بسم الله الرحمن الرحیم
🔺《اطلاعات شعب استانی(مسئولان و رابطین) برگزارکننده طرح بینش مطهر در #سراسر_ کشور》🔻◇◇◇◇◇
۱. شعبه آذربایجان شرقی مرکز استان: تبریز. شعبه آذربایجان شرقی - آقای سوار - ۰۹۱۴۴۹۳۶۲۷۶
□ آدرس کانال اطلاع رسانی:○○ ایتا و گپ
➡️@tarbyat1
٢. شعبه آذربایجان غربی - آقای احمدزاده - ۰۹۱۴۱۸۸۲۹۵۴
□ آدرس کانال اطلاع رسانی: ○○ ایتا
➡️https://eitaa.com/bineshag
٣.شعبه اردبیل - آقای توانا - ۰۹۱۴۱۵۲۸۴۹۴
□ آدرس کانال اطلاع رسانی: ○○ ایتا
➡️@tarbiatmoalem_ard
٤. شعبه اصفهان - آقای خالقی پور - ۰۹۱۳۲۶۶۷۷۲۹ -۰۹۱۳۸۷۶۲۷۸۱
□ آدرس کانال اطلاع رسانی: ○○ایتا
@bineshmotahar_isf
٥. شعبه البرز - آقای رفیعی - ٠٩۱٢٦٦٣٠٨٢٧
□آدرس کانال اطلاع رسانی: ○○ ایتا
➡️@alborzian
٦.شعبه ایلام - آقای صفربیگی -خانم دیده پور -٠٩۱٦٧٣٧٠٧۱٣
□ آدرس کانال اطلاع رسانی: ○○ ایتا
➡️http://eitaa.com/joinchat/1355743246Caa034e37c5
٧.شعبه تهران
- حجه الااسلام خانمحمدی - ٠٩۱٢٧٢٨٥٤٩٩- خانم صنعتگر- ٠٩۱٢۱٠٦٠٩٢٢
□آدرس کانال اطلاع رسانی: ○○ ایتا
➡️@bineshe_tehran
□پرسش و پاسخ در ایتا:
➡️http://eitaa.com/joinchat/610926604C252037914f
٨.شعبه خراسان جنوبی- آقای کریمی - ۰۹۱۵۶۶۵۹۹۱۶
□ آدرس کانال اطلاع رسانی: ○○ ایتا، سروش، بله ، آی گپ و گپ
➡️ @bineshmotahar_khj
٩.شعبه خراسان رضوی - آقای عبادی - ۰۹۱۵٧٣٣٠٧٣٥ - آقای حسین زاده - ٠٩۱٢٣٨٤۱۱٢٥
□آدرس کانال اطلاع رسانی: ○○ ایتا - گپ
🆔 @Binesh_Motahar_kh
١٠.شعبه خراسان شمالی- آقای سعیدی - ۰۹۱۵۹۸۶۹۰۰۵
□آدرس کانال اطلاع رسانی: ○○ سروش:
➡️https://sapp.ir/bineshmotahar_kh_sh
١١. شعبه خوزستان - آقای کسایی- ۰۹۱۶۳۰۵۸۱۶۲
□ ادرس کانال اطلاع رسانی: ○○ایتا
➡️@binesh_kh
١٢. شعبه زنجان - خانم خداکرمی - ۰۹٣۰٣۹۶٤۰٦٣
□ آدرس کانال اطلاع رسانی :○○ ایتا
➡️@ghalamemotahar_zanjan
١٣. شعبه سمنان - خانم غزنچایی -۰۹۱۹۲۷۳۵۹۰۷
□ آدرس کانال اطلاع رسانی: ○○ سروش و بله و ایتا
➡️ https://eitaa.com/bineshsemnan
١٤.شعبه سیستان و بلوچستان - آقای نادری - ۰۹۲۱۵۶۲۳۴۲۴
□آدرس کانال اطلاع رسانی:○○ سروش و ایتا و تلگرام
➡️@sbbinesh
١٥. شعبه فارس - آقای شریف زاده - ۰۹۱۰٧۰۰۰۰٣۰ - ۰٧۱٣٨٣٠١٨٣٦
آقای موسوی - ۰۹۱٧٨٥٢٧۱٣٤
□ آدرس کانال اطلاع رسانی: ○○ ایتا
➡️https://eitaa.com/saqeb11
١٦.شعبه قزوین - خانم امینی - ٠٩٠١٤٧٦٥٣٦٧- ٠٩١٠٠٩١٢٢٤٩
آدرس کانال اطلاع رسانی:○○ ایتا👇
➡️https://eitaa.com/binash_motahr
١٧.شعبه قم - آقای امینیان - آقای رحیمیان-۰۹۱٣۲٥٣٠٨۱۲ - خواهران - خانم مصلح - ۰۹۱۲۷۵۲۰۹۲۷-
□ آدرس کانال اطلاع رسانی :○○ ایتا
➡️ https://eitaa.com/qom_tarbiat
١٨. شعبه کاشان- آقای احمدی زاده-۰۹۱٣٣٦٢۹۰٢٧
➡️@bineshenab
١٩. شعبه کرمان - آقای علیزاده -۰۹۱٣٧۵٨۹٣۹۵-خواهران - خانم فریزنی -(بجز چهارشنبه و پنجشنبه ها - ۱۵ الی ۱٧) ۰۹۱٣٧٣٣۴۶٣۴
□ آدرس کانال اطلاع رسانی دبیرخانه:○○ ایتا
➡️https://eitaa.com/binesh_motahar_kerman
٢٠. شعبه کرمان - جنوب - خانم اکبری - ۰۹۱٣۰٤۹۰٤٦٨
□ آدرس کانال اطلاع رسانی دبیرخانه:○○ ایتا
➡️http://eitaa.com/joinchat/3748397066C64ca79deca
٢۱.شعبه کرمانشاه - آقای ابراهیمی - ۰۹۱٧۹٨٨۱۱٥٧
□ آدرس کانال اطلاع رسانی: ○○ ایتا
➡️http://eitaa.com/joinchat/1365573645C0f936f2e46
٢٢. شعبه کهکیلویه و بویر احمد - آقای خوبی نژادیان - ۰۹۳۰۹۱۲۲۰۰۷
□آدرس کانال اطلاع رسانی :○○ ایتا
➡️@andishayemotahar
٢٣. شعبه گلستان - آقای توحیدی راد - برادران: ۰۹۹۰۴۷۱۱۴۹۴-خواهران: ۰۹۳۸۹۵۵۳۸۶۳
□ آدرس کانال اطلاع رسانی: ○○ایتا و سروش
➡️@bineshemotahar_g
٢٤.شعبه گیلان - آقای امیری - ۰۹۱۱۲۳۷۶۷۵۷
□ آدرس کانال اطلاع رسانی: ○○ ایتا
➡️@Guilanbinesh
□ ارتباط با مسئول دوره: @Dr_MohammadAmiri
٢٥.شعبه لرستان - آقای علمدار - ۰۹۱۲۰۱۵۵۰۳۷
□ آدرس کانال اطلاع رسانی: ○○ ایتا
➡️@bineshemotaharlorestan
٢٦. شعبه مازندران - خانم حاتمی - ۰۹۱۱۸۶۱۶۴۱۷
□ آدرس کانال اطلاع رسانی:○○ ایتا
➡️@andishenabmazandaran
٢٧.شعبه استان مرکزی - خانم نعمتی - ۰۹۱٨٢٥٥۹٣۹٨
خانم قربانی- ۰۹۱٨۹٨۷٥٢۴٥
□آدرس کانال اطلاع رسانی : ○○ ایتا و سروش
□آدرس کانال مخصوص دوره استان مرکزی👇
➡️https://eitaa.com/tarbiatmorabi
➡️https://sapp.ir/tarbiatemorabi
٢٨. شعبه هرمزگان - آقای عطایی - ۰۷۶۳۳۶۸٢۴۵۸- ۰۹۱۷۵۴۸۱۵۶۶
آقای موسوی(بندرعباس) -۰۹۳۰۸۵۴۵۱۳۴
□ آدرس کانال اطلاع رسانی: ○○ ایتا
➡️https://eitaa.com/bineshe_motahar_hormozgan
٢٩. شعبه همدان
شماره شعبه: ۰۹۱۸۷۱۳۵۶۴۸(شنبه تا ۴شنبه_ ساعت۱۵الی۱۷)
□آدرس کانال اطلاع رسانی: ○○سروش و ایتا
➡️@taliemotaharhamedan
٣٠.شعبه یزد
آقای علوی - آقای زارع - ۰۹۱٣٩۵٣۶۵٩۱
□ آدرس کانال اطلاع رسانی: ○○ سروش و بله و ایتا
➡️ @bmyazd
#بینش_مطهر
#شعب_سراسر_کشور
#به_روزرسانی_بیست_و_دوم_آبان_نود_و_هفت
🔹🔺🔸🔺
🔷🔷🔷🔷🔷🔷
🔷🔷🔷
@داستان یازدهم:
اعرابي و رسول اکرم(ص)
عربي بياباني و وحشي وارد مدينه شد و يکسره به مسجد آمد تا مگر از رسول خدا سيم و زري بگيرد. هنگامي وارد شد که رسول اکرم در ميان انبوه اصحاب و ياران خود بود. حاجت خويش را اظهار کرد و عطائي خواست. رسول اکرم چيزي به او داد، ولي او قانع نشد و آن را کم شمرد، بعلاوه سخن درشت و ناهمواري بر زبان آورد و نسبت به رسول خدا جسارت کرد. اصحاب و ياران سخت در خشم شدند و چيزي نمانده بود که آزاري به او برسانند، ولي رسول خدا مانع شد.
رسول اکرم بعداً اعرابي را با خود به خانه برد و مقداري ديگر به او کمک کرد.
ضمنا اعرابي از نزديک مشاهده کرد که وضع رسول اکرم به وضع رؤسا و حکامي که تاکنون ديده شباهت ندارد و زر و خواستهاي در آنجا جمع نشده.
اعرابي اظهار رضايت کرد و کلمهاي تشکرآميز بر زبان راند. در اين وقت رسول اکرم به او فرمود: «تو ديروز سخن درشت و ناهمواري بر زبان راندي که موجب خشم اصحاب و ياران من شد. من ميترسم از ناحيه آنها به تو گزندي برسد. ولي اکنون در حضور من اين جمله تشکرآميز را گفتي. آيا ممکن است همين جمله را در حضور جمعيت بگويي تا خشم و ناراحتي که آنان نسبت به تو دارند از بين برود؟» اعرابي گفت: «مانعي ندارد.»
روز ديگر اعرابي به مسجد آمد، درحالي که همه جمع بودند. رسول اکرم رو به جمعيت کرد و فرمود: «اين مرد اظهار ميدارد که از ما راضي شده، آيا چنين است؟» اعرابي گفت: «چنين است» و همان جمله تشکرآميز که در خلوت گفته بود تکرار کرد. اصحاب و ياران رسول خدا خنديدند.
🔻🔻🔻🔻🔻👇
در اين هنگام رسول خدا رو به جمعيت کرد و فرمود: «مثل من و اين گونه افراد، مثل همان مردي است که شترش رميده بود و فرار ميکرد، مردم به خيال اينکه به صاحب شتر کمک بدهند فرياد کردند و به دنبال شتر دويدند. آن شتر بيشتر رم کرد و فراريتر شد. صاحب شتر مردم را بانگ زد و گفت خواهش ميکنم کسي به شتر من کاري نداشته باشد، من خودم بهتر ميدانم که از چه راه شتر خويش را رام کنم.
«همينکه مردم را از تعقيب باز داشت، رفت و يک مشت علف برداشت و آرام آرام از جلو شتر بيرون آمد. بدون آنکه نعرهاي بزند و فريادي بکشد و بدود، تدريجا درحالي که علف را نشان ميداد جلو آمد. بعد با کمال سهولت مهار شتر خويش را در دست گرفت و روان شد.
«اگر ديروز من شما را آزاد گذاشته بودم حتما اين اعرابي بدبخت به دست شما کشته شده بود- و در چه حال بدي کشته شده بود، در حال کفر و بت پرستي- ولي مانع دخالت شما شدم و خودم با نرمي و ملايمت او را رام کردم.» «1»
(1). کحل البصر، صفحه 70.
🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷
بینش مطهر/محتوای علمی
https://eitaa.com/elmi_binesh
🍀🍀🍀🍀🍀
🍀🍀🍀
🍀
داستان اعرابی و رسول اکرم(ص)👆
چه درس هایی برای امروز ما دارد؟
آیا برخورد بعضی از ماها با بعضی از جوانان و افراد خام و بی خبر امروزی، برخوردی پیامبرانه است؟
چقدر دنبال جذب و نرم کردن دل ها هستیم؟
آیا فرقی میان فریب خوردگان و مغرضان قائلیم؟
آیا سعی می کنیم فریب خوردگان و بی خبران را به سمت مغرضان و منافقان سوق ندهیم؟
🍀🍀🍀🍀
بینش مطهر/محتوای علمی
https://eitaa.com/elmi_binesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحيم
📢 آغاز دومین دوره کشوری تربیت مدرس و مربی، ۸ آذر
✳️ در تهران و بیش از ٣٠ استان و شهرستان در سراسر کشور
آخرین مهلت ثبت نام: ۴ آذر:👇👇
http://Bineshemotahar.ir
🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷
بینش مطهر/محتوای علمی
https://eitaa.com/elmi_binesh
🌿🍃🌺🌿🍃🌺
هنر فلسفی استاد مطهری
هنر فلسفی شهید مطهری نه تنها این بود که توانست فلسفه ملاصدرا را از اساتید بنام بفهمد یا فلسفه غرب را با مطالعه عمیق ادراک کند، بلکه هنر اصلی او این بود که در حوزه فلسفه صاحبنظر بود. ایشان میتوانست بین آنچه که از غرب به شرق آمده است و آنچه در خود شرق ذخیره است، داوری کند و در پرتو آن تحلیل عمیق، اوج فلسفه شرق را با حضیض فلسفه غرب بررسی کند و درست تحلیل کند. مرحوم مطهری میکوشید با برهان ثابت کند که فلسفه شرق از مدیریت علمی و برهانی برخوردار است. آنچه را که استاد علامه طباطبایی در خصوص خلاصه افکار اندیشمندان غرب و تسلط حکمت شرق در جلسات خصوصی بیان میکرد، مرحوم مطهری خوب مییافت و به قلم خوب تقریر میکرد. حضور شهید مطهری در جلسات خصوصی درس استاد علامه برای همه ما تازگی داشت. شبی که استاد مطهری برای شرکت در جلسات خصوصی به قم میآمدند، آن جلسه پربارتر و پربرکتتر بود، زیرا سؤالهای عمیقی طرح میکردند که در قبال آن، همه از استاد علامه جواب عمیقی دریافت میکردند و ایشان مایه برکت سؤال بود.
آیتالله جوادی آملی (مصلح بیدار، ج 2 / ص 100)
🌿🍃🌺🌿🍃🌺
بینش مطهر/محتوای علمی
https://eitaa.com/elmi_binesh
🌺🍃🌺🍃
اساسا این تقسیم درستی نیست که ما علوم را به دو رشته تقسیم کنیم: علوم دینی و علوم غیر دینی، تا این توهم برای بعضی پیش بیاید که علومی که اصطلاحا علوم غیر دینی نامیده می شوند از اسلام بیگانه اند.جامعیت و خاتمیت اسلام اقتضا می کند که هر علم مفید و نافعی را که برای جامعه اسلامی لازم و ضروری است علم دینی بخوانیم( ده گفتار ص 173)
🌺🍃🌺
بینش مطهر/محتوای علمی
https://eitaa.com/elmi_binesh
🔷🌿🔷🌿
امروز هم ما به خواجه نصيرالدينها، بوعلي سيناها، ملا صدراها، شيخ انصاريها، شيخ بهاييها، محقق حلّيها و علامه حلّيها احتياج داريم اما خواجه نصيرالدين قرن چهاردهم نه خواجه نصيرالدين قرن هفتم، بوعلي قرن چهاردهم نه بوعلي قرن چهارم، شيخ انصاري قرن چهاردهم نه شيخ انصاري قرن سيزدهم، يعني همان خواجه نصير و همان بوعلي و همان شيخ انصاري با همه آن مزاياي فرهنگي به علاوه اينکه بايد به اين قرن تعلق داشته باشد و درد اين قرن و نياز اين قرن را احساس نمايد.
(م.آثار 24ص76)
🌿🔷🌿🔷🌿
بینش مطهر/محتوای علمی
https://eitaa.com/elmi_binesh
🍃🍂🍃🍂🍃
@داستان دوازدهم:
مرد شامي و امام حسين(ع)
شخصي از اهل شام به قصد حج يا مقصد ديگر به مدينه آمد. چشمش افتاد به مردي که در کناري نشسته بود. توجهش جلب شد. پرسيد: اين مرد کيست؟ گفته شد:
«حسين بن علي بن ابي طالب است.» سوابق تبليغاتي عجيبي «1»که در روحش رسوخ کرده
بود موجب شد که ديگ خشمش به جوش آيد و قربة الي اللَّه آنچه ميتواند سبّ و دشنام نثار حسين بن علي بنمايد. همينکه هرچه خواست گفت و عقده دل خود را گشود، امام حسين بدون آنکه خشم بگيرد و اظهار ناراحتي کند، نگاهي پر از مهر و عطوفت به او کرد و پس از آنکه چند آيه از قرآن- مبني بر حسن خلق و
عفو و اغماض- قرائت کرد به او فرمود: «ما براي هر نوع خدمت و کمک به تو آمادهايم.»
آنگاه از او پرسيد: «آيا از اهل شامي؟» جواب داد: آري. فرمود: «من با اين خلق و خوي سابقه دارم و سرچشمه آن را ميدانم.».
پس از آن فرمود: «تو در شهر ما غريبي، اگر احتياجي داري حاضريم به تو کمک دهيم، حاضريم در خانه خود از تو پذيرايي کنيم، حاضريم تو را بپوشانيم، حاضريم به تو پول بدهيم.».
مرد شامي که منتظر بود با عکس العمل شديدي برخورد کند و هرگز گمان نميکرد با يک همچو گذشت و اغماضي روبرو شود، چنان منقلب شد که گفت:
«آرزو داشتم در آن وقت زمين شکافته ميشد و من به زمين فرو ميرفتم و اينچنين نشناخته و نسنجيده گستاخي نميکردم. تا آن ساعت براي من در همه روي زمين کسي از حسين و پدرش مبغوضتر نبود، و از آن ساعت برعکس، کسي نزد من از او و پدرش محبوبتر نيست.» ( نفثة المصدور محدث قمي، صفحه 4.)
🔻🔻🔻🔻🔻🔻👇
(1). شام در زمان خلافت عمر فتح شد. اول کسي که امارت و حکومت شام را در اسلام به او دادند يزيدبن ابي سفيان بود. يزيد دو سال حکومت کرد و مرد. بعد از او حکومت اين استان پرنعمت به برادر يزيد، معاوية بن ابي سفيان واگذار شد. معاويه بيست سال تمام در آنجا با کمال نفوذ و اقتدار حکومت کرد. حتي در زمان عمر که زود به زود حکام عزل و نصب ميشدند و به کسي اجازه داده نميشد که چند سال حکومت يک نقطه را در دست داشته باشد و جاي خود را گرم کند، معاويه در مقر
حکومت خويش ثابت ماند و کسي مزاحمش نشد. به قدري جاي خود را محکم کرد که بعدها به خيال خلافت افتاد. پس از بيست سال حکومت- بعد از صحنههاي خونيني که به وجود آورد- به آرزوي خود رسيد و بيست سال ديگر به عنوان خليفه مسلمين بر شام و ساير قسمتهاي قلمرو کشور وسيع اسلامي آن روز حکومت کرد.
به اين جهات، مردم شام از اولين روزي که چشم به جهان اسلامي گشودند، در زير دست امويان بزرگ شدند، و همچنانکه ميدانيم امويها از قديم با هاشميان خصومت داشتند. در دوران اسلام و با ظهور اسلام خصومت امويان با هاشميان شديدتر و قويتر شد و در آل علي تمرکز پيدا کرد. بنابراين مردم شام از اول که نام اسلام را شنيدند و به دل سپردند، دشمني آل علي را نيز به دل سپردند و روي تبليغات سوء امويها دشمني آل علي را از ارکان دين ميشمردند. اين بود که اين خلق و خوي از آنها معروف بود.
🍃🍂🍃🍂🍃
بینش مطهر/محتوای علمی
https://eitaa.com/elmi_binesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ ویژه #هفته_وحدت
📹 ببینید| رهبرانقلاب: شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دو لبهی یک قیچی هستند
⚠️ سعیشان این است مسلمانان را به جان هم بیندازند و به آتش اختلافات بدمند
💻 @Khamenei_ir
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
بینش مطهر/محتوای علمی
https://eitaa.com/elmi_binesh
🌺🌿🌺🌿🌺
سيره و روش شخص اميرالمؤمنين علي عليه السلام براي ما بهترين و آموزندهترين درسهاست. علي عليه السلام راه و روشي بسيار منطقي و معقول که شايسته بزرگواري مانند او بود اتخاذ کرد.
او براي احقاق حق خود از هيچ کوششي خودداري نکرد، همه امکانات خود را به کار برد که اصل امامت را احيا کند، اما هرگز از شعار «يا همه يا هيچ» پيروي نکرد. برعکس، اصل «ما لايدرک کلّه لايترک کلّه» را مبناي کار خويش قرار داد.
علي در برابر ربايندگان حقش قيام نکرد و قيام نکردنش اضطراري
🔻🔻🔻🔻👇👇
نبود، بلکه کاري حسابشده و انتخابشده بود. او از مرگ بيم نداشت، چرا قيام نکرد؟ حداکثر اين بود که کشته شود. کشته شدن در راه خدا منتهاي آرزوي او بود. او همواره در آرزوي شهادت بود و با آن از کودک به پستان مادر مأنوستر بود. علي در حساب صحيحش بدين نکته رسيده بود که مصلحت اسلام در آن شرايط، ترک قيام و بلکه همگامي و همکاري است. خود کراراً به اين مطلب تصريح ميکند.
در يکي از نامههاي خود به مالکاشتر (نامه 62 از نامههاي نهجالبلاغه) مينويسد:
فَأمْسَکتُ يدي حَتّي رَأيتُ راجِعَةَ النّاسِ قَدْ رَجَعَتْ عَنِ الْاسْلامِ، يدْعونَ الي مَحْقِ دينِ مُحَمَّدٍ صَلَّي اللَّهُ عَلَيهِ وَ آلِهِ، فَخَشيتُ انْ لَمْانْصُرِ الْاسْلامَ وَ اهْلَهُ انْ اري فيهِ ثَلْماً اوْ هَدْماً تَکونُ الْمُصِيبَةُ بِهِ عَلَي اعْظَمَ مِنْ فَوْتِ وِلايتِکمُ الَّتي انَّما هِي مَتاعُ ايامٍ قَلائِلَ.
من اول دست خود را پس کشيدم، تا ديدم گروهي از مردم از اسلام بازگشتند و مردم را به نابودي دين محمد صلي الله عليه و آله دعوت ميکنند. پس ترسيدم که اگر به ياري اسلام و مسلمين برنخيزم شکاف يا انهدامي در اسلام خواهم ديد که مصيبت آن از فوت خلافت چندروزه بسي بيشتر است.
در شوراي شش نفري پس از تعيين و انتخاب عثمان به وسيله عبدالرحمن بن عوف، علي عليه السلام شکايت و هم آمادگي خود را براي همکاري اينچنين بيان کرد:
لَقَدْ عَلِمْتُمْ انّي احَقُّ النّاسِ بِها مِنْ غَيري، وَ وَ اللَّهِ لَاسَلِّمَنَّ ما
🔻🔻🔻🔻👇👇
سَلِمَتْ امورُ الْمُسْلِمينَ وَ لَمْيکنْ فيها جَوْرٌ الّا عَلَي خاصَّةً (خطبه 72)
شما خود ميدانيد من از همه براي خلافت شايستهترم، و حال به خدا قسم مادامي که کار مسلمين روبراه باشد و رقيبان من تنها به کنار زدن من قناعت کنند و تنها شخص من مورد ستم واقع شده باشد، مخالفتي نخواهم کرد و تسليم خواهم بود.
اينها ميرساند که علي اصل «يا همه يا هيچ» را در اين مورد محکوم ميدانسته است. نيازي نيست درباره روش و سيره علي عليه السلام در اين موضوع بيشتر بحث شود، شواهد و دلايل تاريخي در اين زمينه فراوان است.
(مقاله الغدیر و وحدت اسلامی)
🌺🌿🌺🌿🌺
بینش مطهر/محتوای علمی
https://eitaa.com/elmi_binesh
🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺
🌿🌺🌿🌺🌿
🌺🌿🌺
علی(ع) فدایی وحدت
🔷🔷🔷🔷🔷🔷
اسلام دين وحدت و اتفاق است. الآن شما ببينيد کار تبليغات استعماري به کجا رسيده که اگر کسي سخن از وحدت اسلامي بگويد عدهاي از نظر مذهبي او را تکفير ميکنند که تو ميگويي وحدت اسلامي؟! وحدت اسلامي بر خلاف مذهب تشيع است!
علي فداي وحدت اسلامي شد. چه کسي به اندازه علي براي وحدت اسلامي احترام قائل بود؟ اين ديگران بودند که ميبريدند و اين علي بود که وصل ميکرد.
يک آقايي روي منبر ميگفت: الحمدللَّه، يادم است که از اول عمرم با وحدت اسلامي مخالف بودم! (خدا مثل تو را زياد نکند در اين جامعه!) قرآن ميفرمايد: وَ اعْتَصِموا بِحَبْلِ اللَّهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقوا وَ اذْکروا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَيکمْ اذْ کنْتُمْ اعْداءً فَا لَّفَ بَينَ قُلوبِکمْ «آل عمران/ 103».آيه ديگر: وَ لا تَکونوا کالَّذينَ تَفَرَّقوا وَ اخْتَلَفوا مِنْ بَعْدِ ما جاءَهُمُ الْبَيناتُ «آل عمران/ 105». آيه ديگر: وَ لا تَنازَعوا فَتَفْشَلوا وَ تَذْهَبَ ريحُکمْ «انفال /46».مسلمين! با يکديگر تنازع و اختلاف نداشته باشيد که فَشَل و سست ميشويد، نيروي شما گرفته ميشود، بعد بو و خاصيت از شما گرفته ميشود. يک جمعيتي که وحدت نداشته باشد و اختلاف داشته باشد سست است، ديگر آن بو و رايحه خوشي که از يک جامعه واقعي اسلامي بلند ميشود از آن جامعه بلند نميشود.
(پانزده گفتار)
🔷🔷🔷🔷🔷🔷
بینش مطهر/محتوای علمی
https://eitaa.com/elmi_binesh
❓❓❓❓❓
❓❓❓
👆👆👆
واقعا با وجود سیره روشن و عملی و تردید ناپذیر علی علیه السلام در بحث وحدت اسلامی
چرا عده ای بر اختلاف و تشتت اصرار می ورزند؟؟!
چرا عده ای کاسه داغ تر از آش به بهانه دفاع از تشیع، کارهایی می کنند که امام متقین (ع) و پیشوای شیعیان انجام نداد؟؟!
علی (ع) فاطمه (س) و محسنش(ع) فدا شدند ولی حاضر نشد وحدت مسلمین را به خطر بیندازد، آنوقت چطور عده ای با تحریک احساسات عوام، وحدت شکنی می کنند؟؟!
تا کی باید با دوری از اندیشه های ناب اسلامی، عوام فریبان و کج اندیشان و مقدس مابان، میدان دار عرصه های فکری باشند؟؟!
❓❓❓❓❓
بینش مطهر/محتوای علمی
https://eitaa.com/elmi_binesh