eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
🏴عصر صفوی نقطه آغاز عزاداری به صورت جدی در ایران 🏴 قسمت (اول) 1️⃣ سوگواري و مرثيه سرايي براي سا
🏴عصر صفوی نقطه آغاز عزاداری به صورت جدی در ایران 🏴 قسمت (دوم) 2️⃣ پس از آن در پی حمایت های امر تیمور گورکانی از شیعیان به طوری که وی با شعار انتقام امام حسین (ع) از نسل یزید دمشق را گشود، به این امر رونق داد. البته باید توجه داشت که تیمور در دورانی پا در عرصه ی سیاست نهاد که جهان اسلام بویژه بخش شرقی آن غرق در تصوف و گرایشات خانقاهی بود تیمور از روی اعتقاد یا سیاست، خود را سخت مرید مشایخ نشان می‌داد و سه بار دیدار وی با خواجه علی رهبر طریقت صفویه گواه این مطلب است. سلاطین تیموری با فراهم آوردن زمینه های مناسب و دادن آزادی به شیعیان برای برگزاری مراسمات مذهبی، زمینه و بستر مناسب را برای تبلیغ و گسترش مذهب تشیع فراهم آوردند. چرا پادشاهان صفوی به ترویج مراسم عزاداری برای امام حسین (ع) روی آوردند . 🔻 ✍️با تأسیس حکومت صفویه و رسمی شدن مذهب تشیع توسط شاه اسماعیل اول مراسم سوگواری و عزاداری برای امام حسین(ع) وارد مرحله ی جدیدی شد. به طوری که سلاطین و زمام داران صفوی به عنوان مجری و عوامل اصلی برگزاری وگسترش این گونه مراسم در ایران عصر صفوی شدند. چنان که در دهه اول محرم همه ی افراد جامعه اعم از اعلی و ادنی در مراسم شرکت می کردند. تبلیغ برای برگزاری مراسم عزاداری توسط شاهان صفوی در واقع ابزاری برای تثبیت و گسترش مذهب تشیع در ایران بود. شاه اسماعیل صفوی در مقابل ترکان عثمانی که مذهب تسنن داشتند با رسمی کردن مذهب تشیع یگانه راه وحدت ملی و گردآوری ایرانیان را به دور هم در تجدید شعار های شیعه تشخیص داده بود. دکتر شریعتی درباره ی راهکار آنان برای پیشبرد اهدافشان بر این باور است که صفویه شاهکار عجیبی که کرد این بود که شیعه، خون و شهادت و قیام، یعنی تشیع عاشورا را نگاه داشت و حسین(ع) را محور همه ی تبلیغاتش کرد و علی(ع) را مظهر همه ی نهضتش معرفی کرد و کاری کرد که شدیدترین حالت تحریک و شور و حرکتش را شیعه حفظ کند و در هر سال دو ماه محرم و صفر و حتی تمام سال را از عاشورا دم زند. نتیجتا سلاطین صفوی برای آشنا کردن و پیوند دادن مردم تازه شیعه شده از این گونه مراسم به عنوان ابزاری برای ارتباط برقرار کردن مردم با عقاید شیعه استفاده کردند. عزاداری در این دوره چند نوع بود. 🔻 حماسی؛ که با راه انداختن دسته های عزاداری در کوچه و بازار و میدان ها و خواندن نوحه و سردادن گریه با سر و صدای زیاد صورت می گرفت. پند و موعظه؛ که معمولاً بعد از ظهرها و شب ها با قراردادن منبرها در مساجد، میدان ها و چهار راه ها و هر جای دیگری که مردم تجمع می‌کردند واعظان به خطابه می پرداختند و در واقع این جنبه نقش مهمی در تعلیم احکام مذهب تشیع بر عهده داشت. فیگوئروا که در سال 19-1618میلادی مراسم عزاداری مردم اصفهان را از نزدیک مشاهده کرده، در این باره بیان می دارد که در این ایام مقدس ده تا دوازده روز عزاداری در همه مساجد و بازارها ودیگر اماکن عمومی بر پا می شود. زن و مرد، پیر و جوان در آن شرکت می کنند. موعظه گران این مجالس علمای شرعند اینان همان مقام را در میان ایرانیان دارند که کشیشان در میان مسیحیان و غالباً ملا یا قاضی نامیده می شوند. اینان در هر کجایی که مردم گرد آمده باشند بر منبرهای بلند می نشینند و با حرارت تمام و سخنان گیرا مرگ یا شهادت امام بزرگ خویش را بیان می کنند. علاوه بر آن وعاظ در این گونه مجالس برخی از سخنرانی های خود را به بیان احکام، آیات قرآن و احادیث و تفسیر آن اختصاص می دهند. در عصرصفوی مراسم عزادری و سوگواری برای سالار شهیدان به شیوه ی روضه خوانی، نوحه سرای، مرثیه سرایی، سینه زنی و تعزیه در غالب اجتماعات وسیع شهری و روستایی برگزار می شد. روضه خوان به کسی اطلاق می شد که کتاب روضه الشهدا را می خواند و احتمالاً بیشتر به مداحی امروز شبیه بوده است چرا که نصرآبادی به هنگامی که از حافظ محمدحسن یاد می کند پس از آن به روضه خوانی وی اشاره دارد و از آواز خوشش یاد می کند و می گوید اصلش از تبریز است، مدتی در اصفهان گمنام بود در عاشورا روضه الشهدا می خواند آواز خوشی داشت. دو نوع شعر در عصر صفوی به حال و هوای جدیدی از تکامل دست یافت:1-شعری که با زندگی آلام و فضایل ائمه ی شیعه سر و کار داشت که مخصوصاَ به نام محتشم کاشانی پیوند خورده است. 2- شعری که در آن به تعالیم نظری عرفان و حکمت پرداخته می شد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....
صخره 100 میلیون ساله 👆 #عجایب_جهان_هستی به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
اختروش‌ها دورترین اجرام قابل مشاهده درکیهان ✨👆 #عظمت_جهان_هستی #عجایب_جهان_هستی #عجایب_خلقت #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نورهای عجیب فینیکس 👽🚀👆 #یوفو #فرازمینیها #اجنه_فرازمینیها #اتفاقات_عجیب_بی_پاسخ #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
چرا حضور جن باعث سردی هوا می‌شود؟ 👆👹 #جن_شیطان #موجودات_ماورالطبیعه #احضار_ارواح #جهان_های_موازی #عظمت_جهان_هستی #عجایب_جهان_هستی #موجودات_عجیب #عجایب_خلقت #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✝️حمل طناب مقدس بزرگ ترین مراسم مسیحی برزیل ⛪️👆 #مراسم_عجیب #بدعت_دردین_مسیح #تحریف_مسیحیت 📝 اینجا بخوانید👇 👇 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
✝️حمل طناب مقدس بزرگ ترین مراسم مسیحی برزیل ⛪️👆 #مراسم_عجیب #بدعت_دردین_مسیح #تحریف_مسیحیت 📝 اینجا ب
حمل طناب مقدس بزرگ ترین مراسم مسیحی برزیل ✝️ مردم برزیل در بزرگ‌ترین مراسم مذهبی این کشور ، یک تکه طناب را که اعتقاد دارند مقدس است و می‌تواند بیماری‌ها را شفا دهد، در شهر می‌گردانند. هر سال در هفته دوم از ماه اکتبر میلیون‌ها نفر از کاتولیک‌های سراسر برزیل در شهرستان بِلِم جمع می‌شوند تا در بزرگ‌ترین جشنواره مذهبی کشور شرکت کنند. آن‌ها در این مراسم یک طناب ۴۰۰ متری را در شهر می‌چرخانند و اعتقاد دارند که قدرت شفابخشی دارد. مردم این شهر از ۱۷۹۳م این مراسم را اجرا می‌کنند و به مرور افراد دیگری از شهرهای مختلف هم برای شرکت در این مراسم آمده‌اند، اما ماجرا در دهه ۱۷۰۰ رخ داد. بر اساس افسانه‌ها می‌گویند یک گاو را هر بار از آب می‌گرفتند، ناپدید می‌شده و در یک زمین آن را پیدا می‌کردند و دوباره در آب می‌افتاده است. تکرار این روند باعث شده که آن‌ها باور کنند که مریم مقدس می‌خواهد مکان مذهبی برای عبادت در این محل بسازند و از همین رو دست به کار می‌شوند و کلیسای Nazaré Basilica را در این منطقه می‌سازند. جشن و مراسم دو هفته طول می‌کشد، اما اوج ماجرا زمانی است که مجسمه مقدس شهر را به سمت کلیسا حمل می‌کنند. مجسمه را داخل کالسکه‌ای با گل آراسته شده می‌گذارند و به آن طنابی ۴۰۰ متری می‌بندند. پشت سر کالسکه در حدود ۱۵ هزار نفر از کسانی که بیماری‌های حرکتی دارند، حرکت می‌کنند و خودشان را به این طناب که باور دارند شفا دهنده است، می‌رسانند. مردان و زنان در دو سمت طناب و به صورت جداگانه می‌ایستند و حتی گاهی اتفاق می‌افتد که در هر متر ۱۰ نفر از هر سمت دست خود را به طناب مقدس رسانده باشد. مسیر رسیدن تا کلیسا در حدود سه و نیم کیلومتر است و با توجه به جمعیت دو میلیونی و دمای هوای ۴۰ درجه منطقه و رطوبت هوا، برگزاری برنامه ریسک زیادی دارد، اما مردم با انرژی در مراسمی که بین ۵ تا ۹ ساعت طول می‌کشد، حضور دارند و در تمام مدت آواز می‌خوانند و به نوبت دست خودشان را به طناب می‌رسانند. در پایان و وقتی کالسکه به همراه مجسمه به کلیسا می‌رسد، کسانی که هنوز دست‌شان به طناب است، می‌توانند همان بخش را بریده و سوغات مقدس را همراه خودشان داشته باشند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
🏴عصر صفوی نقطه آغاز عزاداری به صورت جدی در ایران 🏴 قسمت (دوم) 2️⃣ پس از آن در پی حمایت های امر ت
🏴عصر صفوی نقطه آغاز عزاداری به صورت جدی در ایران 🏴 قسمت (سوم) 3️⃣ در مورد نوع اول شعر این دوره باید گفت پیدایش و تکامل آن در نتیجه سیاست و رفتار سلاطین صفوی است. اسکندر بیگ منشی مؤلف عالم آرای عباسی موقعیت شعر و شاعری را زمان سلطنت شاه طهماسب اول این گونه بیان می کند که شاه جنت مکان فرمودند که من راضی نیستم که شعرا زبان به مدح و ثنای من آلایند قصاید در شأن حضرت شاه ولایت پناه و ائمه معصومین (علیهم السلام) بگویند. محتشم کاشانی شاعر مرثیه سرای عهد شاه طهماسب صفوی با سرودن قصیده ی غرا در مدح امام حسین (ع) گوی سبقت را از همگان ربود و ابتکاری که در مراثی خود بکار برد که شعر او را از برجسته‌ ترین اشعار مذهبی ساخت و شعر، او در واقع الگوی قابل قبولی برای شعرا در دوره ‌های بعد شد. شبیه خوانی یا به اصطلاح عامه تعزیه خوانی، مجسم کردن و نمایش دادن شهادت جانسوز حضرت امام حسین(ع) و یارانش یا یکی از حوادث مربوط به واقعه ی کربلا می باشد. این تراژدی مذهبی شباهت زیادی به نمایش های دینی یا اخلاقی که در قرون وسطی در اروپا برگزار می شد دارد. تعزیه به احتمال قوی به صورت هیأت فعلی خویش در پایان عصر صفوی پدید آمد و از همه ی سنت‌های کهن نقالی، روضه خوانی، مناقب خوانی و موسیقی مدد گرفت و تشکیلاتی محکم برای خود ترتیب داد. شعرای تعزیه نویس کتاب روضه الشهدا کاشفی را سرمشق کار خود قرار دادند و با برگردان آن به شعر رفته رفته متون تعزیه را به وجود آوردند. مراسم عزاداری ماه محرم درسفرنامه های سیاحان غربی . 🔻 تاسیس حکومت شیعه مذهب صفوی در ایران به عنوان رقیب سر سخت حکومت سنی مذهب عثمانی، شرایطی مناسب را برای اروپاییان فراهم آورد تا به طور غیرمستقیم با قدرت روزافزون عثمانی مقابله کنند. در این میان علاوه بر مناسبات نظامی و اقتصادی شرایطی برای رفت و آمد سیاحان اروپایی به ایران فراهم آمد . این مسافران که از اقشار مختلف اروپاییان عصر بودند در صدد ثبت وقایع سفرشان برای دیگر هم وطنانش برآمدند وموجب خلق آثاری شدند که علاوه بر آگاهی دادن به مردم کشورشان، منابع ذی قیمتی برای تاریخ اجتمایی عصر صفوی نیز بر جا بماند. 📝آدام الِیارئوس که در عهدشاه صفی در اردبیل به سر می برده گزارش نسبتا دقیقی از مراسم سوگواری در ایام عاشورا در اردبیل ارائه می دهد، چنانچه بیان می دارد که مراسم در میدان بزرگ شهر انجام می گرفته است. در طرف چپ میدان صندلی های به طور منظم چیده شده و روی آن قالیچه های زیبا انداخته بودند و در مقابل ما سفره ی بلندی پهن بود که پر از خوراکی های شیرین و شربت های معطر بود. جلوی سفره چند شمعدان مسین که در آن شمع های مومی کلفت گذاشته بوددند قرار داشت. شمار زیادی از اهالی شهر در میدان گرد آمدند عده ای بر زمین نشستند و گروهی نیز در حالی که مشعل و ترکه ی نارنج به دست داشتند، دایره وار قرار گرفتند و آغاز به خواندن کردند. ویژگی این بخش از مراسم در آن است که اردبیل پنج خیابان اصلی بزرگ دارد و هر یک از آنها مختص به صنف معینی است، این اصناف هرکدام دسته ی ویژه جداگانه تشکیل داده اند و برای خود مداحان جداگانه ایی دارند. صنفی که بهترین سروده و نوحه را ارائه دهد مشهور می شود. این گروها دو ساعت یکی پس از دیگری به نوبت عزاداری می کنند. آنتونیودی گوار کشیش اسپانیایی که از طرف فلیپ پادشاه اسپانیا در عهد حکومت شاه عباس اول چندین بار به ایران مسافرت نمود درسال1011هجری از مشاهدات خود در شیراز چنین گزارش می دهد: در پیشاپیش دسته های عزادار شترانی دیده می شد که در پشت هر یک پارچه ایی سبز رنگ افکنده، زنان وکودکان را بر آنها سوار کرده بودند، سر و روی زنان و کودکان گویی توسط نیزه زخمی شده و تظاهر به گریه می کردند.. فیگوئرا که در سال1028 به ایران مسافرت کرده واز نزدیک با مجالس وعظ و خطابه و عزاداری آشنا شده در این باره می گوید در این ایام مقدس 12-10روز عزاداری در همه ی مساجد و بازار ها و دیگر اماکن عمومی برپا می شود مرد و زن پیر و جوان در آن شرکت می کنند موعظه گران این مجالس علمای شرعند و غالباً ملا یا قاضی نامیده می شوند و با حرارت تمام و سخنان گیرا خصوصیات شهادت حسین(ع) امام بزرگ خویش را بیان می کنند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....
چند درصد جستجوهای اینترنت از گوگل انجام می شود 🔍👆 #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
موزه لوور پاريس بزرگترين موزه دنيا 👆 #مکانهای_عجیب #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مدرسه اخوان الصفا 📚👹👆 #جن_گیری #جادوگری #سحر_جادو #بدعت_دردین #پرستش_جن_شیطان #فرقه_های_عجیب #کتابهای_عجیب #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه قرمزهای شیطانی ✝️👹👆 #پرستش_جن_شیطان #فرقه_سازی_در_مسیحیت #بدعت_دردین_مسیح #فرقه_های_عجیب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مراسم تعزيه خواني در دوره قاجار🏴👆 #سنتهای_عزاداری_محرم #امام_حسین #حسین #ماه_محرم 📝 اینجا بخوانید👇 👇 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
مراسم تعزيه خواني در دوره قاجار🏴👆 #سنتهای_عزاداری_محرم #امام_حسین #حسین #ماه_محرم 📝 اینجا بخوانید👇 👇
مراسم تعزيه خواني در دوره قاجار 🏴 تعزيه از نظر لغوي به معني اظهار همدردي، سوگواري و تسليت است، ولي به عنوان شكلي از نمايش ريشه در اجتماعات و مراسم يادكرد شهادت امام حسين (ع) در ايام محرم دارد و در طول تكامل خود بازنمايي محاصره و كشتار صحراي كربلا محور اصلي آن بوده و هيچ گاه ماهيت مذهبي‌اش را از دست نداده است. از آنجا كه شيعيان نداي حق‌طلبانه حسين (ع) را نداي راستي و پاكدامني و حرمت انساني و مقدس مي‌دانند اجراي مراسم محرم را نيز نوعي تلاش به سوي همان اهداف مقدس مي‌دانند. بعدها نيز با اين اعتقاد كه مشاركت در نمايش‌هاي تعزيه، خواه در رديف بازيگران، خواه تماشاگران، آنان را از شفاعت امام حسين(ع) در روز قيامت بهره‌مند خواهد ساخت به رونق اين مقوله همت گماشتند. تعزيه خواني در آغاز دوره سلطنت قاجار به صورت يك نمايش آييني ـ مذهبي جلوه‌اي برجسته داشته و روند تحول و تكامل خود را پيموده است. فتحعلي شاه به تعزيه و تعزيه‌خواني علاقه نشان مي‌داد و در رواج اين نهضت مذهبي در ميان مردم و همگاني كردن آن در جامعه، كمابيش نقش مهم و مؤثري داشت. وي سرپرستي و نظارت بر امور مربوط به مراسم عزاداري و تعزيه‌خواني دربار و دولت را در ماه محرم به بزرگان و رجال دربار خود سپرده بود و در بعضي از مجالس تعزيه به خصوص مجالس تعزية روز تاسوعا و عاشورا كه كارگزاران دربار برپا ميكردند، حاضر مي‌شده است. رجال درباري و اعيان و اشراف مملكت هم كه به سنت‌هاي آبا و اجدادي خود پايبند بودند هر يك به نوبه خود در دهه محّرم در تكيه‌ها يا حياط‌هاي بزرگ خانه‌هايشان، كه معمولاً آنها را به صورت تكيه مي‌بستند مجالس سوگ و تعزيه‌خواني برپا مي‌كردند. در آن زمان همه مردم، از صدر تا ذيل در ساختن و داير كردن تكيه براي برگزاري مراسم عزاداري سالار شهيدان و تعزيه‌خواني در ايام سوگواري، به خصوص در دهه محرم، شوق و علاقة فراواني نشان مي‌داده‌اند. بانيان مي‌كوشيدند تا از راه ساختن تكيه‌ها و وقف آنها، اجري دنيوي و اخروي براي خود دست و پا كنند. كنت دو گوبينو سياستمدار و نويسنده فرانسوي كه در سال‌هاي 1272-1275 در زمان ناصرالدين شاه در ايران بوده، در مورد علاقه مردم به ساختن تكيه و شمار بسيار فراوان تكيه‌ها در تهران مي‌نويسد: نه تنها شاه و مستخدمان بزرگ دولت تكيه دارند، بلكه هر شخص ثروتمند، چه مستخدم دولت، چه تاجر، صاحب تكيهاي است. اين كار آن قدر مقدس است و اجر دارد كه هر كس بدين سبب و بيترديد اندكي براي مفاخرة دنياوي نيز ميكوشد تا از خير و ثواب آن در دنيا و آخرت بهرهمند گردد. (گوبينو، 183) در آن دوره بجز تكيه‌‌هاي شاهي و دولتي و تكيه‌‌هايي كه سازندگان آن رجال مملكتي و اعيان و اشراف بودند، در هر كوي و برزن و محله يك يا چند تكيه ساخته شده بود كه بانيان آنها از اصناف و عامه مردم محله‌ها بوده‌اند. بنابر آمار دارالخلافه تهران در سال 1269 ق، سال‌هاي نخستين سلطنت ناصرالدين شاه، در شهر تهران 54 باب تكيه بوده است. اين تعداد 3 باب به نام‌هاي "تكيه پادشاهي"، "تكيه جناب صدراعظم" و "تكيه دريچه" در محله ارك و بقيه در محله‌هاي عودلاجان، بازار،دولاب ، سنگلج و چال‌ميدان قرار داشت. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
🏴عصر صفوی نقطه آغاز عزاداری به صورت جدی در ایران 🏴 قسمت (سوم) 3️⃣ در مورد نوع اول شعر این دوره ب
🏴عصر صفوی نقطه آغاز عزاداری به صورت جدی در ایران 🏴 قسمت (پایانی) 4️⃣ دلاواله در مکتوب چهارم سفرنامه اش تشریفات و مراسم عزاداری عاشورا را این گونه شرح می دهد که همه غمگین و مغموم به نظر می رسند و لباس عزادای به رنگ سیاه، یعنی رنگی که در مواقع دیگر، هیچ وقت مورد استعمال قرار نمی گیرد بر تن می کنند. هیچ کس سر و ریش خود را نمی تراشد و به حمام نمی رود و به علاوه نه تنها از ارتکاب هر گونه گناه پرهیز می کنند بلکه خود را از هر گونه خوشی و تفریح محروم می سازند. مراسم روزها در مساجد و شبها در جاهای عمومی و بعضی خانه ها که با چراغ های فراوان و علامت های عزاداری و پرچم های سیاه مشخص شده اند تکرار می شود. در روز دهم ماه محرم یعنی روز قتل، دسته های بزرگی به راه می افتد. بروی اسب های آنان، سلاح های مختلف و عمامه های متعدد قراردارد و بعلاوه چندین شتر نیز همراه دسته ها هستند که بر روی آنها جعبه هایی حمل می شود که درون هر یک سه_چهار بچه، به علامت بچه های اسیر حسین(علیه سلام) قرار دارند. با دقت وتوجه به مطالب سفر نامه های سیاحان اروپایی در مورد چگونگی برگزاری مراسمات عزاداری امام حسین علیه السلام و یارانش در عصر صفوی چند نکته به ذهن می‌رسد که می‌توان گفت ویژگی کلی این مراسم است: 1-گزارش های برگزاری این مراسم در شهر های مختلف ایران عصر صفوی خود گواه این مطلب است که این گونه مراسم به صورت رسمی وگسترده درسراسر کشور برگزار می شده است. 2-حضور همگانی مردم اعم از زن و مرد، پیر وجوان فقیر وغنی در این مراسم. 3-وجود آداب و رسوم تقریبا یکسان در اکثر شهرهای ایران. 4- داشتن دو جنبه حماسی و پند و اندرز در این گونه مراسم. 5- تکامل و پیشرفت این مراسمات با گذشت زمان به طوری که در اواخر عصر صفوی تعزیه به عنوان کامل ترین مراسم عزاداری در ایران رواج یافت. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ناقص کردن بدن در یک مراسم عجیب سنتی- مذهبی! (فستیوال "نیلوفرها") 👆 #خودآزاری #مراسم_عجیب #خودآزاری_دینی #خرافات به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
عظمت کهکشان راه شیری💫👆 #عظمت_جهان_هستی #عجایب_جهان_هستی #عجایب_خلقت #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
اگر مسیحیت دین شادی است پس چرا عهد جدید دستور به ماتم و گریه می دهد؟ ✝️👆 #تحریف_مسیحیت #بدعت_دردین_مسیح #تحریف_تورات_انجیل #مدعیان_دروغین #پرستش_انسان به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ربوده شدن رئیس فدراسیون جهانی شطرنج توسط فرازمینیها 👽♟👆 #ادعاهای_عجیب #فرازمینیها #اجنه_فرازمینیها #تله_پاتی #اتفاقات_عجیب_بی_پاسخ #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حمایت صوفی معرف محمد غزالی از یزید (لعنة الله علیه) 👆 #صوفیه #شاهد_بازی_صوفیه #رقص_سماع #وحدت_وجود #ریاضتهای_شیطانی #فرقه_سازی_دراسلام #بدعت_در_دین #پرستش_انسان #پرستش_جن_شیطان #وحدت_وجود #مدعیان_دروغین #ادعاهای_عجیب #فرقه_های_عجیب 📝 اینجا بخوانید👇 👇 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
حمایت صوفی معرف محمد غزالی از یزید (لعنة الله علیه) 👆 #صوفیه #شاهد_بازی_صوفیه #رقص_سماع #وحدت_وجود #
حمایت صوفی معرف محمد غزالی از یزید (لعنة الله علیه) 🔻 یکى از زشت‌ترین گناهان، یارى ستمکاران و ظالمان و مجرمان است که سبب مى شود انسان در سرنوشت شوم آنها نیز شریک باشد. قرآن کریم در آیه‌ی 2 سوره‌ی مائده با تأکید بر نیکی و تعاون بر تقوی، از کمک به ظلم و ستم و همکاری با ظالمان نهی کرده است. «وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَ الْعُدْوَانِ[مائده/2] در نيكوكارى و پرهيزگارى با يكديگر همكارى كنيد و در گناه و تعدى دستيار هم نشويد» اعانت و حمایت از ظالم چنان زشت و ناپسند است که قرآن به صراحت فرموده همکاری و حمایت بر ظالم، موجب داخل شدن در آتش دوزخ است: «وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ[هود/113] و به كسانى كه ستم كرده‌اند متمايل مشويد كه آتش (دوزخ) به شما مى رسد.» از مصادیق تبری و بیزاری از دشمنان، «لعن» است که خداوند در قران کریم بارها از آن استفاده کرده است. خداوند، اهل کفر، اهل فسق و کذب و ظالمین را لعن فرموده است: « فَلَعنَهُ اللهِ عَلَی الکافِرینَ[بقره/89] پس لعنت خداوند بر کافرین باد »و یا در سوره هود آمده: «اَلا لَعْنَهُ اللهِ عَلَی الظّالِمینَ [هود/7] آگاه باشید که لعنت خدا بر ظالمین است» اما محمد غزالی در کتاب «احیاء العلوم» صریحا از ظالم و ستمکاری همچون یزید(لعنة الله علیه) حمایت کرده و حتی لعن به او را جایز ندانسته است. وی می‌نویسد:« لعن مسلمانان جایز نیست و یزید مسلمان است و نسبت قتل یا امر یا رضای او به قتل حسین (علیه‌السلام) سوءظن به مسلمان است و به حکم کتاب و سنّت حرام است، هر کس شک در صحت این نسبت کند در غایت حماقت است.» غزالی در ادامه می‌گوید: «باید به اهل اسلام حسن ظن داشت و اگر فرضاً ثابت شد چنانچه اشاعره می‌گویند: قتل مسلمانان موجب کفر نیست، ممکن است قاتل فرضاً یزید باشد ولی اگر توبه کرده و بعد مرده لعن او جایز نیست، مانند کافر که اگر توبه کند لعنش جایز نیست و معلوم نیست که یزید از قتل سیدالشهدا علیه السلام توبه نکرده است. پس لعن چنین مسلمانی جایز نیست و اگر کسی لعن کند معصیت کرده است.»[1] غزالی در حالی لعن یزید را جایز ندانسته و نسبت قتل به یزید را سوءظن به مسلمان می‌داند که این حادثه از قطعیات تاریخی بوده و غزالی با آن همه ادعای علم و کمال، این جنایت یزید را انکار و نسبت قتل به او را سوءظن به مسلمان می‌داند. غزالی حتی با فرض قاتل بودن یزید می‌گوید که اگر او توبه کرده باشد لعن او جایز نیست، در حالی که اولاً مسئله‌ی قتل نمایندگان خدا در روی زمین، حسابی جدا از حساب قتل یک فرد عادی است و در حد کفر به خداست، که توبه یزید، جنایات او را سرپوش نمی‌گذارد، ثانیاً کارنامه‌ی حکومت سه ساله ننگین یزید، نشان از دوری او از توبه است، به‌گونه‌ای که تخریب کعبه یازده روز قبل از هلاکتش به وقوع پیوست. ثالثاً جاری شدن لعنِ یزید بر لسان ائمه‌ی معصومین(علیهم‌السلام) ما را بر لعن یزید کفایت می‌کند. چنان‌چه در زیارت عاشورا می‌خوانیم «اللّهُمِ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِمٍ باللَّعن منّی و ابْدَأ به اَوَّلاً ثُمَّ الثّانِیَ و الثّالِثَ و الرّابع اللهم العَنْ یَزیدَ خامِساً...»[2] پی‌نوشت: [1]. غزالی، محمد، احیاءالعلوم، به تحقیق حافظ عراقی، انتشارات دارالکتاب العربی، ج 3، ص106. [2]. قمی، شیخ عباس، مفاتیح الجنان، تهران، انتشارات صبا، زیارت عاشورا، ص 805. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
الکساندر بین ( آدمخوار ) 💀👆 #آدم_خواری #قاتلان_روانی #قرون_وسطی #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2