eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.2هزار دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
اوج ذلت پذیری در عرفان کاذب فالون دافا ☯️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ لی هنگجی قوانین تحقیرآمیزی را برای افزایش تقوا معرفی می‌کند که به راستی شأن انسانی را در هم می‌شکند. 🔷 او انسان را به ستم‌پذیری و سکوت در برابر تعرض‌ها و همانند بیماران روانی و عقب مانده عمل کردن تشویق می‌کند. 🔶 البته گذشت و بخشش به‌ویژه در جایی که احتمال اصلاح طرف خطاکار باشد بسیار پسندیده است؛ اما وی می‌گوید: 🔷 «در جهان ما قانونی وجود دارد: بدون از دست دادن، چیزی بدست نمی‌آید. وقتی مردم شخص عقب‌افتاده را می‌بینند، او را تحقیر می‌کنند. مثلاً می‌گویند [تو ابله بزرگ!] وقتی دهانشان را باز می‌کنند، تا به او توهین کنند، تکه‌ای از تقوا پرتاب می‌شود. 🔶 وقتی با کسی بدرفتاری کرده‌اید، طرفی هستید که از او چیزی گرفته‌اید و بنابراین مجبورید چیزی از دست بدهید. وقتی کسی جلو رفته و به او لگدی بزند، دوباره تکه‌ای از تقوا را به آن طرف پرتاب خواهد کرد. 🔷 وقتی کسی به او ناسزا گفته، یا او را با لگد می‌زند، فقط لبخندی می‌زند «ادامه بده، تو داری در این مدت به من تقوا می‌دهی و من تکه‌ای از آن را به تو برنخواهم گرداند» اگر حقایق سطوح بالاتر را به کار ببریم، درباره‌ی این بیندیشید، چه کسی زرنگ است؟ آیا او فرد زرنگی نیست؟»[1] به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
اوج ذلت پذیری در عرفان کاذب فالون دافا ☯️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ لی هنگجی قوانین تحقیرآمیزی را برای
اوج ذلت پذیری در عرفان کاذب فالون دافا ☯️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ از این سخنان لی هنگجی برمی‌آید که برای اینکه تقوا یا ماده‌ی سفید را به دست آورید، باید رنج بکشید. پس اگر به شما اهانت یا ظلم شد، مثل احمق‌ها لبخند بزنید و شادی کنید؛ زیرا بهترین چیز عالم را به شما داده است. 🔷 این توصیه‌ها با وجدان انسان سازگار نیست. ما می‌خواهیم حرمت و احترام‌مان حفظ شود، در برابر تعرضات از خود دفاع می‌کنیم. البته اگر کسی از روی نادانی رفتار نادرستی انجام دهد، باید کریمانه از او گذشت؛ چنان‌که قرآن کریم در توصیف بندگان خدا می‌فرماید: 🔶 «وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا.[سوره فرقان، آیه 63] بندگان خدا با فروتنی روی زمین راه می‌روند و اگر جاهلان به آنان چیزی بگویند، با روی خوش سلام می‌کنند. 🔷 اما این برخورد در جای خود نیکوست. اگر کسی ظالم بود چه باید کرد؟ اگر ما در برابرش سکوت کنیم، باز هم ظلم می‌کند؛ ظلمی بزرگ‌تر و دستش را به روی دیگران هم می‌گشاید. در این موارد قرآن کریم نهیب می‌زند که: 🔶 «وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ وَلِيًّا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ نَصِيرًا» [سوره نساء، آیه 75]. چرا در راه خدا، و (در راه) مردان و زنان و کودکانى که (به دست ستمگران) تضعیف شده اند، پیکار نمى کنید؟! همان افراد (ستمدیده اى) که مى گویند: «پروردگارا! ما را از این شهر (مکّه)، که اهلش ستمگرند، بیرون ببر! و از طرف خود، براى ما سرپرستى قرار ده; و از جانب خود، یار و یاورى براى ما تعیین فرما»! 🔻 اما لی هنگجی می‌گوید: «یک تمرین کننده بودن امری است فوق طبیعی. پس به عنوان فردی فوق طبیعی باید با خودتان بر طبق اصول فوق طبیعی رفتار کنید؛ به جای اینکه خود را با اصول و منطق مردم عادی بسنجید. 🔷 وقتی رابطه‎ی کارمایی موضوعی را نمی‌دانید، احتمال آن وجود دارد که آن را به‌طور نادرستی اداره کنید... بعضی اشخاص می‌گویند: «اما من فقط می‌خواهم مطمئن شوم که عدالت رعایت شود.» 🔶 خیلی خوب، پس همگی باید در دانشکده‌ی پلیس ثبت‌نام کنیم؟... وقتی مردم دعوا می‌کنند و شاید یکی به دیگری لگد بزند، یا یکی از آن‌ها ضربه‌ی محکمی به دیگری بزند، ممکن است آن شخص به فرد دیگر چیزی بدهکار بوده و حالا آن‌ها در حال تصفیه کردن بدهی هستند. بنابراین، اگر پادرمیانی کنید، نمی‌توانند آن را تصفیه کنند و مجبورند آن را دوباره دفعه بعد انجام دهند... 🔷 اگر حتی در مورد چیزهایی مثل قتل یا آتش‌سوزی کاری انجام ندهید، پس در مورد چه چیزی کاری انجام خواهید داد؟ اما یک چیز هست، این چیزها زیاد ربطی به ما تزکیه کنندگان ندارند».[2] 🔶 پادرمیانی در حل اختلاف‌های مردم، برقراری صلح و آشتی و ترویج مهربانی و نیکی، برترین مهرورزی و نیک‌خواهی است. مبارزه و جهاد با ظلم هم رنج است و بردباری می‌خواهد و هم تلاش برای برطرف کردن ستم و جور از مردمی که دست به دعا برداشته و راه نجاتی می‌جویند و از خودشان کاری برنمی‌آید. ♦️ برترین نیکوکاری و شفقت و مهربانی است که معنویت اسلامی بر آن تأکید دارد و فالون دافا، به بی‌تفاوتی در برابر مردم ستم‌پذیری درباره‌ی خود و دیگران دعوت می‌کند و نام آن را تزکیه، حفظ تقوا و به دست آوردن کونگ می‌گذارد.[3] 🔻پی‌نوشت: [1] . لی هنگجی، شوآن‌ فالون، تهران: نشر درسا، ۱۳۸۱، ص ۳۹۷. [2] . همان، ص ۴۱۲. [3] . حمیدرضا مظاهری‌سیف، جریان‌شناسی انتقادی عرفان‌های نوظهور، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ۱۳۸۹، ص ۳۵۳. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
طبلی برای اعتراض به حکومت کلیسا از پوست انسان ✝️🥁🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
بارش عجیب عنکبوت در برزیل 🕷🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
‌کشف مولکول ارگانیک در مرکز کهکشان راه شیری ✨🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
عرفان و تصوف مولوي( طرفداران و مخالفانش)🔺 #صوفیه #سحر_جادو #خلسه_نشئگی_توهم #اباحی_گری #شطح_گویی_صوف
عرفان و تصوف مولوي( طرفداران و مخالفانش) 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ جلال الدين محمد بلخي رومي معروف به مولوي، صاحب كتاب مثنوي از صوفيان بزرگ اسلام است و در رديف اول شعراي ايران زمين مي باشد. او در سال 604 هـ . ق به روزگار سلطنت سلطان محمد خوارزمشاه ديده به جهان گشود. 🔷 خاندان او از چند نسل پيش، در بلخ سكونت گزيده بودند كه در آن روز خاك ايران بود و مولوي هم به زبان فارسي سخن مي گفت. 🔶 البته از طرفي هم چون از جواني با خانواده اش در آناطولي اقامت داشت و آناطولي پيشترها بخشي از امپراطوري روم (بيزانس شرقي يا تركيه فعلي) بوده، به همين مناسبت وي به «رومي» شهرت يافته است گر چه اصالتاً اهل بلخ است و او را «بلخي» نيز مي نامند.[1] 🔷 مولوي در ابتدا به تدريس اشتغال داشت تا آن كه با شمس تبريزي عارف معروف بر خورد، سخت مجذوب او گرديد و ترك همه چيز كرد. ديوان غزلش هم به نام شمس است و در مثنوي مكرر با سوز و گداز از او ياد كرده است. مولوي در سال 672 هـ ق در گذشته است.[2] 🔶 شخصيت مولوي و افكار و انديشه هاي وي، ابعاد گوناگون و متنوعي دارد. در محور اول به امتيازاتي كه در مورد وي از سوي طرفداران و علاقمندان بيان شده مي پردازيم و در محور دوم به نقدهايي كه از سوي مخالفان شده اشاره شده. 🔻 طرفداران و علاقمندان مولوی : 🔷 بدون ترديد جلال الدين رومي از امتيازهاي فراواني برخوردار است. 🔶 امتيازهايي كه او را به صورت يك شخصيت تاريخي درآورده است. نكته ها و سخنان لطيف و آموزنده، گستردگي و تنوع مطالب، برداشت ها و پردازش هاي عرفاني در مثنوي، همچنين شور و حال و عشقي كه از غزليات وي (در ديوان شمس تبريزي) مي جوشد، نادر و كم نظير است.[3] 🔷 همچنين اوج هيجان و انقلاب روحي وي و كوشش در جهت هماهنگ سازي ميان انديشه و دل را از ويژگي هاي مولوي مي دانند.[4] 🔶 طرفداران مولوي بر خلاف مخالفين وي او را صوفي نمي دانند و اصطلاحات صوفيانه اي را كه او در اشعار خويش استفاده كرده در واقع قياسات تمثيلي و تشبيهات شاعرانه اي مي دانند كه اين شاعر توانمند در تاييد و اثبات عقايد ديني و مباني قرآن و… استفاده كرده است.[5] 🔷 علامه محمد تقي جعفري در اين باره تصريح كرده اند كه «كتاب مثنوي مولوي بزرگترين خدمات را براي متفكرين انجام داده است و ديدگاه انديشمندان را توسعه بخشيده و آنها را به اعماق مطالب مي برد. 🔶 مطالعه دقيق و همه جانبه، مثنوي در ايجاد حالت روحاني و هيجان عشق به مفاهيم الهي براي متفكرين سهم بسزايي داشته و از آن جهت كه سر تا سر استشهاد و تفسير آيات قرآني و روايات اخلاقي مربوط به ساير معارف است توانسته است استقلال انديشه و هيجان روحي جلال الدين را از ساير مكاتب حفظ نمايد.[6] 🔷 همچنين از امتيازات ديگر مولانا اين است كه در صف عرفاي اسلامي قرار دارد و در اشعار مختلفي از وي خصوصا در مثنوي مي توان به جهان بيني عرفاني او پي برد. 🔶 وحدت وجود، سريان و جريان عشق و محبت در تمام ذرات عالم وجود، عالم اكبر بودن انسان، قطع و جدايي انسان از تعلقات دنيوي از اصول و اركان جهان بيني عرفاني است كه در اشعار او به چشم مي خورد. همچنين مولوي كوشيده است تا مباني صعب عرفاني را با بياني جذاب در قالب شعر و ادبيات فارسي، تنزل دهد.[7] به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
عرفان و تصوف مولوي( طرفداران و مخالفانش) 🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ 🔻 مخالفان مولوی : 🔷 متقابلا، مولوي اشتباهها و ضعف هايي ـ چه در عرصه الفاظ و قالب و چه در عرصه محتوا و مضمون ـ دارد كه بررسي آن مجال وسيعي مي طلبد و به صورت تفصيلي از سوي مخالفان او بيان شده است. 🔶 از جمله ستايش از معاويه و بني عباس، كافر قلمداد كردن ابوطالب پدر بزرگوار اميرالمومنين ـ عليه السلام ـ، تسامح در موضوع مهدويت و اين كه فرقي نيست كه مهدي موعود ـ عجل الله تعالي فرجه الشريف ـ از نسل علي باشد يا از نسل عمر. 🔷 نقل احاديث جعلي و ضعيف و استناد به آنها، مطرح كردن برخي افكار و آداب تصوف، برخي الفاظ و تعبير هاي زشت و نامتناسب و… نمونه هايي از لغزش هاي مولوي است كه از سوي مخالفان مطرح شده است.[8] 🔶 از جمله نقدهايي كه مخالفان و معترضان به مولوي به صورت مبسوط در مورد آن صحبت كرده اند و آنرا عيبي بزرگ براي او مي دانند آن است كه مولوي، صوفي است و از اشعار او مي توان دريافت كه كتاب و سنت را نيز به منظور ترويج آراء تصوف استخدام كرده است.[9] 🔷 همچنين سقوط تكاليف از صوفي واصل كه از اركان عقايد تصوف مي باشد و اشاره به آن توسط مولوي در مثنوي از شواهد و دلايل مخالفين مولوي به صوفي بودن اوست.[10] مولوي در جاي جاي مثنوي به عقايد و آداب مذاهب تصوف اشاره كرده است.[11] 🔻 اصولا مي توان گفت مخالفين مولوي دو دسته اند: 🔷 دسته اول كساني هستند كه اصولا مخالف مرام و مسلك تصوف اند و مثنوي را هم از آن جهت كه متضمن مطالب صوفيانه و مروج آن است مورد انتقاد قرار مي دهند. اين دسته معتقدند جوهر تصوف انحراف از دين و شريعت و مباني آن مخالف قرآن و احاديث است. 🔶 دسته دوم هم گروهي هستند كه بر تصوف خاص مولوي و طريقه و افكار وي اعتراض دارند. در ميان دسته دوم علاوه بر متشرعين و فقها و… برخي از صوفيان و مشايخ آنها نيز ديده مي شوند.[12] 🔷 از جمله علماي مخالف مثنوي (و طبعا مولوي) علامه محمد باقر مجلسي ـ رحمة الله عليه ـ است كه در اواخر كتاب عين الحياة ص 271 مي فرمايد: ♦️در هيچ صفحه اي از صفحات مثنوي نيست كه اشاره به جبر يا وحدت وجود يا سقوط عبادات يا غير اين ها از اعتقادات فاسده نكرده باشد.[13] 🔻 پي نوشت ها: [1] . حلبي، علي اصغر، مباني عرفان و احوال عارفان، ص573 و574، انتشارات اساطير، اول، 1376ش. [2] . مطهري، مرتضي، مجموعه آثار، ج23، ص61، انتشارات صدرا، اول، 1383ش. [3] . مدرسي (طباطبايي)، سيد محمد علي، سماع عرفان و مولوي، ص13، انتشارات يزدان، اول، 1378ش. [4] . جعفري، محمد تقي، تفسير و نقد و تحليل مثنوي، ج1، ص6ـ10، انتشارات اسلامي، هشتم، 1361ش. [5] . همان، ص11. [6] . همان، ص13 و14. [7] . حلبي، علي اصغر، مباني عرفان و احوال عارفان، ص589 تا 604، انتشارات اساطير، اول، 1376ش. [8] . مدرسي (طباطبايي)، سيد محمد علي، سماع عرفان و مولوي، ص13، انتشارات يزدان، اول، 1378ش. [9] . مصلايي يزدي و مدرسي يزدي، ميرزا علي اكبر و سيد جواد، نقدي بر مثنوي، ص254، انتشارات انصاريان، اول، 1375. [10] . همان، ص288. [11] . همان، ص309 به بعد. [12] . همان، ص476 و 477. [13] . همان، ص483 و 486. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
برخی خصوصیات اجنه 👹🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
گرداب غول آسا 🌊🔻 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا سیارات مست ، مأمن حیات بیگانه‌اند⁉️ 🛸👽🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2