eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
برج های اسرارآمیز «چیانگ» در تبت 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نظریه همراستایی اهرام مصر با کمربند شکارچی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : پرونده‌های مرموز « یوفوها در برابر پلیس ها »🛸👽🔺 ♦️ پرونده های مرموز موفان قسمت (سوم) 3️⃣ ♦️دراین مستند (10 قسمتی ) از « پرونده های مرموز» با پرونده‌هایی آشنا می‌شویم که در آنها افسرهای پلیس یا نظامی‌های محلی، با ارائه‌ جزییات دقیق از اتفاقات باورنکردنی در رابطه با اشیاء ناشناس پرنده خبر داده‌اند. 🔷 اما متاسفانه همیشه این افراد یا مورد تمسخر و یا مورد تهدید واقع شده‌اند. ♦️اکنون این گزارش‌های پلیس آمریکا در اختیار سازمان غیرانتفاعی«MUFON» قرار گرفته تا آن‌ها را بر اساس ارزش شواهد و مدارک و گفته‌های شاهدان، طبقه‌بندی کند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نقش کتاب در ترویج جریان‌های معنویت‌گرا 📚🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ منابع مکتوب از آن جا که در نگاه اول، خود را حامل اندیشه و فکر نشان می‌دهند و اندیشه و تفکر هیچ‌گاه خود را به لباس دشمن نیاراسته و چهرۀ آسیب‌زا از خود به نمایش نمی‌گذارد، معمولا از طرف متولیان فرهنگی و مربیان، به عنوان لغزش‌گاه شناخته نمی‌شوند. 🔷 از قضا مخاطبان این دسته از محصولات هیچ‌گاه به محتوا و درون مایۀ کتاب‌ها با چشم بد نگاه نمی‌کنند و تصور می‌کنند که هر چه در اوراق کتاب یافت شود، همه از جنس اندیشه ناب است نه افکار مسموم و غیر سالم. ♦️ خوانندگان کتاب اغلب خیال می‌کنند که اندیشه، جنس تقلبی نداشته و به تعبیر استاد مطهری بعضی‌ها دستگاه چاپ را جزو « مطهرات شرعی » پاک کننده‌ها می‌دانند! [1] به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نقش کتاب در ترویج جریان‌های معنویت‌گرا 📚🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ 🔻 پی‌بردن به نقش کتاب در ترویج جریان‌های معنویت‌گرا مستلزم توجه به چند مطلب است: ♦️ الف) مطلب اول بسیار مهم و در خور دقت این‌که، خواننده‌های کتاب غالبا به عنوان پیش فرض پذیرفته‌اند، کسی قادر به تألیف کتاب است که غیر از مهارت نویسندگی، از دانش بسیار بالا و سودمندی برخوردار باشد و به عبارت دیگر پذیرفته‌اند که « تنها دانشمندان می‌توانند کتاب بنویسند »؛ به همین علت این احتمال را نمی‌دهند که کجی‌ها و انحرافات اندیشه‌ای در لابلای متن وجود داشته باشد. 🔷 گذشته از این که در موضوع معنویت و عرفان ویژگی دیگری را هم به نویسنده نسبت می‌دهند و آن‌هم وارستگی است. بسیاری از خوانندگان کتاب معمولا نگاه نقادانه به متن ندارند و تلاشی برای تجزیه و تحلیل انتقادی به خرج نمی‌دهند. 🔶 چنین افرادی از آن‌جا که احتمال تناقض‌گویی یا احتمال وجود نارسایی در اندیشه ی نویسنده را نمی‌دهند، اگر تناقض و یا کاستی در متن احساس کنند، توان ذهنی و فکری خویش را صرف حل متن می‌نمایند و با برداشت مثبت از مفاهیم و اصطلاحات، آن‌ها را به صورت دیگری فهم کرده و چنین گمان می‌کنند که متن را فهمیده‌اند؛ در حالی که آن‌ها در حقیقت به نویسنده کمک کرده‌اند که متن به صورت استوار و غیر قابل خدشه در کتاب دیده شود. 🔷 یکی از علت‌های این مسئله، این است که بسیاری از این افراد، شاکله فکری مستحکمی نداشته و قدرت تفکیک بین مغالطه از برهان منطقی را ندارند و نو بودن را دلیل بر درستی دانسته و مأموریت خویش را در فهم متون خلاصه می‌کنند. 🔶 این افراد همین قدر که از پس درک واژه‌ها و گفته‌های جدید برآیند، آن را برای خود یک موفقیت دانسته و از ادامه عملیات فکری که همان حلاجی، تجزیه، تحلیل و تشخیص سره از ناسره است، صرف نظر می‌کنند. 🔷 کار جایی مشکل‌تر می‌شود که نویسنده در متن کتاب به امور مثبت بپردازد؛ مثلا از خدا سخن گفته و از تعالیم باطنی دم بزند و یا خود را مدافع معنویت و حقیقت نشان دهد، مخاطب به چنین شعارهایی دل‌خوش کرده و همه مطالب کتاب را از همین سنخ پنداشته و بر خوبی حمل می‌کند. 🔶 این افراد فراموش می‌کنند که همیشه احتمال دارد نویسنده ( حتی اگر نیت سالم هم داشته باشد ) حق را با امور موهوم بیامیزد و در فهم حقیقت، به خطا برود. 🔷 هیچ‌گاه نویسنده، از اول کتاب تا انتهای آن را مطالب سخیف نمی‌نویسد و به بیان مطالبی که سستی و نادرستی آن محرز است دست نمی‌زند. اساسا خصلت باطل همیشه این بوده که خود را در ضمن حق عرضه کرده و لباسی از جنس حق به خود بپوشد، تا بتواند خود را منطقی و موجه جلوه دهد. 🔶 اگر نویسنده‌ای مانند کوئلیو همه گفته‌هایش یاوه و بی‌اساس می‌بود، هیچ‌کس جذب آثار او نمی‌شد. اساسا همه نویسنده‌ها مطالبی نیکو و قابل دفاع در کتاب‌های خویش آورده‌اند که از آن جهت قابل تمجید و ستایش‌اند؛ اما اشکال کار این جاست که خوانندگان کتاب، معمولا توان تفکیک بین این محاسن و خطاهای فکری نویسنده را نداشته و همه کتاب را از جنس همان محاسن ارزیابی می‌کنند و نمره‌ای که باید تنها به محاسن کار نویسنده داده شود به کل اندیشه می‌دهند. ♦️ بگذریم که محاسن، مربوط به اخلاقیات فردی است و ایرادها و انحرافات در حوزۀ نظام معرفتی و فکری نویسنده است که جهان‌بینی وی را شکل می‌دهد. مخدوش بودن باورهای بنیادین در یک کتاب با هیچ نقطه قوتی جبران نمی‌شود. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نقش کتاب در ترویج جریان‌های معنویت‌گرا 📚🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ ♦️ ب) مطلب دیگر آن‌که همه جریان‌های معنویت‌گرا از این کانال بهره برده‌اند و همۀ مکاتب، کار خویش را با کتاب آغاز کرده‌اند. ممکن است جریانی باشد که محصول هنری برای تبلیغ خود طراحی و تولید نکند؛ اما همه‌گی منابع مکتوب داشته و از این ابزار به خوبی کمک گرفته‌اند. 🔷 ج) نکته دیگر قابل ذکر در باب کتاب‌های جریان‌های معنویت‌گرا این‌که، برخلاف منابع عرفان اسلامی که برای خواص نوشته شده و یا دست‌کم برای خواص قابل استفاده‌اند، کتاب‌های عرفان‌های نوظهور برای ارتباط‌گیری با مخاطب عام نوشته شده‌اند. این مطلب، هم از عناوین کتاب‌ها مشهود است و هم از شیوۀ نگارش و ادبیات بکار رفته در متن. 🔶 مثلا در کتاب‌های وین دایر که تا کرسی استادی دانشگاه هم پیش رفته و با اصطلاحات فنی و تخصصی روانشناسی جدید کاملا آشناست، کمتر با این اصطلاحات فنی و پیچیده برخورد می‌کنیم و اگر گاهی این واژه‌ها را بکار گرفته، با ادبیات معنوی و عرفانی، آن را توضیح داده و با عباراتی ساده و روان، آنها را تبیین کرده است. 🔷 به علاوه تنها جاهایی از این واژه‌ها استفاده می‌کند که قصد مفهوم سازی معنوی داشته و در پی جا انداختن مفاهیم نمادین است. کارکرد نمادسازی در فضای مفاهیم معنوی، کم‌تر از نمادهای تصویری و شکلی نیست. ♦️ د) برنامه عملی در کتاب‌ها، ( غیر از قالب داستانی ) که امروزه بسیاری از رهبران معنویت‌های نوین، با هدف ارتباط بیشتر با مخاطبان خویش، اقدام به ارائه برنامه معنوی و روحی در کتاب‌هایشان نموده‌اند یعنی کتاب‌هایی را که شامل عبادات روزانه اعضاست منتشر کرده‌اند. [2] [3] 🔻پی‌نوشت: [1]. به نقل از حجت الاسلام سید عبدالله فاطمی نیا در سخنرانی ایشان. [2]. پاندر، قانون توانگری و چشم دل بگشا. [3]. کتاب عرفان‌های کاذب راه‌های نفوذ و راه‌کارهای مقابله، ص 83 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا زمان در واقع وجود ندارد⁉️⏰🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا امکان دارد به طور تصادفی وارد جهان های موازی شویم ⁉️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : پرونده‌های مرموز « یوفوها در برابر پلیس ها »🛸👽🔺 ♦️ پرونده های مرموز موفان قسمت (چهارم) 4️⃣ ♦️دراین مستند (10 قسمتی ) از « پرونده های مرموز» با پرونده‌هایی آشنا می‌شویم که در آنها افسرهای پلیس یا نظامی‌های محلی، با ارائه‌ جزییات دقیق از اتفاقات باورنکردنی در رابطه با اشیاء ناشناس پرنده خبر داده‌اند. 🔷 اما متاسفانه همیشه این افراد یا مورد تمسخر و یا مورد تهدید واقع شده‌اند. ♦️اکنون این گزارش‌های پلیس آمریکا در اختیار سازمان غیرانتفاعی«MUFON» قرار گرفته تا آن‌ها را بر اساس ارزش شواهد و مدارک و گفته‌های شاهدان، طبقه‌بندی کند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
@ferghe_mavara 🔹 علي اي هماي رحمت تو چه آيتي خدا را 🔸 که به ماسوا فکندی همه سایه ی هما را 🔹 دل اگر خداشناسي همه در رخ علي بين 🔸 به علي شناختم به خدا قسم خدا را 🔹 به خدا که در دو عالم اثر از فنا نماند 🔸 چو علي گرفته باشد سر چشمه ي بقا را 🔹 مگر اي سحاب رحمت تو بباري ارنه دوزخ 🔸 به شرار قهر سوزد همه جان ماسوا را 🔹 برو اي گداي مسکين در خانه ي علي زن 🔸 که نگين پادشاهي دهد از کرم گدا را 🔹 بجز از علي که گويد به پسر که قاتل من 🔸 چو اسير تست اکنون به اسير کن مدارا 🔹 بجز از علي که آرد پسري ابوالعجائب 🔸 که علم کند به عالم شهداي کربلا را 🔹 چو به دوست عهد بندد ز ميان پاکبازان 🔸 چو علي که ميتواند که بسر برد وفا را 🔹 نه خدا توانمش خواند نه بشر توانمش گفت 🔸 متحيرم چه نامم شه ملک لافتي را 🔹 بدو چشم خون فشانم هله اي نسيم رحمت 🔸 که ز کوي او غباري به من آر توتيا را 🔹 به اميد آن که شايد برسد به خاک پايت 🔸 چه پيامها سپردم همه سوز دل صبا را 🔹 چو تويي قضاي گردان به دعاي مستمندان 🔸 که ز جان ما بگردان ره آفت قضا را 🔹 چه زنم چوناي هردم ز نواي شوق او دم 🔸 که لسان غيب خوشتر بنوازد اين نوا را: 🔹 همه شب در اين اميدم که نسيم صبحگاهي 🔸 به پيام آشنائي بنوازد و آشنا را» 🔹 ز نواي مرغ يا حق بشنو که در دل شب 🔸 غم دل به دوست گفتن چه خوشست شهريارا 🌸🍃 میلاد حضرت علی (علیه السلام) و روز پدرمبارک باد 🍃🌸 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا فرازمینی ها هم بدنبال برقراری ارتباط با ما هستند⁉️👽🛸🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ در جست‌وجوی موجودات فرازمینی پیشرفته همواره این پرسش مطرح می‌شود: آیا آن‌ها هم خواهان برقراری ارتباط با ما هستند؟ پروفسور آوی لوئب به این پرسش پاسخ می‌دهد. 🔷 نگاه خودبینانه و خودمحور انسان‌ها باعث شده خود را موجودی شایان توجه فرض کنند که گونه‌های پیشرفته‌ی راه شیری در جست‌وجوی او هستند. 🔶 شاید انسان برای تمدن‌های دیگر جذاب نباشد، همان‌طور‌که مورچه‌ها جذابیت زیادی برای انسان ندارد؛ زیرا معمولا وقتی در پیاده‌رو راه می‌روید، به‌ندرت به مورچه‌های روی زمین توجه می‌کنید. 🔷 خورشید ما در انتهای زنجیره‌ی تاریخ شکل‌گیری جهان قرار دارد. اغلب ستاره‌ها میلیاردها سال قدیمی‌تر از خورشید هستند؛ به‌طوری‌که بسیاری از ستاره‌های مشابه خورشید پس از پایان سوخت هسته‌ای خود سرد شده‌اند و تنها بقایایی به‌شکل کوتوله‌های سفید از آن‌ها باقی مانده است. 🔶 طبق یافته‌های اخیر، تقریبا نیمی از ستاره‌های مشابه خورشید میزبان سیاره‌ای مشابه زمین در کمربند حیات خود هستند که امکان جریان آب مایع و شیمی حیات روی آن‌ها وجود دارد. ♦️ ازآنجاکه تاس حیات در میلیاردها موقعیت دیگر راه شیری با شرایط مشابه زمین انداخته شده است، بعید نیست حیاتی که امروز می‌شناسیم، در کل کهکشان متداول باشد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
آیا فرازمینی ها هم بدنبال برقراری ارتباط با ما هستند⁉️👽🛸🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ برخی از گونه‌های هوشمند ممکن است میلیاردها سال از‌نظر پیشرفت فناوری از ما جلوتر باشند و پس از ارزیابی ریسک ارتباط با تمدن‌های توسعه‌‌یافته‌ای چون ما، از برقراری ارتباط اجتناب کرده باشند. 🔷 این سکوت براساس تناقض فرمی (همه کجا هستند❓) بدین‌معنی است که فرازمینی‌ها چندان هم ارزشی برای انسان قائل نیستند. 🔶 براساس فرضیه‌ای، تمام انسان‌ها کمابیش شباهت‌های ژنتیکی دارند؛ اما این مسئله ممکن است برای حیات مستقل سیاره‌های دیگر صدق نکند. 🔷 برای مثال، ممکن است حیوانات و پوشش گیاهی روی نزدیک‌ترین سیاره‌ی فراخورشیدی سکونت‌پذیری مثل پروکسیما قنطورس b با گونه‌های روی زمین کاملا متفاوت باشند. 🔶 به‌عنوان نمونه، ممکن است این حیوانات چشم‌هایی عجیب داشته باشند که برای دیدن براساس پرتوهای مادون‌قرمز ستاره‌ی پروکسیما قنطورس به‌تکامل رسیده باشند. پروکسیما قنطورس ستاره‌ای کوتوله است که دمای سطح آن به نیمی از دمای سطح خورشید می‌رسد. 🔷 ازآنجاکه فاصله‌ی پروکسیما b از زمین و خورشید در فاصله‌ی نزدیک‌تری از ستاره‌ی خود قرار دارد، احتمالا از قفل جزر‌و‌مدی برخوردار است؛ یعنی همیشه یک طرف آن به‌سمت ستاره قرار دارد. 🔶 گونه‌هایی که در سمت همیشه‌روز سیاره ساکن هستند، ممکن است با گونه‌های سمت شب کاملا متفاوت باشند و الگوهای خواب آن‌ها یکسان نباشد. هر پوشش گیاهی در سطح سیاره هم منطبق با نور مادون‌قرمز رشد می‌کند؛ در‌نتیجه ممکن است پوشش گیاهی سیاره‌ی همسایه تیره باشند و به سبزی پوشش گیاهی زمین نباشند. 🔷 پیش‌بینی فناوری‌هایی که میلیاردها سال دوام آورده‌اند، کار دشواری است. در جست‌وجوی آن‌ها باید به‌دنبال ناهنجاری‌هایی در تلسکوپ‌ها باشیم و به‌سرعت از کنار سیگنال‌های غیرمنتظره عبور نکنیم. اگر ابزار انسان از حساسیت کافی برخوردار نباشند یا روش‌های جست‌وجو ناکافی باشند، نمی‌توان اثرهای فناوری سیاره‌های دیگر را کشف کرد. 🔶 پردازش داده‌ها بدون الگوریتم‌های یادگیری ماشین مناسب می‌تواند مشابه تور ماهی‌گیری باشد که به‌دلیل حفره‌های بزرگ هرگز هیچ ماهی را به‌دام نمی‌اندازد. 🔷 انسان جست‌وجوی خود را براساس آنچه در آینه می‌بیند، طراحی می‌کند. پس از اختراع ارتباطات رادیویی و لیزرها، جست‌وجو برای سیگنال‌های لیزری و رادیویی از فضای خارجی آغاز شد و با فناوری بادبان خورشیدی هم جست‌وجو به‌شکل مشابهی پیش رفت؛ اما برای کشف گونه‌های دیگر، باید از فناوری‌های جدیدتری استفاده کرد. 🔶 بااین‌‌همه، باید مراقب مشاهدات روایت‌گونه هم بود که با شواهد و استانداردهای علمی منطبق نیستند. این مشاهدات تئوری‌های توطئه‌ی بدون مدرک را شامل می‌شوند که به‌صورت منظم نقل می‌شوند یا گزارش‌هایی درباره‌ی اشیای پرنده‌ی ناشناس (UFOها) که اعتبار و دقت کافی ندارند. گزارش‌های یوفو صرفا سرنخ‌هایی ارائه می‌کنند که همیشه در مرز اکتشاف قرار دارند. 🔷 ازآنجاکه فناوری به‌مرور‌زمان ‌به‌طور چشمگیری بهبود یافته است، انتظار می‌رود تصویری مبهم که پنجاه سال پیش با دوربینی قدیمی ثبت شده، امروز با دوربین‌های پیشرفته به تصویری شفاف و واضح تبدیل شود؛ در‌نتیجه شواهد جامعی به‌دست خواهند آمد که هرگونه شکی را از بین می‌برند. 🔶 سرنخ‌ها همیشه حاشیه‌ای هستند و نشان می‌دهند یوفوها می‌توانند صرفا نویزهای حاصل از ابزارها یا پدیده‌هایی طبیعی باشند. برای رسیدن به اعتبار علمی، هر یافته‌ی مربوط به شیء ناشناس باید با بررسی ازطریق روال‌های علمی مستند همراه باشد. شواهد علمی تخیلات را محدود می‌کنند و شک به ایده‌های بعید را از بین می‌برند. 🔷 براساس تناقض فرمی، انسان‌ها نوعی اهمیت کیهانی دارند؛ اما حقیقت اینجا است که انسان گونه‌ای معمولی است که مانند دایناسورها محکوم به فنا است و سرنوشت آن می‌تواند به فاجعه ختم شود؛ بنابراین، چرا همسایه‌های کهکشانی باید به میزان سبز‌بودن چمن‌های ما اهمیت دهند❓ 🔶 با‌توجه‌به اینکه ستاره‌های کوتوله‌ای مثل پروکسیما قنطورس فراوان‌تر از خورشید هستند، سکونت‌پذیرترین سیاره‌ها احتمالا پوشش علفی تیره دارند. ازاین‌رو، سازمان‌های توریستی میان‌ستاره‌ای احتمالا پروکسیما بی را مقصدی جذاب‌تر از زمین می‌بینند. ♦️ آوی لوئب، نویسنده‌ی اصلی این مقاله و رئیس سابق بخش نجوم دانشگاه هاروارد (۲۰۱۱-۲۰۲۰)، بنیان‌گذار مؤسسه‌ی نظریه و محاسبات مرکز اخترفیزیک اسمیت‌سونیان هاروارد است. همچنین، لوئب مؤلف اصلی کتاب «فرازمینی: اولین علائم حیات هوشمند فرازمینی» است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
کشف آثار تمدن گمشده ماقبل تاریخ در بولیوی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مرموزترین بازی تاریخ امریکا و احتمالا جهان 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : پرونده‌های مرموز « یوفوها در برابر پلیس ها »🛸👽🔺 ♦️ پرونده های مرموز موفان قسمت (پنجم) 5️⃣ ♦️دراین مستند (10 قسمتی ) از « پرونده های مرموز» با پرونده‌هایی آشنا می‌شویم که در آنها افسرهای پلیس یا نظامی‌های محلی، با ارائه‌ جزییات دقیق از اتفاقات باورنکردنی در رابطه با اشیاء ناشناس پرنده خبر داده‌اند. 🔷 اما متاسفانه همیشه این افراد یا مورد تمسخر و یا مورد تهدید واقع شده‌اند. ♦️اکنون این گزارش‌های پلیس آمریکا در اختیار سازمان غیرانتفاعی«MUFON» قرار گرفته تا آن‌ها را بر اساس ارزش شواهد و مدارک و گفته‌های شاهدان، طبقه‌بندی کند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
@ferghe_mavara 🌸🍃 سرچشمه ی عشق با علی آمده است 🌸🍃 گل کرده بهشت تا علی آمده است 🌸🍃 شد کعبه حرمخانه میلاد علی(ع) 🌸🍃 کز کعبه صدای یا علی آمده است 🌸🍃 میلاد حضرت علی (علیه السلام) و روز پدرمبارک باد 🍃🌸 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 شکاف کعبه محل ورود فاطمه بنت اسد(س) 🕋🔺 ♦️ سند اعجاز ولادت حضرت علی (علیه السلام) 🔷 این شکاف بعد ازقرن ها مرمت ، هر ساله در روز ۱۳رجب ترک برمیدارد! و تلاش وهابیها در مخفی نمودن آن بی اثر است. 🌸🍃میلاد حضرت علی (علیه السلام) و روز پدر مبارک🍃🌸 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« پلورالیزم دینی » انتهای مکتب اکهارت توله 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ یکی‌از قوای آدمی که در کنار دل، جایگاه رفیعی در حیات معنوی دارد، قوه اندیشه است. 🔷 نمی‌توان انکار کرد که گاهی امیال و هواها مانع می‌شوند عقل انسان مدیریت قوای روحی را به‌دست گیرد؛ اما نه‌تنها « عقل » به خودی خود برای دستیابی به حقایق و معارف توحیدی، مانع تراشی نمی‌کند، بلکه همگام با قلب، در پی زنده‌کردن ظرفیت‌های الهی انسان است؛ [1] 🔶 بنابراین عقل و دل هم‌افق هستند و عقل در ساحت عالم معنا، انسان را در ادراک حقیقت مدد می‌رساند. 🔷 اهل‌معرفت تصریح کرده‌اند که برای کسب معرفت حقیقی، در کنار راه دل، راه عقل هم کارآمد است؛ البته عقل به‌تنهایی و به طور مستقل توان دسترسی به بعضی معارف توحیدی را ندارد، بلکه به واسطه قوه شهودی، می‌تواند معارف توحیدی و حقایق کشفی را دریابد. [2] ♦️ درست است که عقل در پاره‌ای از ساحت‌ها نمی‌تواند به طور مستقل، شهود‌های عرفانی را درک کند، ولی حاصل مکاشفه را نفی نمی‌کند و از این جهت موضع « انکار » ندارد. اشکال« اکهارت توله » بی‌اعتنایی به قوه عاقله و مدرکه انسان است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
« پلورالیزم دینی » انتهای مکتب اکهارت توله 🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ کهارت توله با این شعار که سلوک معنوی، کار دل است و فعالیت ذهن، کار قوای عقلانی و محاسبه‌گر انسان است، عقل را منشا و ریشه فعالیت ذهن معرفی می‌کند و سهمی در سلوک معنوی به عقل نمی‌دهد. 🔷 از پرسش‌های بنیادین که در مواجهه با اندیشه اکهارت توله و هم‌فکران وی قابل طرح است، این که مخاطب گفته‌های اکهارت در وجود انسان، کدام قوه است❓ وی از دیگران می‌خواهد که با کدام ابزار حرف‌هایش را بپذیرند❓ 🔶 اگر کسی حقانیت ایده « نیروی حال » و کارآمدی آن را بپذیرد، آیا غیر از این است‌که مخاطب اکهارت اول با کمک درک عقل به سنجش ایده وی می‌پردازد و آن‌گاه آن را در ساحت دل جای می‌دهد❓ 🔷 اموری مانند « نیکو بودن وفای به عهد » اگر با حکم عقل قابل سنجش و درک نیست، اکهارت با کمک کدام قوه در وجود انسان این حکم را می‌پذیرد❓[3] اگر هم کسی به ظاهر، در عمل به این حکم گردن ننهد، در ضمیر خود حسن و لزوم این حکم را می‌پذیرد. [4] 🔶 اکهارت نه‌تنها جایی برای این قوه در حیات معنوی انسان در نظر نمی‌گیرد، بلکه درک صحیحی از قوه عاقله آدمی ندارد و از اساس، با به میان آوردن این‌که « راه معنویت، راه دل است » صلاحیت را از عقل می‌گیرد و مانع حضور عقل در تدبیر قوای روحی و معنوی انسان می‌شود. 🔷 آنچه اکهارت توله عقل می‌نامد، نه « عقل منور » و « ملکوتی »، که عقل جزئی‌نگر و معاش‌اندیش آدمی، از نگاه غربیان است. 🔶 برخلاف اکهارت که راه دل را از عقل جدا می‌کند قیصری در مقدمه خود بر شرح فصوص الحکم، عقل را شعبه‌ای از قلب می‌داند و می‌گوید: 🔷 « اگر قلب کسی به نور الهی منور شود، عقل او نیز به این نور روشن می‌شود. عقل در حکم‌کردن از قلب تبعیت می‌کند، چون عقل، قوه‌ای از قوای قلب است ». [5] 🔶 مهمم‌ترین اشکالی که به اندیشه اکهارت توله وارد است، « تعالی‌بخش دیدن تمام پدیدار شده‌ها » است. وی با پذیرش نیروی حال و انحصار کمال در نیروی حال، پذیرفته که معرفت تابع نمودها و پدیدارهاست؛ یعنی هرچه بر انسان‌ها پدیدار می‌شود و هرچه که در خلوت نفس اتفاق می‌افتد، همه به سوی کمال و سعادت آدمی است. 🔷 این عقیده که هر چه بر آدمی پدیدار شود، همان حق است و بهره‌ای از حقیقت دارد، مبنای کانت و جان هیک در حل تناقض‌ها و تعرض‌های ادیان است که در نهایت به « پلورالیزم دینی » ختم می‌شود. تن‌دادن به « حق‌نما بودن تمام راه‌ها »، نیاز به اثبات و دلیل علمی دارد که تاکنون نقض و طردهای زیادی به خود دیده است. 🔶 اکهارت پا را فراتر گذاشته و هیچ‌کدام از معیارها را هم‌چون تجربه واحد و انسجام درونی که از سوی طرفداران « پلورالیزم دینی » ارائه شده است، [6] لازم نمی‌داند و فقط به فرو رفتن در حال ، دعوت می‌کند و این شیوه را به‌تنهایی کارآمد و کافی اعلام می‌کند. 🔷 وی اسرار دارد همین اندازه که کسی بتواند در لحظه حال غرق شود، به حقیقت دست یافته و فرایند نجاتش تکمیل شده و به سامان رسیده است، مگر جز این است که یک شیطان‌پرست همان اندازه از قوه حال برخوردار است که یک بت‌پرست و یک موحد❓ 🔶 چنین دستوری در مورد همه فرقه‌ها، گروه‌ها و اعتقادات موضع خنثی دارد و همه را به یک صورت می‌پذیرد اگر چنین است تمام ظلم‌ها و انحرافات جوامع مدرن که اکهارت آن‌ها را فاجعه اثر اتم می‌نامد چنان‌چه با حس‌گرفتن و یکی‌شدن با حال همراه شوند، از نظر وی اشکالی ندارند و با مبنای اخلاقی وی سازگارند. 🔷 زیرا وی هیچ‌کار را ذاتا بد معرفی نمی‌کند و یک معیار بی‌بدیل به نام « زیستن در حال » را معرفی می‌کند و رفتارهای برآمده از این معیار را « ارزش » می‌داند. وی تمام فضیلت را در« حال »، می‌داند نه در « رفتار » و نه « اعتقاد و اندیشه ». ♦️بنابراین نیروی حال، نه‌فقط با همه باورها می‌سازد، بلکه با همه رفتارها جمع می‌شود و هرگونه منش، مرام ، خلق، عادت و رفتار ( به شرطی‌که با تمرکز بر حال و توجه درونی به جریان حال و غرق شدن در سیلان عمل صورت گیرد ) می‌تواند در مکتب اکهارت ارزشمند واقع شود و هیچ منعی از این نظر وجود ندارد. [7] 🔻 پی‌نوشت: [1]. مراد از عقل، عقل منور است و مراد از قلب، قلب سلیم است؛ مبانی عرفان نظری، یزدان‌پناه، بخش عقل و دل. [2]. ر.ک. اسفار، ج 8، ص 142. [3]. فقه و عرف، ص 102 و 115 [4]. ر.ک. نهج‌البلاغه، نامه 53، ص 1027. [5]. شرح فصوص، ص 347. [6]. درآمدی بر معرفت‌شناسی، محمد حسین زاده، موسسه پژوهشی امام خمینی، ص 149. [7]. کاوشی در معنویت‌های نوظهور، ص 231 - 233 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
تقریباً 97% از کل تاریخ بشر از دست رفته است 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا جاودانگی امکان پذیر است ⁉️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2