eitaa logo
حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان ✅
1.1هزار دنبال‌کننده
15.9هزار عکس
10.3هزار ویدیو
597 فایل
🔹کانال حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان 🔹سایت : 🔹www.emamsadegh.ir 🔹ارتباط با ادمین 🔹@hamidam
مشاهده در ایتا
دانلود
. یکی از اهداف ایران در عملیات وعده صادق ۲ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌‌‌‌‌✨🌙بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد اللهم عجل لولیک الفرج اگر پرده ڪنار برود و به حقایق واقف شویم بیش از آنڪه خدا را برای دعـــــاهایی ڪه اجابت ڪرده شـــــاڪر باشــــیم برای دعاهایی ڪه  نڪرده شـــــاڪریم! 🤲 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🍃🌸در معنای قرآن وجوه پنج گانه ای گفته شده است: ⭐️۱- قرآن اسم خاص كتاب مسلمانان و لفظی جامد است (شافعی). ⭐️۲- قرآن هم ریشه با قرینه و معنای آن، همانند بودن آیاتش با یكدیگر است (فراء). ⭐️۳- قرآن مشتق از قرن است; زیرا آیات و سوره های آن مقرون به یكدیگرند(اشعری و جمعی دیگر). ⭐️۴- قرآن كلمه ای است مهموز و از قرء به معنای جمع، مشتق شده است; زیرا جامع ثمرات كتب آسمانی گذشته است (ابن اثیر و زجاج). ⭐️۵- قرآن كلمه ای است مهموز و از قرا به معنای تلاوت و قرائت گرفته شده است. (طبرسی ،كیانی و جمعی دیگر). روشن ترین و مناسب ترین معنا برای قرآن، اشتقاق آن از ماده قرأ به معنای تلاوت و قرائت كردن است. دلیل آن، امر «اقرأ»در نخستین وحی بر پیامبر اكرم(ص) است كه بی تردید به معنای «بخوان »است. لفظ قرآن نیز نخستین بار در آیه چهارم از سوره مزمل نازل شده كه دستور می دهد: و رتل القرآن ترتیلا و «قرآن »را شمرده شمرده بخوان. در آخرین آیه از همین سوره نیز بار دیگر در یک فرمان همگانی اعلام می شود: هرچه از «قرآن » میسر می شود، بخوانید.🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
آیه ۴۵ سوره (صفحه۲۱۴) وَيَوْمَ يَحْشُرُهُمْ كَأَنْ لَمْ يَلْبَثُوا إِلَّا سَاعَةً مِنَ النَّهَارِ يَتَعَارَفُونَ بَيْنَهُمْ قَدْ خَسِرَ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِلِقَاءِ اللَّهِ وَمَا كَانُوا مُهْتَدِينَ و روزى كه آنان را گرد مى ‏آورد گويى جز به اندازه ساعتى از روز درنگ نكرده‏ اند با هم اظهار آشنايى مى كنند قطعا كسانى كه ديدار خدا را دروغ شمردند زيان كردند و [به حقيقت] راه نيافتند 🔷اين احساس كم بودن مقدار اقامت در دنيا - يا به خاطر آن است كه اصولا زندگی دنیا در برابر زندگى جاويدان قيامت ، به مقدار ساعتى بيش نيست . - و يا به خاطر آن است كه اين دنياى ناپايدار چنان با سرعت بر آنها گذشته كه گوئى يك ساعت بيش نبوده است . - و يا اينكه به خاطر عدم استفاده صحيح از عمر خود، چنين مى پندارند كه همه عمرشان بيش از يك ساعت ارزش نداشته است ! 🔹 جمله يتعارفون بينهم (يكديگر را مى شناسند) اشاره به مقدار درنگ آنها در دنيا است ، يعنى آنچنان عمر را كوتاه احساس مى كنند كه گويا تنها به مقدارى بوده كه دو نفر يكديگر را ببينند و معارفه اى در ميان آنها انجام گردد و از همديگر جدا شوند. 🔷 اين احتمال نيز در تفسير آيه داده شده است كه منظور احساس كوتاهى زمان دوران است ، يعنى آنها در دوران برزخ در حالتى شبيه به خواب فرو مى روند كه گذشت سالها و قرون و اعصار را احساس نمى كنند، بطورى كه به هنگام رستاخيز فكر مى كنند دوران برزخشان كه شايد هزاران و يا ده ها هزار سال بوده بيش از ساعتى نبوده است . 🔷اصولاً عظمت روز چنان است كه زندگانى پیش از آن بسیار كوتاه جلوه مى‏كند. این حقیقت در آیات دیگر هم مطرح شده است، از جمله: 🔹«لم یلبثوا الاّ عشیّةً او ضُحاها» [۴۶ نازعات] گویا در دنیا یا برزخ شبى بیشتر نبودند. 🔹«و تظّنون ان لبثتم الاّ قلیلاً» [۵۲ اسراء] گمان مى‏ كنید جز مدّت كمى قبل از قیامت نبوده‏ اید. 🔹«ان لبثتم الاّ عشراً» [۱۰۳ طه] فكر مى‏ كنید جز ده روزى ساكن نبوده‏ اید. 🔹«لبثنا یوماً او بعض یومٍ» [۱۱۲مؤمنون] فكر مى‏ كنید روز یا پاره‏ اى از روز در دنیا یا برزخ بوده‏ اید. 🔹«ما لبثوا غیرساعةً» [۵۴روم] فكر مى‏ كنید یك ساعتى بیشتر نبوده‏ اید. 🔷به هر حال هم متاع دنیا نسبت به آخرت قلیل است و هم زمانش، چنانكه گویا ساعتى بیش نبوده است. 🔹معنى جمله (يتعارفون بينهم ) هم - یا چنين خواهد بود كه آنها بقدرى زمان برزخ را كوتاه احساس مى كنند كه هيچ مطلبى از دنيا را فراموش نكرده اند و يك ديگر را به خوبى مى شناسند. - و يا اينكه اعمال زشت يكديگر را در آنجا مى بينند و باطن يكديگر را مى شناسند و اين خود يك رسوائى بزرگ براى آنها است . 🔷در ادامه آیه میگوید در آن روز به همه آنها ثابت مى شود که افرادى كه روز و پروردگار را تكذيب كردند، زيان بردند، و تمام سرمايه هاى وجود خود را از دست دادند بى آنكه نتيجه اى بگيرند 👈🏻(قد خسر الذين كذبوا بلقاء الله ). و اينها به خاطر اين تكذيب و انكار و اصرار بر گناه و لجاجت ، آمادگى هدايت نداشتند👈🏻 (و ما كانوا مهتدين ). چرا كه قلبشان تاريك و روحشان ظلمانى بود.. پناه بر خدا ! 🌸🍃🌸🍃🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
آیه ۵۷ سوره مبارکه (صفحه۲۱۵) يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَتْكُمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَشِفَاءٌ لِمَا فِي الصُّدُورِ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ اى مردم به يقين براى شما از جانب پروردگارتان اندرزى و درمانى براى آنچه در سينه‏ هاست و رهنمود و رحمتى براى گروندگان [به خدا] آمده است . ♦️این آیه خطاب به مردم چهار مورد از خواص و آثار مهم قرآن کریم را ذكر مى كند: ⭐️۱ـ قرآن موعظه و مايه پند و اندرزى از سوى پروردگار شماست; هر انسانى براى دستيابى به ارزشهاى اخلاقى و انسانى احتياج به و تذكر دارد، چون در موعظه كردن و گفتن ديگران اثرى است كه در دانستن نيست و چه موعظه اى بهتر و مؤثرتر از موعظه كسى كه پرورش دهنده انسانهاست؟ خداوند همان گونه كه جسم انسان را با امكانات موجود در طبيعت پرورش داده، روح او را نيز با آيات روشنگر قرآن پرورش مى دهد. ⭐️۲ـ قرآن شفا دهنده تمام بيماريهاى روحى انسان است، اين كتاب مقدس به عنوان يك نسخه ، دردهاى روحى و اجتماعى و اخلاقى را درمان مى كند و جامعه اى سالم مى سازد. قرآن تمام كينه ها و عداوتها و خودخواهيها و جاه طلبيها را مى زدايد و با سالم سازى افراد و محيط، اجتماع سعادتمندانه اى را به ارمغان مى آورد. 🔺توجه كنيم كه قرآن تنها براى مؤمنان شفابخش است و براى كافران نه تنها مايه شفا نيست بلكه باعث خسران نيز هست چنانچه در آیه ۸۲ اسراء میفرماید: و ننزّل من القرآن ما هو شفاء و رحمة للمؤمنين و لايزيد الظالمين الاّ خسارا و از قرآن چيزى را كه شفا و رحمت براى مؤمنان است، نازل مى كنيم و براى ظالمان جز ضرر نمى افزايد. ⭐️۳ـ قرآن هدايت كننده مردم است; در آيه مورد بحث و در چندين آيه ديگر به قرآن «هدى» گفته شده كه مصدر است و معناى هدايت كردن مى دهد. بعضى از مفسران به آن معناى فاعلى مى دهند و مى گويند «هدى» به معناى «هادى» است، ولى ما تصور مى كنيم كه لزومى ندارد هدى را به معناى هادى بگيريم بلكه مى توان آن را به همان معناى مصدرى به قرآن اطلاق نمود و اراده مبالغه و تأكيد كرد. همان گونه كه كلماتى مانند «نور» و «رحمت» و «بلاغ» و «بصائر» را به قرآن اطلاق مى كنيم. ⭐️۴ـ قرآن براى مؤمنان است. اطلاق صفت «رحمت» به قرآن به طور مكرر در آيات متعددى آمده است و اين صفت بيشتر با صفت هدايت و در يك مورد با صفت شفا همراه بوده و هميشه بعد از هدايت و شفا آمده است. به نظر مى رسد كه مفهوم رحمت متفرع بر هدايت و شفا و چيزى بالاتر از آنهاست و يك فرد يا جامعه، نخست بايد راه را پيدا كند و ناخالصيها را بريزد و سپس به مرحله رحمت قدم بگذارد و شايسته دريافت رحمت و فيضهاى خداوند رحمان و رحيم گردد. ♦️نكته ديگر اينكه هر چند اين آيه خطاب به عموم مردم است ولى رحمت بودن قرآن فقط به مؤمنان اختصاص داده شده است. بدون شك قرآن براى كسانى كه به آن ايمان آورده اند، رحمت و بركت است و براى كافران نه تنها رحمت نيست كه نقمت و بلا و خسران هم هست. البته صفت «هدى» در بسيارى از موارد به مؤمنان يا متقين يا محسنين اختصاص داده شده و منظور از آن هدايت خاص است كه به مؤمنان اختصاص دارد و اين بالاتر از هدايت عام قرآن است كه شامل مؤمن و كافر مى شود و همگان از آن برخوردارند و آن به معناى راهنمايى و ابلاغ پيام است. 🌸🍃🌸🍃🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
(صفحه۲۱۶) آیه ۶۲ سوره مبارکه 🍃🌸آگاه باشید كه قطعاً بر اولیاى خدا، نه ترسى است و نه اندوهگین مى‏شوند. آن را كه حساب پاك است، از محاسبه چه باك است شعار اولیای خدا این است: «انّا نخاف من ربّنا...» [۱۰ انسان] ونتیجه ‏ى این خوف، تقواست وثمره‏ ى تقوا: «لایحزنهم الفزع الأكبر» [۱۰۳ انبیاء] على علیه السلام فرمود: خداوند ولىّ خود را میان مردم پنهان كرده است، پس هرگز مسلمانى را تحقیر نكنید، شاید او از اولیاى خدا باشد. كسى كه ولىّ خدا باشد، خدا هم ولىّ اوست. «آیاتِ : ۲۵۷بقره «اللَّه ولىّ الذین آمنوا»، ۶۸ آل عمران «واللَّه ولىّ المؤمنین» ۱۹ جاثیه «واللَّه ولىّ المتقین» 🍃🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
آیات ۶۲و۶۳سوره (صفحه۲۱۶) أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ ﴿۶۲ ﴾ آگاه باشيد كه بر دوستان خدا نه بيمى است و نه آنان اندوهگين مى ‏شوند الَّذِينَ آمَنُوا وَكَانُوا يَتَّقُونَ ﴿۶۳﴾ همانان كه ايمان آورده و پرهيزگارى ورزيده‏ اند . 💠 « » ترس از آينده و « » ناراحتى و اندوه براى گذشته. آيه را با لفظ (أ لا: آگاه و به هوش باشيد) افتتاح كرده ، و اين كلمه به منظور هشدار بكار مى رود 💠 خدا كسانى هستند كه ميان آنان و خدا حائل و فاصله اى نيست ، حجابها از قلبشان كنار رفته ، و در پرتو نور معرفت و ايمان و عمل پاك ، خدا را با چشم دل چنان مى بينند كه هيچگونه شك و ترديدى به دلهايشان راه نمى يابد، و به خاطر همين آشنائى با خدا كه وجود بى انتها و قدرت بى پايان و كمال مطلق است ، ماسواى خدا در نظرشان كوچك و كم ارزش و ناپايدار و بى مقدار است . 💠اولياء و دوستان راستين خدا از هرگونه وابستگى و اسارت جهان ماده آزادند، و به معنى حقيقی اش بر وجود آنها حكومت مى كند، نه با از دست دادن امكانات مادى جزع و فزع مى كنند و نه ترس از آينده در اين گونه مسائل ، افكارشان را به خود مشغول مى دارد. 💠 بدون شك، ترس و اندوه باعث اضطراب و تشويش فراوان در انسان مى شود و زندگى را در كام او تلخ و ناگوار مى سازد، ولى اگر كسى به اين مرحله برسد كه ترس و اندوه نداشته باشد، چنين كسى از آرامش و اطمينان خاطر و برخوردار خواهد شد، همان نعمت بزرگى كه جامعه هاى مادى از آن بى بهره اند. 💠البته منظور غمهاى مادى و ترسهاى دنيوى است ، و گرنه دوستان خدا وجودشان از او مالامال است ، ترس از عدم انجام وظائف و مسئوليتها، و اندوه بر آنچه از موفقيتها از آنان فوت شده ، كه اين ترس و اندوه جنبه معنوى دارد و مايه وجود انسان و ترقى او است ، و برعكس ترس و اندوههاى مادى كه مايه انحطاط و تنزل است ، میباشد. 💠 اولياى خدا آنچنان غرق صفات جمال و جلال او هستند و آنچنان محو مشاهده ذات پاك او مى باشند كه غير او را به دست فراموشى مى سپرند. 💠 با توجه به مضمون اين آيه، اين پرسش پيش مى آيد كه دوستان خدا چه كسانى هستند؟ پاسخ اين سؤال را در آيه بعدى(۶۳) مى دهد و آنان را چنين معرفى مى كند كه آنان كسانى هستند كه 👈🏻ايمان آورده اند و پيوسته پرهيزگارى مى كنند. 💠توجه كنيم كه از پرهيزگارى و تقواى مداوم و پيوسته آنها خبر مى دهد، چون مى فرمايد: «وكانوا يتقون» كلمه «كانوا» در اينجا همان مفهوم تداوم و پيوستگى را مى رساند. بنابراين، دوستان خدا كسانى هستند كه در وجود آنها ريشه دوانيده و به صورت يك صفت حاكم در آمده است و اگر كسى يك بار يا چند بار پرهيزگارى كرد و اين حالت در وجود او رسوخ نيافت، به مقام دوستى خدا نمى رسد. 💠 جالب اينكه ايمان را به صورت فعل ماضى مطلق آورده و تقوا را به صورت ماضى استمرارى ..اشاره به اينكه ايمان آنها به 👈🏻سر حد كمال رسيده ولى مساله كه در عمل روزمره منعكس مى شود و هر روز و هر ساعت كار تازه اى مى طلبد و جنبه تدريجى دارد براى آنها به صورت يك برنامه و وظيفه 👈🏻دائمى در آمده است . 💙خدا توفیق داشتن آرامش دوستی با خودش را نصیب یکایک دوستان، و من عاصی بگرداند. 🌸🍃🌸🍃🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
آیه ۷۵ سوره یونس(صفحه۲۱۷) ثُمَّ بَعَثْنَا مِنْ بَعْدِهِمْ مُوسَى وَهَارُونَ إِلَى فِرْعَوْنَ وَمَلَئِهِ بِآيَاتِنَا فَاسْتَكْبَرُوا وَكَانُوا قَوْمًا مُجْرِمِينَ ﴿۷۵ ﴾ سپس بعد از آنان موسى و هارون را با آيات خود به سوى فرعون و سران [قوم] وى فرستاديم و[لى آنان] گردنكشى كردند و گروهى تبهكار بودند . 🔶دیدیم که در سوره یونس با ذكر داستانهاى انبياء و امتهاى پيشين به عنوان الگو و نمونه ، نخست سخن از نوح و سپس پيامبران بعد از نوح ، به ميان آمد، اكنون در اين آيات نوبت موسى و هارون و مبارزات پيگيرشان با فرعون و فرعونيان است . 🔸« » به اشراف پر زرق و برق گفته مى شود كه ظاهرشان چشم پر كن و حضورشان در اجتماع در همه جا ديده مى شود، و معمولا در آياتى از قبيل آيات مورد بحث به معنى دار و دسته و اطرافيان و مشاوران مى آيد. 🔸و اگر مى بينيم تنها سخن از بعثت موسى به سوى فرعون و ملأ به ميان آمده در حالى كه موسى مبعوث به همه فرعونيان و بنى اسرائيل بود، به خاطر آن است كه 👈🏻نبض جامعه ها در دست هيئتهاى حاكمه و دارو دسته آنها است ، بنابراين هر برنامه اصلاحى و انقلابى اول بايد آنها را هدف گيرى كند، چنانكه آيه 12 سوره توبه نيز مى گويد 👈🏻فقاتلوا ائمة الكفر: با سردمداران كفر پيكار كنيد. 🔸در آنجا كه بافت جامعه، قومى و قبیله‏ اى بوده، پیامبران سراغ اقوام مى‏ رفتند، امّا آنجا كه تشكیلات و نظام داشته، سراغ ریشه‏ ها میرفتند. قرآن درباره گروهى از انبیا عبارت👈🏻 «الى قومهم» بكار برده است، ولى درباره حضرت موسى👈🏻 «اذهب الى فرعون» آورده است. 🔸فرعون و سران دربار او در برابر معجزات موسى و هارون، گردنكشى كردند و به خدا ايمان نياوردند، زيرا آنان گروهى تبهكار و مجرم بودند و در عيش و نوش و لذتهاى دنيايى فرو رفته بودند و ايمان به خداى موسى را مانع شهوترانيها و عشرتهاى خود مى ديدند. 🔶گاهى انسان چنان غرق در گناه است و به آن خو گرفته كه هر چيزى را كه مانع آن شود، ردّ مى كند اگر چه به درستى و حقانيت آن علم و يقين هم داشته باشد و بدين گونه عقل و منطق را زير پا مى گذارد و اسير شهوتهاى خود میشود و در حقیقت به گناه عادت میکند. 👈🏻«کانوا قوماً مجرمین» 🔸فرعونيان با اينكه به روشنى نشانه هاى راستگويى را در موسى و هارون ديدند، ولى به جهت حفظ مقام و موقعيت و ادامه زندگى تبهكارانه خود، او را تكذيب كردند و با اينكه حق بر آنها آشكار شد، آنها براى توجيه خود و گمراه ساختن مردم گفتند: 👈🏻اين يك جادوى آشكار است و بدين گونه معجزات موسى را سحر و جادو قلمداد كردند. 🌸🍃🌸🍃🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
موسى گفت آنچه را شما به ميان آورديد سحر است به زودى خدا آن را باطل خواهد كرد آرى خدا كار مفسدان را تاييد نمى ‏كند (۸۱ ) 🍃🌸سحر، كارش اين است كه غير حق و غير واقع را در حس مردم و انظار آنان به صورت حق و واقع جلوه دهد، و چون اين عمل فى نفسه كارى است باطل ، و چون خداى تعالى طبق سنت جاری كه بر مستقر كردن حق و احقاق آن در عالم تكوين و نيز بر محو باطل دارد زود آن را ابطال خواهد كرد و لاجرم حق پیروز خواهد بود. سنت الهى بر اين جارى است كه آنچه را صلاحيت اصلاح دارد اصلاح كند، و آنچه را صلاحيت فساد دارد فاسد سازد..🌸🍃 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 لذت دیدن این فیلم را از دست ندهید... خوشحالی مردم عزیز بعد از موشک باران ایران به فلسطین اشغالی ممنون جمهوری اسلامی هستیم... 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔴اولین جزئیات از عملیات موشکی «وعده صادق 2» سپاه پاسداران؛ 1- عملیات همزمان با جلسه سران موساد و عملیات استشهادی در تل‌آویو طراحی و اجرا شده است. 2- سه پایگاه هوایی مرکزی رژیم و محل تجمع تانکهای اسرائیل در غزه هدف قرار گرفته است. 3- بخشی از هواپیماهای ارتش رژیم به پایگاه‌های متحدانش در منطقه برای فرار از آسیب منتقل شده‌اند. 4- حمله با موشک‌های فراصوت فتاح صورت گرفته است. 5- نزدیک به 90 درصد موشک‌ها به اهداف اصابت داشته است. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
روزنامه اسرائیلی هاآرتص با اشاره به حمله موشکی ایران: تمام عسل‌های دنیا هم نمی‌تواند این شب عید (روش هاشانا) را برای ما شیرین کند! 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وحشت منشه امیر، مدیر رادیو اسرائیل که صبح در برنامه زنده اینترنشنال ایران را تهدید به جنگ می‌کرد: 🔺شوخی نیست، سراسر خاک اسرائیل در تیررس حملات موشکی ایران است؛ من خودم ۱۵ دقیقه در پناه‌گاه بودم؛ این‌بار این حملات بسیار بسیار وخیم‌تر هست و ایران جعبه مارهای گزنده خودش را باز کرد و مارها از جعبه خارج شدند! 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
واکنش رئیس‌جمهور به انتقام موشکی سپاه: این تنها گوشه‌ای از توان ماست/با ایران وارد درگیری نشوید پزشکیان نوشت: 🔹بر اساس حقوق مشروع و با هدف صلح و امنیت برای ایران و منطقه، پاسخ قاطع به تجاوزات رژیم صهیونیستی داده شد. 🔹این اقدام در دفاع از منافع و اتباع ایرانی بود. 🔹نتانیاهو بداند، ایران جنگ‌طلب نیست اما در برابر هر تهدیدی قاطعانه می‌ایستد. 🔹این تنها گوشه‌ای از توان ماست. با ایران وارد درگیری نشوید. ‏⁧ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
❤️اولین تصویر از سردار سرتیپ امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه به همراه سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل سپاه در اتاق عملیات 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔴 ملت تا قطع ریشه های فساد آرام نگیرد. ♦️امام خمینی(ره):امروز روزی است که ما مواجه با قدرت های شیطانی بزرگ هستیم و آنها هم از توطئه ها بازننشسته اند، مشغول توطئه هستند، توطئه های زیادی در داخل دارند، مهم آن توطئه های داخلی است، آن حرف های خارجی مثل انحصار اقتصادی ومداخله نظامی،اینها خیلی مهم نیست ،چیزی نیست که قابل اعتنا باشد.لکن توطئه ها ی داخلی که عمال اجانب و بیشتر از همه عمال امریکا در داخل مشغول توطئه هستند و تا حالا آن شکست نهائی را نخوردند، مهم است. ♦️دست های خیانتکار اجانب که ظاهر بود قطع شد،لکن ریشه های زیرزمینی، به توطئه های دامنه دار همه جانبه در همه قشرها مشغولند. ملت ما گمان نکند که پیروزی نهائی را پیدا کرده است. بین راه هستیم،در حال انقلابیم،تا تمام این ریشه های فاسد از این مملکت قطع نشود ملت ما نباید آرام بگیرد. 📚صحیفه نور،جلد 11،صفحه 165 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir