eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
« رکولتا » لاکچری ‌ترین قبرستان 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : « رازول » اما در چین 🛸👽🔺 قسمت (پایانی) 1️⃣1️⃣ مستند پرونده های مرموز ♦️ این مستند (11 قسمتی ) از « پرونده های مرموز» به برسی افسانه‌­های چینی درباره ۷۱۶ قرص سنگی که با نام «سنگ‌های دروپ» مشهورند می پردازد. 🔷 برخی معتقدند این سنگ‌ها حاوی اطلاعاتی در مورد ارتباطات باستانی با موجودات ماورایی هستند. 🔶 این قرص‌های ۳۰ سانتیمتری که در غاری در سال ۱۹۳۸ کشف شدند، شامل مارپیچ‌های جفتی حروف تصویری هستند که بر اساس گفته‌ها، شامل اسناد تاریخی نژاد بیگانه‌ای به نام دروپا هستند که ۱۲ هزار سال پیش در ناحیه‌ای دور افتاده در چین سقوط کردند. 🔷 داستان سنگ‌های دروپا افسانه‌ای شگفت‌آور و پر از اسرار، فریب و توطئه است و امروزه کسانی که به این داستان مشکوکند یا آن را باور دارند، جدالی بر سر هستی این سنگ‌ها، معنی­ آنها و حتی اسناد وجودشان دارند. ♦️ سنگ‌های دروپا امروزه تخیل دانشمندان، روزنامه‌نگاران، تاریخ‌دانان، علاقه‌مندان به بشقاب‌­پرنده و ستاره‌ شناسان را درگیر کرده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
انجمن‌اخوت حلقه ارتباط فرقه صوفیه با فرقه ماسوني 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ پيوندي كه در سايه خانقاه ظهيرالدوله تحت عنوان «انجمن اخوت» شكل گرفت، نشان داد فرق صوفيه به دليل زمينه‌هاي مساعد براي تحقق اهداف ماسوني، مي‌توانند يكي از بسترهاي مناسب و جذاب براي شكل‌گيري و سازماندهي اين تشكيلات به صورت مخفي در ايران باشند. 🔷 اما اين زمينه‌هاي مشترك فكري به قرابت ميان تفكر ماسوني و صوفي انجاميد. 🔶 یکی از بسترهای فرهنگی تاریخ ایران از سده های میانی پس از اسلام تا حال حاضر، فرقه های صوفی و دراویش بوده اند که گرچه هیچ گاه در بطن رخدادهای اجتماعی خود را بروز نداده اند، اما اثرات فرهنگی و اجتماعی خود را به جا گذاشته اند. ♦️ گرچه هم چون فرقه های نوپدید ساخته استعمار نظیر بابیت و بهاییت به دلیل اصالت ریشه تاریخی و وجود شخصیت هایی قابل ذکر در تاریخ ایران همچون ابوسعید ابوالخیر، سنایی، بایزید بسطامی، شیخ خرقانی، نجم الدین رازی، عطار نیشابوری و حتی مولانا که بخشی از تفکرات خود را متصل به عنوان «صوفیه» می دانستند، ساخته محیطی خارج از تمدن اسلامی – ایرانی نیستند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
« انجمن ‌اخوت » حلقه ارتباط فرقه صوفیه با فرقه ماسوني 🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ اما تاریخ معاصر نشان می دهد، این جریان در قرون اخیر با دور شدن از اصالت خود، گاه تبدیل به مجری برنامه های استعماری شده است. 🔷 سلسله صوفیانی چون حیدریه، نعمت اللهی و نوربخشی که در دوران معاصر قادر به توسعه اجتماعات خود بودند، با مناسبات فرهنگی و سیاسی که اقطاب و حلقه اندیشه ورز این جریان ها داشته اند، گاه به مبلغ آرا و افکار شبه روشنفکری غربزده که در ایران همواره به دنبال تضعیف نهاد مرجعیت شیعی بوده است، تبدیل شدند. 🔶 متن پیش رو به بررسی فعالیت دراویش در دهه های اخیر و نسبت آنها با حلقه های ماسونی با نگاهی به یکی از مهم ترین خانقاه های صوفیه (خانقاه ظهیرالدوله) می پردازد. 🔻 دراویش در حلقه ماسونی 🔷 فرقه سازی و بازسازی فرقی چون اسماعیلیه در ایران در دو قرن اخیر، با برنامه ای کاملاً هدفمند توسط لژهای ماسونی پیاده شد و علاوه بر این یکی دیگر از رویه های لژهای ماسونی برای تحقق اهداف خود در ایران، تقویت سلسله های دراویش بود. 🔶 گرچه ابتدا صوفیه که ریشه اصلی در تفکر غیرشیعی داشته اند،اما قرابت زیادی نسبت به همه فرق اهل تسنن داشتند . مناسبات فرهنگی و اجتماعی دوران صفوی و خاندان صفویه منجر شد برخی سلسله های صوفی، رسماً به شیعه 12 امامی گرایش پیدا کنند. 🔷 اما با شیوع جو مدرنیزاسیون و با تلاش فراوان جریان فراماسونری، زمینه های ایجاد چالش با جریان فقاهتی شیعه در میان این فرق با برجسته سازی نقش قطب های این فرقه شدت یافت. 🔶 نخستین زمزمه این افتراق ها در «خانقاه ظهیرالدوله» بود که در واقع محفلی پوششی برای فعالیت لژ فراماسونری «انجمن اخوت» به حساب می آمد. ظهیرالدوله از شاگردان یکی از قطب های معروف صوفی مسلک نعمت اللهی به نام «صفی علیشاه» و جانشین پس از او بود. 🔷 شاید «خانقاه ظهیرالدوله» نخستین کانون مشترک دراویش با هنرمندان و مؤثرین فراماسون بود که مبلغ افکار و در خدمت اهداف فراماسونری گردید. ظهیرالدوله از معتمدین خاص ناصرالدین شاه، داماد وی و وزیر «تشریفات خاصه همایونی» و مدتی حاکم شهرهایی چون «تهران»، «همدان»، «کرمانشاهان» و «گیلان» بود. 🔶 نفوذ ظهیرالدوله در تشکیلات صوفیانه، به دستور ناصرالدین شاه و به منظور رصد و کنترل فعالیت صوفیان صورت پذیرفت. پس از رونق یافتن خانقاه صفی علیشاه، پادشاه به داماد خود مأموریت داد تا به خانقاه صفی علیشاه رفته و با اصول صوفیانه و علل اقبال به وی آشنا شود تا بتواند این جریان را تحت نظر داشته باشد. 🔷 آشنایی ظهیرالدوله با صفی علیشاه، به رابطه مرید و مرادی بدل شد تا جایی که وی اداره خانقاه پس از خود را به ظهیرالدوله سپرد. ظهیرالدوله پس از صفی علیشاه به تشکیل محافل روشنفکری و ادبی- هنری تحت عنوان فعالیت صوفی پرداخت و نشست هایی که در آن به جمع آوری اعانه، برگزاری محافل هنری و حمایت از هنرمندان می پرداخت . 🔶 محلی که نشست ها در آن برگزار می شد، در واقع مرکز لژی به نام «انجمن اخوت» بود که ظهیرالدوله و برخی وابستگان به این لژ حتی پس از مرگ در آنجا مدفون شدند و به «گورستان ظهیرالدوله» معروف شد. 🔷 اسماعیل رائین از محققان فراماسونری پیش از انقلاب و نویسنده کتاب مشهور «فراموشخانه و فراماسونری در ایران» درباره شکل گیری نخستین لژ فراماسونری در خانقاه ظهیرالدوله چنین می نویسد: 🔶 «علی خان ظهیرالدوله داماد ناصرالدین شاه که خود و اجدادش از دربار قاجار بودند، سعی نمود اساس فراماسونری را روی عقاید و آرای صاحبان «اخوان الصفاء» و صوفیان بنیاد نهد و به همین منظور تحت عنوان انجمن اخوت، به فعالیت سیاسی پرداخت. 🔷 وی مردی «روشنفکر»، «اصلاح طلب» و «تجددخواه» بود که می کوشید افکار اخوان الصفاء در قرن چهارم هجری را با اندیشه های صوفیانه و افکار مدرن در هم آمیزد و پایه ای نو بسازد.» 🔶 امین الملک (اسمعیل مرزبان) که خود رئیس هیئت مشاوره انجمن اخوت بود درباره تشکیل این انجمن می نویسد: ♦️ «انجمن ابتدا به طور سری تشکیل شد. ظهیرالدوله اجازه تشکیل این انجمن را از مظفرالدین شاه گرفت.» به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نام گذاری هواپیمای هینکل آلمان نازی بنام ایران 🛩🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا ما حقیقتا در یک « ماتریکس » زندگی می‌کنیم ⁉️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ارزش خدمت به امام زمان(عج) 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مراسم خاکسپاری یکی از خدایان هندو 🐂🔺 ♦️ خود گاو متعجبه از این همه حماقت به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« انجمن ‌اخوت » حلقه ارتباط فرقه صوفیه با فرقه ماسوني 🔻 قسمت (سوم) 3️⃣ 🔻 افراد مؤثر در حلقه انجمن اخوت 🔷 در انجمن اخوت، 110 نفر عضویت اصلی داشتند و برای خود علامتی ویژه که شامل دو تبرزین و یک کشکول درویشی با ذکر کلمه «هو 110» بود انتخاب کرده بودند که بی شباهت با نمادهای مشهور ماسونی نیز نبود. 🔶 بسیاری از اعضای کلیدی انجمن اخوت خانقاه ظهیرالدوله، در لژهای دیگر فراماسونری نیز عضویت داشتند و در این انجمن بیشتر رویکردهای فرهنگی- هنری مروج عقاید صوفیانه را دنبال می کردند. 🔷 انجمن اخوت و شخص ظهیرالدوله، حامی و بانی نخستین «ارکستر ملی» ایران بود و بسیاری از نوازندگان و خوانندگان آن عصر را (از جمله ابوالحسن خان صبا، رهی معیری، رضا محجوبی، حسین یاحقی، نورعالی خان برومند و... ) به عضویت این لژ درآورده بود. 🔶 حسین تقی زاده، یکی از مشهورترین و مهم ترین مرتبطین جریان فراماسونری در ایران که با حمایت این جریان و نفوذ در جایگاه های مهم (از جمله ریاست مجلس سنا) نقش جدی در شکل گیری مسیر فرهنگی کشور در دوران قاجار به سمت فرنگی مآبی ایفا نمود، در انجمن اخوت دراویش نیز عضویت داشت. 🔷 تقی زاده حتی بعد از مرگ در همین خانقاه که به قبرستان ظهیرالدوله معروف شد، به خاک سپرده شد. از دیگر وابستگان به این انجمن ماسونی می توان به ایرج میرزا شاعر عهد قاجار، محمدحسین لقمان ادهم (بنیانگذار دانشکده های پزشکی در تهران)، رشید یاسمی(استاد دانشگاه)، روح الله خالقی (موسیقیدان) و سعیدنفیسی (مورخ و ادیب) اشاره کرد. 🔶 ظهیرالدوله در روزگار مشروطه نیز جزو مشروطه خواهان بود که انجمن خانقاهی- ماسونی او به کانون اجتماع مشروطه خواهان تبدیل شد. حتی برخی اعضای انجمن اخوت، در تدوین قانون اساسی مشروطیت نقش داشته اند که از آن جمله می توان به مستشارالدوله صادق، از رجال فراماسونر دوران مشروطیت اشاره کرد. 🔻 زمینه های فکری مشترک خانقاه و فراماسونری 🔷 پیوندی که در سایه خانقاه ظهیرالدوله تحت عنوان «انجمن اخوت» شکل گرفت، نشان داد فرق صوفیه به دلیل زمینه های مساعد برای تحقق اهداف ماسونی، می توانند یکی از بسترهای مناسب و جذاب برای شکل گیری و سازماندهی این تشکیلات به صورت مخفی در ایران باشند. 🔻 اما این زمینه های مشترک فکری که به قرابت میان تفکر ماسونی و صوفی انجامید عبارت بود از: 1️⃣ تأکید بر رازمداری: 🔶 فرق صوفیه اهل سر و راز هستند و حتی حکمت ها و عقاید خود را بعضاً در قالب های رمزآلود بیان می کنند. نمونه بسیار روشن این رازآلودگی، اظهارات و اشعار رمزآلود «شاه نعمت الله ولی» از بزرگ ترین اقطاب و رهبران فرقه صوفیه است که حتی گاه پیش بینی های عجیب و مرموزی به وی نسبت داده شده است. 🔷 مشابه همین وضعیت دقیقاً در آموزه های فراماسونری وجود دارد. تشکیلات فراماسونری که بسیاری از عقاید نخستین خود را مرهون فرقه یهودی «کابالاست» در آموزه های خود بسیار بر امور مرموز و سحر و جادو تأکید دارد. ♦️ از نمونه سخنان اسرارآمیز در بیان فراماسونری می توان به پیشگویی های نستراداموس اشاره کرد که از اعضای لژهای فراماسونری بود. آموزه های استاد اعظم لژ فراماسونری نیز بر اساس سخنان شبه حکمی و رمزآلود است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
« انجمن ‌اخوت » حلقه ارتباط فرقه صوفیه با فرقه ماسوني 🔻 قسمت (پایانی) 4️⃣ 2️⃣ اعمال ریاضتی: ♦️در میان آداب و رسوم خاصی که در میان فرقه های عرفانی وجود دارد، توجیه و تشویق به «ریاضت» نیز امری مرسوم است. گرچه در سیره برجستگان پیشین تفکر دراویش، عمدتاً ریاضت هایی همچون خرقه پوشی، زندگی ساده و فقیرانه و روزه داری به چشم می خورد. 🔷 اما به نظر می رسد رویکرد مدرن «ریاضتی» دراویش، زندگی مرفه انه را نهی نمی کند و به جای نمود ریاضت در خرقه پوشی و زهد، با اعمال خاص و خشن در مراسم های عبادی (همچون فروکردن ابزارآلات بر بدن خود) نیاز خود به ریاضت را ارضا می کنند. 🔶 در فرق عرفانی متصل به فراماسونری از جمله کابالا نیز چنین مسئله ای وجود دارد و عمده افراد مؤثر در این فرقه ها، در جلسات درون گروهی خود اعمال خشن و وحشیانه به جای می آورند و آن را مایه افزایش قدرت خود می دانند. 3️⃣ پیمان برادری: 🔶 برادری از جمله مفاهیمی است که دراویش بسیار بر آن تأکید داشتند. آنان هم مسلکان خود را برادر می دانند و با وارد شدن فردی به مسلک دراویش، بقیه متضمن می شوند تا همچون برادر او را مورد حمایت قرار دهند. 🔷 به دلیل همین تعصب افراطی اعضای فرقه روی یکدیگر، هنگام عسرت یکی از اعضا، تا پای جان تلاش می کنند تا هم مسلک خود را برهانند. از قضا همین توصیف کلمه «برادر» در لژهای ماسونی نیز کاربرد دارد و اعضای یک لژ با این نام (Bro) یکدیگر را خطاب می کنند و خود را متعهد به حمایت از دیگر اعضا می دانند، گرچه از وی خطایی سر بزند. 🔶 گرچه فرقه های «صوفی» در تاریخ اسلام، به رغم انحرافات و بدعت های موجود در آرا و اندیشه، اغلب به دلیل زهد و پارسایی رهبران خود، مورد احترام بوده اند و اقطاب آنان نیز با توجه به علقه نسبت به معارف شیعی خصوصاً اعتقاد به ولایت امیرالمومنین(ع). 🔷 اما کوشش حلقه های فراماسونر در عهد قاجار برای ترویج مذاهب انحرافی از یکسو و ضعف درونی تشکیلات خانقاه که زمینه نفوذ را برای لژهای فراماسونری مهیا کرده بود، از سوی دیگر سبب شد فرقه صوفیه به عنوان قرائتی معارض با خوانش فقهی از دین در دهه های معاصر باشد که قطب های آن بیش از رواج معارف و تعالیم دینی با برداشت صوفیانه، به دنبال راضی نگه داشتن استعمار و دست نشانده های آن باشند 🔶 (همانگونه که در مناسبات نزدیک و صمیمانه قطب های دراویش با نظام ستمشاهی در دوران مبارزات مردم و روحانیت علیه استبداد پهلوی به چشم می خورد). 🔷 قرابت تشکیلات فراماسونری به مناسبات دراویش از چند دهه قبل که در سال های اخیر به حمایت سازمان یافته سرویس های جاسوسی از این گروه ها تبدیل شده است، سبب شده که این سیستم ها، به جای آموزه های صوفیانه چون «صلح خواهی»، «نشر حقیقت»، «زهدنشینی»، «کناره گیری از دنیا» اهداف توسعه طلبانه خود را در خرقه دراویش پنهان نمایند، 🔶 و با به کارگیری هزاران ابزار دیگر در کنار ترویج عرفان های تقلبی یکی از مهم ترین اهداف ماسون ها یعنی «فتح جهان و سیطره بر کشورها» را دنبال نمایند. ♦️ منبع : روزنامه جوان به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
بزرگترین قاتلان تاریخ جهان 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آموزش دلفین ها و شیرهای دریایی برای ردیاب صوتی 🐬🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
استفاده نازی ها از مواد اعتیاد آور 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ نرمان اوهلر، روزنامه‌نگار و نویسنده، معتقد است که رایش سوم به معنای واقعی کلمه یک کشور دگرگون شده بود. 🔷 از کارگران کارخانه‌ها گرفته تا زنان خانه‌دار، از تاجران گرفته تا اعضای اس. اس. تقریبا همه به نحوی خودشان را با مصرف نوعی مخدر می‌ساختند! به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
استفاده نازی ها از مواد اعتیاد آور 🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ اوهلر در کتاب «بلیتسد» خود می‌نویسد که نازی‌ها به کپسولی کوچک به نام "پِرویتین" اعتیاد داشتند؛ پرویتین (Pervitin) نوعی مت‌آمفتامین با دوز پایین بود که شبیه "شیشه" امروزی است. 🔷 برای مصرف شخصی هیتلر نیز پرویتین را با باربیتورات، کوکائین، استروید، هورمون‌های جنسی و نوع ابتدایی اکسی‌کدون ترکیب می‌کردند. 🔶 اوهلر در گام اول از تضاد بین وعده سران نازی برای پاک‌سازی فرهنگ لذتْ محور جمهوری وایمار – که مرتب از لفظ "یهودی" برای معرفی آن استفاده می‌شد - و افزایش مدارک مربوط به استفاده گسترده از پرویتین بر روی انبوه مردم شروع می‌کند. 🔷 اوهلر سپس با رویکردی مستند وار به بحث در هم پیچیده یهودستیزیِ نازی‌‎ها و نبرد آن‌ها با دارو‌های مخدر می‌پردازد. او همچنین به قوانین مصوب سال ۱۹۳۳ میلادی که معتادان را به حبس ابد و عقیم سازی محکوم می‌کرد و همسایگان و همکاران را تشویق می‌کرد تا معتادان مواد مخدر به ویژه کوکائین و مورفین را به پلیس معرفی کنند، می‌پردازد. 🔶 این در حالی بود که فریتش هائوشیلد، داروساز ارشد شرکت "تِملر" در برلین (که در سال ۱۹۳۴ میلادی از تملک مالکین یهودی‌‎اش خارج شد)، در سال ۱۹۳۷ میلادی توانست دارویی مخدر را با برند تجاری "پرویتین" تولید و بدون هیچ ممانعتی در بازار تبلیغ کند. تملر کارشناسان روابط عمومی را استخدام کرد که پوستر‌های پرویتین را بر روی اتوبوس‌ها و خودرو‌ها می‌چسباندند. 🔷 نمایندگان تملر در بیمارستان‌های سراسر آلمان در مورد محصولشان سخنرانی می‌کردند. بسته‌های حاوی نمونه‌های رایگان پرویتین برای پزشکان مختلف ارسال و حتی تشویق شدند که آن را بر روی خودشان آزمایش کنند. طولی نکشید تا شرکت تملر در هر هفته میلیون‌ها کپسول پرویتین تولید کند. 🔶 فارغ از اینکه درد یا بیماری – از افسردگی، خستگی، تنوس ماهیچه‌ای یا تون عضلانی، استرس، افسردگی پس از زایمان گرفته تا کاهش میل جنسی و قدرت باروری در زنان - چه بود، پرویتین نخستین دارویی بود که پزشکان در نسخه‌هایشان تجویز می‌کردند. 🔷 سرانجام، اما لئوناردو کونتی، رئیس بخش سلامت رایش، در سال ۱۹۳۹ میلادی نسبت به خواص اعتیادآور پرویتین هشدار داد و فروش آن را فقط منوط به داشتن نسخه محدود کرد. 🔶 ولی باز هم داروخانه‌ها در اجرای این قانون دقت نکرده و محبوبیت پرویتین رشدی صعودی داشت. البته ارتش آلمان همواره معاف از اجرای دستورات کونتی بود. 🔷 زیبایی و جذابیت پرویتین در احساس سرخوشی، اعتماد به نفس و افزایش تمرکز ناشی از مصرف آن بود. فرد با مصرف یک کپسول کوچک می‌توانست تا ۴۸ ساعت به خواب نیاز نداشته باشد. 🔶 همین مسئله باعث شد تا پرویتین به مخدری سودمند در حمله به لهستان در سپتامبر ۱۹۳۹ میلادی بدل شود. نیرو‌های نازی سپس در جریان حمله آردنس در مه ۱۹۴۰ میلادی نیز از پرویتین استفاده کردند. افسران و پزشکان نظامی به کرات در مورد مصرف این ماده مخدر شهادت دادند. 🔷 اوهلر می‌نویسد: «قانع شده‌ام که در حملات بزرگ که نیرو‌ها باید تا آخرین نفس بجنگند، یک یگان مجهز به پرویتین ارجحیت پیدا می‌کند. تاثیرات پرویتین "شگفت آور" تفسیر می‌شود.» 🔶 وینستون چرچیل که "زبانش بند آمده بود" در مورد پیشروی نازی‌ها می‌نویسد: «نازی‌ها توانستند در کمتر از ۱۰۰ ساعت قلمرویی را اشغال کنند که در طول چهار سال جنگ جهانی اول موفق به اشغال آن نشده بودند.» 🔷 ریشه استنادات روایت اوهلر علاوه بر اسناد نایاب و تصاویر آرشیوی که در کنار متن کتاب منتشر شده، به مطالعات شخصیت شناسی وی نیز بازمی‌گردد. ♦️ یکی از همین شخصیت‌ها "اوتو اف. رانکه، " رئیس موسسه تحقیقاتی فیزیولوژی دفاعی و از رابطین کلیدی شرکت تملر و نیرو‌های مسلح آلمان نازی بود که خودش به تدریج معتاد پرویتین شد و آثار جانبی مخرب ناشی از مصرف بیش از حد آن را تجربه کرد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
استفاده نازی ها از مواد اعتیاد آور 🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ ♦️ روایتی که اوهلر از رانکه ارائه می‌دهد مبتنی بر تحلیل دقیق ارتباطات و یادداشت‌های او است که قانع کننده به نظر می‌رسد گرچه برخی نتیجه‌گیری‌های بزرگتر چندان پایه و اساس ندارد. 🔷 حتی این مسئله که آیا پیروزی‌های نازی‌ها کاملا به پرویتین بستگی دارد یا اینکه این ماده مخدر صرفا نقش کمکی داشته، همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. 🔶 مشکلات مشابه دیگری در قلب روایت اوهلر مشاهده می‌شود: مسیر اعتیاد شخص آدولف هیتلر. شخصیت اصلی در این روایت تئودور مورل، پزشک خصوصی هیتلر، است. او یک شارلاتان به تمام معنا است. مورل مشتاق بود تا هر جور که شده پیشوا را برای مراسم رژه یا ملاقات با ژنرال‌ها و رهبران جهانی سر پا نگه دارد؛ او حتی پا را فراتر گذاشت و تقریبا هر روز به هیتلر آمپول تزریق می‌کرد. 🔷 مورل در ابتدا به تزریق گلوکز و مولتی ویتامین بسنده می‌کرد، اما پس از بیماری مختصر آدولف در پاییز سال ۱۹۴۱ میلادی، انواع استروید‌ها و ترکیبات هورمونیِ ساخته شده از کبد خوک و اندام‌های درونی جانوران دیگر را به او تزریق می‌کرد. مورل سرانجام در تابستان ۱۹۴۳ میلادی و پیش از نشست متحدین، ماده مخدر "اوکودال" را معرفی کرد. 🔶 اوهلر این ماده را به لحاظ ترکیبی از خانواده "هروئین" توصیف می‌کند. هیتلر، از نگاه اوهلر، پس از اولین مصرف طالب مقادیر بیشتر اوکودال شد. اوهلر همین ماده را مسئول اعتماد به نفس بیش از حد هیتلر و اقدامات نظامی غیر عقلانی او می‌داند. 🔷 برخی دیگر به وابستگی رقت انگیز هیتلر به پزشکش و روابط عجیب بینشان پرداخته‌اند. پیش‌بینی وی مبنی بر "معتاد شدن" هیتلر را باید جدی گرفت. اما نحوه اثرگذاری پرویتین بر روی تاکتیک‌های نظامی نازی‌ها چندان مشخص نیست. 🔶 اوهلر می‌نویسد: «پرویتین به افراد اجازه می‌داد تا در دیکتاتوری کارکرد داشته باشند. سوسیالیسم ملی در قالب یک کپسول.» اوهلر البته صرف گمانه‌زنی و بر اساس شواهد اندک چنین نتیجه‌گیری‌هایی کرده است. اوهلر هر جا که همبستگی وجود داشته باشد، علیت را بررسی می‌کند. 🔷 اینکه رویکرد هیتلر تحت شعاع افیونی‌ها بوده یا اینکه تصمیمات مهم جنگی وی از جمله کشتار یهودیان تحت تاثیر مواد مخدر و به دور از هر گونه احساس تاسفی صورت می‌گرفته را صرفا باید یک فرض تلقی کرد. 🔶 در این بین نباید فراموش کرد که بر اساس همین ادعا، افکار برتری نژادی آریایی‌ها و تنفر از یهودیان از مدت‌ها پیش از جنگ و مصرف مواد مخدر در وی شکل گرفته بود. اوهلر در همین حین، و بر خلاف ارجاعات متعدد به هولوکاست، هیچ اشاره‌ای به ارتباط بین نسل کشی نازی‌ها و سو مصرف مشروبات الکلی نمی‌کند. 🔷 در میدان‌های نبرد اوکراین، بلاروس و کشور‌های حوزه دریای بالتیک و همچنین در اردوگاه‌های عملیات راینهارد در بلزک، سوبیبور و تربلینکا می‌توان آثار استفاده گسترده از مشروبات الکلی را مشاهده کرد. ♦️ در پایان در مورد این رمان باید گفت گرچه رمان اوهلر می‌کوشد تا نگاهی جدید از رایش سوم را به خواننده منتقل کند، اما خوانندگانی که به دنبال درکی عمیق از دوران نازی هستند باید آگاه باشند که این کتاب بیش از روشن‌سازی حاوی تحریف و اعوجاج است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
2 پادشاه ایرانی که لقب عنوان فرعون را بدست آوردند🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
حالت « هیپناگوژیا » چیست ❓🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
جایگاه جن در زمین است یا آسمان ⁉️👹🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ درباره‌ی اینکه جایگاه جن در زمین است یا آسمان، با توجه به آیه‌های ۱۲ و ۱۶ سوره جن ثابت می‌شود که محل سکونت آن‌ها در زمین است. 🔷 اما بعد از آنکه روشن شد مسکن جن در زمین است حال این پرسش پیش می‌آید که: «در کجای زمین زندگی می‌کنند؟» در روی زمین، زیر زمین، آبادی‌ها، خرابه‌ها، کوه‌ها، دره‌ها، دریاها، کجا؟ 🔶 با بررسی آیات قرآن کریم متوجه می‌شویم آیه‌ای که آشکارا پاسخ این پرسش را داده باشد، وجود ندارد، ولی از پیوستن بعضی از آیات با بعضی از قواعد معمول زندگی موجودات، به این نتیجه کلی می‌رسیم که جن باید جایی از زمین زندگی کند که دسترسی بیشتری به نعمت‌های الهی داشته باشد. 🔷 اما تفصیل این مطلب به این صورت است که: ابتدا یکی از آیاتی را که نشان می‌دهد جن‌ها هم مثل موجودات دیگر از نعمت‌های الهی بهره‌مند می‌شوند را در یک طرف قرار می‌دهیم، برای مثال آیه ۱۶ سوره‌ی جن می‌فرماید: ♦️ «و اینکه اگر (برفرض انس و جن) بر راه (راست) پایداری کنند، حتماً با آب فراوان سیرابشان می‌کنیم». سپس یکی از قواعد ساری و جاری بین همه موجودات را به آن پیوند می‌دهیم و آن قاعده چیزی نیست جز انتخاب کردن زیستگاه براساس نیاز غذایی متناسب با آن موجود. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
جایگاه جن در زمین است یا آسمان ⁉️👹🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ پس به این نتیجه می‌رسیم که به‌طور طبیعی جن‌ها هم مثل سایر موجودات دیگر باید جایی زندگی کنند که مواد غذایی آن‌ها فراوان یافت شود. 🔷 البته تذکر این نکته لازم است که زندگی این‌چنینی همراه با ملاحظاتی است که آن‌ها را از تعرض دیگران در امان نگه دارد، مثل سایر حیوانات دیگر با این تفاوت که در همه‌ی آن‌ها این امر غریزی است؛ ولی در انس و جن عقلانی است. 🔶 اما لسان روایات بسیار متفاوت است، ابتدا این روایات را ذکر کرده، سپس بررسی خواهیم کرد که آیا می‌شود وجه جمعی بین آن‌ها ایجاد کرد یا خیر❓ 🔷 گروه اول: روایاتی هستند که می‌گویند جن‌ها جدا از انسان‌ها زندگی می‌کنند زیرا این اختلاط برای آن‌ها مضرّ است؛ از جمله: روایتی است از امام باقر (علیه‌السلام) می‌فرمایند: 🔶 حضرت امام سجاد (علیه‌السلام) به همراه عده‌ای از دوستان و مردم دیگر عازم مکه شدند. وقتی به منطقه‌‌ی عسفان رسیدند، دوستان و خادمان حضرت، چادر ایشان را در نقطه‌ای از عسفان به پا کردند، وقتی حضرت به آن موضع رسیدند به خادمان خود فرمودند: 🔷 چگونه چادر را در این نقطه به پا کرده‌اید در حالی که این موضع، موضع قومی از جن است که دوستان و شیعیان ما هستند و این کار به آن‌ها ضرر می‌زند و عرصه را بر آن‌ها تنگ می‌کند. 🔶 وقتی حضرت فرمان جمع‌آوری چادر را صادر می‌کنند. هاتفی که خودش دیده نمی‌شد، ولی صدایش به گوش می‌رسید از حضرت درخواست کرد که این شرافت را از آن‌ها نگیرند و همان‌جا اتراق کنند و حضرت قبول کرد و مورد پذیرایی گرم جن‌ها قرار گرفتند. 🔷 گروه دوم: روایاتی هستند که می‌گویند جن‌ها در خرابه‌ها و بیابان‌ها رفت و آمد دارند و برای در امان ماندن از آن‌ها باید اذان گفت و عباراتی را بر زبان جاری کرد؛ از جمله آن روایات این است که: 🔶 راوی خدمت امام صادق (علیه‌السلام) می‌رسد و از گم شدن رفیق خود در هنگام برگشت از حج می‌گوید و اینکه مردم می‌گویند رفیق شما را جن‌ها مخفی کرده‌اند. حضرت می‌فرمایند: «به همان جا بروید و با صدای بلند بگویید ای صالح بن علی، جعفر بن محمد به تو می‌گوید آیا این چنین جن با علی‌بن‌ابی‌طالب تعهد کردند❓فلان شخص را طلب کنید و به رفقایش برسانید». 🔷 سپس فرمودند: «به آن‌ها بگو: ای گروه جن اگر از سر رفیق من دست برندارید و راه را نشانش ندهید عزم و اراده جنگ با شما را خواهم کرد به همان عزم و اراده‌ای که حضرت علی‌بن‌ابی‌طالب برای جنگ با شما داشت». 🔶 با انجام سفارش حضرت، آن مرد گم شده از بعضی از خرابه‌ها خارج می‌شود و داستان خود را برای راوی چنین تعریف می‌کند که مردی خوش‌صورت بر من ظاهر شد و گفت: «گمان می‌کنم تو از دوستان آل محمد باشی در اینجا مردی از آل محمد(صلی‌الله‌علیه‌وآله) است آیا می‌خواهی مأجور باشی و بر او سلام کنی❓» 🔷 گفتم: بله، پس مرا از این محوطه داخل کرد در حالی که جلوی من راه می‌رفت، وقتی کمی دور شدیم نگاه کردم و دیگر هیچ‌کس را ندیدم. بی‌هوش شدم و نمی‌دانستم در کجای زمین خدا تا اینکه الآن کسی آمد و مرا تا اینجا حمل کرد. 🔶 راوی می‌گوید این داستان را برای امام نقل کردم حضرت فرمودند: آن شخصی که رفیق شما را برده «غوّال» یا «غول» بوده که نوعی از جن است و انسان‌ها را از جایی که نمی‌دانند به هلاکت می‌رساند. 🔷 پس هنگامی که شخص تنهایی را دیدید از او راهنمایی نخواهید و اگر شما را به راهی هدایت کرد مخالفت کنید و اگر در یک خرابه‌ای یا در بیابان بی‌آب و علفی او را دیدی در صورتش اذان بگو و با صدای بلند بگو: 🔶 «سبحان الذی جعل فی السماء نجوماً رجوماً للشیاطین عزمتُ علیک یا خبیث بعزیمة الله التی عزم بها امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابی‌طالب و رمیت بسهم الله المصیب الذی یخطی و جعلت سمع الله علی سمعک و بصرک و ذللتک بعزة الله و قهرت سلطانک بسلطان الله یا خبیث لا سبیل لک» پس اگر بگویی بر او غلبه پیدا می‌کنی ان‌شاءالله و او از تو منصرف خواهد شد. ♦️ گروه سوم: بنابر حدیثی حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) برای حل اختلاف جن‌ها به درون زمین رفتند و با کفارِ جن جنگیدند تا ایمان آوردند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
جایگاه جن در زمین است یا آسمان ⁉️👹🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ 🔻 باتوجه به این سه گروه روایت، نتایج زیر به‌دست می‌آید: 1️⃣ جن‌ها هم مثل انسان‌ها زندگی اجتماعی داشته و بین خود مسئولیت‌هایی دارند که گاهی موجب اختلاف‌هایی بین آن‌ها می‌شود؛ 2️⃣ محل زندگی و اجتماع جن‌ها معمولاً در جایی است که انسان‌ها کمتر حضور داشته باشند، مثل بیابان‌ها و خرابه‌ها و حتی گاهی زیر زمین؛ 3️⃣ وارد شدن انسان‌ها در حریم جن سبب تنگ شدن عرصه جن‌ها و ضرر رسیدن به آن‌ها می‌شود که این امر گاهی عکس‌العمل شدیدی را از طرف آن‌ها به‌دنبال دارد که در بعضی موارد سبب آسیب رساندن به انسان‌ها می‌شود که برای در امان ماندن از این آسیب‌ها، دعاها و ذکرهای خاصی وارد شده است. ♦️ نکته: در پایان این بحث، بیان این نکته ضروری به نظر می‌رسد که نتایج بالا از حالات معمولی جن به دست می‌آید؛ اما گاهی ممکن است این رویه در حالات غیر معمولی به هم بخورد. 🔷 برای نمونه جن‌های دیوانه یا بچه‌های آن‌ها که هنوز قدرت تشخیص مناسبی ندارند، بخواهند وارد خانه‌های انسان‌ها بشوند و آسیب‌هایی را با بازی کردن با بچه‌های خانه به آن‌ها وارد کنند که برای در امان ماندن از این آسیب‌ها، حضرات معصومین، سفارش به نگهداری بعضی حیوان‌ها کرده‌اند. ♦️ یا اینکه شیاطین جن دائم با انسان همراه هستند مانند خون در بدن او که این هم غیرمعمول است، چون مربوط به یک نوع خاصی از جن است نه همه جن‌ها در حالی که بحث ما درباره‌ی جن است نه شیطان که یکی از مصادیق جن است.[1] 🔻 پی‌نوشت: [1]. علی‌محمد راهی، جایگاه و نقش جن در نظام آفرینش به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2