eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
152 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
📋 🔻هوش مصنوعی و دگرگونی بنیادین ماهیت انسانی ما ✍️نیر ایسیکویتس استادیار فلسفه در دانشگاه ماساچوست 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3847 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻هوش مصنوعی و دگرگونی بنیادین ماهیت انسانی ما ✍️نیر ایسیکویتس استادیار فلسفه در دانشگاه ماساچوست 🔸تاریخ استفاده انسان از فناوری، همواره تاریخ تحول پا به پای انسان با فناوری نیز بوده است. فلاسفه از روسو و هایدگر گرفته تا کارل اشمیت، اصرار داشته‌اند که فناوری هرگز ابزاری طبیعی برای دستیابی به مقاصد انسانی نیست. 🔸وقتی انسان‌ها از نوآوری‌های تکنولوژیک- از ابتدایی ترین تا پیچیده ترین آنها- برای کنترل محیط خود استفاده می‌کنند، این نوآوری‌ها خود آنها را نیز از نو شکل می‌هند. هوش مصنوعی ابزار جدید و قدرتمندی است و این فناوری نیز در حال تغییر دادن بشر است. 🔸نوشتار و بعد رسانه‌های چاپی، ثبت دقیق تاریخ و انتشار آسان دانش را امکان پذیر ساخت، اما سنت‌های داستان سرایی شفاهی را که قرن‌ها قدمت داشت نیز از بین برد. 🔸دوربین‌های دیجیتال و موبایل همه جا حاضر و ناظر، نحوه تجربه و ادراک انسان‌ها از رویدادها را دگرگون کرده‌اند. وجود سیستم‌های جی پی اس که به گستردگی در دسترس قرار دارند، به این معنی است که رانندگان ندرتا راهشان را گم می‌کنند، اما اتکای بر آنها ظرفیت‌های داخلی آنها را برای جهت یابی نیز تحلیل برده است. 🔸هوش مصنوعی نیز از این نظر تفاوتی ندارد. هرچند عبارت هوش مصنوعی نگرانی هایی را درباره روبات های قاتل، بیکاری یا نظارت دولتی گسترده به ذهن متبادر می کند، اما این فناوری کاربست های عمیق تر دیگری نیز دارد. 🔸درحالی که هوش مصنوعی به شکل روزافزونی در حال شکل دادن به تجربیات انسان است، چگونه معنای انسان بودن را تغییر می دهد؟ مشکل اساسی در ظرفیت فرد برای دست زدن به انتخاب های مختلف به خصوص قضاوت هایی که کاربست های اخلاقی دارند نهفته است. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3847 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻تاریخ حوزه‌های علمیه و روحانیت شیعه در صد سال گذشته ✍️ محمد فنایی‌اشکوری 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• (ره) 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3843 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻تاریخ حوزه‌های علمیه و روحانیت شیعه در صد سال گذشته ✍️ محمد فنایی‌اشکوری 🔹دوره سوم : در این دوره که با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ آغاز شده حوزه‌های علمیه و روحانیت شیعه وارد مرحله‌ای جدید در تاریخ خود می‌شود. 🔹در این مرحله حوزه علمیه باید خود را برای انجام رسالتی سنگین، با ابعاد گوناگون و بی‌سابقه آماده می‌کرد. 🔹اولا باید به همراه ملت انقلاب را در بحبوحه التهابات و انواع تهاجمات دشمنان حفظ می‌کرد. 🔹ثانیا باید در تاسیس نظام اسلامی و تثبیت پایه‌های نظری آن نقش ایفا می‌کرد. گام نخست در این راه تدوین قانون اساسی بود که با موفقیت انجام گرفت. 🔹 ثالثا باید در بحبوحه التهابات انقلاب ارکان نظام را تثبیت می‌کرد و مدیریت کشور را به‌همراه دیگر نیروها بر عهده می‌گرفت. 🔹رابعا و از همه دشوارتر روحانیت باید مبانی نظری اداره کشور را طراحی و تدوین می‌کرد. باید در حوزه‌های مختلف اعتقادی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، تربیتی، روابط بین‌الملل و ده‌ها موضوع دیگر نظریه‌پردازی کرده و حکومت و حاکمیتی را بر مبنای دین پایه‌گذاری کند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• (ره) 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3843 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻عمل به‌وقت دعا ✍️ محسن مهاجرنیا 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3850 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻عمل به‌وقت دعا ✍️ محسن مهاجرنیا 🔹امام راحل به‌همراه اهدای یک جلد صحیفه سجادیه به نوه‌اش، این کتاب را این‌گونه وصف می‌کند: «صحیفه کامله سجادیه، نمونه کامل قرآن صاعد است و از بزرگ‌ترین مناجات عرفانی در خلوتگاه انس است که دست ما کوتاه از نیل به برکات آن است؛ آن کتابی است الهی که از سرچشمه نورا… نشات گرفته و طریقه سلوک اولیای بزرگ و اوصیای عظیم‌الشأن را به اصحاب خلوتگاه الهی می‌آموزد. 🔹کتاب شریفی است که سبک بیان معارف الهیه اصحاب معرفت را چون سبک قرآن کریم بدون تکلف الفاظ در شیوه دعا و مناجات برای تشنگان معارف الهیه بیان می‌کند. 🔹این کتاب مقدس چون قرآن کریم سفره الهی است که در آن، همه‌گونه نعمت موجود است و هرکس به ‌مقدار اشتهای معنوی خود از آن استفاده می‌کند. 🔹 این کتاب همچون قرآن الهی ادقِّ معارف غیبی که از تجلیات الهی در ملک و ملکوت و جبروت و لاهوت و مافوق آن حاصل می‌شود، در ذهن من و تو نیاید و دست طلبکاران از حقایق آن کوتاه است، به شیوه خاص خود قطراتی که از دریای بیکران عرفان خود می‌چشاند و آنان را محو و نابود می‌کند…» اما آیا این ادعیه نسبت به اجتماعیات لااقتضایند؟ •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3850 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻یک شبکه عصبی رایانه‌ای چیست؟ ✍️ تم نگوین (Tam Nguyen) استادیار دانشگاه دیتون 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3853 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻یک شبکه عصبی رایانه‌ای چیست؟ ✍️ تم نگوین (Tam Nguyen) استادیار دانشگاه دیتون 🔸شبکه‌های عصبی کاربردهای خیلی زیادی دارند. یک نمونه رایج آنها قابلیت تشخیص چهره دوربین گوشی هوشمند شماست. 🔸 اتومبیل های بدون سرنشین نیز به چندین دوربین مجهزند که سعی می کنند سایر وسایل نقلیه، علائم راهنمایی، عابران پیاده را با استفاده از شبکه‌های عصبی شناسایی کنند و سرعت خود را بر اساس این داده‌ها کم و زیاد یا تنظیم کنند. 🔸در فرایند پیشنهاد کلمات که هنگام تایپ کردن پیام‌های متنی به شما داده می‌شود یا حتی در ابزارهای مترجمی که در اینترنت وجود دارد نیز می‌توان شبکه‌های عصبی را یافت. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3853 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
18.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧، سلسله پادکست های دیده‌بان اندیشه 🔻حجاب، اختیاری یا اجباری ؟ •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻خدای پس‌فردا و امریکنیسم چینی ✍️ محمد زارع شیرین‌کندی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3856 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻خدای پس‌فردا و امریکنیسم چینی ✍️ محمد زارع شیرین‌کندی 🔹جیانی واتیمو بیان می‌کند که: «در الگوی پیشرفت غربی و به‌تبع آن شرقی، دین با توجه به نگاه ابزاری، یا حذف می‌شود یا مورد استفاده سودمحور قرار دارد… . 🔹امروز در جامعه مدرن زمینه برای بازگشت دین وجود دارد، منتها نه دین سنتی، بلکه دینی که دین‌زدایی شده است و خدایی که خدای پس از مرگ خدا و مرگ خدای متافیزیکی است… . من از خدای پسامتافیزیکی دفاع می‌کنم… من متاثر از هایدگر و نیچه، با متافیزیک غربی مشکل دارم.» 🔹واتیمو در این باره منبع اندیشه‌اش(هیدگر و نیچه) را به‌صراحت ذکر می‌کند. هر دویِ نیچه و هیدگر خدای سنتی مسیحیت(خدای دین) و خدای افلاطونی- مابعدالطبیعی(خدای فلسفه) را در دوره جدید بی‌اثر و فاقد روح می‌دانستند و آشکارا «مرگ خدا» را اعلام می‌کردند. هر دو در انتظار خدای واپسین و تازه بودند، خدایی که با همه خدایان پیشین متفاوت است. 🔹به گفته هیدگر، آخرین خدا به‌طرز خاصی بی‌نظیر است و بیرون از تعین حسابگرانه‌ای است که با اصطلاحاتی مانند تک‌خداباوری، چندخداباوری و همه‌خداباوری به بیان در می‌آید. 🔹پس واتیمو نیز همچون دو استاد تیزبین و هوشمندش به خدایی دیگر که با عالم پست‌مدرن – و نه عالم مدرن- سازگار باشد، می‌اندیشد، «خدای پس‌فردا» به تعبیر متفکری که او نیز با هیدگر و نیچه هم‌سخن بود. خدای پس‌فردا «خدای مفهومی» و قائم به سوژه نیست و با طلب و جستن سوبژکتیو، در «علم من‌عندی» و «فکر و خود و رای خود» پیدا نخواهد شد •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3856 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸ولادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بر شما عزیزان مبارک باد🌸 •┈┈••✾❀✿❤️✿❀✾••┈┈• ❇️با ما همراه باشید❇️ 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net