eitaa logo
والقلم ومایسطرون
152 دنبال‌کننده
25 عکس
5 ویدیو
66 فایل
✅ یادداشتهای من ؛ ✍ #تاریخی ✍ #فلسفی ✍ #کلامی ✍ #اجتماعی ✍ #بصیرتی در کانال "والقلم ومایسطرون" ؛👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/79364100Cd909dde3a7 ✅سایت؛ http://Www.z-gelayeri.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
•••••●•✝•°• •°•✝•●••••• 📥چگونه مشخصه هاي انساني مسيح ـ ع ـ با مقام الوهيت وي سازگار است؟ •••🔸🔶🔶🔸••• 📤 : انسان ممكن الوجود است و نمي تواند واجب الوجود و خدا تلقي شود و حضرت عيسي ـ عليه السّلام ـ كه به عنوان انسان در انجيل ها معرفي شده نمي تواند مقام الوهيت داشته باشد براي بررسي اين مطلب ويژگي هاي انساني او را از كتاب انجيل لوقا نقل مي كنيم. لوقا در بيان واقعه تولد حضرت مسيح و حوادث زندگي وي گزارش هاي زير را مي دهد. 1⃣ پس از زائيدن نخستين پسر خود (عيسي) او را در قنداقه پيچيد و در آخور خوابانيد زيرا كه نبود در اندرون كاروانسرا مكاني بر آنها.[1] 2⃣ و چون هشت روز ايام ختنه طفل به اتمام رسيد او را عيسي ناميدند.[2] 3⃣ و عيسي از روح القدس مملو بوده از رود اردن مراجعت فرموده به قوت روح در بيابان روان گشت و مدت چهل روز ابليس او را ممتحن مي ساخت و در آن آوان مطلقا نمي خورد و چون آن ايام با تمام رسيد در آخر گرسنه گشت.[3] 4⃣ در آن روز شنبه كه روز بزرگ است چنين اتفاق افتاد كه چون از ميان زراعت ها عبور مي نمود شاگردان (عيسي) خوشه ها را چيده به دست ها ماليده مي خوردند و در آن ايام چنين اتفاق افتاد كه به سوي كوه به قصد نماز بيرون رفت و در دعاي خدا شب را به سر برده است.[4] ✔️در انجيل لوقا خيلي از ويژگي هاي انساني براي حضرت عيسي ـ عليه السّلام ـ ذكر شده است كه همگي نشان مي دهد عيسي ـ عليه السّلام ـ مثل ساير انسان ها متولد شده و غذا خورده، دعا و نماز خوانده و راز و نياز كرده است كه همگي بر نيازمندي و فقر و محتاج بودن حضرت عيسي ـ عليه السّلام ـ به خداوند كه خالق و ربّ و اله است دلالت مي كند و ادعاي هر گونه الوهيت و واجب الوجود بودن را منتفي مي سازد. ✔️خلاصه سخن اينكه با ويژگي هاي انساني كه براي مسيح ـ عليه السّلام ـ و ساير انسان ها برشمرديم محال است كه مسيح در عين اينكه انسان است و ويژگي هاي انساني دارد در همان حال اله هم باشد و اين يك تناقض آشكاري است كه مسيحيت بدان گرفتار است. ➖➖➖➖➖➖➖➖ 📚پي نوشت : 1⃣ انجيل لوقا، فصل دوم، آيه 7 تا 12. 2⃣ انجيل لوقا، فصل چهارم، آيه 1 تا 11. 3⃣ انجيل لوقا، فصل ششم، آيه 1 تا 13. 4⃣ انجيل لوقا، فصل ششم، آيه 1 تا 13. 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 📧 @gelayeri_babolkenari ••••••••••••••••••••••••••••••
•••••●•✝•°• •°•✝•●••••• 📥ويژگي هاي منجي عالم بشريت از ديدگاه مسيحيت چيست؟ •••🔸🔶🔶🔸••• 📤 : در مكاشفات يوحنا پس از آنكه اشاره به ولادت منجي عالم بشريت شده به برخي از خصوصيات و ويژگي هاي آن نيز اشاره شده است: 1⃣ ويژگي اول آن را قائم به شمشير خوانده كه با عصاي آهنين بر بشريت حكومت كند. 2⃣ منجي كه دشمن فكر مي كند مرده است و نمي تواند كاري انجام دهد ،بر مي گردد و بشريت را نجات مي دهد. 3⃣ نشانه ها و ويژگي هايي كه در كتب عهد جديد (اناجيل و ملحقات) آن از جمله در انجيل متي فصل 24 آمده است كه برق از مشرق بيرون مي آيد و تا به مغرب ظاهر مي گردد. آمدن فرزند انسان نيز چنين است. خواهند ديد فرزند انسان را بر ابرهاي آسمان كه مي آيد با قدرت و جلال عظيم. 4⃣ در مكاشفات آخرالزماني مسيحي، پايان جهان يگانه خواهد بود. فقط يك بار صورت خواهد گرفت همان گونه كه تكوين عالم تنها يكبار صورت پذيرفته است. 5⃣در انجيل متي و مرقس و لوقا نيز مفصلاً حضرت مسيح ـ عليه السلام ـ بشريت را امر به انتظار روز موعود و فرارسيدن منجي عالم بشريت با علامات عظيم آسماني نموده است. 6⃣ در انجيل لوقا نيز از قول حضرت مسيح ـ عليه السلام ـ آمده است: «كمرهاي خود را بسته و چراغ هاي خود را افروخته داريد و شما مانند كساني باشيد كه انتظار آقاي خود مي كشد كه چه وقت از عروسي مراجعت كند تا هر وقت بيايد و در را بكوبد بي درنگ براي او باز كنيد.»[1] و نيز در عهد جديد بيانات و اشاراتي راجع به ظهور منجي عالم بشريت شده است مانند ابواب 11 و 12 مكاشفات يوحنا كه مطابق است با اشارات كتب عهد عتيق. به هر حال فطرت و نهاد آدمي به وضوح صدا مي زند كه سرانجام صلح و عدالت جهان را فرا خواهد گرفت و بساط ستم بر چيده مي شود، چرا كه اين خواست عمومي انسان هاست.[2] نكتة بسيار قابل تامل كه در جهان مسيحي و اديان الهي مطرح مي شود، اين است كه دورة مقدم بر پايان جهان كه آخرالزمان بلافاصله پس از آن خواهد آمد، زير حكم و فرمان منجي عالم بشريت خواهد بود. ➖➖➖➖➖➖➖➖ 📚پي نوشت : 1⃣ عهد جديد، ترجمه يوناني، انتشارات انجمن كتاب مقدس، چاپ دوم، 1978م، ص669. 2⃣رابرت ا. هيوم، اديان زنده جهان، ترجمه عبدالكريم گواهي، نشر فرهنگ اسلامي، چاپ سوم، 1373، ص351. 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 📧 @gelayeri_babolkenari ••••••••••••••••••••••••••••••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاريخ مسيحيت.pdf
866.2K
🔗 سلسله بحثهاي تاريخ اديان، فرق و مذاهب •••••●•✝•°• •°•✝•●••••• 🚨 فايل تمام مباحث ✍⇦پژوهش ؛ ⇩⇩⇩ ┏━━•••━↬◆◆↫━•••━━┓ 🌹 @gelayeri_babolkenari ┗━━•••━↬◆◆↫━•••━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔗 سلسله بحثهاي تاريخ اديان، فرق و مذاهب •••••●•🔥•°• •°•🔥•●••••• 🚨 ┅══🔥🔥🔥🔥🔥🔥══┅ 📧 @gelayeri_babolkenari
•••••●•🔥•°• •°•🔥•●••••• دین زرتشت به عنوان یکی از ادیان الهی، مشهور است و در قرآن نیز پس از ادیان توحیدی مانند یهود و مسیحیت از آن نام برده شد. این دین به عنوان دین باستانی ایرانیان شناخته شده است اما در تاریخ پیدایش آن و نیز صحت و سقم اصل رسالت شخصی به نام زرتشت تردیدهایی مطرح شده است این نوشتار در مقام بیان موارد زیراز دین زرتشت می باشد. 1⃣ تاریخچه ی دین زرتشت 2⃣ تطورات تاریخی آن 3⃣کتاب مقدس زرتشتیان 4⃣ تشکیلات دین زرتشت 5⃣ برخی از احکام دین زرتشت ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📧 @gelayeri_babolkenari
•••••●•🔥•°• •°•🔥•●••••• 🔹بخش اول : 📌پس از آن که اقوام آریایی به ایران آمدند پیامبری به نام زرتشت در میان آنها ظهور کرد که آئین نوع دوستی و مهربانی را بر آنان عرضه نمود. ظاهر تاریخ زرتشت اگر چه مبهم است اما گویای پذیرش این دین از سوی آریایی های ایرانی است که آن را با طبع و خوی راستی منش خود موافق می دیدند و حکومتی شدن آن در ابتدای گسترش نشان از پذیرش آن سوی خواص جامعه نیز دارد «گستره ی دین زرتشت را از مداین تا سواحل جیحون می دانند» (زرتشت در فراز و نشیب تاریخ، زینب نیک بخش و مرضیه غرقی، ص ۲۴ با تصرف) 📌اما با نگاه به کتاب مقدس زرتشتیان نکته مهم دیگری نیز برداشت می شود و آن زبان زرتشتی است که خود بازگو کننده ی دو احتمال است و آن احتمال فراگیر بودن آن زبان در همان زمان و یا این که زبان اوستا زبان مخصوص کتاب آسمانی است. 📌زبانها و خطوط نوشتاری ایرانیان را شاخه ای از زبانهای هند و ایرانی و از ریشه ی هند و اروپایی می دانند که شامل تمام زبانهای رایج در ایران، ترکستان (یغنابی) قفقاز (آسی) عراق (کردی) و ترکیه و نیز بخشهای زیادی از زبانهای آریایی افغانستانمی شود. (زرتشت پیامبرایران باستان، سعید قانعی، ص۱۳) ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📧 @gelayeri_babolkenari
•••••●•🔥•°• •°•🔥•●••••• ✔️اما زبانی که در زمان زرتشت با آن سخن می گفتند را زبان اوستایی می گویند که این نظر در حقیقت جمع بین دو احتمالی است که پیشتر مطرح شد. «اما آئین زرتشت در قالب اوستا به شکل پاره هایی از سنگ و یا کتیبه وجود داشت که در زمان ساسانیان خطی به نام «دین دبیره» یا خط دینی اختراع شد که شامل چهل و هشت حرف می شد و اوستا با آن جمع آوری و بازنویسی شد.» (مصدر پیشین با تصرف، ص ۱۲) ✔️در تاریخ ظهور شخصی به نام زرتشت اما اختلاف فراوان است، آنقدر که رسیدن به یک جمع بندی نهایی و نظری قطعی را مشکل می سازد. برخی تولد او را چهار سده پیش از میلاد و برخی هجده سده پیش از میلاد و برخی نیز هشتاد سده پیش از میلاد مسیح نوشته اند اما تاریخ نویسان رومی، یونانی و هندوستانی تاریخ ظهور او را شش هزار و پانصد سال پیش از میلاد می دانند که گویا با در کنار هم قرار دادن قرائن دیگر و نیز ورود آیائیها به ایران بیشتر به واقعیت نزدیک است (تقویم و تاریخ در ایران، ن. بهروز، ص ۱۱۵-۱۱۴ به نقل از مصدر پیشین ص۱۶-۱۵ برداشت آزاد) ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📧 @gelayeri_babolkenari
•••••●•🔥•°• •°•🔥•●••••• 💠 دانشمندانی مانند «اگزان توس» که از قدیمی ترین نویسندگان یونانی است و در سده پنجم پیش از میلاد می زیست بر نظر بالا تاکید دارد و نیز «دیوژنس لرتیوس» که دویست و ده سال پیش از میلاد زندگی می کرد و افلاطون که در سال ۴۲۹ پیش از میلاد متولد و سال ۳۴۷ بدرود جهان گفت و همچنین «پلینوس» که هم عصر مسیح است و «پلو تار خوس» که تا سال ۱۲۰ میلادی می زیست و نیز «تئوپومیوس» دانشمند سده¬ی چهارم پیش از میلاد است و «سئوئیداس» که حدود سال ۹۷ پس از میلاد زندگی می¬کرد «و اردشیر خیردار» که از پژوهشگران تاریخ ایران و هندوستان است و «بارون بون سن» آلمانی و«لتر» فرانسوی و «اسپنر» هندوستانی همه کسانی هستند که تاریخ ظهور زرتشت را ۶۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح می دانند (منبع پیشین با تصرف ص۱۸-۱۶) 💠اما زادگاه و محل ظهور زرتشت نیز مانند تاریخ ظهور او در است چنانکه برخی محل تولد او را شرق ایران و برخی شهر ری برخی دیگر خوارزم عدهای هم شمال شرق و برخی دیگر غرب ایران را محل زایش اومی دانند. شهرستانی در کتاب الملل والنحل در این خصوص می گوید : آنها اصحاب زرتشب پسر پورشسب هستند که در زمان گشتاسب پسر لهراسب ظهور کرد پدرش از آذربایجان و مادرش «دغدویه» از ری بود. 💠اینان بر این پندارند که آنها را پیامبران و پادشاهانی است که نخست آنها کیومرث که جای او در اصطخر (کرمان) و پس از او هوشنگ و پس از اوطهمورث است…. آن گاه پس از او پیامبران و پادشاهانی بودند که منوچهر از آن جمله است او در بابل فرود آمد و آنان گمان می کنند که موسی در زمان اوظهور کرد که البته نسب زرتشت را در اغلب کتابها به فریدون نسبت می دهند آن هم به این دلیل که نسب زرتشت در پشت پانزدهم منوچهر است و منوچهر از نوادگان ایرج پسر فریدون است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📧 @gelayeri_babolkenari
🏴 سالروز وفات حضرت ام المومنين کبری (سلام الله علیها) را تسلیت می گوییم. @Saddegh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔗 سلسله بحثهاي تاريخ اديان، فرق و مذاهب •••••●•🔥•°• •°•🔥•●••••• 🚨 ┅══🔥🔥🔥🔥🔥🔥══┅ 📧 @gelayeri_babolkenari
•••••●•🔥•°• •°•🔥•●••••• 📌زرتشتی را که دینی آسمانی است باید مبلغ یکتا پرستی دانست اما چرا در آن دو خدایی یعنی خدای خیر و خدای شر راه یافت؟ پاسخ این سوال را باید در تحولات تاریخی و مذهبی این دین جستجو کرد، در اوستا آمده است که زرتشت گفت: «حقیقت در جهان یکی است و آن یکتا پرستی است». در زمان زرتشت طبیعت پرستی آئین مردم آن روزگار بود، موضع گیری او در مقابل این چندگانه پرستان سبب شد تا نجبا او را تبعید کنند. 📌گویند که اولین کسی که از او تبعیت کرد پسر عموی او «مدیوماه»(madyumah) بود. و پس از او عده ی کمی به او ایمان آوردند اما چگونه شد که زرتشتی گری فراگیر شد در نقلها آمده است که زرتشت از فشار اشراف دیار خود را ترک کرده به شمال شرق ایران مهاجرت نمود، فصل زمستان بود وسرما وطوفان هوا رو به فزونی می رفت، زرتشت پس از گذران زمستان به قلمرو حکومتی گشتاسب رسید، او به کاخ پادشاه رفته و خواست تا با او ملاقات کند، وی در ملاقات خود از آئین خویش و خدای نادیده که خالق جهان است سخن گفت و از گشتاسب و یا ویشتاسب خواست تا به کیش او در آیند، اما گشتاسب گفت باید با کاهنان به مناظره بنشیند و اگر آنها را شکست داد وی نیز کیش او راخواهد پذیرفت. 📌زرتشت در چند نوبت مناظره با کاهنان که پیرو دین بومی ایران یعنی مغان بودند آنان را قانع ساخت، گشتاسب نیز به عهد خود وفا کرد و آئین زرتشت را دارای مضامینی عالی و آزادگی دانست و پیروان فراوانی پیدا کرد (تاریخ ادیان جهان ۱ ص ۱۷۵-۱۷۴، برداشت آزاد) 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📧 @gelayeri_babolkenari
•••••●•🔥•°• •°•🔥•●••••• ✔️اما پاسخ پرسش نخست نیز از این جا روشن می شود که زرتشتی گری دین وحدانی پرستی بود اما به مرور زمان با دین بومی ایرانی در آمیخت و بعضی از اعتقادات آنان با این دین مختلط شد از این رو دو گانه پرستی که در دین مغان بود در این دین نیز راه یافت. این اختلاط آنقدر زیاد بود که پیران و رهبران مذهبی زرتشت را که موبد و یا هیربد می خوانند به مغ هم خوانده می شوند در حالی که مغ وصف پیر کیش مغان است نه زرتشت. ✔️اما از نگاه زرتشت دین یعنی اعتقاد به خدای یکتا و عمل کردن به دستورات او، از نظر زرتشت گناهان بزرگ شامل مواردزیر می¬شود: بی عفتی، خست، خودخواهی، طمع، رباخواری، (شک و حسد، حق ناشناسی، غرور و تکبر، دروغگویی، جادوگری،اعتقاد به خرافات، پیمان شکنی، بی¬عدالتی، دزدی، خشم، کینه توزی، تهمت و افترا، سخن چینی، کاهلی، بی علاقگی نسبت به امور خانواده و اجتماع، بت پرستی، ظلم و ستم نسبت به انسانها و حیوانها، ریاضت کشی، تکدی گری، تعدد زوجات، فحشا، زنا، لواط، خودکشی، عدم رعایت بهداشت، قتل نفس، گریه بر مرده و نرفتن پی کسب دانش. در دین زرتشت جایگاه زنان همانند مردان است. 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📧 @gelayeri_babolkenari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔗 سلسله بحثهاي تاريخ اديان، فرق و مذاهب •••••●•🔥•°• •°•🔥•●••••• 🚨 ✔️ ✔️ ┅══🔥🔥🔥🔥🔥🔥══┅ 📧 @gelayeri_babolkenari
•••••●•🔥•°• •°•🔥•●••••• زرتشتیان دارند که به شرح زیر است: 1⃣ : که وقت نماز ظهر است، 2⃣ دپیت وینگاه که از هنگام ظهر تا سه سو (ساعت) یعنی وقت نیمروز می باشد. 3⃣ ازیرینگاه که از ساعت سه بعدازظهر (نیمروز) تا اول شب و پیدا شدن ستاره است. 4⃣ ایویس روتریم گاه که از اول شب تا نیمه شب است. 5⃣ اشهین گاه که از نیمه ی شب تا طلوع خورشید است، این نامها از فرشتگان گرفته شده است. آنها شرط قبول نماز را پاک بودن تن از کثافت و نجاست و نیز پاک بودن لباس از فساد (لاشه¬ی حیوان یا انسان) و هیرنسا (خون و غیره) و نیز پوشیدن سدره (پیرهن سفید) و کشتی (طناب که از پشم بافته می شود و به کمر بسته می شود) همچنین وضو و پاک بودن مکان نماز گذار و غصبی نبودن آن مکان می دانند، وضوء آنان شستن دستها تا مچ و صورت تا بناگوش و زیر زنخ بالای پیشانی و همچنین پاها تا قوزک با سه بار آب تمیز است آنان در هنگام وضو دعای دست و صورت را که «سروش باج» نام دارد می خوانند در صورت نبودن آب دست را سه بار بر خاک تمیز می گذارند و به پشت دست و صورت می کشند وضو و تیمم به زبان پهلوی پادیاب خوانده می شود. (تاریخ ادیان جهان، ۱/۱۸۲-۱۸۰ با تصرف و برداشت آزاد) 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📧 @gelayeri_babolkenari
•••••●•🔥•°• •°•🔥•●••••• اما دین زرتشت در فراز و نشیب تاریخ گاه در اوج و گاهی در افول قرار داشت. در دوران مادها چندان به آن اهمیت داده نمی شد اگر چه مردم مادی به آن معتقد بودند اما زمان هخامنشیان به عنوان دین رسمی مطرح بوده و پادشاهان در کنار قصرشان آتشکده یا معبدی برای عبادت می ساختند. ولی در زمان اشکانیان افول جدی زرتشت رقم خورد و علت آن طولانی بودن مدت حکومت این سلسله و عدم پایبندی پادشاهان اشکانی به دین و گرایش آنان به ادیانی که با رومیان بیشتر موافق بود از جمله دین هلنی که از یونان آمده بود همه و همه سبب شد تا دین زرتشت به مدت بیش از چهارصد سال به حاشیه رفته و تنها در آتشکده ها از آن یاد شود. اما پس از به قدرت رسیدن اردشیر ساسانی مجد و عظمت این دین دوباره بازگشت. در زمان این شاه مجدداً اوستا – طبق نظر و تحریف او- بازنویسی شد، در حکومت ساسانی تعصب شدیدی نسبت به این دین وجود داشت و با هر مذهب و آئینی نو از سوی پادشاهان، هیربدان و موبدان به سختی مقابله و سرکوب می شد همانگونه که با مانی و مزدک برخورد شداما پس از ظهور اسلام و طی قرنها این دین به حاشیه رفت و پس از اسلامی شدن ایران این دین جزء یک دین اقلیت درآمد. 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📧 @gelayeri_babolkenari
•••••●•🔥•°• •°•🔥•●••••• پیشتر گفته شد که اوستا در پاره های سنگ و کتیبه نگاشته شد و یا نسل به نسل به شکل شفاهی انتقال داده شد تا ان که بعداً خط دینی اختراع شد و با آن خط اوستا کتابت یافته تجمیع شد و مجدداً در زمان اردشیر بازنویسی شد. اوستایی که هم اکنون در دست ماست شامل بخشهای زیر می¬شود: ۱- ۲- ۳- ۴- ۵- ۶- (زرتشتیان، باورها و آداب دینی آنها، مری بویس، ترجمه عسکر بهرامی، برداشت آزاد) 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📧 @gelayeri_babolkenari
•••••●•🔥•°• •°•🔥•●••••• : نگاشته های پیشین این نتیجه را می رساند که دین زرتشت چه از نظر تاریخچه و ظهور وچه از نظر مکان ولادت و گسترش بسیار مورد تردید و ابهام است، مطالعه ی آداب این دین می رساند که زرتشت دینی آسمانی و مبلغ فرامین الهی و یکتا پرستی بود اما با در آمیختن ادیان دیگر با آن از آفتهای تاثر از آن آئینها در امان نماند و به انحراف کشیده شد. دین زرتشت در ادوار مختلف تاریخی با فراز و فرود جدی همراه بود و هم اکنون به عنوان یک دین اقلیتی در موطن خود ایران و نیز برخی دیگر از کشورها ادامه ی حیات می دهد. 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📧 @gelayeri_babolkenari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاريخ زرتشت.pdf
552.4K
🔗 سلسله بحثهاي تاريخ اديان، فرق و مذاهب •••••●•✝•°• •°•✝•●••••• 🚨 فايل تمام مباحث ✍⇦پژوهش ؛ ⇩⇩⇩ ┏━━•••━↬◆◆↫━•••━━┓ 🌹 @gelayeri_babolkenari ┗━━•••━↬◆◆↫━•••━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔗 سلسله بحثهاي تاريخ اديان، فرق و مذاهب •••••●••°•🔹 •°•🔹•●••••• 🚨 ☘☘☘☘☘☘☘☘☘ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📧 @gelayeri_babolkenari ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
•••••●••°•🔹 •°•🔹•●••••• در تحقیقی که در حوزه ی تاریخ اسلام ارائه دادیم در بخش فرقه های شیعی به فرقه ای پرداختیم که به آن غلاه∙∙ می گفتند: تصوف در حقیقت زائیده ی همان تفکر است اما این که چرا ما در بخش تاریخ اسلام آن را نگنجاندیم وجهش آن است که به تبعیت از سایر محققین ادیان و فرق فرقه ی تصوف را فرقه ای اسلامی نمی دانیم زیرا تفکرات آنها در قالب هیچ یک از فرق اسلامی نمی گنجد از این رو بر آن شدیم تا دفتری جداگانه به آن اختصاص دهیم اما این نوشتار شامل بخشهای زیر می شود: 1⃣ تاریخچه ی تصوف 2⃣ تصوف از نگاه امامان معصوم 3⃣ شخصیت های معروف صوفی 4⃣ برخی از عقاید صوفیان 5⃣ فرق صوفیه 6⃣ تحلیل ☘☘☘☘☘☘☘☘☘ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📧 @gelayeri_babolkenari ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔗 سلسله بحثهاي تاريخ اديان، فرق و مذاهب •••••●••°•🔹 •°•🔹•●••••• 🚨 ☘☘☘☘☘☘☘☘☘ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📧 @gelayeri_babolkenari ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••