eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
« کراکوآ » شهر اشباح در ایتالیا 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : اعداد رمز آفرینش هستی 🔺 قسمت (پایانی) 4️⃣1️⃣ این مستند (14 قسمتی ) به برسی راز اعداد درآفرینش جهان هستی می پردازد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آئین مزدک برخاسته ازآئین زرتشت 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ باهمه پژوهشهایی که در باره آیین مزدک به عمل آمده است به علت نبودن مدارک مزدکی و تنها وجود نوشته های اندک دیگران درباره مزدکیان هنوز هم زوایایی از این آیین ناشناخته مانده است. 🔷 دلیل آن را باید نابود کردن آثار مزدکیان توسط تئکراتها و فرمانداران ساسانی دانست.دلیل دیگر آن به باور مهرداد بهار آن بوده که؛ توده دین را عمدتا دهقانان ساده روستاها تشکیل می داده اند و فرهیختگان اندکی در میانشان وجودداشته است. 🔶 تنها اطلاعات ما تا این زمان از دشمنان این آیین است که متعلق به متنهای پهلوی پایان دوره ساسانی و آغاز اسلام ، مدارک سریانی، یونانی(بیزانسی) و اسلامی است. 🔷 همه اینها منعکس کننده نظر رسمی دولت ساسانی است و تقریبا هیچیک بیطرفانه به مسئله نگاه نمی کند.در مجموع شهرستانی، ابن ندیم و فردوسی اطلاعات مفیدی درباره آیین مزدکی در دسترس قرار می دهند. ♦️ در سیاسیت نامه نظام الملک و در روایات داراب هرمزدیار نیز اشاراتی به این آیین وجود دارد که ظاهرا بر منبعی کهن تر به نام «مزدک نامک» است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 🔻 🔻
آئین مزدک برخاسته ازآئین زرتشت 🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ منابع اسلامی از زرتشت نامی سخن می گویند که موبد شهر فسا بوده است ،بنابراین منابع، او که زرتشت پسر خرگان نامیده می شده ، بنیانگذار آیینی بوده است که در آغاز محتملا آیین زرتشتگان خوانده می شده. زمان زیست این زرتشت چندان روشن نیست. 🔷 منابع بیزانسی از بوندوس(بونده) نامی در روم یاد می کند که این آیین را تبلیغ می کرده است و گویند که او در اصل مانوی بوده ، ولی مذهب نو آورده بوده است. 🔶 او سپس از روم به ایران رفت و آیین خویش رابه نام “دیست دینان” تبلیغ کرد و قباد به آیین وی گروید و دریست دین شد البته ایرانیان کیش او را ” تون داریسثنون” یعنی دین خدای خیر گفته اند . 🔷 در زبان پهلوی دریست دین نامیده می شده و معنی همان درست دین را می دهد همچنین از اینجا که او(بونداس) از روم به ایران آمده می توان چنین انگاشت که در اصل ایرانی بوده است. ♦️ بنابر این دو روایت ممکن است باور کنیم که چنین آیینی پیش از مزدک وجود داشته است و سپس بر اثر اوضاع نا بسامان ایران در دوره فیروز و قباد و در پی فعالیتهای مزدک ، آیین مزبور پیروان فراوانی در دوره قباد یافت و به نام مزدک خوانده شد و صورت دینی مستقل یافت. 🔷 در دوره ظهور مانی و مزدک شرایط اقتصادی – اجتماعی ایران عصر ساسانی به گونه ای بود که رویکرد به مسائل اجتماعی – سیاسی فزونی گرفت و چنین بود که مزدک آیین مانی را با شعارهای اجتماعی همراه ساخت و تغییرات اقتصادی – اجتماعی زمینه ساز نهضتی شد که مزدک پرچم دار آن بود به گفته سمعانی خود مزدک اهل نسا و از توابع خبیص بوده است. 🔻 ابن ندیم از مزدک القدیم و مزدک الاخر یاد می کند و این دین را که اساسا مزدکیه و خرمیه بوده است ، فرقه ای زرتشت می داند. او می گوید: 🔷 مزدک القدیم طرفدار لذت بردن از زندگی و برابری و برادری در دارایی و زن بوده است. او معتقد به کار خیر و مخالف خون ریختن و آزار دیگران بوده است. 🔶 مزدک الاخر همان است که در عصر قباد ظاهر می گردد و به دست خسرو انوشیروان کشته می شود .گفتنی است قباد آیین مزدک را میپذیرد اما بر اثر شورش درباریان و مخالفت موبدان از ایران فرار کرد و به هیاطله پناهنده شد و پس از بازگشت و رسیدن به شهریاری روابط او با مزدکیان متکی بر دور اندیشی بود. 🔷 با رسیدن انوشیروان به پادشاهی به روایت میرزا آقا خان کرمانی: انوشیروان دریافت که مال و نتیجه سخنان مزدک و پیروانش که نام آنرا مساوات حقوق و دادگری نام نهاده به ابطال سلطنت و تاسیس جمهوری می انجامد و چنین بود که مزدک و پیرئانش را قتل عام نمود و در اثر این قتل عام است که دکتر زرین کوب شگفت زده شده می گوید: 🔶 دادگری او افسانه ای بیش نیست وگرنه دوازده هزار نفر را قتل عام نمی نمود و برخی بر این نظرند که قتل عام مزدکیان به سود تخت پادشاهی بوده و انوشیروان ناگزیر چنین کرده است. ♦️ راسل هینلز می گوید :چنین بود که مزدک در بیدادگاه انوشیروان محکوم به مرگ شد و به روایت مطهر بن طاهر مقدسی و مسعودی تنها در یک روز تعداد کشته های مزدکی به هشتاد هزار نفر رسید و ابولفرج تعداد کشته شدگان را در یک نیم روز یک صد هزار نفر می داند و خواجه نظام الملک از دوازده هزار نفر یاد کرده است. 🔻 عقاید مزدکیان: 🔷 مزدکی ها ظاهرا به تاویل متون اوستایی معتقد بودند و به باطن معنایی و نه ظاهری آن باور داشتند . دسترسی مزدک به دربار به عنوان یک موبد خود موید ظاهر زرتشتی و احتمالا تمایلات زرتشتی در این آیین است. 🔶 زیرا او به عنوان یک مانوی،قادر نبود در عداد موبدان به دربار قباد راه یابد.اما مزدکی ها از باورهای گنوسی بی بهره نبودند و انتساب آنها به مانویت یک اتهام نیست. 🔷 میتوان باور داشت مزدکی ها برای دین خود یک بنیان زرتشتی قایل بودند و باورهایی برگرفته از آیین گنوسی در مورد جهان داشته اند.لذت بردن از زندگی در حد توان ، یا ریاضت کشیدن های منتسب به مزدک ، هردو می تواند روحی گنوسی داشته باشد. 🔶 دوگانه پرستی مزدکی ضاهرا شبیه دوگانه پرستی زرتشتی است که در اوستای جوانتر دو نماد را می بینیم یکی اهورا مزدا و دیگری اهریمن، اما مسئله نجات روح از ماده، آنرا به دوگانه پرستی گنوسیان نزدیک می کند.منع خون ریختن و برخی نکات اخلاقی اجتماعی ، نوعی اخلاق گنوسی مانوی را جلوه می دهد. ♦️ دین مزدکی در عمل،تلفیقی از دین زرتشتی دوره ساسانی، دین مانوی و آداب و عقاید جوامع روستایی در ایران است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
عجیب ترین نوشیدنی خوش‌آمدگویی درجزایر فیجی ☕️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
چرا زمین تا بحال میزبانِ بیگانگان فضایی نبوده⁉️👽🛸🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
27.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@ferghe_mavara 🎥 یکی از مراسمات جادوی سیاه در افریقا 👹🔺 قسمت (اول) 1️⃣ یکی از مراسمات مذهبی کشورهای آفریقایی است که بر پایهء سحر سیاه « وودو » و توسط ساحران با کمک عفاریت و اجنه انجام میشود. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
آئین مزدک برخاسته ازآئین زرتشت 🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ منابع اسلامی از زرتشت نامی سخن می گویند که موبد
آئین مزدک برخاسته ازآئین زرتشت 🔻 قسمت (سوم) 3️⃣ ♦️ آیین زرتشت بوندوس و مزدک بر بنیاد دو اصل کهن نور و تاریکی و گویای آن بود که برخلاف نظر مانی کارکرد تاریکی همان کارکرد نور(روشنایی) متکی بر اراده و رفتارش کورکورانه و تصادفی است . 🔷 ترکیب روشنایی و تاریکی که از دید مانی برآیند جهان مادی است از دید مزدک کارکردی کور دارد و بدین سان در این آیین نور بر تاریکی برتری دارد و سرانجام یزدان بر اهریمن پیروز خواهد شد. 🔶 اما این پیروزی کامل نیست، که جهان مادی که از ترکیب نور و ظلمت پدید آمده و بر جای می ماند و غایت تطور جهان جدایی ذرات نور از تاریکی است و هم در این نکته است که آیین مانی و مزدک مشترک هستند. 🔷 به سخنی دیگر در باور مزدک بر اثر برخورد این دو اصل با یکدیگر مدبر الخیر و مدبر الشر پدید آمدند و هدا بر کرسی عرش در جهان برین نشسته است همانگونه که شاه در زمین ما. 🔶 مزدک در برخی از باورها دنباله رو مانی است اما با توجه به اندیشه های مزدک در می یابیم که مزدک به اندیشه های هندی رویکرد داشته و جهان شناسی آن بر پایه اصول آیین زردشتی است. 🔷 مانی جهان آرمانی خود را با ساختن جهان نور بروی جهان تاریکی خواستار است و مزدک می خواهد این جهان را بهتر و قابل تحمل تر کند و جویای کاستن رنج انسان ها است.از این دید رنجها که پرودگان تاریکی اند از چگونگی زندگی آدمیان بر میخیزند و می توان آنها را از میان برداشت. 🔶 آثار مزدکیان را پس از ساسانیان ، عباسیان از بین بردند و بقایای آیین وی در دوران اسلامی در “خرمدینان” پدیدار شد و نام خرمدینان از آنجاست که به روایتی پس از مزدک زن او به نام “خرمه” به تبلیغ آیین همسرش پرداخت. 🔷 گماشتگان اهریمن برخلاف آیین مانی در دیدگاه مزدکی جلوه مادی می یابند و اینان همان موبدان و رزمندگانی هستند که به بهره کشی از مردم میپردازند و دیوانی هستند که به پیروی از “تاریا” یا فرمانروای تاریکی ،جهان را پر از بیداد کرده اند ،این باور ممکن است علل سیاسی داشته باشد و از نارضایتی مردم از ستم موبدان و روحانیان زرتشتی نشات گرفته باشد. 🔶 مزدک به تاثر از اندیشه های هندی به تناسخ و چخه زایش اعتقاد داشت و بر این اندیشه بود که روان پس از مرگ بدن دیگر بر میگزیند و انسان بسته به نیک بودن و یا بد بودن خود در این جهان پاداش می یابد و پس از مرگ از جهانی دیگر خبری نیست و بدین سان به جای آسمان نگری ، مزدک ، به زمین نگری می پردازد. 🔷 سپید جامگان «المقنع» از پیروان مزدک بودند.خرم دینان پیرو مزدک بر این باور بودند که « سرایی جز این جهان در کار نیست و رستاخیز راستین همانا برون شدن روان از تن و درآمدن آن به تن دیگر است، که اگر نکوکار باشد به تنی نیک و اگر بدکار باشد به تنی بد در خواهد آمد.» 🔻 در مورد اشتراک زنان استاد مهرداد بهار می گوید: 🔷 مسئله زنان به نحوی که مطرح می دارند ، جای سوال است. آیا واقعا منظور تقسیم زنان حرمسرای اشرافی است❓ 🔶 در این صورت چیزی بیش از هزاران زن را نمی شد در میان میلیونها مرد تقسیم نمود.این پیشنهاد منطقی به نظر نمی رسد. 🔷 اما ما به وجود آیین های سالانه و ابتدایی عیاشی های دینی – مذهبی در جوامع روستایی و نیمه روستایی ایرانی و دوام آن تا به عصر امروز آگاهیم، که در طی آن قانون و قرار اجتماعی و خانوادگی برای مدتی محدود از میان بر می خاست و روابط آزاد جنسی گونانگون در یک روستا یا منطقه ای از شهر پدید می آمد. 🔶 در میان خرمدینان نیز بنا به گفته هایی چنین روابطی وجود داشته است. عده ای آنرا انکار میکنند و آنرا تهمت دشمنان می دانند، در حالی که اجرای آیین عیاشی دینی – مذهبی در محدوده زمانی ویژه ، مغایر با ازدواج و عصمت خانواده در خارج از آن محدوده زمانی نیست. 1️⃣ خرمدینان به سرکردگی باک خرمدین جلودار نهضتی بر ضد اسلام و سلطه عرب بودند آنها پیرو عقیده مزدک بودند . 2️⃣ این نوع طرز اندیشه بعدها در روزگار عباسیان در جنبشهای قرامطه آشکار شد. 3️⃣ همانند ازدواج با محارم که در برخی از مکانها و در دوره زمانی خاص مورد پذیرش عام بوده و مخالفتی با عقایدو باورهای مردمان آن دوره نداشته است. 🔶 در مورد کشتار مزدکیان به وسیله انوشیروان ، برخی آنرا مناسب با آن زمان می دانند اما باید به این نکته توجه داشت که انشعابات و نهضتهای دینی – مذهبی به خاطر ستمها و اعتراضاتی است که گاه از سوی فرمانداران و گاه از سوی موبدان بر مردم روا می شده است . ♦️جهان شناسی مزدک از جهان شناسی مانی روشن تر است : مزدک بر این باور بود که آمیزش تاریکی و روشنایی از روی اراده بلکه تصادف است ، چرا که هیچیک از تلاشهای اهریمن بخردانه نیست اما کوشش فرمانروای روشنایی خود آزادانه و آگاهانه است که این باور ریشه در اوستای زرتشتیان دارد به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد🔻
آئین مزدک برخاسته ازآئین زرتشت 🔻 قسمت (پایانی) 4️⃣ ♦️ مزدک خود را پالاینده آیین زرتشت می نامد.در اندیشه مزدک دو خدای روشنایی یعنی “خور” یا “شید” و “تار” وجود دارد اما برخی شمار این خدایان را به چهار افزایش داده اند : 🔷 یاد یا حافظه، دریافت یا فهم ، بازشناسی یا تمیز و شادی یا ابتهاج ، چهار آفریننده و باشندگان می باشند و هر موجودی از آمیزش این چهار نیرو به وجود می آید. 🔶 “شید” یا خور در جهان جان ها یا آسمان اول فرمانروایی می کند و شش وزیر به نام های سالار،پیشکار،باروان،کاردان،دستور و کودک(به گفته شهرستانی در ملل و نحل هفت وزیر) او را در کارهایش یاری می رسانند. 🔷 در نگرش مزدک اگر انسان بتواند دارنده آن دوازده جان باشد«دهندهف ستاننده، برنده، خورنده،دونده،خیزنده،کشنده،زننده،کننده،آینده،شونده و پاینده»در درون خود به برابری که همان کمال است دست می یابد. 🔶 در نگر مزدک آنچه آدمی را به سوی دوازده دشمن کمال انسانی می کشاند زن و خواسته اوست، این سخن مزدک متاثر از دیدگاه بودا است که خواستگاه رنج را آرزو می داند و مانی به پیروی از این توهم زن را با مرد یکسان نمیدانست. 🔻 شهرستانی می گوید مزدک سه ضد را در پیدایی جهان موثر می دانست و این سه عنصر عبارت بودند از : آتش ، آب ، خاک و از این دید از آمیزش سه عنصر متضاد است که دو ایزد نیکی و بدی هستی یافته و خدای بزرگ هیچ یک از این دو نیست،او در جهان برین بر کرسی نشسته و همانند شهریاریکه در زمین بر تختی می نشیند جهان را اداره می کند. 🔷 شهرستانی از چهار نیرو سخن می گوید که در جهان برین همانند موبدان موبد، هیربدان هیربد، سپهبد و رامشگر در دربار ساسانیان فرمانبردار خدایند . 🔶 این چهار نیرو به یاری هفت وزیر در دایره ای از دوازده جهان یا نیروی معنوی جهان را می گردانند و زمانی که آن چهار و هفت و دوازده در یک تن گرد شوند آن باشنده مینوی می شود . 🔷 خدای بزرگ به نیروی کلام کار جهان را سامان می دهد و آنان که این کلامها را دریابند راز بزرگ یا سر اکبر بر آنان گشوده می شود و آنکه در نیابد در جهل فرو می ماند. 🔶 در نوشته های مورخان نوشتاری درباره خلق جهان مینو و ماده بنا به باور داشتعای نزدکی نمی بینیم و از آن آ”اهی نداریم. همچنین درباره پایان جهان و وظایف مدبران خیر و شر چیزی را دسترس نداریم و مانی تنهابه طور مقطعی بر پیروزی نیکی بر بدی به ما می گوید و شاید نا آگاهی ما از فقدان منابع و از بین رفتن نسکهای آیین مزدکی باشد. 🔷 در میان مزدکیان و پیروان و دنباله گیران دوران اسلامی ایشان ، نوعی نجات نهایی مطرح بوده است و در طی این مرحله ارواح از راه ستارگان ، ماه و خورشید به نجات نهایی دست می یافتند که کمی مشابه باورهای صائبیان است. 🔶 بر اساس باور های مزدکی اگر فرد کار نیک کند به بشهت میرود و اگر بد کند به اسارت روح در این جهان مادی ادامه خواهد داد که این باور و اعتقاد رنگ و بوی تناسخ بودایی را در خود دارد. 🔷 از نظرگاهی دیگر در مورد باورهای مزدکی ، وجود خداوندی که در امور جهان دخیل نیست و دور از رویداد های جهان هستی قرار دارد مارا با دیدگاهی گنوسی آشنا می گرداند. 🔶 همچنین تقدس کلام، حرف و عدد راز آلود بودن معنای آنها بنی(پایه) گنوسی دارد. اما در زمینه اجتماعی مزدکیان بر آن بودند که خداوند ارزاق را چنان بر زمین آفرید که همه بتوانند آنرا به تساوی میان خود بخش کنند و هیچکس بیش از سهم خود نبرد.ولی در درازای روزها، ستم فرد بر فرد ، سبب دگرگونی اوضاع و پدید آمدن مسکین و غنی شد، این عدم برابری باید از میان برخیزد و کوشش در این راه خود پرهیز و تقوی است. 🔻 اشتراک زنان و زمین و… 🔷 از نقدهایی که بر آیین مزدک روا میداند اشتراک و تقسیم زنان در میان مردان است ، وجود این باور در میان ایرانیان قدمتی بس طولانی دارد حتی ضحاک متهم است که طرفدار تقسیم زن و مال بوده است. ♦️شعار تقسیم اراضی و مالکیت عمومی بر آنها حتی در میان رودان باستان در عصر تمدن سومر دیده می شود. به هر روی شعار تقسیم زمین و برابری مال ، متعلق به جوامع اشتراکی روستاییانی بوده است که در ایران تا عصر مغول نیز دوام آورد، و احتمالا آنان خواهان عمومیت بخشیدن به این شکل از جوامع محدود روستایی بوده اند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مردی که با برخورد ضربه به سرش، تبدیل به نابغه ریاضی شد 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا چند میلیون سال بعد انسان ها هنوز زنده هستند ⁉️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 یکی از مراسمات جادوی سیاه در افریقا 👹🔺 قسمت (پایانی) 2️⃣ یکی از مراسمات مذهبی کشورهای آفریقایی است که بر پایهء سحر سیاه « وودو » و توسط ساحران با کمک عفاریت و اجنه انجام میشود. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه ‏های تروريستی و مخرب « نوعی از برده‏ داری نوين » 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ ما می ‏دانیم که در جامعه هیچ کس به جز یک دیکتاتور مطلق نمی ‏تواند به طور کامل آزاد باشد. 🔷 آزادی بقيه افراد در جامعه نسبی است و به اعتقادات، خواست‏ ها و آرزوهای آن ها برمی‏ گردد و به محدودیت‏ هایی که در جامعه (به شکل قانون، اخلاقیات، فرهنگ و دین) برای عدم تجاوز افراد به آزادی و حقوق دیگران گذاشته شده است. 🔶 به این ترتیب می ‏توان نتیجه گرفت که آزادی ما در جامعه نسبی و محدود است به آزادی دیگران و قوانین عرفی، مذهبی و حقوقی جامعه‏ ای که در آن زندگی می ‏کنیم. 🔷 بنابراین وقتی ما صحبت از آزادی به طورعام می‏ کنیم، معنی نسبی آن را در نظر داریم و نه یک مفهوم مطلق. 🔶 حال اگر آزادی نسبی را همان بدانیم که مدّ نظر ماست، در یک دیکتاتوری مطلق که خود را فقط در شکل داستان 1984 جورج اورول نشان می‏ دهد و نیز در یک فرقه‏ ی مخرب که عشق برای رهبر فرقه و آزادی او مطلق است، عشق به دیگران به حداقل و یا صفر می‏ رسد و محدودیت ‏ها روی آزادی پيروان هم مطلق می شود. ♦️ به عبارت ديگر مطلق بودن آزادی رهبر یک فرقه به دلیل نسبی بودن آزادی، می‏ طلبد که آزاد نبودن بقیه هم مطلق شود. و یا عشق ورزی همه نسبت به یک نفر و تنها نسبت به او می‏ طلبد که عشق‌ورزی آن ها نسبت به دیگران هم به حداقل برسد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه ‏های تروريستی و مخرب « نوعی از برده‏ داری نوين » 🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ به این ترتیب در یک فرقه مخرب، هیچ ‏کس مگر رهبرفرقه ، آزاد نیست و هیچ‏ کس به جز رهبر فرقه نمی ‏تواند فی‏ الواقع، آن ‌گونه که در درونش هست، باشد و بقیه نیز باید برای ادامه‏ ی حضور در چنین جمعی، تلاش کنند که «خودشان» نباشند و یا با رهبر فرقه حداکثر انطباق را پیدا کنند. 🔷 به عبارت دیگر «خود»، افکار، آرزوها، خواست ‏ها، اعتقادات، احساسات و عواطف شخصی خود را به فراموشی سپرده و همانند رهبرفرقه بشوند. (توجه شود که «خود» بودن، یعنی آزادی، و در نتیجه نا«خود» بودن یعنی آزاد نبودن) 🔶 البته باید توجه داشت که با این تعریف از آزادی، همان ‌طور که ما نمی ‏توانیم حتی در دموکراتیک‏ ترین جوامع، آزاد مطلق باشیم، به عکس حتی در بدترین نوع دیکتاتوری‏ ها نیز یک فرد نمی ‏تواند به طور مطلق غیر آزاد باشد. 🔷 چرا که هیچ رهبرفرقه ای نتوانسته و نمی‏ تواند به طور 24 ساعته افراد را در زندان فیزیکی و روانی قرار داده و تمام حرکات، افکار، خواست‏ ها، رؤیاها و احساسات آن ها را تحت کنترل خود داشته باشد و آن ها مطلقاً نتوانند حتی لحظه ‏ای خودشان باشند. 🔶 شاید نزدیک ‏ترین حالت به این مطلق بودن آزادی و خود بودن رهبر فرقه و به عکس این ناخود بودن و آزاد نبودن مطلق پیروان را فقط در یک فرقه مخرب پیدا شود که در واقع پدیده‏ ای است محدود و شاید آزمایشگاهی. 🔷 علت این ‏که حصول چنین پدیده ‏ای در یک فرقه مخرب ممکن می ‌شود به این برمی‌ گردد که نظارت و کنترل بر کارکردها و افکار و احساسات و … افراد به جای آن که از بیرون آن ها (مثلاً به شکل غل و زنجير و زندان) صورت بگیرد، از درون خود آن ها (توسط شستشوی مغزی) اعمال می ‌شود. 🔶 همچنین تنها در یک فرقه مخرب است که رهبر فرقه می‏ تواند ملأ منزوی و یا میلیو، انزوای کامل فیزیکی و روانی را به پیروان تحمیل نموده و همه را در یک زندان فیزیکی و روانی بزرگ برای نبودن «خود» قرار دهد. 🔷 درفرقه از روز نخست به فرد آموزش داده می‏ شود که معنی آزادی، آزاد بودن از درون است، آزادی از غرائز حیوانی، آزادی از خواست ‏ها و نیازها و تعلقات. در فلسفه‏ ی آن ها، فردی آزاد‏تر بود که خواسته و آرزوی فردی کمتری داشت و آماده ‏ی فدای بیشتری بود. 🔶 البته اگر شما کسی را پیدا کنید که هیچ اعتقاد، فکر، آرزو و خواسته ‏ی شخصی نداشته باشد، هویت و شخصیت فردی نداشته باشد، چنین کسی البته در تمام فرقه‌ های مخرب و شاید در هر کجای دنیا می ‏تواند مدعی شود که آزاد مطلق است. چرا که موجودیست بی‌ رنگ و در هر کجا می ‏تواند به رنگ آنجا در آمده و باز احساس کند که خودش می ‏باشد و محدودیتی روی او نیست. 🔷 با چنین تعریفی یک ماشین، یک موریانه، بدون هیچ خواسته ‏ی شخصی و به طور مطلق در خدمت دیگری، از هر انسانی آزادتر است. و به عبارتی سگ شما از شما آزادتر و زنگوله آویزان به گردن سگتان از خود سگتان آزادتر و به مراتب از شما آزاد تر است. 🔶 بنابراین می‏ خواهم نتیجه بگیرم که اگر آزاد بودن یعنی خود بودن است، در یک فرقه مخرب از اولین قدم، شما آزادی خود را از دست می‏ دهید. چرا که از نخستین قدم یاد می‏ گیرید که «خود بودن» شما غلط است و باید عوض شوید. 🔷 شما باید خود را به کس دیگری تغییر دهید، نه تنها روی اعتقادات و خواسته و احساسات و عواطف شخصی خود باید محدودیت بگذارید بلکه باید با آن ها مبارزه و در صورت امکان نابودشان کنید و با آن چیزی که فرقه دیکته می‌ کند جایگزین ‌اش نمایید. به عبارتی بودن در یک فرقه‏ ی مخرب در تناقض کامل است با آزاد بودن شما. ♦️ برگرفته از کتاب: فرقه‏ های تروریستی و مخرب – نوعی از برده‏ داری نوین به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
حکاکی های عجیبِ « سنگ اینگا » 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« هوش مصنوعی » فرشته است یا شیطان❓🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
حمایت استکبار جهانی ازفرقه های شیطان پرستی 👹🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ در بررسی اجمالی تاریخ معاصر جریان شیطان‌گرایی پی می‌بریم که این جریان از سوی استکبار جهانی حمایت شده است. 🔷 حال پرسش‌هایی پیش می‌آید که چرا نظام سلطه به ویژه در چند دهۀ اخیر از تحرکات ضد معنوی هم‌چون جریان شیطان‌گرایی حمایت می‌کند؟ 🔶 فرقه‌های شیطان‌پرستی در میان سیل گسترده جنبش‌های معنوی نوظهور چه نقشی را برای پیشبرد اهداف نظام استکباری بر عهده دارند؟ برای پاسخ بهتر به پرسش‌ها لازم است چند نکته به عنوان مقدمه مطرح شود:[1] 🔷 استکبار جهانی در پی گسترش نظام سلطه در سراسر جهان بوده است و امروزه این هدف خود را در قالب شعارهایی هم‌چون نظم نوین جهانی و جهانی‌سازی در دنیا مطرح می‌کند. سلطه‌طلبان برای رسیدن به این هدف در طول دهه‌های اخیر، به ویژه پس از جنگ جهانی دوم، برای نهادسازی پایه‌های این نظام تلاش‌های فراوان کرده‌اند. 🔶 شکل‌گیری نهادهایی هم‌چون سازمان ملل، تجارت جهانی، بهداشت جهانی، شورای امنیت و... که جز خدمت رسانی به نظام سرمایه‌داری وظیفه دیگری برای خود نمی‌بینند، نمونه‌هایی از این نهادسازی‌ها به شمار می‌رود. ♦️ یکی از موضوعاتی که نظام سلطه نسبت به مدیریت و هماهنگ‌سازی با ارزش‌های خود از آن غافل شده بود، مقوله دین و معنویت است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
حمایت استکبار جهانی ازفرقه های شیطان پرستی 👹🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ نظام استکباری خود به خیال خام خود می‌پنداشت که با ترویج اندیشه‌های سکولاریسمی در چند سده اخیر توانسته دین را نه تنها از سیاست، بلکه از تمام عرصه‌های زندگی مردم دنیا جدا کند، غافل از این‌که موضوع دین و معنویت با فطرت انسان‌ها گره خورده است. 🔷 شاید بتوان آن‌ها را تا مدتی از توجه به نیازهای فطری‌شان غافل نمود، ولی نمی‌توان نابودشان کرد. موج گسترش انفجارگونه جنبش‌های معنوی جدید در نیم قرن گذشته شاهدی بر همین مدعاست. اگرچه بسیاری از این جنبش‌ها سرابی بیش نیستند، تقلایی برای سیراب کردن نیاز فطری انسان‌ها در آنان مشاهده می‌شود. 🔶 تحرکات نظام سلطه را در راستای مدیریت این موضوع، در چند دهۀ گذشته به خوبی نشان می‌دهد. به تأیید کارشناسان این حوزه شاید در چند سال آتی مقوله‌ای با عنوان دین واحد جهانی به طور علنی از طرف قدرت‌های سلطه‌طلب جهانی مطرح شود. 🔷 البته دین واحد جهانی فقط یک اساس‌نامه اخلاقی خواهد بود و نقش آموزه‌های اعتقادی در آن بسیار کمرنگ است. روشن است که فقط آن دسته از آموزه‌های اخلاقی در این اساس‌نامه گنجانده می‌شود که برای تحقق نظام سلطه مؤثر باشند؛ چرا که آن‌گونه که رسانه‌های وابسته به نظام سرمایه‌داری منتشر می‌کنند، آموزه‌های اعتقادی در سراسر تاریخ بشریت، موجب اختلاف و جنایات بشری بوده است و پرداختن به آن موجب بروز نفرت در میان انسان‌ها و مانعی بر سر راه صلح جهانی (نظم نوین جهانی) خواهد بود. 🔻 سلطه‌طلبان برای دست‌یابی به این اساس‌نامه معنویت جهانی، راهبردهایی مختلفی را به کار بسته‌اند. دو تا از مهم‌ترین آن‌ها که به نوعی نقش مکمل برای یکدیگر دارند به این شرح است: 1️⃣ حمایت از جنبش‌های معنوی و حتی در برخی موارد ایجاد جنبش‌های معنوی که آموزه‌های آنان در جهت تأیید و مشروعیت بخشی به آرمان‌های نظام سرمایه‌داری است. 2️⃣ ترویج و بسترسازی برای گفت‌وگو ادیان و متقاعد کردن ادیان سنتی برای پذیرفتن این جنبش‌های جدید در جریان گفت‌وگوهای بین‌الادیانی. 🔶 ثمره این دو حرکت این خواهد بود که پس از مدتی در یک روند به ظاهر دموکراتیک و در قالب یک رویداد جهانی، ادیان سنتی و جنبش‌های معنوی در کنار یک‌دیگر و بر سر رویداد جهانی، ادیان سنتی و جنبش‌های معنوی در کنار یک‌دیگر و بر سر یک میز نشسته، مشترکات خود را در قالب اساس‌نامه‌ای با عنوان دین واحد جهانی تصویب خواهند کرد. 🔷 در این میان مشترکاتی تصویب خواهد شد که رای بیشتری اخذ نماید. این‌جاست که کثرت جنبش‌های معنوی ساخته شده و یا برجسته شده توسط استکبار که آموزه‌هایشان هماهنگی‌های لازم را با اهداف سلطه‌طلبانه دارد، کارکرد خود را نمایان می‌کند. 🔶 پس از این مرحله، با پشتوانه‌های حقوقی نهادهای بین‌المللی دیگر، هم‌چون سازمان ملل و امنیت جهانی، موضوع دین واحد جهانی، اهرم فشاری در دست نظام سلطه می‌شود تا حرکت‌های معنوی ناهماهنگ را از صحنه جهانی خارج کند؛ هم‌چنان‌که موضوع حقوق بشر امروزه به یکی از این اهرم‌های فشار بدل شده است. 🔷 برای شتاب دادن و آسان کردن روند تثبیت و توسعه دین جدید، شکوه و ریشه‌داری ادیان اصیل، مانع بزرگی بود که باید راه‌حلی برای آن اندیشیده می‌شد. برای درهم شکستن صولت و به تباهی کشیدن اصالت ادیان بزرگ دو راه دنبال می‌شود: 🔶 یکی اهانت به مقدسات هر دین، به ویژه اگر اهانت کننده از جمع پیروان همان دین باشد، که البته در این مورد حکم ارتداد در اسلام نقش بسیار مؤثر و بازدارنده‌ای دارد دیگری توسعه موج نمادین و ایدئولوژیک شیطان‌پرستی افراطی است. 🔷 شیطان‌پرستان به زشت‌ترین صورت ممکن و آشکارا مقدسات مسیحیت را در غرب مورد اهانت قرار دادند و اکنون برای کشیدن این موج به کشورهای اسلامی تلاش صورت می‌گیرد. با ترویج و حمایت از این نوع اقدامات پس از مدتی هیمنۀ ادیان بزرگ و اصیل در میان پیروان و حتی رهبران آن‌ها از بین می‌رود و آمادگی آنان برای پذیرش روند دموکراتیک بیان‌شده برای تثبیت دین جهانی افزایش می‌یابد. ♦️ با مقدمات بیان شده می‌توان تحلیل بهتری داشت دربارۀ اقدامات موهنی که افراد و گروه‌های مختلف در چند سال اخیر نسبت به مقدسات اسلامی، هم‌چون قرآن و پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله‌ و سلم) صورت داده و مورد حمایت آشکار قدرت‌های سلطه‌طلب واقع شده‌اند . 🔻پی‌نوشت: [1]. برای اطلاع بیشتر به کتاب به سوی یک دین جهانی، حمید رضا مظاهری سیف مراجعه نمایید. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
کشف غار عجیبی در رومانی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2