eitaa logo
فصل فرهنگ | فلاح شیروانی
1.6هزار دنبال‌کننده
344 عکس
26 ویدیو
2 فایل
فضیلت «خوش خیالی» : «تاب بنفشه می‌دهد، طُرّۀ مُشک سای تو. پردۀ غنچه می‌درد، خنده دلگشای تو. شاه‌نشین چشم من، تکیه گه خیال توست، جای دعاست، شاه من! بی تو مباد جای تو!»(حافظ) ☘️ @fallahshirvani
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔍| ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ سهل ممتنع مشکل حجاب دیگر حل نخواهد شد. اساسا با این فرهنگ اداری، مشکلی حل نخواهد شد، بخصوص مشکلاتی که اراده تمدنی و اراده سیاسی نظام سلطه پشت آن است. راه حل واقعی را باید جست. راه حل واقعی خود مردم محجبه هستند. باید این واجب نفس دوباره‌ای میان ما بکشد و حضور جدیدی در جامعه بیابد. این راهبرد را جدی بگیریم : «يٰا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا عَلَيْكُمْ أَنْفُسَكُمْ لاٰ يَضُرُّكُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اِهْتَدَيْتُمْ» ﴿المائدة، 105﴾ هوای خود را داشته باشید! اگر شما «هدایت» شوید، گمراهان هیچ ضرری به شما نمی‌زنند! هر امر مطلوب انسانی ریشه در جانهای جامعۀ مؤمنین دارد. اگر آن را خوش نفس و جهان‌گیر می‌خواهیم به حضور آن در میان خودمان نفسی نیرومند ببخشیم. بخصوص وقتی که می‌بینیم تا از ما کمی فاصله می‌گیرد به انواع تردیدها و تعللها و بدپیمایی‌ها دچار می‌شود. ┄┅••؛••┅┄ نام این راهبرد حجاب‌گستری را «حجاب‌گرایی» می‌توان گذاشت. سخن ما این است که آن 70 درصد مردم ایران که گرایش به حجاب دارند، باید آنها را دریافت. ما داریم نیرو و فکر خود را روی کسانی که حجابشان شل شده یا از دست رفته متمرکز می کنیم. این کار به هیچ وجه ورود قاهری به صحنۀ اجتماع نیست. بخصوص وقتی با ارادۀ محکم نظام سلطه و نفوذیهای آنها نیز مواجه هستیم. توضیحات این راهبرد برای بعد. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿شاخه گل صلوات، هدیه به ارواح متعالی همۀ غیرتمندانی که سالها برای اسلام و تعالی بشر سوختند و عمر عزیز را صرف آن نمودند رحمة الله علیهم ☘️@faslefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 برای هلاک دشمنان: 🔅«اللّهُمَّ شَتِّتْ شَمْلَهُمْ و فَرِّقْ جَمْعَهُمْ و قَلِّبْ تَدْبیرَهُمْ و خَرِّبْ بُنْیانَهُمْ و بَدِّلْ أحْوالَهُمْ و قَرِّبْ آجالَهُم و قَطِّعْ أعْمارَهُم و اشْغَلْهُمْ بِأبْدانِهِمْ، وَ خُذْهُمْ أخْذَ عَزیزٍ مُقْتَدِرْ. یا قَهَّارُ یا قَهَّارُ یا قَهَّارُ! یا جَبَّارُ یا جَبَّارُ یا جَبَّارُ!» 🔻لینک ویراست در نرم افزار ویراستی 🍀@faslefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕌 | 📍 | فرقان ۶۷ ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🔷«اعتدال» ☘️ یک است، ولی خود نیز آن را تفسیر کرده است و به اوهام بهانه‌جویان نسپرده است. اينجا یک پرتو از آن را بیان کرده است. ☘️در ادامه بیان اوصاف بندگان «مهربان‌خدا»(عبدالرحمان): «وَ عِبٰادُ اَلرَّحْمٰنِ اَلَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى اَلْأَرْضِ هَوْناً وَ إِذٰا خٰاطَبَهُمُ اَلْجٰاهِلُونَ قٰالُوا سَلاٰماً» 🔅می‌گوید: وقتی انفاق می‌کنند نه اسراف می‌کنند، نه سخت می‌گیرند. ☘️درست است که تذکر کلی است، ولی می‌دانیم که همین تذکر کلی هم کلی و دارد. چه اسراف چه تنگ‌گیری برآمده از عقل نیست و نشان دهندۀ ناپالودگی نفس است. در موقف انفاق می‌توانیم خود را بهتر بشناسیم تا به تهذیب خود بپردازیم. 🍀@faslefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ✺ شکوه غزه ✺
۶ 🇵🇸 دوشنبه ۶ آذر ١۴٠٢ ▫️توان توصیف مطمئن باشیم که داریم از ضعف در «توصیف رشد» و ضعف در «وَ أَمّٰا بِنِعْمَةِ رَبِّكَ فَحَدِّثْ»﴿الضحى‏، 11﴾ لطمه می خوریم. این لطمه‌ها لطمه‌های مستحبی نیست، بلکه واقعاً دارد ما را ناکار می کند. حرکت تمدنی بدون این «روایت پیشرفت» ممکن نیست. وقتی «انسان جدید» که «انسان انقلاب اسلامی» و «انسان مقاومت» است، دارد شگفتی خلق می کند و این شگفتی را حتی به خود او نشان نمی دهی، یعنی اولاً به لحاظ ادارکی عقب هستی و ناتوانی و رشدیافته نیستی و ثانیاً به لحاظ بیانی و تبیینی و کار آموزشی و فرهنگی حوالی هیچی. انسان از این انگاره ها استفاده می کند و تغذیه می کند و خود را به رتبۀ بالاتری می کشد و انسان نیرومندتری می شود و کار بزرگتری میکند. اگر این رشدها روایت نشود و هر گندی که طاغوت زد رشد محسوب شود، ممکن است انسان مؤمن انقلابی(!) دنبال طاغوت راه بیافتد و دست کم تلاش کند مطلوبیتها و ارزشهای او را مراعات کند. این کفر به طاغوت نیست. روایت ضعیف ما را در تبرّی ضعیف می کند. روایت ضعیف ما را در «قل یا ایها الکافرون / لکم دینکم و لی دین» ضعیف می کند. چشم باز کنیم و ببینیم که حقیقت حیات انقلابیون ما چیزی جز این نیست. به همۀ مطلوبیتها و راهنماییها و سیطره های طاغوت تن داده ایم و گمان می کنیم که این از سر زمان شناسی است. خیر «هویّت نارسایی» داریم و این حتماً یکی از آبشخورهایش این است که «رشدها» روایت نشده اند. این است سرّ وجوب سخن گفتن از «قیام غزه». محمدرضا فلاح ✓