eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.2هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
ترویج صوفیگری با رنگ و لعاب اسلامی ⭕️👆 #صوفیه #اباحی_گری #شطح_گویی_صوفیان #شاهد_بازی_صوفیه #رقص_سماع
ترویج صوفیگری با رنگ و لعاب اسلامی ⭕️ ♦️ فرقه‌ی صوفیه برای اسلامی جلوه دادن اعتقادات و مبانی تصوف، عقاید و آداب صوفیگری را با آیات و روایات منطبق کرده و به آن رنگ و لعاب اسلامی داده تا اینچنین مردم را فریب و فقها را از مبارزه با خود دور کنند. 🔷 مخالفت فقها و علمای اسلام با تفکرات و عقاید صوفیانه، که برخلاف مبانی اعتقادی اسلام بود، موجب شد تا سران تصوف، تصمیم مهمی برای جلوگیری از این مخالفت بگیرند، تا نه‌تنها مردم برعلیه آنان قیام نکرده، بلکه آنان را هم به سوی خودشان جذب کنند. 🔶 این تصمیم اساسی و فریب‌دهنده از طرف صوفیان، چنین بود که به تصوف آب و رنگ اسلامی دادند و آن اعتقادات و آداب و مبانی صوفیگری را با ظواهر آیات قرآن و احادیث، تلفیق و تطبیق داده تا تضاد میان آنان از بین برود. 🔷 آیت الله مکارم شیرازی در این‌باره می‌نویسد: 🔶 «از آنجا که این گونه مسلک‌ها در هر محیطى وارد شود از روى قانون «تبیعت از محیط» رنگ آن محیط را به خود مى‌گیرد. 🔷 طرفداران تصوف به زودى آب و رنگ اسلامى به آن دادند و قسمتى از فرهنگ و دستورات اسلامى را به آن آمیختند. 🔶 و براى وفق دادن اعتقادات خود با عقاید و احکام اسلامى دست به آیات و اخبارى زدند که بسیار از آنها از سنخ متشابهات قرآن و اخبار بود.»[1] 🔻یکی از افراد که در کتاب خود، اعتقادات و مبانی صوفیه را با آیات و روایات تطبیق داده است، ابونصر سراج طوسی است. 🔷 ابونصر سراج در کتاب اللمع فی التصوف آورده:«از حضرت علی (علیه‌السلام) روایت شده که گفت: پیامبر مرا هفتاد باب دانش آموخت که دیگری را نیاموخته بود و این مسائل در پایان کتاب آمده است. 🔶 اما یادآوری آن تنها بدین جهت است که دانسته شود علمی که بین اصحاب حدیث و فقه و صوفیه پخش شده است علم دین است. 🔷 هرگاه اصحاب حدیث به مشکلی بر می‌خورند به فقیهان مراجعه می‌کردند، همان‌گونه که فقها هرگاه به مشکلی بر می‌خوردند به اصحاب حدیث روی می‌آوردند. 🔶 همچنین هر کس پرسشی درباره‌ی یافته‌های درون و اسرار و کردارهای دل داشت، صوفیان با اشارات لطیف و معناهای ظریف آن را می‌گشودند.»[2] 🔷 سراج با آمیختن این روایت با مبانی و دانش تصوف خواسته است که اولاً به آن، رنگ و لعاب اسلامی زده و آداب و اعتقادات صوفیان را اسلامی جلوه دهد. 🔶 و ثانیاً مردم را از مبارزه بر علیه صوفیه دور کرده تا آنان به‌راحتی جذب این عقاید فاسد و باطل شوند. 🔻 نمونه دیگر از کارهای صوفیان که می‌توان نیرنگی از طرف آنان در اسلامی دانستن مبانی اعتقادی آنان شمرد، این است که علاوه بر اینکه خرقه خود را به حضرت علی بن ابی‌طالب (علیه‌السلام) سپردند. 🔷 مشاهیر و معروفین از اصحاب پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و یاران خاص امامان (علیهم‌السلام) از قبیل سلمان، ابوذر، اویس قرنی، کمیل و ... را جزء خود دانسته . 🔶 حتی سلسله مشایخی را به این افراد رساندند تا به عقاید خود رنگ اسلامی زده و اینچنین افراد مختلف از هر طایفه را به سمت خود جلب و جذب کنند. 🔷 بنابراین تطبیق آیات و روایات با عقاید و آداب صوفیگری از طرف صوفیان، صرفاً جنبه فریب مردم و عدم مخالفت فقها با آنان را داشته. 🔶 صوفیه برای تدوین این عقاید و تبرئه صوفیان و توجیه شرعی تصوف، کتاب‌های متعددی همچون اللمع فی التصوف توسط ابونصر سراج، قوت القلوب از طرف ابوطالب مکی و ... تألیف شده است . 🔷 صوفیه برای اسلامی جلوه‌دادن عقاید و اعمال متصوفه، از معانی ظاهری آیات بدون هیچ قرینه‌ای چشم پوشی نموده و تفسیر به‌رأی را پیشه خود ساختند. 🔻پی‌نوشت: [1] مکارم شیرازی، ناصر، جلوه حق، نشر مدرسه علی بن ابیطالب، قم، 1381، ص42. [2] سرّاج طوسی ابونصر عبدالله بن علی، اللمع فی التصوف، تصحیح نیکلسون، لیدن، 1944 م، ص14. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
رسم عجیب آویزان کردن تابوت ها ⚰👆 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
دوئل: بازی مرگ چگونه به وجود آمد؟ 👆 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
پیام بیگانگان فضایی تهدیدی برای بشریت 👽🛸📡👆 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
حلول و نازل شدن خداوند در عرفان کابالا 🕎🔯👆 قسمت (اول) 1️⃣ ⭕️ حلول در لغت به معنای فرود آمدن و نازل شدن خدا در محلی است.[۱] 🔷 این اندیشه در اکثر متون کلامی و فلسفی ادیان توحیدی مردود بوده و ساحت خداوند، پیراسته از حلول مکان و محل دانسته شده است؛ چرا که حلول کننده نیازمند چیزی برای حلول است و خدا از همه جهان و جهانیان بی‌نیاز است. 🔶 از طرفی باید میان حلول کننده و محل حلول، گونه‌ای سنخیت و هم سرشتی وجود داشته باشد و کاملاً پیداست که میان پروردگار و مخلوق هیچ سنخیتی نمی‌توان در نظر گرفت.[۲] 🔷 موضوع حلول خدا در سنت ادبی کابالا از سویی بسیار نمایان و آشکار به نظر می‌رسد؛ آن‌چنان‌که خدا در قوم یهود یا ارض موعود حلول می‌کند.[۳] 🔶 و از سوی دیگر در آثار ادبی بسیاری از بزرگان کابالا مانند (موسی دِلئون)، (موسی کوردورو) و حتی (حَییم ویتال) می‌توان قواعد واضح توحیدی را یافت که درون ‌مایه حلولی یا نزدیک به آن را به نمایش بگذارند،[۴] 🔷 هرچند شریعت یهود به‌هیچ‌روی بستری برای اعتقادات حلولی پیروان کابالا فراهم نکرده اما تفاسیر به‌عمل‌آمده از دو کتاب (باهیر و زوهر) بیش‌ازپیش به اشاعه اندیشه حلولی در میان کابالیست ها منجر شده است. #کابالا #عرفان_های_کاذب #تحریف_تورات_انجیل #ادعاهای_عجیب #مدعیان_دروغین #صفات_یهودیان #پرستش_جن #پرستش_جن_شیطان #تناسخ #تحریف_پیامبران_الهی #آتئیسم #سحر_جادو #ستاره_پرستان #فراماسونری #فرقه_نژاد_پرست_یهود #فرقه_های_ستاره_پرست #فرقه_های_عجیب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 👇
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
حلول و نازل شدن خداوند در عرفان کابالا 🕎🔯👆 قسمت (اول) 1️⃣ ⭕️ حلول در لغت به معنای فرود آمدن و نازل
حلول و نازل شدن خداوند در عرفان کابالا 🕎🔯 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️از سال ۱۶۹۹ این موضوع که آیا کابالا به حلول گرایی منجر می‌شود یا نه، مورد تحقیق و تفحص برخی از پژوهشگران بوده است؛ چراکه عده‌ای از ایشان می‌پنداشتند سیستم حلولی اسپینوزا از آثار کابالایی، به‌خصوص آثار (آبراهام هِرِرا) نشأت‌گرفته است. 🔷 ازآنجاکه تعدادی از کابالیست‌های اولیه معتقد به اتحاد جوهری اِن سُوف با سِفیروت بودند، این ظن و گمان که تعالیم کابالایی به حلول خدا در ماده منجر می‌شود، تقویت شد. 🔶 بی‌شک اندیشه‌های حلولی کابالا، در پی ناتوانی بزرگان کابالا در ارائه دادن یک نظام قاعده‌مند الهیاتی و به‌دوراز شائبه ثنویت، پدیدار می‌شود. آن هنگام که پیروان کابالا در جستجوی راهی بودند تا چگونگی انتقال اِن سُوف از خدای مکنون به خدای آفرینش گر و سپس صدور سفیروت را توصیف کنند، دغدغه مهم آنان رهایی از بند حلول‌گرایی بود. 🔷 ازاین‌رو مجبور شدند همانند نویسنده زوهر، قواعد نامفهومی دراین‌باره ارائه دهند که بعدها محل تعارضات تفصیلی بشود. 🔶 نباید این مهم را ازنظر دور داشت که تفکر حلولی و آنچه در عرفان، وحدت و یگانگی خداوند خوانده می‌شود، بسیار متفاوت است.( درست است که در قول به حلول می‌توان به‌نوعی به وحدت وجود دست‌یافت، ولی وحدت وجودی که از طریق قول به حلول حاصل می‌شود، آن‌چنان سست و بی‌بنیاد است که از خدا خالی است.)[۵] 🔷 در حلول گرایی یهودی، خدا به چند صورت در میان قومش حلول نموده است. حلول شخینا به‌عنوان نیمه مادینه خداوند در معبد سلیمان و سپس حلول شخینا در میان قوم برگزیده یهود و سرانجام در فرجام جهان و اتحاد خدا با قوم یهود که شخینا در آن حلول کرده است. 🔶 این تعابیر بیانگر آن است که میان پیروان این طریقت فاصله بین معنا و ماده از میان برداشته‌شده و موضوع تنزیه و پاکی، جایگاه حقیقی خویش را از کف داده است.[۶] 🔷 حلول‌گرایی در آموزه‌های حسیدی که برگرفته از تعالیم کابالایی است، نمود بیشتری می‌یابد. ازآنجاکه نظریه صیمصوم (خدای عقب نشین) در این جنبش از تعریف لوریایی خود منحرف‌شده، می‌توان گفت این تعبیر جدید، هیچ مرزی میان خدا و طبیعت قائل نشده است؛ چراکه از دیدگاه حسیدیم،[۷] صیمصوم نه عقب‌گرد اِن سُوف به درون خویش، بلکه تقلیل نور الهی معنا یافت؛ یعنی هیچ موجودی را نمی‌توان بدون بارقه‌های الهیِ نهفته در درونش تصور کرد. 🔶 «در این طرز تفکر نوعی تثلیث و سه‌گانه انگاری ویژه مطرح است... این سه‌گانه انگاری، در خدا، طبیعت و انسان مطرح می گردد سپس به‌گونه‌ای مورد تفسیر و تأویل واقع می‌شود که نتیجه آن، چیزی جز وحدت وجود مادی و این جهانی نخواهد بود. 🔷 در میان بسیاری از پیروان کابالا، میان خدا و آنچه ریشه و هویت قوم یهود خوانده می‌شود، تفاوت چندانی وجود ندارد و این همان چیزی است که در نژاد برگزیده و ارض موعود حلول می‌کند و با آن‌ها متحد و یگانه می‌شود.»[۸] 🔻پی‌نوشت: [۱]. طالقانی، سید علی، دانشنامه جهان اسلام (حلول و اتحاد)، ۱۳۸۹، ج ۱۴ [۲]. روحانی، محمدحسین، دایرة‌المعارف تشیع، نشر شهید سعید محبّی، ۱۳۸۶، ج ۶، ص۵۰۵ [۳]. ابراهیمی دینانی، غلامحسین، فیلسوفان یهودی و یک مسئله بزرگ، نشر هرمس، ۱۳۸۹، ص۱۸۸ [۴]. scholem, gershom (1997)‎ “kabbalah” in the encyclopedia judaica,vol 10 (ed).‎ dr .‎ Geoffrey wigoder, gerusalam, keter publishing house [۵]. ابراهیمی دینانی، غلامحسین، فیلسوفان یهودی و یک مسئله بزرگ، نشر هرمس، ۱۳۸۹، ص۱۸۸ [۶]. برسی و نقد مبانی نظری کابالیسم، فاطمه مهدیه، نشرصهبای یقین،۱۳۹۳، ص ۱۲۶ [۷]. جریان عرفانی حَسیدی، در قرن هجدهم و توسط اسرائیل بَعَل شَمْ طوُوْ معروف به «بِشت» شکل گرفت. مراکز اولیة حَسیدیسم در اوکراین و لهستان جنوبی قرار داشت. بعدها این نهضت سراسر اروپای شرقی را فراگرفت. [۸]. ابراهیمی دینانی، غلامحسین، فیلسوفان یهودی و یک مسئله بزرگ، نشر هرمس، ۱۳۸۹، ص۱۸۶ حلول و نازل شدن خداوند در عرفان کابالا به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
کمربند سیارکی 💫👆 #عظمت_جهان_هستی #عجایب_جهان_هستی #عجایب_خلقت #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
چهار سوار آخرالزمان که در مکاشفات یوحنا 🌏👆 #منطزران_ظهور به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
جایز بودن اعدام دختر 12 ساله طبق قوانین زرتشتی 🔺👆 #ادیان_گنوسی #جهان_باستان #عجایب_جهان_باستان #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
سید محمد نوربخش مُدعی دروغین مهدویت 👹👆 #مدعیان_دروغین_مهدویت #صوفیه #اباحی_گری #شطح_گویی_صوفیان #شاهد_بازی_صوفیه #رقص_سماع #وحدت_وجود #ریاضتهای_شیطانی #فرقه_سازی_دراسلام #بدعت_در_دین #پرستش_انسان #پرستش_جن_شیطان #وحدت_وجود #مدعیان_دروغین #ادعاهای_عجیب #فرقه_های_عجیب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2