eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
@ferghe_mavara 🌸🍃🌸🍃🌸 🌸🍃 السلام ای میهمانی خدا 🌸🍃 ماه خوب آسمانی خدا 🌸🍃 السلام ای روزه داران السلام 🌸🍃 عاشقان مخلص ماه صیام . . . 🌸🍃🌙 حلول ماه پر برکت رمضان بر شما مبارک 🍃🌸 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
جشن سوری پایان سال « جشن‌های آتش » « جشن سده » در یک نگاه 🔥🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ یک رشته از جشن‌های آریایی از اقوام هند و ایرانی و هند و اروپایی جشن‌های آتش است. 🔷 منظور از جشن‌های آتش جشن‌هایی است که با افروختن آتش جهت سور و سرور و شادمانی آغاز و اعلام می‌شد. میان رومیان و یونانیان و بعضی از ملل دیگر اروپایی نظایرش با جشن‌های آتش ایرانی هنوز باقی است. 🔶 از جمله جشن‌های آتش که هنوز در ایران باقی‌مانده جشن چهارشنبه سوری و جشن سده است. 🔷 از جشن‌های آتش که فراموش شده، باید از جشن آذرگان در نهم ماه آذر و جشن شهریورگان در روز چهارم ماه شهریور نام برد. ♦️ لازم به یادآوری است که زرتشتیان عقیده دارند، روشنی و آتش و آفتاب تجلی اهورامزدا است. اهورامزدا به وسیلهٔ نور تجلی می‌کند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
جشن سوری پایان سال « جشن‌های آتش » « جشن سده » در یک نگاه 🔥🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ 🔻 جشن سده 🔥 🔷 ار جملهٔ بزرگترین جشن‌های آتش در ایران باستان که تدوام داشته و تا به امروز ادامه دارد جشن سده است یعنی جشنی که به یادگار پیدایی آتش برگزار می‌شود. 🔶 فردوسی شرح آن را در ضمن احوال هوشنگ چنین آورده‌است. «هوشنگ شاه پیشدادی روزی به هنگام شکار که با گروهی همراه بود، مار سیاهی (مظهر مرگ و نیستی در ایران باستان) می‌بیند. 🔷 سنگی با شدت به سوی مار پرتاب می‌کند. بر اثر اصابت سنگ بر سنگ جرقه می‌جهد و خار وخاشاک اطراف آن به آتش کشیده می‌شود و مار می‌گریزد و شاه و همراهان به گرد آتش (مظهر فروغ ایزدی) به جشن و سرور تا شب هنگام پرداخته و نمی‌گذارند آتش هیچ‌گاه خاموش شود. از آنگاه آن جشن را سده نام نهادند.» 🔶 وجه تسمیهٔ این جشن به همان عدد «سد» می‌رسد و مربوط است به موقعیت‌های فصلی. در دورانی ایرانیان سال را به دو فصل تقسیم می‌کردند، تابستان بزرگ که هفت ماه بود از آغاز فروردین تا پایان مهر ماه و زمستان بزرگ که از اول آبان ماه شروع و به پایان اسفند ماه می‌رسید و بعضی پنجه را نیز در این پنج ماه به‌شمار می‌آوردند که مجموعاً یک سد و پنجاه روز می‌شد. 🔷 گویند چون صد روز از زمستان بزرگ سپری می‌شد، ایرانیان جشن سده را برپا می‌کردند چون بر آن بودند که اوج و شدت سرما سپری شده و این پدیدهٔ نابسامانی و سکون که از کردار اهریمن است، توان و نیرویش رو به زوال و کاستی است. 🔶 این جشن را آبان روز از بهمن ماه برابر با دهمین روز از بهمن ماه برگزار می‌کردند به شب هنگام و در این وقت درست «سد» روز از زمستان بزرگ می‌گذشت. در جشنی بزرگ آتش را که جلوگاه و رمز و کنایت از اهورامزدا است، می‌افروزند تا نیروهای اهریمنی ضعیف و نابود شوند. 🔷 یکی از مشخصات و ویژگی‌های جشن سده تعاون و همکاری مردم است. درباورزرتشتیان این جشنی است، همگانی در گذشته مرسوم بوده که گردآوری هیزم و خار و خاشاک برای جشن فریضه‌ای دینی زرتشت است و کرداری است که ثواب دارد. 🔶 مغان را سنتی بوده‌است که جانوارن موذی و زیان‌آور را باید منهدم سازند تا زیان و آسیب اهریمنی کاسته گیرد. جانوران موذی را در اصطلاح «خرفستر» می‌گویند و آلتی داشتند که بدان آن جانواران موذی را نابود می‌کردند که «خرفسترغن» نامیده می‌شد . ♦️ با توجه به قراین مذکور و با تأمل در داستان هوشنگ و مار و آتش گویا رسم سنتی مغان چنان بوده که در جشن سده جانواران موذی و زیان‌آور را در آتش می‌رانده‌اند. 🔥 جشن سوری پایان سال 🔻 🔷 در تقویم و روزشماری ایرانیان شنبه و چهارشنبه یا آدینه وجود نداشته‌است. اساس تقسیم آنان در روز شماری بر آن پایه نبود که ماه را به چهار هفته با نام‌های کنونی روزها بخش کنند، لاجرم در شب چهارشنبه آخر سال تحقیقاً چنین جشنی برگزار نمی‌شده‌است. 🔶 روز شماری کنونی بر اثر ورود اعراب به ایران باب شد. جشن سوری یک عادت و رسم قدیمی بوده که در پایان سال اجرا می‌شده است و آنچه مسلم است، چهارشنبه نبوده‌است. 🔷 علت جشن و آتش افروزی در ایام آخر سال مربوط می‌شود به جشن فروردگان که فروهرها یا ارواح مردگان به مدت ده شبانه روز از جایگاه اصلی خود در آسمان به شهر و دیار و خان‌ومان فرودآمده و میان بازماندگان زندگی می‌کنند. ♦️ یکی از واجبات و سنت‌های معمول آتش افروختن بر سربام‌ها و در کوی و برزن بوده‌است. علتی که برای آن ذکر می‌کنند، اینست که ارواح را راهنما باشد تا در روشنی و فروغ آن به خانه‌های خود درآیند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
جشن « برنینگ من» مَرد سوزان در آمریکا 🔥🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« ایوان کوپال » یکی از بزرگترین جشنهای تقویم اسلاوها 🌞🔥🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
احمقانه ترین مراسم بین دو کلیسا مسیحیان ارتودوکس ⛪️✝️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 « آگنی کلی » خطرناک‌ترین آتش‌بازی در جهان 🔥🔺 ♦️ اگر حتی یک لحظه فکر کرده باشید که خطرناک‌ترین آتش‌بازی در جهان، چهارشنبه سوری است، سخت در اشتباه هستید. 🔷 آگنی کلی، یک آتش‌بازی هشت روزه در منگلور هندوستان است که شرکت‌کنندگان آن در حالی که برهنه هستند، مشعل‌های آتشین را مستقیماً به سمت یکدیگر پرتاب می‌کنند. 🔶 این جنگ تمام‌عیار پس از شستشوی افراد در رود و تقسیم کردن آن‌ها به دو گروه شروع می‌شود. فاصله بین این دو گروه معمولاً 20 متر است. البته این مراسم چندان هم بی قانون نیست. 🔷 پس از هر 15 دقیقه نبرد آتشین، یک زمان استراحت در نظر گرفته می‌شود که در آن افراد آسیب دیده توسط آب مقدس درمان می‌شوند. همچنین شرکت‌کنندگانی که به شدت آسیب دیده‌اند نیز از ورود مجدد به فستیوال منع می‌شوند. ♦️انگیزه‌ برگزاری این معرکه نیز بزرگداشت خدای جنگ هندوستان است که هرساله در ماه آوریل برپا می‌شود. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
عقیده به تناسخ یا عود ارواح قدیمی ترین مسئله درمیان بشر ☯️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ مسئله «بازگشت ارواح پس از مرگ به بدنهای دیگر» یکی از قدیمی ترین مسائلی است که درمیان بشر درگذشته و امروز مورد بحث بوده است . 🔷 این همان است که در کتب فلسفی و کتابهای عقائد و مذاهب از آن تعبیربه «تناسخ» می شود. 🔶 گرچه بعضی از مدافعان این عقیده حاضر نیستند عنوان تناسخ را برای عقیده خود بپذیرند , ولی باید توجه داشت که از نظر اصطلاحات علمی همه دانشمندان بزرگ تناسخ را چیزی جز « بازگشت ارواح به زندگی جدید در بدن دیگر در همین جهان» نمیدانند . 🔷 اصرار این افراد در انکار و حذف نام تناسخ از عقیده خود هیچ مأخذ علمی ندارد وبا گفتار هیچ یک از فلاسفه و دانشمندان سازگار نیست . 🔶 برای نمونه : علامه حلی در توضیح گفتار خواجه نصیرالدین طوسی در کتاب « تجرید الاعتقاد » درباره تناس می گوید: 🔷 تناسخ این است که روح که مبدا شخصیت و موجودیت کسی است به بدن دیگری برود و اساس موجودیت او را تشکیل دهد. 🔶 از سخنان شیخ الرئیس ابو علی سینا در کتاب اشارات در بحث تناسخ, و همچنین از سخنان خواجه نصیر الدین طوسی در شرح اشارات و از سخنان صدر المتالهین در اسفار نیز همین معنی استفاده می شود. ♦️ از سخنان فیلسوف معروف ملاعبدالرزاق لاهیجی در کتاب گوهر مراد و از سخنان حکیم مشهور ملا هادی سبزواری در شرح منظومه نیز همین مطلب بر می آید . به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
عقیده به تناسخ یا عود ارواح قدیمی ترین مسئله درمیان بشر ☯️🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ نویسنده معروف اسلامی فرید وجدی در دائره المعارف قرن بیستم تحت عنوان تناسخ ( جلد دهم , صفحه ۱۷۲)می نویسد: 🔷 تناسخ مذهب کسانی است که معتقدند روح پس از جدائی از بدن به بدن حیوان یا انسان دیگری می رود تا خود را تکمیل نموده و شایسته زندگی در میان ارواح عالی در عالم قدس گردد. 🔶 این نمونه ای ازسخنان دانشمندان و فلاسفه بزرگ درباره معنی تناسخ می باشد و شاید حتی یک مورد را هم نتوانیم پیدا کنیم که دانشمندی تناسخ را غیر از این معنی کرده باشد . 🔷 منتها گاهی تناسخ را فقط به بازگشت روح در بدن انسان دیگر اطلاق می کنند و گاهی به معنی اعم از بازگشت به بدن حیوان یا انسان دیگر. 🔻 بعضی از فلاسفه نیز این بحث را توسعه بیشتر داده و چهار مرحله برای آن قائل شده اند . 1️⃣ «نسخ»یعنی روح به بدن انسان دیگری باز گردد. 2️⃣ «مسخ»هرگاه در بدن حیوانی حلول کند. 3️⃣ «فسخ» هرگاه به گیاهی تعلق گیرد . 4️⃣ «رسخ» هرگاه به یکی از جمادات تعلق پیدا کند! 🔶 البته همانطور که خواهیم دید دلایلی که برای ابطال تناسخ و عدم امکان بازگشت روح به زندگی دیگر در این جهان اقامه شده همه این مراحل را شامل می شود. 🔷 دانشمندان و مورخان معتقدند که زادگاه اصلی این عقیده « هند» و «چین »بوده است و ریشه آن در ادیان باستانی آنها وجود داشته و هم اکنون نیز موجود است . 🔶 سپس از آنجا به میان اقوام و ملل دیگر نفوذ نموده است و به گفته «شهرستانی » نویسنده « ملل و نحل» این عقیده در غالب اقوام کم و بیش رخنه کرده است . 🔷 احترامی که هم اکنون هندوها برای حیوانات قائل هستند تا حدودی مربوط به همین عقیده است . 🔶 ذکر این نکته نیز لازم است که به طور مسلم در میان بیشتر فرق اسلامی هیچیک به تناسخ معتقد نیستند؛ زیرا همانطور که خواهیم دید بازگشت روح به زندگی جدید در این جهان با متون آیات قرآن مجید ابدا سازگار نیست. 🔷 فقط دسته کوچکی به عنوان «تناسخیه» در میان فرق اسلامی دیده می شوند که در گذشته وجود داشته اند ولی امروز تنها نامی از آنها در کتب «ملل و نحل» باقی مانده است . ♦️ اما عقیده مزبور امروز در میان محافل روحی اروپا طرفدارانی پیدا کرده که با سماجت مخصوصی از آن دفاع می کنند.عده ای هم چشم و گوش بسته در محیط ما به دنبال آنها افتاده اند؛ بدون این که توجه به لوازم فاسد این عقیده داشته باشند . به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
کوچکترین دوربین دنیا 📹🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
اثر « پلاسبو» یا تأثیر ذهن بر بدن ، پدیده ای ناشناخته در طبابت 🩺🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
عقیده به تناسخ یا عود ارواح قدیمی ترین مسئله درمیان بشر ☯️🔻 قسمت (سوم) 3️⃣ 🔻 انگیزه های تاریخی ♦️عقیده بازگشت روح به بدن دیگر از کجا سرچشمه گرفته است⁉️ 🔻 از مجموع بحثهایی که در کتب تاریخ « عقائد و مذاهب» شده چنین استفاده می شود که انگیزه اصلی اعتقاد بعضی از پیروان مذاهب باستانی به مسئله بازگشت روح یکی از امور زیر بوده است. 1️⃣ انکار رستاخیز و جهان دیگر- جمعی از آنان چون به جهان دیگر عقیده نداشتند و شاید آن را محال می پنداشتند و از طرفی عدم پاداش نیکوکاران و بدکاران را مخالف «عدالت» خداوند می دیدند 🔶 لذا معتقد شدند که روح نیکوکاران مجددا به بدن دیگری در همین جهان که از بدن نخستین به مراتب خوشبخت تر است باز میگردد و پاداش اعمال نیک گذشته خود را میبیند. 🔷 و روح بدکاران به بدنهایی که دررنج وزحمت به سر میبرند و یاناقص الخلقه هستند بازگشته کیفر اعمال بد خود را خواهند دید و در حقیقت بدین و سیله شست و شو می شوند و تکامل می یابند. 2️⃣ توجیهی برای کودکان بیمار و معلول- جمعی دیگر از مشاهده پاره ای از کودکان معلول و بیمار به این فکر فرو می رفتند که : این کودکان که گناهی ندارند چرا خداوند آنها را به این صورت آفریده و مبتلا ساخته است حتما ارواحی که در اینها هست ارواح شریر و گناهکار و متجاوزی بوده که برای دیدن کیفر اعمال خود به این صورت درآمده و مجددا به این جهان برگشته اند تا رنج ببرند! 🔶 آنها تصور می کردند که در جهان آفرینش وجود چنین کودکانی یک مسئله اجتناب ناپذیر و حتما خواست خداست که پدران و مادران می توانند با به کار بستن اصول بهداشتی و رعایت یک سلسله قوانین علمی , و به عبارت دیگر استفاده کردن از قوانینی که خداوند برای زندگی بشر در جهان آفرینش مقرر داشته فرزندانی کاملا سالم به دنیا آوردند. این ما هستیم که با عدم مراقبتهای لازم آنها را گرفتار می سازیم. 🔷 همچنین عجز و ناتوانی از توجیه و تفسیر پیروزیها و شکستهای افرادی که بظاهر علل روشنی برای آن دیده نمی شود سبب پناه بردن به این عقیده شده است. آنها می گویند : 🔶 این گونه اشخاص پاداش یا کفاره اعمال خود را در زندگی پیشین میبینند؛ در حالی که با اطلاع از اصول روانکاوی تفسیر علل این گونه موفقیتها و شکستها که بر اثر استعدادها یا کمبود های خاصی است امروز امر ساده ای است. 3️⃣ عوامل روانی – تناسخ یک عامل تسکین دهنده- گفتیم عقیده «بازگشت روح به زندگی جدید در این جهان » از زمانهای بسیار دور در میان افراد بشر – بخصوص درمیان هندیها و چینیها – وجود داشته است . 🔶 به نظرمی رسد یکی از علل روانی این عقیده شکستهای گوناگونی بوده که بسیاری از افراد در زندگی خود با آن مواجه می شده اند. واکنش روانی آن شکستها و ناکامیها به صورتهای گوناگونی بروز می کرده است. 🔷 گاهی به صورت «درون گرائی» و «پناه بردن به تخیلات» و پیدا کردن گمشده خود درعالم خیال, آنچنان که در بسیاری از شعرا دیده می شود , آنها هنگامی که محبوب گریز پای خود را دراین جهان نمی یافتند, با «نقش رخ او» که در عالم خیال, در وسط «جام» می افتاد, دلخوش بوده اند! 🔶 عده ای هم «بازگشت به زندگی جدید در این جهان» را وسیله ای برای تسکین افکار پریشان خود قرار می دادند. 🔷 این افراد «شکست خورده», برای جبران شکستها و ناکامیهای خود چنین می پنداشتند که بار دیگر روح آنان در کالبد دیگری در این جهان قدم می گذارد , و به آرزوی دل در آن زندگی جدید خواهند رسید . ♦️ مثلا اگر در عشق به دختری شکست خورده اند , چنین تصور می کردند که آنها در زندگی جدید در کنار او به سر خواهند برد- سهل است – ممکن است به صورت خواهر و برادر! به زندگی جدید قدم بگذارند و در یک خانواده , متولد شوند و همیشه با هم باشند! به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
عقیده به تناسخ یا عود ارواح قدیمی ترین مسئله درمیان بشر ☯️🔻 قسمت (چهارم) 4️⃣ ♦️ یکی دیگر از عوامل روانی این عقیده این بوده است که اعمال خشونت آمیز خودرا در انتقامجوئیها توجیه کنند . 🔷 مثلا اعراب زمان جاهلیت که در موضوع ارضای حس انتقامجوئی پافشاری و سر سختی عجیبی داشتند ممکن بود کینه توزی را نسبت به شخص یا قبیله ای از پدران و نیاکان خود به ارث ببرند. گاهی برای توجیه انتقامجویی وحشیانه خود دست به دامان این عقیده می زدند. 🔶 آنها عقیده داشتند هنگامی که یکی از افراد قبیله آنها به قتل برسد روح او در قالب پرنده ای شبیه به «بوم» که آن را هامه می نامیدند قرار می گیرد و پیوسته در اطراف جسد مقتول دور می زدند وناله وحشت زایی سر می دهد و هنگامی که او را در قبر می گذارند در اطراف قبر او گردش می کند و مرتبا فریاد می زند: اسقونی ! اسقونی! یعنی سیرابم کنید… سیرابم کنید! و تا خون قاتل ریخته نشود ناله غم انگیز او خاموش نخواهد شد! 🔷 تأثیر چنین عقیده ای در شعله ور ساختن حس انتقامجوئی , قابل انکار نیست. 🔶 اکنون باید دید چرا و به چه دلیل فلاسفه و دانشمندان بزرگ عقیده به تناسخ را به عنوان یک عقیده خرافی مردود شناخته اند❓ 🔻 دلیل ابطال عقیده تناسخ 🔷 درست توجه کنید! همه می دانیم که موجودات زنده در این جهان یک لحظه آرام نیستند و دائما از حالی به حال دیگر و از مرحله ای به مرحله کاملتر قدم می گذارند. 🔶 درحقیقت عقربه همه دگرگونیها و تحولات حیاتی در موجودات زنده جهان متوجه به سمت تکامل و مراحل عالیتر حیات است. 🔷 نطفه ای که از ترکیب یک «اسپرم» و یک « اوول» به وجود می آید شب و روز در حرکت است ؛ درآغاز به زحمت با چشم دیده می شود و کمترین شباهتی به انسان ندارد ولی به زودی دورانهای تکاملی خود را یکی پس از دیگری پشت سر می گذارد و در پایان صورت انسان کاملی به خود می گیرد. 🔶 چیزی که هرگز در این قانون امکان پذیر نیست بازگشت به عقب و ارتجاع است. هرگز طفل یک ماهه به حال نطفه یک روزه برنمی گردد و طفل تکامل یافته به صورت علقه سابق درنمی آید. 🔷 سپس هنگامی که دوران تکامل جنینی به نهایت خود رسید و دیگر جنین نتوانست استفاده ای از رحم کند با یک فرمان طبیعی که از مبدأ آفرینش صادر می شود اخراج می گردد و همانند میوه رسیده ای که از درخت می افتد از رحم جدا می گردد. 🔶 همانطور که آن سیب هرگز به درخت باز نمی گردد این جنین نیز دوباره به رحم باز نخواهد گشت! 🔷 حتی اگر جنین بر اثر برخورد به موانع و عللی نتواند دوران تکامل خودرا طی کند و ماندن در رحم اثری برای او نداشته باشد و بالاخره بطور ناقص سقوط کند باز برگشتن او به رحم – همانند بازگشت میوه کالی که از درخت افتاده – دیگر ممکن نیست. 🔶 این قانون در گیاه حیوان انسان و بطور کلی در سراسر جهان حیات و زندگی عمومیت دارد و هرگز موجود زنده ای پس از طی یک دوران تکاملی – اگر چه این دوران به صورت ناقص انجام پذیرد – به عقب باز نمی گردد و دورانی که پشت سر گذاشته شد برای همیشه پشت سر گذاشته شده است . ♦️ فلاسفه پیشین گاهی همین حقیقت رادر لباس دیگر بیان می کردند و می گفتند : هر موجودی که از«قوه» به «فعلیت » برسد دیگر به حال اول (قوه) باز نخواهد گشت . به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
غول های باستانی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
حقایقی عجیب در مورد هیولاهای قرن بیستم 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
عقیده به تناسخ یا عود ارواح قدیمی ترین مسئله درمیان بشر ☯️🔻 قسمت (پنجم) 5️⃣ 🔻 نظریه یک فیلسوف مشهور 🔷 ملاصدرای شیرازی در کتاب مشهور خود «اسفار» ضمن دلائل فراوان بر محال بودن نظریه تناسخ چنین می گوید : 🔶 روح در آغاز پیدایش خود استعداد و قوه محض و در هیچ قسمت به مرحله فعلیت نرسیده است ؛ همانطور که بدن نیز در آغاز چینن می باشد یعنی همه چیز او در مرحله استعداد نهفته است . 🔷 این دو (روح و بدن) دوش به دوش یکدیگر پیش می روند و آنچه در آنها به صورت «قوه و استعداد » نهفته است تدریجا به مرحله «فعلیت و ظهور » می رسد. 🔶 همانطور که جسم پس ازرسیدن به یک مرحله از«فعلیت» محال است دوباره به حال «استعداد و قوه» بازگردد و مثلا هرگز یک جینن کامل به مرحله «نطفه» یا «علقه» تنزل نمی کند ویا پس از تولد به رحم باز نمی گردد . 🔷 همچنین روح پس از رسیدن به یک مرحله از فعلیت محال است دو مرتبه بازگشت به «قوه» نماید؛ زیرا حرکت این دو (روح و جسم) از «قوه» به «فعل» از نوع «حرکت جوهری » است که در ذات اشیاء صورت می گیرد و بازگشت در حرکت جوهری امکان پذیر نیست . 🔶 حال اگر فرض کنید روح پس از رسیدن به مرحله «فعلیت » بازگشت بدنی که در حال جنینی یعنی استعدادو قوه محض است بنماید لازمه آن این می شود که دو چیز متضاد با هم متحد گردند یعنی بدنی که در حال استعداد و قوه است با روحی که به مرحله فعلیت و ظهور رسیده متحد شود . تردیدی نیست که چنین اتحادی محال می باشد. ♦️ ولی عقیده به تناسخ درست برخلاف این قانون مسلم است. 🔷 این عقیده می گوید:انسان می میرد و روح او بسان میوه رسیده یا کالی (به اختلاف پرورش تکاملی ) از بدن جدا می گردد, ولی بزودی به بدن دیگری بازگشته همان مراحل را از نو شروع می کند . 🔶 نخست در درون یک نطفه و سپس به صورت جنین کاملی در می آید. 🔷 مجددا متولد می شود. 🔶 مجددا دوران طفولیت را با همه مشکلات و تلخیها و شیرینیهایش پشت سر می گذارد. 🔷 روحی که سابقا بلد بود حرف بزند راه برود غذا بخورد فکر کند و احتمالا بخواند و بنویسد همه چیز را فراموش کرده و دوباره باید مادر او را پا به پا ببرد تا «شیوه راه رفتن» را بیاموزد کم کم یک حرف و دو حرف بر زبانش بگذارد تا غنچه لب شگفتن گیرد و به سخن گفتن آشنا شود. 🔶 دوباره طرز لباس پوشیدن را فرا گیرد کم کم به مدرسه برود از نو الفبا از نو «بابا نان داد و مامان آب داد» و از نو همه چیز به او یاد بدهند. 🔷 این یک ارتجاع روشن یک عقب گرد به تمام معنی و یک گام بزرگ به سوی مراحل گذشته خواهد بود. ♦️ این سخنی است که هیچ فیلسوف هیچ دانشمند و عالم طبیعی هیچ محققی نمی تواند آن را بپذیرد…. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
عقیده به تناسخ یا عود ارواح قدیمی ترین مسئله درمیان بشر ☯️🔻 قسمت (ششم) 6️⃣ ♦️ یک نفر خداپرست که معتقد است نظام کائنات جهان هستی مطابق یک اراده ازلی و بر طبق یک سلسله قوانین صحیح اداره می شود چگونه ممکن است این عمل احمقانه را به مبدأ بزرگ جهان آفرینش نسبت دهد و بگوید : 🔷 او پس از آن که موجودی همه مراحل تکاملی خود را – بطور کامل یا ناقص – طی کرد دو مرتبه او را به حال نخست برمی گرداند و از« صفر» شروع می کند ⁉️ 🔶 آیا اگر کسی دانشجوئی رااز دانشگاه – هر قدر دانشجو ضعیف باشد – به کلاس اول دبستان برگرداند و او را وادار به خواندن الفبا و «بابا نان داد و مامان آب داد » بکند بر او نمی خندند⁉️ ♦️ چطور می توان این عمل مضحک را به خدا نسبت داد❓ 🔷 حق این است که روح پس از جدائی از بدن دیگر به این جهان و به درون رحم باز نخواهد گشت وباز گشت به زندگی رستاخیز نیز در یک مرحله عالیتر و در یک جهان دیگرو برتر صورت می گیرد . 🔶 و در حقیقت همانطور که « این جهان » نسبت به « جهان کوچک رحم» یک مرحله عالی تکاملی محسوب می شود « جهان دیگر » نیز به همین نسبت مرحله تکاملی این جهان خواهد بود و این جهان دربرابر آن در حکم فضای کوچک رحم می باشد . 🔷 به هر حال اعتقاد بازگشت روح به زندگی جدید دراین جهان یک عقیده بتمام معنی ارتجاعی است. هر روح تنها با بدن خود می تواند زندگی کند. 🔶 اگر می بینیم فلاسفه بزرگ ما عموما عقیده «تناسخ » و بازگشت ارواح به بدن حیوان یا انسان دیگری را در این جهان به کلی مردود شناخته اند تنها از این نظر نیست که آیات قرآن مجید و منابع حدیث اسلامی این عقیده را طرد می کنند بلکه علاوه بر این از نظر دلائل عقلی نیز این موضوع بروشنی ابطال شده است. 🔷 از نظر نتیجه عملی نیز این عقیده آثار نامطلوبی دارد که در پایان این سلسله بحثها از نظر خوانندگان محترم خواهد گذشت. 🔶 در بحث پیش این مطلب را اثبات کردیم که : نخستین عیب بزرگ این عقیده, مخالفت صریح آن« با قانون تکامل در جهان زندگی و حیات» و « ارتجاعی بودن» آن است . 🔷 چگونه ما میتوانیم معتقد باشیم که خداوند ارواح را پس از یک سیر تکاملی – ولو نسبی – به حال اول باز می گرداند و مجددا روح یک انسان چهل ساله را (مثلا) در درون جنینی قرار داده و باز او را در همان مراحل کودکی سیر می دهد یک سیر کاملا تکراری و بی حاصل تا این که پس از مدتها دوباره به جای اول برسد. 🔶 هرکس می فهمد که این برنامه یک برنامه عاقلانه نیست بلکه برنامه های تکاملی جدید همواره باید از نقطه ختم برنامه های قبلی شروع گردد نه از نقطه شروع آن! 🔻 اکنون به سراغ دلائل عقلی دیگر برویم: 🔷 هیچ روحی به درد بدن دیگری نمی خورد بر خلاف آنچه بعضی خیال می کنند روح آدمی درآغاز یک موجود کامل است و ساخته و پرداخته نیست. اما روح مراحل تکامل خود را در این جهان تدریجا می پیماید. 🔶 کیست که نداند روح کودک همانند جسم او کودک است و روح یک جوان مانند جسم او پر شور و با نشاط و با حرارت است.اصولا روان و تن آدمی ارتباط بسیار نزدیکی با هم دارند و هر کدام در دیگری مستقیما اثر می گذارد. 🔷 آخرین تحقیقات فلاسفه ما که بر اساس نظریه « حرکت جوهری » بنا شده نشان می دهد که هرگز نباید روح را یک موجود کاملا مستقل از جسم و جدا از آن بدانیم و در حقیقت یک نوع « دو گانگی و ثنویت» قائل شویم؛ بلکه این دوبیش از آنچه ما تصور کنیم به هم مربوط و از یکدیگر اثر پذیرند. 🔶 به تعبیر بعضی نسبت روح با جسم از جهتی شبیه نسبت «گلاب» و «گل» است؛ روانشناسی امروز نیز قدم فراتر نهاده و این رابطه را نزدیکتر ساخته است. ♦️ اشتباه نشود نمی خواهیم مانند « ماتریالیستها» بگوئیم : روح چیزی جز خواص ماده نیست , بلکه می خواهیم بگوئیم روح در عین این که موجودی مافوق ماده است , پیوند ارتباط و اتصال فوق العاده با جسم و ماده دارد.این , ادعا نیست؛ حقیقی است که هم « فلسفه» و هم«روانشناسی» آن را اثبات می کند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
قدیمی‌ترین دستورهای آشپزی شناخته شده جهان 🍜🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2