فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید : #تلاوت سوره علق
توسط #استاد_محمود_صدیق_منشاوی
4_507651510750938738.mp3
22.39M
🎤صوتی 👆🏻👆🏻👆🏻
📖 آموزش صوت و لحن قرآن کریم 📖
🔵استاد غلامرضا شاه میوه
📌جلسه چهارم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوت تصویری کوتاه از عبدالعزیز حصان🌹
💠آیات17الی25 سوره روم..
@eshragholqoran
#صوت_شناسی:
#آشنایی با اصطلاحات در صوت شناسی و موسیقی ے نغمات...
و عوامل تأثیر بر شدّت صوت که منبع تولید محیط نُت وصوت+موارد جعبه تشدید صوت که دوام و بلندی بیشتر طنین خاصِِ آن در انسان شامل حفره های بینی ؛ حفره دهان و استخوان های قفسه سینه و سر ... نوعی تشدید کننده محسوب می شوند ؛ که وضعیّت و چگونگی آنها در نوع صدا و بلندی آن تأثیر گذار است.
#و طنین که کیفیّتی است در صوت که موجب تفاوت و تمایز اصوات هم شدّت و هم ارتفاع از یکدیگر می شود.
#انعطاف پذیری صوت در حنجره شخص در انتقال از نُتی به نُت دیگر یا پردهء دیگر که مبتنی بر منطق موسیقی می باشد.
#انتقال=تغییر و تعویض یک مقام و مشتقِات آن به مقام دیگر از موضعی است که احساس ناهمگونی در شنونده ایجاد واتخاذ مشود/ تعویض مایهء یک قطعه موسیقی به مرتبه #بالاتر یا پایین تر است.
#بلندی_صوت که همان شدّت یا قوّت صوت و عبارت از توان صوتی یا میزان انرژی آزاد شده صوتی از منبع تولید ددر واحد سطح انتشار است که به آن ولوم نیز گویند.
#پرده= به فاصله بین دو نت گفته میشه..
#پنتاکورد =به توالی پنج نُت در یک گام موسیقی گویند.
#تتراکورد =به توالی چهار نُت در یک گام موسیقی گفته می شود.
#تحریر = صوتی آهنگین و خالی از حروف است که از حنجره انسان صادر شده و در حین اجراء آن؛ هوا هنگام عبور بوسیله ے ماهیجه های صوتی قطع و وصل می شود/(نوسانات صوتی)
تحلیه =به استفاده از مقامات فرعی به منظور آراستن مقام اصلی اطلاق می شود.
#تحویلات =ایجاد تنوع در نغمات و تغییر مایه ے موسیقی است.
#ترادف=به ترکیبات موسیقایی؛ اتخاذ و اجراء نغمات و نیز همگونی یک نغمه با ما قبل و مابعد آن ترادف(ردیف=پشت سرهم ) گفته می شود..
#ترکیب =به تلفیق دو یا چند مقام و نغمه در یک قطعه آوازی گفته می شود و گاه به آن مرکّب خوانی نیز گویند.
#تصویر_موسقیایی=به اجراء مقامات موسیقی عرب از درجه ے غیر معمول(غیر_اصلی) گفته میشود. .
#توازن=سلامت/ سلامت الحان
#تطابق=در اصطلاح به معنای تلفیق موسیقی و کلام بر اساس خواص ذاتی کلمات و مفاهیم در موسیقی و نغمات می باشد. #تطابق_معنایی
@eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#محمود_شحات_انور
فرازی بسیار زیبا با صدای استاد #محمود_شحات_انور از سورهی مبارکهی همزه
#مقام_بیات
#محمود_شحات_انور
4_5990005594252117529.mp3
2.41M
🌀 از قرار تا اوج مقام بیات همراه با صدای شگفت انگیز استاد کامل یوسف بهتیمی
- در تلاوت معروف سوره فصلت (همراه با حفظ ضرب آهنگ تلاوت) به مدت نه دقیقه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞🔻 کلیپی بسیار زیبا و فاخر 🔻🎞
💠 بشارت شهادت 💠
📖 آنها بخاطر نعمتهاى فراوانى كه خداوند از فضل خود به ایشان بخشیده است، خوشحالند; و بخاطر كسانى كه هنوز به آنها ملحق نشدهاند ( مجاهدان و شهیدان آینده )، خوشوقتند; (زیرا مقامات برجسته آنها را در آن جهان مىبینند; و میدانند) كه نه ترسى بر آنهاست، و نه غمى خواهند داشت. (۱۷۰)
❣ حـَـبــیــبُ الــقُــرّاء ❣
💝 استاد حاج وَحیــد نَـظَـــریان💝
📖 سوره مبارکه #آل_عمران آیه ۱۷۰
🎼 در مقام #بیات
✅ مقطعی بسیار پرشور و عالی همراه با تصویر سازی و سخنان مقام معظم رهبری
▪️ پیشکشی به ساحت مقدس شهداء
1_140509260.mp3
19.78M
🎤صوتی 👆🏻👆🏻👆🏻
📖 آموزش صوت و لحن قرآن کریم 📖
🔵استاد غلامرضا شاه میوه
📌جلسه پنجم/صبا
🍃🌹
بهر مصباه رهبری صلوات
به گل باغ سروری صلوات
به نکو باب مهدی موعود
به رخ پاک عسکری صلوات
💎اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍوَءَالِ مُحَمَّد💎
وَعَجِّل فَرَجَهُم
🌈⭐️ولادت یازدهمین ستاره آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری تبریک و تحنیت باد⭐️🌈⭐️
🍃🌹 @eshragholqoran
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
🎼 آموزش مقامات 🎼 💎آموزش ابتدایی و ساده "مقام شناسی" توسط استاد شاه میوه 1⃣ _🎵 مقام بیات 1-زمزمه.
🎼🎵آموزش #لحن یا #مقامات
✅آموزش مقام #بیات✅
1 - معنای لغوی : عدهای ریشه واژهی بیات را ترکی میدانند و آن را به معنای غم یا غمگین ویا نام قبیلهای از قبایل ترکمن دانستهاند و عدهای اصل آن را از واژه «بیاد» میدانند. مانند: بیاد خداوند متعال.
2 - گستردگی و پیشینه : بیات از جمله مقامات گستردهی عربی است، که کاربرد زیادی نیز دارد. برخی آن را به یکی از طریقههای صوفیهی ایران و باباطاهر نسبت میدهند. گستردگی که این مقام دارد در سایر مقامات به چشم نمیخورد. و این خصیصه باعث شده است که غالباً در قبل و بعد و یا در خلال هر مقامی بتوان به مایه بیات منتقل شد. حسن آغاز و انجام تلاوت نیز با این مقام است. در موسیقی ایرانی بیات در ابعاد وسیعتر کاربرد داشته و از آهنگهای قدیمی ایران است. مقام بیات رکن اصلی قرائت به شمار میرود و همین ویژگی بارز است که آن را از سایر مقامات متمایز میگرداند. باتوجه به اینکه قاری در این مقام از پائینترین گام صوتی شروع میکند و به مرور به گامهای بالاتر وارد میشود. ضرورتاً زیرنغمههای متنوع و بیشتری در داخل این مقام مورد استفاده قرار میگیرد. به طوری که به سهولت نمیتوان تمامی گامها را پشت سر هم ارائه نمود و نیاز به نغمهها و گوشههای متنوعی است.
🔹🔹🔹
3 - کیفیت آهنگ : این مقام یکی از زیباترین مقامات از نظر لطافت، حزن معنوی و وسعت گوشهها و گستردگی است. به همین مناسبت آن را «امالنغمات و یا مادر نغمات» میگویند. برخی از گوشههای آن حالت حب، عشق و الفت دارد. این مقام آهنگی است بسیار نرم و دلنشین که از آن برای ایجاد آرامش اولیه و پذیرش آهنگهای بعدی استفاده میشود.
4 - موضوع آیات : این مقام علاوه بر شروع و فرود تلاوت، در «آیات دعا، حکایات، اندرزها» به کار برده میشود و همچنین «آیات توحید، اسماء و صفات الهی، نبوت، عقاید، اخلاق، معاد و مومنین» را در این مقام اجرا مینمایند.
5 - تاثیرات : الف) آرامش همراه با غم، ب) آگاه ساختن شنونده، ج) صحبت از احوالات گذشتگان را میتوان بعنوان تاثیرات این مقام برشمرد. همچنین این مقام در ذهن حالت وقار، عظمت، بزرگی، تسلط و سنگینی را ایجاد میکند.
6 - جایگاه اجرا : عموم قاریان تلاوت خود را با مقام بیات آغاز میکنند. زیرا تنها مقامی است که در سه سطح «بیات شروع»، «بیات توسط» و «بیات فرود» تلاوت میگردد. نحوهی شروع اساتید متفاوت است. به طور کلی میتوان به سه گروه اشاره نمود. گروه اول: مانند استاد شحاتانور، بیات را در شروع به کار گرفته سپس وارد مقامهای بعدی میشود و در میان تلاوت خود و یا در پایان آن به اجرای محدودههای بیات میپردازد و عموماً تلاوت خود را با آن به پایان میرساند. گروه دوم : همچون مصطفی اسماعیل، تمامی محدودهای آن را به صورت مبسوط اجرا، و عموماً از طریق زیرشاخههای فرود، تلاوت خود را به پایان میرسانند. گروه سوم : همچون عبدالباسط و عبدالعزیز حصان در هر موقعیتی از تلاوت که اراده کنند این مقام را به خوبی اجرا مینمایند.
7 - گوشهها و نغمههای فرعی : در مقام بیات نغمات فرعی بسیاری دیده میشود که در بین هرکدام از آنها به راحتی میتوان از مقام بیات به مقام دیگری منتقل شد، برای مثال از نغمهی «رمل» میتوان وارد «صبا» شد.. .👇👇
⭐️🌈 @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اللّهُمَّ اَنتَ السَّلامُ وَ مِنکَ السلامُ
وَ لَکَ السَّلامُ واِلَیکَ یَعُودُ السَّلام
سُبحَانَ رَبِکَ رَبِّ العَِزَةِ عَمَّا یَصِفُون
وَسلام عَلی المُرسَلِین والحَمدُلِلّهِ
رَبِّ العَالَمِین
اَلسَّلامُ عَلَیکَ اَیُّهَاًنَبِیُّ وَ رَحمَةُ اللهِ وبَرَکَاتُه. ..
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ ءَِالِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم.. .
سلام علیکم/روزتان تابناک به انوارالهی
#ان_شاءالله. ..
💎🌈 @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 #ویژه | آموزشے
◽️ آشنایی با
#مقام_بیات_معیر
🔸 با صدای سه تن از قراء مشهور جهان اسلام
💎بِسمِ اللهِ الرَّحمَنِ الَّّرحِیم💎
#عوامل_مٶثر_در_شکل_گیری_شخصیّت_اصوات_انسانی
🌈 #تأثیرپذیری_محیط
که از محیط اطراف و تبدیل اصوات و الفاظ با همان نشیب و فرازهای صوتی و صامت و مصوِتهایی که در محیط دریافت می کند فرا می گیرد.
و در این راستا:
#تربیت_پذیری_حنجره در دریافت اصوات یعنی #میزان تربیت پذیری صوت و دریافت اصوات نقش مأثری در ساختار اصوات انسانی می باشد.
✨وضعیت جغرافیایی و تأثیرات آب و هوا (معتدل/ خشک/ و مرتوب) تأثیر گذار است /که با حفظ سلامت /برای افرادی که در حوزه موسیقی آوازی فعالیّت دارند کاملاُ در شکل گیری و پرورش اصوات تأثیرات مثبت و یا منفی نقش به سزایی دارد.
✨وراثت=که خصوصیّاتی نظیر طنین؛ شدّت و ارتفاع صدا از طریق ژنها به فرزندان منتقل می شود؛
که به اثبات رسیده .. . و در موارد نادری که عوامل وراثتی در صوت بعضی اشخاص نقشی نداشته..
✨ #نژاد که به رغم وجود اختلافات در اصوات نوع انسان اعضای یک نژاد معمولاً دارای ویژه گیهای مشترک در اصوات مخصوص به خود هستند و در استعداد یابی در برخی مناطق استعدادهای صوتی بهترو متناسب تر دیده و شنیده می شود که تأثیر نژاد در حوزه موسیقی الحانِ مصری ها ایرانی ها؛ سوری ها متمایز از اصوات در شبه جزیره عربستان و حوزه خلیج فارس دریافت می شود.
✨ و#گوش که از اعضای شنیداری اصوات همه انسانها در دریافت صوتِ پیرامون خود که از قدرت گیرایی یکسان برخوردار نیستند.. به ویژه دریاف اصوات موسقیایی نیز استعدادهای نادری که توانی دریافت مجموعه ای از نت های مختلف در یک قطعه ے موسیقی وشناهت و درک بهتری و صوت مستعد تری دراین زمینه دارند. ..
ولازم به ذکر هست که در حوزه موسیقی انسانهای مستعد با بهره وری بیشتر و تربیت گوش و در نتیجه صوت می توانند خروجی های لحنی و صوتی خود را شناسایی و رفع نمایند و با تمرین و ممارست با توان بالاتری از پایین ترین تا بالاترین درجه اصوات خود و تحریر ها نقش آفرینی داشته باشند.
و با بهره گیری از قید زمان به استراحت ودریافت غذاهای مناسب و ساعات تمرینات مخصوصاً بامدادان؛ و مدت زمان و کنترل و حفظ سلامت حنجره می باشد /که مشاهده می شود افراد در ساعات اولیه از فرکانس صداهای قویتر و بم تر و زنگ دارتری برخورداند نسبت به پایان روز که هر چه نزدیک تر می شوند با اُفت صدا وتحلیل صوت روبه هستند. .
#سلامتی امانت الهی است.. #بیشتر مراقب خود و اهدافمان باشیم...
⭐️🌈 @eshragholqoran
1_144197590.mp3
346.7K
🎤صوتی👆🏻👆🏻👆🏻
❇️فرازی بسیار زیبا از استاد دکتر احمد احمد نعینع
📖آیه ۱۷ سوره مبارکه حجرات
🎼مقام : «رست»
⏲مدت زمان : ٠٠:۴۳