 گلوله توپ،176 فروند موشك دور برد و 331 راكت هواپیما در كنار اعزام فرزندان خود به جبهه های نبرد شهادت بیش از دو هزارو 600 نفر را به دنبال داشت.
✊ ۴ خرداد روز دزفول؛ روز مقاومت و پایداری گرامیباد
#ال_یس ۱۴۵
🔆 *«وَ الْحَشْرَ حَقٌّ وَ الْحِسَابَ حَقٌّ وَ الْجَنَّةَ وَ النَّارَ حَقٌّ وَ الْوَعْدَ وَ الْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ»*
🔸 در زیارت آلیس انسان با عرضه اعتقادات حقه خود به محضر امام زمان عجلاللهعالیفرجه به ایمنی در برابر زلزلههای دوره آخرالزمان نائل میگردد.
✳️ در این صورت آسیبی به اعتقادات او وارد نشده و بنیان دینی او ویران نمیگردد. تأکید علماء بر تلاوت این زیارت در صبح و شام تثبیت اعتقادات حقه در وجود انسان است.
☘️ از جمله آموزشها در زیارت آلیس اقرار به جزئیات معاد (حشر، حساب، میزان، صراط، و مرصاد و...) است، اموری که باید بر امام عرضه شود.
🔹 در محضر امام تردید و شک انسان مرتفع میگردد.
🔆لفظ «حق» انسان را از سرگردانی و تحیر نجات میبخشد.
✳️ نباید گمان كرد که آخرت مانند دنیاست بلكه هر یک از عوالم هستی دارای احکام، آثار و قوانین مخصوص به خود میباشد.
🔸 *از این رو در بازگشت انسان به سوی خداوند متعال روح و بدن تحول اساسی خواهد یافت، تا قابلیت ورود به عوالم حشر را پیدا کنند.*
🔹 اهل بهشت اگر بخواهند به بهشت راه یابند باید مواقف حشر را سپری کنند تا لیاقت همجواري با حضرت حق را بهدست آورند.
📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 emamraoof.com
#مردم_شناسی ۵۵
💠 *«تجارت کنندگان با خدا»*
🔆 «إِنَّ الَّذِينَ يَتْلُونَ كِتَابَ اللَّهِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَنفَقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلَانِيَةً يَرْجُونَ تِجَارَةً لَّن تَبُورَ»
🔆 «در حقيقت كسانى كه كتاب خدا را می خوانند و نماز برپا میدارند و از آنچه به ایشان روزى دادهايم نهان و آشكارا انفاق میکنند، اميد به تجارتى بسته اند كه هرگز زوال نمیپذيرد.»
📔 سوره مبارکه فاطر، آیه ۲۹
☘️ خداوند سبحان میفرماید:
🔹 این گروه از مردم نه تنها پاداش عبادت و انفاق را دریافت میکنند بلکه با انجام عمل خالصانه با خدای سبحان، وارد تجارتی پرسود و زوال ناپذیر شده اند.
✳️ *تجارت پایان ناپذیر آنان این است که هم عمل آنها افزایش مییابد و هم میتوانند شفیع کسانی باشند که با آنها سنخیت دارند.*
📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 emamraoof.com
🌹 محمدرضا آغاسی، 24 فروردین ماه سال 1338 در تهران در خانوادهای مذهبی و شاعر متولد شد. وی به علت اختلاف نظر با مسئولین هنرستان تجسمی ادامه تحصیل نداد. آغاسی قبل از انقلاب، در سالهای 55 و 56 به عضویت انجمنهای ادبی آن زمان درآمد و بعد از انقلاب نیز از محضر اساتیدی چون مهرداد اوستا و یوسف میرشکاک استفاده نمود.
♦️وی از سال 51 شروع به سرودن شعر نمود اما عمده اشعار وی متعلق به سالهای 68 به بعد است. آغاسی مدتی نیز در جبهههای جنگ در مناطق شوش دانیال و جزیره مجنون و سه راه جفیر و شلمچه بود.
♦️ ازاین شاعر انقلابی ومتعهد که با مثنوی بلند شیعه در جامعه شناخته شد، اشعار زیادی در خصوص جبهه و اهل بیت بر جای مانده است.
♦️محمدرضا آغاسی،شاعر و مثنویسرای اهل بیت عصمتوطهارت،در سن46 سالگی،بامداد سه شنبه سوم خرداد ماه 84 به علت عارضه قلبی در مرکز تخصصی قلب تهران دار فانی را وداع گفت.پیکر وی 5 خردادماه از مقابل معراج الشهدای تهران تشییع و در قطعه 44 شهیدان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.
🌹شادی روحش صلوات
ز جنوب و غرب تا شرق و شمال
گشته ام در بین اشباح و رجال
کیست تا از مرگ من پروا کند
یا به روی غربتم در وا کند
آب می جویم ولیکن در سراب
کوفه بازار است این شهر خراب
می زنم بر گرد آتش بال بال
تا بنوشم شعله مرگ حلال
«مرگ» آغاز جهانی دیگر است
عاشقان را مرگ جانی دیگر است
آن که در خون عشق بازی می کند
تا قیامت سرفرازی می کند
ای خداوندان مُـلک عافیت
والیان مسند اشرافیت
من یقین دارم مسلمان نیستید
چون ولی را تحت فرمان نیستید
من در این آشفته بازار شما
پرده بر می دارم از کار شما
نصرت حق را چو باور داشتم
یا علی دست از دهان برداشتم
آه از تزویر خلق دلق پوش
مردم گندم نمای جو فروش
آه از این، گرگهای میش خوار
وین همه مستغنی درویش خوار
یاد دارم روزگار پیش را
مردم نزدیک دوراندیش را
هر که بارش بیش سر در پیش داشت
یک گلیم کهنه ده درویش داشت
شیوه همسایگی در پیش بود
نوش در کام همه بی نیش بود
حرص مردم را اسیر خویش کرد
خلق را یکباره نادرویش کرد
خلق دلواپس تراز دیروز خویش
سرگردان از یأس هستی سوز خویش
سینه ها در آتش تشویش ها
هفت اقلیم است و نادرویش ها
موجهای خسته سر درگمی
پس چه شد حال و هوای مردمی
از چه رو مردم فریبی می کنید
با هم احساس غریبی می کنید
ای دل آشوبان زخوف و اضطراب
چرخد از خون شما، هفت آسیاب
ای شرارت پیشـِگان هرزه گرد
در کجا بودید هنگام نبرد
در کجا بودید وقتی جنگ بود
عرصه بر شیران عالم تنگ بود
ای کمند اندازها از پیش و پس
توسن سرکش نگردد رام کس
مابه صید طور مولا رفته ایم
در پناه او به بالا رفته ایم
یوسف والا زکنعان دور کرد
چشم ظاهربین ما را کور کرد
لیک چشم باطن ما را گشود
هر چه را دیدیم جز مولا نبود
گفت فحشا در کجا آید پدید
گفتمش در کوچه های بی شهید
بی شهیدانند بی سوزو گداز
بر سر سجاده های بی نماز
بی شهیدان را غم لیلا کجاست
سوز و اشک و آه و وایلا کجاست
کوچه ما بوی مجنون می دهد
بوی اشک و آتش و خون می دهد
بوی مجنون مست می سازد مرا
در پی لیلی می اندازد مرا
نام لیلی بردم، آرامم گریخت
هفت بندم بند بند از هم گسیخت
شیعیان فرهنگ عاشورا چه شد
پرچم خون رنگ عاشورا چه شد
کیست تا پرچم به دوش خون کشد
شیعه را از خواب خوش بیرون کشد
گفت مولا کل ارض کربلا
شیعه یعنی غربت و رنج و بلا
شیعه بی درد زخم بی نمک
بس کن این یا لیتـَنی کـُنتُ مَعَک
کربلا غوغاست، ساز و برگ کو
ظهر عاشوراست، شور مرگ کو
کربلا گفتم کـَران را گوش نیست
ورنه از غم بلبلی خاموش نیست
بلبلان چهچه ز ماتم می زنند
روز و شب از کربلا دم می زنند
هر نظر بر غنچه ای تر می کنند
یادی از غوغای اصغر می کنند
گفت بابا بی برادر مانده ای
بی کس و بی یار و یاور مانده ای
گر تو تنهایی بگو من کیستم
اصغرم اما نه اصغر نیستم
خیز و اسماعیل را آماده کن
سجده شکری بر این سجاده کن
ای پدر حرف مرا در گوش گیر
خیز و این قنداقه در آغوش گیر
خیز و با تعجیل می دانم به بر
بر سر نعش شهیدانم ببر
تشنه ام اما نه بر آب فرات
آب می خواهم ولی آب حیات
آب در دست کمان دشمن است
تیر آن نامرد احیای من است
آتش اقیانوس را آواز داد
آخرین ققنوس را پرواز داد
خون اصغر آسمان را سیر کرد
خواب زینب را چه خوش تعبیر کرد
آه زینب سر به محمل می زند
کاروان را زخم بر دل می زند
ای پرستار پرستوهای من
مرهم زخم تکاپوهای من
ای زبان صدق و تصدیق صفا
اولین بیمار چشمت مصطفی
عصمت زهرا، عزیز مرتضی
در تو جاری رستخیز مرتضی
عصر عاشورا علم در دست توست
کرسی و لوح و قلم در دست توست
غنچه ها را گر چه پرپر کرده ام
کوله بارت را سبکتر کرده ام
ظهر عاشورا که زیر خنجرم
دست بگشا سایه افشان بر سرم
#مردم_شناسی ۵۵
💠 *«تجارت کنندگان با خدا»*
🔆 «إِنَّ الَّذِينَ يَتْلُونَ كِتَابَ اللَّهِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَنفَقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلَانِيَةً يَرْجُونَ تِجَارَةً لَّن تَبُورَ»
🔆 «در حقيقت كسانى كه كتاب خدا را می خوانند و نماز برپا میدارند و از آنچه به ایشان روزى دادهايم نهان و آشكارا انفاق میکنند، اميد به تجارتى بسته اند كه هرگز زوال نمیپذيرد.»
📔 سوره مبارکه فاطر، آیه ۲۹
☘️ خداوند سبحان میفرماید:
🔹 این گروه از مردم نه تنها پاداش عبادت و انفاق را دریافت میکنند بلکه با انجام عمل خالصانه با خدای سبحان، وارد تجارتی پرسود و زوال ناپذیر شده اند.
✳️ *تجارت پایان ناپذیر آنان این است که هم عمل آنها افزایش مییابد و هم میتوانند شفیع کسانی باشند که با آنها سنخیت دارند.*
📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 emamraoof.com
١٤٥
#تهذيب_نفس
ادامه بحث تسليم
امام خميني مي فرمايند:
خميره انسان بر خدا خواهي و خدابيني تخمير شده است . به همين جهت از غير خدا ذاتا متنفر بوده و تبعيت از غير خدا را نيز نمي پذيرد و اگر اين فطرت بر حال خويش بماند و رنگ نفسانيت بر او وارد نگردد، چون اصالتا سالم بوده خود را به راحتي تسليم حق مي نمايد.
از نگاه حضرت امام مَثل قلب اين فرد مَثَل آيينه ايست كه رو به سوي حق نموده و آنچه را كه بر او وارد مي شود بدون هيچگونه اعتراضي پذيرا است گويا در اين تسليم ابدا از او خودي باقي نمانده و هر چه از عالم غيب بر او وارد شده است در او نقش مي بندد
اگر اين حالت در وجود انسان گسترش پيدا كند بنده به فنا مي رسد و براي خود هيچگونه هويتي قائل نيست
گاهي به واسطه لطف خاص حق ، اگر بنده اي در عرصه طلب و عشق صادق و خالص بود جلوه خداي سبحان بر او تجلي مي نمايد و به واسطه اين تجلي ، هم نواقص او از ميان مي رود و هم عنايات خاص حق در او ظهور مي يابد كه در اين جا در جايگاهي بالاتر از توكل و رضا قرار مي گيرد زيرا با جلوه حق به مقام فنا راه يافت و بقاء بعد از فناء را ادراك نمود به همين جهت امام به آيه ١٤٣ سوره اعراف اشاره مي كنند
فلما تجلي ربه للجبل جعله دكا و خر موسي صعقا
ايشان تجلي خدا را بر كوه وجود موسي مي داند كه موسي در اين جلوه گري از خود بي خود شده و پس از آن بقاي بعد از فتاء را دريافت نموده و در اين هنگام تسليم محض خداي خود مي باشد.
ادامه دارد
استاد بروجردي
كلاس شرح تهذيب نفس
٩٩/٧/١٩
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
واتساپ ١٩
https://chat.whatsapp.com/KYQlDXg3lyp7GPPZ5ywADF
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
١٤٦
#تهذيب_نفس
ادامه بحث تسليم
امام مي فرمايند: تسليم جزء سپاهيان عقل بوده و در فطرت هر انساني موجود مي باشد و اگر انسان گرفتار ماديت و منيت نشود اين امر در گوشه گوشه زندگي فرد ظهور مي يابد.
امام صادق عليه السلام در ذيل آيه الا من اتي الله بقلب سليم مي فرمايند:
قلب سليم قلبي است كه در هنگام مرگ غير از خدا در او يافت نمي شود و چون نمي دانيم هنگام مرگ چه زماني است يعني در دوره زندگي حاكميت و ولايت اين قلب با خدا است . در ادامه حضرت مي فرمايند: هر قلبي كه در آن غير خدا راه داشته يا ترديد در خدايي خدا دارد از عهد فطرت ساقط شده و اسير عالم ماده گرديده است و در ادامه مي فرمايند: علت اين كه خداي سبحان بي رغبتي به امور مادي را از بندگان خويش طلب نموده است تا در آخرت قلب آنان معلق به هيچ امري نبوده و تسليم محض حق باشند.
در ادامه امام خميني مي فرمايند: تمام شرايع ديني و تمام قوانين الهي براي آماده شدن در محضر خدا است يعني در كل دوره زندگي بايد تداركات حضور را فراهم نمود ، مهم اين است كه انسان در هنگام مرگ بتواند در مقابل آن حق محض تسليم شده و كوچك ترين اعتراضي نداشته باشد.
اگر انسان روح خود را تسليم خداي سبحان نمايد اصلا شك و شركي در او يافت نمي شود . اگر اعضاء ظاهريه و باطنيه خود را تسليم خداي سبحان نمايد ديگر منيت و خودخواهي در او مشاهده نمي گردد زيرا به واسطه اين تسليم تحت تصرف حق قرار گرفته و اراده حق بر ظاهر و باطن فرد جريان پيدا مي كند.
از نگاه امام نهايت تسليم اينست كه گوش او الهي شده و چشم او تسليم حق گرديده و خلاصه هيچ منيتي در اعضاء و جوارح او مشاهده نمي شود و تنها ولايت خدا ظهور مي نمايد.
ادامه دارد
استاد بروجردي
كلاس شرح تهذيب نفس
٩٩/٧/١٩
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
واتساپ ١٩
https://chat.whatsapp.com/KYQlDXg3lyp7GPPZ5ywADF
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK