eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
اهوره مزدا « خدای زرتشت » کیست⁉️🔥🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ چند تن از اهوره‌ها نیز در جهان باقی مانده و معبود برخی انسان‌ها می‌شوند. یکی از این اهوره‌ها، که نامِ اصلی‌اش امروز برای ما مبهم است،[6] ملقّب به مزدا (mazdā) بود که به صورت ترکیبی، «مزدا اهورَه» یا همان «اهورَه مزدا» خوانده شد.[7] 🔷 بعدها، زرتشت از او به عنوان برترین اهوره یاد کرد، یعنی کسی که از میان همه‌ی اهوره‌ها، والاتر است.[8] این سخن نشان می‌دهد که اهوره مزدا، اهوره‌ی یگانه نبود. چنانکه در متن اوستا نیز، اهوره‌مزدا، فرزندان و همسرانی دارد.[9] 🔶 به هر روی، هنگامی که زرتشت روی کار آمد، مردم را از پرستش دیوها نهی کرده و پرستش اَهورَه‌ها را ترویج کرد. ناگفته نماند که پرستش اهوره مزدا منحصر در زرتشت و زرتشتیان نبوده. بلکه پیش‌تر، برخی از ایرانیان، آن را می‌پرستیدند..[10] 🔷 حتی برخی از در کتیبه‌های آشوری (که سامی بودند) نیز از as-sa-ra ma-za-aš به عنوان یکی از خدایان نام برده شده که صورتی از اهوره مزدا است.[11] ♦️ اهوره مزدا (خدای زرتشت) کیست❓ چیست❓ 🔷 برای این لفظ معانی چندی بیان شده است. لیکن «خداوند خردمند» بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. اهوره به معنی «خداوند» و مزدا به معنی «خردمند».[12] اهورامزدا به ادعای سنت زرتشتی، خالق روشنایی است. ♦️ توضیح آنکه در عقیده‌ی زرتشتی، دو خالق برای جهان وجود دارد. یکی اهورامزدا –که خوبی‌ها را آفریده- و دیگری اهریمن که خدای خالق زشتی‌ها و بدی‌هاست. 🔷 این دو از ازل با یکدیگر در ستیز هستند. اما به نظر نمی‌رسد که این ستیز، ستیز بین حق و باطل باشد. این معنا هنگامی که رخ می‌نماید که ماهیت اهوره مزدا (خدای زرتشت) بیشتر آشکار شود: 🔶 در کتاب دینیِ زرتشتیان (اَوِستا)، فرزندان اهورامزدا (ایزدان: وَرَهرام، تیشتَر، آناهید و...) ستایش شده و زرتشتیان در دعاها و نیایش‌ها، آنان را مورد پرستش قرار می‌دهند. 🔷 برای مثال در خُرده اوستا در دعای برَساد (که از نیایش‌های رایج بین زرتشتیان است) و همچنین در اورمزد یَشت، ایزد بهرام (یا همان وَرَهرام) ستایش می‌شود.[13] حتی در اوستا یک فصل مختص به نیاش و پرستش بهرام (ورهرام) است.[14] و در آن آمده که زرتشتیان بر ورهرام نماز می‌گذارند و او را می‌پرستند. 🔶 در اوستا می‌خوانیم که ورهرام، مغز دشمنان خود را متلاشی کرده و کمر آنان را در هم می‌شکند و به گونه‌ای مخالفین خود را می‌کشد که مو و پوست و خون و گوشت آنان در هم آمیخته شود. 🔷 بهرام به صورت‌های مختلفی ظاهر می‌شود. مثلا به صورت یک گاو زرد گوش و گاهی به صورت یک شتر پرنده‌ی شاخدار. اما جالب‌تر آنکه ایزد ورهرام به شکل یک گراز تیزچنگال خال خالی بالدار هم درمی‌آید و متجسم می‌شود.[15] 🔶 مشابه همین سخنان را درباره ایزدِ میترا (مِهر) نیز می‌خوانیم که او، بین مردمان آتش جنگ برمی‌افروزد. سرهای دشمنان خود را از بدن جدا کرده، خانه‌هایشان را ویران کند.[16] 🔷 کسانی از میترا روی برگردانند و برای او قربانی نکنند، به سرنوشتی تلخ دچار می‌شوند. میترا چشمان آنان را از حدقه درمی‌آورد و بلایی بر سر آنان می‌آورد که نتوانند روی پاهایشان بایستند.[17] ♦️ وقتی از زرتشتیان می‌پرسیم این ایزدان (ورهرام و میترا و...) چه هستند❓ 🔷 پاسخ می‌دهند این‌ها فرشتگان و فرزندان اهورامزدا هستند. ولی ما می‌بینیم که ورهرام و دیگر ایزدان، فرشته نیستند. بلکه جن هستند. 🔶 این توصیفات درباره ورهرام و میترا و... (آن ظاهر و آن رفتارها) همان توصیفاتی است که مسلمانان درباره جنیان و شیاطین دارند. موجوداتی که می‌توانند به شکل‌های مختلفی دربیایند و در آن سطح از افروختگی و کینه، به زمین و زمان هجمه کنند. 🔷 اما جالب است که قرآن هم بر این موضوع، صحه گذاشته است. چنان که می‌فرماید کسانی که به گمان خود فرشتگان را می‌پرستند در حقیقت جنیان را عبادت می‌کنند: 🔶 «وَيَوْمَ يَحْشُرُهُمْ جَمِيعًا ثُمَّ يَقُولُ لِلْمَلَائِكَةِ أَهَـؤُلَاءِ إِيَّاكُمْ كَانُوا يَعْبُدُونَ قَالُوا سُبْحَانَكَ أَنتَ وَلِيُّنَا مِن دُونِهِم بَلْ كَانُوا يَعْبُدُونَ الْجِنَّ أَكْثَرُهُم بِهِم مُّؤْمِنُونَ.[18] روزی که خداوند همه آنان را بر می‌انگیزد، سپس به فرشتگان می‌گوید: آیا این‌ها شما را پرستش می‌کردند❓ 🔷 آنها می‌گویند: خداوندا تو منزّهی (از اینکه همتایی داشته باشی). تنها تو ولیّ ما هستی، نه آنها. (ایشان ما را پرستش نمی‌کردند) بلکه جنّ را پرستش می‌نمودند و اکثرشان به آنها ایمان داشتند». ♦️ از این سخن چنین برمی‌آید که اهوره‌مزدا، فی الواقع همان اربابِ جنیان است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
اهوره مزدا « خدای زرتشت » کیست⁉️🔥🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ ♦️ محمد بن جریر طبری و برخی دیگر از مورخین کلاسیک ایرانی می‌نویسند که زرتشت، از بنی‌اسراییل بود. او شاگرد شاگردانِ ارمیای نبی (علیه السلام) بود. ولی خیانت کرد، نفرین شد و به سوی شرق گریخت.[19] 🔷 اما آن خیانت چه بود❓تاریخ در این باره سکوت کرده، لیکن با دقت در بخش‌های کهن اوستا می‌توان به نکاتی دست یافت: 🔶 در گاتهای اوستا (که قدیمی‌ترین بخش اوستا است) می‌خوانیم که زرتشت، به اهوره‌مزدا می‌گوید: همه خوبی‌ها را واسطه می‌کنم تا به گئوش اوروان (geuš urvan) برسم.[20] این واژه به معنی «روح گاو» و یکی از ایزدان در عقیده زرتشتیان است.[21] که رسیدن به آن، نهایت کمال شمرده می‌شود. 🔷 اما قضیه به همین نقطه منتهی نمی‌شود. بلکه در گاتهای اوستا، گئوش تَشَن (geuš tašan) مورد ستایش قرار گرفته و پیرو اهوره‌مزدا خوانده می‌شود.[22] این واژه به چه معنی است❓ یعنی تراشنده‌ی پیکره‌ی گاو یا گوساله. کدام گوساله❓ 🔶 در اوستا ویژگی آن گوساله بیان شده. گوساله‌ای با شاخ‌های طلایی که روح ایزدان در آن حلول کرده است.[23] گوساله‌ای که بارها در اوستا ستایش شده است. آیا این گوساله، به حکایت گوساله سامری مربوط است❓ و آیا زرتشت از پیروان سامری بود❓ 🔷 اهوره‌مزدا طبق قول مشهور زبان‌شناسان به معنی اربابِ خردمند است. چنین مفهومی در تورات نیز ریشه دارد. یهوه، آدم را از خوردن میوه درخت معرفت نهی کرد، تا انسان عارف نیک و بد نشود.[24] 🔶 اما پس از آنکه آدم و حوا از میوه‌ی ممنوعه خوردند و یَهوه دید که این دو، نیک و بد را شناختند، آنان را از بهشت بیرون راند.[25] 🔷 در واقع، طبق متن تورات، یهوه، کوشید انسان را در جهل و بی‌خبری نگه دارد. ♦️ اما این شیطان بود که به انسان معرفت و دانش آموخت و با این معنی، شیطان، ارباب خِرَد است. شیطان، ارباب دانا است. آیا این همان صورت دیگرِ اهورامزدا (ارباب دانا) است. 🔻پی‌نوشت: [1]. این واژه در متون اوستایی به صورت ahura و در متون هندوییزم به صورت asura تلفظ می‌شود. [2]. در متون ودایی (منابع هندوییزم)، اهوره‌ها و دیوها برادرانی ناتنی هم اند. ولی در متون زروانی زرتشتی نیز اهورامزدا و اهریمن، برادر تنی یکدیگرند. (M. Boyce, AHURA MAZDĀ, ibid.) [3]. Encyclopaedia Britannica: Asura Hindu mythology, Alternative Title: ahura. [4]. میترا همان خدای عهد و پیمان و آگنی در اَوستا همان آذر، خدای آتش است. [5]. F. B. J. Kuiper, “AHURA,” Encyclopædia Iranica, Last Updated: July 29, 2011. Vol. I, Fasc. 7, pp. 683-684. [6]. از متن مهابهاراتای هندوها این گونه به دست می‌آید که اهوره‌ مزدا همان «وارونا» باشد: F. B. J. Kuiper, “AHURA,” ibid. [7] . این واژه بعدها به صورت اهورمَزد، هورمَزد و هُرمَز درآمد. [8]. اوستا، یشت 33: 11. یشت 30: 9. یشت 31: 4. بنگرید به: F. B. J. Kuiper, “AHURA,” ibid. [9]. B. J. Kuiper, “AHURA,” ibid. M. Boyce, AHURA MAZDĀ, Encyclopaedia Iranica, Last Updated: July 29, 2011. Vol. I, Fasc. 7, pp. 684-687. [10]. F. B. J. Kuiper, “AHURA,” ibid. [11]. M. Boyce, AHURA MAZDĀ, ibid. [12]. M. Boyce, AHURA MAZDĀ, ibid. [13]. خرده اوستا، ترجمه موبد اردشیر آذرگشسب،: 1354، صص 16 و 51. [14]. خرده اوستا،همان، صص 115-134. [15]. اوستا، به گزارش جلیل دوستخواه، ج 1، ص 370 (مهر یشت، بند 70-73). ج 1، ص 436 (بهرام یشت، بند 25). خرده اوستا، ترجمه موبد اردشیر آذرگشسب، همان، صص 117-119. [16]. همان ، ج1 ، ص362. [17]. همان ج1 ، ص365. [18]. سوره سبأ: 40-41. [19]. محمد بن جریر طبری، تاریخ الأمم و الملوک (تاريخ طبری)، ترجمه ابوالقاسم پاينده‏، تهران: انتشارات اساطير، 1368، ج ‏2، ص 456. ابن اثير جزرى، تاريخ كامل بزرگ اسلام و ايران، ترجمه‏ عباس خليلى و ابوالقاسم حالت‏، تهران: مؤسسه مطبوعات علمى‏، 1371، ج ‏3، ص 105. [20]. اوستا، گاتها، هات 28، بند 1، ترجمه Christian Bartholomae به ویرایش Fritz Wolff. [21]. ابراهیم پورداود، گاتها کهن ترین بخش اوستا، 1378، صص 117-118. [22]. همان، ص 462. و ، ابراهیم پورداود، یادداشت های گاتها، 1381، ص 112. [23]. اوستا، به گزارش جلیل دوستخواه، ج 1، ص 333. [24]. پیدایش 2 : 16-17. پیدایش 3 : 5-7. [25]. پیدایش 3 : 11،22. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندیدبه کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فستیوال عجیبِ « شب کرامپوس » در اتریش 👹🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادعای عجیبِ رویت « موجودات فرازمینی » 👽🛸🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند « باب ، غروب پائیزی ویترین بهائیت » 🔺 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ همزمان با جشن های دویست سالگی باب، پیشوای فرقه های ضاله بابیت و بهائیت ، مستندی تحليلي تاريخي درباره واقعیت های زندگي باب توسط تشكيلات بهائیت ساخته شده. 🔷 این مستند (15 قسمتی ) برخلاف مستند فرقه ضاله بهائیت ، نگاهي بي طرفانه به زندگي او دارد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه « اکنکار » چند خدا را می پرستند❓🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ از جمله فرقه‌های فعال در ایران، اکنکار است. یکی از انحرافات فرقه اکنکار چندخدایی است. 🔷 آن‌ها برای هستی نظام‌های متعددی قائلند و برای هر کدام از این نظام‌ها وجود خدایی متفاوت معتقد هستند. 🔶 آن‌ها هستی را متشکل از 12 نظام می‌دانند و 12 خدا بر هر یک از این نظام‌ها خدایی می‌کند. تمام این خدایان تحت سیطره‌ی سوگماد است. سوگماد خدای دوازدهم و دارای اهمیت ویژه‌ای است. 🔷 اکنکار، به ظاهر از بینش سکولاریسم دوری جسته و معتقد به وجود خدای آفریننده و گرداننده‌ی امور است؛ اما پال توئیچل از مسیر یکتاپرستی خارج شده و معتقد است که در جهان هستی دوازده خدا وجود دارد. 🔶 او جهان هستی را مشتمل بر دوازده عالم می‌داند که در هر جهان یک خدا به عنوان حاکم و فرمان‌روای آن طبقه وجود دارد. طبقه‌ی اول، همین جهانی است که انسان‌ها در آن زندگی می‌کنند. این طبقه پست‌ترین طبقه است و خدای حاکم بر آن نیز ضعیف‌ترین خداها می‌باشد. 🔻 در مقابل، طبقه‌ی دوازدهم بهترین جهان است و خدای آن کامل‌ترین خدایان. اسامی خدایان اکنکار که همگی دارای نقش ویژه‌ای در ادراه‌ی جهان هستند، به ترتیب زیر است: 1️⃣ کل لیرانجان؛ 2️⃣ آنامی پوروشا؛ 3️⃣ آگام پوروشا؛ 4️⃣ حوکیکات پوروشا؛ 5️⃣ آلا یا پوروشا؛ 6️⃣ الخ پوروشا؛ 7️⃣ سات پوروشا؛ 8️⃣ ساگونا براهم؛ 9️⃣ پارا براهم؛ 🔟 براهم؛ 1️⃣1️⃣ توریا پادلوک؛ 2️⃣1️⃣ سوگماد.[1] 🔶 مهم‌ترین عامل گرایش به مسئله چندخدایی، مشاهده‌ی پدیده‌های متنوع آسمانی و زمینی بوده است که هر نوع از آن‌ها تحت تدبیر خدای خاصی قرار دارند. همچنین، برخی از انسان‌ها به این پندار رسیده‌اند که خوبی‌ها مستند به خدای خیر و بدی‌ها به خدای شر است و بدین ترتیب قائل به دو یا چند مبدا برای جهان شده‌اند. 🔷 البته در این میان، افراد و مکاتبی همانند اکنکار، معتقد به یگانگی آفریننده‌ی کل جهان‌اند و در واقع، توحید در خالقیت را پذیرفته‌اند؛ ولی در مرتبه‌ی نازل‌تر و گاهی هم مرتبه‌ای عالی‌تر از خدای خالق را برای جهان به تصویر کشیده‌اند که هر کدام در تدبیر عالم، دارای وظیفه و کارکرد ویژه‌ای می‌باشند. 🔶 اکنکار در بحث خداشناسی، تمام خدایان را تحت سیطره‌ی سوگماد می‌داند و برای آن اهمیت ویژه‌ای قائل است و همان‌طور که گفته شد، مرتبه خالقیت را به «کل لیرانجان» داده است! 🔷 لازمه فرض چندخدایی برای جهان، وجود نظام‌های متعدد، متفاوت و جداگانه از یکدیگر است، در حالی که جهان دارای نظام واحدی بوده، تمامی پدیده‌های آن با یکدیگر مرتبط هستند. ♦️ البته بنا بر فرضیه‌ی اکنکار که سوگماد آفریننده‌ی همه‌ی خدایان است نیز چنین فرضی صحیح نمی‌باشد؛ زیرا معنای حقیقی «ربّ» این است که بتواند در مربوب خود تصرف استقلالی انجام دهد و حال آن‌که این‌گونه تصرفات و تاثیرات، بین خدایان اکنکار استقلالی نمی‌باشد. بنابراین، هیچ‌کدام از آن‌ها «ربّ» حقیقی نخواهند بود.[2] به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه « اکنکار » چند خدا را می پرستند❓🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ نقد و برسی : 🔷 یکی از براهین متقن و خلل ناپذیر که در قرآن نیز آمده است و بر وحدانیت خداوند عالم تأکید دارد، برهان تمانع است که از آیه‌ی «لَوْ كَانَ فِيهِمَا آلِهَةٌ إِلَّا اللَّهُ لَفَسَدَتَا ۚ فَسُبْحَانَ اللَّهِ رَبِّ الْعَرْشِ عَمَّا يَصِفُونَ.[انبیاء/22] اگر در آسمان و زمین، جز «اللّه» خدایان دیگری بود، فاسد می‌شدند (و نظام جهان به هم می‌خورد)! منزه است خداوند پروردگار عرش، از توصیفی که آنها می‌کنند!» استفاده می‌شود. در این‌جا دو نکته حایز اهمیت است: 🔶 نکته اول: باید توجه داشت که غرض اصلی این برهان، اثبات توحید ربوبی خدا و یگانه بودن مدبّر عالم است، نه اثبات یکتایی و یگانگی در توحید خالقیت خداوند متعال. 🔷 نکته دوم: مقصود از «آلِهَةٌ» در آیه، «معبودان مدبّر» است؛ زیرا الوهیت فرع بر ربوبیت و خالقیت است. مانند «إله» در آیه «وَقَالَ فِرْعَوْنُ يَا أَيُّهَا الْمَلَأُ مَا عَلِمْتُ لَكُمْ مِنْ إِلَٰهٍ غَيْرِي.[قصص/38]فرعون گفت: «ای جمعیت اشراف! من خدایی جز خودم برای شما سراغ ندارم.» زیرا فرعون خود را یگانه معبود مدبّر قوم خویش می‌دانست؛ نه واجب الوجود و خالق عالم.[3] 🔶 با توجه به هماهنگی و انسجام غیر قابل انکاری که بر آحاد پدیده‌های جهان هستی حاکم است، اگر فرض شود پروردگار آسمان و زمین بیش از یکی است و چندین مدبّر، جهان و انسان و ارتباط این دو را تدبیر می‌کنند، حتما باید خدایانِ مدبّر و ارباب مدیر در ذات و وجود خود مستقل از یکدیگر باشند، وگرنه با خدا بودن آنان ناسازگار خواهد بود. 🔷 همچنین باید در حقیقت و جوهر ذات و حقیقت وجود از هم متمایز باشند، باید صفات ذاتی آنان نیز متفاوت باشد؛ چون صفات ذاتی خداوند عین ذات اوست. در نتیجه، علم و اراده‌ی هریک از خدایان غیر از علم و اراده‌ی دیگری است و نظام علمی و مقام تدبیر هرکدام غیر از آن یکی. 🔶 بنابراین، باید به تعداد خدایان مفروض، نظام‌های عینی جدای از هم و جهانیان پراکنده و متباین و جوامع بشری ناهماهنگ در خارج موجود باشند؛ زیرا از چند خدای مستقل و متفاوت، با علم و اراده‌ی متمایز، جز چند نظام عینی ناهماهنگ انتظار نمی‌رود. 🔷 در حالی که قرآن کریم در توصیف نظم جهان و نداشتن ناهماهنگی و تباین می‌فرماید: «الَّذِي خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ طِبَاقًا ۖ مَا تَرَىٰ فِي خَلْقِ الرَّحْمَٰنِ مِنْ تَفَاوُتٍ ۖ فَارْجِعِ الْبَصَرَ هَلْ تَرَىٰ مِنْ فُطُورٍ.[ملک/3] همان کسی که هفت آسمان را بر فراز یکدیگر آفرید؛ در آفرینش خداوند رحمان هیچ تضادّ و عیبی نمی‌بینی! بار دیگر نگاه کن، آیا هیچ شکاف و خللی مشاهده می‌کنی؟!» ♦️ با این بیان، روشن می‌شود که فرض تعدد مدبر و کارگردان در مقام الوهیت، مساوی است با فرو ریختن نظام هستی و فساد در آن.[4] 🔻پی‌نوشت: [1]. شریعت کی سوگماد، پال توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور، بی‌تا، بی‌جا، ص 390. [2]. نقد و بررسی جریان‌های مدعی معنویت، علی محمدی، نشر ذکری، 1396، قم، ص 186. [3]. توحید در قرآن، عبدالله جوادی آملی، انتشارات اسراء، ص 74. [4]. نقد و بررسی جریان‌های مدعی معنویت، علی محمدی، ذکری، قم، ص 188. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
جشنواره عجیبِ مجسمه های برفی در ژاپن 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند « باب ، غروب پائیزی ویترین بهائیت » 🔺 قسمت (سوم) 3️⃣ ♦️ همزمان با جشن های دویست سالگی باب، پیشوای فرقه های ضاله بابیت و بهائیت ، مستندی تحليلي تاريخي درباره واقعیت های زندگي باب توسط تشكيلات بهائیت ساخته شده. 🔷 این مستند (15 قسمتی ) برخلاف مستند فرقه ضاله بهائیت ، نگاهي بي طرفانه به زندگي او دارد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه های نوظهور مروج « فحشا » درجامعه 🕉☯️🔻 ♦️ هر جانداری دارای غریزه جنسی است. میل به آمیزش جنسی در نهاد هر انسانی وجود داشته و هر شخصی بطور طبیعی سعی در ارضای این غریزه می‌کند. درباره‌ی غریزه جنسی سه دیدگاه وجود دارد: 1️⃣ دیدگاه افراطی: 🔷 بنابر این نظریه که مورد توجه «فروید» و طرفداران آزادی غریزه قرار گرفته و در جهان غرب به شکل رایج دیده می‌شود، محدودیتی برای ارضای غریزه جنسی وجود ندارد . 🔶 در این دیدگاه قیود اخلاقی و قانونی از زندگی بشر برداشته می‌شود و روابط جنسی آزادانه و به صورت افراطی انجام می‌گیرد. 🔷 فروید سعادت هر فردی را در کامیابی و طرز مصرف آزادانه‌ی نیروی جنسی می‌داند و ارضای آزاد خواهش جنسی را شرط اساسی سلامت روان می‌شمارد.[1] 🔶 طبیعی است که نتیجه‌ی این نوع نگاه، فروپاشی بنیان خانواده و اخلاق اجتماعی می‌باشد. 🔷 در معنویت‌های نوظهور، شخص «اشو» نماد بارز این تفکر و اندیشه‌ی فاسد و غیر اخلاقی است. 🔶 اوشو مستقیما و با کمال صراحت درباره فحشا و روابط آزاد جنسی و استفاده بی‌حد و حصر و بی‌شرمانه از نیروی جنسی سخن به میان می‌آورد و ضمن مباحث مختلف با اندک بهانه‌ای از این مباحث سخن به میان می‌آورد، گویا رسالت خود را ترویج دین فحشا و اعلام آزادی جنسی می‌داند. 🔷 مروری بر فرازها و جمله‌های اوشو ما را به این حقیت رهنمون می‌کند که، معنویت و عرفانی که وی، امروزه مروج و منادی آن شده، چیزی جز فحشای محض نیست. لذا مکتب اوشو را می‌توان همان عرفان مبتنی بر فحشا نام گذاری کرد.[2] 2️⃣ دیدگاه تفریطی: 🔶 بنابراین دیدگاه که روش کلیسا نیز بوده، ارضای غریزه جنسی محکوم شده و از آن به عنوان سدّ راه تعالی و تکامل بشر یاد شده است.[3] 🔷 بدیهی است که این دیدگاه آثار مخرب روانی و وراثتی را در پی خواهد داشت؛ نمونه بارز این رفتار ناصحیح آموزه‌های کارلوس کاستاندا، خودداری از آمیزش جنسی جهت کسب اقتدار شخصی است. 🔶 وی این راه را جهت جلوگیری از به هدر رفتن انرژی ذخیره شده در بدن ارائه می‌کند.[4] 3️⃣ دیدگاه معتدل: 🔷 دیدگاه سوم، دیدگاه اسلام است، که دو نظریه گذشته را رد کرده و با واقع‌بینی به غریزه جنسی نگریسته است. 🔶 در این دیدگاه، نه غریزه‌ی جنسی خودسر و آزاد گذاشته می‌شود و نه سرکوب و مطرود می‌گردد؛ بلکه این تمایل طبیعی با اندازه‌گیری صحیح از حمایت قانون و اخلاق برخوردار است و در حدود مصلحت فردی و اجتماع موجبات ارضای آن فراهم می‌آید. 🔷 دین مبین اسلام، از طرفی آمیزش جنسی زوجین را از سنت‌های مورد تاکید قرار داده و آن را تنها راه برای ارضای صحیح غریزه‌ی جنسی بر می‌شمارد و از این طریق روش کلیسا را مخدوش می‌سازد. 🔶 و از طرف دیگر بر رعایت اعتدال در آن تأکید می‌ورزد و با این کار اندیشه‌ی جنسی غرب را مردود می‌داند.[5] ♦️ امام علی (علیه‌السلام) می‌فرماید: «کسی که در شهوت تندروی کند، آفات و بلایا نیز با سرعت به سوی او می‌شتابند.»[6] 🔻 پی‌نوشت: [1]. جوان و بزرگسال، محمدتقی فلسفی، ج1، ص 210. [2]. نگرشی بر آراءو اندیشه های اوشو،محمد تقی فعالی،ص214. [3]. جوان و بزرگسال، محمدتقی فلسفی، ج1، ص 199. [4]. آتشی از درون، ص 83. [5]. نقد و بررسی جریان‌های مدعی معنویت، علی محمدی، ص 198. [6]. غررالحکم، ج5، 327. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
رسم عجیبِ ریختن « دارچین » روی افراد مجرد در دانمارک 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادعای عجیبِ « سرگئی پونامارنکو » مسافر زمان 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند « باب ، غروب پائیزی ویترین بهائیت » 🔺 قسمت (چهارم) 4️⃣ ♦️ همزمان با جشن های دویست سالگی باب، پیشوای فرقه های ضاله بابیت و بهائیت ، مستندی تحليلي تاريخي درباره واقعیت های زندگي باب توسط تشكيلات بهائیت ساخته شده. 🔷 این مستند (15 قسمتی ) برخلاف مستند فرقه ضاله بهائیت ، نگاهي بي طرفانه به زندگي او دارد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
افسانه « مردم الهه دانو ، الهه مادر مقدس » موجوداتی فرازمینی درایرلند 👽🛸🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️(تواتا د دانان) Tuatha Dé Danann به نام Shining Ones (می درخشد) یک قبیله باستانی پیش از سلتیک ایرلندی بوده اند که آنها با الوین یا پری فولک در ارتباط بود ند، اما در اسطوره های ایرلندی ، آنها چیزی شبیه به پری های فولکلور امروز نبودند. 🔷 این قبیله انسانی نبود ، اما ظریف ، زیبا و حتی نورانی توصیف شدند. این موجودات مرموز با دانش مخفی خدایان وارد شدند. 🔶 هنگامی که شما به بررسی داستان آنها می پردازید ، شروع به دیدن آرایه های سرگیجه کننده ای از ارتباطات با اساطیر باستانی در سایر مناطق جهان می کنید. 🔷 این خدایان وارد سفینه ها شدند و در غبارعظیمی که روشنایی را سه روز و سه شب مسدود کرده بود ،از آسمان فرود آمدند. سپس سفینه ها را آتش زدند و خود را مجبور به اقامت دائم کردند . 🔶 تواتا د دانان به “مردم الهه دانو” ، الهه مادر مقدسی ترجمه شده است. همین نام Danu یا Asura نیز الهه هندو است و این نام ممکن است “آبهای مقدماتی” را توصیف کند. “ 🔷 برخی با همسر زئوس ، الهه دایانا ، که نامش از Proto-Indo-European از آسمان “روشن” گرفته شده است ، مقایسه کرده اند.” او در میان رومیان به عنوان الهه شکار ، ماه و طبیعت شناخته می شد 🔶 طبق اطلاعات مرموز اسرارآمیز ، پیوندهای شگفت انگیز بسیاری از اساطیر باستانی دیگر ، از جمله نفلیم کتاب مقدس و آنوناکی سومری باستان نیز وجود دارد 🔷 “مردم قبیله بنی اسرائیلی «دن» با کنعانی «تواتا د دانان» که با نام اژدهای لردها نیز شناخته می شود ، در هم آمیخته بودند ، گفته می شود که فرزندان سومونای باستان Anunnaki (آنوناکی )است. 🔶 این همچنین یکی از تفسیرهای پسران خدا است که با “دختران مردان” درگیر می شود ، که در فصل ۶ پیدایش داستان نفیلیم به آنها اشاره شده است. 🔷 تواتا ، که از داشتن موی قرمز و چشمهای سبز یا آبی توصیف می شود ، توانایی ها و مهارت های فوق بشری داشت. 🔶 نظریه پردازان فضانوردان باستان معتقدند این نمونه ای از فناوری پیشرفته فرازمینی است آنها چهار گنج عالی (یا طلسم) داشتند که مهارت های خود را نشان می داد. 🔷 اولین “سنگ فال” بود که وقتی یک پادشاه واقعی ایرلند روی آن می ایستاد فریاد می زد. بعداً در تپه تارا ، صندلی پادشاهان مرتفع ایرلند قرار گرفت. 🔶 مورد دوم “شمشیر جادویی نادوها” بود که در هنگام استفاده فقط می توانست ضربات فانی را وارد کند. 🔷 سومین تیراندازی خدای خورشید لوگ بود که به دلیل دقت در هنگام استفاده مشهور بود. گنج نهایی “گاو داغدا” بود که از آنجا مواد غذایی صادر می شد. 🔶 افراد درخشان با Fomhoire(فومهیر) ، گروه دیگری از مهاجمان ایرلندی ماوراء طبیعی ، به معنای “افراد زیر زمین” یا “موجودات فراموشی شرور” جنگیدند. 🔷 آنها بعضاً نیمه حیوان و خصمانه توصیف می شدند. با این حال ، برخی از فوموریایی ها با تواتا شباهت داشتند و با آنها ازدواج کردند 🔶 در کتاب Leabhar Gabhála Éireann ، که همچنین به آن کتاب تهاجم ها گفته می شود ، Fomhoire(فومهیر) به عنوان “فرزندان قابیل یا پسر نامشروع نوح” حم “شناخته می شوند 🔷 در جنگهای پیروزمندانه با فومهیر و نیمه فمهوریان ، که مدتی بر تواتا حکمرانی می کردند ، یک قهرمان جوان به نام لوگ پادشاه ایرلند شدوقتی به خدایی بنام Lugh برخورد می کنیم . به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
افسانه « مردم الهه دانو ، الهه مادر مقدس » موجوداتی فرازمینی درایرلند 👽🛸🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ بیشتر منابع کتاب مقدس و همچنین ارتباط با اساطیر دیگر در اروپا را مشاهده می کنیم گفته می شود پادشاه لوگ ، پروردگار سلتیک نور ، یک خورشید جوان ، طوفان یا خدای آسمان است که تواتا را علیه فوموریایی ها هدایت می کند ، پدر بزرگ خود ، رهبر غول پیکر قایقرانی بالور را شکست می دهد. 🔷 در دومین نبرد مگ توویدر ، او با یک تیرکمان ، بالور را شکست می دهد ، که داستان دیوید و گلیات را در کتاب مقدس به خاطر می آورد. 🔶 گفته می شود که لوگ دارای یار همراه خود به نام Fáil Inis است که لکه دار شدن آن می تواند آب لمس شده آن را به شراب تبدیل کند. 🔷 طبق گفته پاتئوس ، لوگ زمانی در سراسر اروپا مشهور بودوی می گوید: “نام سلتی لوگاناساد از اسطوره های خدای لوگ سرچشمه می گیرد. 🔶 خدایی که در بسیاری از فرهنگها پرستش می شد و تقریباً جهانی توسط سلتها شناخته می شد. 🔷 لوگ در سراسر اروپا شناخته شده بود. او حامی هنرها ، استاد صنایع دستی است و به دلیل استعدادهای متنوع بسیاری که دارد شناخته شده است. 🔶 او در نوشته‌های ژولیوس سزار با معادل محبوب رومی عطارد برابر است. [یونانی: هرمس] مشرکان باستان جهان بینی جالب توجهی داشتند که به آنها این توانایی را می دادند که ویژگیهای مشترک در خدایان مختلف خارجی را بشناسند. 🔷 این اعتقاد مشرکانه ای بود که در نوشته های ژولیوس سزار بیان می شود که سلت ها همان خدایان یونانیان و رومی ها را تحت عنوان نام های مختلف فرهنگی می پرستیدند. 🔶 نام لوگ به ریشه های زبانی این نام یعنی، لوسیفر شباهت دارد. جالب است که ، چهره لوسیفر مشترکات زیادی با لوگ و دیگر خدایان سرگردان جاده جادوگر دارد. 🔷 در یک مضمون مشترک Promethean ، این خدایان خرد ، همه هنرها را به بشر می رسانند. هر دوی این خدایان ارتباطی به عنوان حاملان نوری گنووز دارند. 🔶 اگرچه «تواتا د دانان» برای مدتی غالب شد ، آنها در برابر مهاجمی دیگر به نام «ملسیان» باختند. این مردمان ، که احتمالاً اکنون سلت هستند ، توراتای شکست خورده را وادار کردند که به زیر زمین برود 🔷 طبق اساطیر ، تواتا د دانان در دنیای زیرزمینی زندگی می کرد که فقط از طریق درگاه ها می توان به آنها دسترسی داشت. تصور می شود این دروازه ها در سازه های سنگی و تپه ها یافت می شوند 🔶 تواتا د دانان که زمانی خدایان و ایزدان محسوب می شد ، به جایگاه پری های اساطیری و محافل پری منتقل می شود. 🔷 در حالی که هنوز هم در بسیاری از مناطق ایرلند به عنوان موجودات واقعی و خطرناک مورد احترام و ترس قرار گرفتند ، آنها برای بسیاری از افراد تبدیل به چیزهای افسانه ای مدرن شدند 🔶 اگرچه افسانه این خدایان و الهه ها همه در تاریخ گم شده بودند ، اما امروزه علاقه به تواتا د دان باز گشته است 🔷 نظریه پردازان فضانوردان باستان نشانه های داستانی از آنها را در داستان های درویدها ، در ساختارهای عجیب و غریب مگالیتیکی یافت شده در سراسر جهان و حتی در داستانهای غول های بومیان آمریکایی مشاهده می کنند. 🔶 گفته می شد که این غول ها موهای قرمز دارند اما در فواصل وسیعی از ایرلند و قبل از ورود مشهور اروپایی ها به آمریکای شمالی ظاهر می شدند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
جشنواره عجیبِ « آب‌پاشی » در تایلند 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2