eitaa logo
نوشته‌های انقلابی
1.4هزار دنبال‌کننده
332 عکس
103 ویدیو
16 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نوشته‌های انقلابی
🔴🔴🔴 حجةالاسلام‌والمسلمین آقای سیدمصطفی محقق داماد در نشست بررسی کتاب «صدسالگی حوزه قم و مسائل جامع
۱۵ 🔖 نظام سیاسی اسلام و کنشگریِ مردم جهان ✳️ از آنجا که ضرورت شکل‌گیری زندگی اجتماعی، در درجه نخست مستلزم ضرورت قانونگذاری برای رفع اختلافات در جامعه و در درجه بعد، ضرورت تشکیلات حکومتی برای اجرایی شدن قوانین است. حکومت برای تحقق اهداف متعالی اسلام و زمینه‌سازی برای اجرای احکام و موازین الهی و اداره زندگی جوامع بشری، نیازمند سیاست‌گزاری است. لذا انبیای الهی و ائمه معصومین علیهم السلام در این عرصه‌ها ورود جدی داشتند؛ بویژه، برخلاف سکولارها، شخص رسول اکرم( صلی الله علیه و آله) تشکیل حکومت دادند و برای پیشرفت و رشد جامعه اسلامی و عرضه داشتن فرهنگ اسلام به جهانیان، تمدن‌سازی کردند که این تمدن‌سازی برای حیات طیبه شکل می‌گیرد. اسلام برای تامین حیات طیبه، معطوف به اجرای مسایل دینی و سیاسی و اجتماعی است. 💠 پرواضح است دین، امری قدسی است و جایگاه رفیعی دارد. بنابراین لازمه حفظِ قداستِ دین آن است که احکام آن به شکل جامع به اجرا درآید و تشکیل حکومت و ورود در سیاست، زمینه این امر را به شکل مناسب‌تری فراهم می‌سازد. قداستِ جایگاهِ روحانیت و بزرگان دین درصورتی است که آنان، در آن جایگاه، به وظیفه خود عمل نمایند که از اهمّ وظایف آنان، اجرای احکام اجتماعی، سیاسی و حکومتی اسلام است. بدیهی است اگر این بزرگان به بهانه‌ی از دست رفتن قداست و جایگاهشان، از اجرای احکام سیاسیِ اسلام سرباز زنند، آیا آن جایگاه، قداستی خواهد داشت؟! 💬 ما به‌دنبال قداست برای روحانیت نیستیم که اگر بدنبال تحبیب و تطهیر جایگاه خود باشیم قداست دین اسلام ناب رو هدف قرار دادیم. وظیفه ما تبیین قداست اسلام ناب است که به دنبال مسلمانی و مسئول بودن و کنشگری جامعه و ایجاد حیات طیبه و پاکیزه برای تمام انسان‌هاست. 📌 آقای محقق داماد! لازم به توجه و بیان دارد که ما دین منزوی نمی‌خواهیم که ما را به قبرستان‌نشینانِ عاداتِ سخیفِ جاهلیتِ مدرن، تبدیل کند. ما، اسلامی مقتدر دارای سیاستِ حکومتداریِ قوی می‌خواهیم که از ما، انسان‌های مقتدر بسازد. اسلامی که دارای نظریه سیاسی در زمینه سیاست‌گزاری کلان و جامع برای اداره کشور و جهان داشته باشد. اسلامی که شما معرفی می‌کنید اسلام آمریکایی، اسلام لیبرال، اسلام سکولار و اسلام متحجرانه و اسلام رحمانی است که ما از این اسلام برائت می‌کنیم. اسلام ناب، تحول‌خواهِ تحول‌آفرینِ انسان‌ساز است. ⚠️ تصور و خوف این‌که دینِ دارای سیاست، ما را از تحبیب و تطهیر کنار زند، نشان از عقب‌ماندگی و عقب‌افتادگی از محتوای غنی اسلام ناب دارد. ⚠️ آدم منفعل و بدون تبیین مواضع را به چه کار آید، جز این‌که کامِ دشمنانِ اسلام را شیرین می‌کند. ✍ پاک‌نفس طلبه انقلابی @enqelabi_nevesht 📌 کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نوشته‌های انقلابی
🔴🔴🔴 حجةالاسلام‌والمسلمین آقای سیدمصطفی محقق داماد در نشست بررسی کتاب «صدسالگی حوزه قم و مسائل جامع
۱۶ 🔖 حاکمیت اسلام بر پایه ولایت فقیه 💠 هدف اصلی و اساسی ادیان الهی، رشد و تکامل بشر بر مبنای توحید از طریق دعوت به مبارزه با کفر و شرک و الحاد بوده‌است. قدرت‌های استکباری جهان، برای چپاول دسترنج توده‌های محروم، نغمه‌ی «جدایی دین از سیاست» را مطرح کردند و با این توطئه‌ توانستند بر جنبه‌های فکری، فرهنگی، دینی و ملی جوامع اسلامی استیلا یافته، منابع مادی و ذخایر زیرزمینی آنها را به غارت ببرند و عجز و یأس را بر جوامع اسلامی حاکم گردانند. 📌 پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، بر چنین عقیده و نغمه‌ای خط بطلان کشید و نهضت اسلام را با اصل مقدس «ولایت فقیه» و با « سرنگونی استبداد ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی در ایران» تبدیل به پدیده‌ای منسجم و جهانی نمود. ✅ از دیگر سیاست‌های داخلی انقلاب اسلامی؛ ارتقای مشارکت سیاسی و آگاهی‌های مردم و کسب استقلال و آزادی است. اصل نه شرقی و نه غربی و مبارزه با غول استعمارگر یعنی آمریکا هم همواره یکی از اصول عمده سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بوده‌است. ❇️ بدانید کسانی که نغمه‌ی شوم جدایی دین از سیاست را سر می‌دهند، سیاست را از اخلاق نیز جدا می‌دانند و در فعالیت‌های سیاسی، خود را به هیچ‌یک از باید‌ها و نبایدهای اخلاقی پایبند نمی‌دانند. نخستین خونی که بر زمین ریخت، از رذیله‌ی اخلاقی «حسد» سرچشمه گرفت؛ جنایتکارانی چون فرعون، چنگیز، هیتلر، صدام و... جملگی به اخلاق پشت کرده‌اند و تراژدی‌هایی چون هیروشیما، ناکازاکی، هفده شهریور، جمعه سیاه و... به دست کسانی اتفاق افتاد که اخلاق را پشت دروازه‌ی سیاست جا گذاشته بودند. 📌 پیامبر اسلام در خطبه‌‌ای که در «حجه الوداع» ایراد کردند، به مسلمانان توصیه کردند که همواره باید صلابت، استواری، عزت و غیرت خود را به رخ دیگران بکشند. ⚠️ پس مسلمانان باید همواره هوشیاری و آگاهی خویش را نسبت به مسائل سیاسی، آن هم سیاست الهی و با رعایت اخلاق حفظ کنند و حال که در آستانه‌ی ایجاد تمدن اسلامی در جهان هستیم، جای بسی تأسف است که گروهی در داخل، هم‌نوا با جریان استبدادی، نغمه‌ی «جدایی دین از سیاست» را سر می‌دهند. ✍ کامران @enqelabi_nevesht 📌 کانال نوشته‌های انقلابی
نوشته‌های انقلابی
🔴🔴🔴 حجةالاسلام‌والمسلمین آقای سیدمصطفی محقق داماد در نشست بررسی کتاب «صدسالگی حوزه قم و مسائل جامع
۱۷ 🔖 تحبیب‌ الله؛ سیاست عین دیانت 🔰رابطه دین و سیاست در دو سطح مفهومی و نهادی قابل بررسی است. از منظر حضرت امام (رحمت‌الله) اسلام مکتبى است که برخلاف مکتب‌هاى غیرتوحیدى، در تمام شوون فردى، اجتماعى، مادى، معنوى، فرهنگى، سیاسى، نظامى و اقتصادى دخالت و نظارت دارد. آیت الله مصباح(رحمت‌الله) در تعریف سیاست می فرمایند: سیاست، «آیین كشور دارى» است و به تعبیر دقیق‌تر، سیاست در این بحث به معناى «اداره امور جامعه به صورتى است كه مصالح جامعه - اعم از مادى و معنوى ـ را تأمین كند؛ با وجود وضوح مفهوم دین و سیاست، منظور از نهاد دین روحانیت و کارشناسان دین و منظور از نهاد سیاست حکومت است‌ که‌ بر مبنای قرآن و تعبیر امام (رحمت‌الله) هدف دین بر‌پایی حکومتی است که هدفش تدوین و اعمال سیاستی در جهت اجرای عدالت است؛ سیاست عادله. 🔰نظام جمهوري اسلامي ايران، براساس اصل چهارم قانون اساسي، بر محور تفكرات اسلامي بنا شده و بر محور بينش‌هاي اسلامي، احكام و مقررات الهي بايد اداره شود. بدون ترديد اين مسؤليت بزرگ را بايد حوزه‌هاي علميه و عالمان ديني بر عهده گيرند و براساس منابع اصيل اسلامي به استنباط بپردازند و خط مشي نظام را مشخص كنند و در حلّ معضلات فقهي و فرهنگي و نيازهاي نظري نظام بكوشند؛ زيرا استكبار با تمام قوا درصدد نشان دادن عدم توانایی اسلام در اداره زندگي بشر امروز است.《نقش حوزه، غیر از جنبه‌های فرهنگی در اداره‌ی جامعه است. ما نباید از نقش سیاسی حوزه و شخصیت‌های حوزوی در اداره‌ی جامعه غافل شویم. این، چیز مهمی است.》(رهبر انقلاب ۱۳۶۸/۰۹/۰۷) 🔰 ایشان در دیدار با حوزویان در سال ۶۶ نیز بیان کردند که براساس قانون اساسي، همه نهادهاي اين نظام براساس اسلام بايد اداره شوند. بنابراين حوزه‌های علميه و عالمان ديني نمي‌توانند نسبت به حكومت اسلامي بي‌تفاوت و يا با آن موضعي خصمانه داشته باشند. حوزه، استقلال داشته باشد اما همراه باشد و از نظام جمهوری اسلامی پشتیبانی کند‌. 🔰نویسنده در بیانات خود،اشاره کرده است: 《شرط تحبیب روحانیت جدایی از سیاست است. اینگونه عبارات سالیان سال است که به روش های مختلف شنیده و یا برنامه هایی در جهت اجرایی کردن آن در عرصه فرهنگی مشاهده شده است. این‌که قلمرو دین و سیاست در تفکر سکولاریسم با یکدیگر متفاوت است، بر مبنای قرآن و سنت، تفکری مضمحل است. ✅ با استناد به آیات قرآن، اسلام همان‌گونه كه مطالبى راجع به عبادات و اخلاق فردى دارد، براى زندگى و روابط خانوادگى، ازدواج، طلاق، معاملات و تجارت، تربیت فرزند، پیروى و اطاعت از «اولوالامر»، قرض، رهن، جنگ و صلح، حقوق مدنى، حقوق جزایى، حقوق بین‌الملل و مسائل نظیر آنها دستورالعمل دارد و چندین برابر آنها در احادیث و روایات منقول از پیامبر(صلی الله علیه و آله) و ائمه اطهار(علیهم السلام) وارد شده‌است. 🔰آیت‌الله مصباح (رحمت‌الله) اشاره دارند که اسلام، سیاست و رفتارهاى سیاسى را همچون رفتارهاى اجتماعى و اعمال فردى روى یك خط و مسیر و به طرف هدفى واحد مى‌داند. آن هدف، رسیدن انسان به سعادت و كمال نهایى، یعنى قرب به خداوند متعال است. اهمیت این نکته از آنجا پدیدار می‌شود که گاهى عمل كردن به واجبات سیاسى و اجتماعى اسلام اساس ایمان و شرط قبولى سایر اعمال است. 📌 علامه مجلسی(رحمت‌الله) در بحارالانوار آورده اند: امام رضا(علیه السلام) در حدیث معروف به «سلسله الذهب»، از قول خدای تعالی می‌فرمایند: «کَلِمَۀُ لا اِلهَ الَّا اللهُ حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی بِشَرطِها وَ شُرُوطِها وَ اَنَا مِن شُرُوطِها»؛ کلمه «لا اله الا الله» دژ و حصار محکم من است، پس هر کس داخل حصار من شود، از عذاب من در امان است، امّا به شرطی و شروطی که من از شروطش هستم. در این حدیث گرانبها کلمه توحید، دژ و قلعه‌ای امن معرفی شده که مهمترین شرط ورود به این قلعه، قبول ولایت و امامت امامان معصوم معرفی شده‌است. لذا اصل ولایت، اصلی مهم و به عنوان امری سیاسی و اجتماعی مبنای صحت و پذیرش سایر اعمال و طاعات بندگان و از مبانی اثرگذار مکتب اسلام است. 🔰این‌که بعد از چهل سال، مبنای فکری حقیقی حوزه و شرط تحبیب آن، جدایی روحانیت از سیاست بیان شده؛ جز این را به ذهن نمی‌رساند که به دنبال کدامین تحبیب هستند؟!! ✍ خانبابازاده @enqelabi_nevesht 📌 کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نوشته‌های انقلابی
🔴🔴🔴 حجةالاسلام‌والمسلمین آقای سیدمصطفی محقق داماد در نشست بررسی کتاب «صدسالگی حوزه قم و مسائل جامع
۱۸ 🔖 حوزه دولتی، آخوند درباری ♨️ عده‌ای معتقدند که حوزه و فضای آن، باید از دولت و سیاست جدا باشد و اصلاً بنای حوزه علمیه توسط حاج شیخ عبدالکریم حائری، بر همین اساس بودهاست؛ حال، باید دید که در چه زمانی اصرار ایشان به جدایی حوزه از حکومت بوده و هدف، جدایی از کدام حکومت است؟ ✅ حوزه علمیه قم در زمان حکومت شاهنشاهی تاسیس شده و روشن است که وابسته بودن حوزه به حکومت و همراهی با آن، مهر تاییدی به سلطنت پهلوی و حکومت طاغوتی بود و موجب تربیت آخوندهای سطحی و درباری می‌شد. بنابراین، چنین دستورالعملی برای جدایی حوزه از حکومت منطقی است اما آیا این دستورِ کار، در حال حاضر که حکومت و نظام اسلامی در جامعه مستقر شده‌است؛ باید اجرا شود؟ روشن است که برای پیشرفت تفکر اسلامی در حکومت و بدنه حاکمیتی جامعه لازم است حوزه وارد عمل شده و سیاستمداران معتقد به اسلام و فرهنگ اسلامی-انقلابی تربیت کند. در چنین شرایطی حمایت دولتی از حوزه غیر منطقی نیست؛ بلکه دولت در حقیقت بر روی آینده کشور سرمایه‌گذاری می‌کند. به‌شرط آن‌که حوزه در امانت خیانت نکند و در راستای اهداف بلند نظام اسلامی، طلاب ترار انقلاب تربیت کند. 📌 در کلام رهبر انقلاب، حوزه به عنوان قاعده انقلاب اسلامی، لازم است سه عنصر را در خود بپروراند: 🔹اولین عنصر، فقاهت است یعنی ترکیبی از متد علمی و دقیق فقاهتی و به تعبیر امام، فقه جواهری به معنای دقت و اتقان کامل در قواعد فقهی و استنتاج منظم فروع از همان قواعدی که در فقه و اصول مشخص شده است. 🔹عنصر دوم، تهذیب و اخلاق است. ما اگر مهذب باشیم، خواهیم توانست هستی خود را در خدمت اسلام و نظام اسلامی قرار دهیم. 🔹عنصر سوم، آگاهی سیاسی است. آگاهی سیاسی به مثابه چشمی است که اگر نداشته باشیم آن دو عنصر دیگر در حرکت به ما کمک نخواهد کرد.(۱۳۶۸/۳/۲۲) 🔷 اداره نظام و مردم و ساختن و پرداختن و جمع و جور کردن مجموعه زندگی انسان‌ها براساس اسلام، کار بسیار پیچیده و ظریف و دشواری است که در این زمان(تشکیل نظام بر مبنای شریعت و فکر اسلام) بر دوش ما و علما در جامعه اسلامی است.(۱۳۶۸/۴/۲۰) 💠 براساس همین بیانات می‌توان فهمید که روش کار حوزه باید از شکل قبلی به سمت مشارکت حداکثری در ساختن جامعه و تأمین سیاست‌های صحیح حرکت کند و دیگر جدایی حوزه از حکومت معنا ندارد. از طرفی، حوزه خود را از حکومت طاغوتی جدا کرده بود، نه از سیاست و نظام اسلامی؛ چرا که سیاست در اسلام عین دیانت است. ✍تقوی @enqelabi_nevesht 📌 کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نوشته‌های انقلابی
🔴🔴🔴 حجةالاسلام‌والمسلمین آقای سیدمصطفی محقق داماد در نشست بررسی کتاب «صدسالگی حوزه قم و مسائل جامع
۱۹ 🔖 اهمیت ایجاد روابط سالم اجتماعی و ایجاد عدالت بین انسان‌ها،عامل اصلی سیاسی بودن دین 🍃روابط بین انسان‌ها،اجتماعی است نه فردی. یک انسان نمی‌تواند خودش را از جامعه جدا بداند و در غار تنهایی خود، فرو رود و به دیگران کاری نداشته باشد. 🍃به قول شهید مطهری: «اسلام دین اجتماع است». 🍃هر انسانی برای رفع نیازهای مادی و معنوی خود، به دیگر افراد جامعه نیاز دارد. اگر این نیازها در تعارض و تزاحم با هم باشد، فقط با ایجاد قسط و عدالت می‌توان آن نیازها را در راستای هم و در نهایت ساختن جامعه‌ی سالم و صالح قرار داد. 🍃شاید یکی از علل مخالفت افراد با سیاسی بودن دین، این باشد که سیاست را یک چیز عجیب و دور از ذهن می‌دانند یا سیاست را فقط به‌کار بردن خدعه و نیرنگ در برابر افراد جامعه و همچنین در سطح بین‌المللی در برابر دیگر کشورها می‌دانند. در حالی‌که سیاست، اعم از این مسائل است و به اتخاذ تصمیم تخصصی، پیاده‌سازی بهترین راه و روش، برای منافع فردی یا گروهی و جمعی در برابر چالش‌های احتمالی یا پیشرو می‌باشد. 🍃اگر طبق آیه ۲۵ سوره حدید، قبول داشته باشیم که بعثت انبیاء، جهت اقامه قسط وعدل است که هم امام خامنه‌ای و هم آیت‌الله مکارم شیرازی بر این امر تأکید دارند، اهداف بزرگ انبیاء بدون داشتن حکومت امکان‌پذیر نیست و با جدایی دین از سیاست، بازوان اجرائي دین که همان سیاست است؛ از او جدا می‌گردد و سیاست، تبدیل به عامل خودکامگی و رسیدن به منافع شخصی می‌شود. ✍ افچنگی @enqelabi_nevesht 📌 کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖 جنگ روایت‌ها 📌 پیگیری رهبر انقلاب برای تولید دوره‌ی جدید روایت فتح، در سال‌های پس از پایان جنگ، منجر به ارسال طرحی از طرف شهید آوینی برای تولید مجدد برنامه روایت فتح شد. ♻️ آوینی‌های زمانه بدانند که دستور جهاد تبیین از طرف رهبری صادر شده‌است. فرمایش رهبری این‌ است که شما روایت کنید حقایق جنگ و جامعه‌ی خودتان و انقلاب‌تان را، که اگر روایت نکنید دشمن روایت می‌کند، البته هر جور که دلش می‌خواهد. 💠 امروزه در دنیا، یک جنگ عظیم برپاست که این جنگ دیگر جنگ توپ و تانک نیست، بلکه جنگ عزم و اراده‌ها و سیاست است. 💠 از آن‌جایی که ایران در تمام عرصه‌ها و جنگ‌های نظامی، سیاسی و امنیتی پیروز‌ شد، جنگ را به صحنه‌ی دیگری کشاندند و آن جنگ رسانه‌ای و جنگ تبلیغات است، و هدف آن‌ها در این جنگ، تحریف حقایق و تضعیف امید و اراده است. 💠 در این مسیر، با تصویرسازی غلط از واقعیت و وارونه نشان دادن حقایق، سبب ناامیدی مردم ایران خصوصا نسل جوان می‌شوند. 💠 در حال حاضر، با صادر شدن دستور «جهاد تبیین» از طرف رهبری، نیاز به آوینی‌های زمان است که با بازنمایی واقعیت‌ها‌ی امیدبخش، مردم را در صحنه نگاهداشته، چرا که عامل پیروزی، در صحنه بودن مردم و امیدوار بودن به پیروزی است. 📌 در این جهاد باید با تمام توان وارد شد و با پاسخگویی به شبهات، ذهن مردم مخصوصاً جوانان را آرام کرد و طبق فرمایش رهبری، هرکدام از ما مثل یک‌چراغی پیرامون خود را روشن ‌کنیم و بدانیم که در این میدان، کسی غالب و پیروز است که اراده‌اش غالب باشد و ضامن پیروزی در این میدان اراده‌ی مستحکم است. ✍ آلادین @enqelabi_nevesht 📌 کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖 مکتب حاج قاسم، مکتب تمدن‌سازی 💠 آنچه سردار حاج قاسم سلیمانی را از سایر انسان‌های هم‌عصرش متمایز ساخته بود، بروز و ظهور توحید، در زندگی فردی و اجتماعی وی بود. بزرگترین آرمان حاج قاسم که برای رسیدن به آن عمری را در جهاد جبهه حق علیه باطل گذراند، تحقق توحید به معنای واقعی کلمه نه‌تنها در منطقه، بلکه در جهان و رهانیدن انسان‌ها از سلطه طاغوت بود‌. 💠 سردار سلیمانی و هم‌رزمانش، در حقیقت با تحریف توحید توسط جبهه غربی، عبری، عربی مقابله می‌کردند، و برای گسترش توحیدی که ره‌آورد آن فلاح و رستگاری، عدالت و آزادی برای ملت‌های جهان بود، مجاهدت کردند. 💠 توحید جزو موضوعاتی است‌ که برای آن، از ازل میان جبهه حق و باطل، تقابل بوده‌است. جبهه طاغوت همواره سعی کرد، مفاهیم والای توحیدی به نفع اهدافش تحریم کند، آن توحیدی را تبلیغ و ترویج کند که صرفا به عبادات فردی خلاصه می‌شود. در صورتی‌که اسلام، به‌دنبال تحقق توحید، در تمام ابعاد زندگی بشر و در جهت‌گیری‌های اجتماعی است. 📌 این نگاه و این تفکر توحیدی حاج قاسم، نشات گرفته از آموزه‌های قرآنی است. 📖 قرآن به ما می‌گوید: توحید یعنی آزادگی انسان‌ها از قید اسارت و عبودیت غیرخداست، فقط خداست که می‌تواند خط‌مشی انسان‌ها را تعیین کند‌. توحید قالبی‌ست برای اجتماع و شیوه‌ای برای زندگی‌ست. 📌 لازمه تحقق توحید در ابعاد جهانی، ایجاد تمدن نوین اسلامی است. سردارسلیمانی در پی زمینه‌سازی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی به‌جهت تحقق توحید بود. به جرأت می‌توان گفت مکتب حاج قاسم، مکتب تمدن‌سازی است. بی‌علت نیست که دشمنان از نام و عکس او هراس دارند، چون می‌دانند با زنده نگه‌داشتن یاد مالک‌اشتر علی، چه عاقبتی در انتظارشان هست. ✍ صالح @enqelabi_nevesht 📌 کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ✨ن و الْقَلَم و ما یَسْطُرُون✨ یادداشت‌های بچه انقلابی‌ها پیرامون را از اینجا بخوانید🔻 https://eitaa.com/enqelabi_nevesht
📝 طوفانِ «غیرت دینی» درهم‌شکننده‌ی دین سکولار ♻️اهل فکر و قلم، در خط مقدم نقشه‌ی ولی امر مسلمین، با «غیرتی برخاسته از عمق دیانت و عقلانیت» قلم خواهند زد و نقشه‌های دشمن، در میدان جنگ نرم را یکی پس از دیگری، نقش برآب خواهند کرد. یکی از مهم‌ترین نقشه‌های دشمن، هدف گرفتن «غیرت دینی» ملت غیور ایران است. دشمن، در جنگ نرم وسیع و متنوع خود، سعی می‌کند از افراد «بی‌ارزش»، «کم‌مایه» و «پر‌مدعا» که بیّنات دین خود را به سخره گرفته‌اند، استفاده کند و از حساسیت مردم، نسبت به «غیرت دینی» و کارکردهای ارزشمند آن بکاهد. 🔻غیرت، یکی از حالات نفس انسانی است که همچون پلیس مخفی، هوشیار و بیدار مراقب مرزها و خط‌قرمزها است و انسان را به نظارت قاطع، در این راستا وامی‌دارد تا نسبت به هرگونه تعرض دیگران(اغیار) به حریم نوامیس خود، به شدت واکنش نشان دهد. ✔️مهمترین ناموس انسان، دین و ارزش‌های دینی است و مهمترین نوع غیرت نیز، «غیرت دینی» می‌باشد. 🔻غیرت، به منزله‌ی سیستم دفاعی بدن، برای دین است. هرگاه به عللی از بین برود و «دیاثت» و «بی‌غیرتی» حاکم شود، دین و دیانت، با همه‌ی ارزش‌هایش آسیب جدی خواهد دید، زیرا جرأت و جسارت افراد پست به حریم دین و بینات آن، بیشتر خواهد شد. 📛امروزه نیز می‌بینیم این افراد بی‌ارزش و کم‌مایه، در لباس روحانیت و غیر آن، به حریم دین سیاسی و عالم دینی و سیاست‌شناس و حاکمیت دین و ارزش‌ها در جامعه، حمله کرده‌اند و برای به دست آوردن دل اربابان مستکبر و روباه‌صفت خود، خوش‌رقصی می‌کنند. ✳️یکی از صفات خدای متعال که انسان باید خود را همانند او کند، «غیرتمندی» است. امام علی(علیه‌السلام) فرمود: «ان الله یغار للمؤمنین و المؤمنات فلیغرالمومن إنه من لایغار فإنه «منکوس‌القلب»(طبرسی ۱۳۸۵ه‍: ۲۳۶) همانا خداوند نسبت به مومن، غیرت می‌ورزد، پس مومن هم باید غیرتمند باشد. کسی که غیرت ندارد، قلبش دچار وارونگی شده است!!! امام صادق(علیه‌السلام) نیز فرمود: «ان الله تبارک و تعالی غیور و یحب کل غیور لغیرته حرم‌الفواحش ظاهرها و باطن‌ها» خدا غیرتمند است و غیرتمندان را دوست دارد و به دلیل غیرتمندی‌اش گناهان آشکار و پنهان را حرام کرده‌است. 📃رهبر معظم انقلاب، در دیدار مردم قم در سال ۹۸، ذیل آیه‌ی ۴۹ سوره بقره: « ....کم من فئة قلیلة غلبت فئة کثیرة....» عامل غلبه‌ی عده‌ای قلیل بر عده‌ای کثیر را ایمان و غیرت دینی برشمردند و فرمودند: «ابزار نظامی، آن وقتی فایده می‌بخشد که متکی باشد به ایمان و غیرت دینی». ♨️بی‌غیرتی، نوعی بیماری روحی و روانی است که حتما باید علاج شود وگرنه جامعه را به آشوب خواهد کشید. 🔍شاید این سؤال در ذهن ایرانیان غیور، مطرح شده باشد که چرا «اجتماع اصحاب باطل» در حمله به علمای دینی سیاست‌شناس، اینچنین هم‌دست و متفق‌القول شده‌اند تا جایگاه آن غیورمردان را تنزل دهند و با خشونت بی‌منطق نامیدن غیرت دینی، از حساسیت مردم نسبت به این ارزش والای دینی و ملی بکاهند؟ در پاسخ باید گفت چون استکبار، خوب فهمیده که سخت‌ترین ضربات را از همین ناحیه خورده‌است و دیر بجنبد زیر ضربات خورد‌کننده‌ی این طوفان سهمناک، هلاک خواهد شد. ✍ حاجی‌حسنی @enqelabi_nevesht 📌 کانال نوشته های انقلابی
🔖 دینداری واقعی همراهِ غیرت دینی 💠 غیرت دینی لفظی که آیت‌‌الله خامنه‌ای در بیاناتشان از آن استفاده می‌کنند، سبقه‌‌ای در میان آیات و احادیث و نظر علمای اسلام داشته‌است. 🔰 روزگاری غیرت نزد عامه‌ی مردم، نشانه‌ای از《مردانگی/ رشادت/ شجاعت/ حمیّت/ تعصّب/ مروت/ آبرو/ محافظت از عصمت و ناموس‌پرستی》 بود. ولی متاسفانه این اصطلاح مقدس مورد هجمه‌ی دشمنان اسلام قرار گرفته‌است. بطوریکه تعاریف جدیدی از غیرت در رسانه‌های معاند دیده می‌شود،《خشونت/ خشک‌اندیشی/ حسادت》 تعابیری است که بکار می‌برند. تا اهمیت این واژه کم‌رنگ یا مفهوم آن دگرگون شود. ✅ غیرت دینی، از نظر علمای دینی و ائمه‌ی معصومین اینگونه تعریف می‌شود؛ «غیرت»: یكی از كمالات انسانی است كه دست پرتوان آفرینش، اسباب آن را در وجود آدمی تعبیه كرده است. 💢 غیرت‌ورزی در حد عالی آن، لازمه انسانیت آدمیان ‌مخصوصاً مؤمنان  پرهیزکار است.  امیرمؤمنان ( علیه السلام ) فرمود: «اِنَّ اللهَ یَغارُ لِلْمؤمِنِ فَلْیَغَرْ، مَنْ لا یَغارُ فَاِنَّهُ مَنْكُوسُ الْقَلْبِ» خداوند برای مؤمن، غیرت می‌ورزد، پس او نیز باید غیرت آورد. هر كس غیرت نورزد، دلش وارونه است. بر همین اساس، خدا به هر غیرتمندی نظر لطف و مرحمت دارد. امام صادق ( علیه السلام ) فرمود: «اِنَّ اللهَ غَیوُرٌ یُحِبُّ كُلَّ غَیورٍ»  ♨️ شاید مراد از وارونگی دل این باشد كه شخص بی‌غیرت از حالت طبیعی انسان خارج شده و به ورطه پوچی و تباهی سقوط كرده‌است. طبق احادیث و تعاریف عامه از غیرت و اینکه خودِ خدا غیورترین است، جایگاه این واژه مشخص است. سوال اینکه: ✔️ علت حساسیت‌زدایی این واژه چیست؟ ✔️ مگر این غیرتی که دین تعریف کرده چه بار مثبتی برای ملت‌ها دارد؟ 🔹ایت‌الله‌ خامنه‌ای در مورد خَلطِ این واژه با حرکات عصبی و بی‌رویّه می‌‌گویند: 《من شما عزیزان را در زمینه‌ی مسائل سیاسی، به دو چیز که گاهی با هم اشتباه می‌شود، دعوت می‌کنم. یکی این است که همچنان که بزرگان گفتند و می‌گویند و توصیه می‌کنند، غیرت دینی، لازم است. ❌ نباید بگذارید غیرت دینی از مجموعه‌ی حوزه‌ی علمیه و آحاد آن سلب شود. دوم این‌که از لحاظ سیاسی عصبی نشوید. اینها با همدیگر نبایستی اشتباه بشود. بعضی کسان دوست می‌دارند حوزه‌ی علمیه را عصبی و آشفته و دچار کارهای بی‌رویّه‌ی سیاسی مشاهده کنند. توصیه‌ی من این است که نگذارید. حضور سیاسی، سخن سیاسی، موضع سیاسی، بسیار خوب و لازم است و در مواردی مقتضای غیرت دینی هم هست؛ اما حرکات بی‌رویّه، حرکات عصبی، حرکاتی که اگر پای صحبت به میان بیاید، نمی‌توانید از آن دفاع کنید؛ این نه. این دو را با هم تفاوت بگذارید. مرز بین این دو را همیشه در نظر داشته باشید.》۱۳۷۹/۰۷/۱۴ 🔹غیرت دینی قابلیت انجام وقایع مهمی در تاریخ داشته‌است؛ ازجمله: قیام ۱۹ دی مردم قم، تشییع تاریخی حاج قاسم، ۹ دی ۸۸ و.... ☑️وظیفه‌ی همه‌ی ماست که با جهاد تبیینی، هم اصطلاح و هم مصادیق گذشته و حال《غیرت دینی》را دوباره احیا کنیم. ✍جعفری نژاد @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖 غیرت دینی 🔰 واژه «غیرت»، به طور عموم و مطلق به معنای رشک و حسد نسبت به ناموس و حفظ و حراست او از نامحرم است. ترکیب‌های «غیرت دینی، غیرت ملی، غیرت سیاسی» و مانند آن که در زبان فارسی کاربرد دارد، به مفهوم حفاظت از دین، ملت و سیاست، از گزند دشمنان است. ✅ واژه‌های «مروت، جوانمردی و حمیّت» معنایی نزدیک به غیرت سیاسی دارند، چنانکه غیرت به معنای حمیّت و تعصب در دین نیز بکار رفته‌است، گرچه حمیّت و تعصب اگر به خاطر دین نباشد، ناپسند و محکوم است. 🔻 امام سجاد (علیه‌السلام) فرمود: «هر حمیّت و تعصبی در دوزخ است، جز تعصب حمزه که به خاطر پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) بود». 💠 قرآن مجید برای به جوش آوردن غیرت مسلمانان، گرفتاری و درماندگی مسلمانان مقیم مکه را به رخ مهاجران و انصار می‌کشد، تا درصدد طراحی نقشه آزادسازی آنان از چنگال‌های ستم قریش برآیند. (نساء/۷۵) (و یاد و خاطره شهیدی را جاودانه ساخته، که در برابر مظلومیت و حقانیت موسی (علیه‌السلام) و ستمگری فرعونیان ساکت ننشست و خود را به صحنه رویارویی کفر و ایمان رساند و با تمام وجود از حق دفاع کرد و سرانجام به دست اهل باطل به شهادت رسید؛ او «مومن آل فرعون» است، که با داشتن مقام و موقعیت در دستگاه فرعونی، به آیین موسی علیه‌السلام ایمان آورد، ولی آن را کتمان کرد، تا این که غیرت دینی‌اش به جوش آمد و به حمایت مراد خویش همت گماشت.) ( مومن/۳۸-۴۵) 🔶 پیامبر اسلام حتی مسلمانان را موظف کرد، که غیرت انسانی خویش را به آن سوی مرزهای اسلام نیز گسترش دهند و مستضعفان جهان را تحت پوشش بگیرند، از این رو فرمود: «... من سمع رجلا ینادی یا للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم» (اصول کافی، ج۲) «هرکس صدای دادخواهی مردی را بشنود _که مسلمانان را به یاری می طلبد_ و به او پاسخ مثبت ندهد، مسلمان نیست». ✳️ به هر حال، منظور از غیرت دینی این است که مسلمانان و دولتمردان با الگوگیری از معصومین (علیهم‌السلام) و عالمان ربانی، نسبت به مسائل جهان اسلام آگاهی و حساسیت داشته باشند و با درایت و تدبیر و غیرت و شجاعت از کیان اسلام و مسلمانان دفاع کنند و اجازه ندهند که قدرت‌های شیطانی، روحیه سلحشوری و حماسی آنان را به خمودی کشانند و بر ویرانه‌های بی‌تفاوتی آنان، کاخهای قدرت و آرزو بنا کنند که هرگز چنین مباد! ✍ کامران @enqelabi_nevesht 📌 کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖 غیرتِ دینی، ناظر بر رسانه‌های جمعی [1] رسانه‌های جمعی در ابعاد مختلف آن؛ اعم از فضای مجازی بیگانه، سینما، نشریات مکتوب و برخط، تاثیر مستقیم بر حساسیت‌زدایی از اصول انقلاب دارند. فضایِ مجازیِ بیگانه، «زمین» دشمن با «قواعد بازیِ» او است و در جایی‌که حتی ذره‌ای امکان تاثیرپذیری ببیند، در حذفِ موثر لحظه‌ای درنگ نمی‌کند؛ اما مسئولین فضای مجازی، مردم را «بی‌پناه» در فضای مجازی «رها» کردند (رهبر انقلاب در جلسه هیئت دولت، ۱۳۹۹/۰۶/۰۲). در این امر، حتی نهیبِ اخیرِ رهبرِ انقلاب به مسئولین که «فضای مجازیِ موجود دنیا، زیر کلید مستکبران است»، افاقه نمی‌کند و با نهایت روزمرگی و تن‌دادن به عادت‌ها و با بی‌اعتنایی از کنار این جمله می‌گذرند؛ ببینید «در فضای مجازی با اسم او (سردار سلیمانی) چه برخوردی دارند، می‌کنند؛ این هم یک تنبیهِ دیگری است، تنبّهِ بیشتری است، برای ما و مسئولین فضای مجازی کشور، که بفهمند چه کار باید بکنند تا دشمن نتواند هر جور دلش می‌خواهد، با هر جایی که دلش می‌خواهد رفتار کند.» (بیانات رهبر انقلاب در دیدارِ خانواده شهید سلیمانی، ۱۴۰۰/۱۰/۱۱) [2] در «سینما» نیز برخی حساسیت‌ها خاموش شدهاست؛ تاجایی که گاها با چنگ‌دن به ریسمانِ «دهه فجر» برضد مبانی/ اصولِ انقلابی، تولیداتی ساخته می‌شود که به لحاظ محتوایی ۱۸۰ درجه با اسلام و سیرهِ امامینِ انقلاب زاویه‌دار است و حتی، در مخالفت با آن قد عَلَم می‌کند و جز «اشاعه بی‌فرهنگی» و نمایشی از فقر/ ناامیدی/ سیاه‌نمایی/ امیدکشی چیزی در چنته، برای عرضه ندارد. جای سوال است که نسبت فیلم‌های ساخته شده، با اهداف تاسیسِ این جشنواره چیست؟ چرا از جشنواره‌ی فیلمِ فجر، تنها پوسته‌ای نحیف، از مبانی/ارزش‌ها/ اصول انقلاب باقی است و نشانه‌های «استحاله فرهنگی» در آن هویدا؟ [3] در برخی «نشریات مکتوب» هم، همین روال جاری است؛ به‌طوری که برخی یا حقیقت را به مُحاق می‌برند یا در تحریف، گوی سبقت را از هم می‌ربایند؛ حتی برای تحریف بیانات رهبر انقلاب، لَختی درنگ نمی‌کنند و سریعا این‌گونه واکنش می‌دهند که گویی «غیرتِ دینی» اغلب از «عقلانیت» تهی است و تنها «تعصبِ فاقدِ آینده‌گری» است. [4] این‌که با این موارد چگونه «برخورد» شود، مربوط به دستگاه زیربط است که باید «بی‌رودربایستی» انجام شود؛ چرا که اولا، «رهاسازی فرهنگ» جایز نیست و ثانیا، تهیه «خوراکِ فرهنگی» سالم و جلوگیری از خوراک فرهنگی ناسالم و مضر، اساسِ کار است. «هر کشوری یک اصولی دارد که از این اصول باید مراقبت بشود و دستگاه‌های حاکمیّتی باید این اصول را رعایت کنند، رودربایستی ندارد. اگرچنانچه می‌بینید فلان تئاتر، فلان فیلم، فلان کتاب، فلان نشریّه با مبانی انقلاب و مبانی اسلام مخالف است، جلویش را بگیرید و با آن برخورد بکنید. حالا چگونه برخورد بکنید، آن یک بحث دیگر است.»(رهبر انقلاب در دیدارِ هیأت دولت‌، ۱۳۹۴/۰۶/۰۴). برخورد با این موارد، لزوما دعوت به برخورد «قهری/ سلبی» نیست؛ خوشبختانه، نمونه‌های متعددی از نوعِ «برخوردِ صحیحِ» کشورها با تهاجمِ فرهنگِ ناسالم در بخشِ بیرونی و درونی موجود است؛ از جمله، برخورد مسئولانِ «روسیه» با تلگرام یا پذیرش فعالیت توییتر و اینستاگرام در ذیل قوانین «ترکیه»؛ پس، با دیپلماسیِ فعال می‌توان به فعلیتِ درست رسید. [5] اما در پایان، مردم همچنان بر آرمان‌ها/ ارزش‌ها/ اصول انقلاب با غیرتِ دینی، محکم ایستاده‌اند؛ نمونه‌ی آن را می‌توان در برخوردِ «خودجوش» با نرم‌افزار اینستاگرام یا استقبال اخیر از مطالبه‌ی مواجهه با عادی‌سازی رقص و آواز در سینما دید و این «غیرتِ دینی» می‌طلبد که ضمنِ هوشیاری نسبت به «حسّاسیّت‌زدایی نسبت به اصول/ بیّنات/ مبانی انقلاب» و مقابله با برجسته‌سازی افکار/ حرف‌های افراد کم‌مایه/ کم‌ارزش/ پُرمدّعا؛ همزمان، یک حرکتِ عمومیِ معقول/منضبط/ صحیح/ منتظم/ به دور از غوغاسالاری و بلبشو شکل بگیرد. [6] برای رسیدن به این مطلوب، نیاز است؛ ۱. شناختی از صحنه وجود داشته باشد. ۲. جهت‌گیری آن، منطقی/ قابل قبول به سمت جامعه اسلامی/ تمدن اسلامی باشد. ۳. اهلِ فکر/ اهلِ قلم/ اهلِ بیان/ اهلِ فعّالیّت‌های گوناگون اجتماعی/ اهلِ فعّالیّت در فضای مجازی، «ذهنِ فعّال و زبانِ گویا» خود را واردِ میدانِ تبیین کنند تا بتوان در جنگِ شناختیِ کنونی، مواجهه‌ی کارآمد، با غالب و تئوریزه کردن اسلامِ آمریکایی و اسلامِ سکولار داشت و از ارتجاع در ارزش‌ها جلوگیری کرد. ✍ خلیلی @enqelabi_nevesht 📌 کانال نوشته های انقلابی
🔖هدایت فرهنگی، عالم سیاسی، غیرت دینی، تقویت روحیه هویت ملی و انقلابی [1] اولین کارکرد اسلام ناب این است که از انسان‌ها، آدم‌های مسئول می‌سازد و انسان‌های «تحول‌خواه» / «تحول‌آفرین» تربیت می‌کند. اسلام، "فرهنگ‌آفرینِ" و دارای شعائر و ارزش‌ها است، به‌جهت تأمین نیازهای انسان ضرورت دارد که «ظرفی»/ «فضائی» باشد تا این شعائر و ارزش‌ها در آن‌جا، بروز و ظهور پیدا کند، «منش‌ها» و «کنش‌ها» در تبادل باشند. پس محال است دین اسلام برای سرازیری این ارزش‌ها در جامعه، ظرفی ایجاد نکرده باشد، و از این مسأله، بی‌تفاوت بگذرد. [2] دنیای امروز، یک دنیای غرقه‌ی در فساد است. دنیایی که در آن، «سیاست» در خدمت دوشیدن و داغ کردن انسان‌ها است. دنیایی که در آن، سیاست و روابط بین‌المللی و حتی روابط بین دولت‌ها و مردم، بر مبنای دروغ و ریاکاری استوار است؛ این، «انحطاط» دنیاست. در چنین دنیایی، یک کشور و یک ملت، بعد از چند قرن قربانیِ سیاست‌های مداخله‌گر و سودجو شدن، حالا به خود آمده، «احساس شخصیت» و «قدرت» کرده، حرفی داشته، ایمانش را در «یک چارچوب قابلِ ارائه در دنیا» ارائه کرده، انقلابی بوجود آورده و نظام وابسته‌ی فاسد بدبختی را بیرون کرده و خودش نظامی ایجاد نموده و با معارضه‌طلبیها و شاخ و شانه‌کشیدن‌های قدرت‌های دنیا هم، دارد مقابله می‌کند. خب، چنین نظامی حرفی دارد. [3] طبق بیانات رهبری معظم انقلاب: هدایت فرهنگی/تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی/ ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی/ افزایش همبستگی ملی، در شمار اولویت‌هایی است که باید با ارتقاء سرمایه‌ی انسانی/ رشد کیفی برنامه‌ها/ بهره‌گیری از ابتکار و با تلاش شبانه‌روزی به آن دست یابید. ان شاءالله. ۱۴۰۰/۷/۷ لذا باید توجه داشت که هدف انقلاب اسلامی فقط «تغییر حاکمیت» نبود، انقلاب اسلامی برای تحقق اهداف خویش، یک «فرآیند تمدن‌سازی» دارای «ایدئولوژی» تعریف کرده که تمام ابزارهای تمدنی آن، گرایش‌های اصولی نظام را دربردارد. گرایش‌هایی از قبیل؛ متدین ساختن مردم/ ضدیّت با سلطه‌ی استکباری در برنامه‌ها/ توجه به تکریم شأن انسان- ارزش دادن به انسان و رشد دادن انسان و انسان را در کار شایسته‌ی خود به‌کارگرفتن و نیروهای او را در خدمتِ اهداف متعالی جوشاندن-/ طرفداری سیاسی از دولت/ سینه سپرکردن در مقابل تبلیغات دشمن نسبت به انقلاب/ تولید نکردن و عدم نشتِ نشای فرهنگیِ خنثای بی‌اثرِ بی‌محتوایی بدون پیام/ مراقبت از تولید در تمام مراحل آن/ نشان دادن نقاط زیبای نظام و عالیترین و زیباترین مفاهیم انقلاب به شکل هنرمندانه و جذاب است. به‌عبارت دیگر وظیفه حاکمیت و نظام اسلامی، وظیفه «هدایتگری مردم» است تا از تمام ابزارِ و ظرفیت نیروی انسانی برای «کنشگری» و «حرکت‌بخشی مردم» استفاده کند و قشرهای مختلف را در راستای تربیت نیروی کارآمد، برای تحقق اهداف این نظام و انقلاب معلوم کند. یعنی زن انقلابی و مسلمان، جوان انقلابی و مسلمان، روستایی و شهری، باسواد و کم‌سواد، متخصص و معمولی، هرکدام پای «محتوا»/ «درددلِ انقلاب و اسلام» می‌نشینند، در پیام‌هایی که به این‌ها داده می‌شود، تکلیف خودشان را بفهمند که باید چه کار بکنند، راهشان روشن شود و حرکت نمایند. [4] حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در رابطه با هدایت فرهنگی رسانه جمعی در نظام . اسلامی تصریح می‌کنند: " اسلام دارای زیباترین، پرمعناترین و پرفایده‌ترین پیام‌ها، برای انسان است. حالا در این شرایط و موقعیت که اسلامی آمده، حکومتی تشکیل داده، نظام و انقلابی را با این عظمت راه انداخته و همه‌ی گرگ‌های دنیا، در مقابلِ این نظام دندان تیز کرده‌اند، ما بیاییم بحث کنیم که آیا حتما رادیو و تلویزیون بایستی مفاهیمِ پذیرفته شده‌ی دولت یا نظام را به‌عنوان نظرات اصلی مطرح کند؛ یا نه. آن هم یک نظر مثل نظرات دیگر است! این، اصلا قابل بحث و قابل طرح نیست."
[5] با توجه به سخنان آیت‌الله خامنه‌ای و نقشه تمدن‌سازی، باید متذکر شد که؛ «هیچ ملتی که «داعیه‌ی تمدن‌سازی» دارد، بدون «ایدئولوژی» نمی‌تواند حرکت کند و تا امروز حرکت نکرده‌است. هیچ ملتی بدون دارا بودن یک فکر و یک ایدئولوژی و یک مکتب نمی‌تواند تمدن‌سازی کند. بدون داشتن یک فکر و یک ایمان، و بدون تلاش برای آن و پرداختن هزینه‌های آن، تمدن‌سازی امکان ندارد.» [6] تمدن نوین اسلامی دارای دو بخش سخت‌افزاری یا «ابزاری» و بخش نرم‌افزاری یا «سبک زندگی اسلامی» است. ابزار، یک بخش از تمدن‌سازی است که بر روی بخش اصلی و مهمِ و "روح تمدن" یعنی «سبک زندگی اسلامی»، تاثیر مستقیم و یا غیرمستقیم دارد. اگر این ابزار در دست دشمن باشد، ابزار خطرناکی است. ما در فرهنگ، نفس می‌کشیم و پیوسته با «جنگ نرم» رودررو هستیم، بنابرین نباید از این مطلب مهم اغماض کنیم که، «ابزار فرهنگی» شبیه به «سلاح‌های شیمیایی» در جنگ نظامی است. سلاح شیمیایی را وقتی می‌زنند، تانک و تجهیزات از بین نمی‌رود، انسان‌ها از بین می‌روند و از «قدرت استفاده از ابزار» می‌افتند. ابزار تمدن‌سازی هم، اینجور است. کسانی که مسئولیت بخش فرهنگی را دارند، باید درست توجه نمایند که ابزار فرهنگی ابزاری نشوند برای این‌که دشمن، راحت، سلاح شیمیاییِ خود را علیه این مردم به‌کار ببرد. [7] در کشوری که دارای فرهنگِ «غنی» و تمدنیِ «ریشه‌دار» است، بخش ابزاری و نرم‌افزاریِ تمدن، باید در جهتی باشد که به رشد همه جانبه، «رفاه مادی و معنوی» انسان‌ها منجر شود. بنابراین؛ به جا و ضروری است که نظام اسلامی، در تمام برنامه‌های حکومتی، «هدفگذاری» داشته باشد. با سازندگی مردم، جامعه‌ی هدف را به شکلی که اسلام و انقلاب می‌خواهند، به سمت "حیات طیبه" جهت دهد. کهن خرقه‌ی خویش پیراستن/ بهْ از جامه‌ی عاریت خواستن. ✍ پاک‌نفس @enqelabi_nevesht 📌 کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖 1:20های حاج قاسم این 1:20ها برکت دارد. حاج قاسم‌، تکثیر می‌شود.