eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
کنده‌کاری شگفت انگیز روی یک تخته سنگ در پرو 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مقام زن در متون مقدس یهود 🕎✡️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ در متون مقدس یهود، زن و مرد در حیثیت انسانی و در حقوق و قوانین، به خاطر تفاوت در جنسیت مشابه نیستند. 🔷 در تورات و تلمود، غالباً زن دارای آفرینش تبعی، نگاهی غیر منطقی و همراه با ناپاكی است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
مقام زن در متون مقدس یهود 🕎✡️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ 🔻 هر چند درباره مقام و منزلت شایسته زن در تنخ[1] فقراتی آمده است، نظیر اینکه : 🔷 کتاب امثال سلیمان نبی(باب 31) توصیفی از زن آرمانی دارد که نه تنها ستون فقرات خانه و خانواده خود است، بلکه بازرگانی پر تلاش نیز هست.[2] 🔶 یا در تلمود، که تورات شفاهی به حساب می ‌آید، در این باره آمده است: «عقل و فهمی که خداوند به زن عطا فرموده است، بیش از عقل و فهمی است که به مرد داده است». 🔷 همچنین نازک‌دلی، رحم، دلبستگی زن به زیبایی و علاقه او به ظاهر شخصیِ خود نیز در تلمود مورد توجه قرار گرفته است.[3] 🔻 با وجود این، تحقیر زن، فراوان در تنخ و تلمود مشاهده می‌ شود: 1️⃣ استیلای مرد بر زن 🔶 در سفر پیداىش از تورات مى ‌خوانیم: در باغ عدن بود كه حوا، حضرت آدم را به خوردن از میوه ممنوعه اغوا كرد(پیدایش، ۳: 6) و به جزای این گناه، شوهرش تا ابد بر وی مستولی شده و حکمرانی خواهد کرد.(پیدایش، ۳: 16) 2️⃣ برتری طبیعت مرد از طبیعت زن 🔶 در تلمود چنین بیان شده است «انسان موظف است که هر روز این سه دعای برکت را بخواند، متبارک است خدائی که مرا یهودی خلق کرد که مرا زن نیافرید و که مرا یک بی ‌سواد و بی ‌معرفت به وجود نیاورد». 🔷 یهودیان بر اساس این دعای وارده در تلمود، هر روز در نماز خود این دعا را می‌خوانند که خدا را شکر که مرا زن به جهان نیاورد. 🔶 البته در توجیه این دعای تلمود می‌ گویند، مقصود اصلی این بند تلمود، آن است که مسئولیت مرد از زن بیشتر است؛ زیرا مرد یهودی تمام فرمان ‌ها و فریضه ‌های تورات را به جای می ‌آورد و دقیقاً برای چنین امتیازی هم سپاس گذاری می ‌کند ولی زن به خاطر وظیفه خطیری که در زندگی خانوادگی دارد، از اجرای برخی از فریضه ‌ها معاف است.[4] 🔷 برخی دیگر می‌گویند، زنان به دلیل جسم و روحشان، رابطه نزدیک ‌تری با خدا دارند، و از این رو همانند مردان، نیازی به ادعیه روزانه ندارند.[5] البته این توجیهات بی اساس هستند و ارتباط منطقی با این بند تلمود ندارند. 3️⃣ تفاوت دخترزایی و پسرزایی 🔶 یهُوَه، موسی را خطاب کرده گفت: به بنی اسرائیل بگو: چون زنی آبستن شده پسر نرینه ای بزاید آنگاه هفت روز نجس[ناپاک] باشد ... و سی و سه روز در خون تطهیر خود بماند و هیچ چیز مقدس را لمس ننماید و به مکان مقدس[معبد] داخل نشود تا ایام طُهرش تمام شود و اگر دختری بزاید دو هفته نجس باشد و شصت و شش روز در خون تطهیر خود بماند(لاویان، 12: 1- 6) 🔷 همچنین هرگاه زنی در هنگام زایمان جان سپرده و فرزندی كه به دنیا آورده پسر باشد، باید از مرگ خود شادمان باشد؛ زیرا كه پسر زاییده است.(پیدایش، 35: 17) 4️⃣ نابرابرى نذر سلامتى پسر و دختر 🔶 یهُوَه موسی را خطاب کرده گفت: به بنی‌اسرائیل بگو: «چون کسی نذر مخصوصی نماید نفوس بر حسب برآورد تو از آن یهُوَه باشند. اگر برآورد تو بجهت ذکور از بیست ساله تا شصت ساله باشد برآورد تو پنجاه مثقال نقره بر حسب مثقال قدس خواهد بود و اگر اُناث باشد برآورد تو سی مثقال خواهد بود.»(لاویان، 27: 2- 4) 5️⃣ محرومیت از مشاغل اجتماعی 🔶 در تلمود فعالیت های اجتماعی زنان ممنوع اعلام شد.[6] نگاه های افراطی در جامعه دینی و فرهنگی زمان یهود، محدودیت زنان را در عرصه های شدت مردسالاری آن دوران می رساند که از ممنوعیت مدرسه دختران کاملاً آشکار است.[7] ♦️ از این رو دختران در مدارس دینی پذیرفته نمی شدند و مجاز به فراگیری دروس دینی نبودند و به تبع آن از موقعیت اجتماعی و دینی هم برخوردار نبودند. 🔻 پی نوشت: [1]. تنخ، نام عبریِ بیست و چهار کتب مقدس یهود است که شامل تورات(اسفار پنج گانه)، نِویئیم(انبیا) و كِتوبیم(مكتوبات) است. [2]. کلایو لاتون، «یهودیت»، در اخلاق در شش دین جهان، ترجمة محمد حسین وقار، تهران: اطلاعات، 1378، ص 312- 313 [3]. آبراهام کهن، گنجینه‏ای از تلمود، ترجمه امیر فریدون گرگانی، تهران: یهودا حی، بی‌چا، 1350، ص 177- 179 [4]. همان [5]. لاتون، همان، ص 313 [6]. ادین اشتاین، سالتز، سیری در تلمود، ترجمه باقر طالبی دارایی، قم، مرکز مطالعات ادیان و مذاهب،1383، ص 205 [7]. عبدالوهاب المسیری، دایرة المعارف یهود، یهودیت و صهیونیسم، تهران، مؤسسه مطالعات و پژوهشهای تاریخ خاورمیانه، 1383، ص 265 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« باگان » شهر عجیبِ معابد در ميانمار 🏯🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« یوفو » یا پروژه‌ی جاسوسی نظامی ⁉️🛸🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
رونق جادو و جادوگری در بولیوی 👹☠️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ هنوز هم در جایجای جهان هستند کسانی که به جادوگری و طلسم اعتقاد دارند. 🔷 اما هیچ کجا بازار جادوگران به اندازه «لا پاز» در بولیوی رونق ندارد! ♦️ فرهنگ مردم بولیوی آمیخته با خرافات و تقدس های خاصی است. از این رو جادوگران که بعنوان ضامن خوشبختی انسان در آنجا حضور دارند کاسبی شان را گسترش داده و از هر ترفندی برای پول در آوردن استفاده می کنند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
رونق جادو و جادوگری در بولیوی 👹☠️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ در محله ای قدیمی در «لا پاز» بولیوی خیابانی باریک و سنگفرش وجود دارد که در آن زنانی با پیراهن های بلند تا مچ پا (به سبک رشته کوه های آند) و کلاه های کاسه ای لبه دار نشسته اند در حالی که همه ی محصولاتشان در مقابشان پخش شده است. اینجا بازار مشهور جادوگران یا همان Mercado de las Brujas است. 🔷 در اینجا تمام چیزهایی که یک جادوگر نیاز دارد و به آنها علاقمند است را می توانید بیابید که از آن جمله می توان: 🔶 به طلسم، گیاهان مختلف، افسون های موفقیت، قورباغه و آرمادیلوهای خشک شده، چهره های سرامیکی، پر جغد، لاک پشت های خشک شده، ستاره ی دریایی و جنین های لامای خشک شده (مورد علاقه ی مردمان بولیوی) اشاره کرد. 🔷 بسیاری از این موارد در جشن های مذهبی و به افتخار ارواح مذهب آیمارا مورد استفاده قرار می گیرند. از بسیاری از آنها نیز برای به ارمغان آوردن سلامتی، عشق، هوش سرشار، شادی، ثروت و عمر طولانی بهره می برند. 🔶 هرچند تعداد بسیاری از مردمان بولیوی کاتولیک هستند، تعداد بسیار کمی از آنها سنت های مسیحی را دنبال می کنند. 🔷 اما در عوض بسیاری از محلی ها، سنت های باستانی را دنبال کرده و پیش غیب گوها و دکترهای جادوگر به نام یاتیری می روند. 🔶 این افراد را می توان با کلاه های سیاه و کیسه هایی که شامل طلسم و پودرهایی برای تضمین خوش شانسی، زیبایی و باروری هستند، شناخت. 🔷 این دکترهای جادوگر می توانند طلسمی روی دشمنان شما قرار داده یا به عنوان مثال با طلسم آنها کودک شما می تواند نمره های خوبی در مدرسه کسب کند! 🔶برخی از این دکترها حتی پکیج طلسم دارند که شامل وردهای از پیش آماده شده و معجون هایی است که می توانند مشکلات مختلفی را حل کنند. 🔷 یکی از عجیب ترین آیتم های موجود در این بازار، جنین خشک شده ی لاما است. بنا بر باورهای سنتی، خانواده ها با خریدن این آیتم در واقع آن را به خدای پاچاماما عرضه می کنند . 🔶 برای حفاظت، سلامتی، خوشحالی و خوش شانسی جنین خشک شده ی لاما را زیر بنیان های خانه ی جدید خود قرار می دهند. 🔷 برخی اوقات این جنین های لاما را می سوزانند تا اراده ی خوب خدا را برای خود به همراه بیاورند. 🔶 اینگونه گفته می شود که هر خانواده ی بولیویایی برای خوش شانسی یک لامای خشک شده زیر بنیان های خانه ی خود دارد. 🔷 قربانی کردن لاماها نیز همچنان یکی از موضوعات مطرح در بسیاری از آیین های بولیویایی است. 🔶 به عنوان مثال هر ساله معدنچیان آلتی پلانو لاماها را قربانی می کنند تا «ال تیو» ارباب دنیای زیرزمینی را تسکین دهند. در ادامه خون این حیوانات را همه جای ورودی معدن، ماشین آلات و رگه های سنگ معدن میپاشند. 🔷 به همین دلیل است که جنین های لاما در بازار جادوگری در ابعاد و اندازه های مختلفی وجود دارند. ♦️ در چند سال گذشته، بزرگترین مشتریان این بازار به جای محلی ها که برای درمان مشکلات فیزیکی و روحی به این مکان مراجعه می کردند، گردشگرانی هستند که این کالاهای عجیب را به عنوان سوغاتی با خود به خانه می برند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
اولین ‎واکسن جهان 💉🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
سردترین مکان های روی زمین ☃️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه وهابیت حزب شیطان 👹🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ سیره نبی‌اکرم (صلی الله علیه و آله) گویای این مطلب است که ایشان رحمتی عام برای همه عالمیان بود و همیشه از خداوند برای جمیع امت خود و مردمان عالم، خیر و صلاح و آمرزش طلب می‌کرد و این را خداوند در قرآن خود یادآور می‌شود که: 🔷 «وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِينَ[انبیاء/۱۰۷] ما تو را جز براى رحمت جهانیان نفرستادیم.» 🔶 اما این خیرخواهی‌های پیامبر، گاهی اوقات شامل برخی افراد یا اقوام نمی‌شد و بالعکس پیامبر اقدام به لعن و طرد آنها می‌نمود. 🔷 روایت شده که روزی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) برای منطقه شام و یمن دعا کردند و فرمودند: «اللهم بارک لنا فی شامنا، اللهم بارک لنا فی یمننا. قالوا یا رسول الله وفی نجدنا؟ قال: اللهم بارک لنا فی شامنا، اللهم بارک لنا فی یمننا. قالوا یا رسول الله وفی نجدنا؟ قال فی الثالثه: هناک الزلزال و الفتن، وبها یطلع قرن الشیطان.[۱] 🔶 خداوندا منطقه شام و یمن را بر ما مبارك گردان! صحابه گفتند: منطقه نجد را چه‌طور❓ ♦️ حضرت سخن قبل خود را تكرار فرمود و درخواست برکت برای شام و یمن نمود؛ صحابه باز از نجد پرسیدند، که حضرت در مرحله سوم فرمود: در نجد زلزله‏‌ها و فتنه‏‌ها به وقوع خواهد پیوست و شاخ شیطان از آن‌جا طلوع خواهد كرد.» به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه وهابیت حزب شیطان 👹🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ بنابراین پیامبر (صلی الله علیه و آله) منطقه نجد را از دعای خیر خود محروم کرد، منطقه‌ای که در پیش‌گویی پیامبر (صلی الله علیه و آله) بنا به تصریح شارحان حدیث، مردمی از حزب شیطان در آن ظهور می‌کنند و عامل ایجاد فتنه‌ها می‌شوند.[۲] 🔷 فتنه‌هایی که ما در زمان حاضر با تمام وجودمان آن را درک کرده‌ایم. فتنه‌های شیطانی که توانسته است کمر اسلام و مسلمین را خم کرده و طمع دشمنان اسلام را نسبت به دست‌اندازی به منافع مسلمین برانگیزاند. 🔶 در زمانه ما منطقه نجد زادگاه و جولان‌گاه شیاطین است و این شیطان است که بر طبل تفرقه و جدایی می‌کوبد. این صدای شیطان است که از حنجره مفتیان وهابی شنیده می‌شود که بُکشید و نابود کنید و بر صغیر و کبیر رحم نکنید. ناموس مسلمین را به تاراج ببرید و مالشان را به یغما، جهاد نکاح بکنید و زنان را به کنیزی ببرید. 🔷 اما صدای خدا و رسولش که از حنجره قاریان قرآن و راویان احادیث نبوی به گوش می‌رسد چیز دیگری می‌گوید: «وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِينَ.[انبیاء/۱۰۷] ما تو را جز براى رحمت جهانیان نفرستادیم.» 🔶 آیا این دین کاملاً رحمانی، باید طبق وسوسه‌های شیطانی، حکم تکفیر همه مذاهب و فرقه‌ها را صادر کند و دست خودش را به خون هزاران انسان بی‌گناه از زنان و کودکان آلوده نماید❓ 🔷 پس جایگاه این آیه قرآن چه می‌شود: «وَلَا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ ۗ وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا فَلَا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ ۖ إِنَّهُ كَانَ مَنْصُورًا.[اسراء/۳۳] و نفسى را كه خداوند حرام كرده است جز به حق مكشيد و هر كس مظلوم كشته شود به سرپرست وى قدرتى داده‏‌ايم پس [او] نبايد در قتل زياده‏‌روى كند، زيرا او [از طرف شرع] يارى شده است.» 🔶 آیا این سیره رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) نبود که وقتی بر مکه تسلط پیدا کرد در روز فتح مکه، در اجتماع مردم در مسجد الحرام حاضر شد و خطاب به آنان فرمود: نظر شما چیست❓ درباره من چه گمانی دارید❓ 🔷 همگی ساکت بودند و غمگین که سهیل بن عمرو یکی از سران قریش گفت: ما جز خیر نمی‌گوییم و گمانی جز خیر نداریم. تو برادری کریم و پسر عموئی بزرگوار هستی. 🔶 پیامبر فرمود: من همان سخنی را می‌گویم که برادرم یوسف به برادرانش گفت: امروز هیچ توبیخی به شما نیست، خدا گناهان شما را می‌آمرزد و او مهربان‌ترین مهربانان است.[۳] 🔷 برخورد محبت آمیز دیگری که از پیامبر در برخورد با مردم مکه نقل شده است، هنگامی بود که سعد بن عباده در حالی‌که پرچم سپاه اسلام را بدست داشت، اعلام می‌کرد امروز روز انتقام است. 🔶 پیامبر سریع علی (علیه السلام) را مأموریت داد که پرچم را از او بگیرد و با ملایمت و مهربانی وارد مکه شود. پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در اجتماع مردم مکه افزود: 🔷 شما مردم مکه بد همسایگانی برای پیامبر بودید. شما مرا تکذیب کردید و مرا از مکه راندید ولی به این هم رضایت ندادید و به مدینه آمدید و با من جنگ کردید، ولی اکنون شما آزادید، بروید. من همگی را مورد عفو و بخشش قرار دادم.[۴] 🔶 آیا محمد بن عبدالوهاب بعد از فتح شهرها و روستاهای مسلمین و نه کفار و به تبع او وهابیون کنونی، همین سخن رسول خدا را شعار خود قرار داده‌اند❓ 🔷 یا این‌که دستورات شیاطین انسی و جنی را برای نابودی اسلام و مسلمین اجرا می‌کنند تا جایی‌که در قتل و کشتار مردم روی جنایت‌کارانی مانند هیتلر را سفید می‌نمایند. ♦️ آیا در زمان حاضر وهابیون و پیروان داعشی آن‌ها لیاقت دعای خیر پیامبر (صلی الله علیه و آله) را دارند یا این‌که لعن و نفرین ایشان شامل حال آن‌ها می‌شود❓ 🔻 پی‌نوشت: [۱]. صحیح بخاری، ج ۲، ص ۲۳، دار الفکر، بیروت، بی تا [۲]. عمدة القارى فی شرح البخاری، عینی حنفی، دار احیاء التراث العربی، بیروت، لبنان، ج ۷، ص ۵۹. [۳]. بحارالانوار، علامه مجلسی، موسسه الوفاء، بیروت، ج۲۱، ص۱۳۲، باب فتح مکه [۴]. همان. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مراسم عجیبِ خارج کردن ارواح شرور از بدن زنان در نپال 👹🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
عرفان های کاذب خدا را نمادی از نیروی درون بشر می دانند☯️🕉🔻 📝 اینجا بخوانید 🔻🔻 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
عرفان های کاذب خدا را نمادی از نیروی درون بشر می دانند☯️🕉🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ شبه‌جنبش‌های معنوی به خدای درون باور دارند و خدا را نمادی از نیروی نامحدود درون، آگاهی نامتناهی درونی و خلاقیت بی‌حد و مرز بشری می‌دانند. 🔷 از دیدگاه آنان مفهوم خدا رازی است که با شناخت قدرت بی‌کران و شعور بی‌پایان درون انسان کشف می‌شود. درونی‌انگاری حقیقت الهی، ویژگی بارز بسیاری از جریان‌های مدعی معنویت در روزگار ماست. ♦️ «جابه‌جایی خدا از یک جایگاه متعالی و بیرونی به یک جایگاه فُرودین و درونی در بسیاری از جنبش‌های معنویت‌گرا دیده می‌شود.»[1] 🔷 باور به خدای درون و درونی‌انگاری خداوند، ناشی از این فرصت است که باور به خدای متعال چیزی فراتر از یک باور و ایدۀ ذهنی نیست. 🔶 ایده‌ای که موضوعش یک قدرت و دانایی نامحدود است؛ بنابراین کسی که توانسته این ایده را خلق کند و به موضوع نامحدود بیندیشد، خدای حقیقی و خالق نامحدود است. 🔷 این نگرش در اندیشه‌های فوئرباخ ریشه دارد. او معتقد بود که «مفهوم خدا چیزی جز فرافکنی خود انسان نیست»[2] 🔶 او توضیح می‌دهد که درک ما از خداوند که با آن خدا را می‌فهمیم و اثبات می‌کنیم، این‌گونه است که حقیقتی نامتناهی را درک می‌کنیم. 🔷 «آگاهی از نامتناهی، چیزی جز آگاهی از نامتناهی بودن آگاهی نیست؛ یعنی در آگاهی از نامتناهی، فاعل آگاهی از نامتناهی بودن ذات خودش آگاهی دارد.»[3] 🔶 انسان این آگاهی از نامتناهی را از تصور محدودی که از خودش دارد، بزرگ‌تر می‌بیند و به چیزی بیرون از خودش به نام خدا فرافکنی می‌کند. 🔷 برخی از رهبران شبه‌جنبش‌های معنوی دربارۀ علت پیدایش این ایده که خداوند، متعال و فراتر از وجود بشری است، این‌طور توضیح می‌دهند: 🔶 انسان نمی‌توانسته باور کند که چنین قابلیت عظیمی را در خود دارد، از این‌رو در ذهنش موجودی به نام خدا فرض کرده و قابلیت خود را به او فرافکنی کرده است. 🔷 اما جا دارد که ما به این سؤال پاسخ دهیم که چرا بشر جدید دچار چنین تنزل گروی غیرقابل قبولی شده و خودش را دارای پتانسیل خداشدن می‌پندارند⁉️ 🔶 زیستن در جامعه‌ی مدرن انسان را در یک دنیای موهوم نفسانی و خودبنیاد فروبرده است. 🔷 با سیطره‌ی نظام لیبرال-سرمایه‌داری در جامعه‌ی مدرن، سلطه به صورت فریب‌ناکی بر انسان‌ها اعمال می‌شود، به‌طوری که نفسانیت و خودبنیادی انسان تقویت شده و مردم ارادۀ حاکمان را خواسته‌های خود پندارند. 🔶 طبقۀ سرمایه‌دار و متنفّذ با تحریک هوس، طمع و ترس، کنترل مردم را به دست گرفته و با تحریک انگیزه‌های سطحی درونی از طریق تبلیغات و رسانه‌های متنوع، نخست خواستۀ خود را به هوس‌های سطحی و تمایلات اولیه مردم پیوند می‌زند و بعد مردم را تشویق می‌کند که برای برآوردن هوس‌ها و تمایلات خود دست به کار شوند. 🔷 در جامعه سرمایه‌داری، مردم در حالی که تابع ارادۀ سلطه‌گران هستند، می‌پندارند که مشغول ارضاء امیال و تحقق خواسته‌های خود هستند. پیامد اولیه این سبک زندگی لذت و سرخوشی و پیامد ثانویۀ آن رنج و ناکامی است. 🔶 همان پیامدهای اولیه مردم را نسبت به تبعیت از هوس‌ها و تحقق خواسته‌های حقیرانه شرطی کرده است. در چنین شرایطی دعوت به پذیرش اقتدار الهی و متعال، نامناسب و غیرقابل قبول به نظر می‌رسد. 🔷 انسانی که برای برآوردن خواسته‌های اولیه و هوسناکش شرطی شده، معنویت را نیز به صورت نفسانی می‌خواهد و خدا را به صورت خودبنیاد می‌فهمد و خود را با خدا برابر می‌انگارد. «در این نگرش خدا بالاتر از ما دانسته می‌شود و نه سنتی که اتوریته‌ای بر ما داشته باشد. ♦️ این یکسان‌طلبی افراطی را باید به تغییرات اقصادی و اجتماعی در جامعه مدرن و همین‌طور ایدئولوژی‌های رایج ربط داد... که در آن هرگونه اتوریته معرفتی به‌موجب این‌که بیرون از من است، اعتبار معرفتی خود را از دست خواهد داد.»[4] به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
عرفان های کاذب خدا را نمادی از نیروی درون بشر می دانند☯️🕉🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ ادیان الهی معمولا خدا را حقیقتی حاضر در همه‌جا معرفی کرده‌اند. 🔷 اما شبه‌جنبش‌های معنوی با صرف‌نظر از تعالی الهی، شناخت خود را در نزدیک بودن و حضور او در درون انسان محدود کرده، نوعی تحریف در تعالیم دینی پدیده آورده‌اند. 🔶 از منظر ادیان الهی خداوند هم نزدیک است و هم دور و اعلی مرتبه. او هم در درون ما حضور دارد و از آن‌چه در اعماق دل‌هاست آگاه است و هم محیط بر همه چیز است و علمش همۀ عالم را فراگرفته است. 🔷 شبه‌جنبش‌های معنوی با فراموش کردن نیمی از خدا، نوعی خدای تحریف شده را تصور می‌کنند که تنها بخشی از صفات خدای حقیقی را دارد . 🔶 با این تحریف توانسته‌اند، مفهوم خود ساخته از خدا را درون‌فکنی کنند و خدا را نماد از توانمندی‌های ناشناخته و اسرارآمیز بشری بدانند. 🔷 شبه‌جنبش‌های معنوی علی‌رغم این‌که اقتدار ادیان و خدای متعال را نمی‌پذیرند، اما از مفاهیم و آموزه‌های ادیان استفاده می‌کنند. 🔶 از این جهت گاهی هیچ مطلب جدیدی در آن‌ها دیده نمی‌شود. «در معنویت امروز آن‌چه آشکارا جدید است. غیاب مکرّر و آشکار وجودی متعالی در بیرون از «خود» است.»[5] 🔷 این تحریف باعث شده است که تفسیر و دلالت بسیاری از مفاهیم و آموزه‌های دینی در نظر آن‌ها تغییر کند و با وجود مشابهت برخی از الفاظ، برداشت‌ها و باورهای دیگری به جای آن ارائه گردد. 🔶 در این معنویت‌ها هدف الهی و غایت متعالی جای خود را به اهداف شخصی کوچکی داده است که هرکس در درون خودش به جست‌وجوی آن برمی‌آید. 🔷 معرفت خداوند که هدف تکامل معنوی در ادیان تصور می‌شد. امروزه دیگر جایی در رویکرد شبه‌جنبش‌های معنوی نداردو به قول لاکمن: 🔶 «جوامع نوین شاهد دگرگونی ژرفی در رویکرد مذهبی‌اند، بدین‌سان که از استعلاهای بزرگ که با امور اخروی، زندگی و مرگ سروکار دارند، روی برگردانده و به استعلاهای کوچک زندگی که با تحقیق نفس، ابراز وجود و آزادی‌های شخص سروکار دارند، روی آورده‌اند».[6] 🔷 تحقق نفس و خود بودگی، هدف نهایی شبه‌جنبش‌های معنوی است که بر مبنای الهیات درونی و بشری، قدرت نامحدودی را به استعدادهای درونی و شخصی انسان نسبت می‌دهد و خدا را نمادی از همین قابلیت‌های درونی و شخصی می‌داند. 🔶 باور به خدای درون بنیادی‌ترین مبنای مشترک در شبه‌جنبش‌های معنوی است که دلالت و فهم بسیاری از تعالیم معنوی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. 🔷 سایر اصول مشترک شبه‌جنبش‌های معنوی و نیز پیوند معنویت و نظام لیبرال – سرمایه داری بر اساس همین اصل تعریف می‌شود. 🔻 پی‌نوشت: [1]. جنبش‌های نوین دینی، ویلسون، مشهد، مرندیز، 1387، ص 70. [2]. خدا در اندیشه فیلسوفان غرب، کونگ، هانس، دانشگاه ادیان و مذاهب، قم، 1389، ص 378. [3]. همان، ص 377. [4]. .Linda and paul,Woodhead,2000 , p 176-181 [5]. روانشناسی دین، وولف، دیوید ام، تهران، رشد، 1386، ص 40. [6]. جامعه‌شناسی دین، همیلتون، ملکم، تبیان، تهران، 1377، ص 311. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مراسم ماهیگیریِ عجیبی به نام «آنتوگو» 🐟🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2