eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
مذهب « سلفی ها » چیست ⁉️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ ابوزهره در تعریف سلفیه می‌گوید: «سلفیه کسانی هستند که در قرن چهارم هجری ظاهر شده و از حنابله بوده‌اند. آنان گمان کرده‌اند که بخشی از آرای‌شان به امام احمد بن حنبل باز می‌گردد؛ کسی‌که عقیده سلف را احیا و برای آن جهاد کرد. 🔷 سپس ظهور دوباره آنان در قرن هفتم هجری به دست شیخ‌الاسلام ابن‌تیمیه بود و در قرن دوازدهم هجری، به دست شیخ محمد بن عبدالوهاب در جزیرة‌العرب بار دیگر ظهور کردند.»[5] 🔶 دکتر عبدالرحمان بن زید زنیدی نیز در این باره می‌گوید: «سلفی منسوب به سلف است، زیرا یاء در این کلمه برای نسبت بوده و سلفی به کسی اطلاق می‌شود که خودش یا دیگری او را به جماعت پیشینیان نسبت می‌دهد . 🔷 سلفیه، نسبت مؤنث به سلف است؛ همانند سلفی برای مذکر. وجه دیگری نیز دارد و آن، خاصیت پیش بودن پیشینیان است.»[6] 🔶 حسن بن علی در این زمینه می‌گوید: «بین سلفیت و وهابیت فرقی نیست. در واقع این دو گروه دو روی یک سکه‌اند؛ زیرا آن‌ها هدف مشترکی را دنبال می‌کنند. 🔷 لذا در داخل جزیرة‌العرب این طایفه را وهابی حنبلی مسلک می‌نامند و هنگامی‌که برای تبلیغ عقاید خود به خارج اعزام می‌گردند، خود را سلفی می‌نامند... 🔶 سلفیون معاصر که همگی از طرفداران ابن‌تیمیه و مذهب پیشوایان حنابله مجسمه هستند، در خارج جزیرة‌العرب در کشورهای مختلف زندگی می‌کنند و ابن‌تیمیه را که از علمای حنابله است، به عنوان پیشوا و مرجع علمی خود قبول دارند. 🔷 اما باید توجه داشت که به افراد وهابیت گفته نمی‌شود؛ زیرا این واژه امروزه امری نفرت‌انگیز و ناخوشایند است، ولی خود مدعی‌اند که از مذهب سلف پیروی می‌کنند.»[7] 🔶 دکتر محمد العثیمین در معنای سلف می‌گوید: «به کسانی‌که راه و روش رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و اصحابش را پیروی می‌کنند و چون آن‌ها بر ما مقدّم و بر ما سلف بوده‌اند، سلفیه گویند.»[8] 🔷 دکتر یوسف قرضاوی در مفهوم اصطلاحی سلفیّه می‌گوید: «سلف عبارت است از همان قرن‌های اوّل که بهترین قرن‌های این امّت است. 🔶 قرن‌هایی که در آن‌ها فهم اسلام، ایمان، سلوک و التزام به آن تحقق یافت. سلفیه نیز عبارت است از: رجوع به آن‌چه که سلف اول در فهم دین اعم از عقیده و شریعت و سلوک داشتند.»[9] 🔷 بنابراین سلف، نام فرقه‌ای است که در ظاهر به دین اسلام تمسک می‌جویند، خود را پیرو سلف صالح می‌دانند و در اعمال، رفتار و اعتقادات خود می‌کوشند از پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله)، صحابه و تابعین پیروی کنند. ♦️ به گذشتگان از صحابه و تابعان آنان، سلفی اطلاق می‌شود، ولی در سخنان امروزی به پیروان احمد بن حنبل و اهل حدیث، سلفی می‌گویند که عربستان، محل پرورش این تفکر و ایده است و نظراتشان ربطی به سلف ندارد. 🔻پی‌نوشت: [1]. «و المعنی الاصطلاحی المستقر لهذه الکلمة هو القرون الثلاثة الأولی من عمر هذه الأمة الاسلامیة... .» السلفیة مرحلة زمنیة، سیلی، ص 9. [2]. «اصطلح العلماء علی انّ السلف اسم لکل من یقلّد مذهبه فی الدین و یتبع اثره کابی حنیفه و مالک و الشافعی... .» همان، ص 25 و 26. [3]. «والمراد بهم الصحابة و التابعون و تابعوهم و العلماء باصول السنة و طرائقها.. .» همان، به نقل از صابوتی. [4]. عقائد السلفیة، احمد آل ابوطامی، ص 19. [5]. «انّهم ظهروا فی القرن الرابع الهجری و کانوا من الحنابلة و زعموا انّ جملة... .» تاریخ مذاهب الاسلامیة، ص 211. [6]. السلفیة و قضایا العصر، دکتر زنیدی عبدالرحمن، ص 19 ـ 20. [7]. «الحقیقة، لا فرق بین السلفیه و الوهابیه فهما وجهان لعمله واحدء فهم یعتقدون المعتقدات و الافکار فهی فی داخل... .» السلفیة، حسن بن علی سقاف، ص 19. [8]. لقاء الباب المفتوح، محمد عثیمین، ج 57، ص 15. [9]. شیعه شناسی و پاسخ به شبهات، علی اصغر رضوانی، ج 2، ص 509. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
تابوت های معلق در چین ⚰️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
سبک زندگی علل گرایش به عرفان های کاذب 🕉☯️☸️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ سبک زندگی افراد بر اساس ارزش‌های پایه‌ای آن‌ها شکل می‌گیرد و در قالب مجموعه‌ای از رفتارهای قابل مشاهده و معنی‌دار از سوی فرد تعریف می‌شود. 🔷 در گذشته سبک زندگی چندان معنا نداشت، زیرا افراد در جوامع پیشامدرن امکان گسترده‌ای برای انتخاب نداشتند.[1] 🔶 معمولا افراد به همان شیوه‌ای که والدینشان زندگی می‌کردند، زندگی خود را ادامه می‌دادند. ♦️ اما در روزگار ما نقش مردم در تولید کاهش یافته، جریان پول در بین مردم زیاد شده و عرضه انواع محصولات و خدمات قابل خرید به شکل سرسام‌آوری افزایش پیدا کرده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
سبک زندگی علل گرایش به عرفان های کاذب 🕉☯️☸️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ در روزگار ما نقش مردم در تولید کاهش یافته، جریان پول در بین مردم زیاد شده و عرضه انواع محصولات و خدمات قابل خرید به شکل سرسام‌آوری افزایش پیدا کرده است. 🔷 در این شرایط افراد از گزینه‌های زیادی برای انتخاب در زندگی مادی و معنوی خود مطلع می‌شوند و می‌توانند در بین آن‌ها دست به انتخاب بزنند. این انتخاب‌ها تابع نیازهای واقعی نیست و نیازهای خالی و ذهنی در شکل‌گیری انتخاب‌ها دخالت می‌کند. 🔶 مد، تبلیغات، تنوع‌طلبی و نشان دادن هوش، فرهنگ و شخصیت بالا بسیاری از انتخاب‌های زندگی را به کنش‌های نمادین تبدیل کرده است. کنش‌های معناداری که هویت فرد را می‌سازد و به تصور فرد از خودش شکل می‌دهد. 🔷 ساختار بازاری، مصرفی و تفننی که با مفهوم سبک زندگی تعریف می‌شود، مجالی برای ورود معنویت اصیل به زندگی باقی نمی‌گذارد. زندگی امروزی با معنویت‌ها و دین‌های اصیل که هدفشان تزکیه و تربیت انسان بود، سازگار در نمی‌آید. 🔶 معنویت حقیقی برنامه‌ای برای تحول در اعماق وجود انسان است، نه صرفا بازی در سطح و سبک زندگی. در این شرایط نیازهای معنوی مردم به گزینه‌های متنوع و تفننی برنامه‌های معنوی خاص در میان برنامه‌های گوناگون معنوی معطوف می‌شود و ارضا نشدن از یک برنامه به طور طبیعی با تغییر سبک معنوی جایگزین می‌شود. 🔷 به این ترتیب کاملا عادی تلقی می‌شود که شما می‌توانید مدت زیادی با یک سبک معنوی زندگی کنید و طبیعی است که پس از مدتی خسته شوید و به الگو یا برنامۀ معنوی دیگری در سبک زندگی خود رو بیاورید. 🔶 راه یافتن معنویت به سبک زندگی به معنای راه یافتن معنویت به اعماق وجود و زندگی انسان نیست، بلکه گاهی به بریده شدن از جنبه‌های ثابت، اصیل و پایدار وجود انسانی منجر می‌شود. 🔷 موضوع سبک زندگی مجموعه‌ای از عوامل نظیر تنوع‌طلبی، تکثرگرایی، سرعت تغییرات و بحران ارزش‌ها را به همراه آورده‌ است که همه در شمار علل گرایش و زمینه‌های پیدایش شبه‌جنبش‌های معنوی هستند. 🔻 فهرستی از عوامل برآمده از سبک زندگی که علت گرایش به شبه‌جنبش‌های معنوی هستند، از این قرار است: 1️⃣ مشکلات و بحران‌های روانی؛ 2️⃣ بحران‌ها و مشکلاتی که در روابط اجتماعی وجود دارد؛ 3️⃣ تکیۀ شبه‌جنبش‌های معنوی بر خلأهای زندگی، نظیر شادی، آرامش، درمان و... 4️⃣ تنوع‌طلبی 5️⃣ تکلیف گریزی 6️⃣ تکثرگرایی 7️⃣ راحت‌طلبی 8️⃣ جست‌وجو معنای زندگی 9️⃣ تمایل به تجربه اوج و تجارب خوش شبه‌عرفانی که همیشه در انسان وجود داشته و همان‌طور که موجب گرایش به معنویت حقیقی می‌شود، علتی برای گرایش به شبه‌جنبش‌های معنوی نیز به شمار می‌آید. 🔟 اشتیاق برای مشاهده توانایی‌های خارق‌العاده یا برخورداری از این قدرت‌های ویژه نظیر ذهن‌خوانی، درمان‌گری، پیش‌گویی، برون‌فکنی روح از جسم و... 1️⃣1️⃣ کنجکاوی انسان از یک‌سو و رازپردازی‌های شبه‌جنبش‌های معنوی که منجر به تحریک انگیزه کنجکاوی منهای عقلانیت می‌شود. 2️⃣1️⃣ سر خوردگی از ادیان اصیل، علت دیگر برای گرایش‌به شبه‌جنبش‌های معنوی است. این علت به چند طریق ممکن است که فعال شود: 🔶 یکم، نرسیدن به نتایج مورد انتظار از معنویت دینی. براساس کنش عقلانی فرد از تدین خود انتظار نتیجه دارد. با توجه به بحران‌های روانی و مشکلات معاصر، ظرفیت‌های پاسخ‌گویی معنویت دینی به بخشی از نیاز‌های مردم نشان داده نشده است. 🔷 این ناکامی معنوی موجب روگردانی مردم به‌سوی شبه‌جنبش‌های معنوی که ادعاهای کاربردی دارند، می‌شود. در واقع نداشتن اجتهاد پویا در حوزه‌های علمیه، به‌ویژه در تعالیم معنوی اسلام، کارآمدی و قابلیت کاربردی شدن آموزه‌های اخلاقی و معنوی را با مشکل روبرو کرده است. 🔶 دوم، سوء رفتار متدینان و منسوبین به دین، علت دیگر سرخوردگی از معنویت دینی و روگردانی به شبه‌جنبش‌های معنوی است. ♦️ سوم، تضاد هنجاری بعد از انقلاب، برای گروهی وضعیت بی‌هنجاری و نوعی دیگر از سرخوردگی را ایجاد کرده است؛ به‌طوری که معنویت‌های غیردینی را بر معنویت دینی ترجیح داده و به سوی شبه‌جنبش‌های معنوی می‌روند.[2] 🔻پی‌نوشت: [1]. جامعه‌شناسی، گیدنز، تهران، نشر نی، چاپ سوم، 1388، 121. [2]. برای اطلاع بیشتر، آسیب‌شناسی شبه‌جنبش‌های معنوی، مظاهری سیف، نشر صهبای یقین، ص 164. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
تصویری جالب از « قبایل بدوی » در شیلی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
رواج جادو و جادوگری درعربستان سعودی 👹🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
31.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پوریم جشن نسل کشی 77 هزار ایرانی به دست قوم یهود در 13 فروردین 🔺 ♦️ قسمت 1️⃣ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
احتمال جعل و تحریف در نشانه هاى ظهور❗️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ حدیثهاى فراوانى در مورد نشانه هاى ظهور در منابع روایى وجود دارد. اسناد این روایات بیشتر ضعیف و غیرقابل اعتمادند. از نظر دلالت نیز هماهنگى و انسجام لازم را ندارند و پاره اى از آنها مصحف و مغلوط هستند. 🔷 به نظر مى رسد اهمیت بسیار مسأله مهدویت از یک سو و علاقه مندى شدید مسلمانان به آگاهى از چگونگى رخدادهاى آینده و پدیدار شدن نشانه هاى ظهور مهدى(ع) از سوى دیگر سبب شده که دشمنان و بدخواهان بویژه حاکمان ستم وسوسه شوند که در جهت برآوردن منافع سیاسى خویش تغییرهایى را در روایات به وجود آورند. 🔶 به ویژه وجود این واقعیت که اساساً افراد عادى و معمولى در برابر امورى که دور از حیطه قدرت آنان و به مظاهر غیبى و مربوط به سرنوشت آنان است هر چند ساختگى و دروغ هم باشند جرأت و جسارت تفکر و مخالفت با آن را ندارند و جز تسلیم در برابر امورى که به شکلى بر آنان مجهول است راهى براى خود نمى بینند [1]. 🔷 برخى نیز براى موجه جلوه دادن کار خویش و این که فعالیتها و ادعاهاى آنان پیش بینى شده دست به جعل و تحریف زده اند. مثلاً در تاریخ به افرادى بر مى خوریم که به همین انگیزه خود را سفیانى معرفى کرده اند. ♦️ چنانکه على بن عبدالله بن خالد در سال 159هـ.ق. ادعا کرد که همان سفیانى موعود اوست [2] و در سال 294هـ.ق نیز فرد دیگرى مدعى شد که سفیانى است[3] و هر یک براى درست جلوه دادن ادعاى خویش دست به شورشهایى نیز زده اند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
احتمال جعل و تحریف در نشانه هاى ظهور❗️🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ گروهى از اهل نظر روایات سفیانى را که از نشانه هاى ظهور است مجعول دست خالدبن یزید دانسته و گفته اند: 🔷 چون وى مى خواست زمینه را براى حکومت فرزندش فراهم کند و حکومت را که به چنگ مروانیان افتاده بود دوباره به خاندان معاویه بازگرداند دست به جعل چنین روایاتى زد. 🔶 خالدبن یزید از این که مى دید به آسانى پیش از وى خلافت به دست بنى مروان افتاده است سخت آزرده خاطر بود از این روى ادعاى سفیانى بودن فردى از تیره خویش را راهى به سوى دستیابى مجدد به قدرت و نیز موجب تسلى دل خویش و روحیه دادن به بنى سفیان مى دانست. 🔷 او تصور مى کرد که مردم چون خروج سفیانى را از نشانه هاى ظهور و امرى حتمى الوقوع مى دانند ناگزیر در برابر ادعاى چنین امرى تسلیم مى گردند. 🔶 در منابع عامه روایتى است که مى گوید: (سفیانى از فرزندان خالدبن یزید است[4].) به احتمال زیاد این روایت توسط خود وى جعل شده تا مستمسکى براى طرح ادعاى نوه اش على بن عبدالله باشد. 🔷 ابوالفرج اصفهانى تصریح مى کند: خالد بن یزید مردى عالم و شاعر بوده و در باره اش گفته شده: (جاعل روایت سفیانى است[5].) 🔶 چنین ادعاهایى به خوبى نشان مى دهد که تا چه حد مسأله سوء استفاده از نشانه هاى ظهور و جعل و تحریف آنها مطرح بوده است. 🔷 نمونه دیگر داستان کشتن نفس زکیه است. خاندان بنى عباس بویژه منصور و برادرش سفاح تلاش فراوان کردند تا از وجود محمدبن عبداللّه معروف به نفس زکیه بهره بردارى سیاسى کنند و براى خویش در میان مردم موقعیت و قدرتى دست و پا کنند. 🔶 در نظر منصور و برادرش سفاح دامن زدن به شایعه مهدویتِ وى و برابر کردن نشانه هاى ظهور بر وى تنها راه غلبه بر بنى امیه بود. 🔷 ابوالفرج اصفهانى روایتى را به نقل از ابوهریره آورده که مى گوید: (نامش [نام مهدى(ع)] محمدبن عبداللّه است و در زبانش کندى و لکنت است[6].) 🔶 این روایت به احتمال زیاد بدان خاطر جعل شده که محمدبن عبداللّه یا همان نفس زکیه به کندى و دشوارى سخن مى گفته و نمى توانسته همه کلمات را خوب ادا کند. 🔷 وجود جمله (اسم ابیه اسم ابى) در برخى از کتابهاى عامه در ضمن روایت معروف (یملاء الأرض قسطاً و عدلاً کما ملئت ظلماً وجوراً[7]) به دین معنى که نام پدر حضرت مهدى(ع) (عبداللّه) است به احتمال زیاد از ترفندهاى حاکمان بنى عباس باشد که در راستاى همان هدفهاى سیاسى جعل شده است. ♦️ زیرا نام پدر مهدى(ع) به طور قطع (حسن) است و در این هیچ ابهام و تردیدى نیست. با توجه به این که در نقلهاى گوناگون عامه و خاصه جمله: (واسم ابیه اسم ابى) در روایت وجود ندارد[8]. 🔷 اینک با انبوهى از روایات صحیح و غیرصحیح در زمینه نشانه هاى ظهور روبه روییم که دست کم شمارى از آنها از آفت جعل و تحریف مصون نمانده است. 🔶 متأسفانه در میان حجم عظیمى از کتابهایى که در مورد مهدویت و نشانه هاى ظهور تألیف شده اند[9] کتابهایى وجود دارد که از سر جهل و دلسوزى و یا به عمد و از روى غرض به این امر دامن زده اند. 🔷 سید جعفر مرتضى عاملى برخى از این کتابها را با نمودن برخى موارد تحریف آشکار در آنها نشان داده است[10]. 🔶 البته برخى با گردآورى این روایات خواسته اند که اصل این روایات بمانند ونیز بنمایانند که همگان در اصل ظهور مهدى(ع) اتفاق دارند. 🔷 علاّمه مجلسى در ذیل روایت طولانى که در مورد نشانه هاى ظهور آورده مى نویسد: (انّما اوردت هذا الخبر مع کونه مصحّفاً مغلوطاً وکون سنده منتهیاً الى شر خلق اللّه عمر بن سعد لعنه اللّه لأشتماله على الاخبار بالقائم(ع) لیعلم تواطؤ المخالف والمؤالف علیه صلوات اللّه.) [11] 🔶 این روایت را با آن که متن آن تغییر یافته و اشتباه دارد و سند آن به بدترین خلق خدا عمربن سعد لعنة الله علیه منتهى مى گردد آوردم; زیرا در برگیرنده اخبارى از حضرت مهدى(ع) است تا آن که اتفاق مخالف و موافق در مورد وى دانسته گردد. 🔷 همان گونه که مرحوم مجلسى تصریح کرده در سلسله اسناد این روایات بیشتر راویانى قرار دارند که ناشناخته ضعیف و دروغگو و جعل کننده اند و روایات آنان اعتبارى ندارد. ♦️ افزون بر این بسیارى از نشانه ها در روایات مرسله بیان شده که نمى تواند مستند قرار گیرد با این حال در دسته اى از نشانه ها بویژه نشانه هاى حتمى و متصل به ظهور شمار روایات به قدرى زیاد است که برخى ادعاى مستفیض و متواتر بودن آنها را کرده اند[12]. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
احتمال جعل و تحریف در نشانه هاى ظهور❗️🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ ♦️ اصل وجود این دسته از نشانه ها اجمالاً مسلم است هر چند جزئیات آنها جاى بحث و تأمل دارد; زیرا گاه برخى از آنها و حتى برخى از نشانه ها به گونه اى بیان شده اند که با قواعد علمى ساز نمى آیند. صاحب (کشف الغمه) پس از آن که عبارت شیخ مفید را در مورد بر شمردن شمار زیادى از نشانه هاى ظهور آورده مى نویسد: 🔶 (لاریب انّ هذه الحوادث فیها ما یحیله العقل وفیها ما یحیله المنجمون ولهذا اعتذر الشیخ المفید رحمه اللّه فى آخر ایراده لها والذى أراده انّه اذا صحت طرقات نقلها وکانت منقولة عن النبى(ص) والأمام(ع) فحقّها ان تتلقى بالقبول لأنّها معجزات و المعجزات خوارق للعادات کانشقاق القمر وانقلاب العصا ثُعباناً واللّه اعلم.) [13] 🔷 تردیدى نیست که در بین این نشانه ها حوادثى وجود دارد که عقلاً محال مى نماید و یا از نظر منجّمان تحقق آنها غیر ممکن است. از این روى شیخ مفید در پایان سخن عذرآورده است. 🔶 اگر راههاى این روایات و اسناد آنها صحیح باشد و از پیامبر و امام(ع) هم روایت شده باشند حق مطلب آن است که آنها را تلقى به قبول کنیم چون معجزه اند و معجزات خوارق العاده هستند همچون شکافته شدن ماه [به دست پیامبر(ص)] و تبدیل عصا به اژدها [به دست حضرت موسى(ع)] و خدا بهتر مى داند. 🔷 ظاهراً منظور از عذرآوردن شیخ مفید اشاره به این جمله وى باشد که مى نویسد: (خداوند به آنچه هست آگاه تر است و ما فقط به اساس این که در اصول روایى آمده است نشانه ها را ذکر کردیم[14].) 🔶 از عبارت شیخ مفید استفاده مى شود که وى اطمینان به درستى همه این نشانه ها نداشته از این روى با تاکیدِ بر این که: (ما فقط این روایات را آورده ایم و خدا بهتر مى داند) در حقیقت خویش را از التزام به آن به دور داشته است. 🔷 صاحب (کشف الغمه) با توجه به تزلزل شیخ مفید مى گوید: باید اسناد این روایات مورد بررسى قرار گیرد اگر مسلم شد از معصوم(ع) صادر شده و راویان آنها مورد اعتمادند پذیرفته شود و آنهایى که ظاهراً محال به نظر مى آید حمل بر معجزه شوند. 🔶 بنابراین التزام به درستى همه این روایات مشکل است و در بررسى نشانه هاى ظهور احتمال جعل و تحریف و دسیسه هاى دستهاى پنهان سیاست را نباید نادیده گرفت. 🔷 البته یادآورى این نکته نیز بایسته مى نماید که وجود مواردى از جعل و تحریف در نشانه هاى ظهور و یا وجود مدعیان دروغین به عنوان نمونه نشانه ها ظهورهیچ گاه دلیل این نمى شود که همه روایات از اعتبار بیفتند و یا اصل همه نشانه ها زیرا سؤال برود. خیر همان گونه که اشاره کردیم دسته اى از این نشانه ها مسلم هستند. 🔷 همچنین وجود پاره اى اشکالات وضعفها در نشانه هاى ظهور و احتمال تغییر و تحریف آنها از سوى دشمنان و یا ادعاهاى واهى برخى شیادان در مورد سفیانى و یا اصل مهدویت هیچ گاه به اصل مهدویت و اعتقاد به ظهور قائم(ع) آسیبى نمى رساند. ♦️ زیرا اعتقاد به مهدویتِ و ظهور حضرت مهدى(ع) مورد اتفاق فریقین است و با تواتر ثابت شده و سخن علاّمه مجلسى که بدان اشاره کردیم نیز مؤید این مطلب است. 🔻 پی نوشت: [1]. (نور مهدى) مقاله آقاى دوانى 70/; (دادگستر جهان) امینى 220/. [2] تاریخ الأمم والملوک) محمدبن جریر طبرى ج25/7; (الکامل فى التاریخ) ابن اثیر ج249/6 دار صادر بیروت; (الأعلام) خیرالدین زرکلى ج303/4 دارالعلم للملایینِ بیروت. [3] ( الکامل فى التاریخ) ج553/7. [4] (منتخب الأثر) لطف الله صافى 458 داورى قم. [5] (الأغانى) ابوالفرج اصفهانى ج342/17 دارالکتب العلمیة بیروت. [6] (مقاتل الطالبیین) ابوالفرج اصفهانى) 164/. [7] (سنن أبى داود) ج106/4 ـ 109. [8] (الجامع الصحیح) معروف به (سنن ترمذى) محمدبن عیسى بن سورة تحقیق ابراهیم عطره عوض ج505/4 دار احیاء التراث العربى بیروت; (کشف الغمة) ج266/3. [9] در کتاب (معجم احادیث المهدى) از بیش از چهارصد منبع شیعه و سنى که مجلدات آن به هزار جلد مى رسد این روایات گرد آمده است. ر. ک: (مجموعه مقالات و گفتارها پیرامون حضرت مهدى) 203/. [10] (علامات الظهور و الجزیرة الخضراء) سید جعفر مرتضى عاملى 79/ منتدى جبل عامل اسلامى قسم الطباعة والنشر قم. [11] (ارشاد) شیخ مفید ج368/2 چاپ شده در مجموعه (مصنّفات شیخ مفید) ج368/11 کنگره جهانى هزاره شیخ مفید. [12] (کتاب الغیبة) نعمانى 182/. [13] (کشف الغمة فى معرفة الأئمة) على بن عیسى بن ابى الفتح اربلى ج248/3 دارالکتب الأسلامى بیروت. [14] (ارشاد) ج370/2. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
شهرک عجیبِ زباله در چین 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
انحراف « شاهد بازی » در فرقه های تصوف ریشه در سبک زندگی آنها دارد 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ برخی از صوفیه معتقدند که یکی از مهم‌ترین راه‌های رسیدن به کشف و شهود الهی برای نیل به معرفت و حقیقت، از راه عشق است. 🔷 که یکی از اقسام عشق، عشق انسانی است که روزبهان بقلی از اکابر صوفیه، عشق انسانی را منهاج عشق ربانی دانسته![1] 🔶 در پی همین اعتقاد، برخی از بزرگان صوفیه نگاه کردن به صورت‌های زیبارو و امرد را وسیله‌ای برای رسیدن به عشق الهی معرفی کرده‌اند و این شاهدبازی را مَجازی برای رسیدن به حقیقت دانسته‌اند و برای اثبات مدعای خود روایت: 🔷 «إن الله جمیل و یحب الجمال[2] خدا زیباست و زیبایی را دوست می‌دارد.» را به‌عنوان شاهد خود آورده و معتقدند که چون یکی از مظاهر زیبایی، صورت زیبا است، ماهم به‌مانند خداوند زیبارویان را دوست داریم. ♦️ حتی اگر بپذیریم که این روایت اختصاص به زیبایی انسانی دارد، باید گفت که آنچه از زیبایی انسان محبوب خداوند است زیبایی سیرت است، نه صورت. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
انحراف « شاهد بازی » در فرقه های تصوف ریشه در سبک زندگی آنها دارد 🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ در پی این تفکر کار صوفیه به‌جایی رسید که گفته‌شده: «احمد غزالی در پیش خوب‌رویان سجده می‌کرد و اوحدالدین کرمانی با خوب‌رویان سر و سری داشت . 🔷 اوحدالدین کرمانی با غلبه وجد، در مجلس سماع سینه بر سینه آنان می‌نهاد و حکایت او با پسر خلیفه، مشهور است و فخرالدین عراقی به دنبال پسری زیبا چهره از عراق به هند رفت.»[3] 🔶 کسروی نیز درباره این انحراف جنسی صوفیه می‌نویسد: «گذشته از آنکه صوفیان زن نمی‌گرفتند، بیشترشان دچار زشت‌کاری‌ها می‌شده‌اند. 🔷 این است بچه‌بازی یا به قول خودشان شاهدبازی که از زشت‌ترین گناهان است و در خانقاه‌ها رواج داشته و از آن زشت‌تر اینکه به این چنین ناپاکی رخت پوشانده و آن را با عشق خدایی به هم‌ گره زده‌اند و جمله‌ی المجاز قنطره الحقیقه را به زبان‌ها انداخته‌اند.»[4] 🔻 اما طرفداران شاهدبازی معتقدند که شاهدبازی دریایی از معرفت و شهود است که مخالفان شاهدبازی از درک آن عاجز و ناتوان هستند و دراین‌باره روزبهان بقلی شیرازی می‌گوید: 🔷 «در این چیزها(شاهدبازی) برای اهل عرفان، اسراری است که جز برای اهل آن نمی‌توان فاش کرد.»[5] ♦️ در حالی صوفیه به نظربازی و شاهدبازی خود رنگ الهی زده و ورای آن را معرفت و حقیقت پنداشته‌اند و آن را از اسرار خوانده‌اند که بزرگانی از صوفیه همچون هجویری تجویز نظر در احداث را کفر خوانده[6] 🔷 و هشدارهای تند و جدی داده‌اند، که دراین‌باره سخن سفیان ثوری که: «با هر زنی یک دیو است و با هر امردی هجده دیو»[7] بسیار معروف است. 🔶 همچنین قشیری بزرگ‌ترین آفت تصوف را صحبت با اَحداث(جوانان) و مجالست با کم‌سالان دانسته و به اجماع پیران، نظر در شاهدان را مایه خواری و خذلان و دوری از خداوند شمرده و سالکان را از کوچک پنداشتن گناه نظربازی بر حذر داشته است.[8] 🔷 شاهدبازی در این مسئله نشان از وجود انحراف در برخی از بزرگان صوفیه دارد که سبب بدنامی همه صوفیه شده‌اند و این مسئله ریشه در سبک زندگی صوفیه دارد که سراسر افراط‌ و تفریط است. 🔶 چنانچه ازدواج از جمله سنت‌های پاک نبوی است که صوفیه در آن دچار تفریط شده و برای ترک دنیا سنت رسول خدا (صلی‌ الله علیه و آله) را کنار گذاشته و مجرد زیستن را اختیار نمودند و نتیجه این افراط‌ و تفریط، گرفتار شدن برخی از صوفیه در منجلاب گناه شاهدبازی و نظربازی است. 🔷 از دیگر علل دچار شدن صوفیه به این آفت این است که اقطاب و بزرگان صوفیه از صراط مستقیم قرآن و عترت دور شده‌اند حال‌آنکه خداوند متعال در قرآن کریم به‌صراحت امر به کنترل چشم و پاک‌دامنی در این راه فرموده و می‌فرماید: 🔶 «قُلْ لِلْمُؤْمِنینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُم. [النور/30] به مردان باایمان بگو دیده فرونهند و پاک‌دامنی ورزند، که این برای آنان پاکیزه‌تر است، زیرا خدا به آنچه می‌کنند آگاه است.» ♦️ با توجه به این آیه به این حقیقت می‌رسیم که ادعای صوفیه در نگاه کردن به مخلوقات زیبای خداوند و رسیدن به عشق الهی به‌وسیله نادیده گرفتن تمام قید و شرط‌های شریعت اسلامی، خلاف فرموده خداوند متعال در قرآن کریم از غض بصر و پاک‌دامنی است. 🔻 پی‌نوشت: [1]. غنی، قاسم، تاریخ تصوف در اسلام، ص ۴۵ [2]. مجلسی محمدباقر، بحار الأنوار ، ج ‏ 62 ، ص 125 [3]. همدانی(عراقی)، کلیات عراقی، ص 49 و 50 [4]. کسروی، احمد، صوفیگری ص ۲۲و ۲۳ [5]. بقلی شیرازی، روزبهان، ص 9 [6]. هجویری، کشف المحجوب، ج۱، ص۵۴۲ [7]. عطار، تذکرة الاولیاء، ج۱، ص ۲۲۵ و ۲۲۶ [8]. قشیری، عبدالکریم بن هوازن، ج۱، ص ۷۴۱ و۷۴۲ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
انتقال انسان یا اشیا بی جان با توسل به نیروهای ذهنی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادعای عجیبِ « کلارک مک کلیلاند » کارمند سابق ناسا❗️ 🛸👽🛰🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
@ferghe_mavara 🌸🍃🌸🍃🌸 🌸🍃 السلام ای میهمانی خدا 🌸🍃 ماه خوب آسمانی خدا 🌸🍃 السلام ای روزه داران السلام 🌸🍃 عاشقان مخلص ماه صیام . . . 🌸🍃🌙 حلول ماه پر برکت رمضان بر شما مبارک 🍃🌸 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2