آیه ۴۶ سوره # عنکبوت ( صفحه۴۰۲)
وَلَا تُجَادِلُوا أَهْلَ الْكِتَابِ إِلَّا بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِلَّا الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْهُمْ وَقُولُوا آمَنَّا بِالَّذِي أُنْزِلَ إِلَيْنَا وَأُنْزِلَ إِلَيْكُمْ وَإِلَهُنَا وَإِلَهُكُمْ وَاحِدٌ وَنَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ
و با اهل كتاب جز به [شيوه اى] كه بهتر است مجادله مكنيد مگر [با] كسانى از آنان كه ستم كرده اند و بگوييد به آنچه به سوى ما نازل شده و [آنچه] به سوى شما نازل گرديده ايمان آورديم و خداى ما و خداى شما يكى است و ما تسليم اوييم
🟡 #جدال در اصل به معنى تابيدن طناب و محكم كردن آن است
هنگامى كه دو نفر به بحث مـى پـردازنـد، و هـر كـدام مى خواهد ديگرى را از عقيده اش بپيچاند و بر او پیروز شود.
تـعـبـيـر بـه 👈🏻التـى هـى احسن ، تعبير بسيار جامعى است كه تمام روشهاى صحيح و مناسب مباحثه را شامل مى شود، چه در الفاظ، چه در محتواى سخن ، چه در آهنگ گفتار، و چه در حركات ديگر همراه آن .
🟣 «جدال احسن» به گفتگویى گفته مىشود كه همراه آن طعنه، استهزا، ناسزا و اهانت نباشد، بلكه بر اساس استدلال و محبّت و با انگیزههاى اصلاحى باشد.
و بطور کلی هدف از بحث و مجادله باید برترى جوئى و تفوق طلبى و شـرمـنده ساختن طرف مقابل نباشد بلكه هدف ، تاثير كلام و نفوذ سخن در اعماق روح طرف است.
از این آیه میفهمیم که تبادل نظر و گفتگوى صحیح میان مكتبها، فرهنگها و امّتها مورد قبول اسلام است.
🟡 در ادامه آیه ، از اهل كتاب جمعى را استثناء مى كند، و مى فرمايد مگر آن عده از اهل كتاب را كه ستم كردند. پس بایستی در گفتگو مخاطبانِ خود را بشناسیم و با هر دسته به نوعى مناسب برخورد كنیم. زیرا براى ستمگران، گفتگوی منطقی و نرمش كارساز نیست زیرا ممکن است نرمى و ملاطفت در سخن را حمل بر ذلت و خوارى کنند!
🟣 و در پایان آیه ، يك نمونه از مجادله به احسن ذکر شده كه هر كس بشنود مجذوب آن مى شود، و نشان مى دهد اسـلام گـروه گـرا، و تـفـرقه طلب نيست ، آواى اسلام آواى وحدت است و تسليم بودن در برابر هر سخن حق .👈🏻«وَقُولُوا آمَنَّا بِالَّذِي أُنْزِلَ إِلَيْنَا وَأُنْزِلَ إِلَيْكُمْ وَإِلَهُنَا وَإِلَهُكُمْ وَاحِدٌ وَنَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ »
و (به آنان) بگویید: ما به آنچه (از سوى خدا) بر ما و شما نازل شده ایمان داریم، و خداى ما و خداى شما یكى است و ما تسلیم او هستیم.
🌸🍃🌸🍃🌸
#تفسیر_قرآن
#عنکبوت
#تدبر
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
آیات ۵۶-۶۰ سوره عنکبوت ( صفحه۴۰۳)
🔵 در آیه ۵۶ ، عبارت (يَا عِبَادِىَ الَّذِينَ آمَنُواْ) ، خطاب به مومنينى كه در سرزمين كفر قرار دارند و نمى توانند تظاهر به ديندارى كنند و به سنت هاى آن عمل كنند، میگوید (إِنَّ أَرْضِى وَاسِعَةٌ فَإِيَّاىَ فَاعْبُدُونِ) وظيفهٔ آنان #مهاجرت است به مناطقى كه بتوانند آزادى مطلق يا آزادى نسبى را به دست آورند.
🟠 هدف آفرينش انسان بندگى خدا است ، همان بندگى كه رمز آزادگى و سرفرازى و پيروزى انسان در همه جبهه هاست ، و در جمله (فاياى فاعبدون ) به آن اشاره شده ، همانطوریکه در آيه۵۶ سوره ذاريات 👈🏻و ما خلقت الجن و الانس الا ليعبدون نيز آمده است .
🔵 هـر گـاه ايـن هـدف اسـاسى و نهائى زير پا بماند راهى جز #هجرت نيست ، زمين خدا وسيع اسـت ، و بـايـد بـه نـقـطه ديگرى قدم نهاد، و هرگز در چنين مواردى اسير مفاهيمى همچون قـبـيـله و قوم ، وطن ، و خانه و كاشانه نشد و تن به ذلت و اسارت در نداد كه احترام اين امور تا زمانى است كه هدف اصلى به مخاطره نيفتد.
در ضمن تـعـبـيـر (يـا عـبـادى ) مـحبت آميزترين تعبيرى است كه از ناحيه خداوند به بـنـدگان مى شود، عبد بودن ، تاج افتخارى است حتى برتر از مقام رسالت و خلافت!
🟠 لیكن در برابر وظیفه مهاجرت ، وسوسههایى از درون و بیرون به انسان القا مىشود، از جمله:
💥 خطر مرگ ؛ انسان مىگوید ، اگر هجرت كنم ممكن است مرگ به سراغم بیاید. آیهى ۵۷ مىگوید: 👈🏻هر كجا باشید مرگ را مىچشید.
(كُلُّ نَفْسٍ ذَآئِقَةُ الْمَوْتِ ثُمَّ إِلَيْنَا تُرْجَعُونَ)
💥دل كندن از مسكن! كه براى انسان سخت است و وسوسه مىشود كه هجرت نكند، آیه۵۸ پاسخ مىدهد كه 👈🏻بهجاى مسكن دنیا به هجرتكنندگان، غرفههاى بهشتى پاداش مىدهیم.
(وَالَّذِينَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ لَنُبَوِّئَنَّهُم مّنَ الْجَنَّةِ غُرَفاً تَجْرِى مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا نِعْمَ أَجْرُ الْعَامِلِينَ)
خداى تعالى در اين آيه نخست پاداش آنهايى را كه ايمان آورده، و عمل صالح كرده اند، بيان مى كند، و سپس آنان را «عامل» مى خواند، آنگاه همين عاملان را در آیه ۵۹ تفسير مى كند به 👈🏻كسانى كه صبر مى كنند، و بر پروردگار خود توكل مى نمايند و با اين بيان صبر و توكل را دو تا از خصايص مؤمنين دانسته،
🔵 اگـر درسـت بـيـنـديـشـيـم ريـشـه هـمـه فـضـائل انـسـانـى هـمـيـن #صـبـر و #تـوكـل اسـت : صـبـر عـامـل اسـتـقـامـت در بـرابـر مـوانـع و مـشـكـلات ، و توكل انگيزه حركت در اين راه پر نشيب و فراز است.
🟠پس بر هر مومن است، كه تا آنجا كه راهى براى دين دارى خود مى يابد، دين دارى را از دست نداده، بر هر اذيت و جفايى صبر كند، و چون كارد به استخوانش رسيد، و ديگر نتوانست مراسم دينى خود را در وطن خود به پاى دارد، آن وقت بايد از وطن بيرون شده و به سرزمينى ديگر مهاجرت كند، و بر دشوارى و تعب و رنج غربت نيز صبر و بر خدا توکل كند.
🔵 در آيه شريفه ۶۰ مؤمنين را دلخوشى و دلگرمى مى دهد، تا اگر خواستند در راه خدا مهاجرت كنند از جهت #رزق هم نگرانى نداشته باشند، و بدانند هر کجا باشند، خدا رزقشان را در آنجا مى دهد و بدانند كه رازقشان پروردگارشان است، نه آب و خاكشان، و به اين منظور مى فرمايد:
(وَكَأيِّن مِّن دَآبَّةٍ لَّا تَحْمِلُ رِزْقَهَا اللَّهُ يَرْزُقُهَا وَإِيَّاكُمْ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ)
🟠 هجرت، زمینهى پیدایش اخلاص است. كسانى كه هجرت نمىكنند و خود را وابسته به فرد، حزب، منطقه، قبیله، امكانات و توقّعات این و آن مىدانند، خواه ناخواه مسائل منطقهاى، نژادى، قبیلهاى، تنگنظرىهاى برخاسته از حسادتها و رقابتهاى منفى خودىها و بیگانگان، انسان را از اخلاص خارج مىكند، و هجرت به مناطقى كه مسائل فوق در آن نیست، بهترین زمینه براى پیدایش اخلاص است.
💙 امام باقرعلیه السلام ذیل این آیه فرمودند: از حاكم فاسق پیروى نكنید و اگر ترسیدید كه آنان سبب فتنه و انحراف در دین شما شوند، هجرت كنید. 🌸🍃🌸🍃🌸
#تفسیر_قرآن
#عنکبوت
#تدبر
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
آیه ۵۹ سوره عنکبوت (ص۴۰۳)
🍃🌸 این آیه مهمترين اوصاف مؤ منانِ عامل را بیان می کند
- بـراى حـفـظ ايـمان خود آزار دشمنان را به جان مى خرند، و در راه جهاد با نفس كه (جهاد اكـبـر) اسـت ، و مـبـارزه بـا دشـمـنان سر سخت كه (جهاد اصغر) است از انواع مشكلات استقبال مى كنند و صبر مى كنند.
- تكيه گـاهشان تنها خدا، و توكلشان بر ذات پاك او است
✨ريـشـه هـمـه فـضـائل انـسـانـى هـمـيـن (صـبـر) و (تـوكـل ) اسـت : صـبـر عـامـل اسـتـقـامـت در بـرابـر مـوانـع و مـشـكـلات اسـت ، و توكل انگيزه حركت در اين راه پر نشيب و فراز.
✨رمز موفقیّت و سعادت در چهار چیز است:
الف: ایمان و انگیزه. «آمنوا»
ب: كار و كوشش. «عملوا»
ج: استمرار و استقامت. «صبروا»
د: توكّل بر خدا، در برابر وسوسهها و نگرانىها. «على ربّهم یتوكّلون»
- مورد آيه صبر بر مصيبت است ، چون مناسب با حال مومنينى است كه در مكه در چنگ مشركين قرار گرفته بودند، و به حكم اين آيات مأمور به هجرت شده بودند.🌸🍃
#تفسیر_قرآن
#عنکبوت
#تدبر
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
آیه ۶۰ سوره عنکبوت(ص۴٫۰۳)
وَكَأَيِّنْ مِنْ دَابَّةٍ لَا تَحْمِلُ رِزْقَهَا اللَّهُ يَرْزُقُهَا وَإِيَّاكُمْ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ
و چه بسا جنبندهاى كه نمىتواند روزى خود را تأمین كند، خداست كه به او و به شما روزى مىدهد و اوست شنواى دانا.
🍃🌸 غم روزى را نخوريد و ننگ ذلت و اسارت را نپذيريد، روزى رسان خدا اسـت ، نـه تـنـهـا شـمـا، كـه بـسـيـارنـد جـنبندگانى كه حتى نمى توانند روزى خود را حـمـل كـنند و هرگز ذخيره غذائى در لانه خود ندارند و هر روزِ نو، روزىِ نو میخواهند، اما خـدا آنـهـا را گرسنه نمى گذارد و همو شما را نيز روزى مى بخشد.
و تـو اى انـسـان كـه از آنـهـا بـراى بـه دسـت آوردن روزى و ذخـيـره كـردن بـا هـوش و تواناترى چرا اين چنين از ترس قطع روزى ، به زندگى آلوده و ننگين چسبيده اى ؟ و زيـر بـار هـر ظـلم و ستم و خوارى و مذلت مى روى ؟ تو هم از درون اين محدودهٔ زندگى تـنـگ و تـاريـك خـود بـيرون آى و بر سر سفرهٔ گستردهٔ پروردگارت بنشين و غم روزى مخور!
خداوند روزی رسان است..🌸🍃
#تفسیر_قرآن
#عنکبوت
#تدبر
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
آیه ۶۴ عنکبوت(ص۴۰۴)
«این زندگى دنیا چیزى جز سرگرمى و بازیچه نیست و اگر بدانند، زندگى حقیقى، همان سراى آخرت است.»
🍃🌸 زندگى دنيا يكنوع سرگرمى و بازى است ، مردمى جمع مى شوند و به پـنـدارهـائى دل مى بندند، بعد از چند روزى پراكنده مى شوند، و در زير خاك پنهان مى گـردنـد، سـپس همه چيز به دست فراموشى سپرده مى شود ، همچنان كه بازيها اين طورند، عده اى بچه با حرص و شور و هيجان عجيبى يك بازى را شروع مى كنند، و خيلى زود از آن سير شده و از هم جدا مى شوند.اما حياتِ حقيقى كه فنائى در آن نـيـسـت ، نـه درد و رنـج و نـاراحـتـى و نه ترس و دلهره در آن وجود دارد و نه تضاد و تزاحم ، تنها حياتِ آخرت است ، ولى اگر انسان بداند و اهل دقت و تحقيق باشد.
آنـهـا كـه دل به اين زندگى مى بندند و به زرق و برق آن مفتون و دلخوش مى شوند كودكانى بيش نيستند، هر چند ساليان دراز از عمر آنها مى گذرد..🌸🍃
#تفسیر_قرآن
#عنکبوت
#تدبر
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
مکتب وجدان
🍃🌸دانش آموزی چنین حکایت می کرد که :
ساعت امتحان درس دینی بود ، تنبلی و سستی در درس خواندن کار دستم داده بود و اضطراب سراپای وجودم را فرا گرفته بود ، چه کنم؟
هر لحظه فکری به ذهنم می آمد آخر تصمیم خود را گرفتم و از روشی که قبلاً نیز بارها استفاده کرده بودم ،کمک گرفتم ( تقلب!)
آری کتاب بینش دینی را در کشوی میزی گذاشته و با ظرافت تمام آن را طوری قرار دادم که نه کسی متوجه شود و نه به هنگام استفاده دچار مشکل شوم ، لحظه ای احساس آرامش کردم.
معلم وارد کلاس شد و سؤالها را به ما داد و من آماده ی ....
اما ناگهان او همه ی بچه های کلاس را غافلگیر کرد ، آهسته به سوی تخته سیاه رفت و بر روی آن آیه ای کوتاه از قرآن نوشت :
إِنَّ رَبَّكَ لَبِالمِرصادِ
به راستی خدای تو در کمین گنهکاران است.
( ۱۴ فجر )
سپس رو به ما کرد و گفت : آخرین نفر ورقه های امتحان بچه ها را به دفتر بیاورد و به من تحویل بدهد ، و آنگاه پیش چشمان مبهوت ما از کلاس خارج شد!
او نگاه همواره ناظر خداوند را به یاد ما آورد و خود رفت ..
حالت عجیبی به من دست داد ، در ورقه ام هیچ چیز ننوشتم ، جز یک بیت شعر :
خوشا در مکتب وجدان نشستن
شدن صفر و ز نامردی گسستن ....
#درس_اخلاق
#اعتقادات
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
#ویژه_برنامه #فاطمیه
#هیئت_احرار_المهدی_عج
به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) دو شب اقامه عزا مینماید
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
زمــــــــان:
چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴و۱۵ آذرماه۱۴۰۳
از ساعــــت ۱۹:۳۰
مکـــــان:
انتهای گرگانجدید ۱۵حسینیه مجتمع غدیر
هیئــــت احــــرارالمهدی عج گــرگــان
نشــــــــر صدقــــــه جـــــاری است
قـــــــدم به نیــــــت فــــــرج
به صرف شام
#هیئتاحرارالمهدیعجشهرستانگرگان
#مثلزهراپایحقمیایستیم
#جهاد_تبیین
#با_خـانواده
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🌹آدرس امام زمان (علیه السلام)
♦️از علامه حسن زاده آملی پرسیدند:
آدرس امام زمان (علیه السلام)کجاست؟
کجا می شود حضرت را پیدا کرد؟
ایشان فرمودند:آدرس حضرت در قرآن کریم آیه آخر سوره قمر است که می فرماید:
(( فی مقعد صدق عند ملیک مقتدر))
هرجا که صدق و درستی باشد،هر جا که دغل کاری و فریب کاری نباشد،هرجا که یاد و ذکر پروردگار متعال باشد، امام زمان (علیه السلام) آنجا تشریف دارند.
الهم عجّل لولیک الفرج 🌺🌹
#مهدویت
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
تحریف سیره معصومان(ع) برای توجیه برخی اغراض سیاسی
جوابیه یک استاد دانشگاه به موضعگیری ناصحیح سخنگوی دولت!
دکتر محمدحسن دانشکیا _ دانشیار رشته تاریخ و تمدن
خانم مهاجرانی سخنگوی محترم دولت در تاریخ پنجم آذرماه ۱۴۰۳ در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در ارتباط با دیدارهای مردمی و ارتباط مستقیم با مردم در سفر ریاست محترم جمهور، در سخنانی چنین بیان داشتند:
«این مسئله از همان رویکرد انصاف و عدالت، که از شعارهای انتخاباتی آقای رئیسجمهور بود، سرچشمه میگیرد. تلاش ایشان همواره بر حفظ کرامت انسانی، که این سیره ای است که از حضرت امیر مومنان برای ما به ارث رسیده طبیعتاً نباید مردم را کوچک شمرد. از اینرو، نگاه کردن به مردم از بالای سقف خودرو یا هرگونه ارتفاع و نیز گردهم آوردن مردم در مکانی خاص، خواه بهصورت اجباری یا اختیاری، اگر با کرامت انسانی در تضاد باشد، امری ناپسند است.»
فارغ از هر گرایش سیاسی که داشته باشیم، سخنان مذکور حاوی تحریف تاریخ و سیره حضرات معصومین علیهم السلام است و از این جهت پاسخ به آن ضروری مینماید.
گذشته از این که استقبال از کسانی که مردم آنها را دوست دارند از قرنها قبل در میان مردم مسلمان رواج داشته است، از جمله استقبال مردمی از نبی اعظم(ص) بعد ازهجرت به مدینه از سوی مهاجران و انصار یا استقبال باشکوه از امام رضا علیه السلام در نیشابور و صدور روایت سلسله الذهب از ایشان در آن مراسم، و این اواخر استقبال میلیونی مردم از امام خمینی(قدس سره) در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ و دهها استقبال دیگر که مورد نهی هم قرار نگرفته است و نشان از عدم تعارض استقبال های مردمی اختیاری با کرامت انسانی دارد، در باره استناد خانم سخنگو به سیره امیر مومنان(علیه السلام) یک نکته را یادآور میشود.
ماجرای استقبال مردم مدائن از امام(ع) با این عبارات مورد تخطئه قرار گرفت: «به خدا سوگند كه اين كار به زمامدارانتان سودى نرساند؛ جز اينكه در دنيا خود را به رنج افكنيد و در آخرت به بدبختى و شقاوت دچار آييد...»
به عبارتی استقبال بدون سودمندی مورد نهی قرار گرفته است، نه هر استقبال یا بدرقهای!
شاید شبیه کاری که در برخی سفرهای مقامات، عدهای از مسئولان در فرودگاه صف میبندند و یکایک با وی دست میدهند و بدرقه یا خوشامد میگویند! (البته اگر سودی دارد نگارنده نمیداند)
تأیید این عرض علاوه بر روشنی استدلال امام علیه السلام، استقبال دیگری از امام علیه السلام است که در جریان لشکرکشی به سوی قبیله بنی تغلب و بنو نمر بن قاسط از ایشان به عمل آمد؛ ابن مزاحم منقری در کتاب "وقعه الصفین" در صفحه 146 آن ماجرا را نقل میکند و از استقبال پرشور جوانان از امام که مورد رضایت ایشان قرار گرفت یاد می کند.
اما چرا این مواجهه صورت گرفت؟ چون آنان با استقبال خود، نادرستی گزارش عدم مسلمانی جوانان قبیله را اثبات کردند(فلما دخل بلادهم استقبلته مسلمة لهم كثيرة فسر بما رأى من ذلك)!
به عبارتی هرگاه استقبال منفعتی برای مردم یا حاکمان داشته باشد امری پسندیده و برخلاف زعم سخنگوی محترم تعارضی با کرامت انسانی ندارد!
استقبالهای اختیاری مردم در طول سال های انقلاب همواره به عنوان بیعتی حضوری و اعلام همبستگی حاکمان و مردم تلقی شده است؛ این امر، نه صرفا تلقی داخلی است که حیرت دشمنان خارجی نیز بعد از همین استقبال ها و بدرقهها دیده میشود و فهم آثار مثبت این قبیل اجتماعات برای تقویت اسلام و مسلمین دشوار نیست.
از این رو اگر سخنگوی محترم بهانهای برای برخی کارها ندارند بهتر است از سیره معصومان علیهمالسلام مایه نگذارند و توجیهات دیگری برای رفتارها و اغراض سیاسی خود بیابند!
▫️متن یادداشت در خبرگزاری فارس:
https://farsnews.ir/Viewpoint_Plus/1733252757546633152
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
6.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | مداحی حاج میثم مطیعی، در دومین شب مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلاماللهعلیها در حسینیه امام خمینی(ره). ۱۴۰۳/۹/۱۳
#سرمشق_فاطمی
#فاطمیه
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
هوشیار باشیم
نامۀ سرگشاده سیدمصطفی محقق داماد به مراجع تقلید قبل از ابلاغ قانون حجاب و عفاف مورد توجه روزنامههای اصلاحطلب قرار گرفته است، رسانههای جناح چپ در تلاش هستند تا لایحه را با فشار سیاسی تبدیل به مسئله اجتماعی در خیابان کنند، روزنامه هممیهن دراینباره نوشته است:
نامۀ سرگشاده یا سرگشودۀ آیتالله سیدمصطفی محقق داماد به مراجع تقلید و تقاضای چارهاندیشی ایشان قبل از ابلاغ قانون حجاب و عفاف را میتوان از دیگر واکنشها و نقدهای سیاسی و حقوقی و مدنی این روزها در به کارگیری چوب و فلک برای رعایت پوشش رسمی زنان، متفاوت و متمایز دانست. او نوشته است: «حسب اطلاع، قوۀ مجریه آمادگی اجرای قانونی را ندارد که با عنوان لایحۀ حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به تصویب رسیده و آن را غیرقابل اجرا و برخلاف مصالح عامه میداند.»
در بخش دیگری از این گزارش در جملهای به ربط به لایحه حجاب آمده است:
در ادوار اخیر انتخابات ریاستجمهوری همواره یکی از گزینهها در حد گمانهها محققداماد بوده و هیچگاه نپذیرفته است. در تابستان ۸۸ و اندک زمانی مانده به پایان دوران ۱۰ ساله ریاست دستگاه قضا و وقتی در گرماگرم التهابات پسا انتخابات دادگاه شماری از چهرههای مشهور سیاسی و مطبوعاتی به صورت دستهجمعی برگزار و از تلویزیون پخش شد قلم برداشت و نامۀ سرگشاده (یا سرگشوده) ای خطاب به آیتالله نوشت که میپنداشت از این غوغا گردی بر عبای او نخواهد نشست!
در ۱ اسفند ۹۷، مصطفی محقق داماد، از روحانیون تجدیدنظرطلب، در همایش «مدرسه تربیتی امام موسی صدر در مدرسه دارالفنون گفت "به نظرم در زمان فعلی در این دنیا باید این را از قرآن برداشت کنیم که ایمان و کفر قلبی است و در حقوق شهروندی اثری ندارد.
در آن زمان محقق داماد التقاط فرهنگی را به عنوان «الگوی فرهنگی» تئوری سازی کرده بود، هدف از این اقدام بسط مشی متقابل «اسلام سیاسی» حضرت امام (ره) و رهبر انقلاب بود.
روحی لیبرالیستی و اومانیستی حاکم بر تئوریهای محقق داماد را که حتی فرقه ضاله بهائیت را جایگذاری اجتماعی میکند در نامه به مراجع قم نیز میتوان حس کرد.
به نظر میرسد که نوعی زمینهسازی شوم و خطرناک از سوی برخی چهرههای رسانهای و سیاسی وابسته به جریانات اصلاحطلب در جریان است که فضا را به سمت به رسمیت شناختن بیحجابی و عریانی هدایت میکند.
۱۴ آذرماه ۱۴۰۳
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
1_15343327421.mp3
5.27M
⁉️بشنوید؛ آقای پزشکیان! قانون ستیزی چرا ؟!
♦️آقای پزشکیان! شما در مصاحبه اخیر خود، مسئله کشف حجاب را به کم کاری گذشته، حواله دادید و گفتید باید از مدرسه شروع می کردیم، و حالا نمی شود با قانون، جلوی کشف حجاب را گرفت! اما در همین مصاحبه، در بحث ناترازی انرژی، علیرغم اینکه معتقدید واعلام کردید که دولت های قبل باعث این ناترازی ها بوده اند و مشکل به گذشته بر می گردد، با عجله بدنبال گران کردن بنزین و برق وگاز مردم هستید و می خواهید فورا مصرفشان را کنترل و آنها را نقره داغ کنید!
♦️آقای پزشکیان! شما در قسمتی از سخنانتان در پوشش دلسوزی برای راننده اسنپ و صاحب رستوران می گویید: "نمی شود کسی را بجای فرد دیگری که تخلف کرده مجازات کرد"، اما در تناقضی آشکار علیرغم اینکه می گویید "دولتهای گذشته (هاشمی و خاتمی و روحانی) اقدام مثبتی برای جلوگیری از ناترازی نکرده اند"، بجای بازخواست از آنها که در واقع، همین همکاران و وزرای فعلی خودتان هستند، می خواهید با گران کردن بنزین و گاز و برق، مردم را ادب و کنترل کنید!!
♦️و در آخر اینکه، نظر اکثر کارشناسان این است که گرانی دفعی حاملهای انرژی، باعث گران شدن تمام بخش های زندگی مردم می گردد، آیا اگر مردم مثل شما قانون ستیزی کنند و بگویند قانون (گرانی) را نمی فهمند و حاضر به تن دادن و عمل کردن به آن نیستند، دست از گران کردن زندگی مردم برمیدارید؟!
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir