eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
نیم نگاهی به جایگاه سحر و جادو در اسلام و ارتباط آن با کرامت های ساختگی 🔮🔻 قسمت (چهارم) 4️⃣ 🔻 بررسی سحر در قرآن سحر از دیدگاه قرآن کریم، واقعیتى مذمت شده است. این واژه و مشتقات آن بیش از پنجاه بار در قرآن به کار رفته است که با عنایت به مجموع آیات قرآن، اکثر مفسران این پدیده را به دو نوع، تقسیم مىکنند. 1️⃣ سحر با اثر غیر واقعی (تخیلی) 🔻 🔶 منظور از سحر با اثر غیرواقعی این است که ساحر، پدیده ای را در نگاه و خیال مسحور، متفاوت با واقعیتش جلوه مىدهد. این نوع سحر، همان تردستى و چشم بندی است که در حین انجامش، آنچه به نظر بیننده می آید خلاف واقعیت است، در حالی که وی آن را واقعی میپندارد. برای این مورد میتوان به آیات زیر اشاره کرد: 🔷 « فَإِذا حِبالُهُمْ وَ عِصِیُّهُمْ یُخَیَّلُ إِلَیْهِ مِنْ سِحْرِهِمْ اَنَّها تَسْعى» (طه: 66) « قَالَ أَلْقُوْاْ فَلَمَّا أَلْقَوْاْ سَحَرُواْ أَعْیُنَ النَّاسِ وَاسْتَرْهَبُوهُمْ وَجَاءوا بِسِحْرٍ عَظِیمٍ »( اعراف: 116) 🔶 این آیات، داستان ساحران فرعون و معجزه حضرت موسی را بیان میکند. همانطور که از متن آیات مشخص است ساحران توانستند چشم مردم را سحر کنند به نحوی که آنها خیال کردند طناب ها تبدیل به مار شدند. 🔷 بنابراین با توجه به اینکه طناب ها همان ماهیت طناب را داشتند و فقط به ظاهر اینگونه القا میشده که زنده شدهاند، این سحر را تخیلی مینامیم. 2️⃣ سحر با اثر واقعی (موثر) 🔻 🔶 نوع دوم، سحر موثر است که در واقعیت روی مسائلی تأثیر مىگذارد؛ درباره آن میتوان به آیات زیر اشاره کرد: 🔷 آیه 102 سوره بقره :«وَاتَّبَعُواْ مَا تَتْلُواْ الشَّیَاطِینُ عَلَى مُلْکِ سُلَیْمَانَ وَ مَا کَفَرَ سُلَیْمَانُ وَلَکِنَّ الشَّیْاطِینَ کَفَرُواْ یُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحْرَ وَ مَا أُنزِلَ عَلَى الْمَلَکَیْنِ بِبَابِلَ هَارُوتَ وَ مَارُوتَ وَ مَا یُعَلِّمَانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّى یَقُولاَ إِنَّمَا نَحْنُ فِتْنَۀٌ فَلاَ تَکْفُرْفَیَتَعَلَّمُونَ مِنْهُمَا مَا یُفَرِّقُونَ بِهِ بَیْنَ الْمَرْءِ وَ زَوْجِهِ وَ مَا هُم بِضَآرِّینَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلاَّ بِإِذْنِ اللّهِ وَ یَتَعَلَّمُونَ مَا یَضُرُّهُمْ وَ لاَ یَنفَعُهُمْ وَ لَقَدْ عَلِمُواْ لَمَنِ اشْتَرَاهُ مَا لَهُ فِی الآخِرَۀِ مِنْ خَلاَقٍ وَ لَبِئْسَ مَا شَرَوْاْ بِهِ أَنفُسَهُمْ لَوْ کَانُواْ یَعْلَمُونَ» 🔶 در این آیه، ماجرای هاروت و ماروت ذکر شده که خلاصۀ آن طبق ظاهر آیه و روایات بدین قرار است: 🔷 در سرزمین بابل، سحر و جادوگری به اوج خود رسیده بود. خداوند دو فرشته را به صورت انسان مأمور ساخت که عوامل سحر و طریق ابطال آن را به مردم بیاموزند، تا بتوانند خود را از شرّ ساحران برکنار دارند. ولی این تعلیمات قابل سوءاستفاده بود؛ چراکه فرشتگان ناچار بودند برای ابطال سحر ساحران، طرز انجام آن را نیز تشریح کنند تا مردم بتوانند از این راه به پیشگیری بپردازند. 🔶 این موضوع سبب شد که گروهی از مردم پس از آگاهی از طرز سحر؛ خود، در ردیف ساحران قرار گرفتند. هرچند هاروت و ماروت دائما به آنها تذکرمیدادند که از تعلیماتشان سوءاستفاده نکنند و کافر نشوند (مجلسی، محمد باقر) 🔻 نکاتی که میتوان به استناد این آیه به آن رسید عبارتند از: 1️⃣ امکان موثر و واقعی بودن سحر؛ زیرا همانطور که در آیه آمده است با آن بین زن و شوهر اختلاف میانداختند. 2️⃣ تبرئه حضرت سلیمان از این که یهود ایشان را ساحر میدانست. 3️⃣ کافر بودن شیاطین و کسانی که از سحر استفاده میکردند. 4️⃣ جواز استفاده از سحر برای مقابله با آن و باطل کردن آن بر اساس آموزش هاروت و ماروت. 🔶 دقت شود که نمیتوان به تنهایی به این آیه استناد کرد و این جواز را به شریعت اسلام تعمیم داد. آیه اشاره به زمان قبل از اسلام دارد، در ادامه اشاره خواهیم کرد که پس از ظهور اسلام راهکارهایی که توسط پیامبر اکرم واهل بیت مطهرشان (علیهم السلام) برای مقابله با سحر به مسلمانان آموزش دادند منحصر در خواندن برخی آیات، ادعیه، اذکار و یا استفاده از تعویذات و... است و در جایی استفاده از سحر توصیه نشده بلکه از آن نهی شده است. 5️⃣ تاکید بر این موضوع که هاروت و ماروت یک امتحان(فتنه) و آزمایش الهی بودند. 6️⃣ لزوم اذن عام خداوند برای اثرگذاری سحر و عدم استقلال ذاتی آن؛ بنابراین ساحران نمیتوانند با سحرخود صنع الهی را بر هم زده و از تقدیر الهی پیشی بگیرند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
مرد یخی3300 ساله 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
کشف یک سیاره به اندازه زمین که ممکن است قابل سکونت باشد ✨🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
معنویت های کاذب حربه ای فرهنگی در دست استعمار جهانی 🕉☯️☸️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نیم نگاهی به جایگاه سحر و جادو در اسلام و ارتباط آن با کرامت های ساختگی 🔮🔻 قسمت (پنجم) 5️⃣ ♦️ چشم زخم را میتوان از شاخه سحر در نظر گرفت، آیه ای که به آن میپردازد عبارت است از:« وَ إِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَ یَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ »(آیه 51 سوره قلم) 🔷 از آنجایی که این آیه، تأثیر چشمزخم را بیان میکند و از جانب قرآن، این تأثیر رد نشده است پس می فهمیم که چشم زخم واقعاً وجود دارد و میتواند روی افراد اثر واقعی بگذارد. 🔶 (آیه 4 سوره فلق (« وَ مِن شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِی الْعُقَدِ »و از شرّ آنها که (با افسون و سحر) در گره ها می دمند. 🔷 در اینجا نوعی از سحر و جادو مطرح است که با دمیدن و خواندن اورادی مخصوص، تصمیمی را سست میکردند و عقدی را خراب و بیاثر مینمودند. اینگونه کارها در واقعیت اثراتی مخرب میگذاشت و گاه بر اثرحسادت بود. 🔶 از مفضل بن عمر روایت شده که حضرت صادق (علیه السلام) فرمودند: امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) فرمودند: 🔷 جبرئیل بر پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نازل شد. گفت: ای رسول خدا! دختران لبید بن اعصم یهودی برای وجود مقدست سحر و جادو کردند و رشته ای گرفتند و یازده گره بر آن زدند و در چاه بنى زریق افکندند. کسى را بفرست آن را بیرون آورد. 🔶 پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) امیرالمؤمنین (علیه السلام) وزبیر بن عوام را فرستاد آن را بیرون آورده حضورش تقدیم داشتند. پیغمبر امر فرمود آن حضرت معوذتین(سوره ناس و فلق) را بر آن رشته خواندند. هر آیه ای که قرائت مینمودند یک گره از آن رشته باز میشد وچون از قرائت معوذتین فارغ شدند تمام گرهها باز شد و سحر باطل شد. (مجلسی، محمد باقر) 🔷 مشابه این روایت با تفاوت در جزییات از عایشه و ابن عباس هم نقل شده است و در بسیاری از منابع آمده است که پیامبر بیمار شده بودند و بعد از باطل کردن طلسم با معوذتین سلامتشان را بازیافتند. 🔶 به این دسته روایات بعضی از علما از جمله مرحوم طبرسی اشکالى کرده اند، و آن این است که این روایات با مصونیت رسول خدا از تاثیر سحر نمىسازد، و چگونه سحر ساحران در آن جناب مؤثر مىشده با اینکه قرآن کریم مسحور شدن آن جناب را انکار نموده (فرقان: 8) 🔷 مرحوم طبرسی در ادامه میفرماید: ولی ممکن است که آن یهودی یا دخترانش بر اساس آنچه روایت شده در این کار کوشیده باشند و توفیقی حاصل نکرده باشند. به این ترتیب که خداوند پیامبرش را از آنچه آنان در آب ریختند آگاه ساخته و اینگونه آن را آورده اند و این خود دلیلی شده بر راستی گفتار پیامبر. 🔶 چگونه ممکن است ایشان از کرده آنان بیمار شده باشد! اگر آنان توان و قدرت انجام چنین کاری را داشتند پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و بسیاری از مومنان را در پی دشمنی شدید با ایشان به قتل میرساندند.( طبرسی، فضل بن حسن) 🔷 علامه طباطبایی در تفسیر المیزان فرمودند: این اشکال وارد نیست، برای اینکه منظور مشرکین در آیه (فرقان: 8)از این که آن جناب را مسحور بخوانند، این بوده که آن جناب بى عقل و دیوانه است، آیه شریفه هم این معنا را رد مىکند، و اما تاثیر سحر میتواند این باشد که در اثر آن مرضى در بدن آن جناب پدید آید، و یا اثر دیگری نظیر آن را داشته باشد و هیچ دلیلى بر مصونیت آن جناب از چنین تاثیر بر اساس آیات و روایات( در دست نیست )«طباطبایی، محمد حسین» ♦️ ظاهراً نظر علامه طباطبایی به حق نزدیکتر است و تاثیر سحر به اندازه مریضی جسمانی منافاتی با عصمت ندارد، چه اینکه بیشتر اهل بیت علیهم السلام با سم از دنیا رفتند و از آفات جسمانی و امراض بدنی مصون نبودند.عصمت تنها میتواند تاثیر سحر بر ذهن و کلام و قول حضرات را نفی کند (نه بر امراض جسمانی) به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نیم نگاهی به جایگاه سحر و جادو در اسلام و ارتباط آن با کرامت های ساختگی 🔮🔻 قسمت (ششم) 6️⃣ 🔻 تهمت سحر به انبیا در آیات قرآن 🔷 در طول تاریخ همواره گروهی از دشمنان و مخالفین راه حق برای مقابله با انبیاء آنها را ساحر میخواندند و ازاین طریق سعی در تخریب و زیر سوال بردن معجزات ایشان داشتند تا به این بهانه مردم را از پذیرفتن پیغام انبیا منصرف کنند. 🔶 اعراب جاهلی نیز معتقد بودند که سحر و جنون و شعر، همگی توسط ارتباط با جنیان حاصل میشود و از نسبت دادن هیچ کدام ازین امور به پیامبر اکرم چشم پوشی نکردند.« وَ قالَ الظَّالِمُونَ إِنْ تَتَّبِعُونَ إِلَّا رَجُلاً مَسْحُوراً انْظُرْ کَیْفَ ضَرَبُوا لَکَ الْأَمْثالَ فَضَلُّوا فَلا یَسْتَطِیعُونَ سَبِیلاً »1 🔷 سحر خواندن معجزات انبیاء نشان میدهد ساحران هیچ گاه بین مردم وجهه الهی و مثبتی نداشتند. قرآن کریم در آیات زیادی به این مسئله اشاره کرده است از جمله: 🔶 « کَذلِکَ ما أَتَى الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ مِنْ رَسُولٍ إِلَّا قالُوا ساحِرٌ أَوْ مَجْنُونٌ »( الذاریات: 52 ) 🔷 «فَلَمَّا جَاءَهُمُ الْحَقُّ مِنْ عِندِنَا قَالُوا إِنَّ هذَا لَسِحْرٌ مُبِینٌ، قَالَ مُوسَی أَتَقُولُونَ لِلْحَقِّ لَمَّا جَاءَکُمْ أَسِحْرٌ هذَا وَلایُفْلِحُ السَّاحِرُونَ »( یونس: 77 و 76) 🔶 فرعون و طرفدارانش، معجزات حضرت موسی را به عنوان سحر و جادو قلمداد کردند. در حالی که این آیه میفرماید: هنگامی که حق (معجزات حضرت موسی) از جانب ما بر ایشان آمد و آشکار شد... 🔷 پس معجزات از حقیقتی بهرمند است که جنبه الهی دارد و این نکته مهم از تفاوتهای اساسی میان معجزه و سایر امور خارقالعاده است. 🔶 « فَلَمَّا جاءَهُمْ مُوسى بِآیاتِنا بَیِّناتٍ قالُوا ما هذا إِلَّا سِحْرٌ مُفْتَرپً وَ ما سَمِعْنا بِهذا فِی آبائِنَا الْأَوَّلِینَ »(قصص:36) 🔷 «وَ إِذا تُتْلى عَلَیْهِمْ آیاتُنا بَیِّناتٍ قالُوا ما هذا إِلَّا رَجُلٌ یُرِیدُ أَنْ یَصُدَّ کُمْ عَمَّا کانَ یَعْبُدُ آباؤُکُم وَ قالُوا ما هذا إِلَّا إِفْکٌ مُفْتَرپ وَ قالَ الَّذِینَ کَفَرُوا لِلْحَقِ لما جاءهم إِنْ هذا إِلَّا سِحْرٌ مُبِینٌ(صبا:34) 🔶 در آیات بسیار دیگری به این نکته اشاره شده که کافران به پیامبر تهمت ساحر و به معجزاتشان سحر رانسبت میدادند. (احقاف: 7؛ انعام: 7؛ مدثر: 24 و...) 🔻 تفاوت معجزه با سحر و سایر امور خارقالعاده 🔷 در ادامه لازم است به تبیین تفاوت سحر با معجزه پرداخته شود تا بطلان اتهام ساحر بودن انبیاء آشکارگردد: 🔻 هدف از معجزه: 🔷 اعطای این قدرت از جانب خداوند به انبیاء و حجج الهی، به سبب اثبات راستگویی آنان در ادعای خویش است و به نوعی باعث اتمام حجت برهمگان میشود. 🔶 ابابصیر از امام صادق علیه السلام پرسید: به چه علتی خداوند به انبیا و فرستادگانش و شما معجزه داده است❓ 🔷 حضرت فرمودند: برای اینکه دلیل بر راستگویی کسی باشد که معجزه آورده است و معجزه نشانه ای است ازآنِ خداوند که به جز به پیامبران و فرستادگان و حجت هایش به کسی نمیدهد تا اینکه راستی راستگو ودروغ دروغگو شناخته شود. (مجلسی، محمدباقر) 🔶 بنابراین آن سفیران الهی، برای مقابله با منکران و همچنین جلب اعتماد گمراهان از معجزه استفاده میکردند. ♦️ البته گاهی که برخی از ایشان تقاضای نابجایی داشته و یا در پی آزار و تمسخر انبیاء بودند، درخواست آنها به اجابت نمی رسید زیرا پیامبران عظیم الشان به علم الهی میدانستند که آن منکران درصورت مشاهده معجزه نیز ایمان نخواهند آورد. (اسراء: 93-91) به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
دندان‌های حکاکی‌شده وایکینگ ها 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
کمک غول ها به مرلین در ساخت استون هنج از نسخ خطی رومی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نیم نگاهی به جایگاه سحر و جادو در اسلام و ارتباط آن با کرامت های ساختگی 🔮🔻 قسمت (هفتم) 7️⃣ ♦️ روشن است که اگر کسی احتمال حق بودن پیامبران را ندهد، به حرفهای آنان التفات نخواهد کرد؛ تا چه رسد به اینکه در مفهوم پیامشان بی اندیشد. 🔷 اما اگر معجزهای آشکار شد؛ چه آن معجزه به درخواست فرد باشد و چه نباشد وی متوجه میشود که این قدرت از یک بشر معمولی برنمی آید، در نتیجه عقل حکم میکند که به سخنان او گوش فرا دهد و به اندیشه نشیند. 🔶 به محض اینکه پای تفکر و تعقل به میان آید با توجه به برهان های متقن انبیاء و بیدار کردن فطرت مردم؛ نوبت به پذیرش ایمان و اطاعت از اوامر و نواهی خداوند میرسد. 🔷 امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: ...و به همین دلیل خلق ناچارند امامی داشته باشند که از جانب خداوند عزّوجلّ به صراحت تعیین گردد، معجزات آورد (تا مردم حقانیت او را بشناسند و ایمان آورند و سپس) مردم را به کارهای خوب فرمان دهد و از بدیها بازدارد. را به کارهای خوب فرمان دهد و از بدیها بازدارد. (مجلسی، محمدباقر) 🔶 بنابراین آن گوهرهای آسمانی اینگونه برای هدایت مردم و به کمال رساندن ایشان تلاش میکردند و در پی مریدپروری نبودند، اما ساحرین از اعمالشان انگیزه های دنیوی داشته و با جلب نظر دیگران و سوءاستفاده ازآنان در پی رسیدن به مال زیاد، شهرت، محبوبیت و منافع شخصی میباشند. 🔻 اکتسابی نبودن معجزه: 🔷 خداوند متعال در نفس انسان قدرتهایی را نهاده است. هر انسانی میتواند با پرورش، تمرین و با ریاضت هایی اعم از شرعی یا غیرشرعی آنها را فعال سازد و در نتیجه با استفاده از این قدرتها چشمه هایی نشان دهد که افراد عادی از آن عاجزند. 🔶 اجرای این اعمال حتی اگر همراه با ادعا باشد دلیل بر حقانیت آنها نیست چرا که اکتسابی است و هر کس با انجام آن مقدمات میتواند به آن قدرتها دست یابد. 🔷 برخلاف این اعمال معجزه موهبت الهی است؛ یعنی انبیاء و اوصیای ایشان از راه ریاضت، تمرین،آموزش و تلاش واجد معجزات نشدند، بلکه توانی است که خداوندگار به ایشان عطا میکند و تقلیدپذیرنمی باشد. 🔻 گستره معجزات: 🔷 تنوع معجزات انبیاء بسیار زیاد است. اگر به قالب آنها نگاهی بیافکنیم شاهد انواع مختلفی از معجزات به حسب دورانهای مختلف خواهیم بود. 🔶 به عنوان مثال معجزات حضرت موسی بیشتردر مقابل سحر ساحرین و معجزات حضرت عیسی مقابل شگفتیهای پزشکی آن زمان بوده است. 🔷 در واقع با مطالعه تاریخ و گوناگونی معجزات میتوان به این نتیجه رسید که در بین امور خارقالعاده همواره معجزه درهر دوره و عصری حرف نخست را میزده و متناسب با شرایط زمانه کاملا متفاوت با معجزات ادوار دیگر بوده است. ♦️ برخلاف معجزات انبیاء قدرت ساحرین بسیار محدود میباشد و وابسته به ابزار و مقدمات و آموزش خاصی است. از این جهت است که انبیاء می توانند در معجزات تحدی کنند اما ساحر عاجز از این قدرت نمایی شگرف میباشد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نیم نگاهی به جایگاه سحر و جادو در اسلام و ارتباط آن با کرامت های ساختگی 🔮🔻 قسمت (هشتم) 8️⃣ 🔻 بررسی سحر در روایات: 🔷 در این بخش به بررسی انواع سحر، حرمت سحر، مذمت ساحر و بعضی از راه های ابطال آن در روایات ماثوره می پردازیم. 🔻 تعریف و دسته بندی سحر: 🔷 در توضیح دسته بندی سحر روایت معتبری از امام صادق علیه السلام وارد شده است که حاکی از آن است که: 🔶 زندیقی مصری در بحثی طولانی که با امام صادق علیه السلام داشت، از ایشان پرسید: اصل سحر چیست و چگونه ساحر میتواند کارهای عجیب و غریب انجام دهد❓ 🔻 امام علیه السلام فرمودند: سحر بر چند وجه است: 1️⃣ یک نوع آن به منزله پزشکی است؛ یعنی همان گونه که پزشکان برای هر مریضی راه علاجی مییابند ساحران نیز برای هر صحت و سلامتی، راهی برای از بین بردن آن و به وجود آوردن بیماری و گرفتاری مییابند. 2️⃣ نوع دوم شعبده و سرعت دست و اعمال فوق عادت است. 3️⃣ نوع سوم آن است که شیاطین را به خدمت میگیرند. 🔶 زندیق گفت: شیاطین سحر را از کجا آموخته اند❓ 🔷 حضرت فرمودند: از همان جا که پزشکان پزشکی را میآموزند؛ بعضی را به تجربه و بعضی را به علاج. 🔶 زندیق گفت: درباره آن دو ملک به نام هاروت و ماروت که مردم میگویند آن دو به اشخاص سحر می آموختند چه میفرمایید❓ 🔷 حضرت فرمودند: آنها برای امتحان انسانها آمده بودند و تسبیحشان اینگونه بود که اگر بنی آدم فلان کار را بکند یا فلان ورد را بخواند فلان اتفاق روی میدهد؛ اگر به وسیله فلان چیز معالجه کند چنان خواهد شد. به این طریق، مردم انواع سحر را از آنها فرا گرفتند.پس آنها به مردم میگفتند: که ما برای امتحان شما آمدهایم؛ چیزی (سحر) را که ضرر میرساند و فایدهای برای شما ندارد از ما فرا نگیرید. 🔶 زندیق پرسید: آیا ساحر میتواند با سحر خود، انسان را به صورت سگی یا الاغی یا مثل اینها درآورد❓ 🔷 امام علیه السلام فرمودند: ساحر عاجزتر از آن است که بتواند خلق خدا را تغییر دهد، هرکس ترکیب صورتی که خدا آفریده است تغییر دهد شریک اوست. خداوند منزه است از اینکه شریکی داشته باشد. اگر ساحرچنین قدرتی داشته باشد باید بتواند امراض و ناراحتی ها و سفیدی مو و فقر و تنگدستی را از خود برطرف کند. 🔶 بزرگترین عمل سحر سخن چینی است که موجب جدایی دو دوست و علاقمند به یکدیگر میشود وسبب خونریزی و خانه خرابی و رسوائی میگردد. سخن چین بدترین فرد روی زمین است. 🔷 پس بهترین سخن ها درباره سحر آن است که بگوییم: سحر به منزله پزشکی است، ساحر کاری میکند که مرد نتواند با زن خود هم بستر شود. او نیز نزد پزشک میرود و خود را معالجه میکند و خوب میشود.( مجلسی، محمدباقر) 🔻 با توجه به روایت میتوان سحر را به چهار دسته تقسیم کرد: 1️⃣ مشابه علم پزشکی اما به هدف خلاف آن یعنی با نیت به خطر انداختن سلامتی و ایجاد مشکلات درزندگی 2️⃣ انجام شعبده و یا حرکات سریع که چشم و ذهن را به خطا می اندازد 3️⃣ به کارگیری اجنه و شیاطین 4️⃣ سخن چینی 🔶 با وجود تمام این اعمالی که ساحر قادر است انجام دهد به این معنا نیست که قدرت انجام هر کاری را دارد و همانگونه که امام صادق علیه السلام فرمودند او نمیتواند آفرینش خدا را تغییر دهد و یا حتی پیری و فقر و بیماری را از خود دور کند؛ بلکه گرایش به سحر حتما مشکلاتی را برای ساحر به دنبال خواهد داشت ازجمله فقر که امام به آن اشاره کرده اند. ♦️ این نشان میدهد خداوند متعال به نوعی حجت را بر همگان تمام کرده است و نشان داده است که اگر این شخص در ادعای خود صادق بود؛ میتوانست این فقر که امری پیش پا افتاده است را از خود دور کند. خدا ساحر را به فقر مبتلا کرد تا بطلان او همراهش باشد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
کشف فسیل اژدها در چین 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
رویت بشقاب پرنده نقره ای در واشنگتن 👽🛸🔺 قسمت ( یازدهم ) 1️⃣1️⃣ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نیم نگاهی به جایگاه سحر و جادو در اسلام و ارتباط آن با کرامت های ساختگی 🔮🔻 قسمت (نهم) 9️⃣ 🔻 حرمت سحر 🔷 در این قسمت به چند مورد از روایاتی که حرمت سحر را بیان کرده است اشاره میشود. امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: 🔶 کسی که سحر بیاموزد کم یا زیاد؛ کافر شده است و رابطه او به کلی با خدا قطع میگردد.( حر عاملی، محمد بن حسن) 🔷 هیثم بن واقد از امام صادق علیه السلام پرسید: در نزدیکی ما مردی در جزیره ای زندگی میکند که هرکس نزدش میرود و از چیزی که از او دزدیده شده است یا سوالاتی شبیه به این می پرسد به آنها خبر میدهد. میتوانیم به او مراجعه کنیم❓ 🔶 حضرت فرمودند: رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: کسی که نزد ساحر یا کاهن یا دروغگویی برود در حالی که آنچه را که میگویند، تصدیق کننده باشد به تمام کتابهای آسمانی که خدا فرستاده کافر شده است.( مجلسی، محمدباقر) 🔷 امام صادق علیه السلام فرمودند: زنی خدمت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم رفت و عرض کرد: ای رسول خدا! شوهری دارم که با من تند و خشن است و من کاری کرده ام (با جادو و جمبل) که با من مهربان شود. 🔶 رسول صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: وای بر تو! دینت را تیره کردهای، نفرین فرشتگان نیک بر تو باد. نفرین فرشتگان آسمان بر تو باد، نفرین فرشتگان زمین بر تو باد(طبرسی، حسن بن فضل) 🔷 این اعمال فقط مخصوص به زمان اهل بیت علیهم السلام نبوده است و امروزه نیز شاهد آنیم که افراد بسیاری به بهانه های مختلف از جمله پیدا شدن اشیاء گم شده خود یا برای ایجاد محبت بین دو نفر و یا ایجاد دشمنی بین افراد به رمال و دعانویس و سرکتاب بازکن مراجعه میکنند در حالی که طبق روایت عمل آنها مصداق کفر است و باعث می شود دین خود را ببازند و ملعون ملائکه قرار گیرند. 🔻 حد ساحر(مجازات) و مذمت او 🔷 نصربن قابوس میگوید از امام صادق علیه السلام شنیدم که فرمودند: منجم مانند کاهن است و کاهن مانند ساحر و ساحر مانند کافر و کافر در آتش است (صدوق) 🔶 سکونى گوید: امام صادق علیه السلام از پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم نقل کردند: ساحر مسلمان کشته میشود؛ اما ساحر کافر کشته نمیشود. پرسیدند: ای پیامبر خدا! چرا ساحر کافر را نمیکشند؟ فرمود: زیرا کفر، بزرگتر از سحر است و چون سحر و شرک قرین یکدیگرند (کلینی، محمد بن یعقوب) 🔷 (در واقع فرد مسلمانی که سراغ سحر برود از اسلام خارج شده و مشرک میشود و به دلیل ارتدادش مجازات او این است که کشته شود.) 🔶 امام صادق علیه السلام فرموده است: ساحر را یک ضربت شمشیر بر سرش میزنند و او را میکشند (کلینی، محمد بن یعقوب) 🔷 این در حالی است که حد گناه کبیره و بزرگی مانند شرب خمر تازیانه است و این روایات نشان میدهد استفاده از سحر تا چه حد قبیح است، چراکه مجازات بسیار سنگینی برای آن تعیین شده است. ♦️ تا بدین جا از روایات مطرح شده، استثنائی برای استفاده از سحر و یا مراجعه به ساحر بیان نشده و در هر شرایطی این عمل مذمت شده است. اما روایتی وجود دارد که برداشتهای متفاوتی از آن میتوان داشت که در بخش بعد به آن اشاره می شود: به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نیم نگاهی به جایگاه سحر و جادو در اسلام و ارتباط آن با کرامت های ساختگی 🔮🔻 قسمت (دهم) 🔟 🔻 استفاده از سحر برای ابطال سحر 🔷 یکی از ساحران که در برابر انجام عمل سحر مزد میگرفت (به نام عیسی بن سقفی)خدمت امام صادق علیه السلام رسید، و پرسید: 🔶 قربانت گردم! حرفه من سحر بوده است، و در برابر آن مزد میگرفتم. خرج زندگی من نیز از همین راه تامین میشد، و با همان پول، حج خانه خدا را انجام داده ام، و خداوند بر من منت نهاد که شما را زیارت کرده ام و توبه حقیقی به درگاه خداوند نموده ام. آیا برای من راه نجاتی هست❓ 🔷 امام صادق علیه السلام فرمودند: عقده سحر را بگشای، ولی گره سحر نبند (کلینی، محمد بن یعقوب) 🔶 با توجه به این روایت و قسمت اول فرمایش امام صادق علیه السلام که فرمودند عقده سحر را بگشای، بعضی از علما این برداشت را داشتند که برای ابطال سحر جواز استفاده از سحر وجود دارد (انصاری، مرتضی) 🔷 البته از ظاهر روایت نمیتوان به صورت قطعی به این نتیجه رسید و احتمالات مختلفی را میتوان مطرح کرد. از جمله اینکه با توجه به روایت؛ فرد مذکور به دنبال پذیرفته شدن توبه اش بوده است. 🔶 بنابراین شاید منظور امام صادق علیه السلام این بوده است که او فقط سحرهایی که تا آن زمان انجام داده بوده (نه هر سحری) را باطل کند و دیگر سحری نبندد. زیرا از شرایط پذیرش توبه در هر کاری جبران خطایی است که فرد انجام داده است. 🔷 احتمال دیگر این است که ابطال سحر با روشی غیر از سحر مانند استفاده از قرآن، ذکر، دعا و تعویذ انجام شود و مرحوم مجلسی در شرحی که ذیل این روایت در کتاب مرآه العقول آورده به این نکته اشاره کرده .(مجلسی، محمدباقر) 🔶 برداشت متفاوت دیگری که وجود دارد این است که جواز استفاده از سحر و جادو برای ابطال سحر تنها در صورتی وجود دارد که برای باطل کردن نوع خاصی از آن، جز سحری بر ضدش هیچ راه چاره دیگری نباشد. 🔷 مرحوم حمیری در کتاب قرب الاسناد علاوه بر تاکید بر این نکته که تصریحی برای ابطال سحر با سحر وجود ندارد (و بیان روش قرآن و ذکر و تعویذ)؛ این مورد را استثنائی برای استفاده از سحر در ابطال سحر قرار داده است (حمیری، عبدالله بن جعفر) 🔶 بنا بر مطالب بیان شده مشخص شد که روایات زیادی، مطلق استفاده از سحر و یا مراجعه به ساحر را نهی کرده است و در روایت آخر نیز به هیچ وجه تصریحی بر استفاده از سحر برای ابطال سحر وجود ندارد. 🔷 از طرفی با توجه به اینکه آیات و ادعیه و تعویذات موجود نیز به صورت مطلق برای ابطال سحر توصیه شده است به نظر میرسد سحری نباشد که با این روشهای ماثوره باطل نشود و فرد برای ابطال آن ناچار شود که از سحر استفاده کند. ♦️ پس به طور کل می توان گفت با توجه به آیات و روایات هیچ جواز صریحی برای استفاده از سحر و یا مراجعه به ساحر ولو به قصد ابطال سحر وجود ندارد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
سنگ « ماکاپسگات » یکی از قدیمی ترین ساخته‌های دست بشر 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مفهوم زمان چیست ⁉️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نیم نگاهی به جایگاه سحر و جادو در اسلام و ارتباط آن با کرامت های ساختگی 🔮🔻 قسمت (یازدهم) 1️⃣1️⃣ 🔻 استفاده از سحر در فرقه های انحرافی 🔷 یکی از علل اهمیت بررسی استفاده از سحر و امور خارقالعاده در فرقه ها و توسط سران بدعت گذار آن است که ایشان از سحر به عنوان ابزاری برای جذب مرید و سوءاستفاده از مردم استفاده میکنند. 🔶 به این ترتیب که اعمال خود را به عنوان کرامت و نشانه حقانیت خود معرفی کرده و افراد ساده و جاهل را مرید خود میسازند. 🔷 متاسفانه اموری چون خبر دادن از ضمیر، اطلاع از امور پنهان، طی الارض، انخلاع روح، چشم برزخی و... همواره نزد توده مردم جذابیت بسیاری داشته و ملاک تشخیص حقانیت افراد را اموری از این قبیل قرار میدهند. 🔶 حال آنکه همانگونه که در ادامه بیان میشود خواهیم دید که این قدرت ها میتواند ازجانب اجنه و شیاطین به افراد داده شود. 🔷 بنابراین اطلاع رسانی در این امور برای مردم بسیار ضروری می باشد تا ازین طریق تشت رسوایی امامان گمراهی بر زمین افتد و مانع سوءاستفاده آنان از مردم شود.در ادامه به ریشه بسیاری از این کرامتبافی ها اشاره میشود: 🔻 ریشه های کرامت بافی سران فرقه ها ♦️ ادعای دروغین 🔷 گاهی فرد مدعی هیچ قدرت خاصی ندارد و فقط مخاطب خود را به بازی میگیرد و برای خود کرامت تراشی میکند. به عنوان مثال: 🔶 درخاطرات عباسعلی کیوان قزوینی از مشایخ مستبصر فرقه گنابادیه اینگونه نقل شده است که او بعد از تلاش بسیار و سالها مریدی و تلمذ از محضر ملاسلطان گنابادی وقتی دید هیچ کرامت خاصی به دست نیاورده است. 🔷 عباسعلی مدتی مداوم از ملاسلطان میخواست تا راهکاری به او نشان دهد؛ تا جایی که روزی ملاسلطان انگشتری را از دستش خارج کرد و به همراه دستوراتی به او داد و از او خواست بعد از اتمام دستورات آن انگشتر را به چاه بیاندازد. 🔶 اما عباسعلی به دستورات او توجهی نکرده و انگشتر را نیز در چاه نینداخت. بعد از مدتی که نزد ملاسلطان رفت او گفت به محضر امام عصر رسیده و ایشان انگشتر را پس داده اند و فرمودند آن را به عباسعلی بده و بگو مطیع باشد که فرج نزدیک است! 🔷 در این هنگام کیوان قزوینی انگشتر اول را ازجیبش بیرون آورد و گفت: عجب انگشترساز ماهری بوده؛ نمیتوان بین دو انگشتر فرق گذاشت (کیوان قزوینی، عباسعلی) 🔶 پس میتوان گفت گاهی از اساس ادعای سران فرقه ها دروغ است اما عده ای باور میکنند و آنها را برحق میدانند. 🔻 شعبده 🔷 یکی از مواردی که گاه از جانب افراد برای جذب مرید استفاده می شود اموری مانند شعبده است و همانطور که در عناوین قبل اشاره شد در روایت امام صادق علیه السلام نیز از آن به عنوان دسته ای از سحر نام برده شده است(مجلسی، محمدباقر) 🔶 از فرقه هایی که فراوان از این ترفند استفاده میکنند میشود به فرقه قادریه کسنزانیه که از فرق صوفی سنی می باشند اشاره کرد. ♦️ آنها با اعمالی شبیه شعبده معرکه میگیرند و افراد زیادی اطرافشان جمع می شوند و برای جذابیت این امور به آن فرقه می پیوندند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نیم نگاهی به جایگاه سحر و جادو در اسلام و ارتباط آن با کرامت های ساختگی 🔻 قسمت (دوازدهم) 2️⃣1️⃣ 🔻 آزاد کردن قدرت روح 🔷 روح از قدرت خارق العاده ای برخوردار است آنچنان که اگر خداوند آن را به بدن مقیّد نمی ساخت ادعای خدایی میکرد. 🔶 از امام صادق علیه السلام پرسیدند: به چه دلیلی خداوند ارواحی را که در ملکوت اعلا بود در ابدان قرارداد❓ 🔷 حضرت فرمود: خداوند تبارک و تعالی میدانست ارواح با این علوّ و شرافتی که دارند اگر به حال خود واگذار شوند اکثر آنها به سوی ادعای ربوبیت رفته و هر کدام ندای انا ربکم الاعلی سر میدادند. لذا به قدرت کامله اش آنها را در ابدان مادی که از ابتدا برایشان تقدیر کرده بود قرار داد و این امر به خاطر رعایت حال. آنها و رحمت به آنها بود (مجلسی، محمدباقر) 🔶 با آزاد کردن قدرت روح اعمال خارق العاده زیادی میتوان انجام داد. معمولا با ریاضت کشیدن و تقویت نفس این قدرت ها آزاد میشود و بسیاری از ساحران از این روش استفاده میکنند. در حالی که اکثر ریاضت ها غیرشرعی بوده و از انجام آنها در اسلام نهی صورت گرفته است. 🔷 شایان ذکر است که بر اساس روایات نیز توانایی بر انجام برخی امور خارق العاده نه تنها ملاک ایمان و حقانیت فرد نیست بله گاهی فرد کافری به خاطر ریاضت کشیدن و مخالفت با نفس قدرت خاصی مانند خواندن ضمیر افراد و یا اطلاع از امور پنهانی داشته که بعد از اسلام آوردن آن قدرتها از او گرفته شده است.( تنکابنی، محمد) و (جزایری، نعمت الله) 🔻 استفاده از قدرت های شیطانی و اجنه 🔷 یکی از امور رایج که در فرقه های انحرافی بسیار مورد استفاده است بهره گیری از قدرتهای شیطانی و به کار گرفتن اجنه است که در روایت امام صادق علیه السلام نیز به عنوان نوعی از سحر معرفی شده است (مجلسی،محمدباقر) 🔶 در این موارد فرد مدعی با باختن اعتقادش، انجام اعمال حرام و خلاف شرع، توهین به مقدسات مانند قرآن و اهل بیت علیهم السلام و یا انجام ریاضتهای غیرشرعی از سایه ولایت خداوند خارج شده و به ولایت شیطان درمیآید. از اینجا به بعد این شیطان و سپاهش هستند که به او قدرت میدهند. 🔷 جنیان به خاطر خلقت متفاوت و برخورداری از جسم لطیف قادر به تصرف در اشیاء، جابه جا کردن اشیاء سنگین و بزرگ، سیرسریع در عالم و خبر از امور پنهانی میباشند. 🔶 اینگونه است که منحرفانی که قدم درمسیر ضلالت گذاشته و به بندگی شیطان درآمدند با استفاده از این قدرتهای اعطایی شیاطین و انجام امور خارقالعاده، ادعای کرامت کرده و دیگران را به خود جذب میکنند. 🔷 به عنوان مثال می توان به فرقه ضاله عرفان حلقه به سرکردگی محمدعلی طاهری اشاره کرد. آنها به اسم کلاسهای انرژی درمانی، به وسیله سحرو استفاده از اجنه در مریدان خود تصرف کرده و علیرغم بهبود ظاهری و لحظه ای ایشان، در دراز مدت ضربات روحی و جسمی جبران ناپذیری به آنها وارد میکنند. ♦️ در ادامه به موارد متعدد دیگری از استفاده مدعیان دروغین از این جنبه سحر اشاره میشود: به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻