آیا شهر افسانه ای آتلانتیس در قطب جنوب بوده ⁉️🔺
#افسانه_های_باستانی
#جهان_باستان
#رازهای_حل_نشده_تاریخ
#واقعیت_یا_تخیل
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نفرین عجیبِ « صندلی مرگ » 🔺
#واقعیت_یا_تخیل
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
بخشیده شدن و نجات دائمی انسان مسیحی یکی از خطرناکترین آموزههای بی مبنا و پرخطر مسیحیت تبشیری ✝️🔺
#مسیحیت_صهیونیستی
#فرقه_سازی_درمسیحیت
#تحریف_مسیحیت
#تحریف_تورات_انجیل
#تحریف_پیامبران_الهی
#پرستش_جن_شیطان
#پرستش_انسان
#بدعت_دردین_مسیح
#مسیحیت_تبشیری
#فرقه_نژاد_پرست_یهود
#نفرت_جهانی_از_قوم_یهود
#فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara
🎥 پارادوكس فرمی چیست ❓
قسمت (اول) 1️⃣
تلاش برای پاسخ به یکی از 5 سوال بزرگ بشر..... آیا در این جهان لایتناهی تنها هستیم❓
پارادوكس فرمی را چگونه می توان حل کرد❓
#ادعاهای_عجیب
#ناسا
#یوفو
#فرازمینیها
#فضا
#عظمت_جهان_هستی
#عجایب_جهان_هستی
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد....🔻🔻
@ferghe_mavara
◼️ شهادت جانگداز حضرت امام علی النقی الهادی (علیه السلام ) تسليت باد .
#شهادت_حضرت_امام_هادی_علیه_السلام_تسلیت
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مکاتب فلسفی هند ☯️☸️🔻
قسمت (اول)1️⃣
♦️ودانتا یا پایانراه وداها در ابتدا نام دیگر «اوپانیشادها» (از کهنترین متون مینوی آئین هندو) بود؛ اما با گذر زمان، دامنه آن گسترده شد و تمامی آرا و اندیشههایی را که بر مبنای اوپانیشادها بود در برگرفت.
🔷 اوپانیشادها در ابتدا متعدد بودند (بادارایانا) این کتابها را در قالب (برهماسوترا) و طی چهارفصل گرد آورد.
🔶 خلاصه بودن این نوشتار باعث شد تا شارحان متعددی بر آن شرح بنویسند. هرکدام از این شارحان خود بنیانگذار یک مکتب ودانتایی شدند.
🔷 شان کارا، رامانوجا ، مادّهوا ، والابها و نیمباکرا از جمله این شرحها هستند.
🔶 به علت همین تشتّت در شرح و بسط است که ودانتاهای گوناگونی در دنیا وجود دارند. مهمترین اختلاف میان این نحلهها در رابطه بین نفس و خدا تجلّی یافته است.
🔷 شان کارا و رامانوجا بیش از دیگران شهرت دارند. بر اساس باور شان کارا روح در اثر جهلی نامعلوم، خود را با بدن یکی میانگارد و به اسارت تن در میدهد. او خود را بهسان جسم پنداشته، «من» را به جسم و کیفیات آن نسبت میدهد.
♦️برای رهایی از اسارت تن باید به یکی بودن نفس با برهمن آگاه شود تا آزاد گردد؛ البته این آگاهی لزوماً به آزادی از جسم نمیانجامد بلکه بدن حتی پس از دست یافتن به رهایی و آزادی هنوز هم میتواند به حیات خود ادامه دهد زیرا این بدن کنونی محصول کارماهایی است که از گذشته، متراکم شده و آثار خود را بروز داده است.
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد..🔻🔻
مکاتب فلسفی هند ☯️☸️🔻
قسمت (پایانی) 2️⃣
♦️ روحی که به آزادی رسیده دیگر هرگز خود را با بدن یکی نمیداند و با آنکه هنوز جهان در برابر او ظاهر میشود فریب نمیخورد.[1] این آگاهی را در اصطلاح «جیوان موکتی» میگویند.
🔷 آنگونه که پیداست تناسخ در این باور نیز مسلّم پنداشته شده و هرآنچه انجام میدهند، برای رهایی از آن است.
🔶 در تبیین کارما نیز «شان کارا» تناسخ را مسلّم دانسته است: «کارماها سه نوعند؛ دو نوع از آنها کارماهایی هستند که از زندگیهای گذشته جمع و متراکم شدهاند...».[2]
🔷 «رامانوجا» اما درباره خدا برداشت متفاوتی از «شانکارا» دارد. به نظر او خدا دارای دو جزء متفاوت است: «یکی مادّه و دیگری روحهای متناهی.»[3]
🔶 او بر این باور است که انسان دارای بدن واقعی و یک روح واقعی است. بدن از مادّه ساخته شده و جزئی از خداست. بدن، آشکارا محدود است و روح، قدیم و سرمدی است.[4]
🔷 از نظر رامانوجا: «زنجیر شدن روح به بدن به خاطر کارمای آن است. کارما تعیین میکند که هر روح شایستگی همنشینی با چه بدنی را دارد.
🔶 هنگامیکه روح بر طبق کارمایش به بدنی که درخور آن است وارد شد، شعورش در تناسب با شرایط اندامهای معرفتی آن بدن، محدود و مقید میشود.»[5]
🔷 او برای رها شدن از این اسارت و مقیدبودن پیشنهاد میدهد که: «از راه عمل و معرفت میتوان به رهایی و آزادی رسید؛ چون هر دوی آنها راه را برای رسیدن به هدف هموار میسازند...
🔶 تشریفات و آداب دینی باید در همه عمر به عنوان تکلیف تلقی شود و بدون توقع و چشمداشتی (مانند امید به بهشت رفتن) به اجرا در آید.»[6]
♦️ مکتب « می مام سا » 🔻
🔷 مکتب می مام سا (Purva Mimamsa) برخلاف مکتب ودانتا که بر جنبه عقلانی فرهنگ ودایی تکیه دارد، بیشتر محصول وجه آیین و مناسکگرایانه این فرهنگ میباشد.
🔶 این مکتب بر آن است از راه فلسفه، آیین و مناسکگرایی، ودایی را پا برجا نگاه دارد. باورهایی که از درون این مکتب میتراود با دیگر باورهای آیینهای هندی تفاوت چندانی ندارد اما گونهگونی آن با دقت آشکار میشود:
🔷 «مکتب «می مام سا» با تکیه بر اعتبار و درستی ادراک حسی، به واقعیت جهان و همه اشیای گوناگون آن باور دارد و بر این مبنا نظریه بودایی تهی بودن و بیاعتباری و لحظهای بودنِ جهان را ردّ میکند؛ همچنان که نظریه مکتب ودانتا مبنی بر غیرواقعی بودن جهان پدیدهها را هم قبول ندارد.[7]
🔶 این مکتب علاوه بر واقعی دانستن محسوسات، چیزهایی چون روح، بهشت، جهنّم و شیاطین را واقعی میداند. روحها ذواتی جاودانه، سرمدی و تغییرناپذیرند؛ همچنانکه عناصر مادی که جهان از ترکیب آنها ساخته شده چنین اند.
🔷 قانون کارما (عمل و پیامدهای آن) خود به تنهایی برای هدایت و تعیین چگونگی شکلگیری اشیای جهان کافی و وافی است.[8] این سخن دو چیز را بهخوبی روشن میکند:
🔶 نخست باور به تناسخ که از وجود کارما و سرمدی بودن روح درک میشود و دیگری بینیازی از تدبیر خداست که از وافی و کافی بودن کارما برای شکلگیری اشیای جهان برمیآید.
🔷 روح جوهری است فرازمان و بینهایت که با بدن جسمانی و جهان واقعی پیوند دارد و پس از مرگ برای برداشت محصول کار خود و دریافت نتیجه و ثمره اعمالی که در جهان انجام داده است، زنده و باقی میماند.[9]
🔶 ناگفته نماند در اندیشه متقدّمان این مکتب، خیر اعلی و سعادت کامل، نیل به بهشت بود.
🔷 آنان پایان راه اجرای مستمر و بیوقفه آیین و مناسک را بهشت میدانستند اما «با گذشت زمان و به مرور، اندیشهورزان و نویسندگان «می مام سا» با دیگر مکتبهای هند همآواز و همرأی شدند و پذیرفتند که خیر اعلی(nihsreyasa)، رهایی و آزادی از وابستگیهای مادّی و دنیایی است.
♦️ آنها میگفتند انجام عمل نیک یا بد، چنانچه به خاطر کسب لذّت از اشیای دنیایی باشد، باعث تولّد دوباره میشود.[10]
🔻 پینوشت:
[1]. معرفی مکتبهای فلسفی هند، چاترجی، ساتیش چاندرا، با همکاری موهان داتا، دریندا، قم، مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب، 1384، ص 739.
[2]. همان، ص 740.. [3]. همان، ص 756.. [4]. همان، ص 769.. [5]. همان، ص 770.. [6]. همان، ص 771.. [7]. همان، ص 608.. [8]. همان، ص 609.. [9]. همان، ص 613.. [10]. همان، ص619.
#عرفان_های_کاذب
#عرفان_های_نوظهور
#وحدت_وجود
#مدعیان_دروغین
#ادعاهای_عجیب
#پرستش_انسان
#پرستش_غیرخدا
#پرستش_جن
#پرستش_جن_شیطان
#تناسخ
#سحر_جادو
#جادوگری
#خلسه_نشئگی_توهم
#عجیب_غریب
#فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« اوربها Orb » گویهای پرنده ناشناس 🛸🔺
#اتفاقات_عجیب_بی_پاسخ
#یوفو
#فرازمینیها
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا فراعنه مصرنژادی فرازمینی اند ⁉️👽🔺
#رازهای_حل_نشده_تاریخ
#فرازمینیها
#جهان_باستان
#عجایب_جهان_باستان
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
باورهای انحرافی صوفیانِ فرقه « اویسیه » 🔺
#صوفیه #سحر_جادو #خلسه_نشئگی_توهم #اباحی_گری #شطح_گویی_صوفیان #شاهد_بازی_صوفیه #رقص_سماع #وحدت_وجود #فرقه_های_ضاله #فرقه_های_انحرافی #ریاضتهای_شیطانی #فرقه_سازی_دراسلام #بدعت_در_دین #پرستش_انسان #پرستش_جن_شیطان #وحدت_وجود #تناسخ #مدعیان_دروغین #ادعاهای_عجیب #فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara
🎥 پارادوكس فرمی چیست ❓
قسمت (دوم) 2️⃣
تلاش برای پاسخ به یکی از 5 سوال بزرگ بشر..... آیا در این جهان لایتناهی تنها هستیم❓
پارادوكس فرمی را چگونه می توان حل کرد❓
#ادعاهای_عجیب
#ناسا
#یوفو
#فرازمینیها
#فضا
#عظمت_جهان_هستی
#عجایب_جهان_هستی
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد....🔻🔻
نگاه مختصری به آئین زرتشت 🔥🔻
قسمت (اول) 1️⃣
♦️ این مقاله «کیش زرتشت» شما را به طور مختصر با ویژگیهای آیین زرتشت از دیدگاه مری بویس یکی از پژوهشگران سرشناس زرتشتشناسی، آشنا میکند.
🔷 این نوشتار بخشی است از مقاله کیش زرتشت نوشته پروفسور مری بویس که در بـخش آغـازین آن بـه زرتشت، پیشینه نگارش در میان زرتشتیان، متون مقدس بهویژه اوستا، و ترجمه و تدوینِ تقریبیِ تمام آثار پهـلوی اشاره کرده.
🔶 سپس گذرا به تاریخ دیانت زرتشتی پرداخته و از پیشینه ایران و ایرانیان، زرتـشت، آغاز تبلیغات او و گسترش و رسـمیّت یـافتن دین او یاد کرده است؛ مغان و تأثیرگذاریِ آنها بر آموزههای زرتشتی و آسیب دیدن این کیش در چیرگی اسکندر نیز از نظرِ وی دور نمانده است.
🔷 در ادامه در ذیلعنوان تعالیم اصلی، باورهای مؤبدانایرانی،اسطورههایی درباره آفرینش و پرستش خـدایان طبیعت در مرتبه فرازین و فرودین مطرح، و زمینههای پیدایش اندیشههای زرتشت و دین زرتشتی و خدایان و اصول اعتقادیِ آن معرفی گشته است.
♦️ درهمینبخش بهامشاسپندان وآفریدههایشان ونیز فلسفه تعالیم زرتشت وانتظار او از پیروانش، هچنین شرایط خاص آخرالزمان و نـجاتبخشِ ویـژه و پیروزی او ونیز چگونگی پیدایش زُروانیگری وباورهای آنان نیزمطرحگردیده است.
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد....🔻🔻
نگاه مختصری به آئین زرتشت 🔥🔻
قسمت (دوم) 2️⃣
♦️ طـرح مـباحث اعتقادی از سوی برخی مبلغان مسیحی و دفاعیات زرتشتیان از دین زرتشت است.
🔷 تلاش آنها در همگونسازی آن با نیازهای زمان؛ تأسیس انجمن اصلاحی زرتشتیان؛ تأثیرپذیری زرتشتیان از آیین هندو و رویکرد باطنیِ آن؛ تلاشهای فرهنگی و آموزشیِ خـاص، بـه منظور آشناسازی کودکان با آیین زرتشتی؛ تأثیرگذار بودن الاهیات اخلاقیِ سنّتی در شکلگیری زندگی زرتشتیان و خدمات عامالمنفعه آنها و ورود ایشان به امور سیاسی.
🔶 کیش زرتشت دارای یک سنت شفاهی دیرینه اسـت. زرتـشت، پیـامبر آن دین (که در غرب به زُرُاَسـْتِر مـعروف اسـت) پیش از آنکه ایرانیان نوشتن بدانند میزیست و قرنهای متمادی پیروان او از بهکارگیری این فن بیگانه برای اهداف مقدس، اباداشتند.
🔷 اوستا، مجموعه متون مـقدس آنـان، سـرانجام در قرن چهارم یا پنجم میلادی، در قالب الفبایی کـه خـود برای این کار ابداع کردند تدوین شد. زبان آن، که به «اوستایی» شهرت دارد، در مورد دیگری گزارش نشده است. مجموعه کـوچکی از اوسـتای قـدیم را به خود این پیامبر نسبت میدهند.
🔶 این مجموعه مشتمل بـر هفده گات (سرود). هپتنگ هائیتی (عبادت هفت فصل؛ نیایش کوتاهی همراه با عبادات روزانه موبدان) و دو منثره بسیار مـقدس اسـت، امـا تمام متون «اوستای جدید» آمیزهای از آثار دانشوران و شاعران گمنام از نسل مـوبدان مـیباشد.
🔷 اوستای کامل در دوران حکومت سلسله ساسانیان در ایران نوشته شده و در آن زمان مجموعه حجیمی در بیست و یک کتاب بوده اسـت. نـسخههای مـعدودی که از این مجموعه فراهم شده بود در ویرانیهایی که بعدها در چیرگیِ عربها، تـرکها ومـغولها بـهبارآمد، از میان رفت.
🔶 ازاینرو اوستای برجایمانده عبارتازمناجاتنامه، سرودها و ادعیه است. نسخه خطیِ آن به دوران ساسانی بـرمیگردد، امـا قـدیمیترین نسخه موجود، در ۱۳۲۳ م نوشته شده است. اوستای چاپشده و ترجمههایی از آن را به زبان آلمانی، فرانسوی، انگلیسی، گـَجَراتی و فـارسی میتوان یافت.
🔷 با توجه به روشنگریهایی که همچنان پیوسته از راه پژوهشها صورت مـیگیرد، هـیچ کـدام از آن ترجمهها را نمیتوان معتبر دانست.
🔶 بعضی از دستنوشتههای اوستایی، ترجمه روانی بهزبان پهلوی دارند که بـه «زَنـْد» یا تفسیرمشهورند؛ زبانی که به خط دشواری نوشته میشده است. ترجمهها و خلاصههایی بـه زبـان پهـلوی از کتابهای مفقودشده اوستای دوره ساسانی، و همچنین آثاری مذهبی که در درجه دوم اهمیت است وجود دارد.
🔷 اکـثر ایـن متون بینام و نشانند. تقریبا تمام آثار پهلوی تدوین و ترجمه شده است، امـا بـرخی از تـرجمهها بهشدت بهبازنگری نیازمند است. آثار مذهبیِ متأخر بهزبان فارسی، گَجَراتی و انگلیسی است.
🔻مقدمهای کوتاه بـر تـاریخ دیـانت زرتشتی
🔷 شواهد درونیِ متون «اوستای قدیم» گواهی میدهد که زرتشت قبل از آن کـه ایـرانیان، سرزمینی را که اکنون به نام ایران مینامند فتح کنند میزیسته است. به احتمال، این کشورگشایی بـه حـدود ۱۲۰۰ ق.م باز میگردد . در آن هنگام، ایرانیان به عنوان شبانهای روستانشین در جلگه آسیای مرکزی در شـرق ولگـا سکنا گزیدند.
🔶 زرتشتِ پیامبر، توانست ویشتاسپ یـکی از شـاهزادگان قـبایل را به دین خود درآورد و شاهد ریشه دوانیدن کـیش خـویش باشد. این دین در میان ایرانیان شرقی، گسترش یافت و سرانجام به غرب ایران کـه سـاکنان آن را مادها و پارسها تشکیل میدادند رسـید .
🔷 این دیـن در دوران اولیـن امـپراطوری پارسی [۵۵۱ـ۳۳۱ق.م] که کورش کبیر مـؤسس آن بـود، به عنوان دین رسمی شناخته شد. روحانیان غربیِ این دین به مـغ مـعروف بودند. آموزههای زرتشتی در آن زمان تأثیر زیـادی بر برخی رعایای پارس بـه ویـژه یهودیان برجای گذاشت.
🔶 عمده شـواهد صـریح درباره عقاید و مناسک زرتشتی در این دوران از آثار و کتیبههای ایرانی و نوشتههای یونانی فراهم آمـده اسـت. به نظر میرسد که چـیرگیِ اسـکندر بـر امپراطوری ایران و از دسـت رفـتن متون مقدس با مـرگ مـوبدان، سهمگینترین ضربه را بر پیکره سنت شفاهی زده باشد.
♦️ در همین زمان پارتها، مردم شمال شرقی ایـران، امـپراتوری دیگری را تأسیس کردند (در حدود ۱۲۹ ق.م تا ۲۲۴ م) و بـار دیـگر زرتشتیگری را دیـن رسـمی خـود قرار دادند . دومین امـپراتوری ایرانی یعنی ساسانیان نیز همین رویه را پی گرفت.
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد....🔻🔻
نگاه مختصری به آئین زرتشت🔥🔻
قسمت (سوم) 3️⃣
♦️ ساسانیان برای امور دینی، سازمان مذهبی نیرومندی را هـمراه بـا سلسله مراتب متنوعِ موبدان و معابد و مـدارس فـراوان بـه وجـود آوردنـد .
🔷 در قرن هفتم میلادی بـا غـلبه اعراب، اسلام به مثابه دین رسمی ایرانیان جایگزین زرتشتیگری شد، هرچند گسترش این دین بر سـرتاسر ایـن سـرزمین، ۳۰۰ سال بعد تحقق یافت.
🔶 بنابه باورهای زرتـشتی، در اواخـر قـرن هـفتم مـیلادی گـروهی از زرتشتیان برای دستیابی به آزادی دینی سفری دریایی را به شرق آغاز کردند و سرانجام در ۷۱۶ در سنجان در گُجرات اقامت گزیدند. در آنجا عدهای به آنان پیوستند و هسته مرکزی جامعه «پارسیان» هند را تـشکیل دادند.
🔷 پارسیان تا نسلها به عنوان کشاورز و خرده بازرگانِ پراکنده در شمال و در طول سواحلِ میان براج و کمبای از رونق اندکی برخوردار بودند. اما از قرن نوزدهم میلادی با آمدن روحانیان اروپایی به سرعت پیـشرفت کـردند و مالک ثروت عظیم و برهم انباشتهای شدند.
🔶 جامعه اصلیِ زرتشتیان در ایران که بعدها در اطراف شهرهای کویری یزد و کرمان متمرکز شدند برخلاف پارسیان، پیوسته متحمل فقر و مشقت بودند. پارسیان نقش قـابل تـوجهی در توسعه بمبئی ایفا کردند و تا قرن بیستم جامعهای عمدتا شهری را با طبقه متوسط و تحصیلاتی مناسب پدید آوردند.
🔷 ایرانیان زرتشتی تقریبا از طریق کمک آنـان تـا حدودی توانستند خود را از پارسیان، اضـمحلال نـجات دهند و در تهران با یک جامعه رو به گسترش توانستند به آنان تأسی کنند.
🔶 در سال ۱۹۴۷ با پایان یافتن حکومت بریتانیا در هند، گروهی از پارسیان در خارج از کشور بـهویژه در کـشورهای انگلستان، کانادا، استرالیا و آمـریکا سـکنا گزیدند و به طور فزایندهای در سال ۱۹۷۹ پس از برپایی جمهوری اسلامی ایران گروهی از زرتشتیان ایرانی نیز به آنها پیوستند. زرتشتیان اگرچه متنعمند، از جمعیت بسیار کمی برخوردارند.
🔻تعالیم اصلی
🔷 روحانیان زرتشتی ایرانی که سـاکنان اسـتپهای وسیع و خالی بودند، در باب آفرینش اسطورهای سخت بسیط خلق کردند. آنان معتقد بودند که جهان را خدایان از مادهای بیشکل در هفت مرحله ساختند؛ نخست، آسمان را از سنگ با پوسته سختی دورتادور آن آفریدند.
🔶 سـپس زمـین را مانند بـشقابی بزرگ و مسطح بر روی آن قرار دادهاند و آنگاه در مرکز آن، اولین گیاه و پس از آن گاو نرِ تنها را آفریده، سپس اولین انـسان، یعنی کیومرث (زنده میرا) و در نهایت خورشید را که نمایانگر مخلوق هفتم، یـعنی آتـش اسـت بر فراز آنها قرار دادند.
🔷 روحانیان زرتشتی آتش را به مثابه نیروی نهانِ زندگی که در دیگر مخلوقات نیز حـضور دارد مـیانگاشتند. سپس خدایان قربانی کردند، آنگاه «گیاه» را چیدند و کوبیدند و عصاره آن را برفراز زمین پراکـنده سـاختند تـا اینکه گیاهان دیگر، از آن نشو و نما کردند.
🔶 آنان گاو و کیومرث را ذبح کردند، و از تخم آنها حیوانی دیـگر و حیات انسانی نشأت گرفت، سپس رشته کوهی در کرانه زمین رویید و در مرکز آن، قله «هـَره» سربرآورد که خورشید بـرگرد آن شـروع به چرخیدن کرد تا شب و روز پدید آمد. باران با چنان شدّتی فرو ریخت که زمینرا به هفت منطقه کَرشْور [کشور] تقسیم کرد.
🔷 انسانها در منطقه مرکزی که به وسیله دریاها و جنگلها از دیـگر مناطق ششگانه جدا شده است زندگی میکنند. دریای بزرگی به نام وروکشه ( خلیجهای بسیار) به وسیله رودخانهای بزرگ تغذیه میشود که بیوقفه ازقله هره سرازیراست . گویا این جزئیات اخیر را مـتفکرانی کـه خود روحانی بودند از اساطیری باز هم قدیمیتر برگرفتهاند، در حالی که قربانیِ سهگانه بازتابی بود ازسهپیشکش، یعنی افشره گیاهی بهنام هئوُمه ،قربانیِ چهارپا وانسان که مورد باور آنها بود.
♦️ بهنظرمیرسد کـه بـه باورِ آنان تا زمانی که انسانها قربانی خالصانه وعبادت خدایانرا ادامهمیدهند جهان تحتحاکمیت قانون اشه پایدارخواهدماند. واینبازتابِ نظم درجهان، وعدالتوحقیقت درمیان انسانهااست.
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد....🔻🔻
آیا « اسکناس » از کاغذ ساخته می شود ⁉️💶🔺
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
افسانهِ پرندهِ سه پا در شرق آسیا 🔺
#افسانه_های_باستانی
#خرافات
#جاهلیت
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ترویج اباحه گری در آثار پائولو کوئیلو 🔺
#عرفان_های_کاذب
#عرفان_های_نوظهور
#ادعاهای_عجیب
#مدعیان_دروغین
#انسان_محوری
#انسان_گرایی
#اومانیسم
#اباحی_گری
#آتئیسم
#تناسخ
#پرستش_جن_شیطان
#فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara
🎥 پارادوكس فرمی چیست ❓
قسمت (پایانی) 3️⃣
تلاش برای پاسخ به یکی از 5 سوال بزرگ بشر..... آیا در این جهان لایتناهی تنها هستیم❓
پارادوكس فرمی را چگونه می توان حل کرد❓
#ادعاهای_عجیب
#ناسا
#یوفو
#فرازمینیها
#فضا
#عظمت_جهان_هستی
#عجایب_جهان_هستی
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نگاه مختصری به آئین زرتشت 🔥🔻
قسمت (چهارم) 4️⃣
♦️ ایرانیان خدایان طبیعت، یعنی سه موجود اخـلاقی بـزرگ را همراه با تکریم میپرستیدند.
🔷 این سه را که اهوراها (خداوندان) مینامیدند عبارتند از: «اهورا مزدا»، (خداوند خرد) و در مرتبهای پایینتر از آنها «میتره» و «ورونه»، خداوند میثاق و سوگند، که اگر باهم لحاظ شوند بـه انـسانها بـرپایه قانون اشه انسجام خواهند بـخشید.
🔻 اسلام و اهورا مزدا
🔷 زرتشت خود روحانیای بود که با این عنوانِ موروثی زاده شد، اما چنانکه از گاتها برمیآید، جامعه دیرپایِ شبانیِ ایرانیان در زمان حیات زرتـشت در حـال از هـم پاشیدن بود. عصر برنز در آن زمان، مراحل شکوفایی خـود را طـی میکرد و شاهزادگان جنگجو و پیروانشان که مجهز به اسلحههای کاری و ارابههای جنگی بودند، مدام در جنگ و غارت غرق بودند؛ گویا قـوم زرتـشت قـربانی تهاجم همسایگان پیشرفته و غارتگر شده بود.
🔶 بدینترتیب زرتشت که خـود شاهد این خشونتها و بیعدالتیها بود، به تفکر عمیق درباره خیر و شر، و منشأ آن دو سوق داده شد. وی در موعد مقرّر آنچه را دریـافته بـود و بـه صورت سلسلهای از الهامات الاهی تجربه کرد. این الهاماتْ او را به تبلیغ دیـن جـدیدی رهنمون شد.
🔷 او پیروانش را چنین تعلیم داد که تنها یک خدای سرمدی وجود دارد که اوآن را اهورا مزدا میدانست؛ مـوجودی کـه حـکیم، خیر و عدل کل است، اما قادر مطلق نیست؛ زیرا که خود وی گـفته اسـت: «بـه درستی که دو روح نخستین وجود دارد؛ دو همزادی که در ستیز با یکدیگر شهرهاند.
🔶 آنها در اندیشه و گفتار و کـردار، دوگـانهاند: خـیر و شر» ، یعنی خدا دشمنی به نام «انگرهمئینیو» (روح پلید) دارد که او نیز آفریدگاری نـدارد. و از آنـجا که اهوارامزدا باید بر وی غلبه میکرد و شر را نابود میساخت، این جهان را به مـثابه کـارزاری پی ریـخت که در آن، نیروهای آنها به مصاف هم درآیند.
🔷 او این معرکه را با برانگیختن روح مقدسش، یـعنی «سـپنته مئینیو» و شش موجود بزرگ دیگر، یعنی امشاسپندان «نامیرایان مقدس» تحقق بخشید.
🔻نمودار زیـر امـشاسپندان بـزرگِ ششگانه و یک سپنته مینیوی بزرگ، یعنی موجودات هفتگانهبزرگرا [همراه با مخلوقاتیکه تحتحمایت ومحل سکنایآنهایند]نشانمیدهد:اوسـتا (پهـلوی)برگردان تقریبی به فارسیمخلوق
1️⃣ «خْشَژوَئیریه» (شهریور) قدرت/سلطنت آرزو شدهآسمان
2️⃣ «هئورهوتات» (خرداد) انـسجام / تـندرستیآب
3️⃣ «سـْپَنْتَه اَرمَئیْتی» (اسپندارمذ) عشق / پارسائی مقدسزمین
4️⃣ «اَمِرِتات» (امرداد) زندگی طولانی / بیمرگیگیاهان
5️⃣ «وهُوْمَنَه» (وهمن) قصد نیک / هـدف نـیکگاو
6️⃣ «سـْپَنْتَ مَینیو» روح مقدسانسان
7️⃣ «اشه وَهْیْشته» (اَرْدِوهیشت)حقیقت / درستکاری، نظمآتش
🔶 هر کدام از این هـفت مـوجود یکی از مخلوقات هفتگانه را حمایت کرده، در آن، سکنا میگزیند و در عین حال همچون وجهی از خدا، و ایزدی مستقل به شـمار مـیآید، که از آن رو که تجلی او است، پرستیده میشود.
🔷 تمام آنانی که میخواهند «اشون« شـوند، یـعنی براساس اشه زندگی را بگذرانند، میباید تلاش کـنند تـا امـشاسپندان بزرگ را در قلب و بدن خود درآورند و با پاسـداشتن مـخلوقات مادیِ خود به آنان خدمت کنند.
🔶 این نظریه در خصوص خلق انسان شالوده نـوع دوسـتی فراوان و مستمری را پیریزی کرده اسـت. خـصوص«خشثره» را کـه دربـرگیرنده فـلزات و آسمانِ سنگی میانگاشتند (بسیاری از مردمان کـهن هـیچ تمایز اساسیای بین فلزات و سنگ نمیگذاشتند).
🔷 بنابراین عنایتی که به همه اشـکال فـلزات میشد میتوانست نوعی احترام گذاشتن بـه او باشد (که نهایتا سـکهها را نـیز در برمیگرفت تا از آن به خوبی و خـیرخواهانه اسـتفاده کنند).
♦️این« امشاسپندانْ نامیرایان» مقدس دیگری، یعنی ایزدان را که موجوداتی سزاوار ستایشند بـرانگیختند.
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد....🔻🔻
نگاه مختصری به آئین زرتشت 🔥🔻
قسمت (پنجم) 5️⃣
♦️ در مـیان خدایان سودمند قدیمی دو «اهورای کـِهْتَر» نـیز وجـود دارد؛ «انگره مینیو» از دوران بـاستان بـا ایجاد، و بهمدد ارواح شریر مـانند «دِوَهـا یا خدایان شریر جنگ» به مخلوقات خیر حمله آورد.
🔷 از دیدگاه تعالیم زرتشتی او است که اولیـن گـیاه، گاو و انسان را از بین برد و مرگ را بـه ایـن جهان آورد، در حـالی کـه «امـشاسپندان« با آفریدن زندگانیهای بـیشتر از دل مرگ، شر را به خیر تبدیل کردند. مبارزه با شر و تقویت خیر وظیفه امشاسپندان است.
🔶 مـخلوقات آنـان به طور غریزی در راه دستیافتن بـه هـمین هـدف تـلاش مـیکنند؛ به استثنای انـسانها کـه میباید با انتخاب سنجیده خود و در پرتو وحی زرتشت این کار را صورت دهند، سپس به هنگام مـرگ دربـاره هـمه آنها داوری خواهد شد.
🔷 اگر پندار، گفتار و کـردار نـیکشان بـر بـدی آنـها غـلبه کند، روحشان از پلِ فراخ، عبور و به بهشت عروج خواهد کرد، در غیر این صورت از پل تنگ به درون دوزخ با تمام مجازاتهای آن سقوط میکنند.
🔶 هدف نهایی از تلاشهای فضیلتآمیز، نجات از این دنـیا است. براساس تعالیم زرتشت، مجموعه کوششهای نیکوکاران کمکم شر را ضعیف خواهد کرد و بدین ترتیب پیروزی خیر را میسر میگرداند و این انتظاری است که همواره از پیروان او میرود.
🔷 به هر تقدیر مجموعهای از اعـتقادات بـه دلائل مختلف گسترش یافت که از آنها برمیآید که نشانه آخرالزمان بدبختی روزافزون و مصائب عالمگیر خواهد بود، سپس چنانکه عموما میانگارند «منجی عالم، سوُشینت» با شکوه خواهد آمد.
🔶 تقدیر چنان اسـت کـه او از نطفه زرتشت پیامبر، که به گونهای معجزهآسا در دریاچهای نگهداری میشود از مادری باکره متولد میگردد.
🔷 در آن زمان نبرد عظیمی بین ایزدان و دیوان درخواهد گرفت کـه سـرانجام با پیروزی خیر پایان مـیپذیرد و بـدنهای کسانی که پیش از این مردهاند دوباره شکل میگیرد و به ارواحشان خواهند پیوست و داوری نهایی از طریق آزمونی سخت و آتشبار صورت میگیرد؛ فلزاتی که در کوهها هستند ذوب خـواهند شـد و سیلاب سوزانی تشکیل مـیشود کـه شریران را نابود و جهنم را از آنان پاک خواهد ساخت.
🔶 اما بنابه تعدیلی که برای اولین بار در قرن نهم در این نظریه صورت گرفت، شریرانی که با درد و رنجِ این آزمایشِ سخت، پالوده شده، زنده میمانند، بـه سـعادتمندان میپیوندند و به آنها خوراک بهشتی میدهند و بدنهای آنان همانند روحشان نامیرا خواهد شد. پادشاهی اهورا مزدا بر زمینی که بازسازی شده است برقرار خواهد شد و سعادتمندانْ جاودانه، در حضور او شادمان خـواهند بـود.
🔷 تنها یـک گرایشِ عمدهای وجود دارد که نسبت به دین زرتشت بدعت به شمار میرود و آن زروانیگری است که احـتمالاً در قرن پنجم ق.م در بابِل (که در آن زمان جزو قلمرو حکومت ایرانیان بود) ظـهور پیـدا کـرد .
🔶 آیین آنان بر یکتاپرستی استوار بود؛ با این اعتقاد بنیادی که فقط یک موجود غیر مخلوق بـه نـام زروان (زمان) که پدر اهورا مزدا ونیز انگرهمئینیو است وجوددارد. اینبدعتْ بسیارخطرناک بود، چراکه بـدینترتیب بـرای خـیر وشر، منشأ مشترکی فرضمیکرد.
🔷 اما زروانیها معتقدبودند که زروان، که خدایی دورازدسترس است، قدرتهای خود را بـه پسر نیک خویش سپردهوبهاینترتیب او جهان را آفریده است.
♦️ از اینرو است که زروانیها و بهکیشان هـمه میتوانستند به رغم تـفاوت بـنیادین اعتقادی، خالق، یعنی «اهورا مزدا» را یکسان پرستش کنند…
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد....🔻🔻
« آتاکاما » صحرای بدون باران 💦🔺
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
درخت شیطان در نیوجرسی آمریکا 🔺
#افسانه_های_باستانی
#خرافات
#واقعیت_یا_تخیل
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« اخلاقمحوری » دام مسیحیت تبشیری ✝️🔺
#مسیحیت_صهیونیستی
#فرقه_سازی_درمسیحیت
#تحریف_مسیحیت
#تحریف_تورات_انجیل
#تحریف_پیامبران_الهی
#پرستش_جن_شیطان
#پرستش_انسان
#بدعت_دردین_مسیح
#مسیحیت_تبشیری
#فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara
🎥 فضا - زمان چه هستند ❓🔺
قسمت (اول) 1️⃣
♦️ آیا فضا ، زمان در هم تنیده هستند یا جدا ❓
#فضا
#عظمت_جهان_هستی
#عجایب_جهان_هستی
#عجایب_خلقت
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد....🔻🔻
نگاه مختصری به آئین زرتشت 🔥🔻
قسمت (ششم) 6️⃣
🔻 تحولات جدید
🔷 از حدود قرن نهم، زرتشتیها از پیشرفتهای عمومی در آموزش محروم بودند و نمیتوانستند کاری بیش از عمل به تکالیف مذهبی و حفظ ایمان خود انجام دهـند.
🔶 افزایش ثروت در میان پارسیان موجب هیچ تغییر واقعیای در این وضعیت نشد تا آنکه در اوائل قرن نوزدهم، مردم عامی توانستند در بمبئی پسران خود را به مدارسی از نوع غربی بفرستند.
🔷 در آن ایام، موبدی پارسی اولین دسـتگاه چـاپ را در آن شهر به راه انداخت و روزنامههای پارسی انتشار یافت، اما اندکی پس از آن، مبلّغی اسکاتلندی به نام «جی. ویلسون» قاطعانه بر آن شد تا پارسیان بمبئی را که وی دوستدار آنان بود، به کیش مـسیحیت درآورد.
🔶 او تـرجمه متون پهلوی و اوستایی را با دقت، مطالعه کرد و برای انتقادات شدید و اهانتآمیز نسبت به مطالب آنها بهخصوص ثنویت از روزنامههای جدید استفاده کرد. مردم عامیِ پارسی هیچ اطلاعی از این متون کـهن نـداشتند، زیرا آنها خودشان از نیایشهای اوستایی به عنوان سرودهای مقدس استفاده میکردند؛ سرودهایی که تأثیرگذار بودند، اما واقعا درک نمیشدند.
🔷 از این رو با وحشت به موبدان خود رجوع کردند تا نادرستی انـتقادات «ویـلسون» را ثـابت کنند، اما موبدان که تـعلیماتِ آنـها هـمچنان به شیوهای کاملاً سنتی بود، برای پاسخگویی به این چالش فاقد آگاهی لازم بودند.
🔶 یک موبد عالیرتبه صرفا بیان جدیدی از اعـتقادات «بـهکیشانه» را بـه اطلاع مردم رساند؛ بدون آنکه سعی کند از اسـطورههای بـاستانیای که ویلسون آنها را به باد تمسخر گرفته بود، تفسیر مشخصی ارائه کند. از این رو مردم عامی احساس کردند که ویلسون آنـان را شـکست داده اسـت.
🔷 دو موبد دیگر به دانش رمزی پناه بردند و در پرتو مفاهیم «صـوفیان و آیین هندو»، اوستا را به زبان تمثیلی تفسیر کردند. آنان اعلام داشتند که تعالیم (درونی) آن ناظر به خداوندِ قـدیر و مـنزه اسـت، در حالی که «اهورا مزدا و اهریمن» چیزی بیش از تمثیلهایی برای نفوس خـیروشر بـشرنیستند.
🔶 آنان برایناعتقادبودندکه ایزدانْ عقول میانی هستند و زرتشت آموزه تناسخ و نیل به نجات از راه از خود گذشتگی و روزهداری را بـهطور تـلویحی بـیان کرده است. اگرچه همه اینها درواقع باآیین زرتشت مغایربود، برخی از پارسیان آنرا بـه عـنوان راه گریزی از تحیّری که ناگهان بر آنان تحمیل شده بود، پذیرفتند.
🔷 زرتشتیان دیگر نیز تـلاش کـردند تـا به نحوی معقولتر ایمانشان را با نیازهای زمان مطابق سازند. و در همین راستا در سال ۱۸۵۱م انجمن اصـلاح زرتـشتیان تأسیس شد «تا از هزار و یک تعصّب دینی که موجب کند شدن پیشرفت جـامعه مـیشود، گـذر کنند.»
🔶 برخی از اعضای این انجمن این ایده افراطیِ غربی (تبلیغ شده توسط ویلسون) را کـه زرتـشت یکتاپرستی محض را تعلیم داده بود، اتخاذ کردند و در عمل، همه تشریفات را رد کردند و آنگاه که «هـاگ» در سـال ۱۸۶۰م در سـخنرانی خود در بمبئی تفسیر خود را از گاتها عرضه کرد، موضع آنان استحکام یافت.
🔷 آنهایی که به آیـین سـنتی خود وفادار ماندند، چندی بعد در سال ۱۸۸۵م هنگامی که نهضت «تئوزوفی» با دانـش رمـزی و احـترام خود به ارزشهای باطنیِ مراسم عبادی، از ایالات متحده آمریکا به بمبئی آورده شد، سهم خود را از حـمایت غـرب دریـافت کردند.
🔶 تعدادی از پارسیان به انجمن تئوزوفی پیوستند و در معرض خطر آمیختن عقاید و اعـمال خـود با عقاید و اعمال ناسازگار و بیگانه (عمدتا هندو) قرار گرفتند و به همین خاطر، مورد انتقاد طرفداران «ایـلمی خـشوم» (دانش خوشنودیِ معنوی) قرار گرفتند.
🔷 این گروه فقط یک جنبش زرتشتی مـعتقد بـه علوم خفیه است که آن را در سال ۱۹۰۲م یک پارسـی تـحصیل نـکرده بهنام بهرام شاه شرف، پیریزی کرد. او اوسـتا را در پرتـو مکاشفات خود تفسیر کرد و افزون بر این، خدای واحدِ غیرشخصی و مراحل هستی و تـناسخ را هـمراه با افسانههای فراوانی که درهـم آمـیخته و به سـیارات، مـربوط بـودند، تعلیم داد.
♦️ وی دقت متنی یا تاریخی را کـاملاً بـیاهمیت شمرد، اما بر اهمیت اجرای صحیح مراسم عبادت و پیروی از قواعد پرهیزکاری تـأکید کـرد. تعدادی آتشکده ایلمی خشوم وجود دارد، امـا این جنبش علیرغم رشـد خـود اکنون به جناحهای رقیب تـقسیم شـده است.
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد....🔻🔻