eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند: ( 14 قسمتی ) گونه و نژادهای موجودات فرازمینی که از زمین بازدید کردند« شیاطین در لباس بیگانه های فضایی» 👹👽🛸🔺 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ در طول قرنها و درون آثار هنری و نقاشی های مختلف،شیطان و دار و دسته و نوکرانش نیز به همین اشکال نمایش داده شده اند. اکثر این موجودات رنگشان سبز یا آبی هست یا اینکه شکلی حیوانی دارند که از مشخصه های جنیان است. 🔷 در سال ١٩٠٤ ميلادي آليستر كراولي(جادوگر) درون هرم بزرگ جيزه در مصر پس از چندين روز اجراي مناسك شيطاني با جني آبي رنگ (در آيه ٥٩ فصل اول كتاب شريعت به رنگ جن اشاره شده) به نام «آي واس» ديدار ميكند. 🔶 اين جن فراميني از سوي (هور-پار-كرات) خداي مصر باستان يا به طور مشخص «شيطان – ابليس» در سه روز متوالي بر آليستر كراولي تلقين (وحي!!) ميكند. ♦️ آلیستر کرولی تصویری از این موجود با سر بسیار بزرگ و بدن نحیف و کوچک با چانه نوک تیز که او با جزئیاتش در بیش از صد سال پیش کشیده شباهت عجیبی با "بیگانه های فضایی خاکستری"”Gray Aliens” دارد که این روزها درباره آنها زیاد بحث می شود و در فیلمهای هالیوودی زیاد آنها را می بینیم. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
« تئودور هرتصل » پیامبر دروغین صهیونیسم 🔯🔻 قسمت (سوم) 3️⃣ ♦️ هرتصل در قامت یک روزنامه‌نگار جوان
« تئودور هرتصل » پیامبر دروغین صهیونیسم 🔯🔻 قسمت (چهارم) 4️⃣ ♦️ تئودور هرتصل معتقد بود، تنها با راه‏حل سیاسى، یهودیان مى‏توانند تغییر شکل و سبک بدهند و شرایط بهترى در زندگى پیدا کنند؛ که آن‏هم تنها با تأسیس دولت مستقل یهودى و با رضایت قدرت‏هاى بزرگ جهان امکان‏پذیر خواهد بود. 🔷 این دولت مى‏تواند در اسرائیل یا در آرژانتین با اراده و تصمیم قوم یهود شکل گیرد. هرتصل مى‏گوید: تحقق این طرح مستلزم تأسیس دو ساختار است: جامعه یهودیان که بتواند نمایندگى قوم یهود را در یک ساختار کاملاً قانونى رهبرى کند و شرکت یهودى که کار کنترل امور تجارى و بازار کار را بر عهده داشته باشد. 🔶 تبدیل صهیونیسم از ایده به عمل؛ آغاز فعالیت‌های هرتصل به عنوان نماینده جنبش صهیونیسم 🔷 هرتصل صهیونیسم را از فکر و اندیشه صِرف، به جنبش و سازمان تبدیل کرد و قراردادهاى خاموش میان تمدن غرب و سازمان صهیونیسم به عنوان نماینده یهودیان اروپا برقرار ساخت. 🔶 در این مرحله، هرتصل فعالیت‏هاى صهیونیستى خود را به شیوه‏اى سنتى آغاز کرد و به رهبران سنتى یهودیت (خاخام‏ها و ثروتمندان) و نیز صاحب ‏نفوذان سنتى که به او با نوعى نفرت و بى‏تفاوتى نگاه مى‏کردند روى آورد. 🔷 تنها صهیونیست‌های حامی بازگشت به فلسطین بودند که به حمایت از ایده هرتصل حمایت کردند ،همین امر موجب گشت که وی فلسطین را به عنوان سرزمین دولت یهود انتخاب نماید 🔶 در آغاز ایده‌های وی توجه زیادی را جلب خود نکرد و اکثریت یهودیان پرنفوذ و ثروتمندی که وی بر حمایت آنها دل بسته بود چندان نظر مساعدی نسبت به وی نشان ندادند. 🔷 همین امر باعث گشت که وی برخی اصلاحات را در اندیشه‌های خود انجام داده و کتاب "دولت یهود" را منتشر نماید تا شاید بتواند از این طریق حمایت افکار عمومی یهودیان را جلب نماید. 🔶 متعاقب این امر، بخش عمده جنبش محبان صهیون و دانشجویان صهیونیستى در اتریش و کشورهاى دیگر از حامیان جدى هرتصل شدند و وى را رهبر خود معرفى کردند. 🔷 اتفاقا به خاطر ارتباط زیاد با جنبش محبان صهیون، هرتصل به این جمع‏بندى رسید که تنها سرزمینى که مى‏تواند ایده خود را در آنجا اجرا کند، فلسطین است. 🔶 فعالیت‌های سیاسی هرتصل برای پذیرفته شدن ایده دولت یهودی اسرائیل از جانب دولت‌های بزرگ 🔷 هرتصل در 10 مارس 1896 با یک کشیش اوانجلیکی به نام ویلیام هشلر (William Hechler) دیدار نمود. دیداری که سهم بسزایی در مشروعیت بخشیدن به جنبش صهیونیسم سیاسی داشت. هرتصل بعدها در کتاب خاطرات خود چنین نوشت: 🔶 من باید رابطه‌ای مستقیم و آشکار با یک حاکم مسؤول یا غیر مسؤول، یعنی یک وزیر دولت یا شاهزاده، برقرار سازم. در این صورت یهودیان مرا باور کرده و از من تبعست خواهند نمود. مناسب‌ترین فرد می‌تواند قیصر آلمان باشد. 🔷 کشیش اوانجلیکی به وی کمک کرد تا ابتدا با فردریک اول، دوک بزرگ بادن و دایی قیصر ویلهلم دوم آلمان و سپس با خود قیصر دیدار نماید. این دیدارها باعث گشت تا جنبش صهیونیستی هرتصل مشروعیت زیادی در میان یهودیان کسب نماید. وی بعدها نیز چند دیدار با قیصر داشت. 🔶 هرتصل از همان ابتدا فعالیت‌های تبلیغاتی را در دستور کار خود قرار داد. 🔷 وی دیداری با قیصر آلمان داشت تا بدین ترتیب چهره‌ای موجه و مشروع از جنبش صهیونیستی خود به یهودیان و سایر مردم جهان به نمایش گذارد. 🔶 هرتصل بعدها به ترکیه نیز سفری داشته و توانست با سلطان عثمانی دیدار نماید اما در کسب نظر موافق وی برای برپایی دولت صهیونیستی در فلسطین موفق نبود 🔷 برگزاری کنگره صهیونیستی و تلاش برای کسب نظر موافق دولت‌های بزرگ 🔶 هرتصل در سال 1897 نشریه "دای‌ولت" را برای انتشار عقایدش در وین تأسیس نمود و سپس برنامه‌ای برای برگزاری اولین کنگره صهیوینستی در بازل سوئیس تدوین کرد. ♦️ وی به عنوان رئیس این کنگره انتخاب گردید (سمتی که تا زمان مرگ در سال 1904 در اختیار داشت). وی علاوه بر دیدار با ویلهلم دوم به کنفرانس صلح لاهه نیز دعوت شده و در آنجا با استقبال گرم دولتمردان اروپایی مواجه گشت. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
« تئودور هرتصل » پیامبر دروغین صهیونیسم 🔯🔻 قسمت (پایانی) 5️⃣ ♦️ هرتصل بنیانگذار اولین کنگره صهیونیسم بود. 🔷 هرتصل در سال‌های 1902 و 1903 به کمیسیون سلطنتی بریتانیا در امور مهاجرت بیگانگان دعوت شد. وی در آنجا با اعضای دولت انگلیس بالاخص چمبرلن، وزیر وقت مستعمرات، آشنا شده و از وی خواست تا در اسکان یهودیان در صحرای سینا یاری رساند. ♦️از مصر تا اوگاندا و مرگ 🔷 پس از شکست طرح صحرای سینا، در گفت‏وگوى هرتصل با گرینبرگ و چمبرلیندر ۲۰مى ۱۹۰۳، گرینبرگ طرح سکونت یهودیان در جزیره قبرس را برجسته کرد، در حالى که چمبرلین پیشنهاد سکونت در اوگاندا را داد، ولى هرتصل آن را نپذیرفت. 🔶 لیکن شرایط اروپاى شرقى، هرتصل رامصمم کرد تا ضمن از سرگیرى مذاکرات با دولت بریتانیا، حتى طرح اوگاندا را مدنظر داشته باشد. تا با این کار هم با دولت بریتانیا روابط حسنه خود را حفظ نماید و هم با مطرح شدن گزینه‌ای دیگر عثمانی را تحت فشار قرار دهد. 🔷 جوزف چمبرلن، وزیر وقت مستعمرات بریتانیا همکاری نزدیکی با هرتصل برای یافتن سرزمینی به منظور تشکیل دولت یهودی داشت. 🔶 با توجه به اینکه دولت بریتانیا نسبت به اجراى ایده صهیونیستى در اوگاندا نظر مساعد داد و اعلام کرد هیأتى براى شناسایى منطقه به آنجا برود، هرتصل طرح اوگاندا را به کنگره ششم صهیونیستى برد. 🔷 در این کنگره هرتصل بیان کرد که طرح اوگاندا هدف اصلى صهیونیسم نیست، بلکه هدف اصلى احیاى سرزمین اسرائیل است. اما این پیشنهاد مخالفان سرسختی در میان سایر صهیونیست‌ها داشت. 🔶 جریان مخالفان تا آنجا پیش رفتند که طى یک نشست در نوامبر ۱۹۰۳ نماینده‏اى را نزد هرتصل فرستادند و از او درخواست کردند تا طرح اوگاندا ملغا اعلام شود و فقط فلسطین مورد توجه قرار بگیرد. 🔷 گرچه هرتصل در ملاقاتى با شوراى صهیونیست توانست تا حدودى از موج مخالفت‏ها بکاهد، لیکن همچنان مخالفت‏ها با فراز و فرود ادامه داشت تا اینکه هرتصل در سوم جولاى ۱۹۰۴ درگذشت. 🔻ارزیابی نهایی 🔷 ایده صهیونیسم قبل از هرتصل نیز وجود داشت و با گذر زمان قدرتمندتر شد تا اینکه هرتصل توانست آن را تثبیت نموده و تشکیل یک دولت یهودی را تبدیل به هدف اصلی بخش اعظمی از یهودیان و نیز دولت‌های بزرگ اروپا نماید. 🔶 بعدها رواج افسانه هولوکاست باعث گردید تا صهیونیست‌ها فریاد مظلومیت و دادخواهی سر داده و دولت‌های اروپایی نیز که موقعیت را مناسب می‌دیدند طرح اسکان آنها را در فلسطین به مرحله اجراء گذاردند. 🔷 مرگ مشکوک هرتصل فرصت نداد تا وی شاهد عملی گشتن آرزوی شومش باشد 🔶 بدین ترتیب دولت مد نظر هرتصل در سال 1948 و در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به مانند غده ای سرطانی متولد گشت. ♦️ البته مرگ مشکوک وی فرصت نداد تا وی شاهد تحقق آرزویش باشد. مرگی که شاید یکی از دلایل آن عدول نسبی وی از خواسته بزرگان صهیون یعنی اسکان حتمی یهودیان در فلسطین بود. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نگاره عجیبِ باستانی « فرآیند لقاح » 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نظریه عجیبِ « ميگوئل الکوبیره » برای ساخت ماشین پيچشي « وارپ درايو» 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند: ( 14 قسمتی ) گونه و نژادهای موجودات فرازمینی که از زمین بازدید کردند« شیاطین در لباس بیگانه های فضایی» 👹👽🛸🔺 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ در طول قرنها و درون آثار هنری و نقاشی های مختلف،شیطان و دار و دسته و نوکرانش نیز به همین اشکال نمایش داده شده اند. اکثر این موجودات رنگشان سبز یا آبی هست یا اینکه شکلی حیوانی دارند که از مشخصه های جنیان است. 🔷 در سال ١٩٠٤ ميلادي آليستر كراولي(جادوگر) درون هرم بزرگ جيزه در مصر پس از چندين روز اجراي مناسك شيطاني با جني آبي رنگ (در آيه ٥٩ فصل اول كتاب شريعت به رنگ جن اشاره شده) به نام «آي واس» ديدار ميكند. 🔶 اين جن فراميني از سوي (هور-پار-كرات) خداي مصر باستان يا به طور مشخص «شيطان – ابليس» در سه روز متوالي بر آليستر كراولي تلقين (وحي!!) ميكند. ♦️ آلیستر کرولی تصویری از این موجود با سر بسیار بزرگ و بدن نحیف و کوچک با چانه نوک تیز که او با جزئیاتش در بیش از صد سال پیش کشیده شباهت عجیبی با "بیگانه های فضایی خاکستری"”Gray Aliens” دارد که این روزها درباره آنها زیاد بحث می شود و در فیلمهای هالیوودی زیاد آنها را می بینیم. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه عجیبِ « قرآنیون » 🔻 📝 اینجا بخوانید 🔻🔻 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه عجیبِ « قرآنیون » 🔻 ♦️ مختصری از اعتقادات فرقه افراطی قرآنیون 🔷 دیدگاه قرآنیون پیرامون کفایت قرآن در بخش اعتقادات و بی نیازی آن از سنت، دیدگاه درستی به نظر نمی رسد. 🔶 زیرا مقصود بخشی از آیات اعتقادی همچون آیات رؤیت خداوند، کرسی، جبر و اختیار، قضا و قدر و برخی از صفات الهی، بدون نیاز به سنت، به خوبی روشن نمی‌ شود. 🔷 وجود اختلاف در بین قرآنیون، نشانه نیاز قرآن به سنت است و همین امر باعث شده است تا خود قرآنیون هم نتوانند به دیدگاه خود پایبند بمانند. 🔶 در نیمه دوم قرن سیزده هجری و در رویارویی با پیشرفتهای خیره کننده غرب و تهاجم همه جانبه قدرتهای استعماری به کشورهای اسلامی، جریاناتی در ایران و سایر نقاط شکل گرفت که برخی دینی و برخی غیردینی بودند. 🔷 یکی از این جریانات «جریان قرآنیون شیعه» است.[1] 🔶 برخی از بزرگان جریان قرآنیون شیعه مانند سید اسدالله میراسلامی معروف به خرقانی، اولین کسی است که با شعار بازگشت به قرآن، شکل گیری جریان قرآنیون شیعه را در ایران رقم زد. 🔷 پس از او چهره‌ های دیگری همچون: محمدحسن شریعت سنگلجی، علی اکبر حکمی زاده، میرزا یوسف شعار تبریزی، عبدالوهاب فرید تنکابنی، سید ابوالفضل برقعی، حیدرعلی قلمداران، دکتر سید صادق تقوی و سید مصطفی حسینی طباطبایی این راه را پی گرفتند. 🔻تفاوت قرآنیون شیعه و غیر شیعه: 🔷 قرآنیون شیعه معتقدند که بیان قرآن در بخش اعتقادات، کافی است و نیازی به سنت ندارد و در بخش فروع و احکام نیز برخی از احکام مانند وضو به طور مفصل در قرآن ذکر شده است و نیازی به سنت ندارد و برخی مانند نماز به صورت مجمل ذکر گردیده که تفصیل آن را باید از سنت آموخت.[2] 🔶 برخلاف آنان، قرآنیون غیر شیعه معتقدند: هر آنچه از امور دینی مورد نیاز انسان است در قرآن ذکر شده و چیزی از آن فروگذار نشده است؛ بنابراین جایی برای سنت باقی نمی‌ماند و نیازی به آن نیست.[3] 🔷 در نقد این اعتقادات باید گفت که اگرچه آیات قرآن در برخی از موضوعات اعتقادی همچون توحید، نبوت و اصل معاد، محکم، صریح و روشن است، 🔶 اما در برخی از موضوعات، همچون رؤیت خداوند، کرسی، جبر و اختیار، قضا و قدر و برخی از صفات خداوند، متشابه است . 🔷 این موضوع خود سبب ایجاد اختلافات و مذاهب مختلف عقیدتی از قبیل مجسمه، مشبهه، جبریه، قدریه و ... در بین مسلمانان گردیده و وجود این اختلافات عقیدتی، خود بهترین شاهد بر متشابه بودن آیات و نیاز آن به سنت است. 🔶 همچنین وجود اختلاف در بین خود قرآنیون نیز نشانه نیاز قرآن به سنت است و همین امر باعث شده است تا ایشان هم نتوانند به دیدگاه خود پایبند بمانند. 🔷 باید گفت لازمه این دیدگاه (کفایت قرآن در مسائل اعتقادی) این است که مباحث اعتقادی را به سادگی بتوان بدون نیاز به سنت و هیچگونه شرح و تفسیری از قرآن آموخت؛ اما می‌ بینیم این امرتحقق نیافته است. ♦️ زیرا در قرآن، آیاتی با موضوع مباحث اعتقادی وجود دارد که بدون شرح و تفسیر سنت، مقصود واقعی از آن روشن و مشخص نمی‌ شود.[4] 🔻پی‌نوشت: [1]. روشن ضمیر، محمدابراهیم، جریان شناسی قرآن بسندگی، ص55. [2]. تقوی، سید صادق، یک روش جدید و علمی برای از بین بردن کلیه اختلافات جزئی مسلمانان، ص4-7. [3]. الهی بخش، خادم حسین، القرآنیون و شبهاتهم حول السنه، ص265. [4]. موضوعات اعتقادی همچون: رؤیت خداوند، کرسی، جبر و اختیار، قضا و قدر و برخی از صفات خداوند که به شکل گیری فرقه‌هایی همچون: مجسمه، جبریه، مفوضه و ... منجر شده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند: ( 14 قسمتی ) گونه و نژادهای موجودات فرازمینی که از زمین بازدید کردند« شیاطین در لباس بیگانه های فضایی» 👹👽🛸🔺 قسمت (سوم) 3️⃣ ♦️ در طول قرنها و درون آثار هنری و نقاشی های مختلف،شیطان و دار و دسته و نوکرانش نیز به همین اشکال نمایش داده شده اند. اکثر این موجودات رنگشان سبز یا آبی هست یا اینکه شکلی حیوانی دارند که از مشخصه های جنیان است. 🔷 در سال ١٩٠٤ ميلادي آليستر كراولي(جادوگر) درون هرم بزرگ جيزه در مصر پس از چندين روز اجراي مناسك شيطاني با جني آبي رنگ (در آيه ٥٩ فصل اول كتاب شريعت به رنگ جن اشاره شده) به نام «آي واس» ديدار ميكند. 🔶 اين جن فراميني از سوي (هور-پار-كرات) خداي مصر باستان يا به طور مشخص «شيطان – ابليس» در سه روز متوالي بر آليستر كراولي تلقين (وحي!!) ميكند. ♦️ آلیستر کرولی تصویری از این موجود با سر بسیار بزرگ و بدن نحیف و کوچک با چانه نوک تیز که او با جزئیاتش در بیش از صد سال پیش کشیده شباهت عجیبی با "بیگانه های فضایی خاکستری"”Gray Aliens” دارد که این روزها درباره آنها زیاد بحث می شود و در فیلمهای هالیوودی زیاد آنها را می بینیم. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
آیا « صیحه آسمانى » از نشانه های حتمی ظهور است ⁉️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ منظور از صیحه آسمانى ظاهراً صدایى است که درآستانه ظهور حضرت مهدى(ع) از آسمان شنیده مى شود[1] و همه مردم آن را مى شنوند. 🔷 در روایات تعبیرهاى (نداء) و (فزعه) و (صوت) نیز به کار رفته که ظاهر آنها نشان مى دهد که هر یک از آنها نشانه جداگانه اى است که پیش از ظهور واقع مى شود[2] 🔶 لکن به نظر مى رسد که اینها تعبیرهاى گوناگون از یک حادثه و یا دست کم اشکال گوناگون یک حادثه باشند. 🔷مراد از همه آنها همان بلند شدن صدایى در آسمان است ولى به اعتبار این که صداى عظیم بیدارباشى است که همه را متوجه خود مى کند و نیز موجب وحشت عمومى و ایجاد دلهره و اضطراب مى گردد به آن صیحه فزعه صوت و ندا که هر یک بیانگر ویژگیِ از آن حادثه اند اطلاق شده است. 🔶 این احتمال نیز وجود دارد که آنها سه رخداد جداى از هم باشند که در یک زمان رخ مى دهند به این گونه که ابتدا صدایى عظیم و هولناک به گوش جهانیان مى رسد که همه را متوجه خود مى کند (صیحه) ♦️ و به دنبال آن صداى مهیب و هولناکى شنیده مى شود که دلهاى مردم را به وحشت مى اندازد (فزعه) و آن گاه از آسمان صدایى شنیده مى شود که مردم را به سوى مهدى(ع) فرا مى خواند (نداء). به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
آیا « صیحه آسمانى » از نشانه های حتمی ظهور است ⁉️🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ روایاتى که در مورد این نشانه ها از طریق شیعه و سنى رسیده فراوان هستند بلکه متواتر[3] 🔻 امام باقر(ع) مى فرماید: 🔷 (… ینادى مناد من السماء باسم القائم(ع) فیسمع من بالمشرق ومن المغرب لایبقى راقد الاّ استیقظ ولاقائم الاّ قعدو لاقاعد الا قام على رجلیه فَزَعاً من ذلک الصوت فرَحم الله من اعتبر بذلک الصوت فاجاب فان الصوت الأول هو صوت جبرئیل الروح الأمین. ثم قال: یکون الصوت فى شهر رمضان فى لیلة جمعه لیلة ثلاث وعشرین فلاتشکوا فى ذلک واسمعوا واطیعوا. وفى آخر النهار صوت ابلیس ینادى اَلا ان فلاناً قتل مظلوماً لیشکک الناس ویفتنهم[4]) 🔶 ندا کننده اى از آسمان نام قائم را ندا مى کند. پس هر که در شرق و غرب است آن را مى شنود. از وحشت این صدا خوابیده ها بیدار ایستادگان نشسته و نشتگان بر دو پاى خویش مى ایستند. رحمت خدا بر کسى که از این صدا عبرت گیرد و نداى وى را اجابت کند زیرا صداى نخست صداى جبرئیل روح الأمین است. 🔷 آن گاه مى فرماید: این صدا در شب جمعه بیست و سوم ماه رمضان خواهد بود. در این هیچ شک نکنید و بشنوید و فرمان برید. در آخر روز شیطان فریاد مى زند که (فلانى مظلومانه کشته شد) تا مردم را بفریبد و به شک اندازد. 🔻 یا امام صادق(ع) مى فرماید: 🔷 (ینادى مناد من السماء اول النهار یسمعه کل قوم بالسنتهم اَلا ان الحق فى علیّ وشیعته ثم ینادى ابلیس لعنه اللّه فى آخر النّهار من الأرض اَلا ان الحق فى عثمان و شیعته فعند ذلک یرتاب المبطلون[5]) 🔶 در ابتداى روز گوینده اى در آسمان ندا مى دهد که آگاه باشید که حق با على و شیعیان اوست. پس از آن در پایان روز شیطان که لعنت خدا بر او باد از روى زمین فریاد مى کند که حق با عثمان و پیروان اوست پس در این هنگام باطل گرایان به شک مى افتند. 🔷 (اذا نادى مناد من السماء انّ الحق فى آل محمد(ص) فعند ذلک یظهر المهدى على افواه الناس ویشربون حبه ولایکون لهم ذکر غیره[6]) 🔶 هرگاه گوینده اى از آسمان صدا بزند که حق با اولاد محمد(ص) است در آن هنگام ظهور مهدى(ع) به سر زبانها مى افتد به گونه اى که غیر از او یاد نمى کنند. 🔻 افزون بر اینها روایات دیگرى نیز به همین مضمون[7] وجود دارد که از مجموع آنها چند نکته را مى توان استفاده کرد: 1️⃣ (صیحه) از نشانه هاى حتمى ظهور شمرده شده است و شیخ طوسى شیخ مفید صدوق نعمانى و… حتمى بودن آن اشاره کرده اند[8] 2️⃣ این صدا از آسمان شنیده مى شود به گونه اى که همه مردم روى کره زمین در شرق و غرب آن را مى شنوند و به خود مى آیند. 3️⃣ محتواى این پیام آسمانى دعوت به حق و حمایت و بیعت با مهدى(ع) است با تعبیرهاى: (ان الحق لعلّیٌ وشیعته) (ان الحق فى آل محمد.) 4️⃣ همزمان با شنیده شدن این صدا از آسمان و یا کمى پس از آن در روى زمین نیز صدایى شنیده مى شود. ندا دهنده شیطان است که مردم را به گمراهى فرا مى خواند و تلاش مى کند با ایجاد تردید در مردم آنان را از حمایت مهدى(ع) و اجابت دعوت آسمانى باز دارند. 5️⃣ جبرئیل مردم را به حق فرا مى خواند و شیطان و نیروهاى شیطانى و پیروان سفیانى به باطل. ظاهر شدن این نشانه همزمان با خروج سفیانى و صیحه آسمانى است. 6️⃣ در برخى روایات زمان آن شب جمعه 23 ماه رمضان معین شده است. با توجه به این که در روایات دیگرى خبر از ظهور حضرت در روز عاشورا داده شده مى توان نتیجه گرفت که واقع شدن نداى آسمانى در همان رمضان پیش از محرم است که فاصله آن تا ظهور 3 ماه و 17 روز بیشتر نخواهد بود. 🔶 ناگفته نماند که تعیین وقت مشخص براى ظهور باظاهر روایاتى که به روشنى از تعیین هرگونه وقتى براى ظهور منع مى کند ناسازگار است. 🔷 افزون بر این اسناد بیشتر آنها ضعیف است از این روى بیشترین چیزى که مى توان گفت آن است که: صیحه و یانداى آسمانى از نشانه هاى ظهور است. 🔶 اکنون باید دید که صیحه آسمانى طبیعى خواهد بود یا غیر طبیعى. از ظاهر روایات با توجه به ویژگیهایى که براى آن بیان شده فهمیده مى شود که تحقق آن طبیعى نخواهد بود. ♦️ خداوند براى آن که شروع این انقلاب جهانى را اعلان بکند و به همگان برساند که انقلابى بزرگ در حال شکل گیرى است و حق بودن مهدى(عج) را بنمایاند و به یاران و دوستان و علاقه مندان به چنین رستاخیزى خبر بدهد تا به یارى وى بشتابند صیحه آسمانى را معجزه آسا به گوش همگان مى رساند. اشکال هم ندارد و با قانون معجزه هم هماهنگ است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
آیا « صیحه آسمانى » از نشانه های حتمی ظهور است ⁉️🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ 🔻 یادآورى چند نکته: 1️⃣ گرچه پدیدار شدن نداى آسمانى به گونه معجزه مانعى ندارد ولى تحقق آن به طور طبیعى هم امکان دارد و لزومى ندارد که آن را پیچیده و حمل بر معجزه کنیم در عصر صدور این روایات پیش بینى چنین حوادثى فوق العاده عجیب و تحقق عادى آن غیر ممکن مى نموده ولى در جهان امروز واقع شدن چنین پدیده اى امرى بسیار طبیعى و عادى است. 🔶 با استفاده از ماهواره ها و ابزارهاى پیشرفته صوتى و تصویرى فرستنده هاى قوى و مدرن تلویزیونى رادیویى و وسایل و ابزار پیشرفته ترى که امکان دارد در آینده به کار گرفته شود. به آسانى و همزمان مى توان فریاد حق را به گوش همه جهانیان رساند. 🔷 بر این اساس منظور از جبرئیل که در برخى از روایات آمده سخن گوى حق و مراد از شیطان سخن گوى باطل است. امروز استکبار جهانى با استفاده از همین ابزار در گمراهى مردم و ادامه سلطه خویش بهره مى برد و سرسختانه مردم را به حمایت از باطل دعوت مى کند. 🔶 این که در روایات از دعوت به حق تعبیر به (صداى آسمانى) و از دعوت به باطل تعبیر به (صداى زمینى) شده است ظاهراً کنایه از بزرگى و عظمت و سیادت جبهه حق است در مقابل جبهه باطل که حقیر و پست و زمینى است. 🔷 در هر صورت وقوع چنین پدیده اى در زمان ما چه رسد به زمانهاى آینده امرى بسیار عادى و طبیعى است و نیازى به توجیه آن و حمل کردن آن بر معجزه نیست. 2️⃣ بر فرض که پدیدار شدن این نشانه را به گونه معجزه بدانیم مسلم محدود به همان نداى حق و دعوت به حمایت از امام(ع) است نه صداى شیطان که مردم را به باطل فرا مى خواند. 🔶 زیرا اگر صداى شیطان معجزه آسا به گوش جهانیان برسد با هدف اصلى معجزه که اقامه حجت براى تأیید و تقویت حق است سازگارى ندارد و امکان ندارد معجزه براى تقویت باطل صورت گیرد این که در برخى روایات آمده (نداى به باطل) براى ماثابت نیست و دلیلى بر آن نداریم. 3️⃣ در برخى روایات سخن از (نداء) در کنار کعبه به میان آمده است از جمله امام صادق مى فرماید: 🔶 (کانى بالقائم یوم عاشورا یوم السبت قائماً بین الرکن والمقام بین یدیه جبرئیل(ع) ینادى البیعة للّه…[9]) گویا مى بینیم که حضرت قائم(ع) در روز شنبه عاشورا هنگام ظهر بین رکن و مقام در کنار کعبه ایستاده است و در پیش او جبرئیل صدا مى زند: بیعت براى خداست…. ♦️ گویا این (نداء) غیر از نداى آسمانى و صیحه است که به عنوان نشانه ظهور بیان شده زیرا این (نداء) در زمین و پس از ظهور است و (نداء) در آسمان و در آغاز روز صورت مى گیرد ولى احتمال هم دارد که همان صداى آسمانى که به گوش همه جهانیان مى رسد توسط سخن گوى حق جبرئیل از کنار کعبه بلند شود و با وسایل پیشرفته در همه جهان شنیده شود. و (هنگام ظهر) نیز منافاتى با روایات قبل ندارد زیرا امکان دارد در وقت هاى مختلف این دعوت تکرار شود. 🔻پی نوشت: [1](وافى) ج443/2. [2](کتاب الغیبة) نعمانى 257 258 262; (تاریخ مابعد الظهور) 168 178. [3](منتخب الأثر) 459/. [4](کتاب الغیبة) نعمانى 254/. [5](کتاب الغیبة) شیخ طوسى 453/ 454; (بحارالأنوار) ج288/52 290. [6](تاریخ مابعد الظهور) 176/. [7](کشف الغمة) ج260/3; (وافى) ج445/2 446. [8](کتاب الغیبة) شیخ طوسى 435/; (ارشاد) ج371/2; (کمال الدین) 651/; (بحارالأنوار) ج52 204/. [9](کتاب الغیبة) شیخ طوسى 453/; (منتخب الأثر) 464/. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
انرژی عجیبِ « سوپرنوا » 🎇🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نامشخص بودن زمان زندگی زرتشت 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند: ( 14 قسمتی ) گونه و نژادهای موجودات فرازمینی که از زمین بازدید کردند« شیاطین در لباس بیگانه های فضایی» 👹👽🛸🔺 قسمت (چهارم) 4️⃣ ♦️ در طول قرنها و درون آثار هنری و نقاشی های مختلف،شیطان و دار و دسته و نوکرانش نیز به همین اشکال نمایش داده شده اند. اکثر این موجودات رنگشان سبز یا آبی هست یا اینکه شکلی حیوانی دارند که از مشخصه های جنیان است. 🔷 در سال ١٩٠٤ ميلادي آليستر كراولي(جادوگر) درون هرم بزرگ جيزه در مصر پس از چندين روز اجراي مناسك شيطاني با جني آبي رنگ (در آيه ٥٩ فصل اول كتاب شريعت به رنگ جن اشاره شده) به نام «آي واس» ديدار ميكند. 🔶 اين جن فراميني از سوي (هور-پار-كرات) خداي مصر باستان يا به طور مشخص «شيطان – ابليس» در سه روز متوالي بر آليستر كراولي تلقين (وحي!!) ميكند. ♦️ آلیستر کرولی تصویری از این موجود با سر بسیار بزرگ و بدن نحیف و کوچک با چانه نوک تیز که او با جزئیاتش در بیش از صد سال پیش کشیده شباهت عجیبی با "بیگانه های فضایی خاکستری"”Gray Aliens” دارد که این روزها درباره آنها زیاد بحث می شود و در فیلمهای هالیوودی زیاد آنها را می بینیم. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه عجیبِ صوفیان « بكتاشيه » 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ بکتاشیه از طریقت‌های صوفیه آسیای صغیر و منطقه بالکان که پیروان بسیاری دارد. 🔷 فرقه بكتاشيه از مذهب اهل حق ناشى شده است: «سلطان صحاك (سهاك) پس از صد سال كه دين اهل حق را آشكار كرد، در پيكر «بكتاش»جاى گرفت. 🔶 بکتاشیان خود را مسلمان و شیعه می‌دانند. آنان به وحدانیت خدا، نبوت محمد(ص) و ولایت علی(ع) معتقدند؛ اما این سه را در تثلیثی شبیه به تثلیث مسیحی می‌نگرند. 🔷 غالب منابع تحقیق درباره بکتاشیان به التزام نداشتن آنان به احکام شریعت و ترک نمازهای یومیه، روزه رمضان و سایر عبادات اشاره کرده‌اند. ♦️ این امر، یکی از وجوه اختلاف این طریقت با شیعه اثنی عشری است. 🔷 تاریخ فرقه بکتاشیه به شخصی به نام حاجی بکتاش ولی باز می‌گردد که زندگی او در منابع مختلف آمیخته با افسانه‌ها و حکایت‌های اغراق آمیز است. 🔶 وی ظاهرا از جمله صوفیان ترکمن خراسانی معروف به «‌بابا‌» بوده که از پیروان احمد یسوری بودند، و در قرن ششم هجری قمری همراه موج مهاجران ترکمنی از شرق به آسیای صغیر آمدند. ♦️ حاجی بکتاش پس از سفر به نقاط مختلف شرق آسیای صغیر ، سرانجام در روستایی در نزدیکی قیرشهر ساکن شد و به تدریج در میان قبایل ترکمن اطراف پیروانی یافت. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه عجیبِ صوفیان « بكتاشيه » 🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ حاجی بکتاش با افزوده شدن بر شمار مریدانش، اندک اندک طریقتی با اعتقادات ویژه بنیان نهاد . 🔷 این فرقه در ابتدا دارای آئین‌های ساده‌ای چون استفاده از شمع در مراسم، یک وعده غذای آئینی، مجلس سماع و نیز تراشیدن موی سر، پوشیدن کلاه «‌الفی تاج‌» و تکبیر گفتن در مراسم پذیرش تازه واردان بود. در قرن‌های بعد این آیین‌ها، صورت منسجم‌تر و مفصل تری یافت. 🔶 جریان تحول طریقت بکتاشیه در دو قرن پس از مرگ حاجی بکتاش و پیش از مطرح شدن نام بالیم سلطان چندان روشن نیست. 🔷 اما این دوره از تاریخ این طریقه با نام دو تن یکی ساری صالتق، از مریدان حاجی بکتاش، و دیگری سیدعلی سلطان از «‌ابدالان‌» پیوند خورده است. ♦️ ساری صالتق شخصیتی تاریخی داشته و ظاهرا یکی از درویشان مبلّغی بوده است که حاجی بکتاش به نقاط مختلف می‌فرستاده است. ♦️ بالیم سلطان خاستگاه مسیحی داشته است و اهمیت وی در طریقه بکتاشیه چنان است که وی پس از حاجی بکتاش به «‌پیرثانی‌» مشهور شده است. 🔷 بالیم سلطان طریقت بکتاشیه را سامان بخشید وآیین‌های جدیدی آورد و سلسله مراتبی در طریقه بکتاشیه بنیان نهاد که پس از او ساختار این طریقه بر اساس آن شکل گرفت. 🔶 پس از درگذشت بالیم سلطان، به تدریج عقاید شیعی افراطی در میان بکتاشیه پذیرفته شد و این طریقه هر چه بیشتر با اعتقاداد اهل تسنن رایج در محیط پیرامون خود فاصله گرفت. 🔷 در حدود همین زمان بکتاشیان با آموزه‌های حروفیه که توسط علی الاعلی (۸۸۲ق/۱۴۷۷م) از شاگردان فضل الله حروفی (د۷۹۶ق/۱۳۹۴م) به آناتولی وارد شده بود، آشنایی یافتند. 🔻 ارتباط بکتاشیه با قزلباش‌ها 🔷 از جمله موضوعات مهم در تحولات بعدی این طریقه، ارتباط آن با قزلباش‌ها و ینی چریان است، در طول قرن دهم هجری /۱۶ م. قزلباش‌ها که شیعه و طرفدار دولت صفوی بودند به تدریج در میان بکتاشیان جای گرفتند و با آن درآمیختند. 🔶 در این دوره، طریقه بکتاشیه ظاهرا به تشویق دولت عثمانی نقش واسطه‌ای میان حکومت و طوایف قزلباش که با قیام‌های خود، حکومت را دچار مشکل ساخته بودند ایفا می‌کرد. 🔷 چون دولت عثمانی با نظارت بر بکتاشیان می‌توانست قزلباش‌ها را نیز زیر نظر داشته باشد و از قیام‌های پی در پی آنان جلوگیری کند. جذب قزلباش‌ها در طریقه بکتاشیه، خود از جمله عوامل موثر در پذیرش عقاید شیعی در این طریقه بوده است. 🔻ارتباط بکتاشیه با سپاه ینی چریان 🔷 بکتاشیه از سوی پیوندی محکم با ینی چریان داشت. ینی چریان سپاه برگزیده در فتوحات نظامی عثمانی‌ها بودند. پیوند میان بکتاشیه و سپاه ینی چری از جمله عوامل بسیار مهم در بقای این طریقه در محیط متعصب سنی مذهب بود. 🔶 اما همین ارتباط با ینی چری‌ها موجب کاهش فعالیت بکتاشیان گردید زیرا سلطان محمود دوم که از شورش‌های ینی چریان به تنگ آمده بود در سال ۱۲۴۱ق/۱۸۲۶م این سپاه را منحل و برخی از بکتاشیان را اعدام کرد. 🔷 سلطان محمود دوم بسیاری بکتاشیه را به نقاط سنی نشین که علمای دینی در آنجا نفوذ بسیاری داشتند تبعید کرد، و از آن پس این طریقه را هرچه بیشتر در تنگنا قرار داد. 🔻بکتاشیه در دوران سلطان عبدالحمید 🔷 طریقه بکتاشیه با پشت سر گذاشتن این بحران پس از چندی به تدریج دوباره جان گرفت و به ویژه در دوره سلطان عبدالحمید با چاپ کتاب های طریقه و نفوذ در حرکت های سیاسی، عضویت در فراماسونری و همراهی با ترک های جوان فعالیت گسترده‌ای را آغاز کرد. 🔻 اعلام انحلال فرقه بکتاشیه از سوی دولت سلطان محمود خان دوم خليفه عثمانى 🔷 در سال ۱۳۰۴ش/۱۹۲۵م طریقه بکتاشیه همچون دیگر طریقه‌ها در کشور ترکیه منحل اعلام شد و از آن پس رهبری این طریقه به آلبانی انتقال یافت. 🔶 به طور کلی طریقه بکتاشیه در خارج از سرزمین آناتولی تنها در میان جماعات ترک پذیرفته شده بود و در آلبانی بیش از هر جای دیگر پیرو داشت. 🔷 این طریقه در قرن نهم هجری / ۱۵م به آلبانی وارد شد و به تدریج در میان مردمان آن منطقه که از عثمانیان متعصب سنی مذهب، دل زده بودند پیروانی یافت. تا آنجا که پس از انحلال این طریقه در ترکیه بیشترین جمعیت بکتاشی خارج از ترکیه در آلبانی ساکن بودند. 🔶 پیروان طریقه بکتاشیه در مناطق بالکان همچون تراکیه، مقدونیه، کوزوو و نیز بلغارستان فعالیت داشتند. اما همه آنان با سخت گیری نظام‌های کمونیستی در این سرزمین‌ها به تدریج از فعالیت افتادند. 🔷 طریقه بکتاشیه در مصر نیز پیروانی در میان جماعت ترک و آلبانی تبار ساکن قاهره داشت. 🔶 این جماعت در قرن های ۱۲ـ۹ق/۱۸ـ۱۵م تکیه هایی مخصوص به خود در مصر داشتند اما با آغاز قرن سیزدهم قمری/۱۹م تنها تکیه قصرالعین در قاهره فعالیت داشته است. ♦️ بکتاشیان در کربلا نیز تکیه‌ای به نام «‌عبدالمومن بابا‌» داشتند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه عجیبِ صوفیان « بكتاشيه » 🔻 قسمت (سوم) 3️⃣ 🔻اعتقادات فرقه بکتاشیه 🔷 محققان زادگاه بكتاش را نيشابور مى دانند، و عقايد اين فرقه را شبيه عقايد قزلباشيه و على اللهيان دانسته اند. 🔶 بکتاشیه در رفتار شبيه غلاه شيعه هستند. سران سقيفه را لعن مى كنند و به امامت دوازده امام شيعه مخصوصا امام صادق اعتقاد و احترام زياد دارند. 🔷 در عين حال شعائر مسيحى در ميان عقايدشان بسيار است. مهم ترين مشخصه مسيحى اعتقاد به تثليث است كه اين فرقه نيز به آن روى آورده است: «الله»، «محمد»، «على»تثليث اين فرقه است. 🔶 اين فرقه به پيروى از عيسويان «عشاى ربانى»را انجام مى دهند و بر سر سفره شراب و نان و پنير مى گذارند و در خدمت شيخ خود كه او را بابا مى گويند، به گناهان اعتراف و اقرار مى كنند و از او طلب آمرزش مى نمايند. 🔷 «شرب خمر» نزد ايشان حرمتى ندارد و به اسرار اعداد و حروف عقيده دارند. اين فرقه «فضل الله استرآبادى»را گرامى مى دارند و كتاب «جاويدان نامه»وى را محترم مى شمرند. اين كتاب را به فارسى «عشق نامه»و به تركى «فرشته اوغلى»گويند. 🔶 بکتاشیان خود را مسلمان و شیعه می‌دانند آنان به وحدانیت خدا، نبوت محمد(ص) و ولایت امام علی(ع) معتقدند. اما این سه را در تثلیثی شبیه به تثلیث مسیحی می‌نگرند. 🔷 در دیدگاه آنان، خدای متعال حقیقت مطلقی است که در وجود محمد(ص) و علی(ع) تجلی کرده است و این دو تجلی، خود با یکدیگر و با آن حقیقت مطلق یکی هستند. محمد(ص) و علی(ع) در ظاهر دو شخص و در باطن حقیقتی واحدند 🔶 در نگاه از زاویه‌ای دیگر؛ بکتاشیه بر این باورند که ذات بی‌تعین احدیت، نخست در نور محمدی(ص) تعین یافت اما در این نور محمدی(ع)، علی(ع) نیز به همان اندازه محمد(ص) ظهور و حضور دارد. 🔷 در دیدگاه آنان گرچه خداوند قرآن را بر پیامبر(ص) نازل کرد اما همانگونه که پیامبر(ص)، علی(ع) را باب علم دانسته است، در واقع بدون علی(ع) درک معارف و حقایق موجود در قرآن امکان ناپذیر است و به خاطر همین، علی(ع) آشکار کننده دین و مفسر آن به شمار می‌آید و در مرتبه‌ای حتی بالاتر از پیامبر(ص) قرار می‌گیرد. 🔶 بکتاشیان در بزرگداشت علی(ع) از این هم فراتر رفته‌اند و با استناد به کتابی منسوب به علی(ع) به نام خطبة البیان که گفته می‌شود بر اساس یکی از خطبه‌های آن حضرت نوشته شده و در بردارنده مضامینی غلو آمیز درباره اوست جایگاه منحصر به فرد علی(ع) را در هستی توجیه و تبیین می‌کنند.[ 🔷 بکتاشیان به دیگر امامان شیعه اثنی عشری نیز معتقدند و آنان را ائمه بر حق معصوم و جانشینان علی(ع) می‌دانند . 🔶 علاوه بر دوازده امام، به چهارده معصوم نیز اعتقاد دارند که با چهارده معصوم شیعه متفاوت است. اینان فرزندان صغیر ائمه دوازده گانه را که در کودکی درگذشته و مرتکب گناهی نشده‌اند معصوم می‎دانند. 🔷 به باور آنان، دوازده امام و چهارده معصوم همراه با فاطمه(س) و خدیجه(س) همه تجلیات گوناگون ذات الهی هستند و بر اساس عقاید حروفیان جمع آنان معادل ۲۸ حروف الفبای عربی است. 🔶 از دیدگاه بکتاشیان؛ گناه با توجه به وحدت وجود توجیه می‌شود که بر اساس آن همه عالم جزء تجلیات گوناگون و رنگ به رنگ حقیقت الهی نیست. جهان و هرچه در آن است تنها نمود آن حقیقت است و بهره‌ای از بود ندارند. 🔷 از این رو در چنین مجموعه آمیخته‌ای از نمودهای بی‌حقیقت، انسان و آنچه غالبا گناه تصور می‎شود، توهمی بیش نیست. 🔶 توهمی که بر اساس آن فرد ظاهر بین، عالم، خود و رابطه خود با علم و خداوند را حقیقتی می‌پندارد. حال آنکه در چشم اهل معرفت این تنها دریافتی بی‌حقیقت است. 🔷 گناه واقعی در حقیقتی پنداشتن نمود و غافل شدن از بود و در قائل شدن به دو وجود حقیقی یعنی خداوند و عالم است؛ و فلاح واقعی در از میان برداشتن پرده این توهم و دریافتن واقعیت نمودین عالم و حقیقت خداوند است. 🔶 به اعتقاد بکتاشیان به ویژه توده‌های آنان، روح پس از مرگ با توجه به شیوه زندگی، خلقیات و اعمال شخص بار دیگر با حلول در حیوانات یا موجودات دیگر، زندگانی در این عالم را از سر می‌گیرد. 🔷 این اعتقاد به تناسخ را شاید بتوان از بقایای عقاید بودایی و مانوی بازمانده در میان ترکمن‌های مهاجری دانست که از شرق به غرب آمدند و در آسیای صغیر سکنی گزیدند و بخش عمده‌ای از آنهان به بکتاشیان پیوستند. ♦️با این همه گروهی از بکتاشیه که باورهای اسلامی عمیق تری دارند، اعتقاد به تناسخ را رد کرده، درباره سرنوشت روح پس از مرگ عقایدی همانند دیگر مسلمانان دارند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
آیا خورشید یک جفت دوقلو دارد⁉️🌕🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2