#زیارت_جامعه_کبیره۱۷۱
🔆 *«فَبِحَقِّ مَنِ ائْتَمَنَكُمْ عَلَى سِرِّهِ واسْتَرْعَاكُمْ أَمْرَ خَلْقِه»*
🔆 *«پس قسم به حق آن کس که بر سرّ خود شما را امین گردانید و سرپرست امور بندگان خود قرار داد.»*
🔷 *سرّ بر دو نوع است:*
🔹 ۱. سِرّی که فقط میان خدا و حضرات معصومین است. معصومین این سرّ را برای هیچ کس اظهار نمیکنند و خدا این سرّ را فقط به این بزرگواران اختصاص داده است.
🔹 ۲. نوع دیگر سرّ این است که حضرات معصومین اجازۀ بازگو کردن آن را برای اهل سرّ دارند.
✍🏼 در عبارت«فبحقّ» باء قسم ذکر شده؛ یعنی شما را قسم میدهم به خدایی که شما را بر سرّ امین دانسته و شما را راعی(چوپان) خلق کرده است.
*چوپان اجازه نمیدهد، گرگها به گله حمله کنند.*
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
🟢🍃🟢🍃🟢🍃🟢🍃
💢💢 *قابل توجه جاماندگان از ثبت_نام_کلاسهای_استاد_زهره بروجردی تابستان*۱۴۰۳
◀️ *لینک ثبتنام کلاسهای تابستانی از ساعت ١٢ سهشنبه ۲/ مرداد تا ساعت ۱۸ جمعه ۵/مرداد فعال خواهد بود.*
*لطفا برای ثبت نام بر روی لینک زیر انگشت بزنید* 👇
https://emamraoof.com/اطلاعات-ثبت-نام-کلاس-استاد-بروجردی/
باتشکر
🌐 «واحدپشتیبانی ثبتنام موسسه علمیه السلطانعلیبنموسیالرضا علیهالسلام»
🔴🔴🔴
*قابل توجه ثبت نام کنندگان گرامی تاريخ سه شنبه دوم مرداد تا جمعه پنج مرداد:
🟢 *دسترسي شما به كلاسها از هفته آينده خواهد بود .*
🟢 *كلاس هاي جلسه اول در هفته دوم ، ساعت ٨تا ١٠ همان روز، به ترتيب باز پخش ميگردد.*
📚پشتیبانی کلاسهای استاد بروجردی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ شبهه
⁉️ چرا امام سجاد در قیام های بعد از واقعه عاشورا شرکت نکردند؟
💠 پرسمان اعتقادی استاد محمدی
╭┅─────────┅╮
🟧🟨🟧🟨🟧
⬜️ قابل توجه ثبت نام کنندگان ترم تابستان
🔶🔸 برای ورود به اسکای روم به نکات توجه فرمایید :
🔸۱- نام کاربری شماره موبایل بدون صفر اول
🔸۲- رمز کد ملی بصورت کامل
🔸۳- نام کاربری و رمز را انگلیسی وارد کنید.
🔸۴- بر ای دریافت لینک کلاسها وارد ادرس زیر شوید :
https://emamraoof.com/لینک-کلاسهای-استاد-زهره-بروجردی/
#اشتباهات_زندگی_از_نگاه_نهجالبلاغه۹
🟥 *«بیادبی»*
🔆 *«الْآدَابُ حُلَلٌ مُجَدَّدَةٌ»*
🔆 *«خوهاى پسنديده زيورهايى است تازه و نو.»*
📙 نهجالبلاغه مرحوم فیضالإسلام، حکمت ۵، فراز ۲
💢 در جامعه فعلی و در میان نسل جدید که رعایت آداب جایگاهی ندارد و معمولأ جوانان گمان میکنند رعایت آداب، امری تکلّفی است که به صمیمت در ارتباطات صدمه وارد میکند، این حکمت، درخور توجه است.
🔷 *همۀ آدابی که شریعت به آن توجه کرده،*
اولأ لباس است؛ یعنی بدون این لباس انسان عریان است. در نتیجه، عیوب او ظاهرمیشود.
ثانیأ این لباس همیشه نو، مزیّن و آراسته است.
✅ *رعایت ادب، ظرافتهایی است که انسان باید در عمل بکار گیرد.*
✅ ادب، چنان اعتباری به انسان میدهد که او را از شرافت خانوادگی بینیاز میکند، کسی نمیگوید خانوادۀ او کیست؛ بلکه میگویند فرد فوقالعاده مؤدبی است.
⬅️ *همۀ امور در زندگی ادب دارد.* در دوستی، سفر، مهمانی رفتن، مهمانی دادن،، عیادت، زیارت، اظهار تسلیت و امور شرعی یک سلسله آداب وجود دارد.
🌀 به طور مثال اذان و اقامه ادب نماز است. قرائت اذن دخول در حرمها، ادب است.
✅ *وقتی ادب لباس است، یعنی بدون لباس نمیتوان ارتباطات صحیح اجتماعی داشت.* همانگونه که حضور عریان افراد در مجامع، عجیب و غریب جلوه میکند، بکار نگرفتن آداب در زندگی یک مسلمان عجیب و غریب است!
💢 اگر گمان کنیم بدون التزام به آداب، زندگی شیرینی خواهیم داشت و یا بدون بکارگیری آداب، روابط اجتماعی موفقی خواهیم داشت، سخت در اشتباهیم.
💢 کسی که آداب را به جا نمیآورد در واقع پایگاه اجتماعی خویش را از بین میبرد.
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#زیارت_امین_الله۳۱۳
🔰 در ابتدا زیارت با «السَّلَامُ عَلَیک یا أَمِینَ اللَّهِ فِی أَرْضِه» آغاز میشود و در انتها با «إِنَّک عَلى كُلِّ شَیءٍ قَدِیرٌ» پایان مییابد.
⁉️ آیا رمز و سرّی در این تقدم و تأخر وجود دارد؟
◀️ در جواب بیان میشود: زائر در ابتدای زیارت، در حضور امام است و در آخر شاهد خودِ خداست.
🍃 *در ابتدای زیارت، امام، مخاطب زائر است و در انتها، خدا مخاطب است. امام واسطۀ وصال به خداوند سبحان است.*
🍃 در انتهای زیارت با زمزمۀ «إِنَّک عَلى كُلِّ شَیءٍ قَدِیرٌ» ناامیدی از زائر سلب میشود و به این باور میرسد که همۀ اصلاحات در وجود او با قدرت خداوند صورت میگیرد.
✅ *نهایتاً زائر در کمال امید از عرصۀ زیارت خارج میشود تا به لطف و کرم حضرت حق در زمرۀ زوار بامعرفت چهارده معصوم محسوب شود.*
📌 *پایان شرح زیارت امینالله*
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#محرم_و_صفر
💠 *«بازاندیشی»۱۳*
🔆 *«وَ مَنْ يَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْراهيمَ إِلاَّ مَنْ سَفِهَ نَفْسَهُ وَ لَقَدِ اصْطَفَيْناهُ فِي الدُّنْيا وَ إِنَّهُ فِي الْآخِرَةِ لَمِنَ الصَّالِحينَ»*
🔆 *«چه کسی بی رغبت به دین ابراهیم است غیر از کسانی که سفیهاند. ابراهیم در دنیا و آخرت برگزیده است و از صالحین است.»*
📗 سوره بقره، آیه ۱۳۰
💢 *خداوند فرمود اگر کسی ملیت ابراهیمی ندارد سفیه، بیخرد و نادان است.*
⁉️ اساساً ملیت ابراهیم چیست که اگر اعراض داشته باشیم به تصریح قران بیخردیم؟
🔷 هرگز هیچیک از ما دوست نداریم مُهر بیخردی و نادانی بر ما زده شود. ابراهیم هیچوقت مشرک نبود؛ یعنی اعتماد بر وسائط و اسباب نداشت. اعتماد او بر مسبب الاسباب است.
🔷 ابراهیم فقط روی یکی حساب میکند. حتی آن زمانی که خانوادهاش را به مکه برد، از مردم مکه تقاضایی نداشت! فقط گفت: «خدایا خودت از آنان حمایت کن. تو آنها را محبوب کن. تو انواع ارزاق را در اختیارشان قرار بده.»
⬅️ وقتی نگاه دوبارهای به وضعیت خود میکنیم در پس پردۀ ذهن خود آیا موفقیت فرزند را به حساب مدرسۀ خوب، دوست خوب، تربیت خوب و... میگذاریم و یا فقط عنایت و لطف خدا را میبینیم؟!
⬅️ باید همچون ابراهیم همۀ معبودهای ساختگی را کنار بگذاریم. در یک بازنگری متوجه درصد موحد بودن خود بشویم که چقدر روی غیر خدا حساب میکنیم؟ !چقدر روی دعاها و ذکرهایمان حساب میکنیم؟!
✅ در این بازنگری و بازاندیشی باید با مشاهدۀ رگههای شرک استغفار کنیم تا هرگز روی مدرک و برنامهریزیهای خود حساب نکنیم.
✅ سراغ حضرت اباعبدالله مشرف شویم و از ایشان کمک بخواهیم. مصباح الهدای اباعبدالله به گوشههای تاریک زندگی نور میاندازد تا روی غیرخدا حساب باز نکنیم.
📚 «گزیدهای از بیانات استاد زهره بروجردی، محرم ۱۴۰۳»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام