eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
انحراف صوفیه در اعتقاد به امام عصر (عج)👆 #صوفیه #اباحی_گری #شطح_گویی_صوفیان #شاهد_بازی_صوفیه #رقص_سماع #وحدت_وجود #ریاضتهای_شیطانی #فرقه_سازی_دراسلام #بدعت_در_دین #پرستش_انسان #پرستش_جن_شیطان #وحدت_وجود #مدعیان_دروغین #ادعاهای_عجیب #فرقه_های_عجیب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
انکار خداوند، در آیین بودا 👹👆 #عرفان_های_کاذب #عرفان_های_نوظهور #ادعاهای_عجیب #مدعیان_دروغین #انسان_محوری #انسان_گرایی #اومانیسم #اباحی_گری #آتئیسم #تناسخ #پرستش_جن_شیطان #فرقه_های_عجیب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
شبه‌جنبش‌های معنوی چه تفاوت های با فرقه دارد⁉️👹👆 #عرفان_های_کاذب #عرفان_های_نوظهور #انسان_محوری #انسان_گرایی #اومانیسم #اباحی_گری #آتئیسم #پرستش_جن_شیطان #فرقه_های_عجیب 📝 اینجا بخوانید👇 👇 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
شبه‌جنبش‌های معنوی چه تفاوت های با فرقه دارد⁉️👹👆 #عرفان_های_کاذب #عرفان_های_نوظهور #انسان_محوری #انس
شبه‌جنبش‌های معنوی چه تفاوت های با فرقه دارد ⁉️👹 قسمت (اول)1️⃣ 🔷 شبه‌جنبش‌های معنوی در ابتدا به عنوان فرقه تلقی می‌شدند. فرقه نوعی بار مفهومی منفی دارد که اختلاف، تفرقه و هنجارشکنی را تداعی می‌کند. در قلمرو مسائل دینی و معنوی، فرقه‌ها اعتقادات عمومی را پشت سر می‌گذارند و سنت‌های مقبول را در هم می‌شکنند.[1] 🔶 اما بسیاری از شبه‌جنبش‌های معنوی، خود را دینی ارزیابی نمی‌کنند و نمی‌توان آن‌ها را با چارچوب‌های دینیِ مشخص سنجید و چنین گفت که آن‌ها از برخی اصول اسلام یا برخی اصول مسیحیت عدول کرده‌اند. همچنین جنبه‌های جدایی‌طلبانه‌ای که معمولا در فرقه‌های مذهبی دیده می‌شود، در بسیاری از آن‌ها وجود ندارد، بلکه برعکس می‌کوشند خود را در چارچوب جامعه تعریف کنند. 🔷 مارگارت تالر سینگر، پیشرو در تحلیل آسیب‌شناسی فرقه‌هاست و می‌کوشد با رویکردی روان‌شناختی و جامعه‌شناختی مفهوم فرقه را تعریف کند. ویژگی‌هایی که او برای یک فرقه توضیح می‌دهد، از این قرار است:[2] 🔹 رهبری مستبد؛ 🔹ساختار سلسله مراتبی قدرت؛ 🔹 مغزشویی یا استفاده از تکنیک‌های مجاب‌سازی. 🔶 این سه ویژگی در مجموع می‌تواند معرّف یک فرقه باشد. فقدان هرکدام از آن‌ها موجب خروج موضوع از تعریف فرقه می‌شود. در این میان ویژگی سوم از اهمیت بیشتری برخوردار است. سینگر به موضوع مجاب‌سازی یا مغز‌شویی به تفصیل پرداخت و هفت راه‌کار برای انجام عملیات مغزشویی معرفی کرد: 1️⃣ فریب: از طریق آراستن ظاهر فرقه و پنهان نگه‌داشتن عملکردها و اعتقادات واقعی، افراد را می‌فریبند و به فرقه جذب کنند. 2️⃣ ویژه‌سازی: القای رهبران فرقه به اعضا که تنها در تشکیلات آن‌ها و با اطاعت از دستورهای آن‌ها نجات می‌یابند. 3️⃣ ایجاد ترس: ترس همیشگی اعضا از رهبر فرقه و تشکیلات؛ زیرا رهبر مدعی اقتدار مستقیم از جانب خدا برای کنترل تقریبا تمام شئون زندگی فرقه است و افراد حق اعتراض و پرسش ندارند. 4️⃣ بمب‌باران عشق و کنترل روابط: برای هر عضو جدید، به سرعت دوستانی انتخاب می‌کنند و به تدریج به او می‌فهمانند که مخالفت با فرقه سبب از دست‌دادن تمام دوستان تازه‌اش می‌شود. از سوی دیگر سعی می‌کنند ارتباطات گذشته فرد را با دوستان و حتی خانواده قطع کنند. 5️⃣ کنترل اطلاعات: به عضو فرقه تلقین می‌کنند که مطالب و اطلاعات خارج از فرقه، غیرواقعی و شیطانی است و فقط باید به آن‌چه در فرقه فرا می‌گیرد، اعتماد کند. 6️⃣ ساختار گزارش‌دهی: اعضا موظف‌اند مراقب هم باشند و گزارش وضعیت یکدیگر را به مراتب بالاتر فرقه ارائه دهند. 7️⃣ کنترل زمان: با ملاقات‌ها، فعالیت‌ها و مأموریت‌های طولانی، اعضا را مشغول نگه می‌دارند تا فرصتی برای تفکر، کسب اطلاع از سایر راه‌ها و تردید در عقاید و آرمان‌های فرقه نداشته باشند. 🔶 موضوع مغزشویی مورد نقدهای فراوانی قرار گرفته است. البته این کارها کم‌وبیش در برخی شبه جنبش‌های معنوی انجام می‌شود؛ اما در یک خانواده یا گروه‌های فرهنگی و اجتماعی سالم نیز ممکن است کمی از این برنامه‌ها و شیوه‌ها اجرا شود تا اعضاء با تمرکز و آرامش فکری به سوی اهداف مشترک حرکت کنند. 🔷 به هرروی انسان‌ها دارای شعور و اختیار هستند و می‌توانند در هر مرحله‌ای تصمیم بگیرند و به عضویت فرقه درنیایند و یا از آن جدا شوند؛ چنان‌چه بسیاری از افراد پس از مدتی از فرقه‌ها جدا می‌شوند و به مخالفت با آن می‌پردازند. 🔻پی‌نوشت: [1]. جامعه‌شناسی دین، همیلتون، 1377، ترجمه محسن ثلاثی، تهران، تبیان، ص 339-341. [2]. Margaret Thaler, lalich, Janja .Singer, 1996 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه....👇 👇
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
شبه‌جنبش‌های معنوی چه تفاوت های با فرقه دارد ⁉️👹 قسمت (اول)1️⃣ 🔷 شبه‌جنبش‌های معنوی در ابتدا به
شبه‌جنبش‌های معنوی چه تفاوت های با فرقه دارد ⁉️👹 قسمت (پایانی) 2️⃣ 🔶 بنابراین به نظر می‌رسد که تعریف مارگارت تالر سینگر از فرقه با تأکیدی که بر مغزشویی، گزارش‌دهی، کنترل زمان و سایر شاخص‌های فرقه دارد، برای اطلاق به شبه‌جنبش‌ها چندان قابل دفاع نیست. 🔷 البته ممکن است مواردی از شبه‌جنبش‌های معنوی برخی از این ویژگی‌ها را داشته باشند یا شواهدی مبنی بر مغزشویی در برنامه‌های آن‌ها دیده شود؛ اما بسیاری از آن‌ها این ویژگی‌ها را ندارند. 🔶 بنا بر تعریفی که ازفرقه ارائه می‌شود، آن‌ها اقلیتی جدا از جامعه هستند که افکار و ارزش‌های خود را متفاوت و در غالب موارد در تعارض با جامعه ارزیابی می‌کنند و به همین علت نوعی از انزوای اجتماعی در رویکرد و رفتار آن‌ها دیده می‌شود و اعضاء از درون فرقه کنترل شده و روابط آن‌ها با خارج فرقه بسیار محدود است. 🔷 اما شبه‌جنبش‌های معنوی برخلاف فرقه‌ها اهل انزوا نیستند و برای رسیدن به مقبولیت اجتماعی تلاش می‌کنند. آن‌ها می‌کوشند زیست اجتماعی کاملی داشته باشند و از ابزارهای ارتباطی و رسانه‌ای زیاد استفاده می‌کنند تا افکار و ایده‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. 🔶 آن‌ها افکار عمومی را با ایده‌ها و دیدگاه‌های خود آشنا می‌کنند؛ بدون این‌که قصد به عضویت درآوردن کسی را داشته باشند. با او وارد گفت‌وگو می‌شوند و همین که افراد با ایده‌ها و افکار آن‌ها آشنا شوند برایشان رضایت‌بخش است. 🔷 از کسی نمی‌خواهند تا عضویت رسمی آن‌ها را بپذیرند؛ اگرچه ممکن است فضایی برای این کار باز کرده باشند و به صورت داوطلبانه فرصت‌های ویژه‌ای برای همکاری یا آموزش دیدن افراد فراهم کنند. 🔶 تفاوت مهم دیگر این است که فرقه‌ها باورنامه و برنامۀ خاصی را دنبال می‌کنند، ولی شبه‌جنبش‌ها در بسیاری از موارد مطالب مشابهی را ارائه می‌دهند. در واقع حذف یک شبه‌جنبش چیزی را از جامعه کم نمی‌کند و شبه‌جنبش‌های دیگری هستند که همان مطالب را با کمی تفاوت به مردم ارائه دهند. 🔷 می‌توانیم بگوییم شبه‌جنبش‌های جایگزین‌پذیر هستند و برخلاف فرقه‌ها در افکار و ارزش‌های خود منحصر به فرد نیستند. 🔶 این دو ویژگی یعنی تلاش برای «مقبولیت اجتماعی» و «جایگزین پذیری»، شبه‌جنبش‌های معنوی را به صورت یک جریان فرهنگی در آورده است که مجموعه‌ای از ایده‌ها و تفسیرهای خاص انسان و جهان و ارزش‌های معنوی را ارائه می‌دهند. نگرشی که به تدریج در جامعه گسترش می‌یابد و شبه‌جنبش‌های گوناگون مثل موج‌های متوالی می‌آیند و می‌روند و در مسیر عبور آن‌ها این نگرش‌ها و ارزش‌های معنوی رسوب می‌کند. 🔷 این جریان فراگیر فرهنگی که از طریق رسوخ و رسوب، تغییراتی را در نگرش‌های معنوی مردم ایجاد می‌کنند، نمی‌توانیم فرقه بنامیم و شاید، شبه‌جنبش‌های معنوی، نام مناسبی برای آنان باشد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
باغ وحش های انسانی 👆 #نژادپرستی #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
سر سنگی باستانی کنده کاری شده🗿 👆 #جهان_باستان #عجایب_جهان_باستان #اقوام_ناپدیدشده #اجنه_فرازمینیها #نفیلیم_ها #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نظر صدرالمتالهین«ملاصدرای شیرازی» در مورد صوفیان 👹👆 #صوفیه #اباحی_گری #شطح_گویی_صوفیان #شاهد_بازی_صوفیه #رقص_سماع #وحدت_وجود #ریاضتهای_شیطانی #فرقه_سازی_دراسلام #بدعت_در_دین #پرستش_انسان #پرستش_جن_شیطان #وحدت_وجود #مدعیان_دروغین #ادعاهای_عجیب #فرقه_های_عجیب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مراقبه یا انزواطلبی در مکتب یوگا 🕉👆 #عرفان_های_کاذب #عرفان_های_نوظهور #ادعاهای_عجیب #مدعیان_دروغین #انسان_محوری #انسان_گرایی #اومانیسم #اباحی_گری #آتئیسم #تناسخ #پرستش_جن_شیطان #فرقه_های_عجیب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
از نگاه ابن جوزی تصوف دُچار تلبیس ابلیس شده است 👹👆 #صوفیه #اباحی_گری #شطح_گویی_صوفیان #شاهد_بازی_صوفیه #تحریف_پیامبران_الهی #خلسه_نشئگی_توهم #رقص_سماع #وحدت_وجود #ریاضتهای_شیطانی #فرقه_سازی_دراسلام #بدعت_در_دین #پرستش_انسان #پرستش_جن_شیطان #وحدت_وجود #مدعیان_دروغین #ادعاهای_عجیب #فرقه_های_عجیب 📝 اینجا بخوانید👇 👇 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
از نگاه ابن جوزی تصوف دُچار تلبیس ابلیس شده است 👹👆 #صوفیه #اباحی_گری #شطح_گویی_صوفیان #شاهد_بازی_صوف
از نگاه ابن جوزی تصوف دُچار تلبیس ابلیس شده است 👹 🔷ابن جوزی شروع جریان تصوف را ریاضت نفس و مجاهده دانسته و سیر صوفی را برای رسیدن به جمال الهی سلوکی زاهدانه معرفی کرده است. او معتقد است جریان تصوف در ادامه دچار تلبیس ابلیس شده و به انحراف کشیده شده است. یکی از انحرافات ایشان بازداشتن صوفیان از کسب علم است که موجب انحرافات جدی در بدنه تصوف شد. 🔶 به نظر صاحب‌نظران حوزه تصوف، این جریان از آغاز تا کنون دچار فراز و فرودهایی بوده است که هر یک از محققین به نحوی و از نگاه خاصی بدان توجه داشته‌ و آن را تحلیل کرده‌اند. یکی از کسانی که درباره تصوف سخن گفته است و در این حوزه صاحب آثاری است، ابوالفرج ابن جوزی است. او یکی از علمای اهل سنت بود که دیدگاه انتقادی درباره تصوف داشت . 🔷 برای اینکه روشن شود که تصوف چگونه شروع شد و چه سیری داشته، ناچاریم به نظر برخی از محققین که در این زمینه تحقیق کرده‌اند رجوع کنیم. 🔶 یکی از آنها ابن جوزی است. هرچند نظر او تام و کامل نیست، اما آشنایی با نظر او درباره سیر تصوف خالی از لطف نیست. او درباره سیر تصوف می‌گوید: 🔷 «اسم صوفی اندکی قبل از سال دویست هجری پیدا شد و صوفیان آن عهد، سخنان بسیاری در این موضوع گفته‌اند که حاصل آن این است که تصوف عبارت است از ریاضت نفس و مجاهده، برای تبدیل اخلاق رذیله به اخلاق جمیله، از قبیل زهد و حلم و صبر و اخلاص و صدق و امثال آن که در دنیا و آخرت پسندیده است: همه مردم به رسوم متوسل‌اند، صوفیه به حقایق. مردم خود را به ظواهر شرع مکلف می‌شمرند و این قوم به حقیقت پرهیزگاری و صدق. بلی در اول این قوم اینچنین بودند. 🔶 بعد ابلیس آنها را فریفته، هر روز تلبیس تازه‌یی برای آنها پیش آورد و در هر قرنی این تلبیس‌ها زیادتر شد، تا آنکه متاخرین آنها متمکن در تلبیس شدند. اصل تلبیس ابلیس این بود که صوفیه را از علم بازداشت و به آنها چنان وانمود کرد که مقصود واقعی از شرع، عمل است و بس و چون چراغ علم نزد آنها خاموش شد، ظلمات جهل مسلط گشت و دچار اشتباهات گوناگون شدند. 🔷 بعضی مقصود از شرع را ترک کامل دنیا شمرده، مال را کژدم دانستند و فراموش کردند که مال برای مصالحی خلق شده است. بعضی مصلحت بدن را کنار گذاشته، مبالغه بسیار به جا آوردند. حتی بعضی هیچ نمی‌خوابیدند. این مردم مقصدشان خوب بود، ولی طریقه وصول به آن غیر پسندیده بود. 🔶 بعضی به واسطه کمی علم، مطابق احادیثی رفتار می‌کردند که معنای آن را نمی‌فهمیدند. بعد دسته‌ای پیدا شدند که در جوع و فقر و وساوس و خطرات صحبت داشتند، از قبیل حارث محاسبی که در کتابی در این موارد تصنیف کرد. 🔷 بعد دسته دیگری آمدند که تغییرات خاصی در تصوف دادند و تصوف را با صفات خاصی از سایر فرق متمایز کردند، از قبیل اختصاص به مرقعه و سماع و وجد و رقص و کف زدن و توجه زیاد به حد افراط در نظافت و طهارت. 🔶 به تدریج این طریقه نمو کرد و هر شیخی چیزی به آن افزود تا آکه که ادعای رویت خدا کردند و رویت خود را وافی‌ترین علوم شمردند. حتی علم خود را علم باطن گفتند. در حالی که علم شریعت را علم ظاهر نامیدند. 🔷 بعضی از آنها را گرسنگی و ریاضت‌های سخت به خیالات فاسده داشته، به داعیه عشق و دلباختگی پرداختند. مثل این که شخص صبیح المنظری را در خیال آورده به او عشق بورزند. خلاصه کفرها و بدعت‌ها پدیدار شده، به طرق مختلفه منشعب شدند. 🔶 بعضی قایل به حلول گشتند، جمعی به اتحاد روی آوردند و همین طور دستخوش تلبیس ابلیس بودند تا ابو عبد الرحمن السلمی کتاب سنن برای آنها نگاشت و بدون استناد به اصول عملی، به تفسیر قرآن پرداخت.»[1] 🔷 ابن جوزی معتقد است تصوف در آغاز به سادگی سلوک می‌کرده و بعد دچار استحاله شده و به تدریج منحرف شده است. 🔶 اما ما می‌گوییم تصوفی که در زمان ائمه معصومین (علیهم السلام) بوجود آمد، همانطور که در احادیث مذمت صوفیه از آنها به بدی یاد شده است، ایشان جریانی انحرافی بوده و حداقل انحراف ایشان سلوک در غیر موضعی بوده است که خداوند برای ایشان ذکر کرده است. به همین دلیل اساس و منشا تصوف با انحراف آغاز شده است. 🔻پی‌نوشت: [1] ابن جوزی ابوالفرج، تلبیس ابلیس، ترجمه ذکاوتی قراگوزلو علیرضا، نشر دانشگاهی، تهران، ص 173 و 174 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
تابلوی عجیب معجزه برف👽🛸👆 🖼 #قرون_وسطی #یوفو #فرازمینیها #اجنه_فرازمینیها #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
خرافه (تخم مرغ) نماد خوش شانسی 🥚👆 #خرافات #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
افسانه موجودات ساکن در زیر زمین 👽👆 #اتفاقات_عجیب_بی_پاسخ #خاکسپاریهای_عجیب #جهان_باستان #اقوام_ناپدیدشده #فرازمینیها #اجنه_فرازمینیها #تمدنهای_ناپدیدشده #ادعاهای_عجیب #افسانه_های_باستانی #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نیروی فکر یا لیبرالیسم دینی❓ 👹👆 #عرفان_های_کاذب #عرفان_های_نوظهور #ادعاهای_عجیب #مدعیان_دروغین #انسان_محوری #انسان_گرایی #اومانیسم #اباحی_گری #آتئیسم #تناسخ #پرستش_جن_شیطان #فرقه_های_عجیب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا گذشته، حال و آینده همزمان وجود دارند⁉️ 👆 #سفر_در_زمان #عظمت_جهان_هستی #عجایب_جهان_هستی #ادعاهای_عجیب #عجیب_غریب 📝 اینجا بخوانید👇 👇 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
آیا گذشته، حال و آینده همزمان وجود دارند⁉️ 👆 #سفر_در_زمان #عظمت_جهان_هستی #عجایب_جهان_هستی #ادعاهای_
آیا گذشته، حال و آینده همزمان وجود دارند ⁉️ 🔷 همواره به نظر می‌رسد که زمان در یک جهت رو به جلو حرکت می‌کند. پس ما هیچگاه نمی‌توانیم زمان را نگه داریم و یا به خاطرات خوب گذشته برگردیم. تمام دقایق در طول هرروز سرسختانه ما را جلو می‌برند تا به پایان زندگی نزدیک‌تر شویم. یا حداقل تجربه‌ی هرروزه‌ی ما از زمان اینگونه به نظر می‌رسد! 🔶 یک نظریه‌ی بحث‌برانگیز ادعا می‌کند: اگر گذشته، حال و آینده در یک لحظه وجود داشته باشند چه؟! با این دیدگاه گذر زمان بی‌معنی می‌شود. 🔷 نظریه‌ی جهان بلوکی دنیا را یک حجم چهاربعدی بسته، ساخته شده از فضا زمان تعریف می‌کند که تمام اتفاقات در آن وجود دارند. در این جهان هیچ مفهومی با نام «حال» وجود ندارد. همه‌ی لحظات موجود در سه بعد فضایی (طول، عرض، ارتفاع) و یک بعد زمانی با یکدیگر در رابطه اند. درک شما از زمان حال تنها انعکاسی است از موقعیت شما در چهاربعدی جهان. 🔶 «گذشته» فقط قسمتی از جهان است که موقعیت عقب‌تر و «زمان» نیز قسمتی است که موقعیت جلوتری دارد. پس یعنی زمان فقط یک شوخی استادانه با ذهن است؟ و مهم‌تر از آن، آیا با فهمیدن این شوخی سفر در زمان امکان‌پذیر می‌شود؟ 🔷 پاسخ دکتر کریستی میلر از دانشگاه سیدنی مثبت است! خب البته از لحاظ نظری؛ تا زمانی که بتوانیم راهی برای رسیدن به سرعت نور یا درصد قابل توجهی از آن بیابیم. برای رفتن به گذشته باید از مسیر کرم‌چاله سفر کنیم؛ یک میان‌بر در فضا زمان. 🔶 یک نکته را فراموش نکنید؛ شاید موفق شوید به گذشته سفر کنید اما نمی‌توانید آن را تغییر دهید. چرا که گذشته‌ی شما در آن واحد آینده‌ی شخص دیگری است. وقتی به گذشته بروید تنها می‌توانید آن را همانطور که بوده و هست تجربه کنید. پس دیگر نیازی نیست نگران «پارادوکس پدربزرگ» باشید؛ ماشین زمان شما فکر همه‌جا را کرده است. 🔷 دکتر میلر برای توضیح سفر به گذشته می‌گوید:« اگر من به گذشته سفر کنم قسمتی از آن هستم؛ به بیان صحیح‌تر من همیشه قسمتی از گذشته بوده‌ام.» 🔶 البته نظریه‌ی جهان بلوکی نیز مانند هر نظریه‌ی دیگر، منتقدانی دارد. یکی از بزرگترین انتقادات این است: آینده نمی‌تواند الان وجود داشته باشد. 🔷 لی اسمولین فیزیکدان در این باره می‌نویسد:« آینده در حال حاضر واقعیتی ندارد و هیچ مدرک قطعی از وجود آن به چشم نمی‌خورد. تنها چیزی که واقعیت دارد «اکنون» است و اتفاقاتی که در آینده رخ می‌دهند از دل زمان حال بیرون می‌آیند.» 🔶 یک نکته‌ی منفی دیگر درباره‌ی جهان بلوکی این است که اگر دنیا ایستا و بدون حرکت است پس یعنی هیچ مقصدی در کار نیست؟ چیزی به نام پیشرفت وجود ندارد؟ 🔷 جواب این سوال را با مدل « تکامل جهان بلوکی» می‌دهیم. در این مدل جهان بلوکی فضا زمان بدون تغییر در رویدادها گسترش می‌یابد. سطحی که چنین حجمی را می‌پوشاند نمایان‌گر لحظه‌ی کنونی است. این همان‌جایی است که نامحدود بودن آینده به قطعیت گذشته تبدیل می‌شود. در این مدل آن بخش متغیر همان آینده است. 🔶 هرچند که نظریات متعددی وجود دارند اما نظریه‌ی جهان بلوکی همچنان به عنوان یک نظریه‌ی امیدوار کننده می‌تواند دیدگاه کیهان‌شناسی ما را به تجربیات روزمره از مفهوم زمان نزدیک کند. 🔷 زمان بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد، این تنها نکته‌ای است که همه در آن اتفاق نظر دارند! اما رمز گشایی آن با تجربه‌های متفاوت انسانی امکان‌پذیر خواهد بود. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مسابقه عجیب کشتن حشرات خون‌خوار 🦟👆 #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
خواستگاری زنان از مردان در مصر باستان 👆 #جهان_باستان #عجایب_جهان_باستان #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مرکز سری بیگانگان فضایی 👽👆 #فرازمینیها #اجنه_فرازمینیها #فراماسونری #ترور_فرقه_های_مخوف #اتفاقات_عجیب_بی_پاسخ #موجودات_عجیب #جن_شیطان #پرستش_جن_شیطان #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ترک شریعت‌ راهی برای کشف و شهود صوفیانه 👹👆 #صوفیه #اباحی_گری #شطح_گویی_صوفیان #شاهد_بازی_صوفیه #رقص_سماع #وحدت_وجود #ریاضتهای_شیطانی #فرقه_سازی_دراسلام #بدعت_در_دین #پرستش_انسان #پرستش_جن_شیطان #وحدت_وجود #مدعیان_دروغین #ادعاهای_عجیب #فرقه_های_عجیب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
«کریشنا مورتی و سفسطه‌هایش» نفی دین و مذهب 🔴👆 #عرفان_های_کاذب #عرفان_های_نوظهور #انسان_محوری #انسان_گرایی #اومانیسم #اباحی_گری #تناسخ #مدعیان_دروغین #ادعاهای_عجیب #پرستش_جن_شیطان #فرقه_های_عجیب 📝 اینجا بخوانید👇 👇 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
«کریشنا مورتی و سفسطه‌هایش» نفی دین و مذهب 🔴👆 #عرفان_های_کاذب #عرفان_های_نوظهور #انسان_محوری #انسا
«کریشنا مورتی و سفسطه‌هایش» نفی دین و مذهب 🔴 قسمت (اول) 1️⃣ 🔶 کریشنا مورتی متولد سال 1896 میلادی، در جنوب هند به دنیا آمد و به سال 1986 میلادی در 91 سالگی دیده از جهان فرو بست. کریشنا در خانواده‌ای بَرَهمَن «روحانی» متولد شد. تحصیلاتش را در اروپا در رشته‌ی روان‌شناسی به اتمام رساند. 🔷 چکیده اندیشه‌ی کریشنا مورتی، خودشناسی و روان‌شناسی درونی است که پر است از الفاظ و کلمات مبهم و غیرقابل فهم. او اعتقاد به سفر روحی و درونی داشت و طی مسافرت‌های متعددی که به سراسر اروپا و آمریکا داشت، بر آن بود که در درون یکایک آدمیان رستاخیزی بزرگ همراه با صلح و آرامش ایجاد کند! 🔶 مرحوم علامه جعفری (رحمة الله علیه) کتابی دارد با عنوان «کریشنا مورتی و سفسطه‌هایش» که در آنجا برخی از افکار و عقاید کریشنا را موردنقد و برسی قرار داده است. 🔷 کریشنا مورتی در اغلب آثار خود با حمله به دین و شریعت آن را مورد هجمه و تمسخر قرار داده و مدعی است دین و مذهب چیزی جز یک سیستم و تشکیلات دروغین برای فریب انسان‌ها نیست. 🔻 برخی از دیدگاه‌های کریشنا در رابطه با نفی دین و مذهب 🔶 کریشنا مورتی مذهب را پروپاگاندا «یک بزرگ‌نمایی دروغین» نامیده و از آن با عنوان یک تشکیلات بوروکراتیک معنویت یا روحانیت نام‌برده و می‌گوید: امروز مذهب در معنای پذیرفته‌شده‌ی آن به صورت یک ابزار پروپاگاند درآمده است؛ به‌صورت یک تشکیلات بوروکراتیک «معنویت» یا «روحانیت» درآمده است، با «رئیس» و مادون و مافوق. در آن علائق شخصی و اندوختن ثروت‌های کلان مطرح است. مذهب به‌صورت شعارها و باورهای دگم و متعصب درآمده است. [1] 🔷 کریشنا مورتی در رابطه با مذهب و دین می‌گوید: «پیروی کورکورانه و مقلد وار نباید کرد و به همین خاطر مخاطبین خود را دعوت به تفکر و تأمل می‌کند.» 🔶 ولی همین کریشنا مورتی فکر را اساس بدبختی‌ها و نکبت‌های انسان می‌شمرد و به انسان‌ها توصیه می‌کند که از ذهن و فکر تهی گردند. او می‌گوید: «مذهب هرگز به انسان فضیلت و حقیقت نمی‌دهد و به‌جای آن رنج‌ها، پریشانی‌ها، نفرت‌ها و خشونت‌ها را به ارمغان می‌آورد. برای اینکه انسان جوهر مذهبی داشته باشد باید نخست از تعصب‌ها و باورهای دِگم و فشارهای پروپاگاند آزاد و رها گردد، تقلید را رها کرده به تأمل و تعقل روی آورد.» [2] 🔷 توصیفات کریشنا مورتی شاید در مورد دین مسیحیت واقعیت داشته باشد ولی ازآنجا مترجم آثار کریشنا در پاورقی کتاب به نکته جالب اشاره می‌کند، و آن اینکه کریشنا کمترین اطلاع و آشنایی را از دین اسلام نداشته و به همین خاطر گفته‌های او درباره روحانیت و معنویت شامل دین اسلام نمی‌شود. البته نمی‌توان به‌طور مطلق چنین تحلیلی را پذیرفت، جون کریشنا در موارد متعددی به ادیان دیگر توهین کرده است. [3] 🔶 کریشنا از دین و مذهب با عنوان تشکیلات بوروکراتیک یاد می‌کند، درحالی‌که او از یک طرف معتقد است اعلان حقیقت نیازمند تشکیلات نیست و به همین خاطر هم انجمن تئوسوفیان را منحل اعلام کرد. 🔷 ولی از طرف دیگر خود به‌سختی به دنبال ایجاد تشکیلات با عناوین مدرسه، موسسه یا آموزشگاه است، تا بتواند از این طریق تعالیم و اندیشه‌های خود را به‌صورت تشکیلاتی به پیروان خود ارائه دهد. 🔶 به‌هرحال خلاصه مطلب این می‌شود که پروپاگاند ازنظر کریشنا عامل اصلی شرطی شدن ذهن است. او می‌گوید: «نفس ماهیت و طبیعت تبلیغ و پروپاگاند، قالب‌گیری و شرطی کردن ذهن دیگران است. هر نوع تبلیغ و پروپاگاند (خواه تبلیغ کمونیست باشد یا فلان فرقه مذهبی) منجر به شرطی کردن ذهن می‌شود.» [4] 🔷 از کریشنا مورتی باید پرسید آیا تبلیغ اندیشه‌ها و ایده‌های او، ترویج افکار بودا، آئین ذن و همچنین یوگا، همین حکم پروپاگاند را دارند یا فقط این فتوای کریشنا شامل مذهب و دین می‌شود؟ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه....👇👇
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
«کریشنا مورتی و سفسطه‌هایش» نفی دین و مذهب 🔴 قسمت (اول) 1️⃣ 🔶 کریشنا مورتی متولد سال 1896 میلادی
«کریشنا مورتی و سفسطه‌هایش» نفی دین و مذهب 🔴 قسمت (پایانی) 2️⃣ 🔷 کریشنا معتقد است که ذهن انسان تنها به تقلید و کپی و تکرار عادت کرده و کتاب‌های مقدس او را ازلحاظ عقلی و ادراکی، خالی، تیره و منگ کرده‌اند و یک انسان دیگری به وجود آورده‌اند. 🔶 ازنظر وی دعا و عجز زاییدی دلسوزی و ترحم کردن به خویش است. انسان هرگاه اندوهناک است یا مشکلی بر سر راه دارد، دست به دعا برمی‌دارد و این هم یک تصویر ذهنی است از خدایی ذهنی و آرامش ذهنی و هر نوع فلسفه و دریافت مبنی بر الهیات که تنها فرار از واقعیت را به ارمغان می‌آورد. 🔷 هرگاه بکوشید که خود را با یک ایدئولوژی انطباق دهید، خود را سرکوب می‌کنید. درحالی‌که آنچه واقعاً حقیقت دارد، ایدئولوژی نیست، بلکه شما هستید. [5] 🔶 کریشنامورتی معتقد است مذاهب مختلف در جهان، فقر را تلقین کرده و اعتقادات و مذاهب موجود آتش جنگ‌ها را برافروخته‌اند و هنگامی‌که انسان ملی‌گرا باشد، این ملی‌گرایی به او قدرتی می‌بخشد که دیگران را بکشد. [6] 🔷 او می‌گوید: «در طول تاریخ ادیان، راهنمایان مذهبی این اطمینان را به ما داده‌اند که اگر تشریفات مذهبی خاصی را اجرا و مانتراها و دعاهای معینی را نیز تکرار و از الگوهای خاص پیروی کنیم و تمایل‌های خود را سرکوب کرده و افکارمان را کنترل نماییم، یا احساساتمان را پاک نگه‌داشته و خواسته‌ها و آرزوهایمان را محدودسازیم و از زیاده‌روی در مسائل جنسی اجتناب بورزیم، پس از تحمل کلیه ریاضت‌های ذهنی و بدنی، به چیزی ماورای این زندگی کوچک دست خواهیم یافت و این کاری است که میلیون‌ها نفر از انسان‌های به‌اصطلاح مذهبی در طی اعصار و قرون انجام داده‌اند. 🔶 یعنی: با توسل به خلوت‌گزینی و تنهایی یا با رفتن به صحرا و کوهستان‌ها و غارها یا با سرگردانی و رفتن با کاسه گدایی از دهکده‌ای به دهکده دیگر یا با پیوستن به گروهی در یک خانقاه یا صومعه و یا با واردکردن ذهنشان به پیروی از الگویی داده‌شده در جهت تحقق آن کوشیده‌اند. و در ادامه می‌گوید: «علت اولیه اختلال و بی‌نظمی درونی ما، جستجویی واقعیتی است که توسط (دیگری) به ما وعده داده‌شده است.» [7] 🔷 با توجه به اینکه کریشنا مورتی در نوشته‌های خود به دنبال بی‌اعتبار جلوه دادن مذهب، ایدئولوژی، تفکر، و هرنوع قانون و تشکیلاتی است، همین حرف علامه جعفری (رحمة الله علیه) درباره او کافی است و تمام مبانی فکری و نظری او را زیر سؤال برده و به‌طور کامل رد می‌کند. 🔶 علامه جعفری (رحمة الله علیه) : «نخستین مسئله‌ای که متوجه نویسنده است این است که اگر آثار قلمی شما بر هیچ مبنا و اصل و قانونی مستند نیست، چه طور واجب می‌دانید که مردم این آثار گسیخته و پاشیده را موردمطالعه قرار دهند و ابعاد زندگی خود را بر اساس آن تنظیم نمایند؟ اگر هم آثار قلمی شما بر پایه اصول و قوانین خاصی استوار است، پس خود یک دستگاه ایدئولوژی است.» [8] 🔻پی‌نوشت: [1]. کریشنا مورتی، خشونت و خلاقیت، ترجمه پیمان آزاد، نشر هیرمند، تهران، 1380، ص 71-77 [2]. کریشنا مورتی، فراسوی خشونت، ترجمه محمدجعفر مصفا، نشر قطره، 1389، ص 61 [3]. نگرشی بر آراء و اندیشه‌های کریشنا مورتی، محمدتقی فعالی، تهران، نشر عابد، 1388 [4]. کریشنا مورتی، فراسوی خشونت، ترجمه محمدجعفر مصفا، نشر قطره، 1389، ص 127 [5]. کریشنا مورتی، عشق و تنهایی، ترجمه محمدرضا مصفا، نشر قطره، تهران، ص 151-153 [6]. کریشنا مورتی، آغاز و انجام، ترجمه مجید آصفی، نشر کلام شیدا، 1384، ص 173 [7]. کریشنا مورتی، رهایی از دانستگی، ترجمه مرسده لسانی، نشر بهنام، 1384، ص 35-37 [8]. کریشنا مورتی و سفسطه‌هایش، علامه محمدتقی جعفری، تهران، نشر فرهنگ اسلامی، 1377، ص 5 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
"جشنواره کتک زدن شوهر" 👆 #مراسم_های_عجیب #جشنهای_عجیب #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2