فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 نابودی اسرائیل و انزوای حوزه
رهبر حکیم انقلاب راجع به رژیم صهیونیستی فرمودند ۲۵ سال آینده را نخواهد دید ... الان کمکم داره معدوم شدن این رژیم محقق میشه.
اما همین رهبر حکیم راجع به حوزه علمیه هم فرموده بودند اگر متحول نشود ۲۰ سال دیگر یا حوزه ای نداریم یا حوزه ای روبه انحطاط خواهیم داشت.
متن سخن رهبری:
اگر ما پیش بینی نکنیم، هیچ معلوم نیست حوزه قمی در آینده با همین عرض و طول فیزیکی هم وجود داشته باشد ... اگر این آینده نگری امروز در حوزه قم انجام نگیرد؛ به وضع موجود راضی باشیم، به همین که حالا حوزه را یک جوری اداره کنیم، به این اگر قناعت کنیم، فردا یا حوزه ای نداریم یا حوزه ای روبه انحطاط خواهیم داشت (ادامه)
♦️ حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
حوزه علمیه تمدن ساز
💢 کتب موفقیت و جای خالی حوزه علمیه از طرفی کمال مطلق خواه و بینهایتطلب بودن جوانان و از طرفی هم
💢 کتب موفقیت و جای خالی حوزه علمیه
◽️ اینجا بخوانید
✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر می خواهیم بدانیم چرا غزه و حماس چنین هزینههای گزاف و تلخی را به جان میخرد، باید تمام روایت غمبار این هشت دهه را بخوانیم و بشنویم.
محمود عباس دو سال قبل در سازمان ملل میگوید:
اسرائیلیها به یک فلسطینی گفتهاند خانه خود را خراب کن و برو. آنها از او خواستهاند که خود به دست خویش خانهاش را خراب کند چرا که اگر خودشان مجبور به خراب کردنش باشند، هزینه تخریب را از او خواهند گرفت (عکس مرد فلسطینی در حال تخریب خانهاش را نشان میدهد).
✅ @Islamicphilosophy_ir
💢 شرط اثرگذاری در امور تربیتی
علامه #جوادی_آملی:
سخنران زیاده؛ قرآن می فرماید قولوا "فی انفسهم" قولا بلیغا ... نه "فی آذانهم"... در جان آن ها نه در گوش آن ها ... و شرط تحقق این [رساندن به جان مخاطب]، طهارت جان گوینده است ...
#تزکیه_و_سلوک
✍ پن:
تاثیرگذاری و اصلاحگری در هریک از ساحتها، دارای ویژگی خاص خود است؛
_ در میدان نظامی، موشک و اقتدار اثر گذار و اصلاحگر است.
_ در میدانهای کلان سیاسی و اقتصادی، روشنگریهای کلان و بلکه رسواگری نسبت به فاسدان و متلوّنین، اصلاح بخش است.
_ در حیطههای اقتصادی و اجتماعی، ایده دادن و راهکار دادن و امر ونهی های متناسب به خود.
_ اما در حیطه امور تربیتی، باید گفت: اگر امور تربیتی در مسائل کلان باشد، گفتگو و مباحثه و مناظره، نقش اصلاحگری را خواهد داشت ... اگر تربیتی-اجتماعی باشد، به تناسب خود باید عمل شود ... اما در حیطه های تربیتی با رویکرد فردی و در ساحت های نزدیکتر (مانند دوستان و آشنایان و مخاطبان مقطعی و یا مخاطبان دائمی)، اینجا جای صرف وراجی نیست.
از اینرو باید به قانون ضرورت سنخیت بین اثرگذاری و اثرپذیری توجه داشت. خلط ساحت های فوق، ریشه در خاماندیشی دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲 توصیه آیت الله جاودان برای نجات مردم مقاوم و مظلوم فلسطین
#انتشار_گسترده
نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در حال توزیع اعلامیه هشدار تخلیه در محلههای غزه است. مضمون اعلامیه: همین الان این شهر را ترک کنید، چون فردا شهری وجود نخواهد داشت.
لطفا به محض رویت این ویدئو، توصیه ایشان را که نهایتا ۱ دقیقه از ما وقت میگیرد را با حضور قلب به جا بیاورید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 عدم نظامسازی توسط حوزه علمیه؛ کلاهگذاشتن غرب بر سر جهان اسلام
💢 وقتی در نظامسازی در صحنه نیستی ...
_ استاد #رحیم_پور_ازغدی
#نظاماقتصاداسلامی
#نظامسیاستاسلامی
#نظاممدیریتاسلامی
#نظامجامعهشناسیاسلامی
#نظامحقوقاسلامی
#نظامشهرسازیاسلامی
#نظامروانشناسیاسلامی
#نظامفلسفههایمضافاسلامی
✍ پن:
در علوم انسانی، دانشگاهها مصرف کننده و مقلد غرب هستند و از خودشان چیزی ندارند، اگر هم اندک تولیداتی باشد، امتداد همان مبانی و اندیشههای غربی است ... لذا این حوزویان هستند که باید با تسلط بر مبانی اسلامی و نیز آشنایی دقیق با اندیشههای غربی، به تدوین نظامات در ساحت های مختلف علوم انسانی دست زنند، وگرنه تکرار مکررات هنر نیست.
♦️ حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
حوزه علمیه تمدن ساز
💢 عدم نظامسازی توسط حوزه علمیه؛ کلاهگذاشتن غرب بر سر جهان اسلام 💢 وقتی در نظامسازی در صحنه نیستی .
✍ حوزه علمیه تمدن ساز:
در صورتی که قصد محقق و مجتهد شدن را دارید:
۱. در کنار دروس متعارف خود، یکی از رشتههای علوم انسانی را انتخاب کنید و حوزه مطالعاتی خود را به مرور در آن دانش، گسترش و تعمیق بخشید. (حدود ۱۰ رشتهی علوم انسانی مهم و راهبردی وجود دارد)
۲. از آنجا که مرکز ثقل علوم انسانی، انسان است، لذا چارهای جز تقویت انسان شناسی عقلی ندارید. باید انسان شناسی صدرایی را جز مطالعات خود قرار دهید؛ چرا که صدرالمتالهین نهایی ترین تدقیقات انسان شناختی عقلی و نیز ناظر به وحی و روایات را دارد (چیزی که قامت حکمت سینوی و اشراقی به آن نمیرسد).
۳. اندیشه اسلامی را در آن رشته منتخب، مسلط شوید؛ چراکه عدم استخوانبندی در اندیشه اسلامی، موجب می شود با ورود در شناخت اندیشه های غربی، انحراف یا التقاط رخ دهد. در عین حال از نقاط مفید اندیشههای غربی (که در چارچوب نظام توحیدی متناسب باشد) می توان بهره بُرد.
✅ @feghheakbar
حوزه علمیه تمدن ساز
💢 بسیار بسیار کم کار کردیم. خیلی عقبیم. علامه #مصباح_یزدی: کل فعالیت روحانیت و حوزه را که مقایسه م
💢 تبلیغ راهبردی و بنیادین؛ اصلاح سرچشمه
از راهبردیترین و از عمیقترین مراتب تبلیغ، کسب کرسی استادی در دانشگاههای کشور (به ویژه دانشگاههای تراز اول) در رشته های علوم انسانی است.
حوزه علمیه اگر هزار نفر (کمتر از نیمدرصد) نیروهای خود را برای هیئت علمی شدن در رشتههای علوم انسانی در دانشگاههای سطح یک کشور تربیت کند، خدمت بزرگی به تسهیل اسلامی کردن علوم انسانی انجام داده است.
صرف مناظرات مقطعی و نشستهای موسمی با دانشگاهیان، هرگز کفایت نمیکند.
حوزویان باید با جهش علمی خود، کرسی استادی دانشگاههای تراز اول تهران، علامه، تربیت مدرس، بهشتی، اصفهان، فردوسی و تبریز را در رشتههای جامعه شناسی، سیاست، روانشناسی، اقتصاد، مدیریت، حقوق، فلسفههای محض و مضاف به دست گیرند. الان غالبا صرفا حوزویان در رشته فلسفه اسلامی و حقوق نفوذ و ورود کردهاند، و مابقی رشتههای انسانی در دست غربگرایان است.
البته منابع آنها هم باید تولید شود که این هم جهادی است نفسگیر و تعیینکننده، چراکه صرف منابع موجود، همان راه غرب است.
البته این هرگز به معنای غرق در دانشگاه شدن و قطع ارتباط با حوزه نیست؛ بلکه باید در عین حفظ عقبهی حوزوی بودن، در دانشگاه نفوذ کرد، که نه حوزه از محققان خود خالی شود و نه حوزوی از فضای حوزه بیبهره شود.
#اصلاح_سرچشمه
✍ امین دهقانی
♦️ حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
حوزه علمیه تمدن ساز
💢 تبلیغ راهبردی و بنیادین؛ اصلاح سرچشمه از راهبردیترین و از عمیقترین مراتب تبلیغ، کسب کرسی استادی
👆👆👆
سروران! اول این متن را مطالعه نمایید.
💢 هشدار پروفسور مهدی #گلشنی
به طور خلاصه سؤال می کنیم که اولا چرا علم دینی مطرح شد؟ علم وقتی در جهان اسلام مطرح شد این طور نبود که علم و دین از هم جدا باشند ولی در ادامه با آمدن مکاتب مختلف، علم فارغ از متافیزیک مطرح شد. مکاتب می گفتند همه جواب ها از علم تجربی گرفته می شود، کم کم تردیدها شروع شد و برتراند راسل بعد از جنگ جهانی اول که چند میلیون انسان کشتند در ۱۹۲۴ کتابی نوشت که با روشی که علم پیش رفته و سرمایه داران غالب شده اند برای آینده بشر تمدنی باقی نخواهد ماند. کتاب های نیوتون مملو از مفروضات متافیزیکی است. مطلب دیگر که باعث خروج از بحث تجربی صرف علوم شد این بود که می توان تئوری های متعددی برای علم بسازیم از جمله این که گفتند در سطح اتم، هم علم و هم شانس حاکم است.
در گذشته هرچه الحاد مطرح بود از جانب فلاسفه بود ولی در سی چهل سال گذشته سؤالات الحادی از علمای فیزیک و زیست شناس صادر می شود.
وضعیت علم دینی با گذشته بسیار فرق کرده است، عمده شبهات از طرف دانشمندان علوم تجربی مطرح می شود و به همین جهت پرداختن صرف به اسلامی سازی علوم انسانی اشتباه است؛ علوم تجربی در محیط ما نیز بسیار تأثیر گذار است،
آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی و دانشگاه های ما واقعا پای کار بیایند و رصد کنند که چند نفر در دانشگاه های ما به خدا اعتقاد دارند.
از محیط اطراف خود غافل مانده ایم، وقتی شبکه ها و وسائل کاذب افکار باطل را زیاد کرده است و وقتی که در دانشگاه اکثر اساتید ما سکولار هستند نوشتن اسناد خوب کافی نیست.تا جایی که یک استاد دانشگاه شریف صریحا می گوید چرا اول مجالس ما قرآن خوانده می شود؟ کسی هم به این استاد اعتراضی نمی کند. این که علم اسلامی مطرح شده این مباحث را می گوییم و الّا جای دیگری این سخنان گفته نمی شود. کتاب های ما سرشار از مبانی غیردینی است.
مشکل اصلی ما در حوزه علمیه و ارشاد و وزارت علوم این بوده که در غرب کلیسا بیدار شده و فیلسوف فیزیک دان و زیست شناس به زبان فیزیک و زیست به شبهات جواب می دهند ولی ما کتاب می نویسیم و به نیازهای روز توجه نداریم.
کتاب های ما باید به سؤالات روز پاسخ بدهد، به همین جهت می بینیم وقتی مرحوم #مطهری از نزدیک با جامعه دانشگاهی در ارتباط است کتاب هایی می نویسد که امروز هم به شبهات پاسخ می دهد و بسیار عملی است.
حوزوی باید دانشگاهی ها را قبول داشته باشند، همانطور که علامه حسن زاده آملی قبول دارند و شهید مطهری و علامه جعفری قبول داشتند نه این که حوزویان با دانشگاهیان فقط مونولوگ داشته باشند؛ این نحوه برخورد هرچند کم از حوزه نسبت به دانشگاه لطمه می زند.
۱۳۹۸/۲/۵
♦️ حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فقه و اصول خواندیم، توهم اسلام شناس شدن برمان داشت! ... فکر کردیم اسلام شناس شدیم.
ما با بخش اعظم اسلام آشنا نشدیم. گفتند آنها جنبی است اگر خودتان وقت کردید بخوانید. در حالی که آن جنبی، اصل است.
_ #رحیم_پور_ازغدی
▫️ #سیره_معصومین
▫️ #اخلاق
▫️ #تفسیر
▫️ #علوم_عقلی
♦️ کانال حوزه علمیه تمدنساز:
✅ @feghheakbar
بهترین اثر آیت الله #حسن_زاده_آملی به نقل از خود وی «عیون مسائل نفس و سرح العیون فی شرح العیون» آن مرحوم است. در این کتاب ۶۶ عین از مسائل مهم #معرفت_نفس را بیان کرده اند که حوزویان و دانشگاهیان باید هر کدام از این عیون را به عنوان پایان نامه و رساله سطوح عالیه خود مورد تفصیل و گسترش قرار دهند.
_ استاد عباسی خراسانی
👈 و نیز مطالعه فرمایید
💢 علوم انسانی یهودی
سوال:
چرا روشنفکرنماهای دانشگاهی و برخی اساتید شاخص علوم انسانی، در دفاع از فلسطین و تقبیح رژیم اسرائیل، ابراز موضع نمیکنند؟
پاسخ:
چون دهها سال سر سفرهی علوم انسانی یهودی بودهاند و تغذیه کردهاند، و از طرفی هم حوزه علمیه به اسلامی کردن علوم انسانی ورود همهجانبه نکرده است، و صحنه غالبا از آنان خالی است.
ببینید:
۱. چهار سنگر کلیدی دست یهود است.
۲. علوم انسانی، رسالهی عملیه است.
به بیان آیت الله #حایری_شیرازی: یهود علوم انسانی را در دانشگاههای عالم تسخیر کرده است یعنی نویسندگان و تئوریسینهای علوم انسانی عموماً یهودی هستند.
✍ امین دهقانی
♦️ حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
کانال دریافت گزارشات مردمی در خصوص آسیب های اجتماعی استان قم: @Sajjad_Qom
اگر کشورهای اسلامی به بلوغ و وحدت رسیده بودند، هرگز رژیم نامشروع جرات جسارت به مردم نوار غزه را پیدا نمیکرد، چه برسد به قتل عام آنان.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تسلط و تدریس خوب رسائل، كفايه و سطح اسفار، تازه اول درس خواندن است.
٩٢/١١/١٠
_آیت الله #جوادی_آملی
♦️ حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 جاهل به چهار طرف، کجا را میخواهد اصلاح کند؟!
_ علامه #جوادی_آملی
♦️ حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
____________________________
❇️ یکی از مهمترین راههای شناخت غرب و شرق، موانست با نشریات خارجی است:
👇👇👇
1_3462812053.pdf
2.57M
📗 معرفی ۵۶۲ مجله خارجی در حوزۀ مطالعات دینی
👌 یکی از نادرترین منابع معرفی نشریات علمی مطالعات دینی خارجی
_ ۲۴۰ صفحه
_ نویسنده: سید مجید نبوی