eitaa logo
نشریه فرهنگ پویا
2.4هزار دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
873 ویدیو
15 فایل
فرهنگ پويا با تحليل‏ها و راه‏كارهاى دقيق از جريان‏هاى سياسى و فرهنگى جامعه و با بهره‏گيرى از آثار نويسندگان متعهد و جوان حوزه و دانشگاه، نسل امروز را با مباحث فرهنگی آشنا می‌سازد. ارتباط با نشریه با: @manshoorat_def
مشاهده در ایتا
دانلود
نشریه فرهنگ پویا
💢 سخن بزرگان در مورد علامه‌ مصباح‌یزدی( قسمت اول) 1️⃣ آیت‌الله شهید بهشتی: ✳️ دوست عزیز و دانشمند
💢 سخن بزرگان در مورد علامه‌ مصباح‌یزدی(قسمت دوم) 2️⃣ آیت‌الله مشکینی: 🔚 اگر ده‌نفر عالم بزرگ پیدا کنید، یقینا یکی از آن‌ها آیت‌الله مصباح است. ما به عظمت او معتقدیم، ما او را دوست داریم، او یکی از خزانه‌های وجودی است، یکی از بزرگان حوزه‌ها است و من خودم علاقه به این آقا دارم. ☑️ برای این‌که شمشیر برنده‌ی اسلام در برابر کفر است، لذا خیلی با او دشمن هستند. با هر که خیلی دشمن باشند، شما علاقه‌ی بیش‌تری به او داشته باشید. علامت این‌که ایشان وجود موثری است، علامت این‌که این شخص مدافع اسلام است، علامت این‌که این شخص همراه با اسلام است و فداکار اسلام است، همین زیادی حمله‌ها عليه او است. 👈 تحصن چرا و چگونه، ص۱۴۴ 3️⃣ مرحوم آیت‌الله احمدی میانجی: 💠 خواندید که این‌ها با حضرت آیت‌الله مصباح چه کار کردند؟ ایشان، استاد بودنش آیت‌الله بودنش، پاک بودنش جای اشکال نیست چه توهین ها کردند، چه حرف‌ها زدند 👈 پاسدار حکیم، انتشارات نجابت 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💢 سخن بزرگان در مورد علامه‌ مصباح‌یزدی(قسمت دوم) 2️⃣ آیت‌الله مشکینی: 🔚 اگر ده‌نفر عالم بزرگ پیدا
💢 سخن بزرگان در مورد علامه‌ مصباح‌یزدی( قسمت سوم) 4️⃣ آیت‌الله جوادی آملی: ♥️ ایشان در سمینار بزرگداشت شیخ فضل‌الله نوری پس از سخنرانی حضرت آیت‌الله مصباح ضمن تشکر و قدردانی درباره آیت‌الله مصباح فرمودند: روحی له الفداء. 👈 زندگی‌نامه آیت‌الله مصباح، ص۲۸۴ - انتشارات پرتو ولایت 5️⃣ آیت‌الله مظاهری: 📣 امروز خدمت به آیت‌الله مصباح خدمت به امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه است و هر کس هر اقدامی از دستش بر می‌آید باید انجام دهد. 👈 پاسدار حکیم 6️⃣ آیت‌الله یزدی: ✔️ شخصیت آیت‌الله مصباح یک شخصیت ناشناخته‌ای نیست؛ من باید از ایشان تعریف کنم؟! ایشان آن‌قدر مقامش بالاست که امثال بنده نباید از ایشان تعریف کنند. ایشان از اساتید بزرگ حوزه است. 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💢 سخن بزرگان در مورد علامه‌ مصباح‌یزدی( قسمت سوم) 4️⃣ آیت‌الله جوادی آملی: ♥️ ایشان در سمینار بزرگ
💢 سخن بزرگان در مورد علامه‌ مصباح‌یزدی(قسمت آخر) ↙️ در همین شهر قم کارهای انقلابی عظیمی انجام شد که سه چهار نفر از دوستان از جمله آقای مصباح بودند؛ وقتی صبح همه می‌آمدیم، می‌گفتیم این نشریه از کیست؟ این نشریه کجا بوده است که در داخل همه‌ی حجره‌ها انداخته‌اند و همه می‌خواندند؟ ⬅️ در حالی که تهیه کننده‌ی آن نشریه، همین تعداد بودند و بخشی از آن به قلم مقدس همین استاد بزرگوار حضرت آیت‌الله مصباح بود. این شخصیت روحانی و بزرگوار همیشه مدافع انقلاب بوده است، مدافع اسلام بوده است. حوزه‌ی علمیه مقاماتش را می‌شناسد. امروز یکی از اعضای محترم شورای انقلاب فرهنگی کشور است. ✳️ در حقیقت یک استاد شناخته شده، یک روحانی وارسته یک روحانی شایسته که زندگی شخصی او در حد زندگی افراد متوسط و متعارف است. 👈 پاسدار حکیم، ص 175 🆔 @farhang_puya
✔️ مصباح هدایت (بخش دوم) 🔻 بخشی از وصیت‌نامه علامه مصباح‌یزدی (ره) 🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردک پست که عمری نمک حیدر خورد نعره زد بر سر مادر به غرورم برخورد ایستادم به نوک پنجه ی پا اما حیف دستش از روی سرم رد شد و بر مادر خورد 🆔 @farhang_puya
⁉️ نظام کارآمد (قسمت اول) ‼️ وقتی گفته می‌شود یک نظام کارآمد است یا نیست، باید مشخص کرد که منظور از نظام چیست؟ منظور از کارآمدی چیست؟ چه کسی می‌خواهد این کارآمدی را قضاوت کند؟ و این قضاوت با چه معیاری سنجیده می‌شود؟ به طور خلاصه نظام دو معنای انتزاعی و عینی دارد: نظام گاه به نهاد و گاه به سازمان اطلاق می‌شود. 🔸 در مفهوم انتزاعی نظام که مفهومی ذهنی است، روابطی میان پدیده‌هایی در نظر گرفته می‌شود و مجموعه به صورت یک واحد یا سیستم اعتبار می‌شود. شاید در ادبیات معاصر، بیشتر واژه «نهاد» را به جای آن به کار می‌برند. 🔹 گاهی منظور از نظام، مصداق عینی آن نظام است؛ یعنی چیزی که منشاء انتزاع این مفهوم است. معمولاً در ادبیات معاصر، به جای آن، واژه «سازمان» به کار برده می‌شود. منظور از سازمان، افرادی هستند که در خارج موجودند و با هم ارتباطاتی دارند و مفاهیم انتزاعی بر آن‌ها صدق می‌کند. ⚡️ نگاهی گذرا به مفاهیم و معیار‌های کارآمدی نظام از دیدگاه مرحوم علامه مصباح‌یزدی (ره) 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⁉️ نظام کارآمد (قسمت اول) ‼️ وقتی گفته می‌شود یک نظام کارآمد است یا نیست، باید مشخص کرد که منظور از
⁉️ نظام کارآمد (قسمت دوم) ↙️ وقتی درباره کارآمدی نظام صحبت می‌شود، گاهی منظور همان مفهوم انتزاعی ایدهٔ نظام است که آیا کارآمد است یا نیست و گاهی منظور این است که کسانی که متصدی اجرای این نظام هستند، آیا آن‌ها درست عمل کرده‌اند یا خیر؟این‌ها دو معنای متقایر، اما مرتبط‌‌ هستند و البته باید بین آن‌ها تفاوت قائل شد. ✳️ وقتی می‌خواهیم درباره کارآمدی نظامی قضاوت کنیم، گاه منظور این است که اگر آن مفاهیم انتزاعی مورد نظر درست تحقق پیدا کند، آیا ما را به هدف می‌رساند یا نه و گاهی مقصود این است که آن‌چه از نظام، اکنون تحقق پیدا کرده است، کارآمد بوده یا نه؟ ✅ ما یک نظام اسلامی داریم، به معنای سلسله مفاهیمی اعتباری، عقلایی و شرعی که این‌ها با هم جمع شده و به صورت یک سیستم لحاظ شده است که رأس هرم، سطوح متوسط و قاعده هرم دارد. این مفهوم نظام یا نهاد در ذهن ما است می‌خواهیم درباره کارآمدی آن سخن بگوییم. اما یک معنا همین است که کسانی که اکنون مصداق این نظام‌اند و خود را مصداق عینی این مفاهیم می‌دانند، آیا کارآمد بوده‌اند یا خیر؟ ⚡️ نگاهی گذرا به مفاهیم و معیار‌های کارآمدی نظام از دیدگاه مرحوم علامه مصباح‌یزدی (ره) 🆔 @farhang_puya
☑️ سیره امیرالمومنین پس از رحلت پیامبر (ص) (قسمت اول) 🔹 پس از رحلت رسول خدا (ص) در میان خواص اصحاب درباره چگونگی برخورد با بنی‌امیه دو دیدگاه وجود داشت؛ روش نخست روش علی (ع)، بنی هشام و سایر چهره‌های جبهه علوی بود و آن حضرت معتقد بود که بنی امیه به اسلام ایمان قلبی و باطنی ندارند و شهادتین زبانی آنان گواه بر باور باطنی نیست و این شهادتین برای این که معامله کافر با آن‌ها نشود کافی است. 🔸 ولی از آن‌جا که آنان سالیان متمادی با اسلام و مسلمانان مبارزه کرده و از مسلمانان زخم شمشیر خورده‌اند، برخی از منافع مادی و معنوی ظالمانه‌شان در اثر پیروزی اسلام از بین رفته است و عاقبت با زور شمشیر و با اکراه مسلمان شده‌اند، نمی‌توان آنان را محرم رازهای حکومت اسلامی دانست و پست‌های کلیدی جامعه اسلامی را به دستشان سپرد ونباید آنان را خودی شمرد و مانند مهاجران و انصار به آنان اعتماد کرد. ✍️ دکتر جواد سلیمانی 🆔 @farhang_puya
💢 امتیازهای داده شده به بنی‌امیه پس از رحلت پیامبر (ص) 🔻 تمایز امتیازهای داده شده به بنی امیه پس از رحلت رسول خدا (ص) و پیش از آن، این بود که امتیازهای پس از پیامبر (ص) از روی ضعف و زبونی در برابر بنی‌امیه بود، ولی امتیازهای داده شده در زمان پیامبر (ص) از موضع قدرت و عزت بود. 🔺 از این‌رو اولی باج‌دهی و دومی بخشش کریمانه تلقی می‌شد. بنی‌امیه متوجه این نکته بودند و به همین سبب روز به روز بر اعمال فشار و باج‌خواهی خود افزودند تا سرانجام تقریبا بر تمام جهان اسلام مسلط شدند. ✍️ دکتر جواد سلیمانی 🆔 @farhang_puya
4585.mp3
4.36M
💠 شناخت فضائل حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) 🎙 علامه مصباح‌یزدی 🆔 @farhang_puya
◾️ روضه مصور 🔹نگارگری صحنه‌ای از تشییع غریبانه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها 🆔 @farhang_puya
چادر مادر.mp3
1.98M
🎧 | چادر مادر ☑️ معلوم نیست من دیگر زنده بمانم، بگذارید این را به شما بگویم... 🆔 @farhang_puya
🔆 الگوی زن نمونه در اسلام ✍️ فائزه فلاطونی 🔅 عبادت فاطمه زهرا، یک عبادت نمونه است. «حسن بصری» که یکی از عباد و زهاد معروف دنیای اسلام است، درباره فاطمه زهرا سلام الله علیها می‌گوید: «به قدری دختر پیغمبر عبادت کرد و در محراب عبادت ایستاد که پاهای آن بزرگوار از ایستادن در محراب عبادت ورم کرد!» 📜 نشریه فرهنگ پویا 🆔@farhang_puya
🌐 "پیشرفت" در نگاه‌های مختلف دنیا (قسمت اول) 🔻 برای اصطلاح «پیشرفت» در ادبیات سیاسی-اجتماعی امروز، تعریف‌های خاصی ارائه شده است. در اقتصاد، معنای خاصی برای «توسعه» و «پیشرفت» وجود دارد و جامعه‌شناسان برای این اصطلاح ابعاد گسترده‌تری قائل شده‌اند. 🔺 اما آن‌چه درباره این اصطلاح، قطعی به نظر می‌رسد، این است که «پیشرفت»، صرف نظر از واژه‌های معادل آن در زبان‌های دیگر، متضمن این معنا است که ما راهی داریم که باید در مسیر آن پیش برویم و طبعاً راه، مقصدی دارد که باید به آن منتهی شود. اختلافی که در محافل آکادمیک دنیا درباره «پیشرفت»، مؤلفه‌ها، عوامل و موانع آن وجود دارد، به این برمی‌گردد که هدفی که برای پیشرفت در نظر گرفته شده چیست؟ ✴️ ما به سوی چه مقصدی باید حرکت کنیم و راه رسیدن به این مقصد چیست؟ با روشن شدن پاسخ این سؤالات است که می‌توانیم بفهمیم چگونه باید در مسیر «پیشرفت» حرکت کنیم. در فرهنگ امروزی دنیا، غالباً اهداف و آرمان‌ها بر محورهای مادی دور می‌زند؛ چه در پیشرفت اقتصادی، که کاملا اهداف مادی را پیش رو دارد و چه در پیشرفت‌های اجتماعی که عمدتاً ابعاد فرهنگی را در بر می‌گیرد. 🎙 علامه مصباح یزدی 🆔 @farhang_puya
🌐 «پیشرفت» در نگاه‌های مختلف دنیا (قسمت دوم) 🔸 تمامی راه‌های ترسیم شده در فرهنگ‌های رایج دنیا در زمینه‌های مختلف نهایتاً به اغراض و اهداف مادی منتهی می‌شود. بر این اساس، جامعه‌ای پیشرفته است که تولید بیشتری داشته باشد. 🔹 از تکنولوژی برتری برخوردار باشد؛ با صرف وقت و هزینه کمتر، محصول بیشتری برداشت کند، درآمد سرانه بالاتری داشته باشد و شاخصه‌های دیگری از این قبیل که برای پیشرفت در اقتصاد یا مشابه آن‌ها در سایر علوم اجتماعی تعریف شده است. 🎙 علامه مصباح یزدی 🆔 @farhang_puya
⭕️ فتنه‌‌های آخرالزمان (قسمت اول) ❗️رابطه میان فتنه و آزمایش یک رابطه عام و خاص است؛ یعنی هر آزمایشی فتنه نیست؛ ولی هر فتنه‌ای آزمایش و امتحان است. در میان آزمایش‌هایی که وجود دارد، مواردی که اهمیت، گرفتاری، درگیری و ابهام آن بیشتر است، علاوه بر مفاهیمی چون ابتلاء، مفهوم فتنه نیز به آن‌ها اطلاق می‌شود. 🔴 «فتنه» آن آزمایش‌های حساس و کارساز است. بخشی از موارد آزمایش، امور مادی هستند: «و لنبلونکم بشیء من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات...»؛ گرسنگی، خوف و ناامنی، از دست دادن زن و فرزند، از بین رفتن اموال، این‌ها همه‌ی این یک بخشی از وسایل آزمایش است. 📛 بخش دوم موارد امتحان مربوط به جهات فکری عقیدتی و وسوسه‌های شیاطین است. القائاتی که شیطان القاء می‌کند، وسیله آزمایش است: «لیجعل ما یلقی الشیطان فتنه...». قرآن به این موارد به خصوص به عنوان فتنه توجّه کرده است. 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⭕️ فتنه‌‌های آخرالزمان (قسمت اول) ❗️رابطه میان فتنه و آزمایش یک رابطه عام و خاص است؛ یعنی هر آزمایش
⭕️ فتنه‌های آخرالزمان (قسمت دوم) ↙️ قرآن به این موارد به خصوص به عنوان فتنه توجّه کرده است. همه آن‌چه در زمان ما از شبهات و شکوکی که در اعتقادات دینی القا می‌شود و دائماً رسانه‌های خارجی و سایت‌های وابسته برای تضعیف عقاید پخش و توزیع می‌کنند، همه در این قسمت دوّم یعنی فتنه‌های دینی، فکری و اعتقادی قرار می‌گیرد. ⚔️ همان‌گونه که بیان شد، خداوند می‌فرماید: این نوع فتنه در میان جامعه از قتل آن‌ها بدتر است. در آیه شریفه: «و قاتلوهم حتی لا تکون فتنه ...»؛ به این مطلب اشاره دارد که برخی از فتنه‌ها بدون قتال رفع نمی‌شود، لذا خداوند می‌گوید: «با مشرکین قتال کنید ،حتی اگر دیگر فتنه‌ای نباشد» و این یعنی زمینه گمراه کردن دیگران ریشه کن شود. 🌐 دسته سوم فتنه‌هایی است که به امور اجتماعی مربوط می‌شود. فتنه‌های اجتماعی موجب گمراهی انسان‌های زیادی شده است. گاهی نسل‌هایی از انسان‌ها بر اثر یک فتنه اجتماعی گمراه می شوند که دامنه آن تا روز قیامت باقی می ماند. 🆔 @farhang_puya
✅ در هر حال باید شاکر بود! 💠 حضرت علی امیرالمومنین (ع): 💢 ای مردم! باید خدا شما را به هنگام نعمت همانند هنگامه کیفر، ترسان بنگرد، زیرا کسی‌که رفاه و گشایش را زمینه گرفتار شدن خویش نداند، پس خود را از حوادث ترسناک ایمن می‌پندارد و آن کس که تنگ‌دستی را آزمایش الهی نداند، پاداشی را که امیدی به آن بود از دست خواهد داد! 📖 نهج‌البلاغه، حکمت ۳۵۸ 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⭕️ فتنه‌های آخرالزمان (قسمت دوم) ↙️ قرآن به این موارد به خصوص به عنوان فتنه توجّه کرده است. همه آن‌
⭕️ فتنه‌های آخرالزمان (قسمت سوم) 🔘 حتی وجود خود پیغمبران برای دیگران ممکن است یک فتنه و یک آزمایش باشد. مانند: «و کذلک فتنا ببعض لیقولوا أ هؤلاء من الله علیهم من بیننا...». 💢 خداوند حضرت موسی (ع) را که یک چوپان است، نزد فرعون می‌فرستد تا بگوید: «من پیغمبر هستم و باید از من اطاعت کنی.»این یک جلسه امتحان برای فرعون است، اما او حضرت موسی (ع) را مسخره کرده و به او می‌خندد و می‌گوید: «آیا خدا کس دیگر را نداشت تا او را بفرستد؟ یک چوپان فقیر تهی‌دست را فرستاده است؟» ↙️ در زمان حضرت محمد (ص) نیز امر بر عده‌ای نسبت به بعثت حضرت مشتبه‌ شد و می‌گفتند: «لولا نزل هذا القران علی رجل من القریتین عظیم». اگر خدا می‌خواست پیغمبر بفرستد، چرا یک شخص عظیمی را نفرستاد. منظور آن‌ها این بود که چرا خداوند یک فرد پول‌دار و دارای موقعیت اجتماعی مهمی را پیغمبر نکرد و یک جوان یتیمی را که از بچگی یتیم شده است، می‌فرستد؟ 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⭕️ فتنه‌های آخرالزمان (قسمت سوم) 🔘 حتی وجود خود پیغمبران برای دیگران ممکن است یک فتنه و یک آزمایش ب
⭕️ فتنه‌های آخرالزمان (قسمت آخر) 🔺 لیقولوا أ هؤلاء من الله علیهم من بیننا؛ اینگونه ارسال، خودش یک زمینه امتحان است که خداوند مِنّت گذاشت و از میان جامعه بشری و افراد مهم اجتماعی کسی را انتخاب کرد که دارای جایگاه مادی - اجتماعی نباشد تا انسان میزان بندگی خود را نشان بدهد. 🔻 تمامی این‌ها مصادیق امتحان برای انسان‌ها است و هر کدام مراحل مختلفی از شدت و ضعف را دارد. ما در این عالم مانند دانش آموزی هستیم که سر جلسه امتحان نشسته و تمام حواس خود را متمرکز نموده تا اشتباه نکند. 🔆 این عالم جای امتحان و همه چیز آن وسیله امتحان است. وقتی کل عالم جای امتحان است، هر حرکت و عملی را انجام می‌دهیم و یا سخنی را می‌گوییم و یا می‌شنویم، باید در جهت کسب موفقیت و سرافرازی از این امتحان عظیم باشد. 🆔 @farhang_puya
☑️ احیای تفکر دینی 🔹 احیای تفکر دینی آن است که انسان بین دفینه و دفن شده فرق بگذارد. بین آن‌جا که گنجینه است و بین آن‌جا که گورستان است، فرق بگذارد. زمان جاهلیت عموماً و جاهلیت پهلوی خصوصاً، با تبلیغ سوء همه مردم خصوص نسل نو را در زیر آوارهای تمدن اصیل اسلامی به عنوان دفینه قرار دادند. ♻️ حسینیه‌ها و مراکز مذهبی را ویران کردند، نسل مسلمان را به عنوان دفینه زیر خروارها آوار گرفتار کردند، اما رهبری انقلاب این خاک‌ها را کنار زد و مردم را زنده کرد و مردم را به حیات اصیل‌شان آشنا کرد، و به تفکر دینی دعوت کرد و لذا خود علی (علیه‌السلام) می‌گوید من جزء محیی های دینم، من جزو کسانی‌ام که دین را زنده کرده‌اند. 💠 شرایط احیاگری هم بسیار سخت است، این تعلیم نیست، تدریس نیست، سخنرانی کردن نیست، کتاب نوشتن نیست؛ این‌ها دشوار هست، ولی اگر بخواهد رهبری انقلاب را به عهده بگیرد، باید خیلی ازتهمت ها را تحمل کند. ✂️ برشی از یادداشت حامد عبداللهی در نشریه فرهنگ پویا 🆔@farhang_puya
☑️ رهبران الهی، طریق الهی را طی می‌کنند. 🔹 زنده کننده های دین شرایط و اوصافی دارند و اولین شرط این است که هر تهمتی را بپذیرند، هر ملامتی را تحمل کنند و در راه خدا ملامت‌زده نشوند و ملامت‌زده هم نباشند، چرا که قهر کردن کار مردان حق نیست. 🔰 انسان که آن جام جهان‌نما دارد، یعنی اثاره کرد و دفینه و گنجینه را پیدا کرد، معلوم می‌شود صاحب سرمایه است و همیشه خوشحال است. ❇️ رهبران الهی این گنجینه را شکوفا کردند که انسان در عالم و آدم شناسی راه صحیح را طی کند، هم از معدن‌شناسی و دریا‌شناسی تا آسمانی‌شناسی و ستاره‌شناسی راه صحیح را طی کند. ✂️ برشی از یادداشت حامد عبداللهی در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
✔️ مصباح هدایت (بخش سوم) 🔻 بخشی از وصیت‌نامه علامه مصباح‌یزدی (ره) 🆔 @farhang_puya
💠 انسان خلیفةالله است، نه حیوان! 💢 من در ذهنم همیشه این فکر پیدا می‌شود که فرنگی‌ها که این همه دم از انسانیت می‌زنند، اعلامیه‌ی حقوق بشر برای ما تدوین می‌کنند و از حیثیت انسانی زن و مرد دم می‌زنند، اول به ما بگویند این‌ها بشر را چگونه تعبیر می‌کنند؟ ⭕️ اگر ما این حرف‌ها را بزنیم، درست است چون ما به «إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً» معتقدیم، ما انسان را خلیفة الله تعبیر و تفسیر می‌کنیم، ما «وَ لَقَدْ كَرَّمْنا بَنِي آدَمَ» داریم. تو که عقیده‌ات درباره‌ی انسان این است که انسان همه چیز را به‌خاطر شکمش می‌خواهد، تو که ریشه‌ی فعالیت انسان را حاجت‌های شکمی او می‌دانی، پس انسانیت چیست؟ ⁉️ تو که می‌گویی هنر مولود حاجت‌های شکمی است؛ علم، اخلاق، معنویت، مذهب و عبادت مولود حاجت‌های شکم است، پس آن مقام انسانیت کجاست؟ پس انسان چه فرقی با حیوان دارد؟ ✍️ شهید مطهری 📙 اسلام و نیازهای زمان، ص ۱۲۸ و ۱۲۹ 🆔 @farhang_puya
☑️ خنثی‌سازی و تأثیرگذاری ⭕️ وظایف جوانان خنثی کردن تبلیغات دشمن است. شما جوانان عزیز و هوشیار دست به دست هم دهید و این نوباوگان (جوان‌های) بی‌خبر را ارشاد و از دام صیادان شیاد برهانید و از وظایف دینی و ملی ما و شما است که تبلیغات بوق‌های آمریکایی و صهیونیستی را که با پخش دروغ و افترا می‌خواهند جمهوری اسلامی را لکه‌دار کرده و به انزوا بکشند خنثی کنیم. 🔘 و از جنایات شایعه‌سازان تا حد ممکن پرده برداریم و به ملت محروم خود که جرمی جز گرایش به اسلام و اراده استقلال و آزادی ندارند، با تمام توان کمک کنیم و مطمئن باشیم که ملت بزرگ ایران راه خود را که همان صراط مستقیم انسانی است، یافته و در تمام ابعاد با آگاهی کامل در صحنه حاضر است و اجازه برگشت قوای کفر را به کشور خود نمی‌دهد و با چنگ و دندان از اسلام عزیز و کشور خود دفاع می‌کند. ✴️ جهاد علمی برای رسیدن به هدف من در اینجا به جوانان عزیز کشورمان، به این سرمایه‌ها و ذخیره‌های عظیم الهی و به این گل‌های معطر و نوشکفته جهان اسلام، سفارش می‌کنم که قدر و قیمت لحظات شیرین زندگی خود را بدانید و خودتان را برای یک مبارزه علمی و عملی بزرگ تا رسیدن به اهداف عالی انقلاب اسلامی آماده کنید. مبارزه علمی برای جوانان، زنده کردن روح جستجو و کشف واقعیت‌ها و حقیقت‌ها است و اما مبارزه عملی آنان در بهترین صحنه‌های زندگی و جهاد و شهادت شکل گرفته است. 🗃 منبع: صحیفه امام خمینی (ره)؛ ج۱۵، ۳۴۷. ج۲۱، ص۷۴. 🆔 @farhang_puya