eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
« مطالعه هیولایی » یکی از بی رحمانه ترین آزمایشات تاریخ 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : پرونده‌های مرموز « اسلحه‌ٔ دودزا » 🛸👽🔺 ♦️ پرونده های مرموز موفان قسمت (هفتم) 7️⃣ این مستند ( 10قسمتی ) به بررسی «پرونده‌های مرموز»: تحقیق درباره‌ کشف«SOM1-01»،دفترچه‌ راهنمای عملیات ویژه، شامل جزئیات تفاهم شده‌ دولت آمریکا برای بازیابی اشیاء نا‌شناس پرنده‌ای که روی زمین سقوط می کنند می پردازد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
تفاوت عرفان اصیل و عرفان بدلی چیست ❓🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ یکی از نیازهای فطری بشر، حق جویی و حقیقت طلبی است. بشر، در این مسیر برای خدایابی و تأمین این معرفت، همیشه درتلاش و کوشش بوده است. 🔷 عوامل متعددی را می‌توان برای افزون شدن عطش معنوی جامعه بشری در نظر گرفت. 🔶 متاسفانه در حال حاضر ده‌ها فرقه و آیین‌های مدعی عرفان و معنویت، در سطح کشور ما در حال فعالیت و عضوگیری هستند. 🔷 بسیاری از اوقات، حق و باطل را درآمیخته‌اند و اهل باطل، هرگز رفتار یا اندیشه باطل خود را به صورت آشکار ارائه نمی‌دهند. 🔶 بر این اساس، بسیاری از این آیین‌های عرفانی دروغین، سخنان نغز نیز دارند و اغلب بزرگان آن‌ها افرادی اندیشور بوده که سخنان خود را در قالبی زیبا و جذاب ارائه می‌دهند. ♦️ همین مسأله موجب گمراهی و انحراف بسیاری از افراد به خصوص جوانان شده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
تفاوت عرفان اصیل و عرفان بدلی چیست ❓ قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ از اصطلاحاتی که در دهه‌های اخیر رواج بسیاریافته، می‌توان به اصطلاح «معنویت مدرن» اشاره کرد. 🔷 برخی نویسندگان، عصر جدید را عصر معنویت نامیده‌اند و حتی چنین پیش گویی کرده‌اند که قرن بیست و یکم قرن معنویت است، یا این که اساساً قرنی وجود نخواهد داشت؛ یعنی بشر با ابزارهای کشتار جمعی‌ای که با دست خود ساخته است و با توجه به عصر مدرنیته و اقتضائات زندگی صنعتی، اگر به دامن معنویت نگراید، به سمت نابودی کشیده خواهد شد. 🔶 هفته نامه«آبزرواتور»[1] چاپ فرانسه، به نقل از«آندره مالرو»، نویسنده فرانسوی که مدتی نیز وزیر فرهنگ آن کشور بود، می‌نویسد: قرن ۲۱ میلادی یا اصلاً وجود نخواهد داشت و یا قرن معنویت خواهد بود.[2] 🔻اما منظور از«معنویت» چیست❓ 🔷 این اصطلاح، چندین دهه است در ادبیات نوشتاری نویسندگان غرب خود را نشان داده است؛ اما متأسفانه تا به حال هیچ یک از واژه نامه‌ها و فرهنگ‌نامه‌ها یا دائرة المعارف‌ها تعریفی جامع و دقیق از این اصطلاح ارائه نداده‌اند؛ به همین دلیل حدود و ثغور این واژه و تمایز یا اشتراک آن با اصطلاحاتی همچون عرفان و دین، چندان معلوم نیست. 🔶 آنچه به طور قطع در این‌باره می‌توان گفت، این است که غربی‌ها با تکیه بر مبانی سکولاریستی و اومانیستی درپی پاسخگویی به نیازهای معنوی انسان جدید هستند؛ به همین دلیل معنویتی که در غرب، در حال شکل گیری است، عموماً از نوع معنویت‌های سکولار و متناسب با جهان بینی و ایدئولوژی لیبرالیستی است. 🔷 برای مثال، برخی معنویت‌های شرقی از قبیل بودیسم، هندویسم و جینیسم که در کشورهای غربی فعّالند و یا معنویت‌هایی که با خاستگاه غربی اعم از اروپایی و آمریکایی در حال گسترش اند، همگی معنویت‌هایی هستند که یا با مبانی سکولار غرب سازگارند، یا صورت سازگار شده آن‌ها با آن مبانی است که از سوی رسانه‌های غربی تبلیغ می‌شود. 🔶 می‌توان گفت: رهبران معنویت‌های جدید، لازمه معنویت را اعتقاد انسان به خدا نمی‌دانند، چه رسد به اینکه دین را هم داخل در لوازم معنویت بدانند. 🔷 در اندیشه اکثر رهبران معنوی نو ظهور دنیا، معنویت چیزی خارج از چارچوبه دین و ادیان الهی تصور می‌شود، یا دست کم آن را منحصر در دین و آموزه‌های دینی نمی‌دانند. 🔶 براساس این تلقی از معنویت است که حتی شیطان‌پرستی، جن‌گیری، سحر و امثال این‌ها، در زمره آیین‌های معنوی به شمار می‌آیند. 🔷 برخی از افراد در داخل کشور هم از معنویت و زندگی معنوی چنین برداشت کرده و گفته‌اند: زندگی معنوی، لزوماً به معنای تعلق به یکی از ادیان نهادینه و تاریخی نیست؛ بلکه به معنای داشتن نگرشی به عالم و آدم است که به انسان آرامش، شادی و امید بدهد.[3] ♦️به راحتی می‌توان دریافت که در این تعریف، میان معنویت و دیانت هیچ تلازمی مشاهده نمی‌شود. نیاز بشر جدید به این نوع معنویت از آنجا ناشی شده است که زندگی جدید و دوران جدید مشکلات روحی، رنج‌ها و اضطراب‌های روانی شدیدی برای او پدید آورده است. 🔻پی‌نوشت: [1]. observator [2]. حاجتی، میر احمدرضا، عصر امام خمینی، قم، بوستان کتاب، ۱۳۸۳، ص ۸۴. [3]. ملکیان، مصطفی، راهی به رهایی، تهران، نشرمؤسسه نگاه معاصر، ۱۳۸۰، ص ۳۷۶. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
افسانه ماشینهای پرنده ما قبل تاریخ در تبت 🛸🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
هک کردن مغز برای ارتقای مهارت 🧠🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : پرونده‌های مرموز « اسلحه‌ٔ دودزا » 🛸👽🔺 ♦️ پرونده های مرموز موفان قسمت (هشتم) 8️⃣ این مستند ( 10قسمتی ) به بررسی «پرونده‌های مرموز»: تحقیق درباره‌ کشف«SOM1-01»،دفترچه‌ راهنمای عملیات ویژه، شامل جزئیات تفاهم شده‌ دولت آمریکا برای بازیابی اشیاء نا‌شناس پرنده‌ای که روی زمین سقوط می کنند می پردازد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
تفاوت عرفان اصیل و عرفان بدلی چیست ❓🔻 قسمت (سوم) 3️⃣ ♦️ بشر جدید، پیوسته در اضطراب، دلهره، اندوه، غم و احساس سردرگمی و بی هویتی به سرمی برد؛ و علم و عقل جدید نیز نتوانسته این مشکلات روحی و روانی او را برطرف نماید. 🔷 بشر امروزی در جست و جوی چیزی است که برای او شادی، نشاط، آرامش و امیدِ به زندگی را پدید آورد؛ چیزی که موجب شود انسان، تفسیر و تصویر معناداری از جهان هستی داشته باشد، و با رضایت باطن زندگی کند. 🔶 بنابراین باید گفت، تنها چیزی را که در این معنویت‌ها، عاید انسان می‌شود نوعی رضایت باطن (سازگار با زندگی آدمی در دنیا) است یا اینکه در نظر خود شخص، زندگی پس از دنیا هم می‌تواند وجود داشته باشد هم نه، بستگی به میل و سلیقه هر انسانی دارد.[4] 🔷 پس خود فرد است که تصمیم می‌گیرد، که آیا زندگی دیگری به غیر از زندگی این دنیا وجود داشته باشد یا نه؛ روشن است که در اینجا دین هیچ گونه نقشی در زندگی یک فرد ندارد. 🔶به همین خاطر باید گفت که معنویت دینی، با معنویت سکولار تفاوت اساسی و بنیادین دارد. 🔷 باید گفت: معنویت دینی، انسان را محدود و محصور به زندگی دنیا نمی‌داند؛ بلکه زندگی اصلی او را جایی دیگر دانسته و زندگی دنیا را با همه شادی‌ها و بیم‌ها و امیدهایش صرفاً به منزله گذرگاه و پُلی برای وصول به حیات حقیقی می‌داند. 🔶 از نگاه اسلام، معنویتِ منهای خدا، معنا و جایگاهی ندارد. اصولاً بدون اتصال به منبع اصلی حیات، نشاط و امید حقیقی حاصل نخواهد شد، و این، معنویت دینی است که انسان را به منبع اصلی حیات متصل می‌کند و ذیل سایه او، به وجود و حیات انسان معنا می‌دهد. 🔷 بنابراین در یک تقسیم بندی کلی، می‌توان عرفان را به دو دسته عرفان دینی و عرفان سکولار تقسیم کرد. 🔶 عرفان دینی، یعنی عرفانِ برآمده از ادیان الهی؛ عرفانی که نه تنها هدف نهایی خود را وصول به خدا یا قرب الهی می‌داند؛ بلکه معتقد است ابزار وصول به این هدف نیز باید برآمده از دین یا مطابق با آموزه‌های دینی باشد و یا دست کم با آموزه‌های دینی مخالفتی نداشته باشد. 🔷 در مقابل، به هر نوع عرفانی که با آموزه‌های دینی مخالفت کرده و یا به آنها بی اعتنا بوده و همچنین غایت و هدف سلوک را چیزی جز خدا معرفی کند، و یا به دروغ ادعای رساندن انسان به خدا را داشته باشد، در حالی که حقیقتاً چنین چیزی وجود ندارد؛ «عرفان سکولار» می گوییم. 🔶 پس به هر گونه معنویتی که چیزی غیر از خدا را هدف خود قرار می‌دهد، هر چند آن مورد امری ماورایی باشد، یا با ابزاری غیر از دین و شریعت، در صدد وصول به هدف نهایی خود باشند، نیز واژه سکولار صادق است. 🔷 از طرفی همه عرفان‌های دینی را لزوماً نمی‌توان عرفان حقیقی دانست؛ زیرا ممکن است یک دین، دست خوش تحریف یا جعل شده باشد و تصویری غیر واقعی از منبع و منشأ هستی، خدای متعال، ارائه دهد. 🔶 در چنین دینی، با وجود آن که هدف نهایی شخصِ عارف، وصول به خدا است؛ اما خدایی که در آن دین، مطرح است، خدایی غیر حقیقی و غیر واقعی است. بنابراین، عرفانِ برآمده از چنین دینی، عرفانی بدلی و کاذب خواهد بود. 🔷 برای مثال، عرفان یهودی یا عرفان قبالا، با وجود آن که برآمده از آیین یهود است، ولی به دلیل تحریفی بودن دین یهود، عرفان آن نیز نمی‌تواند عرفانی حقیقی باشد؛ بلکه در زمره عرفان‌های کاذب و دروغین به حساب می‌آید، هرچند در ظاهر برای مخاطبان خود جذابیت‌هایی هم داشته و موجب جلب نظر آنها شده باشد. ♦️ همچنین عرفان مسیحی را هم نمی‌توان جزو عرفان‌های حقیقی دانست؛ هرچند عرفان مسیحی برآمده از دیانت مسیحی است، اما دیانت مسیحی موجود، دیانتی تحریفی و بلکه تا حدود زیادی جعلی به شمار می‌رود. 🔻پی‌نوشت: [4]. ملکیان، مصطفی، مشتاقی و مهجوری، تهران، نشرنگاه معاصر، ۱۳۸۶، ص ۲۷۶. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
تفاوت عرفان اصیل و عرفان بدلی چیست ❓ قسمت (پایانی) 4️⃣ 🔻در واقع جامع‌ترین تعریف از عرفان را«قیصری»، عارف نامی دوره اسلامی ارائه داده است. وی می‌نویسد: 🔷 «علم به خداوند سبحان از حیث اسماء، صفات، مظاهر او و شناخت حالات مبدأ، معاد، حقایق عالم و چگونگی رجوع این حقایق به حقیقتی یگانه ـ ذات احدیت ـ و همچنین شناخت راه سلوک و مجاهده برای خلاصی نفس از تنگناهای قیود جزئی (دنیا و شهوات) و اتّصاف آن به صفت اطلاق و کلیت پاکی کامل و شهود در مرحه فنا و بقا».[5] 🔶 در تعریف قیصری هم به خوبی مشخص است که عرفان دارای دو بال است که از آن به «عرفان نظری» و«عرفان عملی» تعبیر می‌شود. 🔷 عرفان نظری، علم به حقایق و معارف ناب است که همه آنها به شناخت حقّ سبحانه، اسماء و صفات باز می‌گردد و عرفان عملی، سیر و سلوک در راه رسیدن به کمالات معنوی، اتصال به خداوند و رهایی از مادیات، با هدف دور کردن دل از انحطاط و رسیدن به تکامل شایسته آن است. 🔶 با توجه به این تعریف، عرفان عملی، مقدمه عرفان نظری است؛ زیرا ابتدا باید با قدم صدق و با اخلاص تمام، قلب را از اغیار پاک کرد تا به مرحله شهود رسید تا حقیقت آنگونه که شایسته است، بر سالک جلوه‌گر شود. 🔷 از این دیدگاه، راه عرفان، راه عمل بی‌چون و چرا به همه دستورات شریعت، بالا رفتن از نردبان سلوک(از ظاهر به باطن) و پاک کردن دل که حرم الهی است، از بت‌های خودساخته و معنویت‌های بدلی و کاذب. 🔶 به تعبیر دیگر، عرفان هم عمل به ظاهر دستورات الهی است و هم پاک کردن قلب است و هر دو برای عارف لازم و ضروری است. 🔷 آری، اصل، پاک کردن و نورانی کردن قلب است، تا سالک دارای قلبی صیقل‌خورده و صاف که حقایق در آن جلوه‌گر است، شود. در این صورت است که همه اعمال و رفتار ظاهری و دستورات ریز و درشت شریعت، مفهوم پیدا می‌کند و به همراه آن اعضا و جوارح عارف نیز نورانی می‌گردد. 🔶 در آخر باید گفت: عرفان و معنویت حقیقی آن چیزی است که از دینی حقیقی و واقعی برآمده باشد. عرفان حقیقی نه تنها هدفی حقیقی و واقعی را دنبال می‌کند؛ بلکه در آموزه‌های سیر و سلوکی خود نیز کاملاً تابع شریعت و دین حقیقی است. 🔷 عرفان حقیقی عرفانی است که تنها راه وصول به معشوق و منبع حقیقی هستی را، خدای متعال و جلب رضایت او می‌داند. 🔶 بنابراین یک عارف حقیقی برای طی طریق و وصول به معشوق، همیشه تابع فرامین خداوند متعال است؛ تا به همان صورتی که او می‌خواهد رفتار کند؛ زیرا برای یک عارف معنا ندارد، که برای رسیدن به معشوق، به رفتارهای خلاف خواست و اراده او روی آورد، و یا اینکه خود را با ابزارهای غیر عقلانی و بدلی مشغول کند. 🔷 از طرفی هم خدای متعال پیام و خواسته‌های خود را به صورت شفاف، دست نخورده و معصومانه، توسط آخرین فرستاده خود در اختیار بشر قرار داده است؛ و بعد از ایشان هم ائمه معصومین (علیهم السلام) و علماء عامل و عارف به دین الهی مبیّن و نشان دهنده سره از ناسره هستند. ♦️ پس عرفان حقیقی، عبارت است از عرفانی که هم غایت آن و هم روش وصول به آن غایت، برآمده از دین حقیقی و معصوم از خطا و انحراف باشد. هر نوع عرفانی که غیر از این باشد، در زمره عرفان‌های کاذب و دروغین محسوب می‌شود. 🔻پی‌نوشت: [5]. یثربی، سید یحیی، عرفان نظری، قم، مرکز انتشارات دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، ۱۳۷۲، ص ۲۳۲. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
خرافه تیرک شفا دهنده 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
معمای اسرارآمیز ناپدید شدن ناو جنگی آمریکا در جنگ اول جهانی 🛥🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : پرونده‌های مرموز « اسلحه‌ٔ دودزا » 🛸👽🔺 ♦️ پرونده های مرموز موفان قسمت (نهم) 9️⃣ این مستند ( 10قسمتی ) به بررسی «پرونده‌های مرموز»: تحقیق درباره‌ کشف«SOM1-01»،دفترچه‌ راهنمای عملیات ویژه، شامل جزئیات تفاهم شده‌ دولت آمریکا برای بازیابی اشیاء نا‌شناس پرنده‌ای که روی زمین سقوط می کنند می پردازد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
اعتقاد چهار گروه مذهبی نسبت به كوه حضرت آدم (ع) در سريلانكا 🏔🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ کوه ها به عنوان نماد بزرگی و مقاومت، نه تنها در ادبیات و افسانه‌ها و فرهنگ عامه مردم، بلکه در ادیان توحیدی و حتی آئین‌های غیرتوحیدی نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. 🔷 انسان‌ها از روزگارانی کهن با کوه‌ها ارتباط داشته‌اند و برای در امان ماندن از باد، باران، گرما، سرما و حمله حیوانات به غارهای کوه‌ها پناه برده‌اند. به عبارت دیگر کوه‌ها اولین مأمن و سکونتگاه‌های بشر محسوب می‌شوند. 🔶 از طرفی کوه از اولین پدیده‌های طبیعت است که با پژواک خود به ندای انسان جواب داده و به صورت ویژه‌ای با وی تکلم نموده است. قله هر کوه مرتفع‌ترین نقطه در پیرامون آن و محل تلاقی آسمان و زمین است و صعود به آن همواره وسوسه انگیز است. ♦️ از نظر معماری هم که بنگریم اهرام، مقابر بزرگ، بناهای برجی شکل، گنبدها و معابد بلند چندین طبقه، در همه جای جهان، به نحوی نمادی از بلندای کوه هستند که رو به آسمان دارند و این موضوع در سرزمین‌هایی که به طور طبیعی فاقد کوه هستند بیشتر مشهود است: بین‌النهرین، مصر، جنگل‌های مکزیک و پرو. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
اعتقاد چهار گروه مذهبی نسبت به كوه حضرت آدم (ع) در سريلانكا 🏔🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ در بین‌النهرین باستان، سومریان و بابلیان چون کوه مهمی نداشتند، زیگورات‌ها عبادتگاه‌های خود را شبیه کوه می‌ساختند و با این کار وجود کوه را تداعی می کردند. 🔷 اصلاً «زیگورات» واژه‌ای سومری و به معنای کوه است. این شیوه معماری مذهبی نه تنها در آسیای غربی، بلکه در آمریکای مرکزی و جنوبی و در سایر نقاط دنیا هم رواج داشته است. 🔶 احترام و قدرشناسی انسان نسبت به کوه تا جایی پیش رفته که برخی کوه‌ها نامی مقدس و برخی دیگر جایگاهی مقدس پیدا کردند. حضور برخی پیامبران الهی در پارهای از کوه‌ها نیز جنبه مقدس گونه‌ای به آن کوه داده است. 🔷 قله آدم (Adam’s pesk) در کوه ۲۳۰۰ متری راهون واقع در جنوب سریلانکا، یا همان سراندیب که در قصه‌ها گفته شده، از کوه‌های مقدسی است که بین پیروان مذاهب مختلف جایگاه ویژه‌ای دارد. 🔶 سریلانکا خود جزیره‌ای است با مساحت ۶۵۶۱۰ کیلومتر مربع در اقیانوس هند و در جنوب شبه قاره هند در منتهی‌الیه آسیای جنوبی، که تنگه پالک (palak) آن را از شبه قاره جدا می‌سازد. 🔷 به گفته بسیاری از جغرافیدانان، این جزیره زیبا و با شکوه گوشواره اقیانوس هند است. سریلانکا بین ۵/۵۵ و ۹/۵ درجه عرض شمالی و ۷۹/۴۲ و ۸۱/۵۲ درجه طول شرقی از نصف النهار گرینویچ قرار گرفته است. سریلانکا کشوری مستقل و پایتخت آن کلمبو است. 🔻اعتقاد چهار گروه مذهبی نسبت به قله آدم (ع) 🔷 بوداییان این کوه را به‌عنوان سری پادا، یعنی جای پای بودا، ستایش می‌کنند و معتقدند که بودا در سومین و آخرین دیدارش از سریلانکا به این نقطه آمده است. 🔶 هندوها نیز معتقدند که این محل جای پای شیوا، یکی از خدایان مهم آنها است و لذا به آن احترام می‌گذارند. 🔷 مسیحیان آن را جای پای یکی از حواریون حضرت عیسی (ع) به نام توماس قدیس (Thomas) می دانند. 🔶 بالاخره مسلمانان محلی سریلانکا اعتقاد دارند که خداوند حضرت آدم (ع) را پس از رانده شدن از بهشت و هبوط به زمین در این مکان بر روی یک پا ایستانید تا توبه‌اش پذیرفته شود، لذا این اثر جای پای حضرت آدم (ع) است. 🔷 ظاهراً در همه قصه‌های عوامانه حضرت آدم به تبعید او و همسرش حوا به سراندیب اشاره شده است. حقیقت اعتقادات این ادیان چهارگانه، که هر کدام نیز در سریلانکا پیروانی دارند، هر چه باشد، این کوه محل تلاقی اعتقاد مشترک آنان مبنی بر قداست این محل است. 🔶 فرورفتگی صخره در قله آن، نمایانگر جای پای بزرگی به ابعاد حدود یک متر در دو متر است و از روزگاران کهن این محل به‌عنوان زیارتگاه مردم محلی به شمار می‌رفته است . ♦️ امروزه هم، همه ساله، ده‌ها هزار نفر از اقشار مختلف مردم با اعتقادات گوناگون به دور از اختلاف‌های عقیدتی، با قلبی آکنده از عشق و ایمان و محبت، ذکرگویان از دامنه کوه به سمت قله ره می‌پیمایند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
آخرین اعدام علنی توسط گیوتین❗️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
کشف شهر گمشده افسانه‌ای 1600 ساله دنیای باستان در زیر آب 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : پرونده‌های مرموز « اسلحه‌ٔ دودزا » 🛸👽🔺 ♦️ پرونده های مرموز موفان قسمت (پایانی) 🔟 این مستند ( 10قسمتی ) به بررسی «پرونده‌های مرموز»: تحقیق درباره‌ کشف«SOM1-01»،دفترچه‌ راهنمای عملیات ویژه، شامل جزئیات تفاهم شده‌ دولت آمریکا برای بازیابی اشیاء نا‌شناس پرنده‌ای که روی زمین سقوط می کنند می پردازد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
اعتقاد چهار گروه مذهبی نسبت به كوه حضرت آدم (ع) در سريلانكا 🏔🔻 قسمت (سوم) 3️⃣ 🔻یک کوه‌پیمایی مذهبی❗️ 🔷 به علت کوهستانی و جنگلی بودن مسیر حرکت و مه غلیظ و باران‌های شدید موسمی، ایام زیارتی قله آدم (ع) فقط فصل خاصی از سال است که معمولاً از ماه دسامبر (آذرماه) آغاز و تا اوایل آوریل (فروردین‌ماه) ادامه می‌یابد. 🔶 میگویند در ابتدا راه رسیدن به قله خیلی ناهموار بوده، ولی در اثر رفت‌وآمدهای بسیار مسیرهای بهتری نیز شناخته شده است. بهترین راهی که در حال حاضر اغلب زائرین از آن استفاده می‌کنند مسیری است که عموماً از میان باغ‌های چای و جنگل‌های سبز عبور می‌کند و قسمتی از آن نیز از کنار «جنگل باران» (virgin Rain) میگذر که معروفیت خاص دارد. 🔷 این راه اگرچه دارای استراحتگاه‌های متعدد است ولی راه دشواری است. طبیعت سبز و جادویی منطقه، موسیقی افسونگر آبشارها و جویبارها، نغمات آسمانی و گوش‌نواز پرندگان، هر زائر و مسافری را مسحور می‌کند. 🔶 زائرانی که از این مسیر صعود می‌کنند، در مسیر خود از کنار معبدی ژاپنی، بهنام «معبد صلح» عبور می‌کنند که هر روز صبح با طلوع خورشید، یک روحانی ژاپنی همراه با خواندن سرودهای مذهبی طبل بزرگ خود را به صدا در می‌آورد و در کنار او روحانی دیگری با کوبیدن طبل‌های کوچک‌تر او را همراهی می‌کند. 🔷 صدای طبل از پایین کوه و صدای زنگ معبد قله آدم (ع) از بالای کوه، درهم می‌آمیزد و در کوهستان‌های اطراف می‌پیچد و پژواک آن هارمونی شنیدنی و زیبایی را به وجود می‌آورد که هر شنونده‌ای را مبهوت می‌سازد. 🔶 امروزه زائرها با استفاده از وسیله نقلیه، خود را به معبد صلح می‌رسانند، ولی از آنجا به بعد مجبورند با پای پیاده عازم قله شوند و در طول مسیر، پله‌های متعددی را طی کنند که در دل سنگ‌ها و صخره‌ها کنده شده‌اند. تعداد پله‌ها را از چهار تا هشت هزار ذکر کرده‌اند. 🔷 در بین راه گروهی از مردم بومی در قسمت‌های مختلف مسیر به فروختن غذاهای تند با رایحه ادویه‌های گوناگون مشغول هستند. جایگاه بعدی محلی به نام سیتاگانگولا (Seetha Gangula) است که در آن چشمه آب زلال و سردی وجود دارد که زایرین در آن شست‌وشو می‌نمایند. 🔶 لباس پاکیزه و سفید می‌پوشند و سکه‌هایی را که برای نذر آورده‌اند در آب چشمه می‌شویند و آماده زیارت جای پای حضرت آدم (ع) می‌شوند. در ادامه، پس از طی مسافتی به محل باریک و شکاف مانندی می‌رسند که فقط یک نفر می‌تواند از آن عبور کند. 🔷 بعد از آن شیب تندی وجود دارد که بالا رفتن از آن کار سخت و طاقت‌فرسایی است. طول مسیر پیاده‌روی حدود ۶/۵ کیلومتر است و زائران هر چه به مکان مقدس نزدیک‌تر می‌شوند حالت معنوی بیشتری به خود می‌گیرند. در آخرین نقطه مسیر و در نوک قله یک سکوی بزرگ و هموار وجود دارد. 🔶 در یک طرف سکو چراغی است که در تمام طول سال با استفاده از روغن نارگیل روشن می‌شود. روغن این چراغ از محل نذر و نیازهای زائرین تأمین می‌شود. اغلب مردم برای ادای مناسک مخصوص گرد این چراغ جمع می‌شوند و پس از پایان زیارت با به صدا در آوردن زنگ بزرگی پایان مراسم را اعلام می‌کنند. 🔷 زیارت کنندگان، برای در امان بودن از گرمازدگی، اغلب شبانه به سمت قله صعود می‌کنند و پس از زیارت نیز حدود دو ساعت در بالای کوه به انتظار طلوع خورشید که منظرهای بدیع، زیبا و وصف ناپذیر دارد می‌نشینند. 🔶 باد شمال شرقی که در این فصل می‌وزد منظره زیبایی از حرکت ابرهای سفید را در پایین قله به وجود می‌آورد. به هنگام تابش اولین اشعه خورشید ابرها به صورت مثلثی شکل مشاهده می‌شوند. این منظره زیبا در سه مرحله تکامل یافته و تا حدود نیم ساعت در افق نمایان است به طوری که هر بیننده‌ای تصور می‌کند خورشید سه بار طلوع می‌کند. 🔷 چون ابتدا خورشید به رنگ صورتی کمرنگ است و پس از چند دقیقه به صورت یک گوی آتشین قرمز رنگ در می‌آید و در نهایت به رنگ طلایی تبدیل می‌شود. ♦️ پس از طلوع کامل خورشید سایه آبی رنگ کوه مقدس بر روی کوه‌های مجاور می‌افتد. مردم عادی این پرتوافکنی و تشعشعات زیبا را ناشی از سنگ‌های گران‌بهای زیادی می‌دانند که در دل این کوه نهفته است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
اعتقاد چهار گروه مذهبی نسبت به كوه حضرت آدم (ع) در سريلانكا 🏔🔻 قسمت (پایانی) 4️⃣ ♦️ همان‌گونه که اشاره شد اکثر مسلمانان محلی نسبت به این کوه احترام خاصی قائلند و در فصل زیارت همراه با پیروان ادیان دیگر برای زیارت جای پای حضرت آدم (ع) راهی این قله می‌گردند. 🔷 در بسیاری از روایات کوه سراندیب (سیلان یا سریلانکا) در جنوب هندوستان به‌عنوان محل هبوط و اقامتگاه اولیه آدم (ع) ذکر شده است. (ابن‌بطوطه، ج ۱۸۱:۴ و۱۸۲) در این جزیره کوهی است که پرتغالی‌ها آن را کوه آدم نامیده‌اند و گفته می‌شود در آن کوه جای پای آدم است. (مجله الهلالف،،۱۳۵۲ شماره۹۶۴:۷) ارتفاع این کوه ۷۴۲۰ است. 🔶 میگویند گیاهی که در این جزیره می‌روید از برگ‌هایی است که آدم با خود از بهشت حمل کرد. (تاریخ طبری، ج ۱۲۱:۱ ۱۲۶،۱۲۵) مسلمانان، مسیحیان و بودائیان به زیارت جای پای آدم که بر روی سنگی بر فراز کوه آدم حک شده، می‌روند. ابن بطوطه، ج ۱۸۱:۴ و۱۸۲). آنان با استناد به روایات و کتب تاریخی بر صحیح بودن جای پای حضرت آدم تأکید می‌ورزند. 🔷 مرحوم سید اختر امام، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه «پرونیا» در مقاله‌ای تحت عنوان «روابط تاریخی بین ایران و سیلان» با استناد به روایتی از تاریخ ابناثیر نقل می‌کند که حضرت علی (ع) فرمودند: حضرت آدم (ع) در قله سیلان فرود آمد. 🔻 مسعودی نیز در مروجالذهب نقل می‌کند که: آدم ابوالبشر در کوه راهون در جزیره سراندیب هند فرود آمد. خاقانی شاعر معروف فارسی زبان در مدح پیغمبر اسلام (ص) می‌گوید: 🔹گر مدحتش به خاک سراندیب ادا کنم 🔸گوهر ز خاک آدم و حوا برآورم 🔻در جای دیگر سروده است که: 🔹 آنجا که دم گشاد اسرافیل دعوتش 🔸جان بازیافت پیر سراندیب در زمان 🔷 در لغتنامه برهان قاطع شرح سراندیب را این چنین می‌خوانیم: «نام کوهی است مشهور که حضرت آدم علیه‌السلام از بهشت بدان جا فرود آمد و مقام کرد و نقش قدم او در آنجا هست، و بعضی گویند نام شهری است بزرگ بر لب دریا و آن کوه منسوب به آن شهر است، و گویند قبر ابوالبشر در آنجا است». نظامی هم از آن این‌گونه یاد می‌کند: سراندیب را کار بر هم زدم قدم بر قدمگاه آدم زدم ابن‌سینا نیز در کتاب «جواهرنامه» خود در خلال تشریح کیفیت سنگ‌های قیمتی موجود در سریلانکا به مسئله جای پای حضرت آدم (ع) در آنجا اشاره کرده است. 🔶 ابن‌بطوطه در کتاب خود شرح مفصلی از زیارت جای پای حضرت آدم (ع) در کوه راهون آورده و در پاسخ پادشاه سیلان که هدف از سفر وی به سیلان را سؤال کرده بود، جواب می‌دهد که برای زیارت جای پای حضرت آدم (ع) آمده‌ام، لذا پادشاه سیلان مقدمات سفر وی به قله را فراهم می‌سازد. 🔷 همچنین مارکوپولوی ونیزی و صدها ماجراجوی دیگر در طول قرن‌ها از این قله دیدن کرده‌اند این درحالی است که هزاران سریلانکایی حداقل یک بار در عمرشان به این کوهستان مقدس می‌آیند. 🔶بر اساس اعتقاد برخی مسلمانان و روایت‌های اسلامی سریلانکایی سنگ‌های گران‌بهای یاقوت، زمرد، زبرجد و… موجود در سریلانکا که اغلب در دامنه‌های کوه راهون یافت می‌شوند. از قطره‌های اشک چشم حضرت آدم علیه‌السلام است که جهت قبولی توبه‌اش به درگاه خداوند متعال افشانده است. 🔷 قله آدم از سال ۱۰۴ قبل از میلاد به دستور شاه والاگامباهو (ValaGambahu) محافظت و نگهداری شد. ♦️ به هر حال بنای این اعتقادات هر چه که باشد، در حال حاضر قله حضرت آدم (ع) به‌عنوان یکی از اماکن زیارتی نه‌تنها برای مردم سریلانکا قابل احترام است، بلکه یکی از جاذبه‌های توریستی این کشور محسوب می‌شوند که با وجود دشواری راه، سالانه هزاران جهانگرد و مسافر از این مکان مقدس بازدید می‌کنند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
کشف یک حفره ناشناخته در قطب جنوب 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
پروژه « جادوگر بلر» 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2