eitaa logo
گرافکر
598 دنبال‌کننده
385 عکس
139 ویدیو
55 فایل
جستجوگری باشیم در مسیر شدن... کانال تخصصی اندیشه، اندیشمندان و بازخوانی نظرات ایشان، براساس حق طلبی و تضارب‌ آرا ادمین: @ensankade1 مجموعه فرهنگی-تربیتی چشمه جاری آسمان https://gerafekr.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 🔸 ❇️ سوالات مطرح شده در دومین نشستِ طرح (طرحِ مطالعه و مباحثه‌ی کتاب‌های اندیشمندان و نویسندگان)؛ ☘ کتابِ اول 📚 کتابِ «روشِ نقد - جلد اول» 📝 نوشته‌ی علی صفایی حائری 🔻 جلسه‌ی دوم 📗 مقرری: از صفحه ۲۵ تا صفحه ۳۶ 🔸 صفحه ۲۸ (روش نقد) مقدمه اول؛ نویسنده: «على حق را مى‏‌خواست و هميشه با اين هدف همراه بود ... يك لحظه حتى در بحرانى‏‌ترين دوره‏‌ها از حق جدا نشد و حق را به باطل نداد..» مقدمه دوم؛ حکومت، حقِّ امام علی علیه‌السلام بود، امّا ایشان به مدّتِ ۲۵ سال نتوانستند که حکومت تشکیل دهند. 🔻 سوال؛ امام به هدفشان که حکومت بود، نرسیدند، پس چرا نویسنده در کتاب مطرح کرده‌اند که «امام على حق را مى‏‌خواست و هميشه با اين هدف همراه بود»؟! 🔹 صفحات ۲۵ و ۲۶ (روش نقد) مقدمه اول؛ نویسنده: «با مشخص شدن هدف‏‌ها، نيازها مشخص مى‏‌شوند و با در دست‏ داشتن اين نيازهاست كه مى‏‌توانيم مكتبى و عقيده‏‌اى را انتخاب كنيم.» مقدمه‌ دوم؛ قبل از تعیینِ اهداف هم نیازهایی وجود دارند؛ یعنی اهداف با توجه به نیازها مشخص می‌شوند. 🔻 سوال؛ آیا نویسنده، در رابطه با نیازهایی که ما را به اهداف رهنمون می‌شوند، مطلبی بیان کرده‌است؟ 🔸 صفحه ۲۶ (روش نقد) مقدمه اول؛ نویسنده: «با اين روش: نظارت، ميزان، ، هدف‏‌ها، نيازها، با اين روش به نتيجه مى‏‌رسيم و مى‏‌توانيم سازمان فكرى ديگران و هدف‏‌هاى آنها را بسنجيم و نقد بزنيم كه آيا از اين مراحل گذشته‏‌اند و يا از پيش، بدون نظارت و سنجش، انتخاب كرده‏‌اند.» مقدمه‌ دوم؛ نویسنده در بخشِ معیارِ نقد مطرح می‌کنند که انسان با نظارت دوم عقل، به معیارهایی و میزان‌هایی می‌رسد و با کمکِ این‌ها می‌تواند خوبی را از بدی جدا کند. 🔻 سوال؛ منظور از «خوبی» که پس از «میزان» (در مقدمه‌ی اول) مطرح شده است، چیست؟ 🔹 🔻 سوال؛ در نقدِ مجموعه‌ای که مکتبی را تبلیغ می‌کند و فعالیت‌هایی انجام می‌دهد، نقطه‌ی شروع کجاست؟ به عبارت دیگر، اولویت با نقدِ چه چیزی است؟ نقد مکتب، نقد اهداف، نقد پرسنل(افراد)، نقد اعمال(فعالیت‌ها) و... 🔸 صفحه ۲۹ (روش نقد) مقدمه؛ نویسنده: «با هماهنگى و همنوايىِ يك فكر، يك مكتب، يك عمل، مى‏‌توانى آن را نقد بزنى و خوبى و بدى آن را نمايان بكنى...» 🔻 سوال؛ منظور نویسنده از «هماهنگی و همنواییِ فکر و عمل» چه چیزی است؟ 🔹 صفحه ۲۵ (روش نقد) 🔻 سوال؛ چرا مبحثِ «روش نقد»، دسته‌بندی دقیقی ندارد و در آن تنها یک سری معیارهای پراکنده مطرح شده است؟! چرا ارتباطِ مشخصی بین چهار روشِ مطرح شده در این بخش وجود ندارد؟! اصلاً این چهار مورد، روش هستند یا معیار؟! 🔸 صفحه ۳۰ (روش نقد) مقدمه اول؛ نویسنده: «روش نهايى نقد ... تجربه و هماهنگى آن با واقعيت و با خارج است. پيروزى آن در مرحله‏ى عمل و مايه‏ورى آن در كوره‏ى آزمايش است.» مقدمه دوم؛ نویسنده: «انسان براى شناسايى از قدر، از عبرت، از تجربه مى‏‌تواند استفاده ببرد. قدر، محاسبه و ارزيابى پيش از عمل است. عبرت، بررسى عملى در كار ديگران است. و تجربه، به كار گرفتن خود شخص است.» 🔻 سوال؛ بین مقدمه‌ی اول و مقدمه‌ی دوم، چه ارتباطی وجود دارد؟! 🔹 صفحه ۳۳ (قلمرو نقد) مقدمه؛ نویسنده: «هدف‏‌ها را هم مى‏‌توان با مقايسه‏‌ى با استعداها و قدر انسان و با توجه به نيازهاى او نقد زد. همچنين مى‏‌توان هدف‏‌ها را با مقايسه‏‌ى بهره‏‌ها و خسارت‏‌ها؛ آنچه كه‏ مى‏‌دهند و آنچه كه مى‏‌ستانند، به نقادى گرفت.» 🔻 سوال ۸؛ آیا هدف‌ها را می‌توانیم با مقایسه‌ی با استعدادها و قدر انسان نقد بزنیم؟ چگونه؟ 🔻 سوال ۹؛ آیا نباید هدف‌ها را با هدف‌ها بسنجیم؟ آیا نقد هدف‌ها با توجه به استعدادها و قدر انسان، نقدِ اشخاص محسوب نمی‌شود؟ 🔸 🔻 سوال؛ آیا برای مطالعه‌ی کتابِ «روش نقد»، لازم است که پیش مطالعه‌ی خاصی داشته باشیم؟! اگر بله، چه کتاب ‌و یا چه مطالبی را باید مطالعه کنیم؟ 🌿 @GeraFekr l کارگروه اندیشه l
🔸 🔸 ✅ سوالات مربوط به دومین نشست که در گروه تلگرامی مطرح شده‌اند؛ ☘ کتابِ اول 📚 کتابِ «روشِ نقد - جلد اول» 📝 نوشته‌ی علی صفایی حائری 🔻 جلسه‌ی دوم 📗 مقرری: از صفحه ۲۵ تا صفحه ۳۶ 🔹 صفحه ۲۹ (روش نقد) مقدمه؛ نویسنده: «معاويه خود را به سلطنت داد و خود را فدا كرد و على خود را از حق گرفت، كه خود را به ثبات، به حق داد. معاويه خود را فداى دنيا كرد و على دنيا را فداى خود. معاويه بقاء را، نامحدود را، با محدود سودا كرد و على از محدود، از فنا، بقاء را بيرون كشيد.» 🔻 سوال؛ «على خود را از حق گرفت، كه خود را به ثبات، به حق داد» به چه معناست؟ 🔸 صفحات ۳۰ و ۳۱ (روش نقد) مقدمه؛ نویسنده: «روش نهايى نقد ... تجربه و هماهنگى آن با واقعيت و با خارج است. پيروزى آن در مرحله‏‌ى عمل و مايه‏‌ورى آن در كوره‏‌ى آزمايش است. البته باز اين روش را نبايد در يك مرحله و در يك مقطع از زمان بررسى كرد؛ چون هيچ باطلى از يك لحظه نفس كشيدن عاجز نيست و هيچ نامربوطى بدون خريدار نمى‏‌ماند ولى اين هماهنگى را بايد با واقعيت حاكم بر هستى نه واقعيت اجتماعى سنجيد؛ چون در اين ميدان است كه پاى باطل مى‏‌شكند و در اين راه است كه انحراف‏‌ها مجبور به بازگشت و يا نابودى هستند. ماشينى كه از راه منحرف شد چاره‏اى جز بازگشت (توبه) و يا مرگ ندارد. يك مكتب، يك فكر، ممكن است در يك ميدان محدود از زمان و در يك مقطع از تاريخ، شكوفه بدهد ولى اگر با واقعيت هستى هماهنگ نباشد ضربه مى‏‌خورد و مى‏‌ميرد ... هماهنگى با نظام هستى، دوام يك فكر را بيمه مى‏‌كند و خوبى آن را نشان مى‏‌دهد. ولى هماهنگى در يك مقطع و با واقعيت اجتماعى اين عيب و خوبى را نمايان نمى‏‌سازد.» 🔻 سوال؛ منظور از «هماهنگی با نظام هستی» و «هماهنگی با واقعیت حاکم بر هستی» چیست؟ این نظام‌ها و واقعیت‌ها را چگونه می‌توان شناخت؟ 🔹 صفحه ۲۶ (روش نقد) مقدمه؛ نویسنده: «با اين روش: نظارت، ميزان، خوبى، هدف‏‌ها، نيازها، با اين روش به نتيجه مى‏‌رسيم و مى‏‌توانيم سازمان فكرى ديگران و هدف‏‌هاى آنها را بسنجيم و نقد بزنيم كه آيا از اين مراحل گذشته‏‌اند و يا از پيش، بدون نظارت و سنجش، انتخاب كرده‏‌اند.» 🔻 سوال ۱۳؛ ۱. آیا انسان‌ها در هر لحظه انتخاب می‌کنند؟! آیا می‌توان در زندگی چیزی را انتخاب نکرد؟ 🔻 سوال ۱۴؛ ۲. آیا می‌توان بدون «سنجش و نظارت» انتخاب کرد؟ 🔻 سوال ۱۵؛ ۳. آیا همه از «عقل» یا همان «قوه‌ی سنجشِ» خود استفاده می‌کنند؟ 🔻 سوال ۱۶؛ ۴. آیا «عقل» همیشه درست می‌سنجد؟ 🔸 صفحات ۳۰ و ۳۱ (روش نقد) مقدمه؛ نویسنده: «پس از نظارت دوم عقل، خوبى از خوشى جدا مى‏‌گرديد. با آن معيار بود كه هدف‏‌ها نقد مى‏‌خوردند و آرمان‏‌هاى انسان مشخص مى‏‌گرديدند. با همين سنجش بدست مى‏‌آمد كه ما بايد براى چه و در راه چه باشيم. آنها چه مى‏‌دهند و چه مى‏‌گيرند؟ با مشخص شدن هدف‏‌ها، نيازها مشخص مى‏‌شوند و با در دست‏ داشتن اين نيازهاست كه مى‏‌توانيم مكتبى و عقيده‏‌اى را انتخاب كنيم. من كه نمى‏‌دانم چه مى‏‌خواهم، از كدام مغازه مى‏‌توانم نيازم را تأمين كنم.» 🔻 سوال ۱۷؛ ۵. از «اهداف» به «نیازها» می‌رسیم یا از «نیازها» به «اهداف»؟ 🔻 سوال ۱۸؛ ۶. با اهدافی که تعیین کرده‌ایم باید مکتب‌ها را نقد کنیم یا اینکه این مکتب‌ها هستند که اهداف را تعیین می‌کنند؟! (مکتب‌ها را با مسیری که نشان می‌دهند نقد می‌کنیم یا با اهدافی که برای ما تعیین می‌کنند؟) 🔹 صفحات ۲۸ و ۲۹ (روش نقد) 🔻 سوال؛ ۷. بین روشِ دومِ نقد(نقد هر شخص با توجه به اهدافِ همان شخص) و روشِ سومِ نقد(هماهنگی و هم‌نوایی یک فکر، یک مکتب، یک عمل)، چه تفاوتی وجود دارد؟ 🔸 صفحه ۲۵ (روش نقد) 🔻 سوال؛ ۸. آیا با استفاده از روشِ اولِ نقد(نظارت، میزان، خوبی، هدف‌ها، نیازها و...)، می‌توانیم یک فیلم را نقد کنیم؟! چگونه؟ یا اینکه این روش، این کاربرد را ندارد؟ اگر این کاربرد را ندارد، چرا آقای صفایی از آن روش به عنوان یک روشِ بنیادی نام برده‌اند؟ 🔹 صفحات ۲۵ الی ۳۰ (روش نقد) 🔻 سوال؛ ۹. روش اول و دوم و سومِ نقد، «روش نقد» هستند یا «معیاری برای نقد»؟! 🔸 صفحه ۳۳ (قلمرو نقد) 🔻 سوال؛ «قلمروی نقد به وسعت انسان و خواسته‌ها و حرکت‌های اوست»، به چه معناست؟ این سه، با هدف‌ها و مکتب‌ها و آدم‌ها و عمل‌ها و شناخت و هنر چه رابطه و نسبتی دارند؟! ادامه‌ی سوألات، در پیامِ بعد 👇
ادامه‌ی سوألات...👇 🔹 صفحه ۳۳ (قلمرو نقد) مقدمه؛ «هدف‏ها را هم مى‏‌توان با مقايسه‏‌ى با استعداها و قدر انسان و با توجه به نيازهاى او نقد زد. همچنين مى‏‌توان هدف‏‌ها را با مقايسه‏‌ى بهره‏‌ها و خسارت‏‌ها؛ آنچه كه‏ مى‏‌دهند و آنچه كه مى‏‌ستانند، به نقادى گرفت.» 🔻 سوال ۲۳؛ در نقدِ هدف‌ها، آیا فرقی بینِ «مقایسه‌ی با استعداد‌ها و قدر انسان» و «با توجه به نیازهای انسان» و «با مقایسه‌ی بهره‌ها و خسارت‌ها» وجود دارد؟! اگر بله، چه تفاوتی؟ 🔻 سوال ۲۴؛ آیا ممکن است که انسانی استعدادهایش شکوفا شوند ولی نیازهایش رفع نشوند؟! 🔸 صفحات ۳۳ و ۳۴ (قلمرو نقد) مقدمه اول؛ «هدف‏‌ها را هم مى‏‌توان با مقايسه‏‌ى با استعداها و قدر انسان و با توجه به او نقد زد.» مقدمه دوم؛ «براى نقد مكتب از ، از آنچه كه آورده (نقش تاريخى) و آنچه كه دارد (طرح كلى) و از تجربه‏‌ى عملى، از آرمان‏‌ها، از مقايسه، مى‏‌توان استفاده كرد.» 🔻 سوال؛ آیا «نیازها»ی مطرح شده در نقدِ هدف‌ها، با «نیاز‌ها»ی مطرح شده در نقدِ مکتب‌ها، متفاوت است؟! 🔹 صفحه ۳۴ (قلمرو نقد) مقدمه؛ «عمل‏‌ها با آن و با عامل و انگيزه آن و با هدف و جهت آن و با شكل و هماهنگى كلى آن، نقد مى‏‌خورند.» 🔻 سوال؛ نقدِ عمل‌ها با توجه به «اثرِ آن»، یعنی چه؟ 🌿 @GeraFekr l کارگروه اندیشه l
🔸 🔸 ✅ سومین جلسه‌ی طرح «اندیشه جاری» 🔻 📚 کتاب «روش نقد - جلد اول» 📝 نوشته‌ی استاد «علی صفایی حائری» 🍃 جلسه‌ی سوم 🌿 @GeraFekr l کارگروه اندیشه l
شرح کتاب روش نقد جلد اول - 05.mp3
21.72M
🔸 🔸 📚 کتاب (جلد ۱) 🖌 اثر استاد 🎤 شرح استاد 📼 صوت جلسه 5⃣0⃣ 📄 از صفحه ۳۶ تا ۴۶ «فصل دوم» 📆 سال ۸۲ و ۸۳ ⏳ ۴۶ دقیقه - حجم ۲۲ مگ 🌿 @GeraFekr l کارگروه اندیشه‌ چشمه جاری l ------------------------------------ 📌 @negahi_dobare l نشر آثار استاد غنوی l
گرافکر
🔸 #اندیشه_جاری 🔸 ✅ سومین جلسه‌ی طرح «اندیشه جاری» 🔻 #کتاب_اول 📚 کتاب «روش نقد - جلد اول» 📝 نوشته‌ی
💢 ✅ با عرضِ معذرت، به اطلاع می‌رساند جلسه‌ی سومِ طرح (کتاب اول؛ کتاب «روش نقد- جلد اول») به علت تداخلِ زمانی با برخی دیگر از برنامه‌ها، از روزِ دوشنبه(۲۸ بهمن ۹۸) به روزِ چهارشنبه(۳۰ بهمن ۹۸) ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶:۳۰ تغییر یافت. 🌿 @GeraFekr l کارگروه اندیشه l
گرافکر
💢 #اطلاعیه_تغییر_زمان_نشست ✅ با عرضِ معذرت، به اطلاع می‌رساند جلسه‌ی سومِ طرح #اندیشه_جاری (کتاب ا
🔸 🔸 ✅ سومین جلسه‌ی طرح «اندیشه جاری» 🔻 📚 کتاب «روش نقد - جلد اول» 📝 نوشته‌ی استاد «علی صفایی حائری» 🍃 جلسه‌ی سوم ۱۳۹۸/۱۱/۳۰ 🌿 @GeraFekr l کارگروه اندیشه l
کتاب روش نقد-جلد ۱ (ص۳۷-۵۶).pdf
6.2M
🔸 🔸 ✅ چگونه کتاب بخوانیم؟! 📚 فایل نمونه (۳)؛ کتاب «روش نقد - جلد اول» فصل دوم: نقد هدف‌ها(ص ۳۷-۵۶) 🌿 @GeraFekr l کارگروه اندیشه l
نقشه ذهنی روش نقد جلد اول - فصل دوم.pdf
209.5K
🔸 🔸 ✅ فوایدِ «ترسیم نقشه‌ی ذهنی» کتاب‌ها 📒 یادگیری سریع‌تر و مؤثرترِ مطالب 📕 به یاد آوردنِ راحت‌ترِ مطالب 📗 اِشرافِ کامل بر محتوای کتاب 📘 آموزش و تبیینِ راحت‌ترِ کتاب 📚 فایل نمونه (۳)؛ کتاب «روش نقد - جلد اول» فصل دوم/ نقد هدف‌ها/ ص ۳۷-۵۶ 🌿 @GeraFekr l کارگروه اندیشه l
🔸 🔸 ✅ گزارشِ برگزاری سومین نشستِ طرح ☘ سومین جلسه از سلسله جلساتِ طرح و کتاب‌های اندیشمندان و نویسندگان، با مطالعه و مباحثه‌‌ی کتاب «روش نقد - جلد یک» نوشته‌ی آقای «علی صفایی حائری» در سی‌امِ بهمن ماهِ ۱۳۹۸ با حضورِ ده نفر در کانون چشمه جاری آسمان برگزار شد. 🔹 در ابتدای نشست، کلیپی کوتاه از بیانات نویسنده‌ی کتابِ «روش نقد» در رابطه با «نسبتِ بینش و ارزشِ عمل» پخش شد. 🔸 در ادامه، یکی از حاضرینِ در جلسه، مباحث موجود در مقرریِ مشخص‌شده(صفحه ۳۷-۵۶) را به طور مختصر تبیین کردند و پس از آن، حاضرینِ در جلسه، سوالات و نظراتِ خود را در مطرح نمودند و در انتها، در رابطه با برخی از سوالاتِ مطرح شده، گفتگویی صورت گرفت. 🌿 @GeraFekr l کارگروه اندیشه l
🔸 🔸 ✅ چهارمین جلسه‌ی طرح «اندیشه جاری» 🔻 📚 کتاب «روش نقد - جلد اول» 📝 نوشته‌ی استاد «علی صفایی حائری» 🍃 جلسه‌ی چهارم: دوشنبه ۱۳۹۸٫۱۲٫۰۵ 🌿 @GeraFekr l کارگروه اندیشه l
🔸 🔸 ✅ چشمه جاری آسمان برگزار می‌کند: 📗 جلسات 📘 جلسات ☘ اولین جلسه؛ ۴ اسفندِ ۱۳۹۸ 🔸 با حضورِ استاد «» 💎 حضور هماهنگ شده در جلسات برای عموم آزاد و رایگان است. 📲 به منظور هماهنگی، با ادمینِ کانالِ @GeraFekr در ارتباط باشید. 🏢 میدان انقلاب، خ ژاندارمری، بین فخر رازی و دانشگاه، پ۶۳، واحد۷، مجموعه فرهنگی-تربیتی چشمه جاری آسمان 🌿 @GeraFekr l کارگروه اندیشه l
گرافکر
🔸 #آسمان_جاری 🔸 ✅ چشمه جاری آسمان برگزار می‌کند: 📗 جلسات #تفاسیرخوانی 📘 جلسات #حدیث‌خوانی ☘ اولین
🔸 🔸 📚 برای درکِ بهتر و سریع‌ترِ مطالب، لازم است تا قبل از حضور در جلسات، پیش‌مطالعه‌ای از مباحث داشته باشید؛ بنابراین قبل از حضور در اولین جلسه ( و )، مباحث زیر را مطالعه بفرمایید: 1⃣ تفسیر سوره‌ی مبارکه‌ی «بیّنه» (از تفاسیر مختلفی که می‌توانید مطالعه بفرمایید) 2⃣ بخش‌ِ «من كلام الإمام عليّ بن موسى الرّضا عليهما السّلام‏» از کتابِ «الدرة الباهرة من الأصداف الطاهرة» (صفحه ۳۶ تا ۳۸) 📌 لطفاً برای دریافتِ فایلِ احادیث و توضیحات بیشتر با ادمین در ارتباط باشید. ------------------------------------ 🌿 @GeraFekr
گرافکر
🔸 #اندیشه_جاری 🔸 ✅ چهارمین جلسه‌ی طرح «اندیشه جاری» 🔻 #کتاب_اول 📚 کتاب «روش نقد - جلد اول» 📝 نوشت
🔸 🔸 کتاب: جلد ۱ | صفحه ۶۲ استاد | نکته ۲ ✅ در هستیِ نظام‌مند، یک فساد، یک فساد نیست! ✅ ضرورتِ نیاز به انسانِ آگاهِ آزاد ☘ «، با تمامِ هستى رابطه دارد، اما به تمامِ اين رابطه‏‌ها آگاهى ندارد. هنوز چراغِ علم او اينقدر شعاع ندارد كه تمام اين رابطه‏‌ها را روشن كند و نمى‏‌توان با اين چراغ گَرد گرفته راه رفت، حتى نمى‏‌توان يك لقمه غذا خورد؛ چون 👈 يك فساد در اين هستىِ مرتبط، يك فساد نيست و در يك گوشه حبس نمى‏‌شود كه تمامِ نسل‏‌ها را آلوده مى‏‌كند و زمين و دريا را به گَند مى‏‌كِشَد. و انسان چاره‏‌اى ندارد، جز و يا . 🔻 در اين مرحله، ناچار ضرورتِ آگاهى به تمامِ رابطه‏‌ها مطرح مى‏‌شود، حتى اين آگاهى بايد پيش از كوچك‏ترين رابطه‏‌ى انسان با هستى بدست آمده باشد. 🔹 شايد شاهدِ جمعى بوده‏‌اى كه لباسشويى و يا ماشينِ آبگيرى و يا وسيله‏‌اى ديگر خريده‏‌اند. 🔺 خيلى با احتياط به اجزاءِ آن دست مى‏‌زنند. اگر بچه‏‌ى فضولى بخواهد آن را به برق بگذارد، همه از جا مى‏‌پرند و داد مى‏‌زنند و مى‏‌گويند صبر كن تا راهنمايش را ببينيم. 🔺 پيش از هر اقدام، به راهنما، به كتابى روى مى‏‌آورند كه طرزِ كار را آموخته باشد؛ چون مى‏‌دانند، يك برخورد ناشيانه با سوختن وسيله، يكى است. 🍃 پس چگونه مى‏‌توانيم در اين هستىِ مجهول، اين انسانِ غريب را به هر رابطه‏‌اى اجازه بدهيم، پيش از آنكه به آگاهى رسيده باشد و يا از آگاهى، راهنمايى گرفته باشد. 🌱 آيا اين فاجعه را مى‏‌توانيم بپذيريم كه تمامِ انسان‏‌هاى تاريخ باجِ راحتىِ آخرين انسانى را بپردازند كه مى‏‌تواند با آگاهىِ تمام در اين هستىِ حساب شده و نظام‌يافته گام بردارد.» 🌿 @GeraFekr l کارگروه اندیشه l
شرح کتاب روش نقد جلد اول - 06.mp3
36.99M
🔸 🔸 📚 کتاب (جلد ۱) 🖌 اثر استاد 🎤 شرح استاد 📼 صوت جلسه 6⃣0⃣ 📄 از صفحه ۵۷ تا ۶۴ 📆 سال ۸۲ و ۸۳ ⏳ ۷۷ دقیقه - حجم ۳۷ مگ 🌿 @GeraFekr l کارگروه اندیشه‌ چشمه جاری l ------------------------------------ 📌 @negahi_dobare l نشر آثار استاد غنوی l
💢 ✅ به اطلاع می‌رساند؛ به علّتِ شیوعِ ویروس کرونا و به منظورِ حفظِ سلامتی، کلیه‌ی برنامه‌ها از روزِ یکشنبه(۴ اسفندِ ۹۸) لغایت روزِ جمعه(۹ اسفندِ ۹۸) برگزار نخواهندشد. 🌿 @GeraFekr
شرح کتاب روش نقد جلد اول - 07.mp3
32.16M
🔸 🔸 📚 کتاب (جلد ۱) 🖌 اثر استاد 🎤 شرح استاد 📼 صوت جلسه 7⃣0⃣ 📄 از صفحه ۶۵ تا ۷۰ 📆 سال ۸۲ و ۸۳ ⏳ ۶۷ دقیقه - حجم ۳۱ مگ 🌿 @GeraFekr l کارگروه اندیشه‌ چشمه جاری l ------------------------------------ 📌 @negahi_dobare l نشر آثار استاد غنوی l
شرح کتاب روش نقد جلد اول - 08.mp3
37.26M
🔸 🔸 📚 کتاب (جلد ۱) 🖌 اثر استاد 🎤 شرح استاد 📼 صوت جلسه 8⃣0⃣ 📄 از صفحه ۷۰ تا ۷۴ 📆 سال ۸۲ و ۸۳ ⏳ ۷۸ دقیقه - حجم ۳۶ مگ 🌿 @GeraFekr l کارگروه اندیشه‌ چشمه جاری l ------------------------------------ 📌 @negahi_dobare l نشر آثار استاد غنوی l
شرح کتاب روش نقد جلد اول - 09.mp3
27.52M
🔸 🔸 📚 کتاب (جلد ۱) 🖌 اثر استاد 🎤 شرح استاد 📼 صوت جلسه 9⃣0⃣ 📄 از صفحه ۷۵ تا ۷۸ 📆 سال ۸۲ و ۸۳ ⏳ ۵۸ دقیقه - حجم ۲۷ مگ 🌿 @GeraFekr l کارگروه اندیشه‌ چشمه جاری l ------------------------------------ 📌 @negahi_dobare l نشر آثار استاد غنوی l
🔸 🔸 کتاب: جلد ۱ | صفحه ۶۳ استاد | نکته ۳ ✅ ضرورتِ نیاز به راهنما(پیامبر و امام) ☘ «انسان با تمام هستى رابطه دارد و به اين رابطه‏‌ها آگاهى ندارد، در نتيجه، چاره‏‌اى برايش نيست جز برخورد و بهره‌بردارى از آگاهى كه تمام هستى را در دست دارد و تمام رابطه‏‌ها را مى‏‌شناسد...» 🌿 @GeraFekr l کارگروه اندیشه l
کتاب روش نقد- جلد ۱ (ص۵۷-۷۸).pdf
8.95M
🔸 🔸 ✅ چگونه کتاب بخوانیم؟! 📚 فایل نمونه (۴)؛ کتاب «روش نقد - جلد اول» فصل سوم: نقد مکتب‌ها - بخش اول (ص ۵۷-۷۸) 🌿 @GeraFekr l کارگروه اندیشه l
🔸 🔸 کتاب: جلد ۱ | صفحه ۶۶ استاد | نکته ۴ ✅ اشتها که نداشته باشی، غذای خوب را هم پس خواهی‌ زد! ☘ «گذشته از حسِ كنجكاوى و عشق به آگاهى، ، به خاطرِ «جريان گرفتنِ فكر» و «رسيدن به شناخت و سنجش» و «انتخاب» و «عمل» است. 👈 ضرورت انتخاب، ضرورت طرح سؤال را توضيح مى‏‌دهد؛ چون انتخاب، بدون ارزيابى و شناخت ممكن نيست و شناخت، از تفكر مايه‏ مى‏‌گيرد. و سؤال فكر را به جريان مى‏‌اندازد. 🔺 مادام كه سؤال‏‌هايى در تو طرح نشده باشند، نه از مطالعات خودت بهره مى‏‌گيرى و نه از تفكرات ديگران؛ چون كسى كه اشتهايى ندارد، غذا را خوب جذب نخواهد كرد.» 🌿 @GeraFekr l کارگروه اندیشه l
🔸 🔸 کتاب: جلد ۱ | صفحه ۶۹ استاد | نکته ۵ ✅ مکتبی که با نسیم فرو می‌ریزد! ☘ «مكتبى كه از مقطعِ دستورها و عمل‏‌ها شروع شود، يك است؛ چون تو همانطور كه عصاى پدر بزرگت را به ارث برده‏‌اى، از اين اعمال و حركت‏‌ها هم، سهم گرفته‏‌اى. اين چنين برگ‏‌هاى بى‏‌ريشه‏‌اى، در برابر طوفان‏‌ها كه هيچ، همراه يك ، از پا مى‏‌افتند.» 🌿 @GeraFekr l کارگروه اندیشه l
🔸 🔸 کتاب: جلد ۱ | صفحه ۶۹ استاد | نکته ۶ ✅ مکتبِ «شورِ بی‌شعورِ بی‌ثَمَر»! ☘ «مكتبى كه از مقطعِ احساس‏‌ها شروع شود، منهاى ريشه‏‌ى و منهاى ميوه‏‌ى ، همچون مذاهب بودايى و ودايى و عرفانى، فقط احساسِ تو را سنگين كرده و تو را در خود زندانى مى‏‌كنند.» 🌿 @GeraFekr l کارگروه اندیشه l
🔸 🔸 کتاب: جلد ۱ | صفحه ۷۳ استاد | نکته ۷ ✅ أَوَلَمْ يَتَفَكَّرُوا فى‏ أَنْفُسِهِم‏! (روم، آیه ۸) ☘ «قرآن مى‏‌آموزد كه براى شناختِ هستى و تاريخ و موضع‌گيرىِ اجتماعى، بايد از شروع كرد؛ 🔺 چون ما بى‏‌واسطه با خودمان هستيم و درك ما از خويش، عالى‏‌ترين و بى‏‌واسطه‏‌ترين شناخت‏‌هاست.» 🌿 @GeraFekr l کارگروه اندیشه l