eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
66.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
34 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
📜 |🔰نعمتِ اضطرار 🎁از عظمت و عنايت حق اين است كه وقتى مى‏ خواهد به تو چيزى بدهد، به تو اضطرارت را نشان مى‏ دهد تا اگر تو بعدها به مقامى رسيدى، آنها را از خودت ندانى. 🎁به تو نشان مى‏ دهند كه از حقيرترين، پست‏ ترين چيز نمى‏ گذرى. بعد از آن، در تو حالتى شكل مى‏ گيرد كه از تمامى عوالم مى‏ گذرى، در حالى كه تو همان بودى كه از پوست پيازى نمى‏ گذشتى. 🎁آدمى در تجربه‏ هاى زندگى، خودش و ديگران را مى‏ ديد كه بر سر هیچ، دعوا مى‏ كنند، بعد از آن مشاهده مى‏ كند كه خداوند به همين شخص، آن قدر عنايت مى‏ كند كه بهشت را هم نمى‏ بيند. 🎁اين لطف حق است كه تو اضطرارت را بفهمى تا اگر به تو عنايتى شد، تو خودت را صاحب مال ندانى. 🎁<الهى اوقفنى على مراكز اضطرارى>؛ الهى! مرا به آن ريشه‏ هاى اضطرار و بيچارگيم برسان. 🎁اين است كه اگر ما از بعضى چيزها و حالت‏ ها و انس‏ ها محروم شديم و به اضطرار خودمان رسيديم و مضطر شديم، اجابت حق را به دنبال داريم. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۴۲ #⃣ ╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 |🔰 اسوه، میزان، می خواهد. 🕯 بدون ميزان در دريايى از آثار غرق مى‏ شويم؛ چون مى‏ بينيم كه دسته‏ هاى مخالف با تمامى اختلافشان از تاريخ و سيره و از اخبار و آثار و از كتاب و سنت، استدلال مطلوب خود را به دست مى‏ آورند و مدارك ارائه مى‏ دهند و راست هم مى‏ گويند. 🕯 چون در سيره‏ ى معصومين هر دو وجه و هر دو شكل برخورد وجود داشته است. 🕯فاطمه (س) مى‏ شورد و على (ع) خاموش مى‏ شود. سلمان به مدائن روى مى‏ آورد و ابوذر و عمار فرياد مى‏ زنند. امام حسن (ع) صلح مى‏ كند و امام حسين (ع) با سر به راه شام مى‏ رود و ... 🕯تو به كدام يك اقتدا مى‏ كنى و از كدام يك اسوه و مقتدا مى‏ سازى؟ 🕯اسوه‏ ى حسنه بدون ميزان نيست. 🕯با موازين، حدود و شرايط مشخص مى‏ شود كه چه كسى نماز شكسته بخواند و چه كسى نماز تمام و چه كسى فرياد كند و چه كسى ساكت باشد. 🕯 فاطمه (س) و ابوذر مى‏ شورند كه زبانشان و غضبشان‏ تضمين شده و على (ع) ساكت مى‏ ماند كه هنوز يارانش شكل نگرفته‏ اند و پايه‏ هاى محكم حكومتش از صلب ابى‏بكر و سعد بن عباده، محكم نشده‏ اند. 🕯رسولان، همراه بينات و كتاب و ميزان آمدند تا انسان برپا بايستد و مستقل و بر ساقه‏ هاى استوار بماند. 🕯بايد آگاهى و فقه و ميزان باشد تا از قسط عدول نكنيم و با قسط، قائم باشيم، وگرنه بى‏ پا و ذليل در برابر هر نقل و هر دليل و هر شخص، از پاى در مى‏ آييم تا آنجا كه مى‏ بينى مى‏ خواهيم با رأى صاحب جواهر صاحب نظرى را محكوم كنيم‏. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۲ #⃣ ╭✤ @Einsad ✤╮
🌄 | 🔰 عظمت انسان در بینش اوست نه در دانش او... ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 📢 |روبیکا| |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| ╭✤ @Einsad ✤╮
📜 |🔰عظمت انسان در بینش اوست نه در دانش او... 🔹شروع حركت كه ضرورت حركت نيز از آن مايه مى‏گيرد، از لحظه‏اى است كه تو مى‏فهمى از همه چيزهايى كه با آنها مأنوس هستى، بزرگ‏ترى. 🔹بزرگ‏ترى؛ چون آنها به تو ختم شده‏اند و تو ميوه اين درختى و هيچ وقت به ريشه و خاك و سنگ، برگشت نخواهى كرد. 🔹يكى از اساتيد ما مى‏گفت: همه پديده‏ها به تو ختم مى‏شوند و وجود تو يك وجود مسلط است. در مقايسه با ديگر حيوانات تو بر روى دو پا ايستاده‏اى و آنها چهار پا هستند. آنها در دست تو هستند. آنها به تو ختم شده‏اند، پس چطور مى‏شود كه تو دوباره به آنها ختم شوى و رجعت تو به سوى آنها باشد؟ 🔹اين بينش را، حتى همان روستايى، همان عوام الناسى كه ما از آنها دست شسته‏ايم، به دست آورده‏اند و ابوذر و بلال و سلمان شده‏اند. ابوذرهايى كه از خط بهره‏مند نبودند، از يك چنين بينشى برخوردار بودند و شروع حركت نيز از چنين بينشى است كه عظمت انسان در بينش اوست، نه دانش او. 🔹مادام كه اين بينش نباشد، مجموعه آگاهى و دانش انسان وسيله و دستاويزى براى قدرت‏ها و طاغوت‏ها مى‏شود؛ چون انسانى كه بينش ندارد دانش او، نقطه ضعفش مى‏شود، از او مهره‏اى مى‏سازند تا در نقشه‏هاىِ جهنمىِ خودشان بهره‏بردارى كنند. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۱ #⃣ ╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 |🔰عشق معاد 🕊روح ‏هايى كه گسترده شده ‏اند، دنيا برايشان تنگ مى ‏شود و شوق پرواز پيدا مى ‏كنند. 🕊 آنها وطن را جاى ديگرى مى ‏بينند و دنيا را راهى مى ‏دانند كه مى ‏خواهند تا آن منزل اصلى حركت كنند. 🕊 آنها خود را طاير گلشن قدس و رهروى تا منزل عشق مى ‏دانند و براى رسيدن به آن مقصد و پرواز در آن فضاست كه شب و روز خود را فراموش مى ‏كنند. 🕊 عشق معاد در آنها رسوخ و شوق لقاء حق در آنها نفوذ پيدا مى ‏كند. 🕊 بنابراين كسانى كه مى ‏خواهند معاد را مطرح كنند، بايد آن را وقتى مطرح كنند كه هستى از حكمت و شعورى برخوردار شده و جهتى گرفته است. 🕊 هنگامى كه در هستى جهتى نباشد و انسان هم كارش حركت نباشد، بل كارش چرخيدن و سرگردانى باشد خواه ‏وناخواه انسان نه جهتى مى ‏خواهد و نه راهى و نه رهبرى و نه روش حركتى و در نتيجه منزل و مقصدى هم نمى ‏خواهد. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۵ #⃣ ╭✤ @Einsad ✤╮