eitaa logo
به فکر سوختن ۲
53 دنبال‌کننده
324 عکس
68 ویدیو
69 فایل
پایگاه نشر بیانات و تدریس حجت الاسلام والمسلمین حسن رحیمی
مشاهده در ایتا
دانلود
با اینکه زخم خورده ی عشق است جان ما جز «عاشقی» شنیده نشد از زبان ما @fekresoukhtan
🌹🌹🌹☘ 🌹 🌹 از ثبات خودم ابن نکته خوش آمد که به جور بر سر کوی تو، از پای طلب ننشستم 🍀 🍀 حافظ نسخه قدسی غ ۴۱۲ بیت ۷ https://eitaa.com/fekresoukhtan
✅حضرت آیت الله بهجت قدس سره: پرسیدم :راه رسیدن به حضور قلب در نماز چیست؟ فرمودند: «دو کار در کنار هم: ۱. [نماز گزار] به وسوسه های شیطانی که غیر اختیاری پیش می آید، کاری نداشته باشد. ٢. هر وقت در نماز، توجّه پیدا کرد، اختیاراً به غیر خدا توجّه نکند». و در توضیح این مطلب فرمودند: «شیطان می خواهد اختیاراً انسان را متوجّه غیر خدا کند. وقتی دید که در حال اختیار، به غیر خدا توجّه نمی کند، او را رها می کند». 📚 زمزم عرفان، ص٢٨٩ https://eitaa.com/fekresoukhtan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عجب تا این شراب شوق که را در گلو کنند !!! @fekresoukhtan
موسیقی عرفانی از نگاه آیت‌الله جوادی‌آملی «آیا موسیقی‏‌های عرفانی یا اشعار عارفانه می‏‌تواند ما را به خدا نزدیک‏‌تر کند؟ انسان دارای بینش و گرایش است. ... برای تنظیم دستگاه بینش و دانش (عقل نظری)، باید راه‌های برهانی، نظیر فلسفه، حکمت، کلام و عرفان را بپیماییم و برای تنظیم گرایش (عقل عملی)، باید کارهای عملی را پی‏ بگیریم .... اگر عقل عملی کسی با دعا، مناجات و گریه سر و کار داشته باشد، نرمش صادق می‏‌یابد و از عقل نظری پیروی کرده و بر خلاف رضای خدا، کاری انجام نمی‏‌دهد. خواندن و گفتن شعرها یا نثرهای دلپذیر، در نرمی عقل عملی بسیار مؤثر است. ما باید بکوشیم از نواختن، به خواندن اشعار، منتقل شویم، چون نواختن، نرمش و اشک کاذب به وجود می‏‌آورد. همان‏طور که خنده صادق و کاذب وجود دارد، گریه صادق و کاذب هم وجود دارد: گاه انسان با یک طنز ادبی ظریف می‏‌خندد که خنده‏‌ای صادق است. گاهی هم با قلقلک می‏‌خندد که کاذب و بی‏‌ارزش است. گریه هم این‏گونه است: گاه انسان برای مظلومیت امام حسین(علیه‌السلام) گریه می‏‌کند. گاهی هم با مارش عزا، بی‏ آنکه متوفا را بشناسد، اشک می‏‌ریزد که اشکی کاذب است. موسیقی ممکن است چنین خطری داشته باشد؛ یعنی اشکی کاذب به همراه بیاورد و ما خیال کنیم که در عقل عملی ما نرمش ایجاد کرده است. این مشکل موسیقی‏‌های «به اصطلاح» عرفانی است. سایر موسیقی‏‌ها نیز (مسلما)ً مخرب و مخدراند و باعث نافرمانی عقل عملی، از عقل نظری، شده و انسان را در دام گناه می‏‌افکنند. « نقل با تلخیص از ایسنا » @fekresoukhtan
به فکر سوختن ۲
موسیقی عرفانی از نگاه آیت‌الله جوادی‌آملی «آیا موسیقی‏‌های عرفانی یا اشعار عارفانه می‏‌تواند ما را
پ.ن: اشک اینجا موضوعیت نداره اون یه مثال بود اصلِ غرض، حال است حال شادی یا حال غم حال خوبی که به شما دست میده در واقع عین قرص مسکن میمونه هیچ اثر درمانی نداره فقط شما رو تخدیر کرده و خیال میکنید لذت میبرید و خیال میکنید حال معنوی پیدا میکنید 🌹راهی @fekresoukhtan
🔸ختم 14 هزار صلوات در دو هفته 🔹آیة الله کشمیری فرمود: از آیة الله قاضی شنیدم که شب شنبه این ختم را شروع نماید و پس از نماز عشا بلافاصله دو رکعت نماز مثل نماز صبح بخواند و هزار صلوات بفرستد، سپس مقداری صدقه کنار بگذارد، و نماز و صلوات و صدقه را به رسول خدا (ص) هدیه کند و صدقه را به این نیت به فقیر بدهد. 🔸شب بعد همین عمل را انجام دهد و به حضرت امیر (ع) و شب بعد به حضرت صدیقه طاهره (س) و همین طور تا 14 شب به ذوات مقدسه ائمه معصومین علیهم السلام هدیه نماید. 🔹و چنانچه شب 15 همین عمل را انجام و به حضرت اباالفضل (ع) هدیه نماید بهتر است. 🔸این عمل برای حاجات مهم مفید و مؤثر است. 🔹آیة الله کشمیری از قول آقای قاضی اضافه کرد: این عمل انسان را محبوب محمد و آل محمد (ص) می نماید. سرّ دلبران، ص 159 - 158.