eitaa logo
سواد رسانه‌ای با اساتید مشهد
12هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.9هزار ویدیو
194 فایل
فرزندان خود را از غرق شدن در فضای مجازی نجات دهید .
مشاهده در ایتا
دانلود
284.4K
من فرزند پسری ۱۴ ساله دارم از صبح تا ساعت ۱۲ شب گوشی بازی میکنه حتی سر کلاس های درس و خیلی پرخاشگر شده و دچار خودزنی شده می خواستم ببینیم چطوری با این نوجوان برخورد کنم؟
بخش دوم B.T.jpg
927.4K
⁉️ استراتژی دفاع در مسائل تربیتی؟ 💎 استراتژی دفاع در مسائل تربیتی بدین معناست که برای نوجوان امکان مطالعه؛ تحقیق و پژوهش پیرامون پدیده های مختلف را فراهم کرد. 🔻 بخش دوم 📌 حجت‌الاسلام والمسلمین دسمی 🆔 @Dasmi_org
اینفوگرافی گروه موسیقی B.T.S.png
920.5K
⁉️ سوال🔻 ➖ برخی نوجوانان خیلی به گروه B.T.S گرایش دارند، لطفاً بفرمایید که چگونه با این افراد مواجه شویم؟ 🔻 بخش اول 📌 حجت‌الاسلام والمسلمین دسمی 🆔 @Dasmi_org
اینفوگرافی داروی درمان.png
9.88M
💎 داروی درمان؟در تبیین روش مواجه با نوجوانانی که وابسته به گروه B.T.S و گروه های مشابه هستند. ➖ برخی برای درمان افرادی که گرفتار گروه B.T.S و وابسته به چنین گروه هایی هستنددارویی می‌دهند که به بیماری حمله می‌کند و برخی ها دارویی می‌دهند که بدن بیمار را قوی کند و بدن به صورت درون زا با مشکل مواجه شود، برخی هم در شرائط خاص و ویژه ترکیبی عمل می کنند. 🔻 بخش سوم 📌 حجت‌الاسلام والمسلمین دسمی 🆔 @Dasmi_org
11.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🔘چرا بازی های رایانه ای جذاب هستند؟ 1️⃣ قدرت انتخاب ▪️کاربران در بدو ورود به بازی‌ها، با انتخاب‌های متعددی مواجه و روبرو می‌شوند. ▫️ادامه بازی و رفتن به مراحل بالاتر به تصمیم گیری و انتخاب درست کاربران بستگی دارد. این انتخاب های متعدد شما را درگیر می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید و وقتی بتوانید چند مرحله را به راحتی پشت سر بگذارید دیگر طاقت رها کردن بازی را ندارید و عمیقا درگیر آن می‌شوید که از دلایل مهم بروز اعتباد رسانه‌ای در مخاطب است.
| 🔘چرا بازی های رایانه ای جذاب هستند ؟ 2️⃣ تنوع بخشیدن به بازی ◾️بازی های رایانه ای مختص سن خاصی نیست. کودکان، نوجوانان، دانشجویان، افراد میانسال و به طور کلی هر کاربر با هر سن و علاقه ای را به خود جذب می کند. همچنین در بسیاری از بازی ها شما می توانید سطح بازی را تعیین کنید و انتخاب هایی نظیر رنگ، لباس، محیط بازی، نام شخصیت و... را انتخاب کنید.
5.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🔘چرا بازی های رایانه ای جذاب هستند؟ 3️⃣ تلاش برای ارضای کنجکاوی و ماجراجویی کاربران ◾️وجود یک داستان جذاب در بازی های رایانه ای علتی است که بسیاری از افراد را جذب بازی می کند. ▫️بازی رایانه ای را می توان با یک فیلم مقایس کرد. بسیاری از ما فیلم ها و سریال ها را دنبال می کنیم تا بفهمیم در نهایت چه اتفاقی می افتد. ◾️کشف معمای داستان بازی باعث می شود تلاش کنیم به مراحل بالاتری برسیم و راه حلی برای موانع در بازی پیدا کنیم. ▫️کنجکاوی برای فهمیدن داستان بازی و اتفاقاتی که قرار است در هر مرحله از بازی رخ دهد لذت غیرقابل وصفی برای برخی از کاربران بازی های رایانه ای به وجود می آورد.
15.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ اهمیت بازی‌های رایانه‌ای 🎙 سخنران : سید علیرضا آل‌داود
6.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | تحلیلی بر عکس‌العمل بازی‌ها 👤استاد عبدالمجید تناور
📢 (ESRA): 🔷 یكی از مهم‌ترین دلایل گرایش شدید افراد به دنیای مجازی این است كه فرد در برخورد با این دنیای نامحدود و جدید، می‌تواند مفاهیمی چون شجاعت، ترس، لذت، سرعت، قدرت، مدیریت و امثال آن‌ها را تجربه نماید. تجربه چنین مفاهیمی در دنیای واقعی و در زمانی بسیار کوتاه، تقریباً غیر ممكن و محال می‌باشد. بنابراین روز به‌ روز به تعداد افراد مخاطب بازی‌های رایانه‌ای افزوده می‌شود و این در حالی است كه تنوع سنی علاقمندان به بازی‌های رایانه‌ای نیز گسترش می‌یابد. بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند تأثیرات ویژه‌ای را بر ‌مخاطبین خود داشته باشند. برای نمونه در یك بازی خشن، بازیكن ممكن است روزها و ماه‌های متمادی نقش خاصی را در بازی به عهده گرفته و با همزاد‌پنداری، نقش خود را در داستان بازی ببیند و با فهم کامل آن، كاملاً تحت تاثیر آن قرار گیرد. بدین‌ترتیب، تأثیرات ناشی از بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند چندین برابر یك فیلم در كاربر ایجاد واكنش نماید. 🔷 با توجه به وجود صحنه‌های غیر‌اخلاقی، خشن، دلهره‌آور و‌ از این قبیل، در بسیاری از بازی‌ها و همچنین نگرانی‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی خانواده‌ها و مسؤولین فرهنگی كشورهای مختلف، كشورها را به تدوین نظام‌ ویژه‌ای برای رده‌بندی بازی‌های رایانه‌ای وادار كرده است. با تدوین این نظام و داشتن كنترل‌‌های لازم و ارایه اطلاعات دقیق به خانواده‌ها، می‌توان از صدمات جبران‌ناپذیری كه گروه سنی اصلی مخاطب این گونه بازی‌ها یعنی كودكان و نوجوانان را تهدید می‌كنند، جلوگیری به عمل آورد. 🔷 بنابراین تدوین نظام رده‌بندی بازی‌های رایانه‌ای، به‌طوری كه مبتنی بر قوانین و باورهای فرهنگی، دینی، اجتماعی و سیاسی كشورهای اسلامی باشد، امری بسیار ضروری است. بدین ترتیب سیستم رده‌بندی نوینی به نام «ESRA» (نظام ملی رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای) را راه‌اندازی شد. ESRA مخفف Entertainment Software Rating Associationبوده و این نظام، كلیه بازی‌ها را مورد ارزیابی قرار داده و اطلاع‌رسانی صحیحی به جامعه کشورهای اسلامی انجام می‌دهد. 🔷پس از تشکیل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ایران، همواره «فرهنگ استفاده مطلوب از بازی‌های رایانه‌ای» به‌عنوان یک هدف اساسی و مهم تعیین شد. 🔷 رده‌های سنی ESRA: گروه‌های سنی تعیین شده در ESRA بر اساس خصوصیات جسمی- حرکتی، خصوصیات عقلی- ذهنی، خصوصیات عاطفی و بالاخره خصوصیات اجتماعی شکل‌گرفته‌اند. گروه‌های سنی ESRA، شامل 5 گروه اصلی است که شامل: •رده 3+: 3 سالگی و بالاتر •رده 7+: 7 سالگی و بالاتر •رده 12+: 12 سالگی و بالاتر •رده 15+: 15 سالگی و بالاتر •رده 18+: 18 سالگی و بالاتر 📝 منبع: بنیاد ملی بازی های رایانه ای
چطور تبلیغات موبایل و تلفن ثابت را قطع کنیم؟ 🔸 یکی از معضلاتی که خیلی از ما با آن روبرو شدیم، تماس‌ها و پیامک‌های تبلیغاتی است که تلفن ثابت یا تلفن همراه ما را مشغول کرده و خیلی اوقات در زمان نامناسب این اتفاق می‌ا‌فتد. 🔸 برای جلوگیری از بروز چنین مواردی و یا مسدود سازی تماس‌های تبلیغاتی چند راه وجود دارد اما باید بدانید این راه‌حل‌ها صد در صدی نیست و تا جایی جلوی برقراری تماس را می‌گیرد. 💻 گزارش کامل را اینجا بخوانید @TebyanOnline
هشدار سازمان ملل درباره استفاده مخرب از «جعل عمیق» 🔹 مشاور هوش مصنوعی در سازمان ملل متحد درباره استفاده مخرب از فناوری جدید جعل عمیق (دیپ فیک) که در آن، هوش مصنوعی می‌تواند تصاویر غیر واقعی اما بسیار نزدیک به واقعیت تولید کند، هشدار داد و گفت که سیاستگذاران باید برای محافظت از مردم بیشتر تلاش کنند. 🔹برخی تصاویر جعل عمیق شده تاکنون چندین بار خبرساز و فراگیر شده‌اند، مانند ویدیویی که نشان می‌داد ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین به کشورش می‌گوید تسلیم روسیه شوند یا کلیپی از ایلان ماسک که برای تبلیغ سرمایه‌گذاری و البته برای کلاهبرداری بود. 🔹اما فقط افراد مشهور در معرض خطر نیستند. شهروندان عادی نیز می‌توانند تحت تأثیر این فناوری قرار گیرند.