🔘 عدالتخواهی واقع گرا
چکیده ای از بحثی مهم شب نیمه شعبان۱۴۰۱/ دانشگاه شریف
حجت الاسلام قنبریان
#بخش_دوم
❗️ عدالت مبتنی بر صدق (آرمان مبتنی بر واقعیت):
عدالت در آیین الهی مبتنی بر واقعیت و صدق است. زنجیره اعتدال ها و عدالت ها یک خط مستقیم (صراط مستقیم ) می شود:
- اعتدال درون انسان اولین واقعیت است. همان شهوت و طمع در نقطه تعادل میشود عفاف. وقتی عدالت بر خُلق انسان بنشیند از او انسانی عفیف (خویشتن دار از حرام) می سازد و همینجور شجاع و حکیم و...
- مناصب مهم جامعه از شهادت دادن تا قضاوت و امام جماعت و کارگزار و والی و... را شرط عدالت می کند. تا مدار بر عدالت بچرخد.
- از آن بالاتر صفات و اسماء خداوند را هم با عدل، میزان و متناسب می کند!
توضیح اینکه: هر اسمی از اسامی خداوند مثل خود او بی نهایت است و اقتضاء اطلاق و بی نهایت دارد مثلا رحمت، بی نهایت است، اطلاق می خواهد. اطلاقش یعنی چه؟ یعنی هیچ چیز و هیچ کس بیرون نماند! شمرها و فرعون ها را هم بگیرد! در مقابل اسم قهر و غضب هم اطلاق می خواهد...
چه می شود که تناسب حاکم می شود و اسماء حسنای الهی شکل می گیرد؟! مثلا "سبقت رحمته غضبه" می شود؟! ⬅️ اسم " الحَکَم العدل"، اسماء الهی را منظم می کند و به رحمت اجازه ظهور بیشتر از عذاب و نقمت می دهد!
می بینید چگونه در واقعی ترین چیز عالم -یعنی صفات الهی- عدالت، تنظیم گری می کند؟!
- انبیاء و اولیاء بعنوان انسان کامل هم مظهر این اسماء حسنای الهی و محصول تنظیم گری اسم الحکم العدل می شوند.
⬅️ حالا این نقطه های عدالت واقعی را اگر به هم رسم کنی یک خط مستقیم می شود، صراط مستقیمی که از درون طبیعت انسان شروع و به حریم اسماء الهی می رسد.
عدالت، بایسته این آیین، استقامت بر این صراط از طبیعت تا اسماء است.
می بینی چقدر با عدالت مارکسیستی منکر حقیقت های برتر تفاوت دارد؟!
می بینی چقدر واقع گرا و مبتنی بر واقعیات اصیل عالم است؟! و از واقع گرایی و رئالیست طبیعی غرب فاصله می گیرد؟!
❗️ خروج از عدالت ها!
خروج از عدالت، فقط در نشئه دنیا و طبیعت انسان ممکن است. وقتی گستره واقعیت را از طبیعت تا اسماء دیدی، این خروج ها از عدالت را "جوله" می بینی و عدالت را "دوله"!
خروج از عدالت در طبیعت انسان که با "هلوع" و "جزوع" و "منوع" بودن خود نمایی می کند، نوعی" فساد" است. ناواقعیت و خروج از چرخه واقعی دنیا تا خداست. خروج از عدالت های اجتماعی نیز همین است.
⬅️ مقابل این فساد و ناعدالتی ایستادن، از مصادیق "تمت کلمة ربک صدقا و عدلا" است.
2⃣ آیه ۱۱۶ هود:
فَلَولا کانَ مِنَ القُرُونِ مِن قَبلِکُم اُولُوا بقیة یَنهَون عَن الفسادِ فِی الارضِ الا قلیلاً مِمَّن اَنجَینا منهم و اتبع الذین ظَلَموا ما اُترفوا فیه و کانوا مجرمین.
آیه در مقام توبیخ است. می فرماید چرا در نسلهای گذشته جز اندکی اولوا بقیه نبودند و بقیه تبعیت از ظلم و اتراف کرده و مجرم شدند.
- اولوا بقیه یعنی صاحبان بقاء یعنی نامیرا. از آنها نمی میرد جز این تن! زنده و جاویدند.
- بقیة الله فرد اکمل این اولوا بقیه است؛ نه یعنی باقیمانده خدا، یعنی وجه باقی رب.
❓ این اولوا بقیه چه خصوصیتی دارند؟!
بین هزار خصلت عبادی و اخلاقی و عرفانی و... خداوند یک خصلت را بعنوان وصف آنها در آیه آورده: ینهون عن الفساد فی الارض!
نهی از فساد در زمین می کنند! عدالت خواه و فساد ستیزند.
فساد همان خروج از عدل ها بود که در زنجیره قبل شمارش شد.
اینها مقابل ظالمین و مترفین و شادخوران در این آیه اند.
⬅️ راه نشانه گذاری شده بقیة الله در قرآن این است. بقیه راه ها آدرس غلط است. آدرس های حجتیه ای و نوحجتیه ای آدرس غلط است!
⬅️ حالا ارزیابی کن جامعه ایرانی نسبت به ۴۰۰سال پیش (کمتر و بیشتر) به بقیة الله نزدیک شده یا دور شده؟!
آیا جامعه امروز ایران بیشتر مصداق "ینهون عن افساد فی الارض" (آنهم فی الارض در همه زمین نه مقابل خان یک دهات) است یا دوره قاجار و پهلوی؟!
• امام عزیز این راه را باز کرد نهی از فساد در زمین مقابل استکبار جهانی در خارج مقابل اسلام مترفین و مرفهین در داخل...
- مقام صاحب الزمان حله را با ماجرای فتح بازی دراز مقایسه کنید تا ببینید چه راهی آمده ایم و چقدر به تحقق این آیه نزدیک شده ایم!
* نکات مهمی در این سخنرانی برای دوستان انقلاب و عدالتخواه به لحاظ مبانی وجود دارد. حتما فایل صوتی را گوش کنید و به دیگران سفارش کنید
#مبانی_عدالتخواهی
#انقلاب_اسلامی
m_ghanbarian
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
#انقلاب_اسلامی
#ولایت_مطلقه_فقیه
#نایب_برحق_امام_زمان
⚜مهدویت و اطاعت از ولی فقیه⚜
ولایت فقیه با دو رویکرد قابل تعریف است. با یک نگاه و رویکرد ولایت فقیه یک بحث فقهی تلقی می شود که در واقع اصل اینکه مردم نسبت به ولایت فقیه چه وظیفه ای دارند چه تعاملی دارند و چه برخوردی باید داشته باشند در مباحث فقهی مطرح می شود. رویکرد دوم در بحث ولایت فقیه رویکرد کلامی یا رویکرد دین شناختی است، در این نگاه ولایت فقیه یک بحث کلامی در راستای مبانی مهدویت تعریف می شود.
در مباحث مهدویت بحث از غیبت صغری و غیبت کبری آن حضرت جایگاه ویژه ای دارد. در غیبت صغری نایبان خاص مطرح و امام زمان عجل الله تعالی فرجه چهار نایب را پشت سر هم تعیین فرمودند. در غیبت کبری بحث نیابت عام مطرح می شود، دیگر امام زمان عجل الله تعالی فرجه نایب خاص معرفی نمی کند بلکه براساس روایات و فرمایشات حضرات معصومین علیهم السلام یکسری ویژگی ها مطرح شده و هرکسی این ویژگی ها را کسب کرد می تواند به عنوان ولی فقیه باشد، ویژگی هایی مانند فقاهت، عدالت، تدبیر و مدیریت، از این قبیل شاخصه هایی است که برای فقها برشمرده می شود، این شاخصه ها در روایات آمده و مفاهیم و ویژگی ها در این روایات مطرح شده و هر کسی این ویژگی ها را داشت نایب عام امام عصر علیه السلام نامیده میشود. .
سرآمد این نیابت فقها بحث ولایت فقیه است. در این نگاه بحث ولایت فقیه یک بحث کلامی است. چون سلسله مراتب از خداوند آغاز و به نبوت و امامت می انجامد. بحث نایبان عام در عرض و با تبعیت از امام معصوم علیه السلام مطرح است.
مسائل بیرونی و پیش فرض ولایت فقیه که تحت عنوان مبانی نظری معرفتی ولایت فقیه تعریف میشوند. در واقع این پیش فرض ها، پایه و اساس مباحث ولایت فقیه است. این مبانی و پیش فرض ها دو قسم است یکسری مبانی مباشر داریم و یکسری مبانی غیر مباشر یا دور تقسیم شده اند.
مبانی غیرمستقیم ولایت فقیه چون با واسطه به ولایت فقیه مرتبط می شوند، مثل نظریه جامعیت دین، نظریه کمال دین، نظریه خاتمیت دین، نظریه جاودانگی دین، نظریه انتصابی بودن امامت و ... .
بطور مثال جامعیت دین یکی از مبناهای غیر مستقیم ولایت فقیه است. جامعیت دین می طلبد بعد از پیامبر گرامی خدا صلی الله علیه و آله امامانی بیایند (در اینجا بحث ولایت بعد از پذیرش نبوت و بعد از قبول جامعیت دین) لذا امر امامت در همه زمان ها ساری و جاری باید باشد.
عصر غیبت را هم در بر میگیرد، یعنی در زمان غیبت هم ما نیاز به امام و پیشوا یا نایب او داریم. یعنی لزوم ولایت فقیه ثابت است. . در واقع جامعیت دین امامت را ثابت کرده و به واسطه امامت ولایت فقیه تحت عنوان نیابت عامه ثابت می شود. به این دلیل می گوییم اینها همه مبانی غیر مستقیم ولایت فقیه است.
مبانی نزدیک و مستقیم ولایت فقیه. یعنی مبانی ای که مستقیم به ولایت فقیه متصل می شود و هیچ واسطه ای ندارد. اولین مبنای نظری معرفتی ولایت فقیه، خود اندیشه مهدویت است.
مهدویت در واقع منتها الیه امامت است و دو نوع نیابت برایش تعریف شده، نیابت خاص که مربوط به عصر غیبت صغری است و نیابت عام که مربوط به عصر غیبت کبری است. این نیابت عام که بیان ویژگی نایبان امام زمان عجل الله تعالی فرجه در عصر غیبت کبری است. اساس کار و بیانگر سرپرستی فقها در عصر غیبت است.
در میان فقها بحث ولایت یک فقیه، به عنوان سرآمد این مباحث نیابت عام مطرح می شود. یعنی اندیشه مهدویت مستقیم به بحث ولایت فقیه مرتبط می شود. به عبارت دیگر براساس نیابت عام مهدویت، ولایت فقیه را پذیرفته ایم. لذا مهدویت مبنای نظری معرفتی ولایت فقیه است.
یا مثال دیگر در مورد مبانی مستقیم ولایت فقیه بحث لزوم تحقق احکام الهی در همه زمان ها، یا لزوم سرپرستی در همه زمان ها است. چون طبق این نظر معتقدیم که در همه زمان ها مسلمانان باید یک سرپرست داشته باشند و در زمان غیبت هم باید یک سرپرستی در جامعه اسلامی وجود داشته باشد و مسلمانان را هدایت و رهبری کند و چه سرپرستی نزدیک تر از امام زمان و نایب او که ولایت فقیه است.
تصریح بسیاری از فقهاى بزرگ شیعه، اعتقاد به نایب عام امام زمان عجل الله تعالی فرجه را بر ما روشن نموده است. اصل ولایت فقیه، مورد اتفاق یا حداقل از نظرات مشهور بین فقیهان شیعه است. بطور نمونه مرحوم نراقى معتقد است: «ولایت فقیه فى الجمله بین شیعیان اجماعى است و هیچ یک از فقها فى الجمله در ولایت فقیه اشکال نکرده است»
.(نراقى، احمد، عوائد الایام، ص 186) صاحب جواهر فرموده اند: «کسى که در ولایت فقیه وسوسه کند، طعم فقه را نچشیده است و معنا و رمز کلمات معصومین علیهم السلام را نفهمیده است». (جواهر الکلام، ج 2، ص 398.)
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
در میان علمای متاخر هم امام خمینی(ره) مى فرماید: «موضوع ولایت فقیه، چیز تازه اى نیست که ما آورده باشیم؛ بلکه این مسأله از اول مورد بحث بوده است. حکم میرزاى شیرازى در حرمت تنباکو، چون حکم حکومتى بود... همه علما تبعیت کردند... . مرحوم کاشف الغطاء بسیارى از این مطالب را فرموده اند...
مرحوم نراقى همه شئون رسول الله را براى فقها ثابت مى دانند. آقاى نائینى نیز مى فرمایند: این مطلب از مقبوله عمر بن حنظله استفاده مى شود... این مسأله تازگى ندارد...».
(امام خمینى(ره)، ولایت فقیه، صص 113 – 112) اختلاف ها، در حدود و ثغور اختیارات ولى فقیه و چگونگى اثبات آن مانند اختلاف دانشمندان در سایر مباحث علمی است. از نظر عملی نیز بسیاری از فقهای بزرگ در صورت وجود شرایط لازم به این اصل عمل کرده اند.
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
41.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ ضوابط پوشش در دانشگاه های دنیا
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰نتیجه برخورد سلبی مناسب با بی قانون ها در باغ گلهای اصفهان
🔹این ویدیو رو با دقت ببینید !
به واکنش اکثریت دقت کنید!
🔹به وضوح مشخص است که در جمهوری اسلامی با اقلیتی روبرو هستیم که خیال اکثریت را در ذهن دارد !
#چرا_از_من_حمایت_نمیکنید 😂
🔹مسئولین در برخورد با این اقلیت تردید نکنند !
🔹کلیپ بعدی را هم ببینید.
https://eitaa.com/game2kashan/368
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
13.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 در باغ گل های اصفهان چه خبر شده !!!
🔹حتما کلیپ بعدی را هم ببینید.
https://eitaa.com/game2kashan/367
🔹اقدام ارزشمند سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در مجموعه باغ گل های شهر اصفهان به جهت تذکر محترمانه به مراجعه کنندگان ....
🔹در این مجموعه پذیرای بانوان محجبه و خانواده آنها با تخفیف ویژه خواهند بود. 😊
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
پیشنهاد حکیمانه و عالمانه نماینده ولی فقیه در کاشان
امام جمعه و نماینده ولی فقيه در جلسه ملاقات و استماع سخنان اعضای شورای شهر و شهردار کاشان گفت:
بنده قصد دخالت ندارم/اگر تشخیص داده اید که حجت بر شما تمام شده است بنا به تشخیص خود همانطور عمل نمایید
در پی ملاقات اعضای شورای شهر و شهردار کاشان و اخباری که از آن در رسانه ها منعکس شد در برخورد و بازتاب در خصوص آن، عده ای در فضای مجازی به اظهار نظر پرداخته و تفسیرهای مختلفی از آن از خود بروز دادند
که باید گفت اولا طبق توضیحاتی که در پیشگفتار آمده است باید توجه عموم را به این واجب معطوف نمود که شان و جایگاه نماینده ولی فقیه در مناطق، هم بلحاظ شرعی و هم بلحاظ قانونی بسیار بالاست و نظرات ایشان دارای اعتبار شرعی و قانونی و صائب برای انجام اطاعت از جانب مؤمنین است
لذا در پی آن چه که در خصوص مسائل اختلافی حاکم بین شورای شهر و شهرداری در اخبار شنیده شد
حجه الاسلام و المسلمین سعید حسینی امام جمعه محترم و نماینده ولی فقیه معزز در کاشان بر اساس جایگاه معنوی که دارا می باشند دو طرف بحث را به ملاقات پذیرفته اند که حاصل آن این باشد آنچه مصالح عموم را می طلبد در آن نظر مبارک خویش را داده باشند
که حسب اخبار و شنیده ها در آن جلسه ایشان ضمن بزرگواری ،حرف ها و استدلال های طرفین را شنیده و ضمن تذکر و یاد آوری این مهم که صندلی و جایگاه هر کدام از مسئولین حاصل تقدیم هفتاد و دو نفر شهید است و عملکرد همه در محضر خداوند ، شهداء و امام زمان قرار دارد و چون خداوند و پیامبر اکرم صلوات الله علیه شاهد و ناظر همه عملکردهای ما هستند به تبع روزی این عملکردها مورد رسیدگی واقع خواهد شد [ که از بابت هر عملکردی باید جواب پس دهیم]
ضمن دفاع از منزلت اشخاص حاضر فرموده اند هیچ فردی نباید راضی به این باشد که در افواه و عموم به یک مسئول در هر شهر و هر جناحی توهین صورت پذیرد و با استناد به روایت فرمایش امام رضا علیه آلاف تحیه و ثنا به حضرت عبدالعظیم حسنی که ، ( يا عبدالعظیم، أبلِغ عَنّي أولِيائِيَ السَّلامَ، ... و مُرهُم بِالصِّدقِ فِي الحَديثِ ) به شیعیان من سلام برسان و به انها دستور دهید خودتان را عادت دهید به سخن راست گفتن و همچنین مطابق با دستور پیامبر اکرم صلی الله که فرموده است: « النجاهَ فیِ الصِّدقِ». (نجات انسان در راستگویی است). تلاش کنیم در هر مصاحبه ای، چه در خلوت و چه در جلوت این فرمایشات معصومین صلوات الله اجمعین سرلوحه کار ما و اعضای شورا و شهردار در در عمل به صدق و راستگویی قرار داشته باشد .
و با یادآوری این نکته اساسی که قصد ندارند در کار هیچ کدام از طرفین اختلاف، دخالت نمایند اما توصیه های ارشادی مبذول فرموده اند که توجه همگان را می طلبد
که اگر اکنون در دوراهی قرار گرفته اید. و عده ای می گویند شهردار تخصص دارد و عده ای دیگر در مخالفت به آن می گویند تخصص ندارد. بنده بنظرم می آید، مهلت یک یا دو ماهه به ایشان داده شود تا یک مرجع بالا دستی، دقیقا عملکردهای تخصصی ایشان را بصورت مستند رصد نموده و پس از نتیجه آن منجر به تصمیم گیری نهایی شود در اینصورت این روش مطلوب خواهد بود اما در ادامه معظم له بعد از شنیدن سخنان هر دو طرف بحث مد نظر و استدلال های یک دیگر در بیان جزئیات و کلیات با ذکر مجدد این نکته که قصد دخالت ندارند
نهایتا به اعضای شوراي شهر مخالف ادامه کار شهردار فرموده اند اگر تشخیص داده اید که حجت بر شما تمام شده است بنا به تشخیص خود همانطور عمل نمایید که تشخیص داده اید
که بنظر می رسد تاکید معظم له ابتدا توصیه به تانی بیشتر در انجام هر تصمیمی در این خصوص بوده و سپس فرموده اند به هر تشخیصی که رسیده اید عمل کنید.
یعنی با کمال درایت سعی داشته اند هم به آرامش و اصلاح امور شهر کمک نمایند هم استقلال رای شورا و عمل به قانون از سوی نمایندگان مردم در شورا را مد نظر همگان قرار دهند .
لذا توجه همگان را بطور ویژه می طلبد که امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان چقدر حکیمانه و عالمانه به پیشنهاد و نظر بی طرفانه خود در این زمینه پرداخته اند که مؤمنین و شهروندان بیش از گذشته به اهمیت جایگاه پدرانه معنوی معظم له در این جایگاه بسیار مهم پی ببرند
http://payamekashan.ir/?sysid=1&newsid=28045
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
#دوره_جامع تربیت مربی #بیانیه_گام_دوم_انقلاب🌹
🖥 بصورت #آنلاین و #آفلاین
👨🏻💻ارائه دوره توسط اساتید دانشگاه جامع امام حسین (ع)
🏆 ارائه #مدرک_معتبر +حکم مربیگری
🖥 عضویت در #انجمن_مدرسان بیانیه (ملی)
🌺 معرفی #برترین_های_دوره به عنوان مدرس و نماینده شعب استانی انجمن مدرسان بیانیه
🔹شروع دوره: 26 اردیبهشت 🔹 26 جلسه
🔹روزهای زوج ساعت 21:00 تا 22:30
🆔@Analysts
🆔@secondstep_course
آیدی پشتیبانی:
@AH_info
لینک ثبت نام:
https://armanpsy.ir/bg2
♨️ ۵٠ درصد #تخفیف_ویژه:
🔺دانشجویان، طلاب، فرهنگیان، هادیان سیاسی، اساتید دروس معارف دانشگاه، راویان دفاع مقدس
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
تبیین اساس کار ما است. ما با ذهنها مواجهیم، با دلها مواجهیم؛ باید دلها قانع بشود. اگر دلها قانع نشد، بدنها به راه نمیافتد، جسمها بهکار نمیافتد؛ این فرقِ بین تفکّر اسلامی و تفکّرات غیر اسلامی است. ...
تفکّر اسلامی تبیین است. فَاِنَّما عَلَیکَ البَلاغ؛(۲۶) به پیغمبر خدا میگوید وظیفهی تو رساندن است، حرف را باید برسانی.
باید تبیین کنید؛ حرفهایتان را، نظراتتان را بگویید؛ در مسائل مهمّ کشور؛ در مسئلهی اقتصاد مقاومتی تبیین کنید، در مسئلهی پیشرفت علمی -اینها مسائل مهمّ کشور است- در مسئلهی ارتباط با آمریکا [تبیین کنید]؛ برای خیلیها روشن نیست. برای شما که مجموعههای دانشجویی هستید، اگر روشن نیست، بروید برای خودتان روشن کنید؛ اگر روشن است، برای مجموعهی دانشجویی تبیین کنید. ... خب، این ذهنی که فعّال است، بنشیند راجع به این قضیّه استدلالهای مناسب را پیدا کند، این را ترویج کند. ببینید! [این] یکی از چیزهای مورد تبیین است. مسئلهی سبک زندگی اسلامی ایرانی که ما مطرح کردیم، خب این درخور بررسی است، این را تبیین کنید، هم خودتان عملاً و هم تبیینی. مسئلهی فرهنگ، یکی از مسائل مهم است، این را تبیین کنید. ... البتّه تداوم کاری لازم دارد، استقامت لازم دارد، درست گفتن لازم دارد، تکرار لازم دارد، ممکن است یک زمانی هم طول بکشد.
۱۳۹۵/۰۴/۱۲ بیانات در دیدار جمعى از دانشجویان
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
اگر برای زیست در فضای مجازی بیانیه مهم #گام_دوم انقلاب حضرت آقا را بعنوان سندی برای حرکت به سمت #تمدن_نوین_اسلامی معیار قرار دهیم خواهیم دانست که
پرداختن به سلبریتی بیسوادی که کشف حجاب کرده و نپرداختن به خبر مسلمان شدن دیلن تیری سلبریتی مشهور فرانسه برخلاف توصیه های این سند است
ضمن اینکه ناگفته پیداست که شگردی است از عملیات روانی دشمن
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
🔴 تامین مالی رسانه های جریان فتنه و اصلاحات از کجاست؟
همیشه فکر میکردم که پول رسانه هایی که در داخل کشور بدنبال براندازی نرم هستند و مدام علیه نظام توطئه و فتنه میکنند از خارج کشور و توسط سرویس های جاسوسی و عربستان سعودی تامین میشود.
دیشب اما سید یاسر جبرائیلی درباره تامین کنندگان مالی داخلی این رسانه های منحط و شارلاتان افشاگری کرد . شرکت های بزرگ صاحب دلار بخش زیادی از پول این ماشین های جنگ رسانه ای دشمن را در داخل تامین میکنند.
خبرنگاران و روزنامه نگاران اصلاحات از بودجه های باده آورده شرکت های دولتی و غیر دولتی میخورند و علیه نظام توطئه میکنند.
یک روزنامه با ۵ هزار تیراژ تنها برای درج یک آگهی از یک شرکت بزرگ دولتی ۱۳۰ میلیون تومان پول دریافت کرده است. حالا حساب کنید در طول سال از چه تعداد زیادی ازین شرکت ها آگهی دریافت میکنند و به این بهانه چه پول های نجومی از جیب مردم میخورند....
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
📌راز اثر بخشی امر به معروف با پنج تکنیک طلایی
🔹اگر امر به معروف ونهی از منکر به شکل صحیح و اصولی در جامعه اجرا شود، با استقبال چشمگیر مردم به این فریضه الهی مواجه خواهیم شد و معارف دینی به شکل خوبی در جامعه گسترش خواهد یافت.
🔸امربهمعروف و نهیازمنکر، یکی از بهترین و زیباترین معارف اخلاقی و قرآنی است که زمینهساز تقویت خوبیها و محاسن اخلاقی در جامعه به شمار میآید و از گسترش ناهنجاریهای اجتماعی و اخلاقی جلوگیری مینماید.
🔺در این نوشتار تلاش داریم به برخی از تکنیکهایی که در اثربخشی امربهمعروف و نهیازمنکر تأثیر مثبتی دارد، اشاره کنیم.
1️⃣مقدم کردن خود بر دیگران
2️⃣بیان و شیوه نیکو در امربهمعروف و نهیازمنکر
3️⃣استفاده از بیان حکیمانه و شیوا
4️⃣توجه به کرامت و شخصیت افراد
5️⃣القاء غیرمستقیم
🏖کشورهای غربی برای القای فرهنگ منحط و غیراخلاقی خود با تولیدات جذاب رسانه و القای غیرمستقیم، بهصورت تدریجی ضربات ویرانگری بر سرمایه اجتماعی ایران عزیز وارد کرده است. سزاوار است متولیان امور فرهنگی نیز با ارائه راهکارهای علمی، مانع گسترش نواهی و منکرات اجتماعی در جامعه شوند.
♦️ادامه مطلب را در لینک زیر مشاهده فرمایید
🌐https://btid.org/fa/news/244237
✅ آیدی دریافت سوالات👇
@pasokhgo313
📎 #خانواده
📎 #حجاب
🌐 btid.org
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سربازای خمینی🇮🇷 vs دشمنان سربازای خمینی
در #گام_دوم_کاشان عضوشوید
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 خورشید دمیده و سحر نزدیک است
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
سایه ات مستدام سپهسالار امام زمان علیه السلام حضرت امام خامنه ای عزیز
در سخنانی هم از منظر خریدار کتاب وهم از منظر ناشر نکات کلیدی ارائه فرمودند
هم کتاب تخصصی مطالعه دارند
هم علمی
ولی تاکیدی بر کتاب خاطرات مجاهدان داشتند
ودر همین همدرسها نهفته است
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ابرقدرت شدن ایران
🔹واکنش فرماندۀ نیروی دریایی روسیه به سفر ناوهای ایرانی به دور دنیا
🔹فقط ناوگروه یک کشور ابرقدرت میتواند به دور کرۀ زمین سفر کند.
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
هدایت شده از 🚩 یاران اربعینی
تحلیل جامع زندگانی 65 ساله امام صادق علیه السلام
در هفت بخش توسط حجت الاسلام و المسلمین سید محمدتقی قادری
حتما در اینجا بخوانید 👇👇
https://eitaa.com/arbaeeniy_yaran/8136
شروع بخش یک از اینجا
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اعتقاد مردم به دین کم شده! شکم گرسنه خدا و پیغمبر نمی شناسه!
شما چی! نظرتون چیه؟
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
هرکس کوچکترین قدمی در راه جمعیت و فرزندآوری بردارد
شامل دعاهای نمازشب من میشود
برای ساخت ایران قوی باید جوان ماند
حالا کی دلش میخواد در دعای نماز شب حضرت آقا باشه
بسم الله
#جهاد_فرزند_آوری
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 اسم حج باید مفهوم تمدن سازی و اتحاد را به ذهن جوان بیاورد
💬 گزیدهای از بیانات رهبر انقلاب در دیدار صبح امروز کارگزاران حج. ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
🔳 اوغان، نماد بیدار فاشیسم در ترکیه!
در انتخابات ریاستجمهوری ترکیه همه روی اردوغان و قلیچدار اوغلو تمرکز کردند، اما کسی به سنان اوغان، فاشیست نژاد پرستی که چیزی بیش از 5درصد آرا را به دست آورد، نپرداخت. هر چند اوغان دو میلیون و 380 رای بیشتر نیاورد، اما با توجه به شعارها، صحبتها و موضعگیریها همین تعداد هم کم نیست. متاسفانه در طول بیش از دو دهه حضور حزب عدالت و توسعه در ترکیه، فاشیسم و شوونیسم نژادی به شکل گستردهای در این کشور رشد کرده و فردی مانند اوغان که در آخرین روزها وارد گود شد و انتظار داشت دستکم 10 تا 11 درصد آرا را به دست بیاورد، حاصل رفتار حزب اردوغان و شخص وی است.
شرط و شروطی که اوغان برای حمایت از هر یک از کاندیداها گذاشته هم نشان از افکار بیمار، ضدانسانی و غیرقابل قبول او دارد. نگاهی به رفتارهای اوغان در طول یک دهه گذشته و حتی اخراجش از حزب ملیگرا، مخالفتش با رفراندوم قانون اساسی اردوغان و نگاهش به کردها و دیگر اقلیتهای حاضر در ترکیه، همه و همه نشان میدهد در سایه شوونیسم افراطی میتوان سایههای مرگ را ملاحظه کرد.
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
📌از دید لیبرالها:
هر چه برای مردم است (ساخت مسکن، حقوق کارگر و کارمند، اعطای تسهیلات و...) تورمزاست
و هرچه برای سرمایهدار است (بازار آزاد و رها، دلار بادکنکی، حذف یارانه، افزایش قیمت انرژی و...) تورمزا نیست!
🔻متاسفانه نسخهپیچهای دولت همینها هستند.
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید ویژه ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها
💢 عظمت حضرت معصومه سلام الله علیها
🎙 استاد پناهیان
📎 #تولیدات_چندرسانهای
📎 #میلاد_حضرت_معصومه
📎 #روز_دختر
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حکایتی شگفتانگیز از آیتالله بهجت پیرامون عظمت حضرت معصومه(س)
💬 مرحوم علامه مصباح یزدی
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ این چند دقیقه صحبت آقای رحیمپور ازغدی در حضور هاشمی رفسنجانی را باید هر روز چندبار شنید ...
🔹شجاعت رحیم پور را ببینید
نه پیشوند دکتر دارد نه حجت الاسلام و نه آیت الله، اما سواد دارد و شجاعت
🔸خوب شد دادگاه روحانیت رحیم پور را به شکایت حسن روحانی محاکمه می کند که طلاب حوزه علمیه بدانند رحیم پور بی ادعا، روحانی واقعی است.
🔹بخشی از حضرات حوزه علمیه همان آیت الله هایی هستند که از عشق هاشمی هنوز هم غش می کنند.
🤲 رحیم پور آزاده عمرت بلند ...
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
🔻خرمشهر اینجاست! جهانآرا کجاست؟
🖊 مهدی جمشیدی
۱. یک هفتۀ اول پس از بیستوششم فروردین، شاید کشف حجاب بیش از پنج درصد کاهش پیدا کرد. شال هم نه بهعنوان حجاب، بلکه برای احتیاط به دور گردن اضافه شد. اما بعد از این یک هفته، و احساس شعاری و تبلیغی بودن هشدار سردار رادان، وضع به گذشته بازگشت؛ بلکه جسارت و بیحیایی، فزونی بیشتری گرفت. اکنون تا حد زیادی، وضع کشف حجاب، عادی و بهنجار شده است. مشاهدۀ روزانۀ حدود ده درصد کشف حجاب و حتی کشف بدن، در حال تثبیتشدن از نظر روانی و فکری است. کشف حجاب، آشکار و آسوده و در همهجا است. البته بعضی از اینان در درونشان، حس نگرانی به وجود آمده که نظام قصد برخورد دارد و در کمین ما نشسته است و چهبسا از راه برسد. با این حال، وضع همچنان مانند گذشته است؛ به این معنی که روند، دوباره صعودی شده است اما با شیب کم.
۲. در حال حرکت به سمت طبیعیشدگی و هنجارشدگی هستیم. آنقدر تعلل کردند که تا حدی وضع، به نفع آنها تثبیت شده است. غیرتها و حساسیتها، ساییده شدهاند و این گروهکهای فرهنگی، بخشی از جامعه شدهاند. در واقع، خودشان را در جامعه جا کردهاند و در پی جایابی ساختاری نیز هستند. اینان جامعه را از آنِ خود کردهاند و بخش متدین نیز بیش از گذشته، ناچار است در فضاهای گلخانهای بخزد و از واقعیتهای فرهنگیِ بیرونی بگریزد، مبادا که دامنش به معاصی اینان، آلوده شود. این همان کاری است که دربارۀ «مدارس» انجام شد و در اثر آن، مدارسِ خاصِ حزباللهیها و مؤمنان ایجاد گردید. مدارس اینان از مدارس دیگران جدا شد و اینک کار جدایی، به «جامعه» هم کشیده شده است. انقلابیها، هرچه بیشتر در حال منزویشدن هستند و خود را پنهان میکنند. مدسه و جامعه را نمیپسندند اما به جای «مواجهه» و «اصلاح»، میگریزند و برای خود، «باغچههای فرهنگی» ایجاد میکنند؛ ناکام در جامعهپردازی توحیدی و راضی به باغچهپردازی مصنوعی. از خودسازی به جامعهپردازی عبور نکردهاند، چه رسد به اینکه بخواهند تمدّنسازی کنند. منطق تقیّه و گریختن و پنهانشدن و بیرونکشیدن گلیم خویش را از آب آموختهاند و بس.
۳. نیاز نیست که قانون حجاب در مورد همه «اجرا» شود تا سخن از «امکان» و «قابلیت»، معنا داشته باشد. شاید دربارۀ حدود بیست درصد، اعمال «قدرت» (اجرای قانون) موضوعیت داشته باشد. بقیۀ افراد با مشاهدۀ اِعمال قدرت، تمکین و همراهی خواهند کرد. برای اینان، «اقتدار» کافیست و حاجت به قدرت نیست. ازاینرو، بیست درصد اِعمال «قدرت» و هشتاد درصد تجلی «اقتدار»، ما را از گردنه عبور خواهد داد. کار دولت، بسته به اقتدار است؛ اقتدار که فرویخت، همهچیز مباح میشود. واقعیت اجتماعی، صفر و صدی نیست، بلکه با مواجهههای پیوستاری و متنوّع، گرههایی که به ظاهر کور هستند، گشوده میشوند. در جنگ ترکیبی، باید چندلایه و چندسویه عمل کند و اهرمهای مختلف را به کار گرفت.
۴. بسیاری از ساختارها، چندان در خدمت غایات دینی نیستند. تسهیلگر نیستند، بلکه گاه مانع هستند؛ هرچه که بتوانند بازدارندگی ایجاد میکنند. سبک زندگیِ ما نیز در بخش مهمی، زیر نفوذ «ساختارهای تجدّدی» هست؛ حتی در لایۀ خُرد. فقط تحلیل ارزشهای معطوف به ازدواج و انتخاب همسر، کافی است که تغییر ساختارهای ذهنی را نشان بدهد. از ازدواج تا اشرافیت در زندگی تا فرزندآوری تا پوشش تا مصرف و خرید و پاساژ و سلبریتی و فضای مجازی و لذت و بدن و بینی و گونه و ... در هم تنیده شدهاند و تجدّد را میزایند؛ آن هم در ابعاد ساختاری. در بند هفتمِ بیانیۀ گام دوم، تعبیر «نفوذ سبک زندگی غربی» به کار برده شده است. اولاً نفوذ و ثانیاً نفوذ ساختاری. تجدّد، ما را محاصره کرده است و میخواهد بیش از گذشته، سرزمینهای فرهنگی ما را اشغال کند. خرمشهر اینجاست. جهانآرا کجاست؟!
۵. ما دچار فقر «فهم عالمانه و دینی» هستیم. چندان شناخت درستی از گرهها و گرانیگاهها در دست نیست. باید این فهم را تولید و تکثیر کرد؛ چون ادبیات متناسب با این فهم، ذهنیتها را تغییر خواهد داد. باید تعبیر دینی و انقلابی از دردها و درمانها ارائه داد. رسالت نخبگان فکری، آفرینش همین فهمهای قدسی است تا به واسطۀ آنها، راه گشوده شود. راهکارها هم وابسته و مشروط به فهمها هستند. حتی فهم ما از ماهیت حجاب هم متوقف مانده است و ازاینرو، روایتهای نو ایجاد نکردیم. تغییر انفسی، تغییر در فهم نیز هست و اغلب باید از «فهم» به «وجود» رسید.
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در یادوارۀ شهدای بشرویه
⭕️ در شمال اتوبان کرج، جوانان هوافضای ما در لبۀ تکنولوژی حرکت میکنند، اما در پایین اتوبان در کارخانۀ خودروسازی گاهی معطل پمپ یک برفپاککن میمانند؛ این تفاوت فرهنگ بین دو مجموعه است.
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
⭕️ جامعه ایران دارای یک نظام ارزشی مشخص و هویت بخش است
🔸گروه های مختلف اجتماعی ایران تجربه های مشترک تاریخی دارند.
🔹مدل دولت-ملت به طور کلی نمی تواند جامعه ریشه دار ایران را تبیین کند.
🔸ارزش های محوری جامعه به راحتی تغییر نمی کند.
🔹جامعه ایران تحمیل های دولت مدرن را نمی پذیرد.
🔸دین وقتی در قالب دولت-ملت قرار می گیرد آسیب می بیند.
🔹توجه به تفاوت ها هویت ساز است.
🔸جامعه یک همپوشانی از فرماسیون های اجتماعی داشته است.
🔻مشاهده در تلوبیون
📲 http://www.telewebion.com/episode/0x6b97b9a
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4