eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
نگاهی به سیر تکاملی فرضیه فرازمینی های باستانی 👽🛸🔻 بخش اول (قسمت: پنجم) 5️⃣ 🔻 آبستن شدن تاریخ به بدعتی جدید 🔷 این ایده که حیات در دنیاهای دیگر هم وجود دارد مربوط به یکی دو قرن اخیر نیست. 🔶 چندگانه گرایی کیهانی(کثرت گرایی کیهانی، تکثرگرایی کیهانی- Cosmic pluralism) بر این عقیده است که تعدادی از دنیاهای دیگر دارای حیات هستند. 🔷 بحث از زمان تالس (۶۲۴-۵۴۵ ق.م، Thales) شروع شده است و بیشتر فلسفی بوده است. چیزی که ما از تالس و افکارش می دانیم به مدد نقل قول های سایرین است زیرا هیچ نوشته ای با دست و خط تالس باقی نمانده است. او فکر می کرد آب، همان ماده خامی است که کیهان با آن ساخته شده است. 🔶 گفته می شود تالس پیشنهاد داد که ستاره ها دنیاهای دیگری هستند. با این نتیجه گیری، موجی از دیدگاه های سایر فلاسفه درباب ماهیت اجرام آسمانی شکل می گیرد و به سرعت منجر به بحث حیات فرازمینی می شود. 🔷 پس از تالس که در به روی مفهوم جهان نامحدود گشود، فیلسوف یونان باستان، زنوفانس(۵۷۰-۴۷۵ ق.م، Xenophanes) اصرار می ورزید مردم باید از این توهم که زمین در مرکز کیهان بوده و منحصر به فرد است، دست بردارند. زنوفانس گفته بود که شاید ماه قابل سکونت باشد. 🔶 آناگزاگوراس(۵۰۰-۴۲۸ ق.م، Anaxagoras) حدس می زد که زندگی از دانه ها شروع شده و خود دانه ها در سراسر هستی پراکنده اند. او معتقد بود که سطح ماه دارای پستی و بلندی است و نژادی از انسان ها در آنجا سکنی گزیده اند. 🔷 اپیکوروس (۳۴۱-۲۷۰ ق.م، Epicurus) احساس می کرد که حیات بر روی تعدادی از سیارات در گستره کیهان وجود دارد. وی در نامه ای به هرودوت می نویسد: 🔶 «دنیاهای بی شماری وجود دارند که بعضی شبیه دنیای ما و بعضی دیگر نامتشابه زمین هستند . . . باید معتقد بود که در همه دنیاها آفریده های زنده وجود دارند، گیاهان وجود دارند و هر چیزی که در دنیای ما وجود دارد.» از نظر اپیکوروس آستان خدایان در فضای بین دنیاهاست و هیچ علاقه ای به دخالت در امور بشر ندارند. 🔷 لوکرتیوس(۹۹-۵۵ ق.م، Lucretius) در نوشته ای با عنوان اندر ماهیت اشیا- De Rerum Naturaافکار دموکریتوس، لئوسپوس و اپیکوروس را عجین ساخته و در خصوص حیات در سایر دنیاها می گوید: 🔶 « فضای خالی در هر جهت بدون محدودیت توسعه یافته است . . . بی شک این زمین و آسمان فقط یکی از مخلوقات است . . . بنابرین ما باید بتوانیم تشخیص دهیم که دنیاهای دیگری در سایر نواحی هستی وجود دارند که نژاد انسان و جانوران ساکن آنجا متفاوت از مایند.» 🔷 پلوتارک(۴۶-۱۲۰،Plutarch) نیز در اثری به نام درباب چهره ای که در ماه ظاهر می شود-De Facie in Orbe Lunae از امکان حیات در ماه صحبت نموده بود و معتقد بود که قسمت های تاریک ماه دریا هستند. اما نتوانسته بود دلیل ظاهر نشدن ابر در آسمان ماه را توضیح دهد. 🔶 لوسیان از اهالی ساموساتا (۱۲۰-۱۸۰، Lucian) را باید اولین افسانه نویس حیات فرازمینی دانست. می گویند اهل سوریه بود و سفرهایی به مراکز تمدن آن زمان داشته است. 🔷 در یکی از داستان هایش، خودش و گروهی از ماجراجویان سوار بر کشتی هستند که ناگهان یک گردباد دریایی با فوران آب، کشتی را چنان بالا می برد که کشتی به ماه می رسد و در آنجا به گل می نشیند. 🔶 ساکنین کشتی تا به خود آیند، خویش را میان جنگی تمام عیار بین لشکر پادشاه ماه و سپاه پادشاه خورشید می بینند که بر سر تسخیر مشتری به راه افتاده است. 🔷 به توصیف لوسیان از ساکنین ماه توجه نمایید: «در مورد ایشان، هرگاه پیر و فرتوت گردند، نمی میرند بلکه دود می شوند و در هوا محو می گردند[چنین ایده ای حتی در سرالب اصلی پیشتازان فضا(۱۹۷۰) نیز قابل مشاهده است]. ♦️ اینان همه یک نوع غذا می خورند، وزغ کباب شده بر روی تلی از زغال اخگر . . . نوشیدنی ایشان هواست که از جهت نوشیدن، درون لیوان فشرده اند و شبیه شبنم شده است. . .» به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نگاهی به سیر تکاملی فرضیه فرازمینی های باستانی 👽🛸🔻 بخش اول (قسمت: ششم) 6️⃣ ♦️ از داستان ایکاروس- آنجا که آنقدر اوج گرفت که به سبب نزدیکی به خورشید، موم بال ذوب می شود و ایکاروس سقوط می کند- مشخص است که در دوران لوسیان فکر می کرده اند، هوا در کل هستی به شدت جو زمین غلظت دارد. 🔷 در نقطه مقابل دیدگاه چندگانه گرایی کیهانی یونانی نیز فلاسفه ای مانند افلاتون و ارسطو معتقد بودند که غیر از زمین هیچ دنیای هدفمندی وجود ندارد. اما هیچ یک از فلاسفه یونان سخنی از بازدید ساکنان آن سیارات از زمین به میان نیاورده اند. 🔶 ایده ارسطو مقبول مسیحیان افتاد و یک هزاره بیشتر چندگانه گرایی بر افتاد. در تمام این دوران نهایت تفکر در باب حیات فرازمینی، بحث حول فرشته و اهریمنAngles&Demones) )است. 🔷 فرضیه زمین محوری ارسطویی و بطلمیوسی مورد قبول و حمایت کلیساست و کسی را یارای مقابله با آن یا حتی بر زبان آوردن غیر آن نیست. اما به تدریج عقاید ملایمی ابراز می گردد. 🔶 یک هزاره بعد فیلسوف فرانسوی، جین بوردیان(Buridan) در قرن سیزدهم سعی دارد تا آموزه های کلیسا را با افکار ارسطو نزدیک سازد. به قسمتی از توضیحاتی که بر کتاب ارسطو نگاشته است توجه نمایید: 🔷 «باید متوجه بود به خاطر آموزه های مذهب ما، که خدا این دنیا را آفرید، طبیعتاً پذیرش وجود دنیای دیگر امکان ندارد و فقط صحبت راجع به آن مقدور است. اما خدای خالق این دنیا می تواند دنیاهای دیگری را هم ساخته باشد.» وی معتقد است که خداوند خالق زمین دنیاهای دیگری را نیز بر مبنای سایر عناصر اربعه یعنی آب، آتش و هوا خلق نموده است. 🔶 ویلیام اهل اوکام (William of Ockham) از معاصران بوردیان است که در نقد و تفسیر افکار ارسطو از بوردیان جلوتر می رود. او ابراز داشته بود که عناصر هر دنیایی به «محل طبیعی» خود در دنیای خود بازمی گردد و خداوند در این جریان دخالتی ندارد. 🔷 ویلیام اوکامی ابتدا از چندگانه گرایی حمایت نمود اما در بلند مدت به منتقدین درجه اول چندگانه گرایی تبدیل گشت چون معتقد بود که در هیچ جایی از کتاب مقدس نه از دنیاهای دیگر و نه از خلقت انسان در هیچ جای(دنیای) دیگری بحث نشده است. 🔶 نیکول اورسم(۱۳۲۵-۱۳۸۲، Oresme) با تفسیری متفاوت از دیدگاه محل طبیعی ارسطو، تلاش نمود تا مجدداً زمینه را برای چندگانه گرایی محیا نماید. 🔷 دیدگاه نیکولاس (۱۴۰۱-۱۴۶۴، NicholasCusa) از اهالی کوسا در قرن پانزدهم معروف است. او می دانست که زمین حول محورش می چرخد، فضا بی نهایت است و خورشید ستاره ای مانند دیگر ستارگان است. 🔶 وی نیز بر مسکونی بودن دیگر دنیاها صحه می گذارد: «حیات، به گونه ای که بر روی زمین وجود دارد به شکل بشر، حیوانات و گیاهان، اجازه دهید فرض کنیم در شکل های متمایزی در منظومه شمسی یا سایر منظومه ها خلق شده است . . . در خصوص ساکنین آن سیارات هیچ استانداردی برای ارزیابی ایشان وجود ندارد. 🔷 شاید موجودات خورشیدی بر روی خورشید در حال زندگی اند، درخشان و دارای خرد و ماهیتشان به نحوی است که از ساکنین ماه، که ممکن است عقب افتاده تر باشند، معنوی تر هستند.» 🔶 ویلیام وریلانگ(۱۴۶۳، Vorilong) بر این عقیده بود با وجودی که خداوند توان خلق دنیاهای ذی حیات بسیار دارد اما در حقیقت چنین کاری نکرده است: «اگر پرسیده شود که در دنیاهای دیگر نیز انسان وجود دارد و آیا مانند آدم مرتکب عصیان گشته اند❓من می گویم خیر، زیرا آنها در گناه زندگی نمی کنند و ارتباطی با آدم ندارند . . . 🔷 اگر پرسیده شود که آیا مسیح بعد از بدرود حیات زمینی اش دوباره در دنیایی دیگر متولد شده است❓من می گویم او قادر به چنان کاری است حتی اگر دنیاها بی نهایت باشند، اما برایش مناسب نیست به دنیایی دیگر رود که دوباره باید مرد.» 🔶 بالاخره نیکولاس کوپرنیکوس (۱۴۷۳-۱۵۴۳، Copernicus) خط بطلان بر فرضیه زمین محوری می کشد و فرضیه خورشید مرکزی را ارائه می نماید. شاید در نگاه اول خورشید مرکزی یا زمین مرکزی بودن دنیای انسانی بی ارتباط با حیات فرازمینی به نظر آید. 🔷 اما چنین نیست. در تمام دورانی که فرضیه زمین محوری حاکم شد، از تبعاتش چنین بوده که انسان مهم ترین مظهر آفریده های خداست(خدایان) و بر روی قلب کیهان یعنی زمین زندگی می کند. ♦️ در نتیجه فرضیه زمین مرکزی منجر به این می شود که همه چیز فقط و فقط برای انسان خلق شده است. با تزلزل فرضیه زمین مرکزی، تنها بودن انسان در گستره هستی نیز با چالش روبه رو می گردد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
توهمِ حقیقت چیست ❓🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ریش توت آنخ آمون در حین نظافت موزه مصر در سال ۲۰۱۴ افتاد 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نگاه مختصری به بعضی از انواع سحر و جادو 🔮🔺 قسمت (نهم) 9️⃣ ♦️ « سحر مرصود » و « سحر منثور » و « سحر و جادوی محروق سوزانده شده » به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 🔻🔻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 آیا ما در یک دنیای شبیه سازی شده قرار داریم ❓🔺 قسمت (دوم) 2️⃣ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد ....🔻🔻
نگاهی به سیر تکاملی فرضیه فرازمینی های باستانی 👽🛸🔻 بخش اول (قسمت: هفتم) 7️⃣ ♦️ شاعری ایتالیایی به نام لودوویکو آریوستو(۱۵۳۲، Ariosto) شعری می سراید که در آن یکی از شخصیت ها از طریق ارابه یزدانی، که حضرت الیاس را به مدد گردباد به عرش برد، به ماه سفر می نماید و وقتی به آنجا می رسد مشاهده می نماید که شهرهای آبادی بر روی ماه وجود دارد. 🔷 پس از لوسیان در قرن دوم میلادی، این برای دومین بار است که سفر زمینیان به ماه مطرح می شود و مسافران زمینی آنجا را سرشار از حیات می یابند. 🔶 تنها چند دهه پس از کوپرنیکوس، چندگانه گرایی دوباره جوانه می زند. در این زمینه به عقاید گیوردانو برونو (۱۵۴۸-۱۶۰۰، Bruno) توجه نمایید که در اثرش به نام اندر جهان نامتناهی و دنیاها(۱۵۸۴)- De l’infinito universo e mondi ابراز داشته است: 🔷 «خورشیدهای بی شماری وجود دارند، زمین های بی شماری حول این خورشید ها می چرخند . . . ساکنین این دنیاها در حال زندگیند.» البته وی بر این اعتقاد است که حیات در هر جایی از کیهان در جریان است. 🔶 هم چنین کامپانلای(۱۵۶۸-۱۶۳۴، Campanella) ایتالیایی نیز بر مبنای اکتشافات تلسکوپیک گالیله به صورت گسترده از چندگانه گرایی حمایت نمود. 🔷 گالیله نیز جلگه های ماه را تحت عنوان دریا تفسیر نمود که حتی امروزه نیز به پاس احترام به کارهای ارزشمندش، محققین و اخترشناسان، همان لکه های سیاه رنگ را تحت عنوان دریا نام گذاری نموده اند، مثلاً به جای جلگه آرامش می گویند دریای آرامش. 🔶 کپلر(۱۵۷۱-۱۶۳۰، Kepler) هم استدلالات خاص خود را دارد. وی معتقد است که خدا قمر چهارگانه مشتری را جهت رفاه حال مشتریان خلق نموده است: « ماه ما برای ماست که بر روی زمین زندگی می کنیم و نه برای دنیای دیگری. 🔷 اقمار چهارگانه مشتری نیز برای مشتریان است و نه برای ما. هر سیاره ای با ساکنانش ماه خودشان را دارند . . . ». کپلر در کتاب رویایش (۱۶۳۴)-His Somnium از سفر جوانی ایسلندی به کره ماه البته با کمک مادر ساحرش سخن می گوید. 🔶 در قرن هفدهم رنه دکارت(۱۵۹۶-۱۶۵۰، Descartes) نیز با تجدید نظر در اتمیسم، شامل سیستم منظومه ای سایر ستاره ها، گام بلندی در توسعه چندگانه گرایی برداشت. 🔷 در جهان بینی دکارت، اتم ها نه تنها عصاره بنیادی طبیعت هستند که گردباد(vortex theory) اطراف هر ستاره شبیه منظومه شمسی را تشکیل می دهند. به دلایل مذهبی از بحث درباب اینکه آیا این گردبادها از منظومه های مسکونی دیگر برمی خیزد، اجتناب می ورزد. 🔶 دکارت در نامه ای به پیر چانوت، بی طرفی خود را ابراز داشته است: «من اصلاً چیزی به نام شگفتی جلوه خدا در موجود زمینی ندیده ام . . . وگر چه من از این استنباط نمی نمایم که در ستارگان یا هر جایی موجودات هوشمند وجود دارند، همین طور هیچ سندی نیافته ام که آنها وجود ندارند . . .». همین ابراز دیدگاه هم کافی بود چون بعد از مرگ دکارت، کلیسا کتابهایش را ممنوع نمود. 🔷 چند سال پس از کپلر یعنی در سال ۱۶۳۸، نویسنده ای به نام فرانسیس گادوین(Godwin) اهل انگلیس در کتابی به نام مردی در ماه- In The Man in the Mooneنیز از سفر به ماه داستان می سازد. 🔶 البته تا این زمان هنوز بشر بر این عقیده است که در فاصله بین کرات هوا وجود دارد. لذا گونزالز، شخصیت داستان با استفاده از ارابه ای که توسط چند پرنده به نام گانساس (Gansas= شبیه به نوعی غاز) پرواز می کرد، به ماه سفر می کند. 🔷 در سال ۱۶۴۰، جان ویلکینز تحت تاثیر داستان گادوین درباره امکان وجود حیات در ماه و سفر به آن کره قلم فرسایی می نماید. او در آثارش ابراز داشت که چرا بشر نباید یک روز وسیله ای برای سفر به ماه اختراع نماید. 🔶 ویلکینز ماه پیمای مد نظرش را ارابه پرنده نامیده بود. وی این افکار را در جامعه پادشاهی لندن و در حضور افرادی مانند رابرت بویل و کریستوفر رن مطرح نموده و به بحث می نشست. 🔷 دی برگراک(۱۶۵۶، Bergerac) نیز دوباره گونزالز، مسافر ماه از شخصیت های داستان های گادوین را به صحنه می آورد. او حتی ایده های تازه ای در خصوص پیشران های هوایی و فضایی درباره راکت و رمجت(ramjet) را مطرح می نماید. ♦️ دو سال بعد پیر بورل(۱۶۵۸، Borel) رساله جدیدی در حمایت از چندگانگی دنیاها نوشت. این رساله از اولین آثاری است که تاثیر قابل توجهی بر روی متفکرین چندگانه گرایی قرن هفدهم گذارد. بورل در بستر فلسفه لوکرتوس و دکارت کار می کرد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نگاهی به سیر تکاملی فرضیه فرازمینی های باستانی 👽🛸🔻 بخش اول (قسمت: هشتم) 8️⃣ ♦️ در همین اوان درخصوص نحوه تفسیر مشاهدات تلسکوپیک از ماه بین دو گروه مشاجره در می گیرد. گروه اول به سردمداری هولیوس (Hevelius) نقشه ماه را به گونه ای ترسیم نمودند که حتی دریاها و نواحی مسکونی را نیز نشان می داد. 🔷 اما گروه دوم به رهبری ریکویلی (Riccioli) در نقطه مقابل این تفکر بودند تا جایی که ریکویلی بر روی نقشه ترسیمی خود از ماه نوشت: «هیچ انسانی بر روی سطح ماه زندگی نمی کند». 🔶 هویگنز(۱۶۲۹-۱۶۹۵، Huygens) فیزیکدان و اخترشناس هلندی ادله معتبری در رد امکان وجود حیات بر روی ماه ارائه می نماید. اما وی خود یکی از چندگانه گرایان است و حدسیات جدیدی در زمینه ی دنیاهای نجومی دیگر، ساکنین و تولیدات آنها زده است که در کتابی سه سال پس از مرگش به چاپ رسید. 🔷 وی مشاهدات تلسکوپیک مربوط به سطح مشتری را به اشتباه ابر ناشی از بخارهای آب فرض نموده و شواهدی از وجود حیات دانست. 🔶 فیلسوف معروف انگلیسی، جان لاک (۱۶۳۲-۱۷۰۴،Locke) با هشدار به این که انسان اشرف مخلوقات نیست، در عصر روشنگری می گوید: « برای دانایی، توانایی و عظمت خداوند بهتر است فکر کنیم که ستاره های ثابت خورشید مانند دارای سیاره های پرجمعیت مشغول گردش به دورشان هستند تا این که فکر کنیم آنها فقط برای تفحص و کنجکاوی ما ساخته شده اند». 🔷 چندگانه گرایی در حال غالب شدن است. برنارد دی فونتنل(۱۶۵۷-۱۷۵۷، de Fontenelle) از هجونویسانی است که با شوق و ذوق بر فلسفه اتمیسم دکارت صحه گذارده و از آن برای استدلال در رابطه با حضور حیات در هرجایی از منظومه شمسی حتی وجود سیارات مسکونی در اطراف سایر ستاره ها استفاده نمود. وی بزرگ ترین مدافع چندگانه گرایی در قرن هفدهم است، نه از جهت شهرت علمی بلکه به خاطر کارهای ادبیش. 🔶 ولتر وی را بزرگ ترین نابغه عصر لویی چهاردهم می نامد. او در نشر دانش میان عوام موفقیت قابل توجهی داشته است. دیوید دارلینگ معتقد است فونتیل به خوبی درک کرده بود که ادعاهای عجیب درباب حیات فرازمینی فروش خوبی دارد( جمیز کامرون نیز با فیلم آواتار (۲۰۰۹) این ادعا را ثابت نموده است). 🔷 کتاب وی تحت عنوان مباحثی در باب چندگانگی دنیاها (۱۶۸۶)-Entretiens sur la pluralité des mondes اثر مهم آن دوران بود که در خصوص چندگانه گرایی و کیهان شناسی جدید کوپرنیک صحبت می نماید. 🔶 فونتیل در کتاب مذکور، اندر باب زندگی ساکنین ذحل این گونه می گوید: « با بدبختی زندگی می کنند . . . ظاهراً خورشید برای ایشان ستاره کم فروغی است که روشنایی و گرمایش در چنان فاصله دوری نباید خیلی ضعیف باشد . . .» 🔷 این تفکر که بیشتر سیاره ها و ستاره های خارج از منظومه شمسی مسکونی هستند، توسط دانشمندانی مانند لاپلاس(۱۷۴۹-۱۸۲۷، Laplace) به صورت ضمنی پذیرفته شده بود. 🔶 لاپلاس معتقد بود که ستارگان از سرد شدن تدریجی گازها شکل گرفته اند، سیاره ها گام بعدی در فرایند تکاملی ستارگانند و بسیاری از ستارگان سیستم منظومه ای دارند[در نتیجه ستارگان با سیستم منظومه ای لابد که مانند منظومه شمسی دارای یک زمین هم هستند]. 🔷 ناپلئون بناپارات پس از خواندن کتاب مکانیک نجومی، از لاپلاس درباره فروگذاری از توجه به خدا پرسیده بود. لاپلاس پاسخ داده بود که: « جناب، من به چنان فرضیه هایی نیاز ندارم». 🔶 دانشمند و عارف سوئدی، سوئدنبرگ(۱۶۸۸-۱۷۷۲، Swedenborg) با دیدن مجموعه ای از رویاهای عجیب در سال های ۱۷۴۳-۱۷۴۵، مجاب می شود که با او تماس گرفته شده است و وجود دنیاهای مسکونی بی شماری را در عالم رویا برایش توضیح داده اند. ♦️ سوئدنبرگ را باید تماس گرفته شده ای(Contactee) زودتر از موعد نامید. در اثری به نام آرکانای آسمانی از سفر دیداری به زهره صحبت نموده و می گوید که دارای دو نژاد است، یکی اشراف زاده و انسان صفت و دیگری ظالم و سبع، اما مریخیان شریف ترین ساکنان منظومه شمسی هستند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
حمام « نرون » 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ربایش گوزن توسط بشقاب پرنده ۱۹۹۹ 👽🛸🔺 قسمت ( نوزدهم) 9️⃣1️⃣ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد ....🔻🔻
♦️« مامور کردن یک جن برای ایفای یک وظیفه » و « تشخیص مشکلات ماورائی » 🔮🔺 قسمت (پایانی) 🔟 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 آیا ما در یک دنیای شبیه سازی شده قرار داریم ❓🔺 قسمت (پایانی) 3️⃣ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نگاهی به سیر تکاملی فرضیه فرازمینی های باستانی 👽🛸🔻 بخش اول (قسمت: نهم) 9️⃣ ♦️ ویلیام هرشل(۱۷۳۸-۱۸۲۲، Herschel) که کاشف اورانوس و قمرهایش و قمرهای ذحل است، نیز مسکونی بودن ماه برایش قطعی است و همانند اسحاق نیوتن معتقد است که درون خورشید نیز حیات هوشمند وجود دارد! از نظر این دو دمای درون خورشید سرد و معتدل است. 🔷 هرشل می گوید: «به نظر می رسد خورشید چیزی بیشتر از یک سیاره برجسته، بزرگ و درخشان نباشد . . . همانند سایر دنیاهای منظومه شمسی است . . . ما را به سمتی سوق می دهد که فکر کنیم مسکونی است . . . با موجوداتی دارای اورگانیزم های تطبیق یافته با شرایط خاص چنان دنیایی.» 🔶 در رصدهایی که از مریخ داشته است به این نتیجه رسید که نقاط روشن در قطب های مریخ قطعات یخ است، نقطه های تیره دریاست و نواحی زرد رنگ روشن هم دشت های بیابانی است. از نظر هرشل احتمالاً شرایط مریخیان باید از بسیاری جهات مشابه ما باشد. 🔷 سیاستمدارانی مانند جان آدامز(۱۷۳۵-۱۸۲۶،Adams) نیز مدافع چندگانه گرایی بودند. آدامز با هرشل انگلیسی در تماس بوده و می گوید: « اخترشناسان به ما خواهند گفت . . . نه تنها سیارات و اقمار منظومه شمسی، بلکه تمام دنیای در گردش به دور ستارگان ثابت مسکونی هستند . . . ». 🔶 توماس جفرسون رئیس جمهور آمریکا بعد از آدامز نیز حامی چندگانه گرایی بود. در کتاب خانه شخصی وی کتاب های دی فونتیل و هویگنز مشاهده شده است. 🔷 لالاند(۱۷۳۲-۱۸۰۷، Lalande) یهود فرانسوی در سال ۱۷۹۲ بر آن است تا چندگانه گرایی را با مسیحیت آشتی دهد چون معتقد است که عظمت خداوندی با حضور حیات در سایر سیاره ها افزایش می یابد: 🔶 «اگر اعمال او نشان دهنده قدرت اوست، آیا مخلوقی را توان ارائه ایده ای باعظمت تر و والاتر است❓ما هزاران ستاره را با چشم غیر مسلح می بینیم، یک تلسکوپ معمولی تعداد بیشتر از این تعداد را در یک محدوده از آسمان نشان می دهد . . . از پشت تلسکوپ انبوهی از دنیاهای جدید بی نهایت بزرگ تر دیده می شود». 🔷 روح استدلال لالاند همان بحثی است که نهایتاً منجر به ارائه معادله فرانک دریک در دهه ۱۹۶۰ گردید. اما لالاند در نهایت منکر وجود خدا گشته و با بی اعتقادی دار فانی را وداع می گوید. 🔶 در سال ۱۷۸۳، با اختراع بالن آشکار می گردد که انسان قادر نیست در ارتفاعات بدون تجهیزات تنفس مصنوعی زنده بماند. از این دوران به بعد بشر به این نتیجه می رسد که سفر به ماه به این سادگی ها ممکن نیست. اما چه کسی را یارای بستن بال پرواز آمال و تخیل بشری است. 🔷 دیوید بروستر(۱۷۸۱-۱۸۶۸، Brewster) فیزیکدان اسکاتلندی، شاخه ی مصالحه ناپذیری از چندگانه گرایی را طراحی نمود تا جلال کیهان خداوندی را نشان دهد. 🔶 وی می گوید که هر ستاره برای خودش منظومه ای دارد درست مثل منظومه شمسی، تمامی سیاره های هر منظومه مسکونی است، حتی خورشید و ماه آن. 🔷 اما در این میان متفکرینی هم بودند که ابتدا معتقد به چندگانه گرایی بوده اند اما چرخش ایدئولوژی داشته اند و در نهایت آن را رد نموده اند. ویلیام هیول(۱۷۹۴-۱۸۶۶، Whewell) از این دسته است. 🔶 این فیلسوف انگلیسی در سال ۱۸۲۷ می گوید: «زمین . . . یکی از بین چندین دنیاست . . . با شباهت هایی بینشان که حاکی است . . . از [آن که آنها نیز مسکونی باشند با] انبوه مردم . . . موجودات . . .». 🔷 یا در کتاب اخترشناسی و فیزیک عمومی(۱۸۳۳) بیان می دارد: «[ستاره ها] . . . ممکن است دارای سیاره هایی باشند که حولشان در گردشند و این ها ممکن است میزبان گیاهان و حیوانات و حیات هوشمند باشند. بنابرین امکان دارد که ما دنیاهایی در هستی داشته باشیم در حالی که هیچ کس نمی تواند تعدادشان را بشمارد و یا تنوع آن ها را برآورد نماید». 🔶 اما هیول در دهه ۱۸۵۰ چشم بصیرت خود را باز نموده و با به چالش کشیدن تمامی تصورات بی پشتوانه چندگانه گرایان، منکر چندگانه گرایی گشت. در دست نوشته ای به نام اخترشناسی و مذهب می گوید: ♦️ «خداوند در تاریخ انسانی به روش خاصی و دلایل شخصی دخالت مستقیم دارد». چنین رویه ای از سوی هیول باعث اختلال موقت در روند رشد مسئله حیات فرازمینی و هوشمند گردید. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نگاهی به سیر تکاملی فرضیه فرازمینی های باستانی 👽🛸🔻 بخش اول (قسمت: دهم) 🔟 ♦️ ژول ورن فرانسوی در کتاب از زمین به ماه(۱۸۶۵)- From the Earth to the Moonو دنباله های آن از سفر سه مرد و دو سگ به ماه می نویسد که با کپسولی مخصوص انجام می گیرد. 🔷 مصداق این داستان یک سده بعد، ماموریت آپولو ۸ و آپولو ۱۱ در دهه ۱۹۶۰ است. 🔶 در تمام این دوران به دلیل عدم دسترسی به داده های علمی دست اول، بحث درباب چندگانه گرایی بیشتر ریشه فلسفی و دینی دارد و در یک جمع بندی منصفانه باید گفت که به تخیلاتی کودکانه می ماند. 🔷 اما با گسترش این تفکر در میان جوامع بشری، علاوه بر فلاسفه و الهیون، اخترشناسان و زیست شناسان نیز در این زمینه به بررسی و ابراز نظر پرداختند. 🔶 پروکتور(۱۸۳۷-۱۸۸۸، Proctor) اخترشناس انگلیسی، یک از تاثیرگذارترین مفسرین در عرصه حیات سایر دنیاها در دوران خود محسوب می گردد که فقط فلاماریون توانست از او پیشی گیرد. 🔷 پروکتور به خاطر ورشکستگی بانکی که در آن سهم داشت، از لحاظ مالی ناتوان گردید و برای بگذران زندگی قلم می زد. در نظر پروکتور اصل بر این است که هر سیاره مسکونی است مگر این که خلاف آن اثبات شود. اما وی در تلاش بوده که با تکیه بر یافته های دانشمندان تا آن زمان داستان بنگارد. 🔶 برای مثال بر مبنای کارهای هرشل می گوید: «ما تشخیص داده ایم که در مریخ شرایط حاکم بر زمین ما حکم فرماست، زمین و آب، کوه و دشت، ابری و آفتابی، باران و یخ، برف، رودخانه و دریاچه، اقیانوس و باد، اما بدون اعتقاد به وجود اشکالی از حیات، آیا تمام این ها عبث نیستند❓ . . .» 🔷 فلاماریون(۱۸۴۲-۱۹۲۵، Flammarion)، اخترشناس فرانسوی، یکی از اصلی ترین طرفداران چندگانه گرایی در نیمه دوم قرن نوزدهم است. اولین کتابش با نام چندگانه گرایی دنیاهای مسکونی(۱۸۶۲)-Sur la Pluralité des Mondes habités با موفقیت شایانی روبه رو گردید به گونه ای که در بیست سال اول، ۳۳ بار تجدید چاپ شد. 🔶 فلاماریون و روزنی(۱۸۵۶-۱۹۴۰، Rosny) از اولین کسانی هستند که اذعان داشته اند حیات خارج از زمین کاملاً بیگانه است و نباید آن را دگرگونی آفریده های زمینی دانست. 🔷 روزنی تحت تاثیر افکار لامارک درباب حیات بیگانه بوده و در اثرش با نام گونه ها(۱۸۸۷)- Les xipéhuzبرای اولین بار است که از ورود موجودات ترسناک بیگانه ای به زمین در دوران ماقبل تاریخ بحث می شود. 🔶 پس از سفر لوسیان در قرن دوم میلادی به ماه ، آریوستو در سال ۱۵۳۲، کپلر در سال ۱۶۳۴، گادوین در سال ۱۶۳۸، ویلکینز در سال ۱۶۴۰، دی برگراک به سال ۱۶۵۶، ژول ورن ۱۸۶۵ و سفرهای سوئدنبرگ در سال های ۱۷۴۳- ۱۷۴۵ به ناهید و بهرام، اکنون روزنی(۱۸۸۷) از سفر موجوداتی ترسناکی به زمین در دوران ماقبل تاریخ سخن می راند. 🔷 سال ۱۸۸۷ و ۱۸۸۸را به خاطر باید سپرد چون موعد برگشتن ورق فرارسیده است. روزنی همچنین در دو اثر بعدیش نیز از گونه های حیات عجیب و غریب صحبت می نماید. 🔶 او در دو کتاب « کشتیرانان بی نهایت » و «فضانوردان » از سفر انسان هایی به سیاره مریخ صحبت می نماید که در آنجا با زنانی مریخی شش چشم، سه پا، نجیب و صلح طلب روبه رو می شوند . . . 🔷 فلاماریون نیز نشان می دهد که تمام شرایط حیات حداقل در تعدادی از سیارات هستی مهیاست و حتی ممکن است که مطلوب تر از شرایط زمین باشد. 🔶 استدلالات وی و مشاهدات آن زمان باعث گردید تا بعضی از علاقمندان اعلام نمایند که حیات هوشمند باید در دنیایی غیر از زمین نیز وجود داشته باشد. 🔷 در کتاب چندگانه گرایی دنیاهای مسکونی نوشته فلاماریون می خوانیم:«به نظر می رسد در چشمان نویسندگانی که درباب آن موضوع قلم می زنند، زمین قسمتی از هستی است و ساکنان زمین نوعی از سکنه های آسمانی هستند. ♦️ اما از آنجا که ماهیت دیگر سیارات واقعاً متنوع است، به احتمال زیاد باید محیط اطرافشان و شرایط حیات در آنها متفاوت باشد، لذا نباید به سهولت پذیرفت که شرایط حاکم بر خلقت آفریده ها در سایر سیارات مشابه زمین است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نگاهی به سیر تکاملی فرضیه فرازمینی های باستانی 👽🛸🔻 بخش اول (قسمت: پایانی) 1️⃣1️⃣ ♦️ اشخاصی که درباره حیات فرازمینی مطلب نگاشته اند، مقید به این تفکر بوده اند که حیات فرازمینی نیز از شرایط حیات زمینی برخوردار است، پس در اشتباهند.» 🔷 فلاماریون در سال ۱۸۹۲ می گوید: « احتمال حضور زندگی نژادی قدیمی تر بر روی مریخ زیاد است . . . نوسانات قابل توجه در شبکه مسیرهای آب گواهی است بر زندگی پویا در این سیاره . . . از آنجا که قدمت مریخ بیش از زمین است، امیدوارم مریخیان عاقل تر و پیشرفته تر باشند». 🔶 وی هم چنین در معروف ترین اثرش با نام اخترشناسی عمومی(۱۸۹۴) یک فصل را به حیات بر روی کره ماه اختصاص می دهد و در فصل حیات مریخ می گوید: «تقریباً مشابه زمین [با] آب، هوا . . . بارش های رگبار، جویبار، چشمه . . . آنجا مطمئناً محیطی با اختلاف جزئی نسبت به محل سکونت ماست.» 🔻 فلاماریون با سبک علمی –رومانتیک شروع نمود و زمانی که دست از نوشتن می کشید سبکش به رمان علمی تغییر یافته بود. نتیجه تفکرات فلاماریون در سه قانون خلاصه می شود: 1️⃣ نیروهای متنوعی که در آغاز سیر تکامل فعال بوده اند، باعث تولد گونه های متنوعی از موجودات در دنیاهای مختلف، به صورت ارگانیک یا غیر ارگانیک شده اند. 2️⃣ موجودات دارای روح از ابتدا مطابق اشکال ارگانیکی هم سو با حالت فیزیولوژیکی هر یک از سیارات به وجود آمده اند. 3️⃣ نوع مردم دنیاهای دیگر متفاوت از مردم دنیای ماست، هم در سازمان داخلی و هم در شکل ظاهری. 🔶 معاصر با فلاماریون فرانسوی، جرج هربرت ولز(۱۸۶۶-۱۹۴۶، Wells) انگلیسی است که به شدت تحت تاثیر داروینیست معروف توماس هاکسلی است. وی طی دهه ۱۸۸۷-۱۸۹۶ با مقالات متعددی به دیدگاه اشرف مخلوقات بودن انسان می تازد. 🔷 در عرصه حیات فرازمینی نیز آثاری برجای می گذارد که به موفقیت های قابل قبولی دست می یابد. در این زمینه اولین بار بر منبای مشاهدات ژاوله از روشنایی لبه جنوبی مریخ، مقاله ای به نام «هوش بر روی ماه- Intelligence on Mars» را نگاشت که در آن اظهار داشته بود روشنایی مذکور تلاشی از سوی مریخیان برای ارتباط با ماست. 🔶 در مورد مریخیان می گوید:« در ظاهر و عملکرد، در عادات و ساختار باید متفاوت از آفریده های زمینی باشند . . . ». یک سال بعد در کتاب جنگ دنیاها- The War of the Worlds استعدادش در این زمینه کاملاً شکوفا می گردد. 🔷 ولز در آثار موخرش از تنوع اشکال حیات فرازمینی مثلاً حیات مبتنی بر سیلیکون در کتاب مبانی دیگر حیات یا رمان اولین مردان در ماه صحبت نموده است. البته ژولیوس اشینر را باید اولین کسی دانست که در سال ۱۸۹۱ درباره حیات مبتنی بر سیلیکون بحث نمود. ♦️ همین طور که می دانیم حیات زمینی مبتنی بر کربن است. علاوه بر ولز، نویسنده چیره دستی دیگر به نام جرج گریفیث(Griffith) نیز در بهبوهه ۱۹۰۰ آثار پرفروشی درخصوص حیات فرازمینی خلق نمود. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
آرشیوی از رنگ‌های بسیار نادر در دانشگاه هاروارد 🌈🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
چرا آسمان شب در هر جهتی مانند خورشید درخشان نیست🎇🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
چه عاملی باعث ندیدن انحرافات و زشتی های سرکرده فرقه و یا لیدر شبه معنوی است ⁉️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نگاهی به سیر تکاملی فرضیه فرازمینی های باستانی 👽🛸🔻 بخش دوم (قسمت: اول) 1️⃣ 🔻از بلاواتسکی تا پاولز و برگیر 🔷 در برهه ای که روزنی و فلاماریون مشغول بیان دیدگاه های خود درباب حیات فرازمینی در قالب داستان تخیلی یا تخیلی- علمی هستند و هنوز نوبت به امثال ولز و گریفیث نرسیده است، کتابی به شدت فلسفی توسط شخصی به نام هلنا بلاواتسکی به چاپ می رسد. 🔶 هلنا بلاواتسکی (۱۸۳۱-۱۸۹۱، Blavatsky)، بنیان گذار مکتب تئوصوفی، در معروف ترین شاهکار تئوصوفی، جلد دوم کتاب دکترین راز(۱۸۸۸)- The Secret Doctrine، به عقاید فیلسوفان یونانی در خصوص حیات در سایر سیارات اشاره نموده و از این تفکر که اجداد باستانی دانش دست اولی از حقیقت وجودی فرازمینی ها داشته اند، حمایت می نماید. 🔷 وی اظهار می دارد موجودات بی شمار ساکن کیهان ممکن است که زمین را کنترل نموده یا آن را تحت تاثیر قرار داده باشند. وی همچنین به موجودات غیرمادی که مامن آن ها کره ماه بوده و به ایجاد حیات متافیزیکی بر روی زمین یاری رسانده اند، اشاره می کند. ♦️ اما برای او هرگونه دخالت بیگانگان در تاریخ حماسی تکامل و پیشرفت معنوی مجموعه ای از آفریده های زمین که از لجن اولیه تا آریان های حاکم بر اقلیم های گمشده مانند هایپربوریا، لموریا و آتلانتس رشد نمودند، امری فرعی محسوب می گردد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نگاهی به سیر تکاملی فرضیه فرازمینی های باستانی 👽🛸🔻 بخش دوم (قسمت: دوم) 2️⃣ ♦️ جهان از نظر بلاواتسکی زنده ای هوشیار است که فقط منتظر است تا به بشر در عبور از هزاره ها یاری رساند. گفته های بلاواتسکی کاملاً متفاوت از جریان حاکم بر اذهان عوام و خواص غربی در آن زمان( دو دهه آخر قرن نوزدهم) است. 🔷 اگر روزنی یک سال زودتر از ورود موجوداتی انسان نما به زمین در عهد عتیق سخن گفت، اما وی یک رومان نویس است و در دنیای خیالی داستان هر چیزی اتفاق می افتد و نیاز به دلیل منطقی ندارد. 🔶 اما بلاواتسکی یک فیلسوف است و دستاویزهایی برای ادعایش دارد مثلاً سایت های عظیم سنگی باستانی از جمله تمدن منقرض شده جزیره ایستر. 🔷 بلاواتسکی به مادی بودن ساکنین سایر دنیاها اعتقادی ندارد چه رسد به این که انسان باشند یا نباشند. او برای اولین بار به صورت غیر مستقیم مدعی است که ما حاصل نبوغ ایشان هستیم. اظهاراتش به هیچ وجه بوی شوخی نمی دهد که بالعکس بسیار جدی و مصر است. 🔶 بلاواتسکی در کتاب دکترین راز جلد دوم: «اولین نسل بشر صرفاً پنداره بودند، از پدارنی که خود از متقدمین بودند، یا پیشرفته ترین وجودهایی از یک کره پایینی پیشین، پوسته آن اکنون ماه ماست. اما همین پوسته نیز کاملاً بالقوه است برای این که زمین را بوجود آورده است، این شبه ماه است که از طریق قرابت مغناطیسی خواستار شکل دهی اولین ساکنانش است، هیولاهای ماقبل انسان. 🔷 همین جا باید اضافه نمایم که کارهای بلاواتسکی گسترده تر از آن است که جهت ادای دین یا رسومات مقاله نویسی، به بردن نامی از او اکتفا شود، لذا این که وی را فقط موسس مکتب تئوصوفی بنامیم، هم در حق خودش و هم در حق بشریت امروز ظلم کرده ایم. 🔶 در قرن نوزدهم تمدن بین النهرین و مصر هنوز در حال واکاوی است ولی مدت هاست که تعالیم سری در بین النهرین فراموش شده و در مصر نیز تقریباً منزوی است. 🔷 در واقع با مبعوث شدن محمد ابن عبدالله (ص) به پیامبری و شکست های پی در پی شیطان از او، آخرین شیرازه های آیین های رازآلود در بین النهرین و حتی خاورمیانه از هم پاشیده است. 🔶 ایران ویژگی های لازم را برای ایفای این نقش محوری ندارد، در نتیجه محور جریانات الحادی به هندوستان و تبت منتقل می شود که در آنجا تا به امروز به حیات خود ادامه داده است. 🔷 بلاواتسکی که به این قضیه به خوبی واقف بود، سفرهای متناوبی به هند، تبت و حتی مصر داشته، مدتی در هند و تبت اقامت گزید، کاملاً با اعمال رمال ها و مرتاض ها آشنا شد و مدیتیشن ها و ریاضت های مذهبی- روحانی اقشار مذهبی را تحت عناوین مختلف فرا گرفت. 🔶 در بیوگرافی وی خبری از سفر به بین النهرین و یا ایران نیست، چون این نواحی در دوران حیات وی تحت تملک اسلام بوده و دوره اخیر شکوفایی فقه شیعه(قدرتمندترین و پویاترین مذهب فعلی جهان که هیچ مکتب، مذهب، کیش، آیین و تشکیلات الهی یا شیطانی را تا به حال یارای مقابله با آن نبوده و نخواهد بود) شروع شده است. 🔷 حداقل چند قرن می شود که تصوف و صوفی گری از محور توجهات در ایران خارج شده است. او حتی با متون مقدس زرتشتیان مانند وندیداد آشنایی دارد و در تلاش است تا « آیریانم وئجو –محلی که ادعا می شود طبق ترجمه های اوستا، سکونتگاه اولیه آریایی هاست» را بیابد. 🔶 شکی در آن نیست از جمله مفاهیمی که بلاواتسکی در شرق آن را دریافت، مفهوم موجود غیرمادی است، همان هایی که در ماه زندگی می کردند و بعد متافیزیکی را به انسان زمینی هدیه داده اند، موجودات برتر و بالاتری هستند و طی دوران کودکی بشریت را حفاظت کردند. 🔷 بلاواتسکی در کتاب فوق الذکر، بخش منشا انسان، از امکان حیات در دنیاهای دیگر می گوید و بحث می نماید باستانیان از موجودات روحانی پیشرفته ای مطلع بوده اند که ساکن کراتی مانند ماه و زهره بودند. ایشان از زمین بازدید داشته اند و به تکامل بشری کمک کرده اند. 🔶 آیا این تفکرات همان شیرازه فرضیه فضانوردان باستانی نیست که به اریک فون دانیکن نسبت داده اند❓ ♦️ اینها صرفاً شمه ای از بیانات بلاواتسکی در جلد دوم کتاب دکترین راز است که سال ۱۸۸۸ به طبع رسیده است(یک سال پس از طبع کتاب گونه ها اثر روزنی فرانسوی). وی در این کتاب پارادایم فکری خود در خصوص کیهان و انسان را ابراز می دارد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
مجازات جایگزین درنمایشنامه های رو باستان 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
لات بت معروف عربستان 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2