کرامات تراشی صوفیان حتی برای گربه 👹👆
#صوفیه
#اباحی_گری
#شطح_گویی_صوفیان
#شاهد_بازی_صوفیه
#رقص_سماع
#وحدت_وجود
#ریاضتهای_شیطانی
#فرقه_سازی_دراسلام
#بدعت_در_دین
#پرستش_انسان
#پرستش_جن_شیطان
#وحدت_وجود
#مدعیان_دروغین
#ادعاهای_عجیب
#فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه عجیب سلفی ها ⭕️👆
سلف در اصطلاح به چه معناست ⁉️
قسمت (اول) 1️⃣
🔶 در معنای اصطلاحی «سلف» ـ که بیشتر درباره پیروان احمد بن حنبل استعمال میشود ـ نظرات گوناگونی وجود دارد، که به تعدادی از این نظرات اشاره میگردد:
🔷 دکتر محمد سعید رمضان بوطی در این باره مینویسد: «معنای اصطلاحی مستقر برای این کلمه، همان سه قرن اول از عمر این امت اسلامی، یعنی امت آقای ما محمّد (صلیاللهعلیهوآله) است... .»[1]
🔶 دکتر سید عبد العزیز سیلی نیز در این زمینه مینویسد: «علما اصطلاح کردهاند بر اینکه «سلف»، اسم است بر هر کس که مقلد مذهبش در دین بوده و اثر او را پیروی کرده است؛ همانند ابوحنیفه، مالک، شافعی و ابن حنبل. زیرا این افراد، سلف برای ما، و صحابه و تابعان، سلف برای آنان هستند... . بنابراین اصطلاح، در عنوان سلف داخل میشود، هر مجتهدی از علمای اسلام در هر عصری از عصرها، گرچه از صحابه یا تابعین یا تابع تابعین نباشد.»[2]
🔷 همچنین وی از دیگران نقل میکند که: «و مراد از سلف، همان صحابه، تابعان و تابعان آنان و علمای به اصول سنت و راههای آن است... .»[3]
🔶 احمد بن حجر آل ابوطامی و شیخ محمد حسان در این باره مینویسند: «مذهب سلف، عبارت است از آنچه صحابه، تابعین، اتباع آنان و ائمه فقه بدان معتقد بودهاند.»[4]
#فرقه_سازی_دراسلام
#ادعاهای_عجیب
#مدعیان_دروغین
#بدعت_در_دین
#پرستش_جن_شیطان
#تحریف_پیامبران_الهی
#جاهلیت
#خونخواران_تاریخ
#فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه..... 👇👇
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
فرقه عجیب سلفی ها ⭕️👆 سلف در اصطلاح به چه معناست ⁉️ قسمت (اول) 1️⃣ 🔶 در معنای اصطلاحی «سلف» ـ
فرقه عجیب سلفی ها ⭕️
سلف در اصطلاح به چه معناست ⁉️
قسمت (پایانی) 2️⃣
🔷 ابوزهره در تعریف سلفیه میگوید: «سلفیه کسانی هستند که در قرن چهارم هجری ظاهر شده و از حنابله بودهاند. آنان گمان کردهاند که بخشی از آرایشان به امام احمد بن حنبل باز میگردد؛ کسیکه عقیده سلف را احیا و برای آن جهاد کرد. سپس ظهور دوباره آنان در قرن هفتم هجری به دست شیخالاسلام ابنتیمیه بود و در قرن دوازدهم هجری، به دست شیخ محمد بن عبدالوهاب در جزیرةالعرب بار دیگر ظهور کردند.»[5]
🔶 دکتر عبدالرحمان بن زید زنیدی نیز در این باره میگوید: «سلفی منسوب به سلف است، زیرا یاء در این کلمه برای نسبت بوده و سلفی به کسی اطلاق میشود که خودش یا دیگری او را به جماعت پیشینیان نسبت میدهد و سلفیه، نسبت مؤنث به سلف است؛ همانند سلفی برای مذکر. وجه دیگری نیز دارد و آن، خاصیت پیش بودن پیشینیان است.»[6]
🔷 حسن بن علی در این زمینه میگوید: «بین سلفیت و وهابیت فرقی نیست. در واقع این دو گروه دو روی یک سکهاند؛ زیرا آنها هدف مشترکی را دنبال میکنند. لذا در داخل جزیرةالعرب این طایفه را وهابی حنبلی مسلک مینامند و هنگامیکه برای تبلیغ عقاید خود به خارج اعزام میگردند، خود را سلفی مینامند... سلفیون معاصر که همگی از طرفداران ابنتیمیه و مذهب پیشوایان حنابله مجسمه هستند، در خارج جزیرةالعرب در کشورهای مختلف زندگی میکنند و ابنتیمیه را که از علمای حنابله است، به عنوان پیشوا و مرجع علمی خود قبول دارند. اما باید توجه داشت که به افراد وهابیت گفته نمیشود؛ زیرا این واژه امروزه امری نفرتانگیز و ناخوشایند است، ولی خود مدعیاند که از مذهب سلف پیروی میکنند.»[7]
🔶 دکتر محمد العثیمین در معنای سلف میگوید: «به کسانیکه راه و روش رسول خدا (صلیاللهعلیهوآله) و اصحابش را پیروی میکنند و چون آنها بر ما مقدّم و بر ما سلف بودهاند، سلفیه گویند.»[8]
🔷 دکتر یوسف قرضاوی در مفهوم اصطلاحی سلفیّه میگوید: «سلف عبارت است از همان قرنهای اوّل که بهترین قرنهای این امّت است. قرنهایی که در آنها فهم اسلام، ایمان، سلوک و التزام به آن تحقق یافت. سلفیه نیز عبارت است از: رجوع به آنچه که سلف اول در فهم دین اعم از عقیده و شریعت و سلوک داشتند.»[9]
🔶 بنابراین سلف، نام فرقهای است که در ظاهر به دین اسلام تمسک میجویند، خود را پیرو سلف صالح میدانند و در اعمال، رفتار و اعتقادات خود میکوشند از پیامبر اسلام (صلیاللهعلیهوآله)، صحابه و تابعین پیروی کنند. به گذشتگان از صحابه و تابعان آنان، سلفی اطلاق میشود، ولی در سخنان امروزی به پیروان احمد بن حنبل و اهل حدیث، سلفی میگویند که عربستان، محل پرورش این تفکر و ایده است و نظراتشان ربطی به سلف ندارد.
🔻پینوشت:
[1]. «و المعنی الاصطلاحی المستقر لهذه الکلمة هو القرون الثلاثة الأولی من عمر هذه الأمة الاسلامیة... .» السلفیة مرحلة زمنیة، سیلی، ص 9.
[2]. «اصطلح العلماء علی انّ السلف اسم لکل من یقلّد مذهبه فی الدین و یتبع اثره کابی حنیفه و مالک و الشافعی... .» همان، ص 25 و 26.
[3]. «والمراد بهم الصحابة و التابعون و تابعوهم و العلماء باصول السنة و طرائقها.. .» همان، به نقل از صابوتی.
[4]. عقائد السلفیة، احمد آل ابوطامی، ص 19.
[5]. «انّهم ظهروا فی القرن الرابع الهجری و کانوا من الحنابلة و زعموا انّ جملة... .» تاریخ مذاهب الاسلامیة، ص 211.
[6]. السلفیة و قضایا العصر، دکتر زنیدی عبدالرحمن، ص 19 ـ 20.
[7]. «الحقیقة، لا فرق بین السلفیه و الوهابیه فهما وجهان لعمله واحدء فهم یعتقدون المعتقدات و الافکار فهی فی داخل... .» السلفیة، حسن بن علی سقاف، ص 19.
[8]. لقاء الباب المفتوح، محمد عثیمین، ج 57، ص 15.
[9]. شیعه شناسی و پاسخ به شبهات، علی اصغر رضوانی، ج 2، ص 509.
#فرقه_سازی_دراسلام
#ادعاهای_عجیب
#مدعیان_دروغین
#بدعت_در_دین
#پرستش_جن_شیطان
#تحریف_پیامبران_الهی
#جاهلیت
#خونخواران_تاریخ
#فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا جد مردم چین فرازمینی بوده ⁉️👽🛸👆
#افسانه_های_باستانی
#ادعاهای_عجیب
#جهان_باستان
#عجایب_جهان_باستان
#ستاره_پرستان
#فرازمینیها
#اجنه_فرازمینیها
#جن_شیطان
#پرستش_جن_شیطان
#ادیان_ستاره_پرست
#ادیان_پاگانیستی
#رازهای_حل_نشده_تاریخ
#منطقه_ممنوعه
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
باکره ی سیاه،ایزیس(الهه ی حاصلخیزی مصر) 👆
#افسانه_های_باستانی
#جهان_باستان
#عجایب_جهان_باستان
#جن_شیطان
#پرستش_جن_شیطان
#ادیان_ستاره_پرست
#ستاره_پرستان
#تحریف_تورات_انجیل
#تحریف_پیامبران_الهی
#سحر_جادو
#جادوگری
#پرستش_جن
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادعای خدا دانستن اقطاب صوفیه 👹👆
#صوفیه
#اباحی_گری
#شطح_گویی_صوفیان
#شاهد_بازی_صوفیه
#رقص_سماع
#وحدت_وجود
#ریاضتهای_شیطانی
#فرقه_سازی_دراسلام
#بدعت_در_دین
#پرستش_انسان
#پرستش_جن_شیطان
#وحدت_وجود
#مدعیان_دروغین
#ادعاهای_عجیب
#فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
اعتقاد به تناسخ در کابالا 🕎👆
قسمت (اول) 1️⃣
⭕️ تناسخ یا باز پیدایی، یکی از راههای اعتقاد به جاودانگی روح آدمی است که بر مبنای آن، روح پس از جدایی از بدن، به کالبد انسان دیگر، حیوان یا گیاه، جماد و یا حتی ستارگان و فرشتگان وارد میشود. این اعتقاد در حکایات عامیانه، کتب دینی یا ادبیات، شعر و علوم نظری ملتهای گوناگون وجود دارد. شاید بتوان زمینهٔ روانی این آموزه را در میل به جاودانگی و غلبه بر مرگ، نزد کسانی که هویت را در حضور دنیوی میدانند، جستوجو کرد. [1]
🔷 این نظریه، جزو اعتقادات بسیاری از اقوام ابتدایی بوده است. از میان حکما اولین افرادی که قائل به تناسخ شدند، فیثاغورث و پیروان او بودند. البته برخی بر این باورند که افلاطون نیز معتقد به تناسخ بوده است. [2]
🔶 به غیر از یونانیان باستان، براهمنه و بوداییان، مجوسان و مصریان قدیم، به جاودانگی روح انسان معتقد بودهاند. تناسخ که در واقع شکل تحریف شدهٔ اعتقاد به معاد میباشد، به مرور در فرهنگهای برتر صورت کاملتری یافته و جنبههای اخلاقی و معنوی به آن افزوده شده است. [3]
#تناسخ #کابالا #عرفان_های_کاذب #ارواح #جاودانگی_ارواح #افسانه_های_باستانی #ادعاهای_عجیب #مدعیان_دروغین #ستاره_پرستان #ادیان_ستاره_پرست #پرستش_جن #پرستش_جن_شیطان #تحریف_تورات_انجیل #تحریف_پیامبران_الهی #فراماسونری #فرقه_های_ستاره_پرست #فرقه_های_عجیب
📝 اینجا بخوانید👇 👇
کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه....👇👇
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
اعتقاد به تناسخ در کابالا 🕎👆 قسمت (اول) 1️⃣ ⭕️ تناسخ یا باز پیدایی، یکی از راههای اعتقاد به ج
اعتقاد به تناسخ در کابالا 🕎
قسمت (دوم) 2️⃣
🔶 برای اولین بار اصطلاح تناسخ در کتاب سفر هاتمونا با عنوان گلیگول [4] بیان شد. از همان زمان این واژه در میان پیروان کابالا رواج یافت. عقیده به گیلگول، به تدریج در آثار ادبی کابالا ابعاد تازهای یافت و حلول روح انسان در قالب حیوان نیز به این آموزه اضافه شد. اکثر پیروان کابالا و همچنین مؤلف زوهر تناسخ را قانون حاکم بر همه موجودات و حتی حاکم بر همهٔ انسانها به شمار نیاوردهاند. از دیدگاه ایشان تناسخ، در حقیقت عقوبتی است که در مورد گناهان جنسی ممنوع شده در تورات برای گناهکار محقق میشود. در خصوص این گناهان، روح گناهکار پس از مرگ در کالبد حیوانات، گیاهان و جامدات حلول میکند. زوهر، گیلگول را قانون کیهانی و آموزهای سری میداند که فرجام برخی از گنهان خاص است. [5]
🔷 هدف مهم تناسخ در متون کلاسیک، همواره تطهیر روح و مجالی برای اصلاح اعمال بوده است. هرچند گیلگول عقوبت بسیاری ناگواری برای ارواح است، از سوی دیگر این اصل را باید رحمت و شفقت خداوند تلقی کرد. از آنرو که هیچکس تا ابد از رحمت خداوند به دور نیست، حتی گناهکاران این فرصت را در گردش روح خود، برای جبران گناهانشان به دست میآورند؛ به همین جهت تناسخ در متون کلاسیک کابالا، هم بر جنبهٔ عدالت و هم جنبهٔ شفقت و رحمت خداوند تأکید دارد.
🔶 از دیدگاه کابالای گرونا تناسخ فقط شامل حال گناهکاران نیست، بلکه نیکوکاران نیز گاه برای انجام رسالتی و یا احسان و سودرسانی به کائنات به این جهان باز میگردند، اگرچه بازگشت برای خودشان سودی ندارد. باهیر تعداد تناسخ را تا هزار مرتبه تخمین میزند؛ اما نظریهٔ متعارف در میان کابالای گرونا آن است که روح برای جبران گناهانش تا سه مرتبه حلول خواهد داشت. اگر در طول هریک از تناسخها روح نتواند به پالایش مورد نظر برسد، به چاه بیانتهایی سرنگون خواهد شد. [6]
🔷 نظریه تناسخ در کابالا به هیچ وجه پیرامون محور انکار قیامت و معاد نمیچرخد؛ زیرا در اندیشه پیروان این طریقت، نشانههایی از اعتقاد به جهان آخرت و محاسبه اعمال در قیامت میتوان یافت. اما بنابر باور ایشان عذاب ابدی برای ارواح ملعون در جهنم قابل انکار است؛ زیرا در روح چیزی وجود دارد که با خداوند هم ذات میباشد؛ از اینرو خدا نمیتواند تا ابد با نگاه داشتن روح گناهکاران در عذاب، خود نیز رنج ببرد. طرح موضوع تناسخ در حقیقت تلاشی است از سوی پیروان کابالا برای زدودن ابهام از ظاهر برخی آیات کتاب مقدس و پاک کردن ساحت علوی خداوند از اتهام به بیعدالتی. با این حال تناسخ، نه تنها به رفع اتهام کمکی ننموده، بلکه پذیرش این نظریه، به نوعی ناظر بر بیعدالتی ذات یگانه پروردگار است.
🔶 میتوان گفت مشکل اصلی آموزههای کابالا در خصوص تناسخ، برداشت نادرست ایشان از اصل عدالت الهی است. پیروان کابالا لازمهٔ عدالت الهی را برابر قرار دادن همه اشیاء و همهٔ انسانها میدانند، حال آنکه مقتضای حکمت و عدل الهی این نیست که همهٔ مخلوقات را یکسان بیافریند، بلکه اقتضای عدل و حکمت الهی آن است که جهان را به گونهای بیافریند که بیشترین خیر و کمال بر آن مترتب شود و موجودات مختلف را به گونهای خلق کند که متناسب با آن هدف نهایی باشند. وجود نابرابریهای اجتماعی، رنجها و گرفتاریهای موجود در جوامع انسانی لازمهٔ مختار بودن انسان است، نه بیعدالتی خداوند یا تناسخ ارواح. اختیار و اراده یکی از امتیازات مسلّم انسانها است که به وسیله آن به سوی کمال نهایی و ابدی خود گام بردارند و یا به سوی شقاوت و خسران جاودانی سقوط کنند که البته چنین سقوط اختیاری مورد ارادهٔ الهی واقع نخواهد شد.
🔻 پینوشت:
[1]. دانشنامه جهان اسلام، مینایی، تهران، نشر شرکت افست، 1383، ج 8، ص 227
[2]. دایرة المعارف جامع اسلامی، حسینی دشتی، 1385، تهران، نشر مؤسسه فرهنگی آرایه، ج 2، ص 516.
[3]. دایره المعارف فارسی، تناسخ، مصاحب، تهران، نشر امیر کبیر، 1381، ج 1، ص 67.
[4]. واژهای عبری که به معنای چرخش میباشد.
[5]. تناسخ، توکلی، طاهره، تهران، مرکز، 1387، ج 16، ص 179.
[6]. بازگشت روح، تناسخ، فیلیپ اس برگ، 1989، نیویورک، نشر مرکز تحقیقات علوم کابالا، ص 54.
#تناسخ #کابالا #عرفان_های_کاذب #ارواح #جاودانگی_ارواح #افسانه_های_باستانی #ادعاهای_عجیب #مدعیان_دروغین #ستاره_پرستان #ادیان_ستاره_پرست #پرستش_جن #پرستش_جن_شیطان #تحریف_تورات_انجیل #تحریف_پیامبران_الهی #فراماسونری #فرقه_های_ستاره_پرست #فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه....👇👇
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
اعتقاد به تناسخ در کابالا 🕎 قسمت (دوم) 2️⃣ 🔶 برای اولین بار اصطلاح تناسخ در کتاب سفر هاتمونا
اعتقاد به تناسخ در کابالا 🕎
قسمت (پایانی) 3️⃣
🔷 از آنجا که انسان برای انتخاب آگاهانه نیازمند به شناخت صحیح راههای خیر و شر است، خداوند متعال انسان را به آنچه خیر و مصلحت اوست امر فرموده و از آنچه باعث فساد و سقوط اوست، نهی کرده است تا وسیلهٔ حرکت تکاملی او را فراهم آورد؛ از اینرو تکامل، با انجام تکالیف الهی و به منظور رسیدن آدمی به نتایج اعمالش وضع شده است. حکمت الهی اقتضا دارد که این تکالیف متناسب با تواناییهای مکلفان باشد.[7]
🔶 دلیل دیگر بازگشت ارواح و حلول آن در کالبدهای گوناگون از دیدگاه کابالا، فراهم کردن فرصتی است برای ارواح گناهکار تا بتوانند از این رهگذر به پالایش دست یابند. این بازگشت به آن علت است که همه ارواح در دنیا وظیفه داشتند تیقون خود را به انجام برسانند؛ یعنی به بازسازی و رساندن جهان به هماهنگی اولیه کمک کنند. عدهای از ارواح گناهکار این مهم را انجام نداده و مجبورند بارها به این جهان بازگردند تا به اصطلاح تیقون خود را به انجام برسانند.
🔷 بر اساس این دیدگاه اگر روحها برای تصفیه و تطهیر دوباره به زمین باز میگردند، پس در هر آمدوشد ارواح، باید سیلی از ارواح پالایش یافته برجای بماند. در نتیجه اکنون که قرنها از هبوط آدم بر روی کرهٔ خاکی گذشته است، در عصر آکواریوس باید شاهد نسلی پاک باشیم که حاصل روحهای در حال پالایش هستند. اما در دنیای کنونی نه تنها اینگونه نیست، بلکه همانگونه که هواداران کابالا معترفند شاهد جهانی پر از جنگ و خونریزی هستیم که حاصل تجمع روحهای خبیثی است که در کالبدهای جدید، برای تصفیه به این جهان سرازیر شدهاند! نکته دیگر در خصوص تناسخ، به برهان عدالت بازمیگردد.
🔶 از آنجا که انسان موجودی مختار و در انتخاب اعمال خود آزاد است، از یک سو افرادی در این جهان تمام عمر خود را صرف عبادت و اطاعت خداوند میکنند و از سوی دیگر تبهکارانی نیز یافت میشوند که برای رسیدن به هوسهای شیطانی خود بدترین ستمها و زشتترین گناهان را مرتکب میشوند. اما آیا تناسخ راهی است عادلانه برای جزای اعمال پسندیده و ناپسند انسانها؟ آیا حلول روح یک تبهکار در کالبد پستترین نفوس روی کرهٔ زمین، کیفر عادلانهای برای اوست؟ آیا بدین طریق، روح پالایش مییابد؟ حتی اگر پالایشی هم در کار باشد، چه تضمینی وجود دارد که فرد تبهکار از وسوسهٔ دل سپردن به جنایت آزاد شود؟
🔷 پس در این جهان، نیکوکاران و تبهکاران به پاداش و کیفری که در خور اعمالشان باشد نمیرسند و چه بسا تبهکارانی که از نعمتهای بیشتری هم برخوردار باشند؛ از اینرو زندگی این جهانی ظرفیت پاداش و کیفر بسیاری از اعمال را ندارد. از نکات دیگر قابل بررسی در آرای پیروان کابالا، پیوستن ارواح پس از پالایش و انجام تیقون خود به روح کیهانی است.
🔶 هر چند هویت روح کیهانی مشخص نیست، به نظر میرسد ارواح با پیوستن به آن، از رنج تجسدهای پیدرپی نجات یافته، به سعادت میرسند. این اندیشه نیز خالی از اشکال نیست؛ زیرا در صورتی که ارواح اصلاح شده، جهان ما را ترک کنند و در فضای روح کیهانی قرار گیرند، باید پس از گذشت قرنها از حضور انسان روی کرهٔ زمین، جمعیت انسانها و گونههای متفاوت از حیوانات و جانداران کاهش یافته باشد؛ زیرا ارواحی که در حال تکامل هستند، پیوسته از این بدنها جدا میشوند و پس از سپری کردن دورهٔ تکامل خود به روح کیهانی میپیوندند؛ از این رو جهان امروز نباید با انفجار جمعیت روبهرو شود، بلکه بر عکس باید با کاهش جمعیت مواجه باشد![8]
🔻 پینوشت:
[7]. مشکات، مصباح یزدی، قم، موسسه امام خمینی، 1389، ص 196-197.
[8]. بررسی و نقد مبانی نظری کابالیسم، فاطمه مهدیه، موسسه بهداشت معنوی، ص 106
#تناسخ #کابالا #عرفان_های_کاذب #ارواح #جاودانگی_ارواح #افسانه_های_باستانی #ادعاهای_عجیب #مدعیان_دروغین #ستاره_پرستان #ادیان_ستاره_پرست #پرستش_جن #پرستش_جن_شیطان #تحریف_تورات_انجیل #تحریف_پیامبران_الهی #فراماسونری #فرقه_های_ستاره_پرست #فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
سفارش به ترک امر به معروف و نهی از منکر توسط صوفیان 👹👆
#صوفیه
#اباحی_گری
#شطح_گویی_صوفیان
#شاهد_بازی_صوفیه
#رقص_سماع
#وحدت_وجود
#ریاضتهای_شیطانی
#فرقه_سازی_دراسلام
#بدعت_در_دین
#پرستش_انسان
#پرستش_جن_شیطان
#وحدت_وجود
#مدعیان_دروغین
#ادعاهای_عجیب
#فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه شیطان پرستی ستیانس ✝️👹👆
(معبدسِت) معبدی که بدستور شیطان ساخته شد
قسمت (اول) 1️⃣
🔻«مایکل آکینو» یکی از افسران اطلاعاتی ارتش آمریکا بود که در سالهای نخستین تأسیس کلیسای شیطان به فرقه سیطنیسم پیوست.
🔷 وی در مدت کوتاهی درجات مختلف کلیسای شیطان را کسب کرد و به مدت پنجسال یکی از اعضای شورای نه نفره کلیسای شیطان بود.
🔶 در فاصله سالهای 1971 تا 1975 به عنوان ویراستار مجله کلوون هوف (اولین مجله رسمی کلیسای شیطان) فعالیت داشت. پس از کسب درجه چهارم کلیسای شیطان 1975، به علت اختلاف با آنتوان لاوی، از کلیسای شیطان خارج شد.
#پرستش_جن_شیطان
#پرستش_غیرخدا
#مدعیان_دروغین
#موجودات_ماورالطبیعه
#ادعاهای_عجیب
#ادیان_گنوسی
#بت_پرستی
#اباحی_گری
#پرستش_جن
#جادوگری
#جاهلیت
#جن_شیطان
#خرافات
#سحر_جادو
#تحریف_مسیحیت
#فرقه_های_پاگانیستی
#فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه....👇👇
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
فرقه شیطان پرستی ستیانس ✝️👹👆 (معبدسِت) معبدی که بدستور شیطان ساخته شد قسمت (اول) 1️⃣ 🔻«مایکل آک
فرقه شیطان پرستی ستیانس ✝️👹
(معبدسِت) معبدی که بدستور شیطان ساخته شد
قسمت (پایانی) 2️⃣
🔻 اختلاف «مایکل آکینو» با لاوی از آنجایی آغاز شد که لاوی ضمن یک التیماتوم در مجلۀ کلوون هوف، اعلام میکند که از آن پس، مدارج عالی کلیسا تنها در ازای کمکهای مالی قابل توجه، مِلک یا کارهای هنری با ارزش به اعضای اعطا میشود.
🔷 موضوعی که در عمل نیز لاوی، آنرا رعایت میکرد و بدون دادن هیچگونه آموزشی، اقدام به فروش دیپلم رسمی کلیسای شیطان و سایر مدارج عالی، چون درجه کشیشی، به افراد پولدار مینمود.
🔶 چنین تبعیضی برای آکینو و سایر هواداران و اعضای عالی رتبۀ کلیسا که با زحمات شبانهروی موفق به اخذ درجات عالی شده بودند، قابل تحمل نبود و این موضوع سبب خروج دسته جمعی آنها از کلیسای شیطان و تأسیس فرقه ستیانس [1] به رهبری آکینو گردید.[2]
🔷 آکینو برای این کار مرکزی با عنوان معبد «سِت» در سانفرانسیسکو راهاندازی نمود. افرادی برای عضویت در این فرقه حق عضویت پرداخت نمیکنند اما به دلخواه خود میتوانند مبلغی را به منظور کمک به معبد پرداخت نمایند.
🔶 آکینو دارای مدرک علمی لیسانس، در رشتههای مختلف نظامی، از دانشگاههایی همچون دانشگاه صنعتی نیروهای مسلح آمریکا و دانشگاه دفاع ملی آمریکا میباشد. وی همچنین دارای مدرک دکتری در رشتۀ علوم سیاسی از دانشگاه کالیفرنیا است و به مدت شش سال استادیار این رشته در دانشگاه «گلدن گیت» آمریکا بوده است.
🔷 اختلافات کلیسای شیطان و معبد سِت منجر به اختلاف در مبانی عقیدتی آنان نیز شد. مهمترین اختلاف عقیدتی این دو فرقه در تفاوت نگرش آنها به شیطان است.
🔶 فرقه سیطنیسم اصلا اعتقادی به وجود خارجی شیطان ندارد؛ ولی ستیانس شیطان را موجودی حقیقی در عالم خارج میپندارند و مأموریت خود را آمادهسازی جهان برای حاکمیت شیطان میداند.[3]
🔷 آکینو در موراد فراوانی مدعی ارتباط با این نیرو شده است. مثلا در جایی مدعی میشود که شیطان، شاهزادۀ تاریکی، با او صحبت کرده و از جهنم به او وحی شده است.
🔶 نهایتا این ارتباط در رسالۀ آکینو به نام آمدن در شب منتشر شد. در این متن، شیطان خود را به عنوان سِت معرفی میکند و از آکینو میخواهد تا نهادی جدید به نام معبد سِت بنیان گذارد تا به هدف نهایی، که یک عصر شیطانی توام با خشونت علیه مذهبیون است، نزدیک شوند.[4]
🔷 این سازمان برای دستیابی به آرمان خود، گذشته از برگزاری آیینهای شیطانی و ترویج آنها از طریق سینما و موسیقی، فضایی را برای مطالعات و تحقیقات در زمینۀ تمدنهای گذشته، اسطورهها و شیطانشناسی ایجاد کرده و به محققان، درجه و نشان اعطا میکند تا به تدریج به سازماندهی نیروهای خود برای جنبش جهانی شیطانی برسد.[5]
🔶 امروزه فرقههای مختلف دیگری نیز با عناوین شیطانی در سطح دنیا مشغول به فعالیت هستند؛ از آن جمله میتوان به «کنیسه شیطان»، «سفارت لوسیفر» و «اولین کلیسای شیطانی»، «کلیسای قضاوت نهایی» و «فرقه طوفان» اشاره کرد.
🔷 در یک جمعبندی میتوان گفت یکی از اصلیترین پایههای عقیدتی مشترک میان این فرقهها مخالفت با ادیان اصیل و آسمانی است که در قالب آموزهها و آیینهای اباحیگرایانه، توجه به امور جادویی و شیطانی در میان آنان به چشم میخورد.
🔶 همچنین پیوندهایی که در اسامی و نمادهای مورد استفاده در این فرقهها با عناوین و نمادهای جادویی باستانی مشاهده میشود، از دیگر نکات قابل تأمل در بررسی این گروهها است که در صدد پیوند زدن اندیشههای خود با اندیشههای شیطانی دوران باستان هستند تا از این طریق هویتی تاریخی برای اندیشههای خود به وجود آورند.[6]
🔹 پینوشت:
[1]. برای اطلاع بیشتر به، اسطوره شناسی، دایره المعارف مصور اساطیر و ادیان مشهور جهان، کاوندیش، ریچارد، تهران، نشر علم، 1387.
[2]. Kendy، William ،Mystic Valley Media. Millennium،Satanic Crime: A Threat in the new ، 2006، ص 9.
[3]. Susej، Magus Tsirk ، بیتا، بیجا، The Demonic Biible ، ص 45.
[4]. Goodrick-Clarck، Black Sun: Aryan Cults 2002، Nicholas ص 214.
[5]. Encyclopedia of religion، Jones ، بیتا، بی جا، ص 621.
[6]. بینقاب، حسین عرب، نشر صهبای یقین، 1393، ص 119.
#پرستش_جن_شیطان
#پرستش_غیرخدا
#مدعیان_دروغین
#موجودات_ماورالطبیعه
#ادعاهای_عجیب
#ادیان_گنوسی
#بت_پرستی
#اباحی_گری
#پرستش_جن
#جادوگری
#جاهلیت
#جن_شیطان
#خرافات
#سحر_جادو
#تحریف_مسیحیت
#فرقه_های_پاگانیستی
#فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
صوفیان درنگاه سعدی شیرازی 👹👆
#صوفیه
#اباحی_گری
#شطح_گویی_صوفیان
#شاهد_بازی_صوفیه
#رقص_سماع
#وحدت_وجود
#ریاضتهای_شیطانی
#فرقه_سازی_دراسلام
#بدعت_در_دین
#پرستش_انسان
#پرستش_جن_شیطان
#وحدت_وجود
#مدعیان_دروغین
#ادعاهای_عجیب
#فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ر قص سما ع، رفتار ناهنجار صوفیان 👹👆
#صوفیه
#اباحی_گری
#شطح_گویی_صوفیان
#شاهد_بازی_صوفیه
#رقص_سماع
#وحدت_وجود
#ریاضتهای_شیطانی
#فرقه_سازی_دراسلام
#بدعت_در_دین
#پرستش_انسان
#پرستش_جن_شیطان
#وحدت_وجود
#مدعیان_دروغین
#ادعاهای_عجیب
#فرقه_های_عجیب
📝 اینجا بخوانید👇 👇
کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
ر قص سما ع، رفتار ناهنجار صوفیان 👹👆 #صوفیه #اباحی_گری #شطح_گویی_صوفیان #شاهد_بازی_صوفیه #رقص_سماع #و
ر قص سما ع، رفتار ناهنجار صوفیان 👹
♦️ از شاخصههای مهم در زندگی صوفیانه، برگزاری مراسم سماع است. برنامهای که میتوان از آن بهعنوان بدعتی بزرگ در شاکلهی عرفان صوفیسمی یاد کرد که بسیاری از نامآوران و بزرگان این عرصه را شیفته و مرید خود ساخته.
🔷 سماع، گرچه در بین خود اهل تصوف موافقان و مخالفانی داشته، اما با نگاهی به نقد مخالفان مشخص میشود انتقاد ایشان نه به اصل سماع که به لوازم آن بوده؛ به این معنی که برای برگزاری سماع شروطی را مشخص کرده بودند.
🔶 مثلا غزالی انجام مراسم سماع را با رعایت پنج شرط جایز میدانست.
🔹 اول: مراعات زمان، مكان و اخوان
🔹 دوم: قصد و نظر مستمعين از سماع
🔹 سوم: سراپا گوش بودن و به اطراف نظر نينداختن و خودداری از كف زدن و رقص
🔹 چهارم: مستمع نبايد بايستد و نبايد صدايش را به گريه بلند كند
🔹 پنجم: موافقت با قوم در قيام.[1]
🔶 متصوفه شروط سماع را مراعات نمیکردند که به این سبب مخالفت برخی از سران تصوف را به دنبال داشته است.
🔷 عبدالحسین زرینکوب در مورد جایگاه سماع در زندگی روزمره صوفیان مینویسد:
🔶 «موسیقی و رقص را نمیشد از برنامهای که صوفیان راستین برای تزکیهی دل ریخته بودند، حذف کرد. در واقع این رسم که سماع خوانده میشد یکی از مختصههای مهم زندگی صوفیان به شمار میرفت...
🔷 رغبت شدید ابوسعید (ابوالخیر) به موسیقی و رقص مریدان، او را زمینهساز درویشهای رقصنده ساخت. با این همه، بر خلاف آنچه زندگی نامهنویسان ابوسعید گفتهاند، قشیری سماع را به طور مطلق محکوم نکرد.
🔶 مع ذلک، به رغم اعتراض مخالفان، سماع مسلماً برای صوفیان عادی جاذبهای داشت. بنابراین نه تنها در جماعتخانهی خانقاه، بلکه در تالارهای منازل شخصی در تقریباً همهی شهرهای اسلامی، سدههای میانی، در خاور نزدیک و جاهای دیگر نیز کار پرجنب و جوش و نشاطبخش سماع صورت میگرفت.
🔷 طبل، سنج و نی به هنگام برنامههای سماع نواخته میشد، اشعاری که انشاد میشد یا قوالان آنها را به آواز میخواندند معمولاً همراه بود با های و هوی یا حرکت سر یا دست و پای درویشان. صوفیان میرقصیدند، به این سو و آن سو میخرامیدند، میپریدند، کف میزدند و رفته رفته از خود بیخود میشدند. یکی فریاد میکشید و دیگری جامه چاک میکرد یا آن را از تن در میآورد.[2]
🔶 میگویند شیخ بغدادی صوفیان را به وقت سماع به گلههای گوسفندی که گرگ به آنها حمله میکند تشبیه کرده است.»[3]
🔷 با توضیح جناب زرینکوب در مورد نحوهی اجرای سماع، مشخص میشود که این رفتارهای ناهنجار در جامعهی اسلامی جایگاهی نداشته و بنابر سفارش بزرگان تصوف میبایست در زمان و مکان خاصی برگزار گردد تا با مخالفت متدینین و متشرعین جامعه مواجه نشود!
🔶 همچنین این نکته معلوم میگردد که نهایت حالت عرفانی تصوف مشغول شدن به ترقُّص و آلات موسیقی بوده که ایشان را از خود بیخود میساخته و با دگرگون شدن احوال و زوال عقلشان، سخنانی را بر زبان میآوردند که بویی کفر و شرک داشته است؛ که مهمترین نتیجهی آن شریعتگریزی و فرار از دایرهی شرع بوده و به همین دلیل هر لاابالی را به مسلک تصوف جذب میکرده است.
🔻پینوشت:
[1]. احیاءالعلوم، محمدغزالی، به تحقیق حافظ عراقی، انشارات دارالکتاب العربی، ج 2 ص 226
[2]. تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن، عبدالحسین زرین کوب، ترجمه کیوانی، نشر سخن، ص 92–93
[3]. اللمع فی التصوف، سراج طوسی، به کوشش نیکلسن، صص 296–297
#صوفیه
#اباحی_گری
#شطح_گویی_صوفیان
#شاهد_بازی_صوفیه
#رقص_سماع
#وحدت_وجود
#ریاضتهای_شیطانی
#فرقه_سازی_دراسلام
#بدعت_در_دین
#پرستش_انسان
#پرستش_جن_شیطان
#وحدت_وجود
#مدعیان_دروغین
#ادعاهای_عجیب
#فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2