eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
61.9هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
34 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
📜 |🔰 انسان، فرزند انتخاب خویش است! 📝اين مهم نيست كه من در برابر نور هستم يا در تاريكى، مهم اين است كه در هر كدام از اين ها چه موضعى دارم. 📝 آيا به نور نگاه مى ‏كنم يا با نور نگاه مى ‏كنم؟! آيا تاريكى را تحمل مى ‏كنم یا جزع می زنم يا صبر مى ‏كنم و ليلة القدر خودم را مى ‏سازم؟! 📝با چنين ديدى با قاطعيت مى ‏گوييم كه انسان فرزند طبقه، فرزند شرايط، فرزند موقعيت ‏ها نيست، كه او فرزند همّت خويش، فرزند انتخاب خويش است! 📝 اين انتخاب ريشه در وجود انسان و تركيب عالى او دارد كه از جبرهاى گوناگون بهره مى ‏گيرد و آن‏ها را تبديل مى ‏كند و اصالت را به همين تركيب مى ‏سپارد. 📝هنگامى كه از تركيب هيدروژن و اكسيژن آب به وجود مى ‏آيد، در آب، اصالت با تركيب است، نه اكسيژن و نه هيدروژن. 📝انسان فرزند انتخاب خويشتن است و جبرهاى گوناگون زمينه ساز انتخاب او هستند. 📝 چنين انسان آزاد انتخاب‏گرى را چگونه مى ‏توان محكوم قوانين و اصولى كرد كه از خود او مايه مى ‏گيرند؟! 📝اين انسان است كه بيشتر مى ‏خواهد و پا به دهليز تاريخ مى ‏گذارد، در حالى كه اگر نمى ‏خواست، همچون قبايل وحشى، ميليون‏ها سال، همان بود. 📝اين انسان است كه مى ‏خواهد و تاريخ را مى ‏سازد. البته در تاريخ و همراه رابطه ‏هايش ناچار با جبرهاى تازه ‏اى روبرو مى ‏شود، كه بايد در كنار آن‏ها هم انتخاب كند و در موقعيت ‏هايى قرار مى ‏گيرد كه بايد در آنجا موضع بگيرد. ❛❛ عین‌صاد 📚  ج۴| ص ۱۰۷ #⃣ 👤: @ad_Einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓آیا با حکومت می توان مردم را دین دار کرد؟ ❔اگر امروز ائمه اطهار علیهم السلام حاکم بودند تمامی مشکلات جامعه، حل و فصل می‌شد؟ ❓آیا برای رسیدن به امنیت و رفاه احتیاج به حکومت دینی است؟ ❔ در هنگام تسلط دشمنان راه مبارزه، مستقیم و آشکار یا پنهانی؟ پاسخ این سوالات را در اندیشه استاد صفایی حائری بخوانیم. 🛒 لینک خرید 👇🏻 📚 👈🏻 بسته حکومت | عضو شوید 👉🏻 👤: @einsadshop_ad
📜 |🔰 در میان نار و نور 🔅كسانى كه اگر اتاق‏ شان كوچك بشود، ميزشان كهنه، حقوق‏شان ساييده و نام‏شان فراموش، دادشان درمى آيد و پشت مى ‏كنند و با زد و بندها به آن طرف ‏ها كشيده مى ‏شوند، اينان نمى ‏توانند بار حكومت على را به دوش بگيرند، كه اين پايه ‏ها تحمل اين بار را ندارند. 🔅كسى مى ‏تواند با على كار كند و به كارش مشغول هم باشد و دل بدهد، كه به شهادت رسيده و بهشت و جهنم را مى ‏بيند و در جلوى چشم دارد. 🔅 مى ‏بيند هر كلمه او، هر حركت او يا به آتش و يا به بهشت راه دارد. اين وجود نمى ‏تواند بى ‏تفاوت باشد كه بى ‏تفاوتى راه سومى‏ را باز نمى ‏كند. 🔅اين شهادت كه تو، در هر كلمه، در هر حركت و در هر فكر و خيال خودت، بهشت و جهنّم را بسته ‏اى ببينى كه با دستِ تو باز مى ‏شود، تو را آرام و بى ‏تفاوت و يا پرتوقع و ناز نازى نمى ‏گذارد، كه تو در ميان نار و نورى، در ميان آتش و بهشتى! 🔅تو مى ‏بينى كه به لحظه لحظه عمر تو سوختن و ساختن بسته شده، با اين بينش چه مى ‏كنى؟ 🔅«شُغِلَ مَنِ الْجَنَّةُ وَ النَّارُ أَمامَهُ»، جز آنكه مشغول شوى و با سعى و سرعت حركت كنى. منتظر پاداش و سپاس نباشى و نه فشار دشمن، كه حتى رنج دوست را دستاويزِ اشتغال خود بسازى. 🔅تو اگر فرزند چشم و هم چشمى و جوّ و روح جمعى بودى و مى ‏خواستى با كارهايت در چشم ‏ها بنشينى و نمايش بدهى، مى ‏توانستى كه با كلمه ‏اى قهر كنى و با كلمه ‏اى نرم شوى. 🔅اما تو فرزند تكليف ‏هايت هستى و دست پرورده اين شهادت كه مى ‏بينى بهشت و جهنم جلودار تو هستند. با اين بينش چه مى ‏كنى؟ ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۹۶ #⃣ 👤: @ad_Einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❔دین سنتی چه مشکلات و محدودیت هایی دارد؟ ❓ چگونه بار سنگین تکالیف دینی را به دوش بکشیم؟ ❔ آیا مکاتب غربی و شرقی در فرض توانایی اداره ی زندگی بشر جایگزین دین هستند؟ ❓ چرا دین به اهداف و آرمان های بشری مثل آزادی، عدالت و تکامل قانع نیست؟ ❔ چرا ما میان احکام دین و عقل تعارض احساس می کنیم؟ پاسخ این سوالات را در اندیشه استاد صفایی حائری بخوانیم. 🛒 لینک خرید 👇🏻 📚 👈🏻 بسته دین‌شناسی | عضو شوید 👉🏻 👤: @einsadshop_ad
📜 |🔰پاها و پایه ها 🪵ما در مجموعه حركت ‏ها و جنبش ‏هايمان، از كجا ضربه خورده ‏ايم؟ 🪵شيعه از ابتدا هدفى را دنبال كرده و مراحلى را در طول تاريخ خود طى كرده و در هر مرحله هم ضربه ‏هايى خورده است. 🪵 ما مى ‏توانيم از اين تجربه ‏ها و از تجربه خود به دست آوريم كه كمبودها كجا هستند و ضربه ‏پذيرى ‏ها و نقطه ضعف ‏ها كجاست. 🪵مى ‏توانيم محاسبه كنيم كه اين بارِ سنگين، با اين پاهاى بى رمق، امكان كشيدنش نيست. 🪵مى ‏توانيم بفهميم مادامى كه كادرى مشخص نشده، سازماندهى امكان ندارد؛ مخصوصاً در جايى كه خيلى ‏ها چوب لاى چرخ مى ‏گذارند و دهانشان را براى هو كردن باز گذاشته ‏اند. 🪵مى‏فهميم وقتى مى ‏خواهيم توپى را بالا بيندازيم، بايد يارانى داشته باشيم. اگر مى ‏خواهيم سازماندهى را شروع كنيم، بايد كادرى داشته باشيم و به هر زحمت آن را تهيه كنيم. 🪵ممكن است از بالا حركت كنيم و قدرت را در دست بگيريم كه به دست آوردن قدرت، مسأله ‏اى نيست، ولى نگه داشتن آن وابسته به داشتن كادر است. 🪵 ممكن است بتوان سقف ‏هاى پيش ساخته ‏اى تهيه كرد، ولى اين سقف ‏ها بايد بر روى پايه ‏هايى باشند و لزومى هم ندارد كه اين پايه ‏ها زياد باشند اما اگر يكى از پايه ‏ها بلغزد، عظمت بنا خود به انهدام آن كمك مى ‏كند. 🪵وقتى پايه ‏ها سست باشد، هر چه بنا عظيم باشد، زودتر شكسته و منهدم مى ‏شود. 🪵وقتى پايه ‏هاى قدرت ‏ها متزلزل شد، همان عظمت‏شان باعث خرد شدن و از هم پاشيدگى ‏شان مى ‏شود و جز گردى از آنها بلند نخواهد شد. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۴۶ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🌄 | 🔰 خوشى وجود ندارد مگر براى آنها كه با ناخوشى‌ها خوش هستند و با ناخوشى‌ها به خوبى‌ها مى‌رسند. ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
استاد علی صفایی حائری
🌄 #عکس | 🔰 خوشى وجود ندارد مگر براى آنها كه با ناخوشى‌ها خوش هستند و با ناخوشى‌ها به خوبى‌ها مى‌رسند
📜 |🔰خوشى وجود ندارد مگر براى آنها كه با ناخوشى‌ها خوش هستند و با ناخوشى‌ها به خوبى‌ها مى‌رسند. 🔸 خوشى وجود ندارد مگر براى آنها كه با ناخوشى‌ها خوش هستند و با ناخوشى‌ها به خوبى‌ها مى‌رسند. اين آيه‌ها نه تنها خوبى را نشان مى‌دهند كه راه رسيدن به خوبى را با قاطعيت بازگو مى‌نمايند كه: " لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ"؛ هيچگاه از هيچ راهى به خوبى بِرّ نمى‌رسيد، "حَتّى تُنْفِقُوا مِمّا تُحِبُّونَ‌"، تا اين كه از محبوب‌ها بگذريد و از عشق‌ها مايه بگذاريد. 🔸 گويا اين آيه‌ها در همين لحظه نازل شده‌اند و براى ما هستند و به زبان ما هستند. 🔸 تدبر در اين آيه‌هاست كه بار مى‌دهد و سرشارى مى‌آورد، در حالى كه تدبر در آيه‌هاى ديگر جز سرگردانى و خستگى و يا برداشت‌هاى تحميلى و ساختگى، بهره‌اى بدست نمى‌دهد. 🔸 هنگامى كه تحقيق علمى با نياز علمى اشتباه بشود و هنگامى كه سرگرمى و درمان خواهى، به هم آميخته گردد، تولد چنين تناقض‌هاى چاق و چله و بلبشوها و ابتذال‌هاى مزاحم، طبيعى است. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۳۳ #⃣ 👤: @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓ اگر قرآن نبود چه کمبودی در خود و جامعه خود احساس می کردیم؟ ❔ اگر فهم قرآن احتیاج به تخصص‌های ویژه دارد مردم عادی چگونه می توانند از قرآن بهره ببرند؟ ❓ قرآن بحث از خدا را چگونه مطرح می کند؟ اثبات وجود خدا یا ایجاد عشق به او؟ ❔ چرا تعابیر قرآن آن احساس و حرکتی که در صدر اسلام برای مردم ایجاد می‌کرد، برای ما ایجاد نمی کند؟ ❓ با چه نوع برخوردی، قرآن برای زندگی امروز ما کارآمد خواهد شد؟ پاسخ این سوالات را در اندیشه استاد صفایی حائری بخوانیم. 🛒 لینک خرید 👇🏻 📚 👈🏻 بسته قرآن | عضو شوید 👉🏻 👤: @einsadshop_ad
📜 |🔰دوست و دشمن 🤝🏼يك قهرمان، تا هنگامى كه به تمرين ‏هايى دست نزده باشد، آماده و ورزيده نيست و توانايى درگيرى ندارد و تحمل و استقامت مبارزه ‏اش صفر است. 🤝🏼بر اساس اين اصل و به خاطر آن نياز، انسان از تضادها و رقابت ‏هايى برخوردار گرديده و با دشمن ‏هايى همراه شده است. 🤝🏼اين دشمن ‏هاى درونى و بيرونى مى ‏خواهند سرمايه ‏هاى انسان و استعدادهاى عظيم او را در راه خود و براى خود به جريان بيندازند و كامروا گردند. 🤝🏼اين‏ها دشمن هستند چون از ما مى ‏كاهند و از سرمايه ‏هاى ما مى ‏ربايند و استعدادهاى ما را مى ‏خورند. 🤝🏼مگر يك دشمن جز اين كارى دارد؟ما با همين ملاك، دشمن خود را مى ‏شناسيم، گرچه در لباس دوست فرو رفته باشد. 🤝🏼 با همين ميزان او را مى ‏سنجيم، گرچه در ظاهر به ما چيزهايى هديه كرده باشد. 🤝🏼دشمن، كسى است كه مرا براى خودش مى ‏خواهد و از من برداشت مى ‏كند و دوست، آن كه مرا براى خودم مى ‏خواهد و بر من مى ‏افزايد و همين است كه نفس و خلق وشيطان، دشمن ما معرفى مى ‏شوند. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۹۶ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🏞 | 🔰 راستی که حسین علیه السلام گُل گلِ عشق است. ❛❛ عین‌صاد 📚 ع #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❔اگر هدف امام حسین علیه السلام قیام در برابر یزید بود، چرا بعد از سدّ راه حرّ، پیشنهادِ برگشت به مدینه را مطرح کردند؟ ❓چه کمبودی در حیات بشر در جوامع مختلف موجب، انتظار منجی شده است؟ ❔ با چه بینشی از انتظار به حجت، به اضطرار به حجت خواهیم رسید؟ ❓ چرا با آن همه تاکید رسول صلوات الله علیه مردم سراغ علی علیه السلام نیامدند؟ ❔ چرا حضرت زهرا سلام الله علیها برای پا باز پس گیری فدک تلاش و اصرار داشت؟ ❓ چگونه ممکن است مردمی که عاشق پیامبر بودند چندی پس از او به دختر یگانه اش چنین ستم کنند؟ پاسخ این سوالات را در اندیشه استاد صفایی حائری بخوانیم. 🛒 لینک خرید 👇🏻 📚 👈🏻 بسته امامت | عضو شوید 👉🏻 👤: @einsadshop_ad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 |🔰 شبهات و شهوات 🪔قطره ‏هاى بنزين در جايگاه خود، كارساز هستند و خروارها در فضاى آزاد، بى ‏حاصل. آدمى گرفتار حجم عمل مى ‏شود و به قناعت و غرور مى ‏رسد. 🪔 اما اگر عمل را با توان خويش، عمل را با عاملان ديگر و عمل را با عمل ‏هاى عاشقانه و مطلوب خود بسنجد، از توهّم مى ‏رهد و به تلاش و كوشش بيشتر مى ‏رسد و از استكثار خير و استقلال شرّ مى ‏رهد. 🪔آلودگى ‏ها گاهى از شبهات است و گاهى از شهوات. شبهات را بيّنات و قدر و استمرار و ارتباط هاى عظيم انسان كنترل مى ‏كنند. 🪔 شهوات را بايد با عشقى بزرگ‏تر و يا تأمين مناسب و يا اشتغال كامل و يا فراموشى و بركنارى از صحنه ‏هاى تحريك كننده و يا ذكر و يادآورى از كسانى كه مؤثر و محترم و دل‏نشين هستند، كنترل نمود و چه بسا كه در كورانِ شهوات بايد از تمامى اين مجموعه بهره گرفت و سيلاب بنيان كن را مهار كرد. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۲۳ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🌄 | 🔰 ذکر عباس علیه السلام دل را زنده می کند. ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 |🔰وقتی تلقّی ات را عوض کردی... لازمه رسيدن به حقوق متقابل اين است كه تلقّى آدمى از خودش عوض شود. مادامى كه اين تلقّى پايين است و مادامى كه آدمى از خودش همتى ندارد و به كم قانع است، هر حكومتى مى ‏تواند او را فريب دهد. حتى حكومت ‏هايى پايين ‏تر از سطح حكومت ‏هاى موجود هم مى ‏توانند تو را بشكنند و حتى لوطى ‏هاى محل مى ‏توانند تو را به سمت و سوى مقاصد خودشان ببرند. تو مى ‏توانى با ترس از آن‏ها و يا طمعى كه به آن‏ها دارى، به سمت خواسته ‏هاشان روى بياورى و بدون اين كه هيچ چيزى به تو بدهند و بدون اين كه بهداشت و امكان و خانه ‏اى براى تو تأمين كنند، باز تو در چاله نياز آن‏ها و در چنبره خواسته ‏هاى آن‏ها قرار بگيرى. وقتى كه به بيّناتى رسيدى و اين بيّنات، تلقّى تو را از خودت عوض كرد، طبيعتا به سطحى مى ‏رسى كه قراردادهاى جديدى را مى ‏خواهى، از حاكم توقّع جديدى دارى و اين توقّع است كه تو را به على نزديك مى ‏كند و اين توقّع است كه خوف و وحشت را در دل ديگران مى ‏آورد. با اين تلقّى جديد، ديگر كسى مانند مالك در دست ‏هاى معاويه جا نمى ‏گيرد. بر خلاف عمرو عاص، كه او مصر را مى ‏خواهد و با همه شيطنتش در دست ‏هاى كوچك معاويه جا مى ‏شود و با ذلت و حقارت هم او را جمع مى ‏كند. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۴۱ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🌄 | 🔰 انسان هنگامی انسان است که با تمام وجودش حركت کند و با انتخاب خويش گام بردارد... ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
استاد علی صفایی حائری
🌄 #عکس | 🔰 انسان هنگامی انسان است که با تمام وجودش حركت کند و با انتخاب خويش گام بردارد... ❞ عین‌صاد
📜 |🔰انسان هنگامی انسان است که با تمام وجودش حركت کند و با انتخاب خويش گام بردارد... 🔸كنجكاوى، انسان را به شناسايى از خويش و از هستى دعوت مى ‏كنند. انسان در فاصله ‏ى تولد و مرگ، ناچار گام ‏هايى برمى ‏دارد و كارهايى انجام مى ‏دهد. اين گام ‏ها و اين كارها مى ‏توانند انتخاب انسان باشند و مى ‏توانند تلقين و تقليد و تحميل و ... 🔸انسان، هنگامى انسان است كه با تمام وجودش حركت كند و با انتخاب خويش گام بردارد. براى اين انتخاب ناچار است شناخت ‏هايى بدست بياورد. انتخاب بدون ارزيابى و سنجش امكان ندارد. 🔸همين نياز، همين ضرورت است كه انسان را به شناسايى خويش و هستى مى ‏خواند. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۳۱ #⃣ 👤: @ad_einsad