☑️نظرات مخاطبین
🔸بنده معمولا سعی میکنم اگه فیلم یا انیمیشن یا محتواهای اينچنينی میبینم... حتما نقدش رو هم بخونم یا ببینم
از این جهت آشنایی با کانال شما
یکی از بهترین اتفاق ها برای من بود
در طول روز، از بین کارهای مختلف، سر زدن به کانال شما جزو کارای حتمی منه...
از خدا براتون بهترین ها رو میخوام
تو کارتون بهترین هستین، با قدرت ادامه بدین انشاءالله 🌹🙏🏻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘آشنایی با شیوه های جعل هویت
✅سواد رسانهای
#والدگری
‼️بخواهید، نخواهید شما الگویید‼️
🔺 با توجه به اینکه والدین الگوی فرزندان هستند؛ آینده فرزندان خود را در مواجهه با فضای رسانه چگونه تصور میکنید؟!
⚠️‼️ اگر در هنگام
غذا خوردن، قبل از خواب، بیدار شدن از خواب، بازی با فرزندان، در جمع و مهمانی ها، در پارک و پیاده روی، گردش و ...
مدام گوشی به دست هستید و سندروم چک کردن صفحه نمایش گوشی را دارید»
از آینده فرزندان خود که در حال تربیت یک معتاد به فضای رسانه هستید بترسید🙂🤦🏻♂️
📳سواد رسانهای
موج «آر.می»ها در بازار نوشتافزار
♨️این روزها که به آغاز سال تحصیلی نزدیک میشویم، در بازار نوشت افزار شاید نمادهایی را ببینید که متعلق به گروه خوانندگان کی پاپ یعنی BTS است، طراحی این نمادها به اواخر سپتامبر ۲۰۱۷ برمیگردد؛ زمانی که گروه BTS تازه به شبکه اجتماعی آن روز یعنی لاین پیوست، پروژهای با هنرمندان جهانی در رابطه با طراحی کارکتر و ایدههای دیگری که به محصولات متنوعی رسید که امروز از سیسمونی نوزاد تا انواع اکسسوری ها و لوازم التحریر نوجوانان و جوانان را در بر می گیرد.
♨️از بتمن، اسپایدرمن، باربی که بسیاری از کودکان را متوجه خود ساخته، بگذریم به #موج_کره_ای می رسیم که بازار هدفش نوجوانان است؛ گروهی که دوست دارد خودش را به یک هویتی گره بزند اما «کی ـ پاپ» چه جذابیتی برای نوجوانان ایرانی دارد، در حالی که حتی نمیتوانند این موسیقی را همراه با خواننده زمزمه کنند؟
🖇متن کامل یادداشت را اینجا بخوانید
#موج_کرهای #همجنس_بازی #بیتیای اس
#رسانه
👀📲تأثیرات منفی اینترنت و تلفن همراه:
🔺اعتیاد آوری بالا
🔺کم تحرکی، ضعف قوای بینایی، تکلم و روابط بین فردی
🔺استفاده از بازی های خشن و خشن کردن فرزندان
🔺ورود به گروه های خطرناک
🔺سرد شدن ارتباطات واقعی
نظرتونه در این هفته،
در مورد مدیریت تلفن همراه صحبت کنیم⁉️👀
✅سواد رسانهای
#حکمرانی_سایبری_خارج_از_ایران
◀️استفاده از فیسبوک، اینستاگرام و تیک تاک برای زیر 14 سالهها در استرالیا ممنوع شد.
◀️قواعد ردهبندی سنی برای استفاده از انواع رسانه و محتواها در دنیا جدی و غیرقابل اغماض است.
✅#عصر_هوشمندی،
▫️نتایج یک پژوهش تازه
🔸والدین موبایل به دست بخوانند
یک پژوهش تازه نشان میدهد والدینی که به جای صحبت کردن با فرزندانشان به صفحه نمایش گوشیهای موبایل خود خیره میشوند، ، نه تنها ممکن است الگوی ضعیفی برای آنها باشند، بلکه این کار ممکن است مانع رشد کلامی فرزندانشان شوند. به گزارش یورونیوز، بر اساس پیمایش انجام شده در کشور استونی از والدین ۴۲۱ کودک در فاصله سنی دو و نیم تا چهار سال معلوم شد که والدینی که بیشتر با صفحه نمایش سر و کار دارند، کودکان آنها نیز بیشتر از صفحه نمایش استفاده کردند و این کودکان در مبحث دستور زبان و واژگان از استعداد کمتری برخوردار بودند.
✅سواد رسانهای
✴️حقیقت تلخ بازی های رایانه ای😢
♨️ بعضی از بازی های رایانه ای امروز، عامل اصلی #افسردگی و #شکست آینده بچه های ماست!
♨️ بازی های رایانه ای با اهداف مختلف و برای رده های سنی متفاوتی ساخته میشوند.
دانستن رده بندی سنی بازی های ویدئویی و تناسب آن با روحیات فرزند اطلاعاتی است که پیش از تهیه بازی، باید داشته باشید. 🧐🧐
♨️ تاثیر گرفتن از بازی ها اجتناب ناپذیر است و هر بازی به شکلی روی کودکان یا نوجوانان تاثیر مثبت یا منفی میگذارد.
♨️ از جمله بازی هایی ک سبب افسردگی😞 و بالارفتن استرس😰 می شود میتوان به: بازی Dark Souls، بازی Ikaruga و بازی daze اشاره کرد.
♨️در هفته های آینده به صورت ویژه به پرونده این بازی ها خواهیم پرداخت.
#بازی
#تاثیر_بازی
#سواد_رسانه
عاقبت دیدن مداوم فیلم های#خشن و #مهیج
💢 وقتی فرد به طور مکرر در معرض این تصاویر قرار می گیرد، به سطوح بالای #دوپامین عادت و مغز او به نوعی به دوپامین یا همان #منبع_احساس_هیجان #اعتیاد پیدا می کند. این اعتیاد سبب می شود فرد حالت هیجان خواهی پیدا کند، و همواره به دنبال امور هیجان انگیز بیشتر که اغلب ناهنجارهستند، باشد تا بتواند سطح دوپامین را در مغز بالا نگه دارد.
💢نکته تکان دهنده در این بین آن که اسکن مغزی کودکانی که عادت به دیدن چنین کارتون ها و فیلم هایی دارند بعد از مدتی شبیه اسکن مغزی قماربازان حرفه ای می شود.
#تاثیرات_انیمیشن
❇ خرید_امن_اینترنتی
آشنایی با فرآیند شناسایی فروشگاه های معتبر اینترنتی و خرید امن اینترنتی
🔹گام دوم - بررسی هویت
1⃣ بررسی اصالت نماد الکترونیکی
2⃣ بررسی سوابق فعالیت فروشگاه
3⃣ بررسی اصالت سایر نشان ها
4⃣ بررسی صفحه تماس با ما و درباره ما
5⃣ وجه به قیمت گذاری
#خرید_امن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📵هشداری که جدی گرفته نشد!!!
♦️چندماه قبل سید حسن نصرالله در خصوص جاسوسی و نا امن بودن تلفن های همراه هشدار دادند .
♦️در ۲۱مهر سال ۱۳۹۸ هم مقام معظم رهبری فرمودند :
ابزار بایستی پیشرفته باشد؛
▫️بایستی ناوابسته باشد؛
▫️ابزار مال خود شما باید باشد؛
▫️خود شما بایستی ابزار را به وجود آورده باشید،
▫️ تولید کرده باشید،
▫️ ابداع کرده باشید؛
▫️به معنای حقیقی کلمه مالک ابزار باید باشید .
..
🔴 سواد_رسانه
هدایت شده از کلیپ آموز | تربیت رسانه
. 🇰🇷 موج کره ای 🇰🇷
1⃣ موج کره ای چیست ؟ - قسمت اول
2⃣ خصوصیات مثبت کی پاپ موج کره ای چیست ؟ - قسمت دوم
3⃣ معرفی گروه های موسیقی کره جنوبی - موج کره ای | قسمت سوم
4⃣ خوبی های سریال های کره ای ، ورود به نقد - موج کره ای | قسمت چهارم
5⃣ به آرمی ها روی دوم سکه را بگین - موج کره ای | قسمت پنجم
6⃣ آرمی های عزیز ما عاشقتونیم - موج کره ای | قسمت ششم
7⃣ خط سیر پیشرفت فیلم ، سریال و موسیقی کره جنوبی | موج کره ای - قسمت هفتم
8⃣ مواجه پدر مادر با فرزندان دلگرم کننده باشد | موج کره ای - قسمت هشتم
9⃣ چه کسانی وظیفه دارند؟ یک دست صدا ندارد - موج کره ای | قسمت نهم
🔟 حرف آخر – موج کره ای | قسمت دهم
" پایانی"
1⃣1⃣ نگاه دنیا به خوانندگان و ترانههای کرهای BTS
1⃣2⃣ Daud Kim
3⃣1⃣ فقر کره جنوبی
4⃣1⃣ پاورپوینت آموزشی موج کره ای
5⃣1⃣ کی_پاپ دنیای موازی دختران ایرانی
6⃣1⃣ چرا خواننده های کیپاپی خودکشی میکنند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ انفجار پیجوها (پیجرها) در سینما
🔻اقدام تروریستی صهیونیست ها در انفجارهای پیجوها در لبنان برای خیلی افراد شوکآور و غیرقابل باور بود اما فیلمبینها و آنها که سواد رسانه ای کافی در بررسی دقیق فیلم های سینمایی دارند، موارد آن را سال ها پیش در سینما دیده اند!
🔻فیلمها فقط ابزار سرگرمسازی نیستند. تولیدات رسانه ای را باید با نگاه دقیق تری دید و اینجاست که سواد رسانه ای سر بر می آورد...
پیجر
سینما
#تربیت_رسانه
‼️ ترویج خشونت و هنجار شکنی در بازیهای کودکان!
سری بازی های kick the buddy(کتک کاری عروسک) عملا هیچ داستانی ندارد و تنها کاری که مخاطب انجام میدهد، تست سلاح های مختلف روی عروسکی است که میتواند درد این شکنجه ها را احساس کند!
شکنجه ای که برای دریافت سکه است!!!
🔺 بازی هایی که نه تنها ترویج خشونت و نحوه استفاده از سلاح را هم آموزش میدهد، عدم کنترل خشم هم ترویج میکند!!!
- "استودیو قبرسی" سازنده این بازی پیش تر ها گفته بود اگر شما جایی اعصابتان خورد است، میتوانید در این بازی با کشتن عروسک، آرامَش کنید!!
🆘 والدین گرامی! این بازی در چند سال اخیر نه تنها در ایران که در دنیا هم بسیار جذب داشته. حواستون باشه بچه هاتون چی بازی میکنن!
✅ سواد رسانهای
سواد بازی
طبق روال هر جمعه☺️✋🏻
📵چند ساعتی از تلفن همراه دور باشیم و کنار عزیزان،
روزمون رو بگذرونیم☝🏻
فعالیت های مفید مثل کتاب خوندن هم فراموش نکنید🙌🏻
👀👌🏻برو که بریم برای شروع...
✅ سواد رسانهای
#نقد_بازی | #اختصاصی
🎮بازی وارکرافت
➖رده سنی: 15+
➖ژانر: تخیلی، استراتژیک، داستانی
▪️اگر قرار باشد نقطهای را برای شروع حوادث بازی وارکرفت پیدا کنیم، باید به گذشتههای بسیار دور سفر کنیم؛ زمانی که همه چیز با تایتانهای پانتئون (The Pantheon) شروع شده بود؛ تایتانهایی که به نوعی خدایان وارکرفت شناخته میشوند و بخش اول زندگی خود را در قالب ماهیتی به اسم World-Soul در خواب به سر میبردند. این موجودات با بیدار شدن از این خواب، تلاش کردند تا همنوعان بیشتری از جنس خود را در قالب ورلد سولها پیدا کنند. از طرفی دیگر، وظیفهی شکلگیری سیارهها و حفظ نظم و تعادل درون آنها را نیز برعهده داشتند.
▫️از طرفی دیگر، در چنین نوع داستانهایی، در کنارِ هر نیروی خیری، نیروی شر نیز وجود دارد. بر همین اساس، خدایان دیگری نیز در همان ابتدا در وارکرفت وجود داشتند که به عنوان اربابان وید (Void Lords) تلاش میکردند تایتانها و ورلد سولهایشان را فاسد (corrupt) کنند. البته فساد نه به معنایی که میشناسیم؛ چرا که اربابان وید میخواستند هر آنچه که وجود دارد را با خود و محیطشان همگن کرده و به نوعی سرزمین Eternal Torment را ایجاد کنند. اربابان وید به نوعی فعالیتهای تایتانها را بررسی میکردند و آنها به تدریج به قدرت بسیار زیاد تایتانها حسادت ورزیدند؛ به همین دلیل اربابان وید تصمیم گرفتند بر ضد آنها کارهایی را انجام دهند. از آنجایی که اربابان وید مطلع نبودند ورلد سولها در کدام سیارهها وجود دارد، موجوداتی به نام خدایان باستانی (Old Gods) را به لوکیشنهای مختلف میفرستادند تا کارِ رصد و دریافت ورلد سولها را انجام دهند.
▪️شما در این بازیها با در دست گرفتن یک شخصیت، اقدام به مبارزه با دشمنان کرده و داستان بازی را پیش می برید.(هر سری از ورلد آف وارکرفت، داستان مخصوص خودش را دارد و طبیعتا شخصیت داخل بازی و دشمنان نیز متفاوت هستند.
▫️نکات بازی
▪️این بازی بدلیلی اینکه از تخیل بسیار بالایی برخوردار است و از سویی ذهن جوان و نوجوان نیز با تخیل گره خورده، برقراری ارتباط بسیار راحت است.
شخصیت های داخل بازی تفکیک جنسیتی داشته و چون تخیل بازی زیاد است، شکل و شمایل افراد داخل بازی عجیب غریب است و سعی شده در مواقعی دچار مشکلات اخلاقی و ایرادات جنسی نیز باشد.
▫️طراحی کارکترهای زن در بازی در برخی موارد بسیار شهوت انگیز و در گوشه ای از بازی بسیار خشن هستند. دیالوگ های بازی نیز هر کدام برای هر شخص جدا طراحی شده و همه اینها باعث جذابیت و جذب بیش از حد مخاطب در این بازی شده است.
▪️افزایش قوه تخیل باعث پیشرفت ذهن و قدرت گرفتن ذهن می شود. این حرف را تمام روانشناسان کودک و نوجوان به آن معتقداند و در تاثیر تخیل، در زندگی روزمره و بلکه پیشرفت در زندگی را از دلایل خوب بودن آن میدانند. خشونت در این سبک بازیها معمولا حالت کارتونی داشته و از فضای واقعی نیز دور است.
✍️نویسنده: احمد قطبی(عضو کارگروه نقد بازی مرکز تبلیغ مجازی حوزههای علمیه)
📮اسواد رسانه
سواد بازی
🔘ایران یک «کانادا» گیمر دارد
▪️بهگفتۀ مدیر ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانهای در ایران ۳۴ میلیون یعنی به اندازه جمعیت کانادا گیمر دارد اما تولیدات ایرانی در حوزۀ بازیهای کنسولی به انگشتان یک دست هم نمیرسد.
▪️در نبود بازیهای ایرانی، گیمرها مجبور به خرید دلاری بازیهای خارجی میشوند که آسیبهایی مثل تهاجم فرهنگی و خروج دلار و... را دارد.
▪️برخی کارشناسان معتقدند که حمایت از صنعت بازی هزینه بالایی دارد، اما در مقابل موفقیت آن نسبت به دیگر صنایع بازدهی بالاتری خواهد داشت.
▪️چین در سال ۲۰۲۳، ۱۰۵/۹ میلیارد دلار از راه بازی کسب درآمد کرده تا بیش از ۲۰ برابر درآمد نفتی ایران در همان سال از ساخت بازی درآمد داشته باشد.
📮 سواد رسانه
سواد بازی
#یاددداشت | ظرفیتهای رسانهایِ داخلی در خدمت موج ضد فرهنگی کره جنوبی!
📌 ترویج کی درام در صدا و سیما با پخش سریالهایی همچون جومونگ و گروههای کی پاپ همچون بی تی اس، در فیلمو نشان میدهد ظرفیتهای رسانهای در ایران غافل یا ناغافل از تاثیرات منفی این جریان ضد فرهنگی، در حال خدمت به آن و ترویج این موج هستند.
📌 سوغاتی موج کرهای برای نوجوانان ایرانی بهای سنگینی دارد. از تغییر فرهنگ، سبک زندگی، تمایلات جنسی تا خودکشی و میل به مهاجرت را برای نوجوان ایرانی در پی خواهد داشت...
🔗 مطالعهٔ متن کامل یادداشت در وبگاه حق پژوهی
✍️ حجت الاسلام مهدی قیاسی
جاسوسی در فضای مجازی!
#اطلاع_نگاشت #اختصاصی
راهکارهای مقابله با هک شدن و افزایش امنیت در فضای سایبری
بسیاری از افراد به نکات امنیت در محیطهای آنلاین بیتوجهی میکنند. بستر نت محیطی خطرناک برای بسیاری از کاربران است. از کلاهبرداریهایی که از طریق ایمیل اتفاق میافتند تا هک مراکز اطلاعاتی شرکتهای بزرگ، کاربران اینترنت همواره با خطراتی مهم روبرو هستند و پیشگیری بهترین راه برای مبارزه با این مشکلات است.
#فضای_مجازی
#جاسوسی
هدایت شده از کلیپ آموز | اقتصادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کارمندی تا کی ؟ وقتی می تونی یه کارآفرین موفق باشی
#clipamooz