3⃣ #ارتباط_کتبی
💢 یکی از موثرترین و ماندگارترین انواع ارتباطات ارتباط کتبی و قلمی با افراد و اشخاص می باشد. این ارتباط می تواند با همسر , فرزندان , شوهر , پدر , مادر , اقوام و یا با افراد طبقات مختلف اجتماعی صورت پذیرد.
💢 در نهج البلاغه حضرت علی علیه السلام بخش مهمی از پیامهای ایشان در قالب نامه آورده شده است . مانند نامه به فرزند خود , به مردم عادی ,به استانداران و عمال خود و ...
💢 مهارت و توانایی در برقراری این نوع ارتباط با مردم بسیار مهم و تأثیرگذار خواهد بود.
@fereshtehaye_zahraii
پایان مطالب #مهارتهای_زندگی
✅ الحمدلله توفیق حاصل شد تا مطالب مرتبط با ۱۳ #مهارت مورد نیاز زندگی بیان شود. امیدوارم دوستان و همراهان از مطالب استفاده حداکثری برده باشید.
اگر در ارائه مطالب بینظمی هایی بود حلال بفرمایید . اوضاع اینترنت گوشی بنده اینطور ایجاب میکرد.
✅ عزیزانی که کلمات مطالب براشون سخت و سنگین بود و اعتراض داشتند هم حلال کنند . بنده مطالب را از کتاب #مهارتهای_زندگی استاد #نیلیپور ارائه دادم و سعی کردم غالبا کلمات خود کتاب را تقدیمتون کنم.البته هر از گاهی کلمات را میشکستم و یا حذف و اضافه میکردم تا قابل فهم تر باشند.
از همراهی شما خوبان که باعث دلگرمی بنده بود بسیار سپاسگزارم 💐💐
در این ایام از همه شما عزیزان #التماسدعا دارم.
💞 با ادامه فعالیت کانال در روزهای آتی در خدمت شما هستم 💞
@fereshtehaye_zahraii
#حرفحساب
چشمی که در عزای تو ، تر میشود حسین
بی حُرمَتیست ،که خیره به نامحرمی شود...
#حجابِ_چشم
@fereshtehaye_zahraii
#حسینی باشیم،نه #هیئتی...
چون اگه گرم هیئت بشیم حسین علیهالسلام رو اونجوری که خودمون دوست داریم و باب میلمون هست می سازیم و هرکس با میل ما مخالف باشه میگیم با امام حسین علیهالسلام مخالف هستش...
ولی اگه حسینی باشیم، هیئت و رفتارمون رو برمبنای امام حسین علیهالسلام می سازیم!!
هیئتی شدن کاری نداره،کافیه #ریش بذاریم و با پیراهن #مشکی از این هیئت به اون هیئت بریم..
#حسینی شدن هستش که مشکله...
باید تمام هیئات را به جهت اینکه به نام سیدالشهدا علیهالسلام برپا میشوند، حسینی بدانیم، نه اینکه فقط #هیئت خود را حسینی بدانیم؛ چراکه این امر سبب کدورت و نزاع میشود.
باید حسینی شدن و حسینی ماندن را اصل، قرار دهیم و ورود در هیئت را وسیله آن بدانیم. البته با سهل و آسان بودن وسیله نباید از سخت و مشکل بودن اصل غافل شویم.
#حواسمان_باشد
حسینی بودن، فقط بر سر و سینه زدن نیست؛
بلکه حسینی #اندیشیدن، حسینی #زندگی کردن و حسینی #مُردن است.
@fereshtehaye_zahraii
فرازهایے از #زیارتــ_ناحیـہ_مقدسـہ
🥀 أَلسَّلامُ عَلى خامِسِ أَصْحابِ الْکِسْآءِ،
🥀 أَلسَّلامُ عَلى غَریبِ الْغُرَبآءِ ،
🥀 أَلسَّلامُ عَلى شَهیدِ الشُّهَدآءِ ،
🥀 أَلسَّلامُ عَلى قَتیلِ الاَْدْعِیآءِ ،
🥀 أَلسَّلامُ عَلى ساکِنِ کَرْبَلآءَ ...
@fereshtehaye_zahraii
رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند :
🌸 إِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَینِ حَرَارَةً فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لَا تَبْرُدُ أَبَدا. 🌸
ً🌸 برای شہـادتــ حسیـن علیه السلامـ حرارت و گرمایے در دلہـای مؤمنیـن هستـــ کہ هرگــز ســرد و خـاموش نمے شـود . 🌸
📚 مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، ج10، ص 318
@fereshtehaye_zahraii
محبت اهل عرفان کرد ما را
بنازم #عشق انسان کرد ما را
میان #حق و باطل مانده بودیم
#حسین آمد مسلمان کرد ما را
شعار آموخت ؛ذکر آموخت؛ دم داد
گدا بودیم سلطــان کرد ما را
کمیل و ندبه و بوحمزه خواندیم
دعا سرباز #قرآن کرد ما را
مسیر #کربلا را تا نشان داد
مقیم شهر جانان کرد ما را
شنیدم کافری تواب میگفت
#ابوالفضل اهل ایمان کرد ما را
بنازم شیر پاک مادران را
هوادار #شهیدان کرد ما را
تشکر میکنیم از حضرت #حق
که همشهری سلمان کرد ما را
بسوزد قلب وهابی گرایان
که جانان اهل ایران کرد ما را
#علی داریم دیگر غم نداریم
ولایت پاکدامان کرد ما را
نخواهد رفت ایران زیر ذلت
شرف شمشیر بران کرد ما را
امان نامه ز نامحرم نگیریم
#خمینی شیر غران کرد ما را
همه در انتظار آفتــابیم
فراق یار گریان کرد ما را....
#ولیاللهکلامیزنجانی
@fereshtehaye_zahraii
ذکری از حضرت #علےاکبـر
🌱 حضرت #علےاکبـر علیه السلام فرزند ارشد امام #حسین علیه السلام و لیلا - دختر میمونة بنت ابی سفیان حرب - است.
🌱 ایشان با آن که امام نبود و ظرفیت وجودی اش به اندازه امام #حسین علیه السلام نمی رسید، اما دارای فضایل اخلاقی بود که او را به الگویی دوست داشتنی در میان جوانان مبدل ساخته است و جوانان با پیروی از فضایل اخلاقی ایشان می توانند راه سعادت و رستگاری را بپیمایند .
@fereshtehaye_zahraii
فضایل حضرت #علےاکبـر علیه السلام
بخش اول
#بصیرت، فضیلتی اخلاقی است که همان درک حقایق است و البته عاملی برای شکوفایی دیگر فضایل به شـمار مـی رود.
حضرت #علےاکبـر علیه السلام نمونۀ بـارز #بـصیرت است که آن هم در راه کربلا، هنگامی که کاروان امام #حسین(علیه السلان) به منزلگاهی به نام «ثعلبیه» رسید، آشکارا شد . در آن جا بود که امام #حسین(علیه السلام) درحالی که سر بر روی زانو نهاده بود، انـدکی بـه خواب رفت و وقتی بیدار شد، فرمود:
سَمِعتُ هاتِفاً یَقولُ: أنتُم تُسرِعونَ وَ المَنایا تُسرِعُ بِکُم إلَی الجَنَّةِ؛
شنیدم هاتفی می گوید: شما می شتابید و مرگ، شما را به سوی بـهشت مـی شتاباند.
در این هـنگام، حضرت #علےاکبـر (علیه السلام) سؤالی بسیار تأمل برانگیز پرسید:
یا أبَه! أفَلَسنا عَلَی الحَقِّ؟
پدر جان! آیا ما بر حـق نیستیم؟
حضرت(علیه السلام) پاسخ داد:
بَلی یا بُنَیَّ وَ الَّذی إلَیهِ مَرجِعُ العِبادِ...؛
آری پسـرم! بـه آن خـدایی که بازگشت بندگان به سوی اوست، ما در راه حقّ و عدالت و در اندیشه نجات و آزادی مردم و زنده ساختن حقوق پایمال شده آنان و شـرایط و روابـط آزادمنشانه و خداپسندانه هستیم و برای خدا این رنج ها را به جان می خریم.
حضرت #علےاکبـر (علیه السلام) پرسـید:
یـا أبـَه! إذَن لا نُبالی بِالمَوتِ
در این صورت پس چه باک از مرگ پرافتخار و شهادت در راه خدا؟!
آن حضرت با ایـن سؤال، #بصیرت دینی خویش را آشکار کرد؛ چرا که با پرسش از برحق بودن، هـمۀ حاضران را متوجه برحق بـودن اهـل بیت (علیهم السلام) کرد و این نمونه ای از #بصیرت دینی آن حضرت به شمار می آید.
@fereshtehaye_zahraii
فضایل حضرت #علےاکبـر علیه السلام
بخش دوم
#عزتنفس به عنوان یک فضیلت اخلاقی، آن جا اهمیت پیدا می کند کـه انسان در برخورد با دشمن , از مسیر خود برنگردد و آرمان های خویش را رها نسازد؛ چرا که اگر فردی #عزتنفس نداشته باشد، در لحظۀ برخورد با دشمن، تمامی اهداف خویش را وا می نهد. این عمل زمانی که او رهـبر یـک گروه باشد، یک رذیلت اخلاقی به شمار می رود؛ چرا که در زمان حساس، به دلیل نداشتن #عزتنفس، تمامی گروه خویش را به کام مرگ و تباهی می کشاند؛ اما انسان با #عزتنفس آن چنان مـحکم اسـت که حتی اگر با لشکری از دشمن برخورد کند، از هدف خویش بازنمی گردد. این جاست که #عزتنفس به عنوان یک فضیلت جلوه گر می شود. حضرت #علےاکبـر (علیه السلام) هنگامی که در میدان نبرد، با لشکری انبوه از دشـمن مـواجه شد، لحظه ای درنگ نکرد و حتی در برابر پیشنهاد یزدیان که «تو از مایی، پس به ما ملحق شو!» ایستاد و فرمود:
لقرابة رسول الله أحق ان ترعی من قرابة یزید بن معاویة؛
بـرای مـن خویشاوندی با رسول خدا شایسته تر از خویشاوندی با یزید بن معاویه است.
پس از این سخن، ایشان به میدان نبرد رفت و به حـالت رجـز فـرمود:
أنَا عَلی بْنُ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِی
نَحْنُ وَ بـَیْتِ اللَّهِ اوْلی بِالنَّبِی
وَاللَّهِ لَا یَحْکُمُ فِینَا ابْنُ الدَّعِی
أَطْعَنُکُمْ بِالرُّمْحِ حَتّی یَنْثَنی
أَضْرِبُکُمْ بِالسَّیْفِ أَحْمی عَنْ أبی
ضَرْبَ غُلامٍ هاشِمِی عـَلَویّ
(صـدوق، 1376: 162، المـجلس الثلاثون؛ حلی، 1406: 68)
@fereshtehaye_zahraii
فضایل حضرت #علےاکبـر علیه السلام
بخش سوم
#دلاوری و #شجاعت ، از جمله شاکله های اخلاقی است و از بنیادی ترین پایـه های کـامیابی به شمار می آید. به راستی که باید گفت #شجاعت، تنها به معنای حذف و کشتن دشمن در میدان نبرد نیست؛ بلکه در دیگر میدان ها نیز نقشی بنیادین و تعیین کننده دارد. حضرت #علےاکبـر (علیه السلام) نمونه هویدای #شجاعت اسـت. ایـشان این #دلاوری و #شـجاعت را از جد بزرگوارش حضرت #علی (علیه السلام) به ارث برده است.
#شجاعت وصف ناپذیر حضرت #علےاکبـر (علیه السلام) در #کربلا را چنین نقل کرده اند:
فلم یـزل یقاتل حتی ضج الناس من کثرة من قتل منهم و روی أنه قـتل عـلی عـطشه مائة و عشرین رجلا ثم رجع إلی أبیه و قد أصابته جراحات کثیرة؛
بـه قدری از آن لشـکر کُشت که از کثرت کشته به فریاد آمدند و روایت شده #علےاکبـر علیه السلام با آن که تـشنه بـود، 120 نـفر را کشت، آن گاه نزد پدر بازگشت، درحالی که جراحات زیادی برداشته بود.
@fereshtehaye_zahraii
فضایل حضرت #علےاکبـر علیه السلام
بخش چهارم
#بردباری و #خستگیناپذیری
در زنـدگانی آدمـی مراحلی وجود دارد که دیگر توان ایستادگی در برابر مشکلات و سختی ها نیست و انسان خسته و فرتوت و از همه جا و همه کس نا امید می شود. اما کسی پیروز است و به سرمنزل مقصود می رسد که این خـستگی ها او را از پای درنـیاورد.
تشنگی برای انسانی که یک جا بدون هیچ فعالیتی نشسته، ملال آور اسـت. حـال اگر در میدان باشد و بجنگد، ملالتی دوچندان دارد؛
حـضرت #علےاکبـر (علیه السلام) نمونه هویدای #صبوری و #خـستگیناپذیری اسـت. ایـشان در میدان جنگ حق علیه باطل، با وجود تشنگی فراوان، با عده زیادی از دشمنان جنگید و آنان را به هلاکت رساند و در حالی که بسیار زخـم برداشته بود با #بردباری در میدان ایستاد و آن جا کـه دیـگر احـساس ناتوانی کرد، نزد امام #حسین (علیه السلام) رفت و عـرض کـرد: « یا أبَهْ! ألْعَطَشُ قـَدْ قـَتَلَنی، وَ ثِقْلُ الْحَدیدِ أَجْهَدَنی، فَهَلْ إِلی شَرْبَةٍ مِنْ ماءٍ سَبِیلٌ أَتَقَوّی بِها عَلَی الْأَعْداءِ؛
پدر جان! تشنگی مرا از پای درآورد و سـنگینی سـلاح نـاتوانم ساخت. آیا جرعه آبی هست که بتوانم بنوشم و به جـنگ ادامه دهم؟! ». امام #حسین (علیه السلام) در پاسخ به فرزند خویش فـهماند کـه باید #بردباری کند و خستگی را از پای دربـیاورد. بـه همین سـبب، زبـان خـویش را دردهان فرزندش نهاد و انگشتر خویش را بـه او داد و فـرمود: «این انگشتر را در دهان خویش بگذار و به میدان برو». یعنی صبر کن تـا شـهید شوی و آن زمان جدت تو را سیراب کـند.
حضرت #علےاکبـر (علیه السلام) نیز #صـبوری کـرد و تا آخرین نفس جنگید و سرانجام بـه شـهادت رسید. از این رو می توان گفت یکی از نمادهای #بردباری و #خستگیناپذیری ، حضرت #علےاکبـر (علیه السلام) است.
@fereshtehaye_zahraii