موسیقی و سماع در نگاه عارفان، و صوفیان🎼🎻👆
قسمت (اول) 1️⃣
⭕️ آنچه از نظریات عرفای مهم و متفکران صاحبنظر در علوم انسانی برمیآید، این است که موسیقی، آن تأثرات و عواطف را برمیانگیزد که مربوط به آن سطح نفس آدمی است که مجاور برون ذات او است و بیشتر این پدیدهها محصول محیط و فرهنگ در اقوام و ملل دنیا است و ذاتاً جنبهی ماورای طبیعی ندارد.
🔷 ابو حامد غزالی با اینکه موافق سماع است، این مسئله را پذیرفته و میگوید: «بدانید که دلها و درونهای آدمیان، خزینههای اسرار و معادن جواهر است. جواهر اسرار در دلها همانگونه پیچیده است که آتش در میان آهن و سنگ و آب در زیر خاک و گل.
🔶 هیچ راهی برای برانگیختن پنهانیهای دل نیست مگر بهوسیله سماع؛ و راهی بر دلها نیست مگر از دهلیز شنواندن سماع، پس نغمههای موزون که لذتآور است آنچه را که در دلها وجود دارد بیرون میآورد و نیکی یا بدیهای آنها را آشکار میسازد.
🔷 پس آشکار نمیشود از دل در موقع تحریک آن مگر آنچه را که دل در خود دارد. پس سماع محک راستین و معیار گویا برای دل است. درنتیجه خود سماع به قلب نمیرسد مگر آنچه در دل غلبه دارد، در آن تحریک شود.
#صوفیه
#اباحی_گری
#شطح_گویی_صوفیان
#شاهد_بازی_صوفیه
#رقص_سماع
#وحدت_وجود
#ریاضتهای_شیطانی
#فرقه_سازی_دراسلام
#بدعت_در_دین
#پرستش_انسان
#پرستش_جن_شیطان
#وحدت_وجود
#مدعیان_دروغین
#ادعاهای_عجیب
#فرقه_های_عجیب
📝 اینجا بخوانید👇 👇
کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد.... 👇 👇
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
موسیقی و سماع در نگاه عارفان، و صوفیان🎼🎻👆 قسمت (اول) 1️⃣ ⭕️ آنچه از نظریات عرفای مهم و متفکران ص
موسیقی و سماع در نگاه عارفان، و صوفیان 🎼🎻
قسمت (پایانی) 2️⃣
♦️کسانی که معتقد هستند نغمههای موسیقی جنبهی ملکوتی ماورای طبیعی در همهی نفوس انسانی یکی است، اینهمه اختلاف در نغمهها و نواهای موسیقی اقوام و ملل دنیا از چه چیزی ناشی میشود؟
🔷 این اختلاف به حدی است که گاهی بعضی از موسیقیهای یک، برای عدهای نفرتانگیز است و باعث ناراحتی اعصاب آنان میگردد.
🔶 این اختلاف در نغمهها و نواها از بهترین دلایل این مدعا است که تأثرات و عواطف و هیجاناتی که بهوسیلهی موسیقیها برانگیخته میشود، مربوط به ذات نفس انسانها که همه در آن مساوی هستند نیست.
🔷 بلکه مربوط به آن سطح نفس آدمی است که مجاور برون ذات (طبیعت به معنی عام آن) است؛ مانند محیط، عناصر فرهنگی و حوادث نافذ در درون مردم. حتی یک انسان در موقعیتها و حالات روانی گوناگون، تأثرات و هیجانات مختلفی در مقابل یک نوع موسیقی از خود نشان میدهد.
🔶 دلیل دیگر برای اثبات این قضیه که موسیقی موجب تحریک آن دسته از تأثرات و عواطف میگردد که از محیط، فرهنگ و تأثیر حوادث نافذ در درون انسانها ناشی شده است .
🔷 این است که اگر موسیقی دارای جنبهی ملکوتی و ماورای طبیعی باشد، هر انسانی که آن نوع موسیقی را بیشتر بنوازد و یا بیشتر آن را بشنود، باید روحانیتر و ملکوتیتر از دیگران باشد.
🔶 درصورتیکه چنین نیست. ظرافت، لطافت و معنیگرایی نفوس انسان، ریشهای فطری دارد که بهوسیله خیرات و اعمال نیک و نیکخواهی و تلاش در انجام تکالیف و ریاضات معقول نفس به فعلیت میرسد؛ نه با موسیقی که هوشیاری را از نفس میگیرد و آن را در اختیار ضربها، فواصل، کمیتها و کیفیتهای آنها میگذارد.
🔷 در جای دیگر نظریه شمسالدین ابراهیم در تحلیل اثر موسیقی و سماع میگوید: «سماع پدیدهای است که صورتش در حس، معنایش در نفس و حقیقتش در علل تأثیر میکند، پس عقل با علمش شکوفا گردد و نفس بامعرفتش به اهتزاز درمیآید و حس بااحساس آن درحرکت افتد».[1]
🔴 توضیح دیگر دربارهی تأثرات، هیجانات و انبساط حاصل از موسیقی این میباشد که ممکن است با توجه به بازتاب روانی تمایلات، آرزوها و امیدهای نافذ درون یا بر باد رفته که در طول زندگی انسان پیش میآید، تأثرات مختلف از نغمههای موسیقی به وجود بیاید.
🔷 این بازتاب روانی با تداعی علل و اسباب و حوادث همزمان و پدیدههای مشابه آن تمایلات و آرزوهای برباد رفته یا نافذ در درون سر میکشد، چنانکه انسان با دیدن گلها، ریاحین، چمنها و باغهای باطراوت در ایام بهار، که در هنگام داشتن آن تمایلات و امید و آرزوها از تماشای آنها در جوانی لذت خاصی میبرده است، هیجانات شدیدی در درون خود احساس میکند.
🔶 خاطرات آن دورانها یکی پس از دیگری زنده میشود و کموبیش فضای درون را اشغال میکند و پس از صرف انرژیهای مغزی و روانی، و گاهی پس از حسرت و اندوه، فرو مینشیند.
🔷 در اینجا این پرسش پیش میآید که آیا با تجدید تخیلی خاطرات دربارهی آن تمایلات و آرزوها میتوان عین یا مشابه آنها را برای رسیدن به واقعیات ایجاد نمود، و یا جز زنده شدن تخیلی آنها و صرف انرژی برای تأسف و حسرت، نتیجهی دیگری به دست نمیآید❓
🔶 به همین علت است که ما رباعیات منسوب به عمر بن خیّام را ازنظر مفاد و محتوا که تنها گذشتهها را در درون انسان مجسم کرده و حسرت و اندوه را نصیب انسان مینماید، هنر سازندهای تلقی نمیکنیم، هرچند که این اشعار، از نظر ادبی و خلوص و جذابیت، بسیار جالب میباشد.[2]
🔻پینوشت:
[1] . علی هجویری غزنوی، بیان انواع سماع، تهران: نشر آگه، ۱۳۷۵، ص۳۴۳.
[2] . دفتر تبلیغات اسلامی، جستارهایی در نقد عرفانهای نوظهور، قم : نشر دفتر تبلیغات، ۱۳۹۰، ۱۶۹.
#صوفیه
#اباحی_گری
#شطح_گویی_صوفیان
#شاهد_بازی_صوفیه
#رقص_سماع
#وحدت_وجود
#ریاضتهای_شیطانی
#فرقه_سازی_دراسلام
#بدعت_در_دین
#پرستش_انسان
#پرستش_جن_شیطان
#وحدت_وجود
#مدعیان_دروغین
#ادعاهای_عجیب
#فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ضمادهای ساخته شده از مغز انسان برای برطرف کردن عفونت چشم در مصر باستان 👁👆
#جهان_باستان
#عجایب_جهان_باستان
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
افسانه خون آشامها از کجا شروع شد⁉️👹👆
#افسانه_های_باستانی
#ادعاهای_عجیب
#موجودات_عجیب
#تفتیش_عقاید_کلیسا
#تحریف_مسیحیت
#تحریف_تورات_انجیل
#خرافات
#خونخواران_تاریخ
#قاتلان_روانی
#قرون_وسطی
#قرون_وسطی_شکنجه
#قرون_وسطی_کیمیاگری_جادو
#عجیب_غریب
📝 اینجا بخوانید👇 👇
کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
افسانه خون آشامها از کجا شروع شد⁉️👹👆 #افسانه_های_باستانی #ادعاهای_عجیب #موجودات_عجیب #تفتیش_عقاید_ک
افسانه خون آشامها از کجا شروع شد⁉️👹
قسمت (اول) 1️⃣
⭕️ افسانه خون آشامها ریشه در سالهای بسیار دور دارد، میگویند این داستان بر میگردد به قرن پانزدهم میلادی
🔷 سعدی – علیه الرحمه – در گلستان میفرماید: «بنیاد ظلم در جهان اول اندکی بوده است. هر که آمد بر او مزیدی کرده تا بدین غایت رسیده.»
🔶 داستان خون آشامها هم مثل همین بنیاد ظلم میماند. چیزی که مادرهای اسلاو، زمانی با آن بچههایشان را میترسانند، بعد از گذشتن از صافی قرنها به موجودی ترسناک و وهم انگیز تبدیل شده است که کمتر نویسنده یا سینماگری میتواند از خیرش بگذرد.
🔷 لغت ومپایر (vampire) در اصل یک لغت صرب است، با تلفظ ویپیر. در زبان صربها، وم یعنی دندان و پیر یعنی نوشیدن ومپیر یا برگردان انگلیسیاش ومپایر یعنی کسی که با دندان مینوشد (واژه دمفیر، Dhampir، که در سینما به عنوان بچه خون آشام به کار میرود هم یک لغت آلبانیایی است؛ دقیقا با همین ترکیب و همین معنی)
🔶 حالا «موجودی که با دندان مینوشد» چه جور موجودی بوده؟ جوابش برمیگردد به افسانههای اسلاو که به روایت دایرهالمعارف بریتانیکا، به موجودی خونخوار گفته میشود.
🔷 همین تصور دیگری از این که این موجود، چه جور ماهیتی دارد؟ انسان است یا موجودی دیگر؟ در همین جهان زندگی میکند یا از جهان دیگر میآید؟ چه شکلی است؟ خون را میخورد برای چه منظوری؟ … جواب سوالاتی از این دست را نمیدانیم. حتی مهم هم نیست که بدانیم.
🔶 چیزی که مهم است بدانیم، ظهور یک فرمانروای سنگدل در رومانی در قرن پانزدهم (ولاد سوم، معروف به «ولاد به میخ کشنده»)
🔷 یک کنتس پولدار دیوانه در مجارستان در قرن شانزدهم (الیزابت بتوری) و دو قاتل زنجیره ای در صربستان در قرن هجدهم (پیتر پلگوویتزو پل آرنولد) بود.
🔶 اینها هر کدامشان در زمان خود به عنوان یک خونخوار یا همان ومپایر شهرتی به هم زدند و هر کدام به چهره امروزی خون آشام، چیزی اضافه کردند.
🔷 مثلا ولاد سوم، چون بیماری پرفوریا (حساسیت به نور) داشت و کم از قصرش بیرون میآمد، افسانه نورترسی خون آشامها را ساخت.
🔶 الیزابت بتوری که رعایاش را به قصرش میبرد و آنها را سلاخی میکرد، اختلالات روانی را به افسانه خون آشامها اضافه کرد.
🔷 در مورد آن دو قاتل زنجیره ای هم که در ابتدای قرن هجدهم در صربستان اعدام شدند، چون بعد از مرگشان قتلها متوقف نشد، این عقیده خرافی شکل گرفت که آنها از آن دنیا برگشته اند.
🔶 دهههای ۱۷۲۰ و ۱۷۳۰، دهههایی بود که در صربستان به «عصر ترس از خون آشام»معروف شده.
🔷 «لولو» حالا نمونههای عینی و بیرونی هم پیدا کرده بود. نمونههایی که از نور میترسیدند، اختلالات روانی داشتند و بعد از کشته شدن هم دوباره به این دنیا بر میگشتند و وقتی که بر میگشتند، چون دیگر جان نداشتند مجبور بودند برای جست وجوی ماده حیات، از خون دیگران تغذیه کنند.
🔶 اما هنوز چیزی کم بود. یک افسانه محلی، هر چقدر هم که ترسناک باشد، برای جهانی شدن نیاز به دستان جادویی یک نویسنده دارد. شاعران آلمانی، اولین کسانی بودند که پیشقدم شدند.
#افسانه_های_باستانی
#ادعاهای_عجیب
#موجودات_عجیب
#تفتیش_عقاید_کلیسا
#تحریف_مسیحیت
#تحریف_تورات_انجیل
#خرافات
#خونخواران_تاریخ
#قاتلان_روانی
#قرون_وسطی
#قرون_وسطی_شکنجه
#قرون_وسطی_کیمیاگری_جادو
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد....👇👇
افسانه خون آشامها از کجا شروع شد ⁉️👹
قسمت (پایانی)2️⃣
🔻اولین اثر ادبی با موضوع خون آشام سال ۱۷۴۸ سروده شد، بعد هم شاعران دیگر آن قدر روی سوژه کار کردند تا گوته معروف از راه رسید.
🔷 گوته در سال ۱۷۹۷ «عروس کورینث» را سرود که داستان زن جوانی بود که از گور بر میگشت تا نامزدش را ببیند و بعد که متوجه اعمال خدا ناپسندانه او میشد، دیوانه میشد و به سرش میزد و تبدیل به خون آشام میشد.
🔶 توی این دسته از اشعار، ماجرا بیشتر حول محور دوگانه مسیحیت/ بیایمانی میگردد که معلوم است واکنشی بوده به رواج دینهای جدید در مسیحیت و تنبیه و تحذیری که کلیسا نسبت به «این بدعتگزارها» میداده.
🔷 در واقع، در این اشعار آلمانی، خون آشام نماینده ای است از جامعه بیدینها که باید با کمک دعا و کلیسا بر او غلبه کرد.
🔶 ورود خون آشامها به ادبیات انگلیسی، کار لرد بایرون شاعر بود. در سفرهای متعددش به شرق اروپا، با مفهوم خون آشام آشنا شد و در شعری درسال ۱۸۱۳ از لغت خون آشام استفاده کرد.
🔷 اولین کسی هم که داستانی درباره خون آشامها نوشت، دوست صمیمی و پزشک مخصوص بایرون، جان ویلیام پولیدوری بود که در سال ۱۸۱۹ رمانی با عنوان «خون آشام» نوشت.
🔶 و در آن خون آشامی به اسم «لرد ورتون» را معرفی کرد که به گفته خودش از روی لرد بایرون شخصیتش را ساخته بود (کلا بایرون به گردن ادبیات ترسناک حق بزرگی دارد.
🔷 او علاوه بر معرفی خون آشامها، با دست انداختن مداوم ماری شلی، محرک او در نگارش «فرانکشتاین» هم بود.)
🔶 ایده موجود شر نامیرایی مثل خون آشام، آن قدر برای ادیبان انگلیسی قرن نوزدهم جذاب بود که خیلی زود داستانهای متعددی درباره خون آشامها نوشتند و در واقع ژانر را ارتقا دادند.
🔷 تا جایی که در «بلندیهای بادگیر» امیلی برونته (۱۸۴۷) هم که مربوط به ژانری کاملا متفاوت است، میبینیم که شخصیت اصلی داستان (هیثکلیف) به خدمتکار خانه اش مشکوک است که آیا او خون آشام است یا نه؟ (آیا ظهور پدیده جدیدی به اسم استعمار و امپراتوریهای وسیع ماورایی بحار که در آن زمان ابدی و شکست ناپذیر میآمد، در این توجه به ادبیات ترسناک و موجودات شروری مثل خون آشام نقش نداشته؟)
🔶 در این سالها، هر کدام از ادیبان انگلیسی چیزی به اسطوره خون آشام اضافه یا کم کردند، تا این که ظهور یک نویسنده ایرلندی به نام برام استوکرو کتابی که او با عنوان «دارکولا»نوشت (۱۸۹۷)
🔷 کتاب دراکولا به یکباره ژانر را تکان داد و تصویر دراکولا را به عنوان نمادی ابدی از یک خون آشام کلاسیک در ذهنها ماندگار کرد.
🔶 دراکولای برام استوکر، نه تنها موجودی دیوانه و خشن نبود بلکه بسیار هم مودب و مبادی آداب بود. کتابخانه ای بزرگ داشت و مدام بر از دست دادن دوستانش در طی قرون متمادی افسوس میخورد. در عین حال هم مکار و حقه باز هم بود و قربانیانش را با روشهای مختلف به دام میانداخت.
🔷 چیزی نگذشت که دراکولاترسی، در سرتاسر انگلستان و بعد هم اروپا و آمریکا همه گیر شد؛ طوری که در نخستین سالهای اختراع سینما، در سال ۱۹۰۹ اولین فیلم درباره دراکولا ساخته شد و دراکولا موجودیت سینمایی هم پیدا کرد. حالا دیگر افسانه کامل شده بود؛ افسانه خون آشام.
#افسانه_های_باستانی
#ادعاهای_عجیب
#موجودات_عجیب
#تفتیش_عقاید_کلیسا
#تحریف_مسیحیت
#تحریف_تورات_انجیل
#خرافات
#خونخواران_تاریخ
#قاتلان_روانی
#قرون_وسطی
#قرون_وسطی_شکنجه
#قرون_وسطی_کیمیاگری_جادو
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
یوگا و مدیتیشن ، جايگزين عبادت ، در معنویت ویندایر 🕉👆
#عرفان_های_کاذب
#عرفان_های_نوظهور
#ادعاهای_عجیب
#مدعیان_دروغین
#انسان_محوری
#انسان_گرایی
#اومانیسم
#اباحی_گری
#آتئیسم
#تناسخ
#پرستش_جن_شیطان
#فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
سه فصل اساسی جذب در فرقههای نوظهور 👹👆 #عرفان_های_کاذب #عرفان_های_نوظهور #ادعاهای_عجیب #مدعیان_دروغی
سه فصل اساسی جذب در فرقههای نوظهور 👹
♦️ اگر بخواهیم در یک تقسيم بندی جامع نیروهای مادی و معنوی که شبه معنویتهای نوپدید برای رسیدن به اهداف خود تمسک میکنند را بیان کنیم، به سه فصل اساسی بر میخوریم که جامع تمام روشهای به ظاهر معنویت آنها میباشد.
🔷 فصلهایی که بعضا با رنگ و لعاب مناسب جلوهگری کرده و نقش اساسی در رشد بسیاری از فرقههای نوظهور دارد و به وسیلۀ آنها مردم را فریفته و به دام شیطانی خود کشاندهاند.
🔻راهها و روشهای ماورایی عرفانهای نوظهور:
1️⃣ نفسانی: منشاء آن نفس و روح انسان است؛ در بعضی فرقهها دیده میشود که در روح و نفس انسان تصرف جزئی کرده و سعی میشود طی تلقیناتی که انجام میگیرد، در انسان اثرگذاری انجام شود.
🔶 از جمله اوامری که از آنها برای تأثیر بر روی روح و نفس انسان استفاده میکنند، هیپنوتیزم و تلهپاتی و انرژی درمانی و ... است.
🔷 فرقههایی که از این امور برای پیش بردن اهداف خود استفاده میکنند، ریکی(ژاپنی)، پرانیک هیلینگ (هندی)، چی هیلینک(چینی)
🔶 البته در ایران نیز اشخاصی مثل ابراهیم میرزایی(که بعدا ادعای خدایی کرد)، محمد علی اکبری(که از انرژی درمانی برای انحراف معنوی و خرافی در میان مردم استفاده میکرد) و... وجود داشتند که از امور نفسانی برای پیشبرد اهداف شوم خود نهایت استفاده را میکردند.
2️⃣ طبیعت: منشاء آن مواد موجود در طبیعت است؛ فرقههایی که برای نشان دادن تعالی معنویت و جلوبردن مقاصد خودشان و گمراه کردن مریدان خود از مواد روانگردان و مخدر استفاده کرده و حالت خلسهای را برای خود تجربه میکردند و از آن به عنوان تعالی معنوی یاد میکنند.
🔶 از جمله فرقههایی که در این زمینه میتوان نام برد، عرفان سرخپوستی، اکنکار و ... است و در ایران این مورد شوم در بعضی فرقهها مثل فرقه وناکی و فرقه ابرآگاهی (مؤسس محمد بابایی) و ... از این مواد افیونی برای پیشبرد اهداف خود استفاده میکردند.
3️⃣ اجنه و شیاطین: از نیروهای نامرئی مورد استفاده فرقههای نوظهور نیروی اجنه و شیاطین میباشد که بعضی فرقهها برای حفظ نتیجه بخشی و بقای خود از آن استفاده میکنند. مثل کابالا و شیطانپرستان و...
🔶 البته اجنه و شیاطین دارای قابلیتهایی میباشند که بعضی عرفانهای نوظهور از آنها به نفع خود استفاده کردهاند این قابلیتها به شرح ذیل است:
1🔹 انتقال اشیاء: از جمله کسانی که از این ترفند استفاده میکرد سای بابا بوده که برای جلب رضایت مریدان خود اشیائی که توسط اجنه و شیاطین به او رسانده میشد را ظاهر کرده و به عنوان معجزه خود محسوب میکرد.
2🔸 سحر: سحر یا همان تصرف در افکار، تأثیر گذاری بر چشم و ذهن و خیال مخاطب با منشأ شیطانی است که در واقعیت خارج هیچ تأثیر ندارد. از جمله کسانی که از این خدعه و نیرنگ استفاده میکنند پیمان فتاحی موسس فرقه رام الله است. که بارها و بارها مریدان خود را سحر کرده است.
3🔹 درمان با عوارض مادی و معنوی: از جمله کارهایی که شیاطین قابلیت انجام آن را دارند درمان است اما همانطور که در روایات ما نیز آمده است برای رفع بیماری از خدعه و حیله استفاده میکنند.[1] و پس از مدتی بیماری بر خواهد گشت و در بیشتر مواقع عوارض جانبی دیگری گریبانگیر بیمار خواهد شد.
🔶 از جمله فرقههایی که ادعای درمانی دارند عرفان حلقه است که مؤسس آن محمد علی طاهری است و با مطرح کردن بحثی به عنوان درونریزی و برونریزی ادعای درمان اشخاص را دارد.
🔷 که طبق شواهد و بیان شاهدان عینی و کسانی که از این فرقه رویگردان شدهاند پس از اتصال به شعور کیهانی نیروهایی غیرعادی وارد زندگی آنها شده است. و یا کسانی که برای درمان مراجعه کردند و پس از آن علاوه بر تشدید بیماری دچار بیماری دیگری نیز شدهاند.[2]
🔻پینوشت:
[1]. احتجاج، طبرسی، ترجمه جعفرى، دار الکتب الاسلامیه، ج2، ص 203.
[2]. مراجعه شود به سایت نجات از حلقه.
#عرفان_های_کاذب
#عرفان_های_نوظهور
#ادعاهای_عجیب
#مدعیان_دروغین
#انسان_محوری
#انسان_گرایی
#اومانیسم
#اباحی_گری
#آتئیسم
#تناسخ
#پرستش_جن_شیطان
#فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ترویج صوفیگری با رنگ و لعاب اسلامی ⭕️👆
#صوفیه
#اباحی_گری
#شطح_گویی_صوفیان
#شاهد_بازی_صوفیه
#رقص_سماع
#وحدت_وجود
#ریاضتهای_شیطانی
#فرقه_سازی_دراسلام
#بدعت_در_دین
#پرستش_انسان
#پرستش_جن_شیطان
#وحدت_وجود
#مدعیان_دروغین
#ادعاهای_عجیب
#فرقه_های_عجیب
📝 اینجا بخوانید👇 👇
کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
ترویج صوفیگری با رنگ و لعاب اسلامی ⭕️👆 #صوفیه #اباحی_گری #شطح_گویی_صوفیان #شاهد_بازی_صوفیه #رقص_سماع
ترویج صوفیگری با رنگ و لعاب اسلامی ⭕️
♦️ فرقهی صوفیه برای اسلامی جلوه دادن اعتقادات و مبانی تصوف، عقاید و آداب صوفیگری را با آیات و روایات منطبق کرده و به آن رنگ و لعاب اسلامی داده تا اینچنین مردم را فریب و فقها را از مبارزه با خود دور کنند.
🔷 مخالفت فقها و علمای اسلام با تفکرات و عقاید صوفیانه، که برخلاف مبانی اعتقادی اسلام بود، موجب شد تا سران تصوف، تصمیم مهمی برای جلوگیری از این مخالفت بگیرند، تا نهتنها مردم برعلیه آنان قیام نکرده، بلکه آنان را هم به سوی خودشان جذب کنند.
🔶 این تصمیم اساسی و فریبدهنده از طرف صوفیان، چنین بود که به تصوف آب و رنگ اسلامی دادند و آن اعتقادات و آداب و مبانی صوفیگری را با ظواهر آیات قرآن و احادیث، تلفیق و تطبیق داده تا تضاد میان آنان از بین برود.
🔷 آیت الله مکارم شیرازی در اینباره مینویسد:
🔶 «از آنجا که این گونه مسلکها در هر محیطى وارد شود از روى قانون «تبیعت از محیط» رنگ آن محیط را به خود مىگیرد.
🔷 طرفداران تصوف به زودى آب و رنگ اسلامى به آن دادند و قسمتى از فرهنگ و دستورات اسلامى را به آن آمیختند.
🔶 و براى وفق دادن اعتقادات خود با عقاید و احکام اسلامى دست به آیات و اخبارى زدند که بسیار از آنها از سنخ متشابهات قرآن و اخبار بود.»[1]
🔻یکی از افراد که در کتاب خود، اعتقادات و مبانی صوفیه را با آیات و روایات تطبیق داده است، ابونصر سراج طوسی است.
🔷 ابونصر سراج در کتاب اللمع فی التصوف آورده:«از حضرت علی (علیهالسلام) روایت شده که گفت: پیامبر مرا هفتاد باب دانش آموخت که دیگری را نیاموخته بود و این مسائل در پایان کتاب آمده است.
🔶 اما یادآوری آن تنها بدین جهت است که دانسته شود علمی که بین اصحاب حدیث و فقه و صوفیه پخش شده است علم دین است.
🔷 هرگاه اصحاب حدیث به مشکلی بر میخورند به فقیهان مراجعه میکردند، همانگونه که فقها هرگاه به مشکلی بر میخوردند به اصحاب حدیث روی میآوردند.
🔶 همچنین هر کس پرسشی دربارهی یافتههای درون و اسرار و کردارهای دل داشت، صوفیان با اشارات لطیف و معناهای ظریف آن را میگشودند.»[2]
🔷 سراج با آمیختن این روایت با مبانی و دانش تصوف خواسته است که اولاً به آن، رنگ و لعاب اسلامی زده و آداب و اعتقادات صوفیان را اسلامی جلوه دهد.
🔶 و ثانیاً مردم را از مبارزه بر علیه صوفیه دور کرده تا آنان بهراحتی جذب این عقاید فاسد و باطل شوند.
🔻 نمونه دیگر از کارهای صوفیان که میتوان نیرنگی از طرف آنان در اسلامی دانستن مبانی اعتقادی آنان شمرد، این است که علاوه بر اینکه خرقه خود را به حضرت علی بن ابیطالب (علیهالسلام) سپردند.
🔷 مشاهیر و معروفین از اصحاب پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و یاران خاص امامان (علیهمالسلام) از قبیل سلمان، ابوذر، اویس قرنی، کمیل و ... را جزء خود دانسته .
🔶 حتی سلسله مشایخی را به این افراد رساندند تا به عقاید خود رنگ اسلامی زده و اینچنین افراد مختلف از هر طایفه را به سمت خود جلب و جذب کنند.
🔷 بنابراین تطبیق آیات و روایات با عقاید و آداب صوفیگری از طرف صوفیان، صرفاً جنبه فریب مردم و عدم مخالفت فقها با آنان را داشته.
🔶 صوفیه برای تدوین این عقاید و تبرئه صوفیان و توجیه شرعی تصوف، کتابهای متعددی همچون اللمع فی التصوف توسط ابونصر سراج، قوت القلوب از طرف ابوطالب مکی و ... تألیف شده است .
🔷 صوفیه برای اسلامی جلوهدادن عقاید و اعمال متصوفه، از معانی ظاهری آیات بدون هیچ قرینهای چشم پوشی نموده و تفسیر بهرأی را پیشه خود ساختند.
🔻پینوشت:
[1] مکارم شیرازی، ناصر، جلوه حق، نشر مدرسه علی بن ابیطالب، قم، 1381، ص42.
[2] سرّاج طوسی ابونصر عبدالله بن علی، اللمع فی التصوف، تصحیح نیکلسون، لیدن، 1944 م، ص14.
#صوفیه
#اباحی_گری
#شطح_گویی_صوفیان
#شاهد_بازی_صوفیه
#رقص_سماع
#وحدت_وجود
#ریاضتهای_شیطانی
#فرقه_سازی_دراسلام
#بدعت_در_دین
#پرستش_انسان
#پرستش_جن_شیطان
#وحدت_وجود
#مدعیان_دروغین
#ادعاهای_عجیب
#فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
رسم عجیب آویزان کردن تابوت ها ⚰👆
#خاکسپاریهای_عجیب
#رسوم_عجیب
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
دوئل: بازی مرگ چگونه به وجود آمد؟ 👆
#قرون_وسطی
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
پیام بیگانگان فضایی تهدیدی برای بشریت 👽🛸📡👆
#ادعاهای_عجیب
#فرازمینیها
#اجنه_فرازمینیها
#ناسا
#یوفو
#فضا
#عظمت_جهان_هستی
#عجایب_جهان_هستی
#عجایب_خلقت
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
روابط آزاد و بیقید یکی از مبانی فکری اُشو 👹👆
#عرفان_های_کاذب
#عرفان_های_نوظهور
#ادعاهای_عجیب
#مدعیان_دروغین
#انسان_محوری
#انسان_گرایی
#اومانیسم
#اباحی_گری
#آتئیسم
#تناسخ
#پرستش_جن_شیطان
#فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2