eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.2هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
فرقهِ عجیبِ « حروفیه » 🔺 #صوفیه #سحر_جادو #خلسه_نشئگی_توهم #اباحی_گری #شطح_گویی_صوفیان #شاهد_بازی_ص
فرقهِ عجیبِ « حروفیه » 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ حروفیه فرقه‌ای بود که تحت تأثیر ملی­گرایی ایرانی به وجود آمد و مشی مبارزاتی و گرایش­های انسان­گرایانه شدیدی داشت. 🔷 از قرن پنجم هجری، سلسله ها و جنبش های مختلفی در تصوف به وجود آمد. اما اوج این جریانات در دوره تیموری است. 🔶 فرقه حروفیه نیز به عنوان یکی از جنبش های صوفیانه متعلق به این دوره ـ یعنی یکی از تاریکترین دوران تاریخی ایران ـ است. 🔷 این فرقه اگرچه مدت زیادی در ایران نپایید، اما موفق شد به نوعی وجود خود را در آسیای صغیر تا دوران ما حفظ کند و باید آن را یکی از نهضت های قابل تأمل دینی در تاریخ ایران دانست. 🔶 موسس این فرقه مردی است به نام فضل االله نعیمی استرآبادی (معروف به فضل االله حروفی) که در نیمه دوم قرن هشتم می زیسته است. 🔻 اعتقاد به معجزه آسا بودن حروف الفبا 🔷 این گروه گرچه ظاهراً به وسیله فضل الله استرآبادی در سده هشتم هجری در ایران شکل گرفت، اما دارای ریشه های عمیق در مذاهب و دیگر ادیان عالم بود. 🔶 چنانکه در میان مسلمانان از صدر اسلام گرایش هایی برای پیدا کردن معنا و مفهوم و یا تفسیر «حروف مقطعه» قرآن مجید بروز نموده بود. 🔷 هرچند بیشتر مفسران قرآن این حروف را رازهایی میان پروردگار و پیامبر او دانسته اند، حتی شماری از مفسران نیز ادعا کرده اند از معانی دقیق حروف، معانی و مفاهیم آن آگاه شده و به مرزهای آن پی برده اند که یکی از آنها موسس فرقه حروفیه فضل الله نعیمی است. وی فردی باتقوا و پرهیزگار بود تا آنجا که او را «حلال خور» لقب داده اند. 🔶 بنابر گفته برخی منابع وی در اصفهان ادعا کرد که معنی باطنی و حقیقی حروف و کلمات قرآن بویژه حروف مقطعه بر او آشکار شده و از آن زمان اساس تفسیرهای خود را بر تفسیر حروف نهاد. 🔷 وی قرآن را با روش تازه ای تفسیر کرد: معتقد بود فرد برای درک معانی واقعی قرآن باید با خواص رموز و معانی حروف آشنا گردد و در این رهگذر معانی تازه ای برای آیات قرآن و گفته های پیامبر اسلام (ص) بیان کرد. ♦️ فضل الله اعتقاد داشت که خداوند متعال در شخص انسان متجلی می شود. خصوصاً در صورت او، زیرا که (خلق الله الادم علی صورته) و این مظاهر الهی در اولیا و انبیا ظهور می کند که در صدر آنها محمد بن عبدالله (ص) خاتم الانبیا و بعد از او علی(ع) و ائمه –علیهم السلام-و پس از ائمه او خود را مظهر الوهیت و خاتم اولیا می دانست. 🔷 تعالیم دینی فضل پیرامون انواع دوگانه ظهور الهی قابل توجه است. خداوند خویشتن را یکبار در طلعت آدم که به صورت و مثال خودش آفریده شده بود، متجلی ساخت و پس از خلق آدم به فرشتگان فرمان داد تا در برابر او به سجده افتند. به این ترتیب انسان در این اندیشه عنصر مرکزی است. 🔶 از طرف دیگر خداوند در کلام خویش؛ یعنی قرآن و در اسمای موجودات پدیدار گشته است. به این لحاظ در اندیشه حروفیه توجه به انسان و انسان گرایی از اهمیت خاصی برخوردار است. این اندیشه از ابعاد مترقیانه محورهای فکری حروفیه می باشد که امروزه به آن لفظ اومانیسم اطلاق می شود. 🔻 نحوه‌ شکل‌گیری فرقه حروفیه 🔷 حمله‌ مغول و به دنبال آن حمله وحشیانه تیمور، باعث شد مردم در قرون هشتم و نهم گوشه‌گیری اختیار کنند و منتظر حوادث آینده شوند. 🔶 درنتیجه هر گاه شخصی سر برمی‌‌داشت و فریاد دادخواهی سر می‌‌داد، به امید رهایی از فقر و رنج و بی‌عدالتی، عده­ای اطرافش جمع می‌‌شدند و‌قیامی‌شکل می‌‌گرفت. نهضت­های «سربداران»، «مرعشیان» و‌غیره از‌این دسته‌اند. 🔷 تیمور وانمود می‌‌کرد که فردی متدین است؛ نقل شده که او قرآن را حفظ بود و از آخر به اول، از بر می‌‌خواند؟! 🔶 تیمور خود را به صوفیان و عرفای عصر نزدیک ‌می­کرد و از موقعیت آنها نزد مردم برای کشورگشایی استفاده می‌‌کرد و بسیاری از علمای اهل تسنن دور او جمع شده بودند. در نتیجه هر قیام شیعی‌ با فتوای این علما، سرکوب و قتل عام می‌‌شد. ♦️ جنبش حروفیه نیز در زمان تیمور به رهبری «فضل‌الله نعیمی استر‌آبادی» شکل گرفت و به فتوای علما به خاک و خون کشیده شد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقهِ عجیبِ « حروفیه » 🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ حروفیه قبل از قرن هشتم به صورت گروهی سازمان‌یافته نبودند؛ اما بیشترِ اصول اعتقادی آنها در باور عرفای پیشین وجود داشت و در بین صوفیه تبلیغ می‌‌شد؛ تا اینکه در نیمه دوم قرن هشتم، فضل‌الله استرآبادی آن را به صورت گروهی منسجم درآورد و حاکمان وقت را به خطر انداخت. 🔷 «علت اشتهار او به حروفی این است که او هر یک از سی ‌و دو حرف الفبای فارسی را جلوه‌ای از جلوات وجود شمرده و اجتماع و یا ترکیب هرچند از آنها را منشأ صورت و هیولا و پیدایی وجود جسمانی اشیا دانسته است» 🔶 در عهد تیمور با زوال اقتصاد روستایی، توجّه به مناسبات بازرگانی و گسترش آن و تشویق پیشه و صنعت در دستور کار حکومت قرار گرفت. تیمور برای بنا کردن یک پایتخت مدرن و آباد، اغلب صنعت‌گران شهرها را مجبور به جلای وطن کرد و آنها را به پایتخت خود سمرقند فرستاد. 🔷 از جمله در ۷۸۸ ه‍.ق.، پس از تصرّف تبریز و بستن مالیات‌های سنگین بر مردم، صنعت‌گران این شهر را به سمرقند کوچاند. در ۷۸۹ نیز، پس از تسخیر اصفهان، مالیات‌های سنگینی بر پیشه‌وران و صنعت‌گران آنجا بست و مبلغ هنگفتی به عنوان «مال امانی» از مردم آن شهر مطالبه کرد و چنان با خشونت آن را وصول می­کردند که منجر به شورش مردم شد و سپاهیان تیموری برای سرکوبی شورش، حدود ۷۰ هزار سر از اصفهانی‌ها بریدند و مناره ساختند. 🔶 تشدید و تحمیل مالیات‌های جدید و سنگین بر صنعت‌گران و انحصار منابع اولیه صنعت در دست عده‌ای خاص باعث نارضایتی طبقه اصناف شد و سازمان مخفی پیشه‌وران و صنعت‌گران و صاحبان حِرَف تشکیل شد و به مبارزه سیاسی و فلسفی با حکومت تیموری پرداخت. 🔷 فضل‌الله استرآبادی که خود از پیشه‌وران ستمدیده و صاحب حرفه‌­ «طاقیه‌دوزی» بود، جنبش حروفیه را تشکیل داد. هدف اصلی این نهضت مبارزه با تبعیض طبقاتی (فئودالیسم) حکومت تیمور بود. 🔶 حروفی‌گری از جنبش‌ها و عقاید بسیاری تأثیر پذیرفته بود و التقاطی از چندین مکتب و مرام بود. به اعتقاد ذبیح­الله صفا، استرآبادی در حالی که از یک طرف دنباله وحدت وجود را گرفته و از جانبی دیگر به فرقه‌های حلولی که پیش از او در تمدن اسلامی شهرت یافته بودند، نزدیک شده و نیز از جهت اهمیتی که در بیان رموز به حروف داده به اسماعیلیه نزدیک است و به هر حال یک دبستان فلسفی و دینی را پی‌ریزی کرده است. 🔷 این جنبش، جنبشی سیاسی- اجتماعی، با عناصری از تصوف، اباحی‌گری، آموزش‌های اسماعیلیان و غالیان در اواخر قرن هشتم بود. 🔶 فضل عارف‌مسلک بود و مبانى‏ وحدت وجودى مکتب ابن‌عربى در ذهن او و شاگردانش رسوخ کامل داشت و خود را طبق مصطلحات آن‏ مکتب «خاتم‌الولایه» مى‏شمرد. 🔷 همچنین مبانی انسان‌گرایانه نظریات ابن‌عربی را گرفت و بر اساس برداشت‌های خود از مکتب ابن‌عربی ادعای انسان‌خدایی کرد. فضل از اسماعیلیان، تأویل، مبارزه تشکیلاتى و ترور مخالفان را آموخت. 🔶 وی، در عین حال، تعصب شدید ایرانى داشت و همه محققان بزرگ‏ جریان حروفیه، همچون «براون»، «ریتر»، «صادق کیا»، «شیبى» و «گوبینو» بر جنبه ایرانى حروفیه تأکید دارند. 🔷 حروفیه یک نهضت خالص ایرانی است و یکی از اهداف او استقلال تشیع ایرانی از تسنن عربی بود. در تلقى محققان اروپایى و ترک، نهضت حروفیه تجلى روح ایرانى است که در قالب تشیع علیه تازیان ظهور کرده است؛ لذا حروفیه علاوه بر مسیحیت و دین یهود، از ادیان کهن ایرانی هم بهره گرفته است؛ زیرا حروفیان مهدی‌گری رهبرشان فضل را به رجعت کی‌خسرو از غیبت تعبیر کرده و او را مظهر آن منجی قدیم ایرانیان از سلسله استیلاگران عرب و پیشوای مصلح نژاد پارسی، دانسته‌اند. 🔶 بار دیگر او را به صورت جمشید تصویر کرده و می‌گفتند در خوابش دیده‌اند که ۱۴۰ تن از اولاد خود را رهبری می‌‌کرد و در دست هر کدام دو شمشیر ذوالفقار بود که جمعاً ۲۸۰ شمشیر می‌‌شود و باز هم به نوعی یادآور تعداد حروف عربی است. ♦️ در تصویر اخیر، فضل، خصوصیات اصل عربی علوم اسلامی و روح تأویل‌گر ایرانی را با هم دارد و همچون منجی عربی و نیز منجی ایرانی ظاهر می‌‌شود که مقصدش رهانیدن ایرانیان و اعراب، هر دو، از یوغ استیلای مغول است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
ماهی درمانی « دکتر ماهی » در ژاپن 🐟🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« ساعت آفتابی» اولین ساعت‌های ساخت بشر 🕰🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آدمخواران «سی ته کاه» 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مرگ مرموز مخترع تکنولوژی کد گذاری دیجیتالی « اسلوت » 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
فرقهِ عجیبِ « حروفیه » 🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ حروفیه قبل از قرن هشتم به صورت گروهی سازمان‌یافته نبو
فرقهِ عجیبِ « حروفیه » 🔻 قسمت (سوم) 3️⃣ ♦️ فضل‌الله با استفاده از اندیشه‌های بدعت‌آمیز همه‌ فرقه‌های کهن اسلامی و شطحیات غریب صوفیانه و همچنین افکار مسیحی و یهودی و حتی ادیان کهن ایرانی، نظریه نوینی بر پایه حروف و اعداد بنیان نهاد. 🔷 اندیشه حروفی‌گری، در واقع نوعی اندیشه‌ عرفانی با چارچوبی مشخص و افراط و تفریط‌هایی در برخی اندیشه‌های عرفانی و دینی بود. 🔻 عقاید و باورهای فرقه حروفیه 🔷 حروفیه فرقه‌ای بود که تحت تأثیر ملی­گرایی ایرانی به وجود آمد و مشی مبارزاتی و گرایش­های انسان­گرایانه شدیدی داشت. «اساس جهان‌بینی حروفی این است که انسان مظهر و صورت مجسم خداوند است». 🔶 حروفیه در اکثر مباحث و مسایل مختلف اعتقادی، برای خود اصول و اعتقاداتی داشتند که آنها را از سایر فرقه‌ها جدا می‌‌کرد. 🔷 این اعتقادات هم در حوزه‌ اصول دین بود و هم در حوزه فروع دین و عبادات؛ البته به دلیل مخالفت شدید علمای عصر، بعضی از اعتقاداتشان را، که تا حدودی در بعضی از آثارشان انعکاس یافته، آشکار نمی‌‌کردند. 🔶 اصول عقاید حروفیه، در کتاب محرمنامه (۸۲۸ قمری) مسطور است. آنان عالم را قدیم می دانند که از دوران ازلی همواره در حرکت می باشد و تغییرات عالم معلول همان حرکت است. ظهور آدم در آغاز عالم و قیامت تکرار می گردد. خدا در شخص انسان متجلی می شود. 🔷 حضرت محمد (ص) آخرین پیامبران است و بعد از او نوبت به ائمه و اولیاء می رسد که فضل االله خود خاتم اولیاء است، ولی خود را سرآغاز دوری جدید و مظهر الوهیت می داند. 🔶 امامت با حضرت علی (ع) آغاز و با امام حسن عسگری خاتمه می یابد. الوهیت با ظهور فضل االله شروع می شود که بنا به اعتقاد خودش مهدی است. فضل االله، آخرین ظهور است. او با تصدیق امامت، شدیداً تحت تاثیر تشیع بود. 🔷 فضل االله در تعالیم خود، عناصر سامی، علوی و هندی را با روح تأویل گر ایرانی درآمیخت و در کسوت مهدی علوی ظاهر شد، تا مظلومان را از استیلای بیگانگان ستمگر برهاند. ادعای مهدی بودن او، متضمن مبارزه علیه بی عدالتی بود. 🔶 یکی از موارد تضاد میان فضل االله و هیأت حاکمه، همین مسأله است. بعضی گفته اند که فضل کوشیده است تا حاکمیت ایرانی را به جای حاکمیت عربی بنشاند. اما باید توجه داشت که در این زمان اعراب تسلطی بر ایران نداشتند، مگر منظور آیین یا مذهب آنان (اسلام سنی) بوده باشد. 🔷 بنابر عقیده فضل االله، انسان بر سایر موجودات به واسطه قوه ناطقه امتیاز دارد و آن را به وسیله ۲۸ حرف الفبا به تحریر می آورد. تعبیر معانی، با حروف و اصوات در دو قالب ریخته شده است: 🔶 اول قالب حروف عربی که ۲۸ حرف و زبان قرآن و زبان حضرت محمد (ص) است؛ و دوم حروف فارسی که ۳۲ حرف است و جاودان نامه فضل الله با این حروف می باشد. 🔷 فضل االله به تبیین تمام مظاهر آشکار و پنهان جهان، با ۲۸ حرف عربی و ۳۲ حرف فارسی پرداخت. پیروان او بعدها نظر او را گسترش دادند و حتی گفتند، نخست در دهان انسان ۲۸ دندان می روید که برابر حروف عربی است و قرآن بدان نازل شده و سپس به ۳۲ دندان افزایش می یابد که برابر حروف فارسی و معادل کلمه «الله» است. 🔶 آنان برای حساب جمل، که از ارزش عددی این حروف استخراج می شود، تاثیرات عظیم قائل هستند و ظاهرا این حساب حروف و اعداد را از فرقه اسماعیلیه و باطنیه اقتباس کرده اند. 🔷 همچنین حروف الفبا را طبقه بندی خاصی می کنند و معتقدند که خطوط سیما و صورت هفت خط است. وقتی این خطوط هفتگانه را در عدد چهار که شماره عناصر اربعه است، ضرب کنند، حاصل آن ۲۸ می شود که مساوی با عدد حروف الفباست. ♦️ اساساً تاکید حروفیه بر الفبا و تعداد حروف، نشان می دهد که مخاطبان خاص این فرقه، افراد باسواد شهری بوده اند و عامه بیسواد از درک مفاهیم این آراء عاجز بوده اند، و این شاید یکی از علل ناکامی این فرقه در پیش برد اهداف سیاسیشان بوده باشد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقهِ عجیبِ « حروفیه » 🔻 قسمت (پایانی) 4️⃣ ♦️ برخلاف صفویه، که پیش از دستیابی به تخت و تاج، هم خود را بر جذب نیروهای ساده دل ایلی و دادن تعالیم زود فهم به آنها قرار دادند. 🔷 حروفیه، برخلاف سایر دراویش، وِرد یا ذکری ندارند و از آداب ایشان این است که هر بامداد در خانه رئیس روحانی که او را بابا می گویند، اجتماع می کنند و با اعتراف نزد او، از او مغفرت می خواهند. 🔶 فضل االله و پیروانش، از این جهت نام حروفیه را برگزیدند که تعالیم شان، براساس تأویل از حروف مقطعه قرآن پایه گذاری شد و سپس به صورت خواستهای مذهبی، سیاسی و اجتماعی شکل گرفت. 🔷 فضل الله با مطالعه دقیق در علم حروف و با تفکر در آثار ابن عربی که او نیز برای حروف اهمیت خاصی قائل بود، به ادبیات فارسی و عربی مسلط شد. 🔶 وی از اعتقادات روزگار خود که شامل مسیحیت، یهودیت، اسلام و تصوف اسلامی بود، آگاهی داشت و با تلفیق این معارف، مسلک جدیدی به وجود آورد. 🔷 او ادعا می کرد که احیاء کننده اسلام در قرن نهم است و شعار او تعالی بخشیدن به انسان و رساندن او به مقام الوهیت است. 🔶 در اینجا ما شاهد بیان مجدد آن عقیده ایم که می گوید، در راس هر صد سال برای دین، مجددی می آید که البته با اعدام فضل الله پیش از آغاز قرن نهم، این ادعای حروفیه محقق نشد. از جهت تفکر و تعقل نیز حروفیه، باطن گرایانی بودند که همچون اسماعیلیه و غلات به تأویل می پرداختند. 🔷 حروفیه، اساس شناخت را در لفظ می دانستند، زیرا خدا محسوس نیست و معتقد بودند، ارتباط میان خالق و مخلوق جز از راه لفظ صورت نمی گیرد. 🔶 به باور حروفیه، تعبیر معانی با حروف و اصوات، در دو قالب عربی ـ که زبان قرآن است ـ و فارسی صورت می گیرد. 🔷 فضل الله در تعالیم خود، مقام نخست را به زبان فارسی می داد و کلمات را به عربی ترجیح می داد. جنبه مهم اعتقادات حروفیان، ارزش گذاشتن به مقام انسان بود. 🔶 فضل الله و پیروان او، زندگی مرفه خود را رها می کردند و برای کسب معرفت و آگاهی، دست به تجربه زندگی معمولی می زدند. اشتغال آنان به پیشه های مختلف و اهمیت کار انسانی نزد آنان، موجب ارتباط نزدیک با مختلف شد. این عامل نیز باعث شد که گروندگان به این فرقه، بیشتر از جامعه شهری باشند. 🔷 حروفیان، در تمام مناطقی که بودند، سعی در نفوذ در دستگاه حاکمه داشتند، تا بتوانند حکومت خاصی با دیدگاه های خود برپا دارند. 🔶 آنها در شهرهایی نظیر اصفهان، هرات و تبریز نیز دست به قیام هایی زدند که حاکمان با فتوای علمای دینی و کشتار آنان موفق به دفع قیامهایشان شدند. 🔷 فضل‌الله با فتوای علمای سمرقند و گیلان، توسط شیخ ابراهیم، حاکم شروان دستگیر شد و در نخجوان سال ۷۹۶ق توسط میران‌شاه کشته شد و جسدش نیز در ۸۰۴ق بدستور تیمور سوزانده شد. 🔶 حروفیه پس از قتل موسس آن، به صورت مخفی فعالیت می‌کردند و مدتی در ایران و عثمانی و مصر پیروان فراوانی یافت. در خلال قرن‌ها، پیروان حروفیه به اتهام داشتن عقاید بدعت‌آمیز سرکوب و قتل‌عام شدند. 🔷 کشتار حروفیه در ایران، این مکتب را به‌کلی نابود نکرد، بلکه در لرستان و غرب ایران، با تغییر شکلی در اصول عقاید، در فرقه نقطویه و اهل حق به حیات خود ادامه داد. ♦️ در حال حاضر نمایندهٔ اصلی حروفیه، فرقه بکتاشیه در ترکیه است. 🔻 منابع: نگاهی به آرا و عقاید و زمینه‌های بروز و ظهور فرقه‌ حروفیه – علی گراوند و فتحعلی شهبازی – هفت آسمان – شماره ۵۵ – ۱۳۹۱ ظهور فرقه حروفیه و تاثیرات فکری و سیاسی آن در اصفهان – سید احمد عقیلی – پژو هش های تاریخی ایران و اسلام – ۱۳۹۱ بررسی تاریخی فرقه حروفیه – فرهاد صبوری فر و جمال لطفی – خردنامه – شماره ۱۵ – ۱۳۹۴ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
در « چین » نباید وسایل تیز و دستمال هدیه داد 🔪🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نشانه های « اختلال اوتیسم » در رفتار نیکولا تسلا 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
انتقال مواد مخدر با کبوتر 🕊🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« سید غضنفر وزیری » مدعی دروغینِ مهدویت 🔺 #ادعاهای_عجیب #مدعیان_دروغین #مدعیان_دروغین_مهدویت #بدعت_در_دین #پرستش_جن #پرستش_جن_شیطان #تحریف_پیامبران_الهی #خلسه_نشئگی_توهم #فرقه_سازی_دراسلام #منتظران_ظهور #آرماگدون_نبرد_آخرالزمان #اللهم_عجل_لولیک_الفرج #یا_صاحب_الزمان #فرقه_های_ضاله #فرقه_های_عجیب 📝 اینجا بخوانید 🔻🔻 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« سید غضنفر وزیری » مدعی دروغینِ مهدویت 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ سیدغضنفر وزیری (درگذشت: دی ماه ۱۳۳۴ خورشیدی)، از معروفترین و مخوفترین مدعیان دروغین مهدویت در تاریخ معاصر ایران بود. 🔷 وی که به مدت نیم قرن در نواحی مختلف ایران و بویژه در روستاهای اطراف محلات و نیز در روستای وَن در نزدیکی کاشان ادعای امام زمان بودن داشت، مریدان بسیار به گرد خویش جمع نمود و توسط همین مریدان، مرتکب قتل شمار زیادی از افراد گردید. 🔶 نمونه‌ای از مشهورترین قتل‌عام‌های انجام شده توسط او، کشتار دست جمعی عده‌ای از مخالفین او در حمام روستای عیسی آباد محلات بود . 🔷 شماری از مریدانی که سیدغضنفر به گرد خود جمع کرده بود، در سحرگاه یکی از روزهای تابستان ۱۳۱۰ خورشیدی، بنا به دستور سیدغضنفر به حمام مخالفین هجوم بردند و دوازده نفر بیگناه را در آنجا کشته و سر بریدند . 🔶 اجساد آنها را مثله ساختند آنها بعد از این قتل‌عام، برای اینکه نسل مخالفین را به کلی از میان بردارند، تصمیم گرفتند که اطفال ذکور آنها را نیز از بین ببرند، که اقدام اخیر با دستگیری آنان توسط قوای ژاندارمری، ناکام ماند. 🔷 سیدغضنفر در شهر رشت متولد شد، پانزده ساله بود که فکری به خاطرش رسید و به دنبال این فکر، موطن خویش را پشت سر گذاشت و عازم شهر یزد شد. (در حالیکه در رپرتاژ تهران مصور، زادگاه سیدغضنفر در رشت قید شده و گفته شده که وی سپس به یزد رفت، در گزارش خواندنیها به نقل از روزنامه اطلاعات گفته شده که وی متولد شهر یزد بود اما در کودکی از یزد عازم شهرستان رشت شد و سالها در این شهر به سر می‌برد). 🔶 به هرحال وی مدتی در شهر یزد (یا رشت)، به سر برد، امّا ظاهراً این شهر را برای پیشبرد مقصود خویش مناسب ندید، بنابراین یزد را به مقصد گلپایگان ترک نمود. وی مدت یک سال در گلپایگان اقامت کرد و سپس عازم عیسی آباد محلات گردید 🔷 سیدغضنفر در سال ۱۳۱۰ خورشیدی و در حالیکه ۳۹ سال از عمرش می‌گذشت، وارد عیسی آباد محلات شد. او تصمیم گرفته بود که خود را به اهالی دهات، امام زمان معرفی کند و برای موفقیت خود در این راه، فنونی نیز فراگرفته بود. 🔶 در عیسی آباد محلات مردمی زندگی می‌کردند که طبع آنها برای پذیرفتن ادعاهای سیدغضنفر، بیشتر از سایر دهاتی‌ها آمادگی داشت. 🔷 وی بعد از چند ماه اقامت در عیسی آباد محلات، موفق شد عدّهٔ کثیری مرید برای خود جمع‌آوری کند. سردستهٔ مریدان او در عیسی آباد محلات، مردی به نام مهدیقلی ربیعی بود. 🔶 دوران محکومیت ده ساله سیدغضنفر وزیری از سال ۱۳۱۰ تا ۱۳۲۰ خورشیدی به طول انجامید و اوایل سال ۱۳۲۰ بود که سیدغضنفر از زندان بیرون آمد. در این زمان سیدغضنفر بسیار پیر و شکسته به نظر می‌رسید و هرکس که ظاهر او را می‌دید، تصور می‌کرد که او در زندان متنبه گردیده و آن افکار از مغزش خارج شده‌است. 🔷 سیدغضنفر پس از رهائی از زندان به جای این که به عیسی آباد بازگردد، عازم کاشان شد و در قریه ون واقع در هفت فرسخی کاشان سکنی گزید. وی برای سالها به‌طور ناشناس در روستای ون اقامت نمود و در خلال این مدت منتظر و مترصد فرصتی بود تا مجدداً ادعاهای خویش را تکرار کرده و بساط سابق خویش را بگستراند. 🔶 این فرصت با طی دوران محکومیت و آزادی شاخصترین مرید او، یعنی مهدیقلی ربیعی و پسرش حیدرقلی ربیعی و همچنین چند نفر دیگر از مریدان سابق او، که هریک به دوره‌های ده تا پانزده سالهٔ زندان محکوم شده بودند، برای سیدغضنفر فراهم گردید. 🔷 در واقع مریدان سید، پس از آزادیشان از زندان، دربدر به دنبال او بودند و چون او را در روستای ون یافتند، دوباره به دور او گرد آمدند و مجدداً بساط امامت و مرید و مرادبازی را به راه انداختند. 🔶 سیدغضنفر که از دوران قبلی امامت خویش تجربه بسیار اندوخته بود و بعلاوه در طی ده سال محکومیت زندان خود، حسابی آبدیده شده بود، این بار خیلی با احتیاط عمل می‌نمود و سعی بسیار داشت که با وجود پرونده و سوابق خویش در نزد مراجع قضائی و انتظامی، کسی از هویت او و سوابقی که دارا بود، مطلع نشود. ♦️ به همین دلیل وی موفق شد که چند سال دیگر به همراه مریدان خود در روستای ون به زندگی و امامت خویش ادامه دهد و در خلال این مدت از طریق تبلیغات خود و مریدانش، جمعی از روستائیان کاشانی را نیز به گرد خویش جمع نماید. طوریکه کم‌کم وی در محدوده کاشان و بخصوص در روستای ون، شهرت پیدا کرد و توجه بسیاری به سمت او جلب گردید. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
« سید غضنفر وزیری » مدعی دروغینِ مهدویت 🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ ماجرای قتل حاج آقا خلیل خیلی زود در سرتاسر آبادی پخش شد و لحظاتی بعد به اطلاع پاسگاه ژاندارمری رسید و سرگرد مافی، فرمانده پاسگاه به اتفاق شماری از مأمورین پاسگاه ژاندارمری ون، بلافاصله در محل قتل حاج آقا خلیل حاضر شد و پس از انجام تحقیقات مقدماتی در صحنهٔ قتل، چهار نفر مریدان جانی سیدغضنفر و سپس خود او را در منزلش دستگیر کرد. 🔷 بدین ترتیب در روز چهاردهم فروردین ماه سال ۱۳۳۳ خورشیدی، سیدغضنفر به اتفاق چهار نفر از مریدانش به اسامی مهدیقلی ربیعی، حیدرقلی ربیعی، سلطانعلی خراسانی و عبدالحسین نظریان، به اتهام قتل حاج آقا خلیل به کاشان منتقل شدند و در زندان شهربانی این شهر حبس گردیدند. 🔻 آخرین دادگاه سیدغضنفر وزیری 🔷 سیدغضنفر و چهار نفر مرید قاتلش، پس از حدود چهار ماه و چند روز زندانی بودن در زندان شهربانی کاشان و بعد از اینکه پروندهٔ آنها تکمیل گردید، برای محاکمه به تهران اعزام گردیدند. 🔶 بر اساس نوشته روزنامه اطلاعات گروهبان سیدعباس صمیمیت به همراه سه نفر ژاندارم دیگر این پنج نفر را از زندان شهربانی کاشان تحویل گرفته و تحویل زندان شهربانی پایتخت دادند. 🔷 اندکی بعد و در مرداد ماه سال ۱۳۳۳ محاکمه این افراد آغاز شد که تا سال ۱۳۳۴ به طول انجامید و یکی از جنجالی‌ترین و پرسروصداترین محاکمات انجام شده طی آن سالها در پایتخت ایران بود. 🔶 در جریان این محاکمات، موضوعات مربوط به «سید غضنفر» با عنوان: پیرمردی هشتاد و چهارساله که ادعا می‌کرد امام سیزدهم شیعیان است!، سوژهٔ بسیاری از نشریات و روزنامه‌های کشور بود و اخبار زیادی دربارهٔ سوابق اقدامات و پیشینهٔ اعمال و ادعاهای سیدغضنفر در این نشریات به چاپ می‌رسید. 🔻 توبه و مرگ سیدغضنفر 🔷 در یکی از آخرین جلسات دادگاه، حال سید غضنفر به‌طور ناگهانی دگرگون شد و به نوشته تهران مصور به وی حال سکته دست داد و حالش منقلب شد و به اغماء فرورفت. بلافاصله پزشک و پزشکیار بر بالین او حاضر شدند و او را معاینه کردند و بعد ضمن تزریق آمپول تقویتی به وی، او را در بیمارستان زندان بستری کردند. 🔶 این اتفاق در عصر پنجشنبه رُخ داد و گرچه حال سیدغضنفر تا غروب جمعه مساعد به نظر می‌رسید، اما ناگهان از غروب جمعه دچار وضعیت جسمانی بدی گردید و سرانجام در صبح شنبه در بیمارستان زندان چشم از جهان فروبست. 🔻 حال مریدان سید بعد از مرگ او 🔷 بر اساس رپرتاژ تهران مصور، هنگامیکه در صبح روز شنبه جلسه دادگاه تشکیل شد و خبر مرگ سیدغضنفر در جلسه دادگاه اعلام گردید، مریدان وی از شنیدن خبر مرگ امام و آقایشان بسیار متأثر شدند و ضمن کوبیدن بر سر و صورت خویش، با صدای بلند شروع به گریه و زاری شدید نمودند. 🔶 آنها آنقدر گریه کردند و بی تابی نمودند که حضار و تماشاچیان دادگاه را نیز متأثر ساختند. آنها مدام تکرار می‌کردند: «آقا از دنیا رفت!، با مرگ آقا کفّار بر ما چیره خواهند شد!...» 🔷 مهدیقلی آهسته و با چشمانی اشک آلود، درحالیکه دستهای خود را به سوی آسمان بلند کرده بود، می‌گفت: «خدایا وسیله نجات و رهایی ما را از زندان فراهم ساز، تا بتوانیم مقبره‌ای برای آقا برپا کنیم…» باور نکردن مرگ سید غضنفر ♦️ پس از مرگ سید غضنفر، تیمسار شاه‌خلیلی از مسئولین امنیتی به جهت حفظ امنیت جانی مسئولین پرونده قضایی سیدغضنفر با گذاشتن یک دسته گل به جای سید غضنفر در تابوت وی، مریدان سید غضنفر را گمراه کرده و مریدان سیدغضنفر مرگ وی را قبول و باور نکرده و گمان کردند سیدغضنفر به خواست خدا غیب شده‌است. 🔻 منابع مجله خواندنیها، سال ۱۴، شماره ۹۴، صفحات: ۱۲ و ۱۳ و ۳۰، امام زمان قلّابی!، چگونه وسیله مأمورین دستگیر و زندانی شد؟ (گزارشی به نقل از روزنامه اطلاعات) مجله تهران مصور، دی ماه ۱۳۳۴ خورشیدی، رپرتاژ سیدغضنفر در بستر مرگ، نگاهی به زندگی ۸۴ ساله مردی که ادعای امامت می‌کرد! به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« فریزبی‌تاریانیسم » عجیب ترین مذهب دنیا 🔺 #ادعاهای_عجیب #جاودانگی_ارواح #پرستش_جن_شیطان #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
الاغ‌های « پیژامه » پوش 🐴🔺 #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مرگ‌ بارترین فاجعۀ تاریخ بازاریابی 🔺 #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
داستان جالب گوگل و « کپچا Captcha » 🔺 #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
کنترل ذهن با پیام های ناخودآگاه🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ قبل از تعریف و بیان مفهوم پیام های ناخود آگاه ابتدا باید پدیده شرطی سازی را بیان کرد. 🔷 ایوان پتروویچ پاولف فیزیولوژیست روسی از جمله کسانی است که روی این پدیده تحقیق کرده است که خلاصه ای از تحقیقات وی را بیان خواهیم کرد. 🔶 مفهوم شرطی سازی امروزه به عنوان یک مفهوم بنیادی به همه دانشجویان رشته روان شناسی آموخته می شود. اما جالب ست بدانید که این پدیده برای نخستین بار توسط فردی تشخیص داده شد که اصلا روان شناس نبود! 🔷 ایوان پاولف کسی بود که پدیده شرطی سازی را کشف کرد. او در خلال مطالعاتش در زمینه سیستم گوارشی سگ ها متوجه پدیده جالبی شد: هرگاه یکی از همکارانش وارد اتاق میشد بزاق دهان سگ ها شروع به ترشح می کرد. 🔶 پاولف و دستیارانش انواع چیزهای خوردنی و ناخوردنی را به سگ ها نشان میدادند و میزان ترشح بزاق آن ها را مورد مطالعه قرار می دادند. 🔷 پاولف متوجه شد که ترشح بزاق یک فرآیند واکنشی است و به طور خودکار در پاسخ به یک محرک خاص اتفاق می افتد و تحت کنترل آگاهانه حیوان نیست. ♦️ با وجود این پاولف متوجه شد که سگ ها گاهی اوقات حتی بدون وجود غذا یا بوی آن شروع به ترشح بزاق میکنند. او به سرعت دریافت که این واکنش به سبب یک فرآیند فیزیولوژیک و خودکار نیست! به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
کنترل ذهن با پیام های ناخودآگاه🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ قبل از تعریف و بیان مفهوم پیام های ناخود آگاه ا
کنترل ذهن با پیام های ناخودآگاه 🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ پاولف براساس مشاهداتش دریافت که ترشح بزاق یک واکنش آموخته شده است. سگ ها به لباس سفید دستیاران پژوهشی پاولف واکنش نشان میدادند و این لباس تداعی گر زمان غذا خوردن در آن ها بود. 🔷 بر خلاف ترشح بزاق در زمان غذا دادن که واکنش غیر شرطی است... ترشح بزاق هنگامی که سگ انتظار دریافت غذا دارد واکنش شرطی است. 🔶 پاولوف سپس تمرکز خود را معطوف بررسی دقیق چگونگی آموختن یا به دست آوردن این واکنش‌های شرطی کرد. او از طریق یک سری آزمایش باعث به وجود آمدن واکنش شرطی به محرک‌هایی که قبلاً خنثی بودند شد. 🔷 او تصمیم گرفت که از غذا به عنوان محرک غیرشرطی، یا محرکی که باعث واکنش خودکار و طبیعی می‌شود، استفاده کند. صدای مترونوم به عنوان محرک خنثی انتخاب شد. 🔶 ابتدا صدای تیک تیک مترونوم برای سگ‌ها به صدا در می‌آمد و آنگاه بلافاصله به آن‌ها غذا داده می‌شد. 🔷 پس از چند بار آزمایش شرطی‌سازی، پاولوف متوجه شد که سگ‌ها پس از شنیدن صدای مترونوم، بزاق دهانشان شروع به ترشح می‌کند. پاولوف چنین نوشته است: «محرکی که قبلاً خنثی بود، جلوتر از فعالیت‌ واکنش ذاتی تغذیه‌ای قرار داده شده بود. 🔶 ما مشاهده کردیم که پس از چند بار تکرار تحریک ترکیبی، صدای مترونوم خاصیت تحریک ترشح بزاق را به دست آورده بود.» به عبارت دیگر، یک محرک قبلاً خنثی (مترونوم) به یک محرک شرطی تبدیل شده بود که باعث واکنش شرطی (ترشح بزاق) می‌شد. . 🔷 کشف شرطی سازی توسط پاولف به عنوان یکی از مهمترین کشفیات در تاریخ روانشناسی باقی مانده است . 🔶 فرآیند شرطی سازی امروزه به دلیل کاربردهای زیاد از جمله اصلاح رفتار و درمان بیماری های سلامت روان همچنان با اهمیت باقی مانده است. 🔷 یکی از مثال های جالب برای این پدیده استفاده دامداران از شرطی سازی برای حفظ دام هایشان است. به این طریق که به گوشت گوسفند دارویی تزریق شد که باعث تهوع میشد . 🔶 شغال ها پس از خوردن گوشت مسموم به جای حمله به گوسفند ها از آن ها دوری می کردند. اما متاسفانه با وجود استفاده های درست و به جا از این پدیده روانشناسی سواستفاده هایی نیز از پدیده شرطی سازی صورت میگیرد. 🔷 پیام های ناخود آگاه یکی از آن هاست. مخفی کردن پیام یا مطلب خاصی در تصاویر کاری است که از سالیان دور توسط نقاش ها و یا طراحان لوگو ها انجام می شده است مانند تابلو های شام آخر - مونالیزا و ... لئوناردو داوینچی و تا حال ادامه داشته است مانند لوگو ها و تصاویر شرکت های امروزی. 🔶 این کار میتواند از طرفی کار جالب و خوبی باشد و از طرف دیگر کاری زشت و ناپسند و فقط برای سواستفاده از ضمیر ناخودآگاه انسان ها و در نتیجه شرطی کردن آنها. 🔷 شما این تصاویر را میتوانید در فیلم ها و انیمیشن ها و لوگو ها و... مشاهده کنید! متاسفانه بیشتر این تصاویر نشان دهنده ی تفكر كثيف طراحان این نوع عکس ها است.بیشتر این تصاویر مستهجن هستند. 🔶 پیام مخفی شده کار سختی است اما برای اینکه متوجه بشوید این تصاویر چگونه بر روی شما تاثیر می گذارد و شما را شرطی میکند چند مثال میزنیم. 🔷 یک نمونه از شرطی شدن که برای بیشتر افراد پیش آمده است ترشح بزاق دهان هنگام دیدن لواشک یا خوراکی های گوناگون است... 🔶 شما با اینکه آن لواشک را نخورده اید اما بزاق دهان شما شروع به ترشح کردن می کند که این به دلیل این است که در ضمیر ناخودآگاه شما ثبت شده است که هنگام خوردن لواشک بزاق دهان شروع به ترشح کند؟ 🔷 6 نوع شرطی سازی وجود دارد که در کتاب روانشناسی هلگارد توضیحات کاملی درباره آنها داده شده. 🔶 یکی از اصلی ترین فاکتورهای شرطی سازی دادن جایزه یا افتادن یک اتفاق خوب یا بد برای شخص هنگامیکه یک کار تکراری را انجام میدهد است که باعث می شود فردی که شرطی شده است زمانیکه در برابر آن کار قرار و گیرد واکنش خوب یا بد از خودش نشان دهد. 🔷 به بیانی دیگر از آن کار خوشش یا بدش بیاید! مانند فردی که با خوردن یک نذای خاص حالت تهوع به او دست داده است... 🔶 آن فرد تا مدت ها از آن غذا بدش می آید چون بدن یا ضمیر ناخودآگاه او فهمیده است که اگر این غذا را بخوری حالت تهوع خواهی گرفت! 🔷 فرایند شرطی‌سازی، علاوه بر شکل دادن پایه‌های آنچه بعداً روان‌شناسی رفتاری نامیده شد، امروزه به دلیل کاربردهای زیاد، از جمله اصلاح رفتار و درمان بیماری‌های سلامت روان، همچنان با اهمیت باقی مانده است. 🔶 غالباً از شرطی‌سازی کلاسیک برای درمان انواع هراس‌ها، اضطراب و اختلالات هراس استفاده می‌شود. ♦️ هر چند پاولوف روان‌شناس نبوده است امّا مشارکت او در روان‌شناسی به جایگاه کنونی این علم کمک شایانی کرده است . به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
درمجارستان برای تمجید همدیگر را « کلم پیچ » صدا می کنند 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
جنایات مخوف و قتل عام شهر«نانجینگ» چین توسط ارتش ژاپن 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
عجیب ترین هدایای عروسی در جهان 🎁🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آزمایش عجیبِ « زنده کردن مرده ها » 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« کودکان اصلاح‌شده ژنتیکی » گونه جدیدی از انسان های آینده 🧬🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ محققان معتقدند که برای از بین بردن نسل بشر نه جنگ لازم است و نه سیاست و نه فقر، بلکه ممکن است نوع انسان‌ها با کودکان اصلاح‌شده و هوش مصنوعی طراحی شده، از بین برود. 🔷 ست شوستاک، ستاره‌شناس و رئیس موسسه جست‌وجوی هوش فرازمینی (SETI) به تازگی اظهار نظر جالبی در مورد آینده بشریت دارد و می‌گوید که توسعه و پیشرفت در زمینه بازمهندسی کودکان و طراحی هوش مصنوعی ما را به سمت گونه‌های «بیگانه» از انسان‌ها پیش خواهد برد. 🔶 جست‌وجوی هوش فرازمینی (SETI) نامی است که به پروژه‌های علمی با هدف یافتن هوش فرازمینی گفته می‌شود. 🔷 وی می‌افزاید: «ما در نهایت از این روش کودکانی را تولید خواهیم کرد که بسیار متفاوت از خود ما هستند؛ مثل تفاوت سگ با گرگ خاکستری». 🔶 او اظهار می‌کند: «من درباره تهدیدات انواع خودتخریبی‌های این دوران صحبت نمی‌کنم بلکه در مورد مسائلی صحبت می‌کنم که خودمان با دست خودمان و با اهدافی انجام می‌دهیم. 🔷 سه مورد مهم وجود دارند که من معتقدم در قرن بیست و یکم اتفاق می‌افتند و آثار آنها عمیق‌تر از چیزی هستند که تصورش را می‌کنیم و البته این تاثیرات لزوما بد نیستند». ♦️ «نخستین تغییر این است که ما در نهایت زیست‌شناسی در سطح مولکول را درک خواهیم کرد. در نتیجه این تحول به زودی قادر به جلوگیری از تمامی بیماری‌ها خواهیم بود و این امر طلیعه‌ای برای دوران “کودکان اصلاح‌شده ژنتیکی” خواهد بود». به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد..🔻🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
« کودکان اصلاح‌شده ژنتیکی » گونه جدیدی از انسان های آینده 🧬🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ محققان معتقدند که ب
« کودکان اصلاح‌شده ژنتیکی » گونه جدیدی از انسان های آینده 🧬🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ شوستاک همچنین بر این باور است که بشریت بیشتر از قبل به فضا نزدیک خواهد شد و از همین رو، به منابع بیشتری مثل مس، روی و پلاتین دست خواهد یافت و این امر ما را در جریان افزایش جمعیت جهان کمک خواهد کرد. 🔷 وی می‌گوید:«همه انتظار دارند که فرزندان‌مان بتوانند کلونی‌هایی روی سیاره مریخ یا ماه داشته باشند اما راهکار بهتر این است که یک زیست‌گاه عظیم که دور زمین می‌چرخد بسازیم تا لازم نباشد که حتما لباس فضایی به تن داشته باشیم». 🔶 وی می‌افزاید: «یکی از راهکارهای دیگر توسعه ایستگاه فضایی بین‌المللی به اندازه هزاران برابر ابعاد کنونی‌اش است تا بتوان افراد بی‌شماری را در این محیط‌های مهندسی‌شده قرار دهیم». 🔷 با این همه، شوستاک معتقد است که این فقط کودکان طراحی‌شده و کلونی‌های فضایی نیستند که بشریت را دچار تحول و دگرگونی خواهند کرد. 🔶 شوستاک پیش‌بینی می‌کند که قبل از ۲۱۰۰ انسان موفق به ساخت «هوش عمومی‌ مصنوعی» یا GAI خواهد شد. در این صورت خود انسان‌ها به ماشین‌ها این امکان را می‌دهند که شغل‌هایشان را بگیرند و به جای آنها کار کنند. این ماشین‌ها لزوما نباید ماشین‌های بزرگی باشند. 🔷 شوستاک می‌گوید: «سیناپس‌های (محل اتصال دو عصب) مغز شما چند هزار نانومتر ابعاد دارند. ترانزیستور روی یک تراشه صدها برابر کوچک‌تر از این سیناپس‌هاست. پس این سخت‌افزارها نیز می‌توانند به هوشمندی انسان برسند و در یک ابزار الکترونیکی جا بگیرند». 🔶 این دانشمند ادعا می‌کند که این پیشرفت‌ها در دراز مدت در سیاست‌ها، جنگ یا اقتصاد شاید خود را ناچیز جلوه کنند اما موجب تحول و دگرگونی انسان خواهند شد. در واقع فرستادن افراد بیشتری به کلونی‌های فرازمینی ما را ناگزیر به نوعی «گونه‌زایی» می‌کند. 🔷 ست شوستاک معتقد است که نخستین تغییر در بشریت، این است که در نهایت به درک زیست‌شناسی در سطح مولکولی خواهیم رسید و در نتیجه انسان با تمامی بیماری‌ها مقابله خواهد کرد و وارد عصر «کودکان اصلاح ژنتیکی‌ شده» خواهیم شد. 🔶 شوستاک می‌گوید: «بعد از تمام این موارد، محیط زیست فیزیکی بشر آینده چیزی متفاوت از زمین کنونی خواهد بود و براساس تاریخ می‌توانم بگویم که محیط اجتماعی آنها هم خاص خواهد بود». 🔷 وی می‌افزاید: «هزاران سال دیگر، حتی زیست‌گاه‌های کلونی مریخی آنها شباهتی به زندگی زمینی آنها نخواهد داشت. در واقع، بازمهندسی کودکان‌مان خیلی زود گونه بشریت را تغییر شکل خواهد داد». 🔶 شوستاک پیش‌بینی می‌کند که کلا زندگی انسان در هزار سال آینده تفاوت فاحشی با زندگی کنونی ما خواهد داشت و ربات‌های ابرهوشمندی طراحی خواهند شد که تاثیری هزار برابری روی انسان‌ها خواهند داشت. 🔷 وی معتقد است که با مهندسی فرزندان‌مان در واقع، موفقیت‌های مهندسی‌شده‌مان را جایگزین بچه‌های‌ طبیعی‌مان می‌کنیم. میراث فرهنگی ما برای کودکان اصلاح ژنتیکی شده‌مان ♦️ شوستاک می‌گوید: «کودکان طراحی شده ما چیزی متفاوت و فراتر از خود ما خواهند شد ولی شاید بتوانیم با گذاشتن تراشه‌هایی در مغزشان یا حتی آپلود کردن مغزمان به این انسان‌های ماشینی، فرهنگ و شخصیت‌مان را به آنها القا کنیم اما مطمئنا چیزی که ما با آن مواجه خواهیم شد «گونه بشر اندیشه‌ورز» یا «هومو» نخواهد بود که ما ۵۰ هزار است آن را شناخته‌ایم»! 🔻 هوش مصنوعی : 🔷 محدود که به آن «هوش مصنوعی ضعیف» نیز گفته می‌شود. این نوع هوش مصنوعی تنها در یک حوزه متبحر می‌شود. هوش مصنوعی که توانست استاد بزرگ شطرنج جهان را شکست دهد، یکی از همین نمونه‌هاست. در واقع، تنها کاری که می‌تواند انجام دهد همین است. 🔻 هوش مصنوعی عمومی : 🔷 که به آن «هوش مصنوعی قوی» نیز گفته می‌شود. سطح هوشی این نوع هوش مصنوعی در سطح انسان است. ساخت این نوع هوش مصنوعی کاری دشوار است و دانشمندان هم‌اکنون در این مرحله هستند. 🔶 این نوع هوش مصنوعی باید توانایی دلیل‌ آوردن‌، حل مشکل، توانایی فکر کردن به صورت مطلق، درک ایده‌های پیچیده، فراگیری سریع و درس‌آموزی از تجارب را داشته باشد. 🔷 اگر جایگاه دقیق هوش مصنوعی را اکنون بخواهیم مشخص کنیم، بهتر است نمونه‌ای از روبات‌های هوشمند سال های اخیر را مثال بزنیم. روبات آسیمو یک روبات انسان‌نماست که در چند سال اخیر معرفی و ارتقا داده شد. آسیمو توانایی خواندن حرکات و حالات چهره‌ انسان‌ها را دارد و می‌تواند مستقلا پاسخ دهد. 🔻 فراهوش : ♦️ هوشی است که در تمام زمینه‌ها از جمله خلاقیت علمی، هوش عمومی و مهارت‌های اجتماعی بسیار برتر از باهوش‌ترین انسان باشد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
خنده های مردگان در فیلم های کمدی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« سیوداد خوآرز» دروازه ورود مواد مخدر به آمریکا 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2