eitaa logo
مطالب#تبیین گام دوم انقلاب
45 دنبال‌کننده
40 عکس
7 ویدیو
13 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
اسماعیلی: 🍃🌺 بسم الله الرّحمن الرّحیم🌺🍃 🌺 الحمدلله ربّ العالمین ✨ و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله‌ الطّاهرین و صحبه المنتجبین و من تبعهم باحسان الی یوم الدّین. 1⃣ ورود انقلاب اسلامی به دومین مرحله‌‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی   2⃣ از میان همه‌ی ملّتهای زیر ستم، کمتر ملّتی به انقلاب همّت میگمارد؛ و در میان ملّتهایی که به‌پاخاسته و انقلاب کرده‌اند، کمتر دیده شده که توانسته باشند کار را به نهایت رسانده و به‌جز تغییر حکومتها، آرمانهای انقلابی را حفظ کرده باشند. 3⃣ امّا انقلاب پُرشکوه ملّت ایران که بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چلّه‌ی پُرافتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده و در برابر همه‌ی وسوسه‌هایی که غیر قابل مقاومت به نظر میرسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده و اینک وارد دوّمین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی شده ‌است. 4⃣ درودی از اعماق دل بر این ملّت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم میشود. از اعضای محترم درخواست همکاری دارم تا بنده متکلم وحده نباشم. آنچه در این مورد به ذهن می رسد بیان بفرمایید تا با همکاری و هم افزایی واژه به واژه، حلاجی کنیم. آغاز سخن با نام و یاد خدا، حمد و ثنای پروردگار و اظهار ارادت به آستان پیامبر نور و رحمت و آل مطهرش و هر آنکس که تا ابد به احسان از ایشان متابعت کند، هست این شیوه پدران معصومشان در نهج البلاغه و نیز سایر کتب گرانبهای اولیای معصوم و تابعینشان هست که در کلام ایشان هم انعکاس یافته است. سلام. بررسی بند به بند بیانیه، و هر کس در حد توان نکته ای بفرماید تا به جمع بندی در حد وسعی در این زمینه برسیم. امروز همین فراز اول رو قرار دادیم تا خط به خط بررسی بشه و نکات موجود اون برجسته سازی بشه. اگر بنا باشد از ایشان بیاموزیم باید آغاز کلاممان مزین به نام الهی و حمدوثنای او و نیز یاد و خاطری از حبیب و اولیای الله باشد. و اما بعد؛ سه مرحله ذکر شده. خودسازی جامعه پردازی تمدن سازی آیا این سه مرحله متواتر هستند یا به موازات هم می‌توانند رشد کنند؟ یعنی برای رفتن به مرحله بعد لزوما باید مرحله اول تکمیل شده باشد یا می‌توان بصورت همزمان در هر سه زمینه فعالیت کرد؟ در هر کدام از اینها در چه مرحله‌ای هستیم؟ وظیفه، نقش و جایگاه ما در این پروسه کجاست؟ تا کنون چقدر ایفای نقش داشته‌ایم؟ پس از این چه کارهایی باید انجام دهیم؟ هر کدام از اینها در چه مرحله‌ای قرار دارند؟ در هر کدام از اینها در حال پیشرفتیم یا در جا می زنیم یا عقبرفت داشته‌ایم؟ در چه دوره‌ای از تاریخ کهن ایران اسلامی این حرکت تسریع شده است؟ دلایل آن‌چه بوده است؟ در چه صورت این حرکت تسریع خواهد شد؟ و شاید بسیاری سوالات دیگر.... که پاسخ به این سوالات رویکرد امت اسلامی و دولتهای اسلامی و در راس آنان ایران را برای رسیدن به آرمانهای بلند، مشخص خواهد کرد. این سوالات رو مطالعه کنید و اگر سوالات دیگری دارید اضافه کنید و یا در رسیدن به پاسخها، کمک کنید. منظور از خودسازی خود فرد هست؟ یا خود انقلاب؟ اگر خود انقلاب باشد، چگونه خودسازی انقلاب شکل می‌گیرد؟ در تحلیلی خواندم که جای ولایت فقیه در این بیانیه خالی هست و ایشان از جایگاه خودشان چیزی نگفته‌اند لذا وظیفه ماست که جایگاه ایشان را یادآور شویم!!!!! جای بسی تعجب!!!! آیا ولایت فقیه خود حضرت آقا هستند یا جایگاه حقوقی ایشان؟ جایگاهی که ۱۴ قرن جامعه اسلامی ناب برای استقرار آن خون داده؟ حالا ایشان روی تواضع یا تعارف آن را نادیده یا مسکوت بگذارند؟ البته که نه! ولایت فقیه اصل این بیانیه هست، روح آن هست. چرا که جز در سایه اعتقاد به ولایت فقیه حرکتی برای تحقق این گام صورت نخواهد گرفت. کلیت این بیانیه در اطاعت خلاصه میشود و اطاعت جز در مقیاس الهی برای تحقق این بیانیه تعریف نشده است. سلام و سپاس از حضورتون🙏 تذکر دادید یا تایید فرمودید؟ خوشحال میشیم در فهم این سه واژه، کمک باشید. بله متوجه شدم. در تایپ کلمه اشتباه کردم. در اصل فراز بیانیه، درست هست. ممنون از دقت و تذکرتون🙏 بنظر شما این مراحل باید موازی باشند یا پشت سر هم؟ سلام. لیست سوالاتی که مطرح کردم باید بحث و بررسی بشه تا به پاسخهای دقیق و درستی برسیم. بنده به وُسع خودم، عرض می‌کنم. یعنی تا خودسازی انجام نشده، نباید در حیطه جامعه پردازی و تمدن سازی قدم برداشت؟ ولی ما الان با وجود اشکالاتی که داریم همزمان در حوزه جامعه پردازی و تمدن سازی هم کم و بیش وارد شدیم. اینطور نیست؟ تلقی شما از واژه خودسازی چیه؟ خودسازی افراد یا انقلاب بعنوان یک موجود زنده و‌پویا؟ بنظر من هم موازی هست اما بشرطها و شروطها. یعنی درصدی
پیامبر... قطعا به مثابه افزایش برخورداریها باید عدالت در اشتراک رعایت بشه. اما آیا قبول داریم اموال جامعه اسلامی متعلق به همه مسلمین هست؟ و آیا همانطور که برای برخورداری خودمان حق قائلیم برای برخورداری تمام مسلمین هم حق قائل هستیم؟ متاسفانه هر کدام از ما بنحوی در جایی می‌لنگیم و انتظار داریم امکانات جلوی خودمان خالی شود. اینکه عده‌ای خوردند و می‌خورند نه گناه آنها را کم می کند و نه باعث تبرئه آنها میشود و نه حتی باعث میشود ما در گفتن و عمل به آنچه که حق هست بخاطر کوتاهی آنها، کوتاهی کنیم. بله. بسیار نکته قابل تاملی هست. ما به مدد بوقهای تبلیغاتی سیاه‌نما، تنها ضعفها و کمبودها رو می بینیم؛ اما آرمانهای واقعی انقلاب کدامها هستند که به آنها خیانتی نشده است. و قطع و یقین نگاهبان و پاسدار این آرمانها جایگاه رفیع ولایت فقیه هست که هر جا پای آرمانها به میان آمده چون شیر غریدند و ملت در تبعیت از ایشان، حرف نظام اسلامی را به کرسی نشانده است. آرمان قطعا به معنای یک هدف دورنما و والاست که تمام اهداف کوتاه مدت و نزدیک باید در راستای آن، برنامه ریزی و اجرا شود. فرض کنید کسی قصد سفر به مشهد مقدس را دارد. این هدف غایی اوست و هر مشکلی هم پیش بیاید او به سمت هدف حرکت می‌کند. ممکن است در میانه راه ماشین خراب شود، تصادف کند، دزد به مالش بزند و.... اما تا زمانیکه در مسیر رفتن هست در مسیر هدف هست نمی‌توان او را شکست خورده نامید. بنظر بنده آرمان بنیانگذار این حرکت انقلابی عزیز و مردانی که او را یاری کردند و در این راه از همه چیزشان گذشتند، احیای اسلام ناب محمدی و استقرار پرچم آن بر فراز عالم بود. حرکتی که می‌بینیم تا حد خیلی زیادی خاورمیانه و به میزانی محسوس هم عالَم را درگیر کرده و اینطور که بنظر میرسد طعم خوش آن چنان در کام ملتهای دیگر شیرین آمده که عزمی جزم برای حرکت در این مسیر دارند. حال بر ملت ایرانست بعنوان پرچمدار این حرکت ضمن مداوای دردهای عارض شده، همچنان وفاداری به این آرمان را حفظ کنند. البته از فرمایشات تکمیلی شما هم در صورت امکان استفاده می‌کنیم. نه خیر! عدم اعتراض به این دله‌دزدهای نوکیسه خیانت به اسلام و انقلاب اسلامی هست. اما هرگز نباید از مسیر حق و انصاف و قانون منحرف شد و باید مراقب بود عادی‌سازی نشود. گاهی گفتنهای زیاد( راست و دروغ درهم) باعث عادی سازی میشود و البته این افراد بیشرم از این طریق جسورتر و گستاختر می‌شوند. حفاظ و حافظ آرمان انقلاب شخص ولایت فقیه هستند. و هیچگاه در حفظ این آرمان از مسئولیت خود غافل نشده و در برابر زیاده خواهان‌کوتاه نیامدند. بله. بنده هم دیروز عرض کردم، تیم و تیمهای متخصص در تمام زمینه ها نیاز هست که ابتدا واژه ها را شکافته و سپس به مقتضای جمله و متن مفاهیم را دریابند و در نهایت عملیاتی سازی کنند. به زعم بنده بزرگترین آرمان این هست و چون که صد آمد نود هم پیش ماست. انقلاب اسلامی امت اسلامی را به مثابه یک پیکر میداند و خود را موظف میداند سخن از هر نوع برخورداری اعم از آسایش و آرامش روانی و مادی و سیاسی و اجتماعی که باشد را برای همه مسلمانان تامین کند. و در همین سطح هم نگاه کنیم شاید نتوان ۲۰ داد اما هرگز خیانت یا کوتاه آمدن نبوده است. خدا حافظ شما باشه و توفیقاتتون روزافزون ان‌شاءالله. بنده برای دوستان در اتاق گفتمان و اتاق اساتید دعوتنامه فرستادم. حالا هر کسی در این مسیر یاری بفرماید باعث امتنان هست در غیر اینصورت به قدر وُسع و توان، درک خودم رو عرض خواهم کرد. و قطعا هر چه هم افزایی بیشتر باشه پربارتر خواهد بود و حق مطلب بیشتر اَدا خواهد شد. ✅✅✅ از حضور و مشارکت فعال خودم(😊) ، جناب بصیرت و جناب امیرالمومنین جانم فدایت، سپاسگزاری میکنم. اعضای محترم مطالعه بفرمایند و توضیحات تکمیلی رو در صورت تمایل به اشتراک بگذارند که استفاده کنیم. وقتی امت اسلامی به مثابه یک پیکره دیده بشه که تمام آنها عیال حکومت اسلامی هستند، محاسبه دور و نزدیک و داخل و خارج نباید داشت. کودکان محروم کرمانی را در کنار کودکان یمنی، سوری و فلسطینی باید دید. حتی کودکان مستضعف فکری اروپایی و آمریکایی که زندگیشان با وجود برخورداریهای مادی از بسیاری مفاهیم انسانی خالی شده. و بنظر بنده نظام اسلامی ایران به تمام این وظایف و آرمانهای خود آگاه هست و در حال پیگیری. اسماعیلی: سلام و صبح و روز پنج‌شنبه بر همه اعضای محترم بخیر و خوشی. در خدمت شما بزرگواران هستیم با بررسی . و امیدواریم با مشارکت شما، بحث پربارتر باشه در فراز پیشین به سه کلمه گسترده رسیدیم و گفته شد که ما در این سه مورد وارد گام دوم شده ایم. یعنی در هر کدوم از این موارد در گام اول پیشرفتهایی داشته‌ایم. و سوالی در این مورد مطرح شد که جای بررسی و پاسخگویی کارشناسانه در تمام ابعاد
دارد. که میزان پیشرفت در هر کدام از این موارد چه اندازه است؟ و برای ادامه حرکت به چه راهکارهایی نیاز هست؟ 🍃🌺 بسم الله الرّحمن الرّحیم🌺🍃 🌺 الحمدلله ربّ العالمین ✨ و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله‌ الطّاهرین و صحبه المنتجبین و من تبعهم باحسان الی یوم الدّین. 1⃣ ورود انقلاب اسلامی به دومین مرحله‌‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی   2⃣ از میان همه‌ی ملّتهای زیر ستم، کمتر ملّتی به انقلاب همّت میگمارد؛ و در میان ملّتهایی که به‌پاخاسته و انقلاب کرده‌اند، کمتر دیده شده که توانسته باشند کار را به نهایت رسانده و به‌جز تغییر حکومتها، آرمانهای انقلابی را حفظ کرده باشند. 3⃣ امّا انقلاب پُرشکوه ملّت ایران که بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چلّه‌ی پُرافتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده و در برابر همه‌ی وسوسه‌هایی که غیر قابل مقاومت به نظر میرسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده و اینک وارد دوّمین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی شده ‌است. 4⃣ درودی از اعماق دل بر این ملّت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم میشود. این بند را دوباره بخوانیم. ترین ترین و تنها انقلابی که بدون خیانت به آرمانهایش یک چله پشت سر گذاشته است. آرمانهای ما کدامها بودند؟ چه مقدار در پیگیری و رسیدن به آرمانها موفق بوده‌ایم؟ چه وسوسه‌هایی را پشت سر گذاشتیم؟ توجه کنید وسوسه‌هایی که مقاومت در برابر آنها غیر ممکن به نظر می‌رسید!!!!! کدام وسوسه‌ها؟ ارعاب تهدید تطمیع تبلیغ ابتذال تبلیغ ارتجاع و...... این وسوسه‌ها از کدام مجاری بر ما اعمال شدند؟ ساخته و پرداخته چه کسانی بودند؟ چه اهدافی از این وسوسه‌ها داشتند؟ در ادامه راه چه دامهایی دارند؟ از وسوسه‌های قبلی چگونه عبور کردیم؟ راه عبور از وسوسه‌های آینده چگونه هست؟ ابزار شناخت آنها چیست؟ حفظ کرامت ملتی با حفظ اصالت شعارهایش. شعارهای انقلابی ما کدامها بوده‌اند؟ چه مقدار در حفظ و تحققشان موفق بوده‌ایم؟ چرا برخی شعار را تحقیر می‌کنند؟ چرا شعارهای ما را به حاشیه می‌برند؟ جایگاه شعار در حرکت انقلابی کجاست؟ شعار زدگی نه اما سرلوحه قرار دادن شعار تا چه حد ضروریست؟ سلام و صبح شما بخیر. بنده بیانیه گام دوم انقلاب رو خدمتتون ارائه میدم. رهبر این حرکت عظیم مردمی_الهی فرمودند خیانت به آرمانها تا امروز صورت نگرفته است و قطعا این رو در قالب کلان نگری مطرح می کنند. و در نهایت درود امام بر امت... امتی که از امام خود درود دریافت کند چه‌قدر سعادتمند است و چه‌قدر باید این نعمت را قدر بداند و در حفظ آن بکوشد. کلان نگری، یعنی از بالا نگریستن و کل و مجموعه را دیدن. در آموزش رانندگی، وقتی دنده عقب آموزش می‌دهند می‌گویند یک نقطه‌ای در دوردست را در نظر بگیر و برو؛ نزدیک را نگاه کنی دائم مجبوری فرمان را بچرخانی و ناگاه ممکن است از وسط خیابان سر دربیاوری. باید بتوان کلان دید. یعنی دزدی و اختلاس چند دزدسرگردنه، جیب زن و تازه به دوران رسیده نوکیسه ملاک قضاوت در مورد دستاوردهای این انقلاب نیست. بلکه دومینوی سقوط دیکتاتوریها و حرکتهای مردمی برضد استعمار و استبداد مطرح هست که دامنه نفوذش تا قلب اروپا و آمریکا گسترده شده است. کتمان نمی‌توان کرد این محرومیتها رو. و باز نمی‌توان گفت که تهرانی‌ها یا همه تهرانی‌ها در نعمتند. اما اگر برخورداری از مادیات را تنها شاخصه انقلاب الهی بدانیم، به خطا رفته‌ایم. آنهایی که معمولا از مادیات بیشتری برخوردارند رقت آورترند چون گاهاً از ساده‌ترین ویژگیها و خصوصیات انسانی محروم مانده‌اند. اگر منصف بودید کشوری که در آن یک ابرقدرت شاهش را میاورد و میبرد را با کشوری که مردم از رهبر تا رییس جمهور تا پایین‌ترین سطوح رو انتخاب می کنند رو یکی نمی‌کردید. انکار می کنید حرکتهای ضد استبدادی و ضد دیکتاتوری رو که در تمام دنیا شروع شده؟ در جریان حرکت انقلابی پیامبر تا آخر شاهد بودیم که مادیات به‌هیچ عنوان در متن نبود و مادیگرایان مغضوب. همه‌چیز در اشتراک بود و کمترین تعلقات به مادیات وجود داشت. از شعب ابیطالب تا هجرت به حبشه و مدینه و تا تشکیل حکومت اسلامی تا غزوه ها ی پیامبر و تا آخرین روزهای عمر اهداف کوتاه مدت نابودی استبداد و استعمار در سطح ملی و ایجاد و تقویت زیرساختهای اقتصادی و اجتماعی و نظامی و سیاسی و... اسلامی که در بعضی جاها نسبتا به آنها دست یافته ایم و در بعضی جاها پیشرفت کمتری داشته‌ایم و طبیعتاً در ادامه باید این تقویتها ادامه داشته باشه در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی. ان‌شاءالله که شاید آخری مصداق دوران ظهور باشه ان‌شاءالله اسماعیلی: و اکنون فراز دوم این بیانیه قرار داده می‌شود و "نمی‌دانم" های آن مطرح می‌شود تا مگر
ذهن و فکر فعالی در این حوالی با اشتغال خود در این مسیر، گره‌های کوری را بگشاید و راهی نو برای رفتن بیابد که مسهل و آسانگر حرکت لاجرم پیشرونده تاریخ به سمت کمال باشد. ❗️آن روز که جهان میان شرق و غرب مادّی تقسیم شده بود و کسی گمان یک نهضت بزرگ دینی را نمیبُرد، انقلاب اسلامی ایران، با قدرت و شکوه پا به میدان نهاد؛ چهارچوب‌ها را شکست؛ کهنگی کلیشه‌ها را به رخ دنیا کشید؛ دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد و آغاز عصر جدیدی را اعلام نمود. 💯 طبیعی بود که سردمداران گمراهی و ستم واکنش نشان دهند، امّا این واکنش ناکام ماند. ✅ چپ و راستِ مدرنیته، از تظاهر به نشنیدن این صدای جدید و متفاوت، تا تلاش گسترده و گونه‌گون برای خفه کردن آن، هرچه کردند به اجلِ محتوم خود نزدیک‌تر شدند. ✳️ اکنون با گذشت چهل جشن سالانه‌ی انقلاب و چهل دهه‌ی فجر، یکی از آن دو کانون دشمنی نابود شده و دیگری با مشکلاتی که خبر از نزدیکی احتضار میدهند، دست‌وپنجه نرم میکند! 💠 و انقلاب اسلامی با حفظ و پایبندی به شعارهای خود همچنان به پیش میرود. با دقت این فراز را هم‌مطالعه بفرمایید. بارها و بارها مانند مقاله برای خودتان بخوانید و در مورد آن اندیشه کنید و اجازه دهید مانند باران نم نم بر زمین ذهنتان رسوخ کند و روحتان را از خنکای حکمت، سرمست نماید. جهان تقسیم شده بود میان دو گرگ درنده شرق و غرب تقسیمی که به آن قانع نبودند و مدام در فکر لقمه‌قاپی از هم بودند. و ملتها و مستضعفین در این بازیهای کثیف قدرت سنگ زیرین آسیاب. جایی برای مفهومی به نام معنویت نبود. معنویت صرفا محدود به ملتهای به استضعاف کشیده شده بود که به غلط عامل عقب ماندگی یا نشانه عقب ماندگی تلقی شود. و بالعکس بی بندوباری و گسیختگی، عامل پیشرفت و تجدد و مدرن شدن، معرفی میشد. در اوج قدرت و قهاریت این دو ابرصاحبان عالم؛ یک نهضت دینی ظاهر شد. آن هم نه با ترس و لرز و محافظه کاری و دست به دامن قدرتها شدن و گداصفتی... بلکه با شکوه و قدرت. مرد آغازگر این جریان در سال ۴۲ مستقیما ًپایه های قدرت متوهمان خداوندگاری عالم را با فریاد بر منبر هدف گرفت. چنان از میل به حمایت این قدرتها، مبرّا بود و چنان در مقابل آنها میل عمیق به جنگندگی داشت که حیرت هر بیننده ای را برمی‌انگیخت. این حجم از احساس قدرت در وجود یک مرد که از دنیا جز عبا و عمامه و عصایی بیش نداشت بیشتر به معجزه می‌ماند تا حتی یک انقلاب. ساختارشکنی و تحقیر آنچه دنیای به سرعت پیشرونده به سمت حیوانیت و بربریت به آن مینازید از دیگر شاخصه های هسته معتقد و الهی این حرکت بود. و این هسته که در ابتدا منحصر به وجود نازنین "روح الله" بود بتدریج در اندک یاران او گسترش یافت و نفحاتی از آن در جامعه پراکنده شد. وجود نازنین و حرکت خارق‌العاده حضرت "روح الله" ثابت می‌کند که چگونه جهان با ۳۱۳ یار؛ گردگیری خواهد شد. وقتی وجودی ظرف مظروف ایمان به قدرت مطلق باشد می‌شود امام؛ که میتواند دانه‌ای را بکارد بی هول و هراس آینده و سرنوشت و تنها به امید خداوند؛ که ریشه‌ آن روز به روز عمیق‌تر و محکمتر شود. تا آنجا که خانه و کاخ شیطان را هم با خطر لرزش مواجه کند. انقلاب ما نه از قسم آن حرکتهای "ایسمی" و "من درآوردی" بشری بود که خدا را حذف کند تا با بی بندوباری حس کاذب آزادی حیوانی به او دست دهد نه از قسم حرکتهای "کلیساگونه" بود که به بهانه خدا، از مردم برده بسازد و مردم را از حقوق انسانی و طبیعی خود محروم سازد. در گفتمان انقلاب اسلامی ما البته دین محوریت دارد و "چون که صد آمد نود هم پیش ماست" و اگر دین به معنای واقعی آن استقرار یابد و توسط مردم پایش شود همانیست که دنیا را به عالیترین شکل و نحوه، برای ملت و امت به ارمغان خواهد آورد. و اینگونه بود که نویدگر عصر جدیدی در حیات بشریت شدیم از جنس آنچه، پیامبران بودند. 🍃🌺 فیض روح القدس ار یار و مددکار شود دیگران هم بکنند آنچه مسیحا میکرد🌺🍃 هرگاه انقلاب کنندگان، بزرگ کردن طفلی را که خود به دنیا آورده‌اند به نامادریهای نامهربان و خائن واگذارند باید شاهد ناخوشایندیها باشند. همواره حضور قشری که خود را بی‌مزد و منت موظف و مکلف می‌دانند به نحو موثر؛ مانع از اعمال نظرها و عملهای خائنانه می‌شود. هر جا از وظیفه پایش کوتاه آمدیم و غفلت کردیم یا عامدانه یا غافلانه؛ آن نقطه را واگذار کردیم. به بهانه‌های واهی جلوگیری از دین گریزی، بسیاری جاها ما را عنصری تساهل و تسامح گرا کردند تا بار و بندیل خودشان را ببندند. نتوانستیم بین برنامه‌ریز و قربانی فرق قائل شویم بین عامل بیماری وبیمار تفاوت قائل شویم و با عامل بیماری مبارزه و بیمار را مداوا کنیم. بلکه بالعکس عامل بیماری را آزاد گذاشته و گاهاً صرفاً با بیمار برخ وردکی داشتیم. حضور بصیر و فعال و مستمر و موثر حفاظ و سپر هر انحرافی می‌توانست و می‌تواند با
شد. الحمدلله کم نیستند. ولی غفلت باعث شده، میدان از دست آنها خارج شود. میدانستید ایران تنها کشور دنیاست که مستقل و بی هیچ کمکی هسته ای را بنا کرد و آنقدر پیشرفت داد که ابرقدرتهای دنیا چندسال با التماس به میز مذاکره چسبیدند تا آن را از ما بگیرند؟ این غیر از کار جهادی جوانان مخلص بود؟ شهید شهریاری بابت تلاشهای شبانه روزیشان حتی ریالی دریافت نکردند. این را همان مسئولانی اعتراف کردندکه نتیجه این تلاش مجاهدانه را واگذارکردند.😔😔😔 اما واکنش سردمداران دنیا به این انقلاب تظاهر به نشنیدن😏 تلاشهای گونه گون و همه جانبه از نظامی و فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی و اخیراً زیست محیطی و جمعیتی و درمانی و... و قطعا همچنان با قدرت ادامه خواهند داد و مدام حجم هجمه هاو تنوع آنها افزایش پیدا خواهد کرد. بله همینطوره. هر کس موظف به انجام تکلیف خودش هست. هر چند خاطرات قهرمانیهای اونها، باعث ایجاد روحیه در ما میشه ولی باید گفت: گیرم آنها بودند فاضل از فضل اونها ما را چه حاصل؟ اگر ما این نکته رو عمیقا درک کنیم و بدونیم این هجوم همه جانبه، نشانه قدرت ماست؛ آنوقت مقاومت و مقابله راحتتر و حساب شده‌تر خواهد شد. و البته از واژه چپ و راست مدرنیته، نباید به سادگی گذشت. البته در یک کلام بخواهم درک خودم رو عرض کنم؛ حرکتهایی به نام حفظ حقوق انسانها، خالی از خدا و معنویت... گمراه کننده و ضالّه. اما به جهت تاریخی ریشه ای تا قلب انقلاب فرانسه دارد. زمانیکه گروههای حافظ منافع سلطنت و جمهوریخواه رادیکال بوجود آمدند و گروهی سوم موسوم به میانه‌رو هم از بین اونها پدید اومد. به بهانه احقاق حقوق بشر مستضعف اروپای آن روز؛ این لفظهای دهن پرکن آمدند تا قلم و ذهن و روحها رو در یک بازی بی‌نتیجه اسیر کنند. اسماعیلی: ❗️آن روز که جهان میان شرق و غرب مادّی تقسیم شده بود و کسی گمان یک نهضت بزرگ دینی را نمیبُرد، انقلاب اسلامی ایران، با قدرت و شکوه پا به میدان نهاد؛ چهارچوب‌ها را شکست؛ کهنگی کلیشه‌ها را به رخ دنیا کشید؛ دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد و آغاز عصر جدیدی را اعلام نمود. 💯 طبیعی بود که سردمداران گمراهی و ستم واکنش نشان دهند، امّا این واکنش ناکام ماند. ✅ چپ و راستِ مدرنیته، از تظاهر به نشنیدن این صدای جدید و متفاوت، تا تلاش گسترده و گونه‌گون برای خفه کردن آن، هرچه کردند به اجلِ محتوم خود نزدیک‌تر شدند. ✳️ اکنون با گذشت چهل جشن سالانه‌ی انقلاب و چهل دهه‌ی فجر، یکی از آن دو کانون دشمنی نابود شده و دیگری با مشکلاتی که خبر از نزدیکی احتضار میدهند، دست‌وپنجه نرم میکند! 💠 و انقلاب اسلامی با حفظ و پایبندی به شعارهای خود همچنان به پیش میرود. چند خط اول این بیانیه جلسه قبل در حد وُسع و نه در حد ادای حق مطلب، گفته شد. و در جمله " آغاز عصر جدید" متوقف شدیم. انقلاب اسلامی، سرآغاز عصر جدیدی در دنیا شده است و تبشیرهای مداوم و مستمر حضرت آقا نشان می‌دهد که این حرکت همچنان با قدرت، گاهی تند و گاهی کند ادامه دارد. انواع واکنشهای سردمداران دنیا👇👇 تظاهر به نشنیدن در آغاز انقلاب و جدی نگرفتن آن و سپس عَلم کردن پهلوی در برابر مرجعیت دینی و حرکتهای جوانان انقلابی با اعمال انواع تهدیدها و تبعیدها و شکنجه‌ها و کشتارهای پنهان و آشکار جوانان این کشور تا کشاندن نیروهای نظامی به کف خیابانهای کشور و گلوله باران مردم معترض تا جوخه‌های ترور برای اعدام نخبه‌های مبدع و هادی حرکتهای انقلابی و.... و تا آخرین لحظه چوب لای پیروزی انقلاب گذاشتن.... و پس از پیروزی، ابتدا روبه صفتانه انقلاب مستقل ما را به رسمیت شناختند تا بتوانند سر سفره دوباره بنشینند و بچرند، اما وقتی دیدند دیگر راهی برای بازگشت ندارند شروع به مخالف سازی در داخل کردند. تشکیل گروهها و گروهکهای مختلف با دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی و ترور نخبه‌ها با اجیر کردن مزدورها و نفوذ دادن مهره‌های معیوب و کج و معوج در پستهای بالای مدیریتی و.... تحریک همسایگان بر علیه ایران و وارد کردن‌آنها در جنگ نیابتی و کمکهای همه جانبه تسلیحاتی از نظامی تا شیمیایی... اعمال ظالمانه‌ترین تحریمها از آغاز انقلاب و امتداد آن تا حال. تبدیل سفارتخانه‌ها به لانه‌های جاسوسی و تفرقه افکنی بویژه سفارتخانه خود شیطان بزرگ و نیز روباه پیر استعمار... جوسازیهای ناجوانمردانه بین المللی برای ایران هراسی و اسلام هراسی ناامن کردن سازمان ملل برای ایران و هرکشوری که متمایل به حرکت استقلال خواهانه و آزادی‌خواهانه ایران باشد بسیج هزاران رسانه میلیاردها دلاری برای تغییر فرهنگ غنی اسلامی_ایرانی ما و جایگزینی فرهنگ مضمحل شده ابتذال و برهنگی غرب در ایران و آیا در حجم ملی این دشمنیها شناخته شدند و برای آنها چه دولتی و چه مردمی راهکار تشخیص داده شد؟ البته اینها فقط گوشه‌ای از طرحها و نقشه‌های معاندانه علیه نظام هست و قطعاً اگر دقیق‌تر لیست ش
وند موارد بسیار بیشتر هست. البته در زمینه نظامی توطئه‌ها دفع شد هر چند نتیجه مطلوب برای انقلابیون ولایی، بخاطر اعمال نفوذ نفوذیها و بزدلان که آگاهانه یا ناآگاهانه حرفهای دشمنان را تکرار کردند بطور کامل حاصل نشد. ولی چنان ضرب شستی خوردند که راه حل نظامی دیگر در مخیله‌شان نمی گنجد. اما از نظر نفوذ دادن افراد از قبل آماده شده؛ یا تاثیر بر روی افراد مستعد انحراف در پستهای بالای مملکتی یا تغییر فرهنگ و ذائقه فرهنگی ملت یا راههای مقابله با تحریمها یا ایمن سازی در برابر تحریکات قومی و قبیله‌ای و مذهبی و.... هنوز کار برای انجام فراوان هست. اگر بزرگواران در مورد انواع راههای دشمنی موارد دیگری رو برای ذکر دارند بفرمایند تا به لیست افتخارات ملت ایران و ذلت دشمنانمان اضافه کنیم. چرا که گاهی فقط یکی از این موارد کشور، ملت و حرکتی را کن فیکون کرده. اما ملت ایران پابه‌پای رهبری الهی، تمام این هجمه‌ها را باهم و یکجا تحمل کرده و هنوز هم ایستا و قدرتمند آرمانهای خود را با شیرینی، حلاوت و تازگی بیشتری تکرار می‌کند. مشاهده این حجم دشمنیهای نابرابر و سپس بررسی نتایج آن در کشور نشان مید‌هد هر چند بی‌تاثیر نبوده، اما حرکت معکوس ایران برای اولا طرح و حفظ و تقویت خودش بعنوان یک ابرقدرت سوم در دنیا و نیز افزایش روزافزون دامنه نفوذش در خاورمیانه و دنیا، نشان می‌دهد پیروز واقعی این میدان کیست. و وقتی امام سید علی و ذوالفقار برّایشان با افتخار از پیروزی یاد می‌کنند نشان می‌دهد که آنها بر کدام فراز ایستاده و صحنه را می‌نگرند. و اینکه "امید" تنها یک تلقین یا یک واژه دهن پرکن نیست بلکه واقعیت اینروزهای ایرانیان‌ولایی و معتقدی باید باشد که به حرکتی جهانی به سوی مدینه فاضله‌ای معتقدند که حقیق ت ظهور از آن متولد خواهد شد. و اینها کار مراکز ویژه علوم انسانی ناب اسلامی یعنی حوزه‌ها و حوزویهای سالم و انقلابی هست. به سلامتی حوزه و حوزویهای غیراسلامی هم داریم. و یکی از مهم‌ترین‌گامها شناخت و ‌پس زدن آنها باید باشد. اما سرنوشت دشمنان انقلاب اسلامی ایران در چهل سالگیش که نقطه تلاقی شور جوانی و پختگی تجربه چهل ساله مسیر حرکتش هست چگونه رقم خورده است؟ یکی از آن دو سالهاست که مضمحل شده و این در حالیست که تنها رهبر الهی ایران حضرت"روح‌الله" صدای این احتضار را شنیده و جالبتر اینکه برایشان هشدار هم فرستاده بود. اما چون گوش شنوایی نبود لاجرم به سرعت فرشته مرگ‌را در آغوش کشیدند و امپراطوری "اتحاد جماهیر شوروی" به قصه‌های تلخ نابودیهای تاریخ پیوست. و اما دشمن دوم که بسیار سیاس‌تر و مدعی‌تر و درنده‌تر است و از خوی توحش فوق تصوری برخوردار است سوژه بررسی نظریه پردازان شده تا دلایل افول و سقوطش بررسی شود. و واقعا جای آن دارد که کتابها نوشته شوند و روزها و روزها همایشها برگزار شود و بررسی گردد چگونه دولتی که خود را محور حق و باطل عالم معرفی میکرد و در صددرصد کشورهای دنیا شاه خرید و فروش میکرد درست از روزی که مردی با دست خالی بی هیچ مکنت و قدرتی ، در سال ۴۲ روی منبر عَلم دشمنی او را برداشت؛ حرکتی سقوطی داشته است و اکنون این حرکت روز به روز تسریع هم می‌شود. جای بررسی فراوان دارد انواع و اقسام هزینه‌های سرسام‌آورشان در دشمنی با انقلاب اسلامی و مردمی ایران و بررسی میزان و درصد موفقیتهایشان در هر کدام و نیز یک بررسی کلی از وضعیت حیات نباتی فعلیشان که با سیلی صورتشان را سرخ نگه داشته‌اند و از ابزار قدرت، تنها عربده‌های ترامپ برایشان باقی مانده. خود مثلا مغزمتفکرهای سیاسیشان گفتند که ما سعی کردیم از ترامپ‌چهره‌ای دیوانه به دنیا نشان دهیم. این یعنی کفگیر به ته دیگ خوردن. یعنی بی‌اعتبار شدن. یعنی رنگ نداشتن حنا. یعنی چماقی به دست ابلهی دادن برای ارعاب و زورگیری بین المللی و این صدای شکستن استخوانهای ادعاهای شیطان بزرگ هست. و این درحالیست که انقلاب اسلامی ایران، هر جای منطقه خاورمیانه که قدم‌بگذارد صرفنظر از دولتهای اجاره‌ای، در آغوش ملتها جای دارد. اسماعیلی: 💠 برای همه‌چیز میتوان طول عمر مفید و تاریخ مصرف فرض کرد، امّا شعارهای جهانی این انقلاب دینی از این قاعده مستثنا است؛ 💠 آنها هرگز بی‌مصرف و بی‌فایده نخواهند شد، زیرا فطرت بشر در همه‌ی عصرها با آن سرشته است. 💠آزادی، اخلاق، معنویّت، عدالت، استقلال، عزّت، عقلانیّت، برادری، هیچ یک به یک نسل و یک جامعه مربوط نیست تا در دوره‌ای بدرخشد و در دوره‌ای دیگر افول کند. 💠هرگز نمیتوان مردمی را تصوّر کرد که از این چشم‌اندازهای مبارک دل‌زده شوند. هرگاه دل‌زدگی پیش آمده، از روی‌گردانی مسئولان از این ارزشهای دینی بوده است و نه از پایبندی به آنها و کوشش برای تحقّق آنها. شعارهای آرامانگرایانه که طبق نظر زعیم حکیم انقلاب، بر اساس فطرت بشری هست و هرگز در هیچ زمان و مکانی کهنه نخواهند شد. فطرت، یعنی آنچه انسان آن ر
ا در درون خویش دارد و مختص انسان هست و خداوند بالقوه در وجود او نهادینه کرده‌است. اگر در مسیر درست قرار گیرد بخوبی رشد ونمو خواهد کرد و قابلیت به کمال رساندن انسان را دارد. و شعارهای انقلاب بر اساس این صفات والای انسانی پی‌ریزی و طراحی شده‌اند. این شعارها به جهت لایتغیر بودن اصل فطرت بشری، هرگز تغییر و تبدیل ندارند. هرگر کهنه نمی‌شوند، هرگز باعث دلزدگی نخواهند شد. بلکه اگر انسان در مسیر درست‌حیات از آغاز نطفگی و پیش از آن قرار داشته باشد، هر چه بیشتر در این شعارها پیشرفت کند به همان نسبت شیفته‌تر و شیداتر می‌شود و با انگیزه و توان بیشتری در راه اعتلای آنها گام برمی‌دارد تا آنجا که حتی از جان شیرین خود و عزیزانش هم برای استقرار این ارزشها هزینه می‌کند. اینجاست که می‌توان گفت تحمل هر سختی از جنگ نظامی و اقتصادی و سیاسی و... برای طرح، تداوم و تقویت این مفاهیم عالیه، چیزی جز "ما رایت الا جمیلا" نخواهد بود. با این پیش زمینه قابل درک است که چرا حکمای انقلاب هم به دستاوردهای انقلاب تا بدین مرحله و هم به آینده آن خوشبین هستند. اما اولین واژه در لیست شعارهای انقلاب اسلامی واژه آزادیست. یک واژه محدود که دنیا را به چالش کشیده. و چقدر جای پرداختن دارد و قرنهاست که ابزار دست سوداگران شده تا آتش به سرمایه عمر و حیات ملتها بزنند. چه تعابیر دهن پرکن و فریبنده‌ای که از آزادی ارائه نشده و اما در عمل ماحصل آن جز حسرت و اندوه و ندامت و باخت برای اکثریت نبوده است و البته اقلیت بهره‌مند از حیات دنیوی هم ، که فارغ از صبغه‌های معنوی هستند علیرغم برخورداری دنیوی در سایه استفاده ابزاری از انسان و برده‌انگاری بشر وغرق شدن در حیات حیوانی؛ کمال انسانی خود را از دست دادند. در مجموع حاصل و برآیندی مساوی صفر به توان بی‌نهایت. همانطور که شاهدیم آزادی را به عدد مفاهیم گسترش می‌دهند تا در همه بخشها، اثرگذاری مطلوب خود را داشته باشند. آزادی بیان آزادی مطبوعات آزادی زنان آزادی فکرو اندیشه آزادی هنر آزادی عقیده و دین و مذهب و........ حال که رهبر حکیم انقلاب "آزادی" را یک شعار فطری و کهنگی ناپذیر برای بشر تلقی می‌کنند برای کمک به فهم مطلب چند جمله از ایشان در جهت روشن شدن تلقی و تعبیرشان از آزادی بیان میکنم. وقتی فهم ما از آزادی به مرز واقعیت رسید میتوانیم در دنیا مدعی باشیم و مطالبه آزادی برای انسانیت و انسان داشته باشیم. در یک موضع کاملا تهاجمی و مطالبه‌گرانه نه منفعلانه؛ که مورد اتهام باشیم و دائم در تلاش برای رفع اتهام. اسلام برای آزادی بشر آمد، هم آزادی از قید و بند فشار دستگاه‌های مستبد و ظالم بر طبقات گوناگون انسان و ایجاد حكومت عادلانه برای بشر، و هم آزادی از اندیشه‌ها و تصوّرات و اوهام حاكم بر زندگی انسان.۱۳۹۲/۱۰/۲۹ بیانات در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی آزادی اندیشه, آزادی بشریت, آزادی در اسلام یعنی یک رهایی بیرونی از استبداد و استعمار قدرتهای شیطانی و یک رهایی درونی از استبداد درونی اوهام و اندیشه‌های باطل. اما باطل اندیشان، میدادن دادن به همین افکار باطل را عین آزادی برای بشر می‌دانند. ✅در اسلام مبنای اصلی آزادی انسان، "توحید" است. البته دوستان بعضی از موارد دیگر را هم ذکر کردند - آنها هم درست است - اما آن نقطه‌ی کانونی، است. فقط عبارت نیست از اعتقاد به خدا؛ توحید عبارت است از اعتقاد به خدا، و کفر به طاغوت؛ عبودیت خدا، و عدم عبودیت غیر خدا؛ «تعالوا الی کلمة سواء بیننا و بینکم الّا نعبد الّا اللّه و لا نشرک به شیئا».(۱) نمیگوید «لا نشرک به احدا» - البته یک جائی هم «احداً» دارد، اما اینجا اعم از آن است - میفرماید: «و لا نشرک به شیئا»؛ هیچ چیزی را شریک خدا قرار ندهید. یعنی شما اگر از عاداتِ بی‌دلیل پیروی کنید، این برخلاف توحید است؛ از انسانها پیروی کنید، همین جور است؛ از نظامهای اجتماعی پیروی کنید، همین جور است - آنجائی که به اراده‌ی الهی منتهی نشود - همه‌ی اینها شرک به خد است، و توحید عبارت است از اعراض از این شرک. «فمن یکفر بالطّاغوت و یؤمن باللّه فقد استمسک بالعروة الوثقی»؛(۲) کفر به طاغوت وجود دارد، بعدش هم ایمان به خدا. خب، این معنایش همان است. یعنی شما از ، غیر از عبودیت خدا، . 👈بنده سالها پیش در نماز جمعه‌ی تهران، ده پانزده جلسه راجع به همین بحث آزادی صحبت کردم؛ آنجا به یک مطلبی اشاره کردم و گفتم ما در اسلام، خودمان را بنده‌ی خدا میدانیم؛ اما بعضی از ادیان، مردم و خودشان را فرزند خدا میدانند. گفتم این یک تعارف است؛ فرزند خدا هستند و غلام هزاران انسان، غلام هزاران شی‌ء و شخص! اسلام این را نمیگوید؛ میگوید فرزند هر کس میخواهی، باش؛ فقط باید غلام خدا باشی، غلام غیر خدا نباید باشی. عمده‌ی معارف اسلامی که در باب آزادی وجود دارد، ناظر به
همین نکته است. این حدیث معروفی که هم از امیرالمؤمنین نقل شده، هم ظاهراً از امام سجاد نقل شده، من در ذهنم هست که از امام هادی (علیه‌السّلام) هم نقل شده، میفرماید: «أ و لا حرّ یدع هذه اللّماظة لأهلها» - این آزادی است - آیا آزاده‌ای نیست که این متاع پست را - لماظه را، آب بینی یا دهان حیوان پستی را - جلوی اهلش بیندازد؟ خب، تا اینجا چیزی فهمیده نمیشود. معلوم میشود که حُر کسی است که این را جلوی اهلش بیندازد، خودش دنبال این نرود. بعد میگوید: «فلیس لأنفسکم ثمن الّا الجنّة فلا تبیعوها بغیرها»؛ (۳) قیمت شما فقط بهشت است. معلوم میشود که برای آن لماظه میخواستند قیمت بپردازند؛ یعنی آن لماظه را میدادند که نفْسِ این را ببَرند، هستی این را ببَرند، هویت و شخصیت این را ببَرند؛ بحث معامله در کار بوده، از آن معامله نهی میکند. اگر بناست معامله کنید، چرا نفستان را در مقابل این لماظه میدهید؟ فقط در مقابل بهشت و عبودیت خدا بدهید. بنابراین نقطه‌ی کانونی، این است. البته یک نقطه‌ی کانونی دیگر هم وجود دارد که عبارت است از همان ، که همین «فلیس لأنفسکم ثمن الّا الجنّة» آن را نشان میدهد؛ که دیگر حالا وارد این قضیه نشویم.۱۳۹۱/۰۸/۲۳ بیانات در چهارمین نشست اندیشه‌های راهبردی آزادی در اسلام, توحید, اراده الهی, شرک با دقت مطالعه شود.👆 ایشان در سال ۹۱ وقتی آزادی را تبیین می‌کنند میفرمایند که ده الی پانزده جلسه در مورد آزادی در نمازجمعه سلسله مباحث داشتند، آنهم سالها پیش... کدام نظریه پرداز یا متفکر انقلابی و ولایی آنها را گوش کرده، و برای جامعه بازتولید محتوایی کرده است؟! متاسفانه جز بازتکرار، کاری نمی‌کنیم و متاسفانه همین را هم، در چندسال اخیر یاد گرفته‌ایم. ✅ آتش زده شدن مسجد منافقین توسط پیامبر برای مصالح عمومی بیان عقیده و اظهار عقیده در محیط سالم آزاد است. آنجائی که مصالح مملکت، مصالح کشور به این دلایلی که اشاره شد - شایعه پراکنی، تشنج، به هم زدن سلامت عمومی جامعه، و مصالح عمومی - با این بیان تهدید میشود، این ممنوع است و مصالح عمومی آنقدر مهم است که اسلام برای خاطر مصالح عمومی یک جاهائی مسجدی را آتش میزند. پیغمبر اکرم یک مسجد را آتش زد، چون این مسجد محلی شده بود که منافقین در آن جمع میشدند، گرد می‌آمدند، و بنا بر این بود که دور هم در این مسجد بنشینند، جمع بشوند و علیه پیغمبر مطالبی را با همدیگر تفاهم کنند و خوراک برای تشنج‌آفرینی در جامعه به وجود بیاورند. پیغمبر از جنگ تبوک که برگشت، سر راه هنوز به مدینه نرفته، این مسجد را خراب کرد و آتش زد و صاف کرد و آمد وارد شهر شد؛ یک چنین برخورد قوی و قاطعی را اسلام با مصالح عمومی جامعه دارد.۱۳۶۶/۰۲/۱۸ خطبه‌های نماز جمعه‌ تهران مسجد ضرار, آزادی عقیده, آزادی در اسلام, تاریخ عصر بعثت و دوران حیات و حکومت پیامبر(صلی الله علیه و آله) مصداقی از آزادی👆👆👆 محلی که برای انحراف افکار، تاسیس می‌شود باید ویران شود و این ویرانی و محدود کردن منحرفان یا به انحراف برندگان، عین آزادی هست. و معیار تشخیص "توحید" و "مردان توحیدی" هست. خداوند به همه کسانی که در این مسیر تلاش و همت دارند بصیرت و ثبات قدم عطا فرماید. ان‌شاءالله هر کس یا جمعی به وسع توان و علم‌خود موظف و مکلف است در این عاشورای فرهنگی، امام زمان خود را یاری کند. با هر چه که در توان و اختیار دارد. ✅انسان نمیتواند به بهانه آزادی منافع خود را به خطر بیندازد. ....تفاوت سوم [بین آزادی در فرهنگ اسلامی و آزادی در فرهنگهای بشری] این است که در اسلام قانون که محدود کننده‌ی آزادی انسان است، فقط در زمینه‌ی مسائل اجتماعی نیست، بلکه شامل مسائل فردی و شخصی و خصوصی انسان هم میشود. توضیح این مطلب را در چند جمله‌ی کوتاه عرض کنم. در فرهنگ غربی که قانون مرز آزادی را معین میکند، این قانون ناظر به مسائل اجتماعی است. بدین معنی که قانون میگوید آزادیِ هیچ انسانی نباید آزادی دیگران را تهدید کند و منافع آنها را به خطر بیندازد. در ا سلام مرز فقط این نیست، یعنی قانونی که آزادی انسان را محدود میکند، به انسان میگوید که استفاده‌ی از آزادی علاوه‌ی بر اینکه باید آزادی دیگران را به خطر نیندازد و منافع جامعه را و دیگران را تهدید نکند، باید منافع خود او را هم، و خود آن شخص را به خطر نیندازد. قوانین بشری برای انسان تا آنجائی که هیچ گونه کار او رابطه‌ای با جامعه نداشته باشد، تکلیفی معین نمیکند؛ توصیه چرا، اما تکلیف و الزام نه. اسلام و ادیان الهی علاوه بر اینکه به فکر حفظ حقوق و آزادی‌های هستند و میگویند یک انسان نباید به بهانه‌ی آزاد بودن، حقوق دیگران را تهدید کند و به خطر بیندازد، همچنین میگویند که یک انسان به بهانه‌ی آزاد بودن و اختیار داشتن، حق ندارد و نمیتواند را هم به خطر بیندازد. خود او هم نباید از ق
ِبل آزادی او ضرر ببیند. لذا ضرر زدن به خود در اسلام ممنوع است، خودکشی ممنوع است. بر اساس فکر اسلامی هیچ کس نمیتواند بگوید که من آزادم، پس اموال خودم را از بین میبرم، جان خودم را نابود میکنم یا به سلامتی خودم ضرر میزنم. او همان طور که موظف است که با حرکات خود و اعمال خود و رفتار خود و گفتار خود، حقوق دیگران و آزادی آنها را محدود نکند و به خطر نیندازد، موظف است آزادی خود و حدود خود و حقوق خود را هم به خطر نیندازد. این یک مرز اساسی و اصلی بین آزادی از دیدگاه اسلام و آزادی از دیدگاه‌های دیگر و در فرهنگهای بشری است. لذا در انظلام هم جایز نیست، یعنی هم ولو به خود یک شخص مربوط بشود، است. در اسلام عمل نکردن به واجبات و نپیمودن راه تکامل هم حرام است. در اسلام راکد گذاشتن استعدادهای خود حتی در آنجائی که فقط به شخص خود او مربوط میشود و به اجتماع ربط پیدا نمیکند، ممنوع و حرام است. خودکشی، خودزنی و خودآزاررسانی هم ممنوع و حرام است. بنابراین یک انسان نمیتواند بگوید من اختیار خودم را دارم و به اختیار خودم میخواهم آزادی خودم را سلب کنم یا خودم را در اختیار دیگران قرار بدهم یا فلان تحمیل را و زور را تحمل کنم یا روح خودم و دل خودم را تربیت و تکامل نبخشم. و البته لازم است نظرات مکاتب بشری و انواع ایسم‌های منحط هم در مورد آزادی بررسی شود تا دست برتر اسلام در طرح این واژه به عنوان شعار غالب و کهنگی ناپذیر معلوم گردد.
⭕️بدیهی است که این بایدها و نبایدهای الهی هرگز مخل آزادی نیست، بلکه ضامن و تامین کننده آزادی است. 💢 در جامعه‌ای که قانون حاکم نیست، افراد آن دست خوش هوا و هوس و قدرت دیگران خواهند بود و هرج و مرج به وجود خواهد آمد و در این صورت هیچ کس آزاد نیست. 👈 پس با بودن ، همگان در حدود آن آزادند. چرا که در چنین جامعه‌ای هیچ کس نمی‌تواند توطئه کند و از فضای آزادی سوء استفاده کنند. 💠امام در این خصوص فرمود: ✅ « یک ملتی حق دارد که کسی که بخواهد ملتش را به تباهی بکشد و توطئه کند و باز همان مسائل سابق را برای او پیش بیاورد، از آن جلوگیری بکند. و الّا ملت ما طرفدار آزادی است. طرفدار همه جور آزادی است. و لکن طرفدار توطئه نیست. طرفدار تباهی نیست.» (صحیفه امام، ج 11، ص:131) 📢📢📢📢 = نیست. مسیحا: با سلام ، آزادی که لیبرال ها مطرح می‌کنند چه فرقی با دیدگاه اسلام دارد؟ اسماعیلی: ✅ امام در جای دیگر می‌فرماید: 📢 « ما هیچ گاه آزادی آنها (مارکسیست ها) را سلب نکرده و به آنها لطمه وارد نیاورده ایم. هر کس است که عقیده کند و برای کردن آزاد نیست..» (صحیفه امام، ج 3، ص: 371) 📢👈 امام آزادی غربی را رد می‌کند،👉 آن را موجب تباهی و انحراف جوانان می‌داند. ایشان را با ، ، و می‌دانست و وظیفه آحاد مردم مسلمان را نیز در برابر آزادی‌های غیر شرعی و قانونی بیان کرد و در این خصوص فرمود: ✍ « آزادی به شکل غربی آن، که موجب جوانان و دختران و پسران می شود، از نظر و است. و تبلیغات و مقالات و سخنرانیها و کتب و مجلات بر خلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور است. و بر همه ما و همه مسلمانان از آنها است و از باید جلوگیری شود. و از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه بر خلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می باشند.» (صحیفه امام، ج 21، ص 435 و 436) و علیکم السلام هر چند ترجیح بنده بر این هست که این مقوله آزادی از دیدگاه امام خمینی و امام خامنه‌ای که همان دیدگاه اسلام ناب محمدی(ص) هست و سپس سایر مکاتب مهم بشری بررسی شود؛ اما اجمالا عرض میکنم، در اسلام آزادی در چارچوب مطرح هست. یعنی اینطور نیست که بگویند همه چیز آزاد است و بعد بتدریج با ملاحظه اشکالات، استثنائات را لحاظ کنند بلکه از همان اول قالب و چارچوب را معین می‌کنند این قالب و چارچوب، توحیدی هست و آزادی در محدوده آن، آزادی محسوب می‌شود و فراتر یا فروتر از آن، ظلم به خود، ظلم به آزادی و ظلم به جامعه است. اما در نظام لیبرال، مثل همه مسائلی که محوریت را به فرد و انسان می‌دهند باز محوریت انسان است. و البته ناگفته پیداست که اگر قرار باشد فرد و انسان محوریت پیدا کند کدام فرد و کدام انسان خواهد بود. لذا قانون تنازع بقا و حیات وحش و همان قانون جنگل و غلبه قوی بر ضعیف حاکم می‌شود آنچنان که هست. و آزادی عده قلیلی در محدوده لذات حیوانی، جامعه انسانی و بشری را گرفتار سلب آزادی می‌کند. ✅ امام درمورد اخلاق و سنت های انسانی در تشریح اوضاع آینده ایران، بر به تأکید دارند و میگویند: 💯«ما موافق رژیم آزادیهای کامل هستیم. باید حدود رژیم آینده ایران، همان گونه که برای کلیه دولتهای متکی به مردم مطرح است، را دربرگیرد و همچنین باید به شئون جامعه ایرانی مقید بوده باشد، 👈 زیرا عرضه یک جامعه غیر محدود، دستبرد به شرف مردان و زنان آن می باشد.» 👉 (صحیفه امام، ج 4، ص: 3)   مطالب بنده برای امروز به پایان رسید، سوال یا نکته‌ای باشه در خدمتم.
اسماعیلی: 💠 برای همه‌چیز میتوان طول عمر مفید و تاریخ مصرف فرض کرد، امّا شعارهای جهانی این انقلاب دینی از این قاعده مستثنا است؛ 💠 آنها هرگز بی‌مصرف و بی‌فایده نخواهند شد، زیرا فطرت بشر در همه‌ی عصرها با آن سرشته است. 💠آزادی، اخلاق، معنویّت، عدالت، استقلال، عزّت، عقلانیّت، برادری، هیچ یک به یک نسل و یک جامعه مربوط نیست تا در دوره‌ای بدرخشد و در دوره‌ای دیگر افول کند. 💠هرگز نمیتوان مردمی را تصوّر کرد که از این چشم‌اندازهای مبارک دل‌زده شوند. هرگاه دل‌زدگی پیش آمده، از روی‌گردانی مسئولان از این ارزشهای دینی بوده است و نه از پایبندی به آنها و کوشش برای تحقّق آنها. سلام و روز بر همه بزرگواران بخیر در ادامه بررسی به شعارهای انقلاب اسلامی می‌رسیم که به فرموده حضرت آقا، موافق فطرت انسان است و لذا مختص زمان و مکان و افراد خاصی نیست. اما لازمه پذیرش آنها، برخورداری از فطرتی پاک و الهیست یا حداقل فطرتی که به دست شیطان چراغ نورانیت آن خاموش نشده باشد. اولین شعاری که حضرت آقا قبل از همه،حتی اخلاق و معنویت و عدالت ذکر کردند نشان از اهمیت و جایگاه ویژه آن دارد که با کمال تاسف و تاثر همواره، ابزار فریبنده‌ای در دست شیاطین انس و جن برای فریب اولاد آدم بوده است. دیروز گوشه‌ای از نظرات امام خامنه‌ای در باب آزادی رو مطرح کردیم. امروز گوشه‌ای از نظرات امام خمینی(ره) رو بیان می‌کنیم. 💠از نظر امام خمینی(س) آزادی امر واضحی است که نیازی به تعریف ندارد، لذا ایشان فرمودند: 👈 « آزادی یک مسئله ای نیست که تعریف داشته باشد. مردم عقیده شان آزاد است. کسی الزامشان نمی کند که شما باید حتماً این عقیده را داشته باشید. کسی الزام به شما نمی کند که حتماً باید این راه را بروید. کسی الزام به شما نمی کند که باید این را انتخاب کنی. کسی الزامتان نمی کند که در کجا مسکن داشته باشی، یا در آنجا چه شغلی را انتخاب کنی  ، آزادی یک چیز واضحی است .» 🔻 (صحیفه امام، ج 10، ص: 94) 🔻بر اساس اندیشه امام خمینی(ره) آزادی عطیه ای الهی است و اسلام آن را امری فطری می داند و در اوج شکل گیری نهضت اسلامی ایران را های اجتماعی دانسته و چنان 👈"شفاف و آزاد اندیشانه" از آن سخن می گویند که به حق شایسته روشنفکرترین و روزآمدترین و آگاه ترین سیاستمدار فرزانه و فرهیخته دینی می باشد: ✳️ « این چه وضعی است که در ایران هست؟ این چه آزادی است که اعطا فرموده اند آزادی را؟! مگر آزادی اعطا شدنی است؟! خود این کلمه جرم است. کلمه اینکه «اعطا کردیم آزادی را» این جرم است. آزادی مال مردم هست، قانون، آزادی داده؛ خدا آزادی داده به مردم، اسلام آزادی داده، قانون اساسی آزادی داده به مردم. «اعطا کردیم» چه غلطی است؟ به تو چه که اعطا بکنی؟ تو چه کاره هستی اصلش؟ «اعطا کردیم آزادی را بر مردم»! آزادی اعطایی این است که می بینید. آزادی اعطایی که آزادی- حقیقتاً- نیست، این است که می بینید. برای این است که مردم را اغفال کنند.» (صحیفه امام، ج 3، ص:406 و 407) ✅ امام(س) در خصوص آزادی عقیده چنین فرمود: 🔻« اسلام بیش از هر دینی و بیش از هر مسلکی به اقلیتهای مذهبی آزادی داده است. آنان نیز باید از حقوق طبیعی خودشان که خداوند برای همه انسانها قرار داده است، بهره مند شوند. ما به بهترین وجه از آنان نگهداری می کنیم. در جمهوری اسلامی کمونیستها نیز در بیان عقاید خود آزادند ....» (صحیفه امام، ج 4، ص:363و 364) 📢📢 توجه کنید: در بیان عقیده خود نه در تبلیغ عقیده‌شان. ✅ اندیشه انسان از طریق قلم و نوشتن هم به دیگران منتقل می‌شود. اگر تفکر و آزاد است، نیز باید در ، باشد. 💯 اسلام نه تنها محدود کننده چنین آزادی‌ نیست، بلکه تشویق کننده آن است. 💠 امام خمینی در این باره می‌فرماید: « شما روزنامه ها را که می خوانید می بینید که در روزنامه ها زیاد این به چشمتان می خورد که این به آن بد می گوید، آن به این. حالا که قلم آزاد شد باید این طور باشد که  هر کس به دیگری هر چه دلش بخواهد بد بگوید و هر کس به دیگری یا کاری بکنند که این مملکت از نظم بیرون برود، از نظام بیرون برود. این معنای آزادی است؟⁉️ ⁉️ آن آزادی که در ممالک که ما را می خواهند بخورند هست، این طوری است؟ اگر این طور بود، انسجام پیدا نمی کردند. این ترقیات را پیدا نمی کردند. آنها با اسم آزادی که در مغز این جوانها می اندازند، با اسم آزادی می خواهند شما را تحت حمایت خودشان قرار بدهند و آزادی را از شما سلب بکنند.» ( صحیفه امام، ج 11، ص:494و 495) ⚠️ آزادی چارچوب بندی شده برای اندیشه و قلم. چارچوب بر محور توحید مانع می‌شود. 💯 اسلام را همه مردم می‌شمارد و آن را موجب رشد و تکامل انسان‌ها می‌داند و آن را، ذکر کرده است.
🍃🌺 بسم الله الرحمن الرحیم 🌺🍃 🍃🍃گام دوم اتحادیه عماریون🍃🍃 ✅ باهم در مسیر تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، همقدم خواهیم بود. ✅ برای همفکری، نخستین قدم مطالعه کامل این بیانیه هست ✅ بناست از این معدن درّ و گوهر استخراج کنیم. ✅ هرکه تلاشش بیش، درّ و گوهرش بیشتر ✅ ساعت 👈۲۲ الی ۲۳👉 ✅ برای شروع برنامه، امشب، این بخش از بیانیه رو با دقت مطالعه بفرمایید👇👇👇👇👇 ♻️ برای همه‌چیز میتوان طول عمر مفید و تاریخ مصرف فرض کرد، امّا 👈شعارهای جهانی👉 این از این قاعده مستثنا است؛ ⛔️ آنها هرگز بی‌مصرف و بی‌فایده نخواهند شد، ✅ زیرا فطرت بشر در همه‌ی عصرها با آن سرشته است. ، ، ، ، ، ، ، ، هیچ یک به یک نسل و یک جامعه مربوط نیست تا در دوره‌ای بدرخشد و در دوره‌ای دیگر افول کند. ✋هرگز نمیتوان مردمی را تصوّر کرد که از این چشم‌اندازهای مبارک دل‌زده شوند. 📣 هرگاه دل‌زدگی پیش آمده، از روی‌گردانی مسئولان از این ارزشهای دینی بوده است و نه از پایبندی به آنها و کوشش برای تحقّق آنها. http://eitaa.com/joinchat/1051590674C5f90d51fd0
سند.pdf
342.2K
✅ مطالب جلسه عمومی اول ✅ تبیین گام دوم انقلاب ۹۸/۱/۱۰ @gamedo_ammarion
📣📣📣 مطالب خود در مورد از دیدگاه (ره)، یا مکاتب غیر دینی را می‌توانید به این گروه ارسال کنید. گروه بررسی و تحلیل http://eitaa.com/joinchat/1051590674C5f90d51fd0
سند (2).pdf
242K
✅ مطالب جلسه دوم ✅ تبیین گام دوم انقلاب @gamedo_ammarion
💢 رهبر انقلاب برای تنظیم این بیانیه یک ماه تاملاتی را در ذهن می‌پروراندند و حدود ۴ تا ۵ روز آخر هم متمرکز به نگارش و تدوین آن شده بودند. ⭕️ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: "عده‌ای می‌گفتند سخنانی که رهبرانقلاب در این بیانیه مطرح کردند، حرف‌های جدیدی نیست و این مطالب را در گذشته از ایشان شنیده بودیم." ✴️ برحسب ظاهر شاید این مساله درست باشد اما رهبری برای کلمه به کلمه این بیانیه حساب ویژه باز کرده‌اند و پشت هر عبارت و کلمه این متن حجت و برهانی وجود دارد؛ بنابراین بیانیه گام دوم انقلاب یک بیانیه دم‌دستی و عادی نیست. محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت  http://eitaa.com/joinchat/1051590674C5f90d51fd0
⭕️ لیبرالیسم به عنوان نظریه سیاسی مبتنی بر اصل محدودیت دخالت دولت در حوزه خصوصی است. ⭕️ بر اساس اصول لیبرالیسم انسان موجودی مختار است که می‌تواند بر طبق آرا خود زندگی کند. از این رو، لیبرالیسم در حوزه‌های گوناگون فردی و اجتماعی از جمله خانواده وارد شده است تا افراد بتوانند از این آزادی در تصمیم‌گیری‌های خود برخوردار شوند. ⭕️ لیبرالیسم با ورود خود به دو حوزه و باعث دگرگونی مفاهیمی چون و شده است. ⭕️ این تئوری باگسترش و قانونی شمردن هم‌خانگی یا همزیستی مشترک و همجنس‌بازی باعث شکل‌گیری انواع جدیدی از خانواده‌ها در غرب شده که کارایی خانواده ناشی از ازدواج رسمی را ندارند. ⭕️ هم‌چنین، نظریه مذکور مفهوم ازدواج را که در قوانین غربی با عنوان زندگی مشترک میان زن و مرد بود، تغییر داد و دامنه آن را گسترده نمود. ⭕️ از سوی دیگر، به جهت توسعه حق آزادی تولید مثل، باعث گسترش سقط جنین و فرزندکشی در غرب شد که غالب این فرزندان نتیجه روابط آزاد جنسی بودند. ⭕️ پس از این‌که آمار و ارقام سقط بالا رفت، این نظام حقوقی تولد ناشناس را به رسمیت شناخت تا بدین ترتیب دریچه‌ای دیگر برای فرار والدین از مسئولیت‌های والدینی باز شود. ⭕️ همچنین در اثر به رسمیت شناختن حق آزادی تولید مثل و بحث مالکیت بر بدن، خرید و فروش گامت انسانی توسعه و استفاده از انواع روش‌های کمک باروری نیز گسترش یافت که این روش‌ها نیز پیامدهای خاص خود را داراست از جمله گم شدن هویت کودک که اثرات روحی و روانی مخربی بر کودک مذکور دارد. http://eitaa.com/joinchat/1051590674C5f90d51fd0
سند (3).pdf
367.6K
✅ مطالب مربوط به گام دوم انقلاب ✅ در مورد @gamedo_ammarion
سند (1).pdf
298.3K
✅ توضیحات کاربران در مورد واژه‌ آزادی ✅ تبیین گام دوم انقلاب @gamedo_ammarion