eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
18.9هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.4هزار ویدیو
70 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
📘 |نقد اعتدال و نسبی‌گرایی در جریانات انحرافی سینما (بخش اول) 🔹«بودای کوچک»، از آثار شاخص برناردو برتولوچی و از مهمترین فیلم‌های مروج بودیسم در غرب می‌باشد. فیلمی که در آن در یک روایت موازی، داستان بودا از زبان یک راهب بودایی، برای پسرک موبور آمریکایی تعریف می‌شود تا راضی شود به جای رهبر بودائیان که فوت کرده است، به بوتان و نپال مهاجرت کند تا بدین‌وسیله رهبری بودائیان جهان نیز در دست آمریکایی‌ها قرار گیرد. 🔹شاید یکی از مهم‌ترین فاکتورهای جذابیت این فیلم، دعوت به اعتدال و دوری از مظاهر دنیاگروی غربیان باشد که به مخاطب سرگشته در ماشینیسم و برج‌های آهن و شیشه، کمی آرامش عطا می‌کند. به راستی چه کسی می‌خواهد حدود و ضوابط این راه میانه و حد وسط را مشخص کند؟ در موارد اختلافی چه کسی، چگونه و چرا می‌خواهد قضاوت کند؟ 🗞یادداشت استاد فرج نژاد در نشریه فرهنگ پویا، شماره 25 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
📘 #بخوانید|نقد اعتدال و نسبی‌گرایی در جریانات انحرافی سینما (بخش اول) 🔹«بودای کوچک»، از آثار شاخص ب
📘| نقد اعتدال و نسبی‌گرایی در جریانات انحرافی سینما (بخش دوم) 🔹آیا غربزدگی و هم پیمانی دالایی لاما، رهبر بودائیان تبت، با صهیونیست‌ها و دعا خواندن بر دیوار ندبه در فلسطین اشغالی و جایزه گرفتن از روسای جمهور آمریکا و اسرائیل و دعوت به اعتدال و آرامش، طریق میانه است؟ 🔹آیا اعتقاد نداشتن به خدای قادر متعال، حد وسط است و یا اعتقاد داشتن به تناسخ و دوری گزیدن از معاد و پذیرفتن نوعی جبر؟ آیا اعتقاد نداشتن به هیچ پیامبر الهی، تعادل است؟ اصلا، آیا بدون توحید و نبوت و معاد می‌توان به تعریف درستی از تعادل رسید؟ 🔹چه کسی باید معیار متعادل بودن رفتارها باشد؟ آیا پذیرفته است که هر انسانی از ظن خود مالک تعادل را تعریف کند؟ در این‌صورت آیا نسبی‌گرایی و بلبشوی اخلاقی، جهان را نمی‌گیرد؟ 🗞یادداشت استاد فرج نژاد در نشریه فرهنگ پویا، شماره 25 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
◾️اسطوره و محبوبیت آن در نزد یهودیت ▫️اسطوره معانی متعددی دارد و کلمه‌ای مشترک بین چند معنا و اصطلاح است. اصطلاحی که ما در اینجا به کار گرفته‌ایم، به معنای دقیق ذیل می‌باشد: «موتیف‌های فرهنگی_رسانه‌ای و بن مایه‌ها و داستان‌های نیمه تاریخی و نیمه افسانه‌ای همراه با مطالب کذب و تخیلی که تأویل پذیر، الگوپرداز و راهبر حرکت امروزی گروه یا گروه‌هایی واقع شده‌اند.» ▫️صهیونیست‌ها از تأثیر اسطوره پردازی و الگودهی اساطیر نیز به خوبی آگاه بوده و اسطوره‌های صهیونیستی را بیش از گذشته خصوصا از طریق رسانه، سینما و تلویزیون، رواج داده‌اند؛ اسطوره‌هایی همچون: یهود به مثابه نژاد برتر و قوم برگزیده الهی، بازگشت نوزاد همه یهودیان جهان به نسل حضرت یعقوب و اسحاق (عليهم السلام)، سیادت یهودیان، خلوص نژاد یهودیان. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۵۴ و ۵۵، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
7.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥|ظرفیت تمدنی بین ایران و چین 👤استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📅17 آذر 1397 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
radio-goftego-98_07_18- بررسی جنبش‌ها و فرقه‌های نو پدید، بررسی سینمای معناگرای مسیحی، نمادها و شاخصه های آن 1.mp3
21.6M
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙بررسی جنبش‌ها و فرقه‌های نو پدید، بررسی سینمای معناگرای مسیحی، نمادها و شاخصه های آن 1 📆18 مهر 1398 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
radio-goftego-98_07_18- بررسی جنبش‌ها و فرقه‌های نو پدید، بررسی سینمای معناگرای مسیحی، نمادها و شاخصه های آن 2.mp3
21.6M
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙بررسی جنبش‌ها و فرقه‌های نو پدید، بررسی سینمای معناگرای مسیحی، نمادها و شاخصه های آن 2 📆18 مهر 1398 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
7.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬|وقتی ذات سینما بر ماهیت‌اش می‌چربد! 🎥گوشه از کلاس استاد عرب سالاری در اولین دوره «دین و سینما» مؤسسه رسانه‌ای استاد محمد حسین فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
11.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬|شیوه نفوذ سینما در کشورها 🎥گوشه از کلاس استاد عرب سالاری در اولین دوره «دین و سینما» مؤسسه رسانه‌ای استاد محمد حسین فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
◾️آیین گنوسی در یهودیت ▫️زیست بوم یهودیان از نظر جغرافیایی، در منطقه « لولای سه قاره» آسیا و آفریقا و اروپا بوده است و لذا تأثیر پذیری آن‌ها از تمدن مصری، هلنی، رومی و ایرانی، لامحاله بوده است. ▫️اندیشه‌های گنوسی، از قرن سوم پیش از میلاد که یهودیان با فرهنگی هلنیستی آشنا شدند، در میان آن‌ها رواج یافت و تفکرات گنوسی در اندیشه‌های معنوی علمای دوره تلمودی تداوم یافت و سپس در قرون پنج تا دهم میلادی در عرفان مركبه مؤثر افتاد و بعدها در عرفان قبالا و حسیدی نیز با تغییراتی مؤثر واقع شد. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۵۷، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
◾️آیین گنوسی در یهودیت ▫️زیست بوم یهودیان از نظر جغرافیایی، در منطقه « لولای سه قاره» آسیا و آفریق
◾️دسته بندی عرفان های یهودی ▫️ عرفان یهودی را در یک دسته بندی کلی، به ترتیب تاریخی به سه مرحله اصلی مرکابا (مِرکَبه یا مرکاوا یا عرفان عرشی) قبالا (قباله/ کابالا با عرفان زوهری) و حسیدی (حسیدیم)دسته بندی می‌کنند. ▫️ پیش از اطلاق نام قبالا برای عرفان یهودی در قرن چهاردهم، سنت‌های رازوَرانه ضعیف و پنهانی «گنوسی» و «مرکابایی/مرکاوایی» در میان یهودیان، به صورت محدودی وجود داشته است و سنت عرفان حسیدی متقدم، نیز در کنار این جریانات، در میان یهودیان بوده است. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۵۸، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
◾️دسته بندی عرفان های یهودی ▫️ عرفان یهودی را در یک دسته بندی کلی، به ترتیب تاریخی به سه مرحله اصلی
◾️نگاهی به تاریخچه و معنای کلمه قبالا ▫️گفته شد که عرفان یهود، به سه مرحله اصلی مرکابا، قبالا و حسیدی تقسیم‌بندی می‌شود. اما در یک اصطلاح خا‌ص‌تر، عرفان یهودی، به دلیل غلبه و اکثریت یافت آئین قباله، به کل این سه مکتب اطلاق می‌شود. طبق برخی اقوال، کلمه «قبالا» از ریشه «قبل»، به معنای «دریافت کردن» و «پذیرفتن» است که به معنای دریافت و قبول سنت راز آلود و عرفانی گذشتگان می‌باشد. ▫️این کلمه در ابتدا برای دلالت بر سنت عرفانی رازورانه یهودی به کار نمی‌رفت و در ادبیات تلمودی پسینی، قبالا به مفهوم قانون (شریعت) شفاهی به کار می‌رفته است. در نوشته‌های العاذار در نخستین دهه سده سیزدهم، سنت های رازورانه برای اشاره به ایزدان و فرشتگان، مفهوم قبالا را در بر گرفته‌اند. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۵۹، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
📕بازتولید جعلی هندوئیسم نوین رسانه‌ای (بخش اول) 🔺به گفته لوئیس، فاتحین جنگ جهانی، تاریخ و فرهنگ گذشته را نوشتند و سانسورها و قرائت‌های خود را در آن اعمال کردند. علامه لنگرودی در کتاب خود درباره هند اشاره به این موضوع دارد که هندوئیسم نوین را انگلیسی‌ها در هند ساخته و پرداختند و در تاریخ جاسازی کردند! 🔺قرائت سکولار و آنگلوساکسون از مجموعه فرهنگ‌های باستانی هند را به عنوان مکتبی با اصول مسلم پنداشتند و با همکاری انجمن سلطنتی بریتانیا، نهادهای هندشناسی دانشگاه‌هایی را در هند ایجاد کردند. 🔺 منابعی جهت‌دار نگاشتند که درست به مانند ایران‌شناسی انگلیسی و پهلوی‌گرایی باستانی در ایران پیش از انقلاب پر از اغلاط تاریخی و جعلیات دین شناختی با قرائت مادی و مدرن بود. 🗞یادداشت استاد فرج نژاد در نشریه فرهنگ پویا، شماره 40 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad